~elokuun epelit 2012~

Hei

Liittyisin teidän seuraan.
Plussanut olen jo reilu viikko sitten. Laskettu aika epäselvä. Netin laskureiden mukaan, 28 kierron mukaan, 9.8 tai 8.8.
Mutta neuvolasta sanottiin vain, että minulla olisi nyt viikot 5+2, eli la joku 10 tai 11 päivä?
Menkat alkoivat 3.11 viimeksi ja kiertoni on 27-28 päivää.
Olo on melkein kun en olisikaan raskaana. Paitsi välillä alkaa suututtaa aivan suunnattomasti ja tiuskin ja skitsoilen =X
Saanko liittyä seuraan ? =D
 
Onnittelut uusille :)

Työ Valmistuin kesällä kauppatieteiden maisteriksi ja nyt työskentelen asiantuntijatason hommissa. Vakipaikka on onneksi, aika harvinaista meidän alalla, että heti pääsee vakihommiin. Toimistotyötä pääasiassa ja asiakaskäyntejä satunnaisesti, eli ei mitään sellaista että mitä raskaus haittaisi. Mun oli vaan tarkoitus ruveta tekemään myyntihommia keväällä, mutta masun kanssa ei mua paljon sitten myyntiin kannata pistää, kun heti näkyy etten kovin pitkään projektissa olisi mukana kuitenkaan. Töissä ajattelin kertoa np-ultran jälkeen joskus viikolla 12 tms.

Käsityöihminen en oo sitten ollenkaan :LOL: Se mitä käsillä tykkään tehdä on leipominen, tykkään kaikesta makeesta ja on kiva väkertää kaikenlaista :) Nyt tosin leipomukset tauolla kun on niiiin kauhea väsy ja makea äklöttää.

Pipsapippuri Haleja ja toivottavasti tärppää pian uudelleen!

Näin raskaana ollessa kummasti huomaa mitenkä paljon alkoholia elämään normaalisti kuuluukaan, tai lähinnä sosiaalisiin tilanteisiin. Tän raskauden aikana on ollu n.3 tapahtumaa/tilannetta / viikko, joihin "kuuluu" alkoholia. Ja normaalisti kun tulee siihen päälle vielä kotonakin helposti pari-kolme kertaa viikossa juotua lasi punkkua illalla ihan muuten vaan :whistle:. Ehkä ihan hyvä että tulee pidettyä tämmönen 9 kuukauden (toivottavasti) tipaton :LOL: Eilisissä bileissä mun paras kaveri sitten arvaskin raskauden. Olin just miettinyt kerronko hälle edellisenä iltana kun vietettiin tyttöjen iltaa kaksin, mut päädyin etten kerro ettei tarvii pitää salaisuutta muulta kaveriporukalta. Mut sit arvaskin, ihanaa :) Just enimmäkseen mun juomattomuuden takia, kun mä tosi harvoin oon juomatta jos on tarjolla ja sit olin kahtena peräkkäisenä iltana :) Ja on kuulemma tissit kasvanu myös :LOL:

Hei onko muilla olleet miehet mukana neuvoloissa? Mä jotenkin kuvittelin, että vaan ultriin miehet mukaan mutta kaveri tänään sanoi, että voi neuvolaankin tulla ja oikein mielelläänkin mies mukaan. Mulla on nyt eka neuvola sellaseen aikaan, että mies on työreissussa..

Vanella 6+4
 
Viimeksi muokattu:
Odottaja12: Tervetuloa:wave:

Pipsapippuri: Tulet sitten syyskuun pinosta aina tänne puolelle kurkkimaan :)

Vanella: Esikoisen kohdalla mies oli joka ikisessä neuvolassa mukana ja niitähän oli joka viikko (hysteerinen kun olin ja olen) ja kyllä taitaa tämänkin tapauksen kohdalla näin tapahtua. Musta oli todella ihanaa että mieskin on kiinnostunut noista käynneistä vaikka eihän siellä ihan hirveesti isiä huomioida vaikka meijän isukiltakin otettiin välillä paineita ja hemoglobiini :) Mutta ne isukit jotka on töissä normisti 8-16 niin ei aina tietysti ihan helppoa ole noitten aikojen yhteensovittaminen...
 
Raahauduin tänne ettei ihan mene jutut ohitse! Huoh, kyllä just nyt väsyttää ja etoo. :x Vaihtelee kyllä tosi paljon päivittäin, toiset hetket hyviä, toiset vähemmän.

Töistä: Mä olen terkkari-sairaanhoitaja. Olen tehnyt viimeisimmät vuodet lääkärin vo:lla sairaanhoitajan töitä, diabetestyötä muunmuassa. Aiemmin olen ollut pari vuotta vauvateholla sekä neuvolatyössä. Mut tosiaan viimeisimmässä raskaudessa jäin saikulle RV 30 supistelujen ja kohdunkaulan lyhentymisen takia ja tosiaan nyt oon äitiyslomalla. Eikä ole tarkoitus mennä muutamaan vuoteen takaisin töihin, nyt on aika olla lasten kanssa kotona. :)

Käsitöistä: pidän oikein paljon! Lähinnä tulee tehtyä villasukkia ym pientä, nopeasti valmistuvaa. Nytkin olen neulonut 7 villasukat joululahjoiksi... Mut en tiedä saanko kyllä vauvalle mitään aikaiseksi. Kun on niiin paljon vaatetta ja juttuja jo valmiina odottamassa!

Anile83 : Mun vauveli on nyt 6kk ja imetän. Ajattelin imettää niin pitkään kun vaan hyvälle tuntuu. Ensimmäistä tenavaa imetin 2v4kk.. :) Ainakaan vielä ei imettämisestä ole tullut mitään ylimääräisiä tuntemuksia. Katsotaan, saanko vauvan vieroitettua rinnalta ennen tämän pienokaisen syntymää, vai mennäänkö tandemina... No, tuskinpa sentään!

Ainiin, pistin tänään miehen hakemaan pitsaa kun tuli kova "pitsanälkä"... :ashamed:

Nyt yöpuulle että jaksaa taas...|O
Ansukka 6+2
 
  • Tykkää
Reactions: Pipsapippuri
Huh...millähän viikoilla sinne varhaisultraan kantsis mennä? Kovasta "psyykkaamisesta" huolimatta tääl ei tehä muuta kun stressataan et onko siellä kasvamassa mitään kun ei oo nyt taas tuntunut kummempia oireitakaan -.-
 
PIPSAPIPPURI: aika mielenkiintonen tuo sinun määritelmä että lääkäriä vaativat keskenmenot ois vaan niitä oikeita keskenmenoja?! Mulla meni yks kesken rv 7 eikä siinä lääkäriä tarvittu, en ollut kerinnyt käydä neuvolassa enkä mennyt keskenmenon jälkeenkään lääkärille kun ei sille ole tarvista jos ei pahoja kipuja oo ja kohtu tyhjenee kunnolla. Sikiöpussi "katkarapu" alkuineen tuli ulos että kyllä siellä oikeasti oli joku kasvamassa. Että ei se lääkäri sitä keskenmenoa todelliseksi tee.
 
Ihanaa viikon alkua Naiset!!:)
Tervetuloa myös uusille minun puolestani :wave:

Käsitöistä, tykkään jossain määrin, en oikeastaan koske sukkapuikkoihin jos ei ole pakko, mutta nyt joulun alla teen vielä viimeisiä tildoja lahjoiksi ja muuten sitte vapaa-ajalla tuunaan kaikkea :)

Töistä: Reissuhommia, eli ihan peestä. Nyt jo korpee istua autossa pitkiä matkoja
(selkä puutuu, pissattaa kokoajan, ei löydy hyvää asentoa millään)
Lentomatkustamisen ajatus tuntuu vähän pelottavalta, onneks ei enää tarvii ennen joulua lähteä mihinkään kotimaata kauemmas, mutta ens kuussa sitten taas : /
Ensin iski paniikki et miten olen "alkoholiton" näissä enskuun työtilaisuuksissa, mutta luojalle kiitos Tipattomasta tammikuusta!!!!! :LOL:
Enköhän mä saa alkaa tossa kevään mittaan vähän rajottaa noita reissuja, onneks on hyvä työnantaja näissä asioissa.

Kinkula, ohjeiksi ne kai antaa ettei liian aikaisin kannata mennä, joskus rv 6-7 on varmaan sitä aikaa että pitäs alkaa syke näkyä (varsinkin jos ei ole ihan varmaa millon tyyppi on saanu alkunsa)
Äläkä niistä oireista nyt mieti, mulla on joka toinen päivä oireeton ja joka toinen päivä kaikki oireet :LOL:

Pipsapippuri :hug: Minä puhallan ja puhkun ison plussan sulle heti uusintakierrokselle +++++++++:whistle:

Jennylle Onnittelut kosinnasta (tai sen yrityksestä) :D


).( Kamala hoppu oli viikonloppuna, toisaalta hyvä niin on ajatukset vähän muuallakin välillä ;)
Eilen päivällä tein sen maagisen viimeisen varmistustestin, joka siellä kaapissa poltteli, joka sanoi mun olevan raskaana 3+ :heart: ei siis paljon enää tarvii testailla, seuraavat ottakoon sitten neuvolassa, jonne ehkä joskus loppuviikosta varailen aikaa. Oireet on tosiaan päivä päivältä erilaisia, eilen ällötti koko päivän. Aika usein iltaisin nippailee masusta ja tietty väsyttää, olen ihan valmis nukkumaan jo kuuden jälkeen iltaisin. Ja olen ollu ihan p:een ammuttu karhu.....
Ruokahalu on ihan kateissa ja vaikka olen syöny hyvin, paino on silti näköjään tippunu :|


12 yötä Jouluun enää :xmas:

Callisto 5+3
 
  • Tykkää
Reactions: Ansukka
Hei elokuulaiset,

Täältä tulee joukkoonne 34.v kotiäiti, joka odottaa kolmattaan. Täystyöllistäjinä kotoa löytyy pojat 4v. ja 2v.. Laskurien mukaan uuden tulokkaan LA on 5.8.12.

Paljon ootte ehtineet jo jutella, joten en koko ketjua jaksanut lukea, mutta tästä eteenpäin seuraan mukana. :) Me asutaan ulkomailla, joten mielenkiinnolla seuraan teidän viesteistä miten Suomessa neuvoloissa teitä hoidellaan. Mun on tarkotus tällä viikolla soittaa lääkärille ja kysyä, että mites täällä toimitaan.
 
Mä soitin neuvolaan ja sain terkalle ajan 30. päivä, sitten tammikuun 11. ois vasta lääkärinneuvola ja ultraus. Mut tarvittaessa sitä voidaan aikastaa. mieluumminkin jätän sen hieman myöhemmäksi, kun mulla noissa keskenmenneissä se kasvu loppu just vasta rv10+ ja usemman kerran kerkes sen sikiön ennne sitä nähdä ultrassa elävänä ja hyvinvoivana niin ite ajattelee että vähemmän siihen kerkiää kiintyä jos kesken on mennäkseen. Terkkarikaan ei teilannu tuota mun omatoimista Primaspan lääkitystä, sanoi vain että aika tavallinen ohje on useista keskenmenoista kärsineille. Katotaan onko siitä mitään apuja.
 
Onko muilla ollut menkkamaisia kipuja alaselässä ja vatsalla? Täällä oli eilen niin pahoja, että piti oikein lääkettäkin ottaa :( Muita oireita ei sitten enää oikein olekaan.. pahoin pelkään miten tässä käy. Ajattelin soitella neuvolaan vasta loppuviikosta ja kuullostella vielä tätä oloa..inhottaa sitten perua se aika jos jotain ikävää sattuu vaikka voihan se sattua myöhemminkin. Mitään vuotoja ei ole, ainoat oireet on nuo menkkajomottelut.
 
Eloveena, no worries, mulla oli kahden viikon ajan ihan törkeitä mahakipuja iltaisin ja olin jo ihan paniikissa ja soitin neuvolaan ja päivystykseen ja mihin lie :D mut ne vaan sieltä rauhotteli että tuskin on mitään vakavaa :) Nyt ne kivut on lakannu oikeestaan kokonaan.

Voi jösses tätä väsymystä, pitäis tunnin päästä jaksaa kouluun! Onneks ei oo ku pari tuntia... sillai tää opiskelu sopii mulle nyt ku ei oo rankkaa :D helmi-maaliskuussa oleva viiden viikon harjoittelu voi kyl sit olla...

Tänään pyörähti käyntiin vko 6, ihanaa <3

Minea ja maha-asukki 6+0
 
Tulin vaa poksahtamaan 6+0 :heart:

Ainiin, rinnat on alkannu tihkuttaa, vaikken imettänyt esikoista ja siitäkin on yli vuosi, niin laskettakoon tämä nyt sitten virallisesti ensimmäiseksi kunnon raskausoireeksi. Katotaan alkaako tiputtaa lisää, jos täytyy hakea tissilappuja kaupasta. (tuskimpa)
 
Viimeksi muokattu:
Heipparallaa naiset! Oon lueskellut noita teidän särkyjä yms. mutta voisin väittää että mikään ei vedä vertoja tälle mun oksu ololle. Kun tähän ei voi oikein ottaa mitään lääkettä,särkyyn voi aina ottaa särkylääkettä mutta kuvotukseen ei auta mikään.

Olen taas huomannut miten järkyttäviä hajuja maailmassa on,keittiö on kaamein paikka. Jollain ihmeen voimalla pitäisi saada esikoiselle ruokaa tehtyä.
Tänään sitten oksensin oikein kunnolla aamulla heti noustessani.Yöllä heräsin ja valvoin 3h sängyssä kattoa katsellen ja nälkähän siinä tuli...no aamulla kaikki heti pönttöön.
ja kummallista tässä on se että kun oksentaa olo ei helpotu kuin 5 minuutiksi ja taas mennään. No onneksi mulla vielä tarkassa muistissa esikoisesta tulleet oksut joten samaa linjaa mennään.

Olisko jollain samaa kokeneella mitään vinkkejä tähän oloon,beroccaa olen kokeillut mutta pahenee vaan,kaikki nesteet pyörivät masussa silleen että oksu tulee.
Viimeksi raskaana ollessani olin työelämässä koko raskausajan mutta nyt tuntuu kotona ollessa vielä pahemmalta.
Ja 2vuotias kaipaa kovasti äidin huomiota,paijaa kyllä ihanasti ja jakelee pusuja äidille ja äidin vatsalle.
Kellään mitään vinkkejä???:heart:

Kata72 7+0
 
Ehkä uskallan itseni lisätä listaan.

Lutu87, Ikä 24, la 9.8.2012, TYKS, esikoinen tulossa,

Aika epävarma olen tästä raskaudesta koska edellinen yritys päättyi keskenmenoon syyskuun alussa rv 12. Nyt ei ole ollut vielä mitään oireitakaan. Plussasin reilu viikko sitten vahvan plussan. Viime raskaudessa oli alusta asti rinnat arat, pahoinvointi alkoi ehkä 7 viikolla ja kesti viikon, pahoinvointi loppui kuin seinään ja tuli veristä vuotoa. Mutta ei kovin paljoa, viikko tästä testasin uudestaan ja plussaa näytti edelleen ja rinnat edelleen arat. Sitten viikolla 12 kuitenkin meni kesken, perjantaina tuli aluksi reilusti verta vähän aikaa ja selkää jomotti. Lauantaina verta alkoi tulla tosi paljon ja supistukset oli julmetun kipeitä. Mut kuskattiin ambulanssilla sairaalaan illalla kun epäilivät kohdunulkoista, ei kuitenkaan ollut sellainen onneksi. Nyt kokoajan sellainen olo että ei varmasti onnistu tämäkään raskaus (pessimisti ei pety :p ), en varmaan uskalla kertoa kenellekään raskaudesta ennenku vasta sitten kun lähen synnyttämään jos sinne asti tämä raskaus kestää...
 
Viimeksi muokattu:
Kata: ootko kokeillu että aamulla joisit ensimmäisenä sitruunavettä,mahdollisesti jopa ennen ku nouset ylös. Ite laitoin ihan sitruunamehu tiivistettä lasin pohjalle ja kylmää vettä päälle ja hörppäsin aamulla ensimmäisenä sen. LUTU: kävitkö edellisessä raskaudessa ultrassa ennen sitä 12vko? Kuulostaa siltä että sulla on ollut keskeytynyt keskenmeno joka on vuotanut ulos vasta sit myöhemmin. Mulla nimittäin oireet on loppunu ku seinään rv10 jolloin myös sikiön kasvu loppunut ja pysynyt sisällä sinne np-ultraan asti niin että lääkkeillä jouduttu tyhjentämään. Ja noilla viikoilla se vuoto on jo tosi runsasta kun sitä raskausmateriaalia on kerinnyt kehittyä jo aika paljon. Toivotaan että tällä kertaa kaikki menee hyvin.
 
Sanle: En kerenny käydä ultrassa, ultra aika oli varattu just seuraavalle viikolle siitä kun keskenmeno sitten viikonloppuna tuli ennen ekaa ultraa. Itse epäilen myös että meni kesken jo silloin aiemmin, koska sen jälkeen oli kokoajan sellainen fiilis että kaikki ei ole ok vaikka neuvolantäti vakuuttelikin että on ihan normaalia että pieniä vuotoja voi tulla alussa. Ja tuntui oudolta että pahoinvointi loppui ihan täysin silloin ekan vuodon aikaan.Toivotaan tosiaan että sujuisi paremmin tämä raskaus...
 
Viimeksi muokattu:
Ihan ensin tsempit koko porukalle tasapuolisesti :) kiva ollut lukea kokemuksia!! Itse just tänään soitin ajan felicitakselle ja sain joulun jälkeen, vähän olin pettynyt kun olin haaveillut et jouluna ois kerrottu isovanhemmille ja olisin halunnut jonkinlaisen varmuuden että siellä on elämää ja kaikki ok, mutta sillon joulun jälkeen maanantaina alkaa 7 viikko ja en ees tajunnu kysellä et saiko tulla edellisviikolla tai kannattaako ees...plaah :/ jotenkin vaan pyörii päässä kaikki epäilykset vaikka olo ok, eto oloa ja järetöntä väsymystä lukuunottamatta, mutta kaikki negativiset kokemukset sitä kuulee jos haluaa :D ja toisaalta voihan tää mennä kesken vaikka kuin kävis mitkä ultrat...
Niin ja puuttuvia tietoja:
IKÄ 29
EKKS


=)

Niin ja ekan neuvolan varasin tammikuun alkuun, alkaa pikkuhiljaa oikeasti tajuamaan asian laidan!!
 
Viimeksi muokattu:
jaahas, tervetuloa uusille! :)
Selvisinpäs taas tosta huimasta parituntisesta koulupäivästä :D opiskelen siis sairaanhoitaja-terkkariks ja on kyllä niin mielenkiintoinen ala! Koulua aattelin jatkaa sit ku lapsi on 1 vuotias.

Toivottavasti kaikki nyt menee hyvin, jotenki aina se keskenmenon pelko on vaikka kaikki meniski ihan hyvin :)
 
Pipsapippuri: Paljon positiivisia tuulia ja plussasateita sulle, toivotaan että pääsisit syyskuussa jo mukaan!=)

Kata72: Voihan! Muistan ekan raskauden varmasti aina koska mulla oli silloin ihan älytön kuvotus 24/7 alkuraskaudessa! Millään ei olo helpottunu.. vaikka yritin syödä "ohjeiden" mukaan.. Muutaman tunnin välein. Oksentelin kans päivittäin, nopeasti tuli raskaus selville työpaikalla (olin vuodeosastolla silloin..). Miehelle itkin etten olis ikinä halunnut raskaaksi jos olisin tiennyt että olo on näin hirveä ja se ettei tiennyt kauanko sitä kestää oli kans jotenkin ahdistavaa.. Mutta pahoinvointi loppui rv 12 ja sen jälkeen olo oli tosi hyvä. Ja vauva oli mitä ihanin ja lisääkin niitä on sitten siunaantunut. Toinen raskaus oli helpompi vaikka phv kesti pidempään ja tää raskaus tuntuu samanlaiselta kuin tuo kakkonenkin. Nyt oon yrittänyt syödä jotain ksylitolia sisältävää, parasta aikaa sisut on pop! Sanle ehdotti sitruuna vettä jota en ole kokeillut, mut kannattaa muistaa että raskausaikana syljen koostumus muuttuu enemmän reikiä tekeväksi jo muutenkin joten toi sitruunan happo ei välttämättä tee hampaille kovin hyvää jos vielä siihen päälle vielä oksenteleekin paljon. Tai mulla ei siis ollut ennen ekaa raskautta ollut reikiä vuosiin ja raskauden aikana reikiä löytyi sitten 3kpl... Joku on joskus kertonut pahan olon hieman helpottaneen pahoinvointirannekkeita käyttämällä, mulla ei ole niistä kokemusta. Just lukaisin niistä netistä ja musta tuntuu että meen hakee sellaiset apteekista (meillähän on lauantaina ne häät jossa toivoisin olon olevan edes jotenkin siedettävä... eri asia tietysti miltä ne näyttää hääpuvun kanssa... hmmm... :eek: ) Mutta jokatapauksessa kovasti jaksuja sulle ja toivotaan että vointi helpottaa pian!

Tervetuloa joukkoon uudet elokuiset! :wave:

Ansukka 6+3
 
Heips, täällä myös yksi varoen ilmoittautuu mukaan. Viikot jne. ilmoitan myöhemmin. Olisiko teillä kellään muulla kiinnostusta keskustella tuolla kerhon puolella, jottei niitä tekstejä pääsisi kaikki lukemaan vaan kerhon jäsenet?
 
Moikka taas!

Oijoi kun on tullut paljon kommentteja tässä parin päivän aikana!
Onnea hirveesti uusille plussanneille ja tervetuloa mukaan! :heart:

Pipsapippurille tärppionnea! Toivotaan että syyskuisiin pääset! :)

Kata72 tosi kauhealta kuullostaa toi sun pahoinvointi! Ite tossa vähän aikaa sitten oikeen toivomalla toivoin että paha olo alkaisi. Nyt kuitenkin sitä mieltä että parempi kun ei mitään pahoinvointeja ole. :D No mutta tsempit sulle! Mulla ei valitettavasti mitään vinkkejä ole antaa..

Ihanaaa Ansukka! teillä häät lähenee!! Mä niiiiin rakastan häitä ja suunnittelen jo omiani ihan innolla vaikka sinne aikaa vielä puoltoist v. :D

Joku kyseli töistä. Mä olen ihan vaan kotiäitinä nyt. Ja aijon olla niin kauan että uusi vauva on lähemmäs 2 vee. :) Toki se vähän vaikuttaa taloudelliseen tilanteeseen, mutta hyvin me ollaan pärjätty! :)

Tänään sain vihdoin soitettua sinne neuvolaa! Aika on vasta 5. tammikuuta ja hyvä niin. Itse ajattelen niin että jos raskaus on kesken mennäkseen niin parempi että menee kesken ennen neuvolakäyntejä tms.. Jotenkin se neuvolatouhu saa tän raskauden tuntumaan todellisemmalta. Mä en nyt sitä varhaisultraakaan varannut, olen lukenut niin paljon kauhutarinoita niistä (ja kaikesta muusta :D) kuten, että sykettä ei löytynt, mutta silti kaikki on ollut hyvin. Saattaisi aika paljon säikäyttää tommonen. Ja sitten se että monet on kertonu kuinka ihanaa oli nähä pikkuinen ja sit pari viikkoa myöhemmin mennyt kesken.. Mä oon nyt taas alkanu pelkäämään keskenmenoa ja kohdunulkoista.. Huooh. No mutta toivotaan että meillä kaikilla on asiat hyvin masussa! :heart:

Nepo 6+0 POKS :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Ansukka

Yhteistyössä