Moikka!
Ihanaaa
Onnellinen! Onnea paljon! Mahtavaa että kaikki on hyvin siellä.
Elintavoista sen verran, että meillä on sekä poltettu tupakkaa että käytetty myös alkoholia jonkun verran. Tupakointi lopetettiin pari viikkoa ennen plussaa, ja täytyy myöntää etten olis tosta ukosta ikinä uskonut. Tosi ylpeä saan olla siitä! Alkoholia hän viel jonkun verran ottaa, mutta se sallittakoon sille kun ei kuitenkaan mitään lärvejä vedä. Pari iltakaljaa saattaa silloin tällöin ottaa ja se on mulle ihan ok. Tosta syömispuolesta, me ollaan miehen kanssa aina syöty hyvin, ei ehkä mitenkään täydellisesti ravintosuosituksien mukaan, mutta monipuolisesti kuitenkin. Me syödään paljon lihaa ja kalaa, tosi paljon kasviksia, viljatuotteita, maitotuotteita, siis ihan kaikkea. Rakastan ruoanlaittoa ja tykkään että ruoka on hyvää!
Ei se aina ole mitään vähäsuolaista, mutta nyt raskausaikana olen vähentänyt suolan käyttöä. En ole noihin hiilareihin ja muihin perehtynyt ollenkaan, mulle pääasia on aina ollut että ruoka on hyvää. Jos joskus tulee ylipainoa tai jotain muita ongelmia niin sitten kyllä muovaan ruokavaliotani. Olen tosi aktiivinen ja tulee liikuttua paljon niin olen pysynyt hoikkavartaloisena. Lapsen ruokaan en tietenään suolaa laita, ja muutenkin katson että hän saa oikeanlaista ravintoa.
Mitenkäs muiden raskausoireet, onko vähenemään päin? Mulla on ollut tänään ensimmäinen väsymyksetön päivä, ja on kyllä ollut ihanaa!
Pari tuntia oltiin tytön kanssa ulkoilemassa heti aamupäivällä, pulkkailtiin, riehuttiin hangessa, keinuttiin ja käytiin vielä kunnon lenkilläkin! Tytön päikkäreitten aikaan mä EN löhöillyt sohvalla vaan siivosin ja pesin pyykkiä (ihanaa, arki alkaa palautua normaaliksi)! Sitten tehtiin hyvää ruokaa, ja illalla käytiin koko perhe uimahallissa. Mies oli onneksi mukana niin mä sain uitua matkaa.
Ainiin, mun doppleri tuli tänään! Joku kyseli noista dopplereista, mä tilasin AngelSoundsi JPD-100B :n ja näin yhden kokeilun jälkeen voin kyllä suositella. En uskaltanut ostaa sitä ihan halvinta mutta ei toikaan mikään kallis ollut. Toi on sellanen näytöllinen malli. Heti löysin selkeät sydänäänet kun kokeilin (voi olla että kävi vaan hyvä tuuri), että oli kyllä tosi positiivinen yllätys.
Nyt sai mies ja esikoinenkin kuunneltua vauvan sykettä. Sanoin tytölle ettätoi ääni on pikkusiskon tai -veikan sydämen ääni, niin likka alkoi huutelemaan sinne kaiuttimeen että "halooo! Vauvaaaa! Kuuluukoo?"
Shuri musta kans välillä tuntuu että mies ei ole oikein innoissaan tästä raskaudesta. Onhan se tietysti iloinen uudesta vauvasta, mut mä haluisin et se hössöttäis samalla tavalla kun mä!
Okei, voi olla että mulla menis hermo sen kanssa ennen pitkää jos se alkais kokoajan jauhamaa vauvajutuista ja olis kokoajan silittelemässä mahaa jne.. Se on tottunut ottamaan asiat hieman rauhallisemmin kuin minä.
Hyvää yötä!
Nepo ja Pirpana 10+1