~Elokuun Epelit 2012~ *TAMMIKUU*

Huh, juuri kun alkoi olla jo monta päivää putkeen hyvä olo niin tänään aamulla söin jugurtin sitten suihkuun ja sinnehän ne jugurtit lensi suihkun lattialle.
Onko muilla alkaneet tissit kuivumaan?? varsinkin nänni pihat ovat todella kuivat. Esikoisesta muistelisin että vasta loppuvaiheessa alkoi kuivumaan.

Nyt pitää lähteä tikkien poistoon, ihanaa saada toi kiristävä tunne pois selästä :)

jonskuuh 10+6

• Tykkää
Reactions: Jenny90
Neuvolalääkärikuulumisia: Paino on tippunu 3kg ekasta neuvolasta, hemppa oli 134 ja labran tulokset hyviä. Verenpaineet oli vähän koholla ekalla mittauksella, mut toisella mittauksella oikein hyvät. Neuvolalääkäri otti papa kokeen ja arveli, ettei saa vielä sydänääniä kuuluviin, joten ultras! Hihii, näin vilahdukselta meidän pienen, joka näytti oikeestaan jo tosi isolta. Sillä oli just aamujumpat menossa ja se potki ja pyöri ympäriinsä. Seuraava neuvola on sitte rv.16 (17.2).

Jippii<3
Jenny ja Papu 11+3

Onnea savuttomuudesta Jenny90, siitä se terveempi elämä lähtee! Itse esikon kanssa lopetin tupakoinnin mutta tyhmänä aloitin uudelleen myöhemmin. Nyt ollut polttamatta jo useamman kuukauden, kun totesin koko sauhuttelun niin tyhmäksi tavaksi.

Täällä on arvaus, että tulokas on tyttö. Pahoinvointia on huomattavasti enemmän, kuin mitä muista esikon odotukselta. Lisäksi hiukset ohentuvat jatkuvasti, pojasta tuuhentuivat. Akneihoni myöskin jatkaa nyppyjen tekemistä, pojan aikaan iho oli kuin vauvan pylly. No, aika näyttää pitääkö arvaus paikkansa...

Tekeekö kenelläkään muulla nopea asennonvaihto kipuja? Esim. jos on kyykyssä ja nousee nopeasti? Tätä on nyt ollut huomattavissa täällä. Pojan kanssakin tätä oli, mutta en muista että olisi ollut jo näin varhaisessa vaiheessa. Samoin tuntuu, kuin olisi välillä "harjoitussuppareita", vatsa kovettuu kun on enemmän rasitusta. Tämä tosin voi olla ihan mielikuvituksen tuotettakin. Jotenkin ei tunnu ajatuksena kovin järkevältä vielä näillä viikoilla, joten pää pistää vastaan.

Nyt viemään poikaa mummulle, illalla konserttiin isännän kanssa. Huomenaamuna saa nukkua! :heart:

Ihanaa päivää kaikille, vaikka onkin perjantai ja 13. :)

Aracia ja Ankanpoika 8+0 (POKS!)

Onnea hyvistä ultrakuulumisista! En nyt muista kuka siellä oli käynyt kun yritän tässä samalla keskittyä anatomian tiiliskiven kokoiseen kirjaan :D Jostain syystä tää palsta vie voiton :D

Voi kun pääsis sinne ultraan jo! Näin yöllä unta, että ultrassa näkyi ensin 4 vauvaa, mutta sitten lääkäri selvensi että kaksoset ne onki :D :D Jännää! Sisko oli ihan innoissaan kun kerroin unesta, meillä on taipumus nähdä enneunia ja hänkin oli tosiaan nähnyt marraskuussa unta että mulle tuli vauva. :) Mutta yritän pysyä realistisena kuitenkin! Ihan sama kuka/ketkä sieltä tulee kunhan on kaikki hyvin!

Ja Jennylle onnittelut tupakoinnin lopettamisesta! :heart: mahtava juttu!

Äiti ja sisko oli jo miettinyt nimiä lapselle, etunimi oli yks mun suosikeista eli Olivia ja toinen mun toinen nimi :D Hah.

Tänään mies on työkavereittensa kans menossa pelaan lätkää illalla, pyys muakin mukaan. Voi kun uskaltais luistella, se on niin kivaa! Mutta otan koiran mukaan ja oon sen kans. :D

Tuosta tissien kuivumisesta joku kysyi, mulla on tissien sivut ihan kuivat! Voi toki johtua siitä jos rintsikat vähän hankaa mut en oo kyl ennen huomannu... Ja muutenki on kuppikoolla kasvanu tissit, mut ei oo missään vaiheessa ollu kipeet. Ehkä vähän arat. Ja pissalla saa käydä koko ajan, nyt on pari yötä mennyt tosi huonosti! Aina 4.30-5 herään siihen et pissarakko ihan täys, sit tuun vessasta takas sänkyyn, valvon joku 30min ja sit tulee kauhee nälkä, ->syömään, sänkyyn, taas pissahätä jne :D RASITTAVAA! No mutta ainakin on oireita :) Kuvotus on lähtenyt, ja oksennus tuli siis tiistaina ennenkuin kerroin porukoille uutisen mutta sen pistän jännityksen piikkiin.

Onko kellään muulla ihottumaa? Mulla oli joululomalla ihan jalat täynnä ja raavin ne verille ja nyt sitä on taas ilmestyny... Neuvolan täti sanoi et vois johtua ehkä monivitamiineista jos niille on jotenki herkistyny tai jotain?

Apua nyt vielä kun muistan niin kysyn tyhmän kysymyksen: Eli mikä toi nt/np ultra on?? Onko se sama mikä mulla nyt on 23.1? Siis eka ultra? Siellä katotaan sitä niskaturvotusta vissiin... Tietämätön oon :LOL:

Minea ja maha-asukki 10+5 (neuvolan mukaan meen siis nyt)

• Tykkää
Hyvä Jenny :) ja tervetuloa uusille :wave:

Runttis voithän sinäkin soitella sinne perään, niin minäkin jouduin silloin tekemään ja ensi tiistaina olisi se aika, Can't wait! :ashamed:

En ole muuten muistanut kertoa, että oma äitini otti tämän asian oikeinkin ihanasti vaikka pelkäsin ihan toisenlaista reaktiota! Antoi jo ensimmäisen lelunkin mukaan ja oli oikein onnellinen :p Olo kyllä helpotti paljon kertomisen jälkeen.

Ihottumasta Ennen joulua kutisin tosi paljon, nyt seon vain muisto onneksi.

Alkoholista oli juttua. Lopetin juomisen plussaan. Mieskään ei juo paljon, joten sen kanssa ei ole ongelmaa. Saunassa saatan kyllä juoda alkoholittoman oluen, koska siitä ei ole mitään haittaa :)

Hankinnoista en ole vielä ostellut yhtikäs mitään. Odottelen ka jotain varmuutta vielä :ashamed:

ON Oireet täälläkin tiputiessään :O mutta pientä pistelyä tuntuu välillä, joten eiköhän se Mökö siellä sukeltele :) Tiistaina sitten varmistuu np-ultrassa. Tsemppiä kaikille oireillisille ja oireettomille, koittakaa pysyä pystyssä näillä pääkallokeleillä...! ;)

Ainiin: POKS POKS 11+0 nopeasti duunista :D

Mimmu & Mökö

• Tykkää
Heippa kaikki Elokuun Epeleiden odottajat!

Täällä olisi yksi odottaja lisää. Kauan olen jo teidän keskusteluja lukenut, mutta nyt vasta uskaltaudun itse kirjoittamaan. LA ei ole nyt vielä ihan selvinnyt mulle, koska ultrassakin tuli eri kuvissa päivän heittoja. Kuitenkin kuun lopussa, 25. - 28.8. Ensimmäistä odotellaan ja olen 26 v. Ensimmäinen neuvola ensi viikolla, mutta varhaisultrassa olen siis jo käynyt.

Pahin oireeni on ollut krapulainen olo 24/7, vaikkakin oksentamaan olen joutunut vain pari kertaa. Ostin muuten semmoset sea band rannekkeet, en kyllä tiiä onko niissä mitään taikaa. Lisäksi rinnat on ihan mielettömän arat. Ärsyttää kun kerrankin ois isot tissit niin ei voi niistä yhtään nauttia kun kokoajan sattuu :D

Hankinnoista olette puhuneet. Itse en ole vielä hankkinut mitään, mutta olen kyllä ajatellut ainakin turvaistuimen ja vaunut katsella hyvissä ajoin. Haluan ne mahdollisesti ostaa käytettynä, eli jos hyviä diilejä näkyy voin kyllä ostaa aikaisinkin. Lisäksi kaupassa olen yrittänyt katsella jotain pieniä vaatteita, mutta aina alkaa jostain syystä siellä lastenvaateosastolla arkailemaan niin en ole vielä mitään ostanut. :)

Vielä ei olla raskaudesta kerrottu kenellekkään. Aateltiin odottaa ainakin sinne 12 viikkoon. Viime kesänä meidät positiivisesti yllättänyt raskaus olikin tuulimuna, joten ajateltiin nyt katsoa vähän pidemmälle ennen kertomista.

Muuten, sellainen kysymys tuli mieleen kun on hiuksien värjäämisestä ja muusta puhuttu, että onko kasvohoidossa käynti ok? Itse sain mieheltä joululahjaksi ja olen nyt menossa, mutta on vain käynyt mielessä tällainen.

Coco-85 ultran mukaan 7+5

• Tykkää
Lämpimästi tervetuloa Cocolle! :)

Mariaanalle onnea ultrakuulumisista. :)

Jennylle onnea neuvolalääkärivisiitistä. :)

Runttipulla Minäkin kehoitan soittamaan siitä ultran ajasta. Sain omani postitse 4 päivää ekan neuvolan jälkeen. Neuvolantäti oli ohjeistanut, että jos aikaa ei kuulu parin viikon jälkeen, niin pitää soittaa ja kysyä sitä.

Täällä odotellaan ultraa, ajan olen pitänyt samana, eli 30.1. Säätöä siitäkin on luvassa, mutta onneksi tapasin aamulla opettajan, jonka luennon päälle se menee ja täti oli sen verran rento, että oma syyllisyyteni tulevasta poissaolosta hälveni heti. Onhan se huvittavaa, kun kahden asian yhdistäminen on tehty niin hankalaksi; minä voin joustaa, mutta ne muut tahot sitten ei.

Jos joku ihmettelee, niin ennen kun tiesin odotuksestani, olin pyrkinyt ja päässyt uuteen ammattin johtavaan koulutukseen, joka on juuri alkanut. Ehdin toivottovasti opiskella rauhassa ekat puoli vuotta ja sitten tulee vauvatauko.:) Hieman harmittaa, kun opiskelutoverit ovat niin mahtavia tyyppejä! Mutta kun kerran kaksi ihanaa asiaa päätti sitten toteutua yhtä aikaa, niin tässä sitten ollaan.:D

Luckygirl & Vintiö 9+0 POKS!

Moikka kaikki :wave:

Onpa tullut taas paljon tekstia! Kivoja ultra-uutisia on tullut ja onnea Jenny savuttomuudesta-hienoa!
Minea- Olivia on mustakin ihana nimi ja sitten tuo np tai nt on juuri lyhenne niskapoimu- tai niskaturvotus-ultrasta.

Alkoholi- mies ja mina kaytetaan ihan minimaalisesti. Miehella on hiiva-allergia eli ei kayta olutta, viinia jne. enka minakaan kun ei vain maistu. Nuorempanakin olin useimmiten kuskina. Pari kertaa vuodessa juon skumppalasin jonkun merkkitapauksen kunniaksi. (Paitsi nyt tietenkin raskaana ollessa).

Mulla on kamalan paisunut olo iltaisin ja mahakin pullottaa ihan kunnolla. Aamulla vatsa on litistynyt ja naytan aika lailla normaalilta. Vasyttaa edelleen ympari vuorokauden ja erityisesti iltaisin narastaa : /

Mieliteot- koko ajan napostelen manteleita. Mulla on jopa yopoydalla pieni kulhollinen jos sattuu yolla heraamaaan ja iskee nalka :whistle: Edelleen myos appelsiinimehu maistuu ja kaikki raikas. Kaikki paistettu, rasvainen ja raskas ruoka inhottaa. Ei menisi kebab ranskalaisilla kakomatta alas! Jannaa miten eri raskauksissa on niin erilaiset mieliteot.

Mulla on ultra muistaakseni 27.1 mutta korjaan jos siihen tulee muutos.

Uskotteko raskausarpien ehkaisyyn tarkoitettuihin tuotteisiin? Aiotteko hankkia? Ma sain esikoista odottaessa sellaista vartalooljya lahjaksi, jota sitten kaytin silloin kuin muistin, muuten mulla oli ja on edelleen uskollisesti kaytossa nivean sininen vartalorasva, joka on musta paras vartalotuote. Viimeksi saastyin noilta arvilta, joten jatketaan nivealla.

Toivottavasti perjantai 13. pva sujuu kaikilla leppoisasti ja hyvaa alkavaa vkonloppua kaikille! :flower:

Maria 9+4

• Tykkää
Mulla ei oo tuo kalenteri vieläkään tullut, mikähän kestää? En kyl oo sähköpostissa käynyt kattomassa et tuliko tilausvahvistus, oletin vaan että tuli ja lasku tulee kalenterin mukana? :D jenny tiiätkö miten on? Vihaan sähköpostia niin ei huvittais käydä kattomassa :LOL:

En usko raskausarpien ehkäisyyn, iho vaan on ihmisillä niin erilainen, joillekin tulee arpia ja toisille ei. En usko tippaakaan että joku rasvaaminen oikeesti auttais,valitettavasti :)

Masu alkaa olla jo vauvamasun näkönen, en tiedä onko vielä turvotusta. :) Tai ehkä ne kaksoset? ;) mut tosiaan toi taaksepäin kallistunut kohtu vähän mietityttää, et mitä se mun kohdalla merkitsee. Sekin on niin yksilöllistä.

Coco kannattaa siitä mainita kosmetologille, mutta eiköhän suurin osa tuotteista käy myös raskaana oleville :)

Jenny onnea tupakoinnin lopettamisesta!

Keskenmenosta: Onko kenelläkään tietoa kuinka suuri prosentti määrä tai osuus kaikista keskenmenoista on näitä keskeytyneitä keskenmenoja? Monella tuntuu olevan se pelko että keskeytynyt keskenmeno tulee niin olisi kiva tietää, kuinka todennäköistä se on. En ainakaan itse netistä löytänyt muuta kuin ihmisten kokemuksia eli ei mitään fakta tietoja. Sen tiedän että varhaisultran jälkeen sanottiin että 90% mahdollisuus selviytyä. Onko siis tämä keskeytynyt yhtä yleinen kuin sponttaani keskenmeno vai mitenköhän asia on? Jos jollain on tietoa niin helpottaisi tietää :) Kuitenkin mitä olen lukenut netistä niin toi että oireet loppuu voi olla oire keskeytyneestä tai se voi yhtä hyvin olla ettei se ole mitään vakavaa. Eli periaatteessa mistään ei voi tietää onko keskenmenon saanut jos ei verta ala tulemaan.

Mieliteot: Olen ihmetellyt ettei minun tee yhtään mieli suklaata! Olen siis normaalisti ihan älytön suklaa hiiri, mutta nyt täällä lojuu joulusuklaitakin vielä syömättä. Muutenkin ei ehkä niin paljon tee mieli makeaa vaan ihan perus ruokaa.

Mies näki viime yönä unta että saatiin poika :) Ja kuulemma unessa kävi niin ettei mies ehtinyt synnytykseen koska oli niin väsynyt että nukkui synntytksen ohi :D

Scarlett ja Sissi 9+

Arpien ehkäisystä: Mä esikoista odottaessa ostin Body Shopista semmosta arpien ehkäisyyn tarkoitettua rasvaa, olikohan se nyt jotain kookos- tai kaakaovoipohjaista. Ei tullut arpia. Toista odottaessa rasvasin jos satuin muistamaan ihan perusrasvoilla eikä tullut arpia. Eli luulen että vaikken ois rasvannutkaan niin ei niitä ois tullut. Siskollenikaan ei tullut yhtään raskausaikana, vaikka esim. meijän äitillä maha on ollut niitä ihan täynnä. Ainoot raskausarvet on rinnoissa ja niitä nyt tuli jo murrosikäisenä. Sinänsä rasvailu varmasti voi hieman vähentää niitä arpia kun rasva auttaa ihoa uudistumaan. Mutta jos maha oikein nopeasti kasvaa ja mahanahka on tiukka niin kyllä niitä tulee jos siihen taipumus on. Mut lähinnä se maha kutisee kun venyy niin siihen se rasvaus auttaa himpun verran.

Infernaalinen väsymys on taas täällä. Oon onneks nyt poikien varjolla kotona enkä töissä. Esikoiselle nousi keskiviikkona saadusta rokotteesta kuume ja tuli ripuli niin ollaan sit loppuviikko kotona. Nukuin eilen 2h päikkärit ja yöllä varmaan 10h mut koko aamuna en oo jaksanu muuta ku nuokkua sohvalla. Tahtois vaan nukkua. Kämppä on ihan räjähtänyt kun pojat hieman leikkineet ja levitelleet mut ei vaan jaksa.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Raskausarpien estely Ei kokemusta kun tämä eka raskaus, mutta uskoisin että pientä apua voi olla, mutta tuskin kovin pahaa repeämistä millään rasvauksella pystyisi välttämään. Ei kait siitä mitään haittaakaan ole, niin itse ajattelin ainakin kokeilla :)

Mulla oli kehityskeskustelu tänään ja näin raskaana ollessa oli kyllä aika mielenkiintoinen. Eihän siihen voinu vaan laitaa, että kesäkuuta tässä odotellaan että pääsis jäämään pois :D Onneks kerroin esimiehelleni keskiviikkona, ei tota kehityskeskustelua millään ois voinu kertomatta käydä ku ilman raskautta mun työnkuva tulis muuttumaan aika paljon. Nyt ois vaan paineita kertoa jo yksikön johtajallekin, toivottavasti se ei käy lukemassa mitä tosta keskustelusta kirjoitettiin ylös ennen ensi viikon loppua, jolloin ultran jälkeen mun puolesta hälle sais jo kertoakin.

Pitäisköhän sitä paremmin asennoitua siihen, että ultrassa ei kaikki ookkaan kunnossa. Jotenki en yhtään osaa kuvitella sitä vaihtoehtoa, ois ihan kamalaa :/ Vaikka tietty samalla kyttään oireita ja mietin, et voiko toi ja toi nyt kertoa keskenmenosta.. Varsinkin toi Sanlenkirjoitus hieman laittoi huolestuttamaan, kun mulla just 9. viikolla se vähäinenkin pieni pahoinvointi/kuvotus hävisi. Laitoin loman piikkiin, vau.fi -kirjassa sanottiin että väsymys ja stressi saattaa pahentaa pahoinvointia. Onko kellään tietoa, voiko kohtu kasvaa ihan normaalisti näillä viikoilla, vaikka pikkuinen oiskin menehtynyt? Mulla nimittäin kyllä selkeästi huomaa kasvun.

Vanella ja pikkuinen 11+2

Tervetuloa uudet:wave:

Voiteista: Esikoisesta ei tullut yhtään ja rasvailin ihan tavallisella rasvalla niin kuin normaalistikin. Kannattaa välttää kuivaa ihoa..kostea antaa paremmin periksi. Itse en usko mihinkään kalliisiin taika rasvoihin vaan enemmänkin oman ihon laatuun. Jollain niitä tulee kymmeniä, jollain yks ja jollain ei tuu ollenkaan...rasvailuista huolimatta.

Vanella: Täälläkin pelko koko aika persiin alla..oireita vähemmän..pikkusen etoo, mutta muuten ok. Mullakin masu kyllä on kasvanu vaikka painoo ei ole tullut. Mutta mun mielestä on turha varautua pahimpaan..posiitiivinen ajattelu on paljon parempi( helpommin sanottu kun tehty..itekään en noudata:) )..pyrin kuitenkin ajattelemaan, et jos jotain kävis niin pikkuinen olis ollut tosi sairas...vaikka kyllä se silti sattuisi ihan kamalasti.

Scarlett: Mulle lääkäri sano kun rupesin odottaa, et muista et joka viides raskaus menee kesken. (halusi kait, etten sitten lopullisesti masennu jos jotai tapahtuisi tällekin pienoiselle)Mitää prosenttia en osaa kyl sanoo...

Ylpeä Annubella, jonka koiranpentu oli ensimmäistä kertaa yksin kotona ja vielä ilman suurempia itkuja ja aina vaan tärkeämmäksi käyvä Onni-Ilona 11+0 POKS POKS:heart:

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Keskenmenoista, ne on todellakin yleisiä enkä siksi ihmettele tai ajattele et tää pino ois jotenkin epäonninen, koska täällä on kuitenki paljon osallistujia niin keskenmenojen määrä näin aatellen on ihan normaali. En nyt toki laskenu oo joten sanokaa toki jos oon väärässä :D Pelkään kans ite välillä vaikka olo on oikeen raskaana oleva, se ois vaan niin kauheeta ku ultrassa oiski kasvun lopettanu pikkunen... :( Yritetään silti pysyä positiivisena vaikka vaikeaa se on kun huonoja uutisia satelee!

Nyt on anatomian tentti tehty ja saas nähdä meneekö läpi... Pitäis alkaa siivota kun kämppä on ihan kaameessa kunnossa...

Minea ja maha-asukki 10+5 <3

Heipparallaa!

Tervetuloa Coco! :)

Onnittelut Mariaanalle ihanista ultrauutisista!
Niin Ja Jennylle onnea vielä tosta savuttomuudesta! Niiiiiin hieno homma! :heart:

Mä en oikeen usko että raskausarpia voisi ehkäistä. Tottakai ihon normaali rasvaaminen on hyvä juttu, mutta en usko että paljon vaikuttaa arpien tuloon. Saattaa se ehkä vähän auttaa. Itse esikoisen odotusaikana silloin tällöin rasvailin ihan perusvoiteella, niinkuin teen muutenkin. Ei tullut raskausarpia, ehkä johtuu siitä että mulla oli silloin tosi pieni maha. :)

Mäkin tahdon ton Masutyyppi-kalenterin! En kyllä ainakaan tänää uskalla tilata sitä, kun käytiin jo esikoisen kanssa tänään vähän alennusmyynneissä shoppailemassa. :D Mies ei varmaan tykkää...

Täällä on kans kämppä ku pommin jäljiltä, oikeen ahistaa, mutta ei vaan nyt just jaksa siivota. Aikaa kyllä olis, kun esikoinen nukkuu just päiväunia. Tässä mä makaan läppäri sylissä sängyssä. :ashamed:

Nepo ja Pirpana 10+5

Keskeytyneet keskenmenot on huomattavasti harvinaisempia kait, kun "normaalit" vuotavat keskenmenot. Mulla ainakin oli niin huijattu olo, kun np ultrassa rv 13+0 kuulin, että kasvu pysähtyny rv 7+ jotain... Vau.fi sivuilla oli tälläinen vastaus asiantuntija vastaa osastolla keskenmenojen yleisyydestä: Alkuraskauden keskenmenoja on n. 15% ja näistä keskeytyneitä keskenmenoja arviolta neljännes eli n. 3-4%. Keskeytynyttä keskenmenoa ei välttämättä voi tunnistaa itse ennen kuin se aikanaan sitten alkaa vuotamaan.

Raskausarvista: En usko voiteisiin, tavan rasva vaikuttaa varmasti samoin kuin joku huippuhinnakas. Toki auttaa vähän paremmin ihoa joustamaan, mutta taitaa olla enemmän ihotyypillä merkitystä. Raskausarpia tulee varmasti jos nää tuplat pysyy hengissä. Mutta ne otan kunniamerkkeinä kehooni :)

Ihanaa, tilasin tänään remonttifirmasta suunnittelijan keittiön pieneen fiksaamiseen... Ei tehdä täydellistä remppaa, koska kaapit on uusittu edellisen omistajan toimesta pari vuotta sitten, mutta tiskikone pitää saada :) Vaihdetaan vähä kaappien paikkaa, uusitaan pöytätasot, tiskiallas, jääkaappi, kaakelit jne... Viimeksi teetätettiin remppaa kesän alussa, mutta nyt ois saatu säästettyä tätä keittiöö varten. Ei viitsi ottaa lainaa remonttien tekemiseen, niin pitää tälleen pikkuhiljaa tehdä...

Nepo, mullakaan ei olis ollu oikein varaa tilata sitä, toivottavasti mies ei kato sen tilitietoja:D sanoin vaan aamulla, että jos se jättäis pankkitunnukset kun mun on pako maksaa yks erääntyvä 60 e. Heitin 20e yläkanttiin että sain sen kalenterin tilattua :D

Annubella mä oon kade! Meillä on 3 kuinen piski ja rotuvalinta tais olla vähän väärä, koska sitä ei voi jättää kotiin hetkekskää, ja jos jätetään, ni me äänieristetään toi meiän vessa tuolla asunnon perällä ja pistetään molemmat koirat sinne odottamaan kotiintuloa. Saatiin jo eka valituskin alakerran naapurilta, mutta toisaalta se on niitä valittajamummoja. (valitti kerran kun kukkienkasteluvettä tippu sen parvekkeen kaiteelle) Täytyy vaan alottaa täysmittanen koulutus ton asian tiimoilta. Huh, ei jaksais..

minea mä kans mietin, et etsä tilannu aika kauan sitte sen kalenterin, et toivottavasti ei oo mikää kusetusfirma, mutta hyvä että syy löyty :D :D

Jenny ja Papu 11+3

Huh huh, onpas tänne tullut tekstiä taas eilisestä illasta! Oli pakko tehdä niin että avasin tän kommentilootan jo toiseen välilehteen, unohtuu muuten jutut jo välissä!

Täällä väsyttää ihan kamalasti. Vois varmaan kohta vetästä päikkärit, ennen tiskivuorenvalloitusurakkaa. -__- Mokoma pikku vuori haisee kamalalle!! Sain itteni sänkyyn vasta noin yhden aikaan, ja joku puoli tuntia siitä niin tuli kauhea pahoinvointi ja silmät vetisten kykin vessassa. Olin ottanu ton mammavitamiinin aika myöhään illalla, enkä syönyt ennen sitä mitään, niin varmana se oli syypää :attn: Sitten 07 herätys, autoa putsailemaan ranne kipeänä ja kouluun. Ens kuussa saakin sitten harjotteluun heräillä vielä aikasemmin. Etenkin toiseen harjottelupaikkaan jos tosiaan joudunkin tuonne 55-65km päähän, ärsyttää! Ei sitten riittäny, että äitiyshuollon ja lastenosaston harjotteluihin jo ajeli sinne, kun täällä ei niitä oo.

Tissien kuivumista esiintyy täälläkin. Tai siis nännien. On aika koppurat ja oon Tummelilla rasvaillut. Varmaan tätä menoa saankin sitten käyttää heti alkuunsa rintakumeja :kieh:

Vanella: Minä oon pohtinut myös sitä että siellä ultrassa saattaa tulla mitä vaan yllättävää. Mutta jotenkin nyt kun olen sydänäänet saanut kuulumaan, niin pelot on jääneet taka-alalle. Jännittää se silti, mutta eri tavalla.. ehkä sitä jotenkin haltioituu liikaa noista äänistä :ashamed: 4 päivää vielä odottelua!!

Ja tosiaan jos ei ultra-aikaa kuulu, niin kannattaa soittaa! Niillä on rajana yleensä 13+. Eivät tee myöhemmin koska siitä ei ole samaa hyötyä kun ei ole luotettava se tulos sitten. Eli "huvikseen" sitä ultraa ei tehdä -jos nyt näin karusti voi sanoa. Monihan menee siihen ultraan vain sitä ajatellen että saa sitten ne ihanat kuvat kouraan ;)

Tänään tuli postissa ilmanen Ainu seinäkalenteri, ihania kuvia <3 Ajattelin tähän merkkailli viikkoja yms. :) Kun ei viitsi tuohon koko ajan mukana kulkevaan tehdä kuin ihan pikkumerkintöjä. Mahdolliset ovulaatiopäivätkin olin merkannu "koodikielellä" aina, ettei vaan ulkopuoliset ymmärrä ;)

Tänään sain taas vähän selvitettyä noita kouluasioita, mutta pää menee kyllä aika sekasin kun joutuu monelta eri opettajalta ja ihmiseltä kysellä! Opokaan ei ole paikalla kun kerran viikossa, ja aika huonosti tavotettavissa. Melkein pitäis aika varailla sille. Meinattiin mun oppariparin kanssa alotella jo terkkarin projektityötä, mutta siihen liittyvä kurssi (ohjaukset, neuvot yms) meneekin vasta viimeisellä puolella vuodella :eek: Fiksuintahan se olisi sitten jättää sinne äippäloman jälkeen, kun olen taas läsnäoleva.. Eli nyt joutuisin sitten jo tänä syksynä vauvan kanssa (tai ellei mies satu olemaan kotona silloin) piipahtamaan muutamana päivänä koululla, kun mulla jää ryhmän kanssa kesken työnohjaus ja äitiyden syventävän kurssin perhevalmennukset. Mutta nää on lähitunteja vaan noin 4 kertaa =)

Viikon päästä täytyy olla oppari valmis ja lähetetty opettajille!! :popcorn:

Huh huh, aloin äsken ihmettelemään että missä alko doppleri pauhaamaan!! Sit tajusin, että se on mun miehen puhelin johon se oli innoissaan laittanu soittoääneksi sydänäänet <3 :LOL:

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kilu87 ja Nepo
Hei, Täällä olisi yksi uusi odottaja.
Ensimmäistä odotan , ikää on 32 V ja laskettu aika on 11.8. Sairaalana on Hyvinkään sairaala. Huomenna tulee täyteen 10 viikkoa.

Aikamoista jännitystä on odotuksen alkuaika ollu, on niin pitkään ja hartaasti odotettu raskaus kyseessä. Varhaisultrassa kävin 7+5 ja siellä sydän sykki ja alkion koko vastasi viikkoja. Eilen oli ensimmäinen neuvola ja sain "tädin" suostuteltua kuuntelemaan sydänääniä (vaikka varoitteli että ei välttämättä vielä kuulu heidän vanhoilla vehkeillään). Mutta kuuluipa kuitenkin ja oikein hyvin! Nyt on taas mukavampi odottaa NP ultraa joka on 25.1. Ainakin tähän asti kaikki on mennyt hyvin!

MIELITEOT: Mansikkabanaanipirtelö, mehukeitot ja munakkaat. Ja pasta! Olen syönyt kun hevonen viimesen kuukauden mutta silti neuvolassa paino ei ollutkaan noussut- vissiin tämä odottelu jo näin alussa vie paljon energiaa.

Olo on ollu ihan ok, vaikkakin pientä kuvotusta on päivittäin ja väsymys on aina iltaa kohden todella kova. Menkkamaisia tunteita on ollut pitkin matkaa mutta on kuulemma sitä kohdun kasvukipua josat ei tarvitse huolestua.

Penni + pikkunen 9+6

• Tykkää
Heipat kaikille!

Täällä kans yksi uusi odottaja 6 lapsukainen tulossa,ikää 29.v ja synnytyssairaala tays ja laskettu aika 4.8

huh huh..kävin tänään ekassa ultrassa:) siellä se pienokainen porskuteli ja syke oli normaali:heart: nyt täytyy maanantaina soittaa neuvolaan vielä ja varata siihen seulontaan/ ultraan aika mikä tehään rv 13+6

raskausoireita ei ole muuta kun joku avaa jääkaapin se "tuoksastaa" mun nenään voimakkaasti...mikä lie siellä tuoksuu..:$ väsymystä on ja palelua,mähän voisin nukkua vaikka kellon ympäri..;)

Hankinnat täytyy täytyy pistää ihan uusiksi sillä kaikki on hukattu jo aikoja sitten pois...

nyt on palattava hellan ääreen,että lapset saa murua rinnan alle..

-kesämasu-12 ja yllätys 11+1

• Tykkää
Pampulainen, täällä kohtalotoveri tiskivuoren kans... sain raivattua! Mutta kuivauskaapin alahylly romahti alas, onneks sain kaikki kalliit keräilylautaset pelastettua eikä mitään mennyt rytäkässä rikki! :D Mun äiti on himotiskaaja, ne asuu yli 100 vuotta vanhassa omakotitalossa johon eioo remonttienkaan aikana ikinä huolittu astianpesukonetta, ja äiti tiskaa JOKA syönnin ja kahvinjuonnin jälkeen kaiken pois :D Itsellä taas tiskivuori yleensä kerääntyy 1-3 päivää :/

Sain jopa pestyä pyykkiä ja vähän siivoiltua, huomiselle jää lattian imurointi ja pesu sekä vessan pesu :) Luulis ettei 60 neliön kämppään mee niin tuhottomasti aikaa, mutta jostain sitä ylimääräistä tavaraa pukkaa eteen...

Voi kun tuo mies nyt pitäis lupauksensa ja lopettais nuuskan käytön... Siihen menee ankarasti rahaa, taas osti 6 tornia ja maksoi 260 e... Se on käyttäny 13 vuotiaasta asti ja on nyt 28, että voi olla vaikeaa mut ei vaan yksinkertasesti ois nytkään siihen varaa saati sitte ku tulee vauva! :stick:

Ultrasta vielä, ootan sitä vaan NIIN paljon! Vaikka pelottaa jos ei ookkaan kaikki niinku pitäis... Mutta toivotaan kaikkien kohdalla että on kaikki hyvin! Ois se niin ihana nähdä ku se pikkunen/pikkuiset siellä pyörii :heart:
Kyllä ois kauheeta jos ois luullu vieläki että lapsi kasvaa masussa 12 viikkoon asti ja siellä ei oiskaan elämää... Tai että nyt tulis keskenmeno ennen sitä... Yks työkaveri sano jouluna että sille oli tullu nuorena keskenmeno kun se oli ollu viidennellä kuulla :( Mutta ehkä nyt en synkistele enää :D

Yhteistyössä