¤^Elokuun Epelit^¤ <MAALISKUUSSA>

Tii varmaankin lääkärin on pitänyt laittaa, että kanavaa jäljellä 3cm? Meinaan jos kohdunsuu olisi 3cm auki niin se ei kyllä tässä tilanteessa ole mikään hyvä juttu. Mutta siis yleensä siihen korttiin merkataan kohdunsuun pituus (joka siis on käsin koitettuna lyhempi kuin ultralla mitattuna, ultralla nähdään myös kohdun sisäsuun tilanne. Jos sisäsuu lähtee aukeamaan niin se on huolestuttavampaa kuin ulkosuun aukeaminen), rasti kohtaan kohdunsuu kiinni, auki, kova, pehmeä, Lääkärillä on tainnut tulla merkintä väärään kohtaan.
Sukupuolesta Useinhan ne vaikkaukset menee ihan oikeaan, mulla esim kakkosesta näki heti että poika siellä on. Mutta jos sikiöllä on jalat tiukasti yhdessä niin pippeli voi jäädä sinne jalkojen väliin/ ei näy ultrassa ja poika näyttää sitten tytöltä. Mulla on nyt kolmella tutulla veikattu tyttöä ja kaikki ovat saaneet pojan. Ja itse tosiaankin kaiken tytölle kerran ostaneena en tee enää samaa virhettä toiste. Sitten kun tarpeeksi pitkillä viikoilla elikkäs siellä rv30 sanotaan, että poika/ tyttö on niin sitten jo uskon itsekkin. Ellei sitä ennen ole oikein selvästi sukupuolta näkynyt.
Vauvanvaatteista On kiva lukea etten ole ainoa tarkka äiti vaatteiden suhteen. Monesti tulee itselle tyhmä olo, kun minulle ei "kelpaa" äitiyspakkauksen vaatteet. Mutta totuus on se, että niitä ei tule meillä käytettyä ja siksi pakkausta en ole koskaan ottanut enkä ota.
Makuupussin tuunaus Onko kukaan muu ajatellut makuupussin tuunausta vauvalle? kankaita on niin ihania, tekisi kovasti mieli tuunata makuupussi mieleiseksi :)
Linea negra mites muilla, onko tullut jo esiin? Mulla on tullut navasta ylöspäin, molemmista pojista oli häpykarvoituksesta ihan rintoihin asti ja navan ympäri meni pillelinmutka.

Tää kotona makaaminen on kyllä äärettömän tylsää puuhaa! Keväauringossa ikkunatkin näyttää niin likaisilta ja lattia myös ja kun täällä yksin niitä tuijottaa niin tekisi mieli alkaa ikkunoiden pesuun...
 
Viimeksi muokattu:
Heippa mammat! =)

Aivan ihanan aurinkoinen sää!! :) tekis mieli hyppelehtiä lenkille mutta pelkään liukastumista nyt enemmän kun koskaan, joten täytyy ootella että tiet sulaa kunnolla! :) Vielä reippaasti yli kuukaus aikaa rakenneultraan, ei niin millään malttais olla hypistelemättä vauvanvaatteita kaupoissa! :D Tänne ei muuten kuulu mitään erikoista.. mutta tosta karvan kasvusta ! Mulla on kans mahassa vaaleita pitkiä karvoja ja kinttukarvat kasvaa nopeemmin kun kerkeisin niitä sheivailla! :D Mutta en jaksa välittää! Kasvakoot jos siltä tuntuu. :)

Palailen myöhemmin, tää oli vaan tämmönen pikanen kirjotus! Mies on töissä, täytynee siivoilla ! :)

Ihanaista naistenpäivää kaikki! <3

Ainiin, on pitänyt monesti kysyä.. kuinka moni teistä tupakoi ennen raskautta tai raskauden aikana?

larpsu + möllikkä 16+1 <3


MUOKS! Lueskelin nyt tarkemmin, ja luin Kilun kirjotuksen, ja minä vaan omanapailin! Anteeksi. Tuli itku täälläkin :( Voimia! <3
 
Viimeksi muokattu:
:'( Voi Kilu. Voimia teille tämän läpikäymiseen. Oli varmasti hyvä nähdä pieni enkeli-poikanne, saitte asian siltä osin päätökseen. Kurjaa, että joudutte odottelemaan, ei ole helppoa sekään. On niin hurja suru teidän puolesta, ei meistä kukaan teidän pientä enkelinne unohda varmasti. ((((halaus))))
 
Kilulle ja miehellesi paljon voimia!! Oli kuitenkin tärkeää, että näitte pienen poikanne ja sen että hän oli tosiaan sairas. Ei tarvitse miettiä, että oliko päätös oikea. Elämä on niin epäreilua, mutta olen ihan varma että elämällä on myös paljon hyvää annettava teille!
 
Rakenneultra takana ja hyviä uutisia vaan:) Kaikki sisäelimet oli kehittyneet hyvin ja vauva oli alkanut jo pyöristyäkkin hiukan. Mitat olivat jopa pari päivää isommat joten LA olisi jo 28.7 mutta virallisestihan sitä ei muuteta mihinkään.

Yllätyksenä tuli myös, että istukka oli takaseinässä, vaikka liikkeet tuntuu edelleen melko huonosti. Päivittäin mutta tosi heikosti, mutta kyllä ne siitä parin viikon sisään varmasti voimistuu.
Sukupuolta ei saatu selville.. Nyyh. Oli jalat niin tiukasti ristissä. Nyt mietin, että maksaiskohan mun mamma mulle ens kuussa synttärilahjaks 4D:n;)

Jenny ja Papu 19+2

[/URL][/IMG]
 
Viimeksi muokattu:
Heips!

Kilulle ja miehellesi täältäkin paljon paljon voimia! Taivaalla on jälleen yksi tähti enemmän rikkomassa pimeyttä:heart:

Jennylle: Onnea hyvistä ultrakuulumisista:flower:

Hyvää naistenpäivää kaikille mammoille:flower:

vieraita odotteleva Annubella ja Onni-Ilona 18+6, jonka liikkeitä on nyt tuntunut joka päivä:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kilulle ja miehellesi voimia jaksamiseen!!

Äitiyspakkaus aiotaan ottaa, haalareita kyllä löytyy jo useampia kaverilta saatuina, mutta muut vaatteet ja tavarat tulevat hyvään käyttöön ja laatikkoa ajattelin kans käyttää ensisänkynä (kuulemma toimii siinä hyvin). Mietinkin tänään että miten saan laatikon pehmustettua (reunoihin somisteet ja pehmusteet) kauniisti? Itse ompelisin, mutta löytyyköhän mistään ohjeita? Vinkkejä?

Karvankasvusta mä kans olen huomannut haiventen kasvun vatsassa!! Muualle ei ole kasvanut enempää eikä vähempää, kaippa ne kaikki haivenet sitten menee vatsaan :(

Sukulaisista äitini asuu miehensä kanssa 25km päässä samoten sisko perheineen, miehen vanhemmat ja siskot n. 100km päässä eli aika läheltä löytyy kaikki.

Liikkeistä täällä ei tunnu vieläkään liikkeitä masusta :( äskön kyllä ehkä kuvittelin jonkun ilmakuplan poksahtavan, mutta tiedä sitten ja oli vain se yksi ja ainut tuntemus.. Kovasti olen yrittänyt kuulostella ja odotellut että tuntuisi edes jotain..

Rakenneultra-aikakin saatiin 26.3

hipsuk ja pikkuinen 17+5 (tai 18+2)
 
Kilu :hug: sanaton minäkin ja itku silmässä :'(


Hyvää naistenpäivää halusin toivottaa kaikille :flower:

Karvankasvusta, vai haivenia.... mulla kasvaa mahaan sellasia mustia ällöttäviä karvoja, josta on haivenet kaukana :$

Äitiysvaatteet on täälläkin käytössä, ollu jo muutaman viikon, kun ei omat housut oo menny enää päälle. Paitoja ja mekkoja mulla onkin sellasia monikäyttöisiä, mitkä menee isommankin mahan kanssa, eli lähinnä tossa housulinjalla oon siirtyny isompiin.

Liikkeitä tuntuu täälläkin jo melko usein :) Ihan mahtavaa!


Callisto & P-P :heart: 17+6
 
Vielä tähän iltaan.. oon tän raskauden aikana kuunnellu yhtä biisiä ihan hirmusesti, joka kerta nousee kyyneleet silmiin ja kylmät väreet kulkee pitkin kroppaa!! :) On nimittäin semmoset sanat että herkistyy ukkokin :') Toisaalta tuo biisi tuo mieleen kaikki menetetyt läheiset, toisaalta se taas antaa voimaa tulevaan!

Kaikille teille :heart: :llä Larpsu! :)

Johanna Kurkela (2010): Ainutlaatuinen +Lyrics - YouTube
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: nansku:
Kilu kovasti jaksamista sinulle ja miehellesi! Teidän pienen enkelipojan ei tarvitse enää kärsiä. Olet mielessä...

ON: huomenna olis sitten se rakenneultra. Kävin jännittää. Toivottavasti kaikki kunnossa. Paljon on viimeaikoina ollut harjoitus suppareita ja edelleen niitä viiltelyjä vatsalla. Mutta muuten ihan hyvä olo.
Naistenpäivän kunniaksi mies toi tänää kimpun pitkiä punaisia ruusuja :heart:

Nyt saunaan ja huomista jännittämään!

Devil+pyöriäinen 19+4
 
Heippa! Täällä kynttilä palanut jo puolitoista tuntia..

Eli teillekkin jotka ette ole fb ryhmän puolella ehdotus, sytytetään kynttilä ja pidetään kaikki tänään pieni hiljainen hetki pienille elokuisille enkeleille, joita on tässä matkan varrella tullut jo liian monta. ;<3 Toivottavasti loput pienet epelit näkevät loppukesän kauniin päivänpaisteen.<3(

Täällä ruvetaan nyt pizzaa syömään ja töllöä katsomaan, kohtapuoliin pitäisi ukonkin olla tulossa armeijasta pitkille lomille!! :)

Ainiin ja Ihanaista naistenpäivää kaikille teille!!<3

KapuHh & Bona 16+2 (tai 16+1).<3
 
Jenny90 Onnea ultrakuulumisista! :) Toivottavasti saat mieluisan syntymäpäivälahjan.

Devil Tsemppiä huomiseen ultraan! Kiva lukea sitten kuulumisesi sieltä. :)

Rakenneultran kesto Kauanko teillä on rakenneultrassa mennyt? Onko sekin noin puolisen tuntia?

Äitiysvaatteista Äitiysfarkut ovat kovassa käytössä, en ole edes testannut tavallisia farkkujani akoihin. Äitiysfarkkuni ovat niin mukavat. Nyt vain pitäisi löytää toiset yhtä mukavat!

ON: Tänään on ansaittu lepoilta, ei tentin tenttiä kalenterissa ja kaksi tehtävääkin ovat vasta tulevaisuudessa. Todella hyvään kohtaan tulee, sillä selkäni on vihoitellut tänään - reppu oli hieman tavallista painavempi ja se tuttu päänsärky on läsnä. Kohtu selvästi kasvaa, sen verran tuntuu ja nivuskivut ovat tulleet hyvin tutuiksi. Alkuviikon ärsyyntynyt/surullinen fiilis on onneksi lähtenyt, kunnon uni teki ihmeitä.:) Nautin silti Vintiön odotuksesta valtavasti, pikkuisen liikkeet tuntuvat nyt lähes päivittäin, kivaa!:heart:

Kynttilä Kaunis ja koskettava idea. Lähdenkin kohta etsimään esille kynttilän, niin mekin osallistumme menetettyjen pikkuisten muistamiseen.

Luckygirl & Vintiö 17+5
 
Viimeksi muokattu:
Arghhh.... tää selkäsärky tekee hulluks !

raskauden aikasesta tupakoinnista... oon polttanut ennen raskautta ja täytyy kyllä myöntää että raskauden aikana :/ Toivottavasti liikkeet alkais pian tuntua ja pikkunen muistuttais olemassa olostaan niin saattais se tupakointikin vähentyä. Nyt kun ei muuten tunnu miltään.

Tii ja masukki 18+4
 
Apua kun alkoi itkettamaan Kilun kirjoitus... :'(

Toivottavasti paasette pikaisesti tutkimuksiin ja kaikki menisi hyvin niiden osalta. Ja teidan vauvatoiveet toteutuvat mahdollisimman pian. Makin uskon etta tallaisten koettelemusten jalkeen teille tapahtuu hyvia asioita. :flower:

Maria 17+5
 
En mie siis tuomitsevaan sävyyn tuosta tupakoimisesta kysynyt! =) Kun saatiin tietää että oon raskaana vähensin noin viiteen tupakkaan päivässä, aiemmin siis poltin ehkä 20 päivässä.. Mutta nyt sitä tupakkaa kyllä palaa yli kymmenen päivässä :( En vaan jotenkin pysty lopettamaan, vaikka luulis kyllä että raskaus on motivaatioista suurin.. oon nyt muutenkin niin herkkänä ja kaikkee niin voin vaan kuvitella mikä pirulainen olisin jos lopettaisin kokonaan.. Ja tuskin vauvakaan nauttis siitä että minä stressaisin ja oisin verisuonet pinkeellä. Äitini on myös polttanut ihan normaalisti minua oottaessaan eikä mulle mitään siitä oo tullu.. Ja tosiaan niitä liikkeitä täälläkin ootellaan, ehkä sit älyäis ees vähentää! =)
 
kilu Voimia kovasti teille kummallekin! Koskettavasti olit kirjoittanut ja toivon todella että mahdollisimman pian vauvatoiveenne toteutuisi!

Tupakan polton lopetin plussaan, mutta tiedän hyvin aiemmista raskauksista ettei se helppoa aina ole. Aiemmin olen polttanut raskausajankin, mutta nyt lopetus onnistui.

Luckygirl kerro ihmeessä kun löydät mukavat äitiysfarkut! Mä en oo vielä löytänyt vaikka h&m:n koko valikoiman sovitin, tuntui ettei näyttäny hyvältä tai istui huonosti ja mua vaivas joissain liikaa se farkun ja trikoon kohta, jotenki vois olla joustavempia :/ En kuitenkaan oo valmis kohtuuttomasti maksamaan muutamien kk:n ilosta.

Hyvää naistenpäivää!!!


Höpsyli &masumuru POKS 18+0
 
Viimeksi muokattu:
Höpsyli, Kerron toki. :) Nämä ihanat äitiysfarkut ovat juuri H&M:n, mutta alennusmyynnit viimeiset, muuten olisin varmasti ostanut kahdet kerralla, toiset isommat. Minun ongelmani on se, että olen paitsi lyhyt, jalkani eivät ole "tikut". Toistaiseksi muut löytämäni raskausfarkut on tehty niille, joiden jalat ovat todella kapeat. En ole vielä uskaltautunut erikoisliikkeisiin, joissa on vauvanvaatteita, - tarvikkeita ja äitiysvaatteita, sillä tunnen itseni. Hankkisin kuitenkin vauvalle vaikka mitä!;)

Tupakoinnista En ole koskaan itse polttanut, mutta tiedän lähipiirin kokemuksista, ettei se lopettaminen helppoa ole. Lähihoitajan opinnoissa minulle on toki mainittu, että jokainen tupakka vähemmän on vauvalle parempi, jos kokonaan ei pysty lopettamaan. Tsemppiä vähentämiseen ja lopettamiseen. :)

Luckygirl & Vintiö 17+6
 
Huomenta !

Tupakoinnista olette puhuneet. Itse poltin ennen plussaa, mutta lopetin samantien. Ja pistin miehenkin lopettamaan :)
Lähipiirissä eräs kaveri poltti koko raskauden ajan, vauva syntyikin sitten tosi pienikokoisena, ja on sitten ollut korvatulehdusta, ja allergioita aika lailla. Vauva oli huutanut koko synnärillä olon ajan kun sillä oli ollut "nikat". Se jotenkin on saanut motivoimaan ettei tupakkaan koske, vaikka eihän sitä välttämättä tapahdu mitään!

Toivottavasti saatte mammat vähennettyä/ lopetettua! Voimia siihen !

Kilulle voimia ! ja nyt sitten jatkossa hyviä uutisia toivotaan sinnepäin oikein kovasti. Eiköhän teidän perhettä ole jo tarpeeksi koiteltu.

Minun piti jotain teiltä kyselläkkin, mutta en nyt muista sitten millään mitä se oikein oli..

Noista karvoista muuten ! Mulla esikoisesta, kasvoi vatsaan kanssa hirmusti sellasia haivenia, ja oli tosi näkyvä linea negra, eli se poikaviiva. Ja poikahan se olikin. Nyt ei ole karvoja, eikä viivoja joten salaa kyllä toivon kovasti tyttöä :) Meidän sukuun on tässä nyt syntynyt parin vuoden sisään 5 poikaa, ja miehellä on monta veljeä. Totesi että se on ihan mahdotonta kuulemma saada muita kuin poikia. Mutta aina saa toivoa ! :)

Vatsa on kyllä julmettu pallo täällä jo ja hirmuisen kova, mutta liikkeitä tuntuu harvakseltaan. Paino noussut 1.400kg tähän mennessä. Toivon vaan ettei tule saman verran lisää kun esikon kanssa, eli liki 20kg. Oli aika mielenkiintoinen tunne kun viimesellä neuvolakerralla, painon monta kiloa enemmän kuin mun mieheni, mikä siis ei ole mikään keijukainen :D

Mutta nyt tiskejä laittamaan, ja ukolle eväitä. Anoppi tulee tänään niin pitänee panostaa tuohon siivoamiseen. Ehkä muistan sen kysymyksenkin tässä joku kaunis päivä vielä kun tarpeeksi kauan mietin..

-pauliina ja pallo 17+1
 
Tupakoinnin lopetin kun aloimme ekaa lastamme yrittämään. Välillä olen sauhutellut viihteellä ollessa muutaman.... en siis ikinä raskaana ollessa enkä imettäessä.
Olen kyllä tyytyväinen että pääsin tupakasta irti sillä niin monta vuotta tuli pössyteltyä. Mies ei oo ikinä polttanut.... ja hyvä niin.

Facebook ryhmä kiinnostaisi minuakin. Viitsisikö joku ystävällinen laittaa vielä ohjeet sinne liittymisestä?

Plääh ei millään jaksaisi odottaa ultraa joka on vasta 15.4. Liikkeitä ei tunnu vieläkään. Onneksi dopplerilla sydänäänet kuuluvat hienosti..

Noelle+ Sulo 16+2
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä