~Elokuun Epelit 2012~ *TAMMIKUU*

Callisto, kiitos linkistä, selvensi kuunnella toisen äänet :)

Sain eilen näyttöön myös sykkeen 144 ja 153, tämä lienee ei enää minun vaan Toukan? Mutta millainen siis on istukan syke? Mistä sen ja alkion sykkeen erottaa? Kuvittelin tämän kyllä paljon helpommaksi.. :D Nyt sentään onnistuin saamaan dopplerilla näyttöön 70-80 sykkeeksi ja osasin kuunnella sen ja selvältä (omalta) jumputukselta se kuului, niin ehkä tämä metsästys tästä helpottuu :)

Tänään ollut poltteluja taas alavatsassa välillä, mut olo jopa pelottavan normaali; olen saanu syötyäkin kaikkea ilman suurempia ongelmia.. paitsi päivällä muuten lihakeitto ei oikein meinannut upota ja olipa siinä taas kerran malliruokailu. Mutta nyt olo virkeä ja hyvä, mitä ei ole ollut ihan äsken. Sinänsä hyvä, mutta pelottavaa..

Minea_, ystäväni on terkkariksi valmistumassa ja hän sanoi juuri tuota samaa tuosta sukupuolesta kertomisesta: tyttösikiön häpyhuulet kun voivat olla kovin turvoksissa ja näyttää kiveksiltä, niin sukupuolen arvioiminen ei kuulemma aina ole niin helppoa, eikä ole mukavaa asennoida vanhempia juuri tiettyyn sukupuoleen. Siksi ilmeisesti pyrkivätkin sanomaan, että tämähän ei ole aivan varmaa..

Kilu87 ja Toukka 7+6
 
Viimeksi muokattu:
13. perjantaista Mun serkulla on huomenna käynnistys, jos ei tänään vielä ala itekseen synnytys!! :popcorn:

luckygirl: Joo olen huomannut myös että siellä oli myös "yrittämisestä" juttua pariin otteeseen :)

Mulla kävi aika jännä yhdistelmä, että meillä tärppäs kun oli neuvolaharjoittelu käynnissä. Jotenkin pienessä päässäni käännän sen niin että vauvojen kanssa touhuuminen "edisti" asiaa :D

Sydänäänistä. Mulla tuli niin paljon varmempi olo kun ne on nyt kuuluneet, että oon jo kertonut koulullakin osalle. No, kaverikin totesi että onpahan sitten ainakin tukijoukkoja jos jotain tulee... Kyllä sitä silti jännittää sitä tiistaina olevaa np-ultraa!

Nippe82: Mullakin on ollut hurja kaappien tyhjennysvimma! Vaikka ollaankin ostettu korkea lipasto siihen tarkoitukseen, että se sopii sitten joskus pikkuvaatteille. Silti haluu turhasta tavarasta eroon (etenkin kun etsitään uutta asuntoa, se muuttorumba on aina ihan kauhea!) ja nyt oon surutta laittanut kaikki pienet vaatteet myyntiin! Kyllä sitä sitte joskus voi ostaa uusia jos muka samaan kokoon laihtuu :D Multa löytyy vielä kaapeista nimittäin ihan XS kokoakin, vaikka tällä hetkellä se on ollu M ellei jopa L:kin. :ashamed:

Mäkin muuten laitoin kaksplussalle ehdotusta siitä allekirjoituksesta =) Katsotaan saadaanko sitä ;)

 
Viimeksi muokattu:
nippe: olisi kyllä aika jännä tilanne, jos kaksi olisikin tulossa, miten sitä pärjäisi. vielä pitää ikävä kyllä jännätä jokunen viikko ennenkuin saa sekin asia selvyyden. näkyikös sinulla muuten miten aikaisin r-testissä positiivinen tulos? minulla näkyi selvä viiva 3 päivää ennenkuin menkat olisi pitänyt alkaa. mietin vaan mahtaako tarkoittaa mitään kun noin aikaisin näkyi :) näitä asioita sitten pohditaankin seuraavat viikot!

vauva lehti on meille tullut jo useamman vuoden ja voin kyllä suositella kaikille tilaamista harkitseville!

nyt sohvalle rohjahdus ja tv auki, on iltaturvotus taas ottanut vallan.

pauliina ja pallo 9+1
 
Uusi elokuinen varovasti ilmoittautuu joukkoon mukaan. Ikää on 25, LA 29.8 ja kolmas lapsi tulossa. Takana siis kaksi onnistunutta raskautta (poika 4v, tyttö 3v) ja kolme keskenmenoa, joista kaksi olleet kaksoisraskauksia. Jaloissa häärää myös 2 kissaa ja 2 chihuahuaa. Erittäin vahva epäilys pojasta jo tässä vaiheessa.

Oireista Ekassa raskaudessa oksentelin reilut 30 viikkoa, nyt en vielä ole oksentanut, mutta kamala olo seuraa pitkin päivää.Tokassa ei huonoa oloa ollut ollenkaan. Erona edellisiin raskauksiin on ihan kamala rintojen kipu. Tuntuu välillä ettei edes paitaa voi pitää päällä! Ja yöllä herään, jos kylkeä käännän, kun sattuu. Tää alkoi jo n.viikkoa ennen plussaa eli kestänyt mielestäni jo ihan tarpeeks.. Väsymystä ei juurikaan ole, mikä on ihan hyvä juttu. Kaikki mahdolliset hajut tekee pahaa. Tuntuu, että nenässä haisee ihan jatkuvasti pekoni:LOL: Olen aina ollut huono juomaan vettä, nyt sitä menee litrakaupalla. Yleensä olen tosi perso makeelle, nyt en voi edes kuvitella syöväni. Kebabbia tekee mieli jatkuvasti ja normaali-oloissa se aiheuttaa oksennus-reaktion:D Kova himo on myös karjalanpiirakoihin, oli myös poikaa odottaessa (silloin päivän ruokavalio koostui karjalanpiirakoista ja vesimelonista). Viime päivinä on ollut myös kamalaa kutinaa rinnoissa sekä mahassa, mistä lie johtuu.

Muille kertomisesta Muutamalle ytävälle olen asiasta kertonut ja kahdelle "kaverille" olosuhteiden pakosta. Näiltä kahdelta tuli täys-tyrmäys ja nyt on pieni pelko uskallanko muille edes kertoa. Lähinnä omien vanhempien reaktio pelottaa. Odotan tätä kolmatta tällä hetkellä yksin ja ehkä hieman jännitän mitä ihmiset sanoo. Voivottelusta ja tilanteen päivittelystä tulee varsinkin nyt hormooni-huuruissa niin kurja olo, että varmaan purskahtaisin vaan itkuun. Lasta kunnolla yritettiin lähes vuosi ennen eroa ja ilman ehkäsyä oltiin oltu kakkosen syntymästä asti eli lapi on kyllä toivottu, vaikkei tilanne nyt olekaan paras mahdollinen.

Hankinnoista Kotoa löytyy enää pinnasänky sekä ihan vauva-vaiheeseen Koala-riippumatto. Vain tärkeimmät vaatteet on säilytetty eli kaikki hankinnat pitää alottaa alusta. Mitään en vielä ole uskaltanut ostaa, vaikka vähän tekis mieli jo äitiys-vaatteita ostella. Mulla näkyy maha aina tosi aikasin, vaikka pyöreempi olenkin. Aluks voi laittaa lihoomisen piikkiin, mutta nyt jo turvotus on niin kamalaa ettei muutamat housut mene kiinni.

Ekaan neuvolaan en ole vielä saanut aikaa, meillä on neuvola ollut nyt muutaman viikon "lomalla" eli ens viikolla alkaa sinne soittelu. Tuntuu ihan siltä, kun kaikki olis uutta, edellisestä raskaudesta on jo niin kauan:D


Heja & toukka 7+1
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Paulina: Minä malttamaton oon käyny jo kolmessa ultrassa ja maanantaina on neljäs. Np-ultra on siis jo viides :) Toki olihan mulla vähä pelkoa tai siis aika paljo keskenmenosta... Mulla itseasiassa näytti erittäin herkkä raskaustesti ma aamuna tosi haaleeta viivaa, vaikka keskiviikkona oli vasta testipäivä. Ja keskiviikkonakaan viiva ei ollu täysin yhtä tumma kuin kontrolliviiva. Mutta veikkailin kahta, koska hedelmöityshoidoissa oltiin ja folleja oli kasvamassa kaksi tasakokoa... Ja enemmän veikkailin vielä kahta sen vuoksi, että kävin verikokeessa to (dpo 15) ja arvo oli yli 500 ja sitten viikon päästä siitä jo jotain 5500 (hcg siis). Pyysin noita testejä, koska oli jo kaksi km takana ja halusin, että kirjoihin ja kansiin jää merkintä tästä raskaudesta, kun eivät suostuneet syitä noista kahdesta tutkimaan (pitää kärsiä kolme kertaa ennen tutkimuksia). Mutta viivan vahvuus voi johtua siitä onko hedelmöittyminen/kiinnittyminen tapahtunut myöhemmin vai aiemmin. Itsellä vauvat olivat viime ultrassa 2 pv "jäljessä" ajoitetusta yhdynnästä laskettuna. Tai lääkärit laskee siitä yhdynästä, vaikka eihän sillon välttämättä ollu vielä edes munasolu irronnu...
 
Alkoholin käyttö Mä olen samaa mieltä monien kanssa, että lasi punaviiniä ruuan kanssa tai kilistely skumpalla juhlan kunniaksi opettaa eurooppalaisia juomatapoja ja järkevää alkoholin käyttöä. Et se alkoholi on ihan normaali arkinen juttu :) Itse tuli vielä muutama vuosi sitten opiskelumaailman ja -bileiden pyörteissä otettua aika reippaallakin kädellä, niin että oli monesti tosi kova krapula, muisti meni ja tuli hölmöiltyäkin. Nyt oon muutamassa vuodessa rauhottunu aika paljon ja juomatavat muuttui sellaiseksi, että tuli juotua 1 tai muutama alkoholiannos, mutta yleensä monta kertaa viikossa. Esim. syksyisin maistuu niin hyvin lasi punkkua illalla :) Sellaisessa humalassa että olisi ihan krapula ollut olen viime vuosina ollut vain ihan muutaman kerran vuodessa. Muuten ei tee nyt raskauden aikana tiukkaa olla ilman alkoholia, mutta viini hyvän ruuan kanssa ois kyllä ihan jees. Ja reissussa välillä harmitti kun tarjolla oli shampanjaa ja drinksuja all inclusive -hotellissa, mut onneks alkoholittomanakin sai tosi hyviä drinkkejä :D Miehen alkoholin käyttöä en raskauteni takia aio rajoittaa, kun juo tosi kohtuudella eikä oikeastaan harrasta sellaisia muuten vaan juopottelemaan -iltoja ollenkaan. Lisäks se on humalassa vaan hassu kun sopertelee :D

Nippe toi onkin hyvä ajatus, että pitäis siivota kaappeja pois vanhasta roinasta, että mahtuu vauvakamaa tilalle :) mä niin inhoan sitä turhaa tavaraa, mut oon myös hirveen huono luopumaan vaikkapa jostain vanhoista vaatteista mitä ei koskaan käytä.. Muutettiin vasta muutama kuukausi sitten 49-neliöisestä kaksiosta 83-neliöiseen neliöön ja silti tuntuu, että tavara tunnu millään mahtuvan kaappeihin :D

Kävin tänään katsomassa kaverille baby shower -lahjaa ja voi vitsi ne pienet vaatteet on ihania, kohta sellasia pääsee (toivottavasti) ostamaan omaan tarkoitukseen :heart: Ja sit päädyin katsomaan myös äitiysvaatteita, olivat sopivasti alennuksessakin ;) En kuitenkaan sortunut ostamaan mitään. Odotan kyllä ihan hirmuisen malttamattomana masun kasvua! Ajattelin koittaa pärjätä lähinnä kesä-äitiysvaatteilla, muutamalla housuilla/hameilla arkikäyttöön töihin ja sit pitäis ostaa yks bisnes-asukokonaisuus asiakastapaamisia varten. Onko kellään vinkkejä mistä noita bisnes-äitiysvaatteita kannattais ostaa? Niin ja varmaan jonkunnäköinen kevättakki vois olla hyvä hankkia. Arkikäytössä mulla on aika paljon pitemmän mallisia toppeja/paitoja ja aukinaisia neuletakkeja, jotka luultavasti menee töissä aika loppuun asti.

Vanella ja pikkuinen 11+1
 
Mä en usko että kaksosraskaus sinänsä vaikuttas tuohon raskaustestin nopeaan tulokseen. Toki sitä hcg hormonia on enemmän jos on useampi istukka mutta itsehän ultrien mukaan oon tästä raskaudesta saanut sen positiivisen tuloksen jo rv3. Kyllä ne herkät testit antaa usein sen positiivisen jo ennen ku menkkojen pitäs alkaa.
 
Moni muukin on täällä puhunu Hesen kanahampurilaishimosta, en muista oliko se tässä ketjussa vai jossain toisessa mutta mulla tekis ihan hirveästi mieli sitä just nyt. Poikien raskauksissa oon myös sitä himoinnut ja harva se viikko vierailin Hesessä nautiskelemassa ihanan kaloripommini. Lähin hese vaan on 50km päässä joten ei ollenkaan hyvä himo!
 
  • Tykkää
Reactions: Annubella
Heippa! En olekkaan täällä taas hetkeen kirjoitellut, lähinnä oon osallistunut keskusteluun tuolla fb:n puolella!
Meillä oli ke ensimmäinen neuvola, mukaan saatiin hurjasti luettavaa ja se helistimen dvd.. Neuvolan laskurin mukaan nyt olis rv 8+1 (mutta varhaisultran mukaan 7+4).. : )
Mulla ei ole tullut yhtään oksennusta, etomista ollut muutaman viikon, ja viime viikonloppuna alkoi sellaiset yökkäykset kun yritti syödä jotakin (etenkin aamulla)..
Nyt olenkin huomannut, että lähes kaikki oireet ovat kadonnet yhtäkkiä.. Tänään ei ole etonut ollenkaan, ruokaa on pystynyt syömään ihan normaalisti.. Myöskään itku-potku-raivareita ei ole nyt moneen päivään ollut.. Ei käy oikeen mitkään hajut pistävästi nenäänkään..
Ainoat "oireet" tällä hetkellä varmaankin on että uni maistuu edelleen todella hyvin ja nälkä on jatkuva (yölläkin täytyy käydä syömässä jotain pientä..) + turvotus ja nännipihat laajentuneet (ei kuitenkaan arista tms).
Onko muilla oireet kadonneet yhtäkkiä? Millä viikoilla? :O

KapuH & Bona.<3
 
Viimeksi muokattu:
KapuH:Yleensähän oireet rupeaa lievenemään tuossa rv12 tienoilla. Miten sulla nyt viikot? Mutta toki se on yksilöllistä miten niihin hormonitasoihin reagoi. Yleensä pahimmillaan oireet on rv9 tienoilla. En halua nyt ollenkaan pelotella, oireiden häviäminen voi olla täysin normaaliakin ja välillä voi olla päiviä että oireet vaihtelee. Minulla itsellä on takana 2 keskeytynyttä keskenmenoa. Huomattu np-ultrassa rv12 ja molemmissa sikiöt lopettaneet kasvunsa rv10 jolloin loppui myös kaikki raskausoireet. Itse tarkkailen nyt ihan älyttömästi oireita että ne pysyisi ja tietäs ettei hormonitaso oo romahtanut.
 
Nippe82: Mainostan sulle vielä uudelleen sitä monikko-onnea palstaa (vaati esittäytimisen kun on suljettu palsta), mutta sieltä saat aivan loistavan vertaistuen kaksosodotukseen ja keskustelua hankintoihin, odotukseen ja yleensäkin kaksosraskauteen liittyvää tietoa. Mullahan itellä edellinen raskaus oli kaksosraskaus ja nyt tuplat 1.5 vuotiaita. Jos joku asia askarruttaa niin kysy vaan, vastailen minäkin jos vaan osaan!

Minäkään ei vielä ole kovin aktivoitunut tänne palstalle kun on niin epävarma olo tän raskauden suhteen. Kuukautisista laskien la olisi 25.8, mutta tiedän että hedelmöitys on tapahtunut myöhemmin. Lisäksi tiistaina säikäytti ihan kunnolla kun olin ravintolassa syömässä niin aivan yhtä äkkiä alkoi jotain valumaan ja reippaasti. Lorautti sitten 2 kertaa ihan kunnolla verta. Olin aivan varma että se oli siinä. Sain yksityiselle samalle päivälle ajan ultraan ja siellä onneksi pieni taimi voi hyvin. Oli kyllä pienempi kooltaan kuin kuukautisista laskettuna (minkä jo tiesin), mutta sydän jumpsutti. Sen lisäksi kohdusta löytyi hematooma, joka ilmeisesti vuodon aiheutti. Nyt vaan aika näyttää alkaako uudelleen vuotamaan ja jaksaako pieni taimi pysyä mukana. Neuvolaankaan ein vielä ole aikaa uskaltanut varata. Kaipa se pakko viimeistään parin viikon sisällä olisi varata.

Sussu80 rv 7+5 (kuukautisten mukaan) ja 6+6 ultran mukaan.
 
Jos vaikka jaksaisi vähän kirjottaa pitkästä aikaa.

Kamala väsymys jatkuu samoin huono olo ja oksentelu.
Häntäluu on niin kipeä että mietin pitäisikö mennä lääkäriin, välillä ei meinaa pystyä edes kävellä kun se on niin tuskallinen samoin yöllä herää vähänväliä kamalaan kipuun.

Malttamattomana varasin varhaisultran 20.1 en malta odottaa ei vaan jotenkin tunnu todelliselta vaikka onkin kamala yökötys kokoajan, jotenkin oudolla tavalla oon alkanut haaveilemaan kaksosista mies niistä kokoajan höpöttää ja aina kun puhun vauvasta se korjaa vauvaT se on jotenkin tarttunut muhunkin.

Työ asiaan ei oo tullut mitään uutta, ilmotin jo viime la että en ala yrittäjäksi ei ole tullut mitään vastausta.

Mutta jotain hyvääkin sain vihdosta viimein viimeisenkin hääkuvan haettua <3
Mentiin naimisiin 31.10

Miten sinne FB:n puolele pääsikään juttelemaan?

Tänään 8+0
 
Tosin olen ollut aikaisemminkin raskaana, jolloin tehtiin keskeytys rv 8+2. En ollut tuolloin ollut lainkaan tietoinen mahdollisesta raskaudesta, koska mitään oireita ei ollut ollut, ennen kuin kävin yhdessä leikkauksessa jossa olin nukutuksessa ja sain mukaani hyvin vahvat kipulääkkeet.. Leikkauksen jälkeen aloinkin oksentelemaan jatkuvasti, minkä takia päätin tehdä raskaustestin, joka osoittautuikin positiiviseksi..
Eli ehkä (toivottavasti tämä on sitä) kuulun siihen "ryhmään" joilla raskaus hyvin vähäoireinen/oireeton..?
 
Viimeksi muokattu:
Täällä oireettomuus kun on ollut alusta asti, ni en oikeen osaa kuvitella onko oireet vähentyneet tms. Nännit ja nännipihat on edelleen suurentuneet, jouduin jo vaihtamaan isompiin liiveihin kun koko on kasvanut isommaksi :p Väsymys on edelleen hurjaa.. Haluisin nukkua aamusin pitkään, mutta reilu viikon olen joutunut aamusta heräämään vessaan kun täysi rakko herättää... joka ei aiemmin ikinä ole unta häirinny...
Kovasti kuitenkin huolettaa onko tuolla masussa kaikki hyvin ja 1½ viikkoa pitäis jaksaa vartoa... Nyt siis menkoista laskettuna 9+6 (oikeesti ei ehkä kuitenkaa mennä niin pitkällä)

Doppleri on nyt hankittu ja nyt vaan odotellaan sitä saapuvaksi (Kiitos Jennylle). Toivotaan että ei ollut turha hankinta..
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
nippe: sinulla onkin ollut sitten paljon merkkejä (ja tietoa) ilmassa tuplista :) ja voin vain kuvitella miten rauhoittavaa on päästä käymään ultrassa tarkistuttamassa tilanne noin usein! ja eipähän se testin (oli siis normi, ei herkkä) positiivinen tulos aikaisin taida oikein mitään tarkoittaa, sikiöiden määrää ajatellen. kivahan näitä on miettiä! :D
 
Heissan!

Oireet kadonneet täälläkin, ei iltasin ole enää kylmäkään ja huono olo on muisto vain, eikä ole mitään mielitekojakaan nyt. Voin siis sanoa että olen ihan ihan oireeton nyt... joten saapa nähdä mitä tästä tulee. Toisaalta jos on kesken mennyt, niin tulis nyt **kele sitten ulos kaikki ilman mitään kaavintoja, ahdistaa ajatuskin moisesta - tai lääkerumbasta.

Ultrakutsua ei ole näkyny, tänään alko 11. vko joten kai se joskus ois tultava? Njää, koitin taas niitä sydänääniä kuunnella mut en kyllä saanu mitään kuuluville... harmi kun mun laitteessa ei ole sitä näyttöä, et tietäs vilahtaako siellä ees mitään. No, täytyy ootella ja en nyt enää kyllä mitään ylimäärästä ultraakaan ala varailemaan, kun kaiken järjen mukaan pitäis parin viikon sisällä siellä ultrassakin kävästä.

Jep, nyt nukkumaan et jaksaa aamulla taas herätä aikaseen :)
runttis ja toukka 10+0 nlan mukaan
 
Kävin tänään varhaisultrassa ja olo on sekä huojentunut että onnellinen. Ultrassä löytyi yksi elävä sikiö oikeassa paikassa, eli ulkopuolisen tuntemukset ovat johtuneet mun iskiasvaivasta. Pienen sydän sykki ja vastasi viikkoja 7+1. :heart:

Vanilja 87 FB-ryhmään pääsee laittamalla ryhmän jäsenelle yksityisviestiä ja sopimalla, miten löytyy FB:stä. FB- kaveruuden hyväksymisen jälkeen voi jäsen lisätä sinut ryhmään... tai voi olla, että ryhmään voi lisätä vain ylläpitäjät... en tiedä. Joka tapauksessa ainakin emmin ja Jenny90 ovat ryhmään lisänneet jäseniä, eli jos laitat jommalle kummalle yksäriä, niin lähtee homma rullaamaan eteenpäin.

Mariaana 7+1?
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90 ja Nepo
Callisto: Ei ollu meidän paikka tuolla listalla ;) Ja tekevät kyllä niin hyvät annokset, että uskallan syödä!

Kapuh: Välillä on vähemmän oireettomia päiviä ja oon itekki tosi huolissaan, kun ei oo ollu repäiseviä kipuja, pistää vaan välillä tonne alavatsaan... Mutta keskeytyneen km kokeneena, voin sanoa että väsymys ei loppunut siihen, että vauva oli lakannut kasvamasta, eikä repäisevät kivutkaan... Ainoo mikä väheni oli vessassa jatkuva ravaaminen... Mutta kun jokainen tapaus on omanlaisensa. Toivottavasti kaikki on hyvin!

Runttipulla: Kannattaisko soitella sitä ultra-aikaa, ettei vaan ois sotkeutunu lähete jonnekin? Mulle ainakin tuli neljäntenä päivänä kirje jo kotiin neuvolakäynnistä. Ettei vaan jää aika väliin. Koska siinä on takaraja oliko maks 13 viikkoa, jolloin np ultra voidaan tehdä tai siis, että tulos on luotettava. Koska sen jälkeen turvotus alkaa laskea tai jotain... Meilläpäin np ultra tehdää raskausviikon 12 täytyttyä, mielellään muutamia päiviä yli. Itsellä aika varattu rv 12+3.

Mariaana: Onnea ultrakuulumisista!

Sussu: En oo saanu aikaiseksi liittyä muille palstoille, tässäkin on jo lukemista ja perässäpysymistä kaikkien viesteissä ;) Mullakin on tuo hematooma vaivana :( Inhottavaa kun ei tiedä onko kaikki hyvin olipa vuodotonta tai tulipa vuotoa. Siis mullahan tuo hematooma myös oireili samoin, yksi ilta alkoi verinen vuoto ja yöside meni 4 tunnissa, sitten vessareissulla tippui pönttöön sellainen ruskehtava glöntti halkaisijaltaan n. 2,5 cm ja säikähdin kamalasti että nyt oli mennyt ainakin toinen kesken. Verta tuli ihan lorisemalla pönttöön, mutta tuon glöntin jälkeen vaihtui heti pelkkään tiputteluun. Menkatkin oon pärjänny pikkuhousunsuojilla, niin oli aika järkytys toi vuoto... Sanoko lääkäri sulle missä kohtaa se hematooma on? Mulla oli siinä kohdunsuulla pienokaisten alapuolella, joten lääkärin mukaan sijainti mitä parhain, että ei pitäs pikkuisia haitata...mutta pelottaa edelleen...
 
Täällä menty koko ajan lähes oireettomana, joten en sen puoleen osaa olla huolissani.
Lähinnä just rintojen arkuutta iltaisin yms. mutta oksentelut on jääneet väliin.

Mariaanalle onnittelut iloisista ultrakuulumisista :)

Runttipulla, sinuna soittelisin jo perään. Meillähän tuo aika piti varata itse, joten ei tarvinnu arpoa, alkaako kutsua kuulumaan.

Ninzi sullakin on noita viikkoja jo sen verran, että eiköhän sieltä jotain kuulu kun saat dopplerin kotiin ;)


Täälläkin tänään 10+0 POKS!! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: ~Mimmu~ ja Jenny90
Viime yö, muiden joukossa, meni kieriessä ja nähdessä sekavia unia kaikesta maan päällä. Lopulta päätin nousta ylös sängystä ja viedä koirat kunnon lenkille. Veikkaisin, että muutaman tunnin oon nukkunu hyvin tän yön aikana! Tänään on lääkärineuvola ihan kohta, joten kysäsen sieltä asiasta, et jos menee ihan kauheen pahaks tää, ni saako jtn lääkettä, kun on jatkunu jo niin pitkään, että voimat loppuu..

Runttipulla soittele ihan vaikka vaan varmuuden vuoksi. kyllä sen mun mielestä olis pitäny tulla jo sen kutsun:)

Vanilja 87, muun muassa minä tai emmin voidaan lisäillä listaan jos lähetän nimen YV:nä:)

Jenny ja Papu 11+3
 

Yhteistyössä