~Elokuun Epelit 2012~ *TAMMIKUU*

sain gyne ajan huomiselle,jospa kaikki olis hyvin! työterveyslääkäri sano et plussaa on se ettei koske tai supistele ja vuoto ei ole kirkkaanpunaista/klönttimäistä. jospa tämä nyt olis vaan sellasta harmitonta mikä kuuluu asiaan..
 
Kaktuspiikki: Hyvä että pääset varmistamaan asian, luultavasti harmitonta, mutta mielenrauhaa käynti ainakin tuo.

Onnellinen: Onnea hurjasti ja pikkuista on mukava käydä aina kurkkimassa! Tää alkuvaiheen epävarmuus on aivan kamalaa, varsinkin kun on odottanut esikoista ties kuinka kauan...

Pansku: Vähä samoilla linjoilla, onneksi mies ei polta (enkä minäkään), enkä kyllä olis huolinu miehekseni todennäköisesti jos polttais... Sille rahalle on elämässä tärkeempääkin käyttöä ja toisaalta en voi sietää tupakanhajua... Tupakointi on toki jokaisen oma asia, mutta pidän erityisesti peukkuja tupakan polton lopettamisen suhteen niille jotka raskautuu. Vauva vielä kiittää siitä!

Alkoholin käytöstä, itse en tietenkään juo raskaana ollessa ja mieskin ottaa silloin tällöin maks pari kaljaa. Onkin ollut puhetta, että saa olla koko ajan ns. "ajokunnossa" (toki en hyväksy kyllä ajamista autolla kahden kaljan tai oikeestaan yhdenkään jälkeen). Onneksi molemmat on menomme menty, eikä baareihin ole kummallakaan hinkua.

Raivokohtauksista/itkuista: Moni on kirjoitellut saavansa pienistä asioista raivareita tai itkukohtauksia. Minä oon ainakin tähän asti niiltä välttyny ja mies myös ;) Eli vois sanoo että elämä on jotenkin rauhallisempaa ja molemmat ollaan niin onnellisia asiasta, että menee jo välillä lepertely melkein överiksi ;)

Pahoinvoinnista: No nyt se on koettu, ei ollu edes pahaa oloa, mutta ekaa kertaa oksensin tänä aamuna! Ja toivottavasti viimeistä kertaa. Jännä kun ei ollu ennen eikä jälkeen pahaolo, mutta varmaan vähä limaa yritin sylkäistä kurkusta pois, tuli sit vähä muutakin...

Nippe + tuplat 9+6
 
Huippua onnellinen!

Nyt neuvolassa käyty, ei harmikseni yritetty viel kuunnella sydänääniä mutta toisaalta ehkä ihan hyvä. :) Eka ultra kahen viikon päästä maanantaina,jännittää!! Jatkuvaa jännitystä :D Saatiin kaikkee lippusia ja lappusia ja otettiin verikokeita ja pissanäytettä yms yms... Täti oli kiva.

Minea ja maha-asukki 10+0 :heart:
 
Täällä aamu alkoi vuorostaan oksentamisella. Tänään ois ollut jo ensimmäinen luento, mutta miettiikää istumista bussis tai luennol täs olotilas, niin ei tuu mitään. Viime yö oli hankala, kun tuntu ettei missään asennossa ole hyvä nukkua. Sit nukahdettua herää sekoihin uniin yleensä painajaisiin.

Elintavoista sen verran, ettei meillä kumpikaan polta. Join ennen raskautta harvoin, muutaman kerran vuodessa. Mies käy ulkona yleensä kerran kuussa ja muuten ei yleensä otakkaan alkoholia. Oli kyl kiva ylläri, kun uuden vuoden jälkeen totesi, että vähentää vieläkin juomista tarkottaen, että ne harvat saunaoluetkin korvataan nyt vichyllä.

Mies osaa kyllä yllättää. Eilenkin illalla juteltiin, niin selitti miten pakottaa mut tyttöjen kanssa viettää iltoja sitten vauvan synnyttyä ja miten hän jää hoitaa pikkuista kotia. Ihana huomata miten mieskin osaa ottaa osansa raskaudesta, vaikkei konkreettisesti pääsekkää sitä kokemaan. Mitä nyt joskus silittelee mahaa ja lauleskelee ajatuksissaan.

Minea: Mullakin on kahen viikon päästä ensimmäinen ultra. Tuntuu vaa, et odottavan aika on pitkä, kun haluais jo päästä kurkistamaan ja nähdä mitä siellä on. :)

Mua on ruvennut nyt viime aikoina kiusaamaan ikävät suonen vedot. Niitä tuntuu esiintyvän koko ajan tiheämpään ja mitä oudoimmissa paikoissa. Menin aamupalan jälkeen takaisin nukkumaan, niin heräsin siihen ko nilkasti veti suonta. Raivostuttavaa!!
 
miehen lapsenhoidosta Meillä ei kyllä ihan niin mee mitä Jenny sanoi. Meillä mies jäi esikoista hoitamaan kotiin kun se oli n.5kk vanha. Mulla alko koulussa harjottellu jonka suoritin ja ukkelit oli kotona. Hirmu vähän me molemmat missään ollaan käyty lasten syntymän jälkeen mutta molemmat ollaan halutessaan päästy omien kavereiden kans lähtemään ja toinen on jääny lasten kans kotiin. Ja ollaan me pariin kertaan käyty yhdessäkin niin että pojat olleet mummulassa hoidossa. Mutta en siis todellakaan lapselle etsi hoitajaa jos isäntä makaa kotona ja ite oon lähdössä. Mut tosiaan oon ehkä sen 3-4krt käyny ulkona esikoisen (4v) syntymän jälkeen joten ei todellakaan usein olla menossa. Kai se on vanhuus tullu kun viikonloppuisin haluaa vaan olla kotona ja mennä ajoissa nukkumaan.
 
Heipä hei.

Olimpas eilen baarissa :D Mehulinjalla tietty.. mies jäi kotiin esikoisen kanssa, ja mä pääsin vihdoinki tuulettumaan! :) Oli kyllä mukava ilta!

Miehen elintavoista olitte puhunu täällä.. noo.. meillä mies juo mun mielestä liikaa, ja mä siitä sille vähän väliä naputanki. Sit mua ärsyttää ihan ylikaiken sen yks kaveri, joka taas joku aika sitte pamahti oven taakse sikspäkki kourassa. :kieh: Mä olen miehelle sanonu, et mä inhoon sitä että täällä tarttee lipitellä vieraitten kaljaa, koska meillä on pieni lapsi! Kyllä mieski oli vähän ymmällään ku se tänne päkki kädessä tuli. Tulosta oli kyl sopinu, mut kaljasta ei mitään puhunu. Sit mua ihan suoraan sanottuna vituttaa noi tyhjät kaljapullot mitä se sitte jättelee tänne. Vaikka niistä muutaman sentin saaki, nii sais per*ele viedä mukanansa, eikä jättää tänne. Tarttee käskee miehen sanoo sille, ettei tartte tulla tänne kaljojen kans, ellei semmosesta oo sovittu. Ei paikkaan, missä on pieni lapsi, voi tosta noin vaan tulla edes sen kuuden kaljan kanssa. :stick:

Oon tänään kiehunu ihan kaikesta :D Toi miehen kaveri alko nyt ärsyttään, ja aikasemmin mua ärsytti aivan tajuttomasti, kun ollaan nyt tän muuton jälkeen puhuttu yhteensä 3-4 tuntia puhelimessa selvitellessä netti asiaa. Ei vaan toimi. Tällä miehen puhelimella on vähän tuskasta pyöriä missään, ku on niin porun hidas :ashamed: ja miehellä alkaa ensviikolla koulu, missä se aivan ehdottomasti tarvii nettiä kotona. Huomenna tulee joku kattomaan sitä, et saa nyt sit nähdä saako ne sitä toimimaan..

Huono olo jatkuu edelleenki.. Tänä aamuna ei tehny niin älyttömästi pahaa, mut teki kuitenki jonkuverran. Voi kumpa se alkais jo pikkuhiljaa helpottaan : / Tää jatkuva etominen on todella voimia vievää.. voin vaan kuvitella teitä, ketkä oksentaa, kun mä en meinaa tätäkään kestää :(

Huomenna on ensimmäinen äitiysneuvola aika :) Aika on mukavasti heti aamu 9, ja mulla ei oo mitään hajua missä se on :D Hieno alkaa aamulla ettimään sitä, kun tosiaan just muutettiin. Kyllä mies sen mulle selitti, mut ettimiseks taitaa mennä.. Oon aika huono tossa suunnistamisessa, jos ei oo ihan selvät sävelet mihin pitää mennä :D

Emilien ja pikkuinen 9+3 :heart:
 
Moikka kaikille:)

Onnea Onnellinen! Täällä valmistaudun huomiseen ensimmäiseen koulupäivään. On sitte joululoma mun osalta ohi. Eiköhän ole jo aikakin.

Rattaat: Meillä on 2009 vm. Emmaljunga edget ja olen kyllä tykännyt niin väristä, kuosista ja liikkuvuudesta. Pitäisi vain uusi ilmakumirengas ostaa rikki menneen tilalle. On niin tilavat ja varsinkin kesällä viileät rattaat. Sitten on lisäksi babyweltin alaska tuplat ja Cragon peräkkäisistuttavat matkarattaat. Nuo Cragot menee pieneen tilaan ja muutenkin on normaalia isommat renkaat kuin normi matkiksissa.

panpulainen87 Täällä mietin kans että milloin sanoisin. Taitaa olla vastassa pienoinen järkytys kun tämä on meillä jo kuitenkin 4. lapsi. Mutta tulin siihen tulokseen että sanon sitten kun kysyvät ja huomaavat.

Nippe81Onnittelut kahdesta. Ystäväni sai juuri kaksostytöt ja olen nähnyt vierestä sitä elämää. Hiukka erillaista kuin yhden vauvan perheet:)

scarlett89 Meillä on mies lopettanut tupakoinnin vasta nyt kolmannen lapsen aikana. Mutta ikinä ei ole polttanut lasten lähellä. Sen verran muutti nuita tapojaan ja raskausaikana ei polttanut minun lähelläni.

Oireina Pientä pahoinvointia ja ankaraa väsymystä. TUntuu että iltapäivällä nukahtais pystyyn! Ja pakko on vain jaksaa varsinkin jos olen yksin lasten kanssa. Opiskelu vähän huolettaa että miten sen kanssa jaksan. Pitäisi nyt alkaa ihan tosissaan opiskelemaan kun on näyttö maaliskuussa.

Turvaistuin olisi tarkoitus vaihtaa uuteen. Mietinnässä sekin että minkä merkin ostais. Tietenkin Cragon istuimen saisi nuihin matkarattaisiin helposti kiinni. Mutta kylläpä niihin käy lähes mikä tahansa istuin. Pitää ottaa matkarattaat mukaan kun sitä lähdetään ostamaan.

petite ja vapaamatkustaja rv 7+jotain
 
Minä huima intoilija kävin jo nettilaskureilla laskeskelemassa äippäloman kestoa... Tunnustaako muut tehneensä samaa? Vähä etuajassa toki... Mammaloma sit kestää vuoden ja melkein kaks viikkoa päälle... (tuplista saa enemmän). Kaveri selvittelikin mulle jo isäkuukausijuttuja ym. Jos tämä raskaus onnistuu, me ollaan alustavasti puhuttu, että mies ois heti sen 3 viikkoa isyyslomalla, sitten pitäs 4 viikkoa kesälomaa siihen perään (koska voin olla aika kipee jos joutuu esim. sektion tekee ja vauvojen hoito ois alkuun miehen harteilla). Ja toisaalta meillä molemmilla on aika paljo opeteltavaa... Ei oo kumpikaan koskaan pukenu vauvaa saatikka vaippoja vaihtanu... Mutta eiköhän niistä kahden kanssa tule aika pian rutiinia?? Ainakin toistoja tulee :p Mies oli aivan innoissaan kun kerroin, että jos luovutan hänelle 12 viimeistä lomapäivää, hän saa tilalle 6 viikon isäkuukauden... Ja hyvässä lykyssä sais hän pitää vielä neljän viikon kesäloman senkin perään/ennen... Ehdottelin hoitovapaata sitten, itselleni, mutta hänkin haluaa ;) Aivan ihanaa, että mies haluaa osallistua (oli kyllä tiedossa ennen yritystä) kaikkeen. Me tiedetään, että tää on yhteinen juttu eikä vaan minun... Eli hoitovapailla ilmeisesti sitten vuorotellaan... ;)

No taas eletään ja suunnitellaan vähä etukäteen...

Tietääkö muuten kukaan miten nopeesti disperin 100 mg imeytyy? Siis aamulla otin aamupalan yhteydessä ja noin tunnin päästä oksensin... Mun pitäs syödä kerran päivässä tukosten ehkäisyyn alussa noita ja nyt sit mietin uskallanko ottaa toisen, jos tuo ei oo imeytyny... että kummasta on enemmän haittaa ottamisesta vai ottamatta jättämisestä?
 
emilien: Meillä oli tuolla vanhalla paikkakunnalla pari semmosta miehen kaveri, jotka saattoi vaan yhtäkkiä rimputtaa ovikelloa ja viipyä yli yönkin. Ärsytti vaikkei meillä pieniä lapsia ookkaan. Vielä kun sillon asuttiin yksiössä niin välillä linnottauduin keittiöön kuulokkeet korvissa kouluhommia vääntämään! Ja auta armias, jos siitä huomautti (vaikka nukkumaan mennessä) että vois pitää vähän pienempää ääntä, niin kaverit läks kotiin suutuksissa ja mies siitä sitte mulle marmatti :O Ne kääns tavallaan sen mun viaksi. Olis ne saanu olla meillä, en nyt suoraankaan kehtaa sanoa että häipyvät, mutta tarviiko sitä keskellä yötä meukata.

Onneks täällä kukaan ei tee yllätyskäyntejä. Ja harvemmin kukaan enää soitteleekaan kun on välimatkaa. Mut kauhistuttaa kyllä takaisin muutto, mutta jos nuo kaveritkin olis vihdoin aikuistuneet! (vaikka yks ainakin kuullun mukaan vetää vielä samaa linjaa vaikka yli 3kymppinen...)

Tupakoinnista: Me ollaan onneksi lopetettu samaan aikaan. Silloin aikaisemminkin ja nyt syksyllä uusiksi. Mutta esim. uuten vuotena oli kaveri kylässä joka poltti, ja koko kämppä hais sen jälkeen ihan kamalalle, vaikkei siis sisällä polttanutkaan! (en muutenkaan ymmärrä yhtään sisällä polttamista, oli ihan omituista silloin kun poltti niin yhdellä kaverilla vaan keittiössä vetää tupakkaa, joku siinä hämäs pahasti..)

Mä oon kuulemma ite pienenä marmattanut meidän isälle polttamisesta, mutta niin sitä vaan aloitti itekin lukiossa pahan tavan. Ja silloin mun isä sitten olikin lopettanut jo polttamisen, ja olin ainut kuka talossa poltti. Ulkovaatteet piti viedä oman huoneen komeroon, ettei nuorempien vaatteet käy haisemaan :D

Nippe82: Oon yrittänyt katella ja selvitellä Kelan sivuilta, kun oon kans tämmönen hätähousu ja pitäis kaikki tietää etukäteen. Mut jotenkin menee niin sekavaksi noi laskurit, kun pitäis kaikki ajat ja tulot ja muut miettiä ja tietää kun ei se vielä oo ajankohtasta. Tosin tulothan katsotaan viimisimmäks vahvistetusta verotuksesta (siitä siis missä näkyy palautukset?). No, en oo viittinyt moisia miettiä ja mulla kuitenkin opiskelijana on vaan se minimi. Ellen jaksaisi painaa keikkaa joka pyhät mammalomaan saakka, mutta aika mahdotonta ja tuskin jaksaisi!

Parempi ehkä antaa mennä omalla painollaan, mutta vaikeeta se on kun on tämmönen kontrollifriikki. En edes ymmärrä miten joku voi elää ILMAN KALENTERIA :eek: Monet kerrat oon miehellekin toitottanut kun se jotain pätkätöiden ajankohtaa joutuu muistelemaan, että "kun sulla olis se kalenteri niin näkisit sieltä suoraan!!" :D
 
Viimeksi muokattu:
Miinä
Aracia Olen kokeillut magnesiumiakin jo useamman viikon,.. kyseistä josta mainitsit,. ei auta,.. Tänää ostettiin kaupasta REILUSTI tukevat sukat ja hhah tuki taitaa ola josai muualla ko niissä: / Nooh,.. viime yönä nukuin pikkasen paremmin,. toissa yö meni harakoille totaalisesti. Yhtä helvatan itkua ja raivoa yöt ..
Olen kuullut et jollain oikein lääkitys ollut tuohon vaivaan koko raskauden aijan (tärttee tutkii netistä et mikä). Meil keskiviikkon seurantakäynti+ultra. mulla harvinainen kysta kohdun suussa jota seuraavat tai jtn ja NT on 8.2. Onneks jo ylihuomen näkee möykyn <3
 
Täällä saatu tänään NT-ultra varattua, joka on siis 6.2.
Vielä neljä viikkoa ultraan, kamalan pitkä aika. :/

Niin ja viime yönä, kun olin yövuorossa tuli tilattua sellainen koti-doppler raskauskeijusta. Nyt en malta odottaa, että se tulee. :)

-Sinful89 ja Pampula 8+5
 
  • Tykkää
Reactions: pampulainen87
Nippe82 Tunnustan :ashamed: Olen myös katsonut äippäloman kestoa, vaikkei LA:kaan ole vielä varmistettu. Itseasiassa olen katsellut sitä silloinkin, kun en ollut raskaana... että jos nyt tärppäis, niin....

Oli tänään loman jälkeen ensimmäinen työpäivä ja kului melko nihkeästi. Onneksi oli suunnittelupäivä niin pystyin sohvalla makoillen osallistumaan keskusteluun (muutkin oli rennosti, joten en edes erottunut). Meillä on semmoinen pieni kolmen naisen tiimi, joten kerroin heille tilanteen. Muuten ajattelin vielä vaieta. Huomena sitten odottaa oikea työpäivä ja kahvitaukohuijaukset... siis, miten tämmönen kahvinarkkarina tunnettu, joka ei nyt siedä edes kahvin hajua voi uskottavasti istua kahvipöydässä. Naiset ainakin helposti laskee 1+1. Hyviä vinkkejä otetaan vastaan ;)

Kävinpä tänään kynsihuollossa laitattamassa uudet geelit ja teki sielläkin melko pahaa istua se reilut 1,5 h paikoillaan. En ole koskaan aiemmin edes huomannut, että se geeli haisee :x

Mariaana n. rv 7 tasan?
 
Onnellinen-75, onnea niin valtavasti!

Täällä aloitettiin tänä aamuna se paljon puhuttu aamuoksentelu :/ Jo noustua oli outo olo ja mietin, onko tässä kunnossa töihin lähtijäksi (lasten kanssa kun tulee oltua ja kokoajan esillä) ja työpari oli oksennustaudissa viime viikon. Aamupalan saikin sitten juosta tyhjentämään pönttöön, mutta sitten alkoi olo korjaantua. Ehdin tosin riemuita liian aikaisin ja etova olo jatkui puolille päivin, pari viimeistä tuntia jaksoi sitten vetää ihan elossa.

Miehen juomisesta olen itse maininnut, että voisi vähentää, vaikka ei yleensä ole käyttänyt kuin kerran kuussa, jos sitäkään. Nyt mennyt vaan parin kuukauden sisällä LIIKAA siihen nähden, mitä itse käytin edes. Miehen paras ystävä kyllä sanoi, että pitää huolen, että miehen rilluttelu loppuu nyt ja alkaa valmistautua ja harjottelemaan vauva-arkea :D Kummilla otteet jo alusta asti.

Hankinnoista sen verran, että olen kerännyt ja tehnyt jo vuosia vauvan vaatteita :snotty: mutta edullisesti näin saanut. Myös vaunuja ole katsellut, kun käytettynä aiotaan hankkia.. Ja äitiysvaatteita testailin yksi päivä :D

Ja mikä hillitön himo valkosipulimajoneesiin! Eikä missään tarjolla.. tai jos saisi cotzonen valkosipulikastikkeella tai kebab ranskalaisilla valkosipulikastikkeella tai hampparin jossa olisi valkosipulikastike... :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: pampulainen87
Kilu87: Ihanaa että joku muukin vauvanvaatteiden "keräilijä" ilmottautuu. :) Tunnen itseni ihan hölmöksi. Ja aina kun oltiin kesälläkin kaverin kanssa isolla (verrattuna oman paikkakunnan) kirpparilla Jyväskylässä, niin kaveri aina melkein huus mulle, kun koriin kapsahti jokin vauvajuttu!

Mulla on tullu joku ihmeen kammo kebabia kohtaan... ennen vedettiin aina hurjasti kebableipiä, oi että, kunnon täytteillä nam :) En tiiä mikä siinä kebabissa oikein on alkanu kammoksuttamaan.. Onhan niitä juttuja ollut että onkin ollut raakaa, mutta joskus kauan sitten.
 
Pampulainen, ihanaa, että teillä on mies noin innoissaan myös raskaudesta. Mun ukkoni kyllä on ihan silleen "no kiva ku tärppäs", mut ei se intoo ollenkaan. Enkä kuulemma saa liikaa raskaushömpötyksistä puhua... Hmm, no se on kyllä aina sellainen aika hitaasti syttyvä. Niin ja älä ressaa niistä vaunuista, jos et just nyt saa niitä ostettua. Kyllä niitä tiiäkkö ehtii tulla vielä monet hyvät myyntiin ;) HOCO merkistä mulla ei ole kokemusta.

Elintavoista ja ruokavaliosta. Me eletään terveellisesti :D Ei polteta, mies ottaa joskus alkoa... ehkä tyyliin muutaman kerran vuodessa :) Lenkkeilään koiran kanssa. Ruokavalio on monipuolinen, karppaukseksi en sitä kutsuisi, mutta ei me vuosiin olla mitään "höttöä" = hiilareita ilman kuituja syöty. Syödään luomua, käytetään vähän suolaa ruoassa ja katsotaan myös ettei sitä ole leivässä tai leikkeleissä älyttömiä määriä. Me herkutellaan sillon ku siltä tuntuu, että tekis mieli herkutella. Ja jos rahat riittää... Mut kaikenkaikkiaan siis eletään kyllä tosi terveellisesti ja olen siitä ylpeä.

Onnellinen, minäkin olen onnellinen puolestasi :D

Voi kun te kaikki kirjoittelette niin mahottomasti. Mää unohan aina puolet asioista mihin piti kommentoida jotain! Mut hyvä juttu vaan, että on aktiivinen palsta :)

Shuri ja Lempi, oisko rv7 tasan
 
miehen roolista ootte täällä jutelleet... mulla on kyllä käynyt hyvä tuuri kun on niin ihana aviomies. :) Ja mahtava isä joka jaksaa selittää tuolle tenavalle kaikki maailman asiat... se vie sitä metsäretkille ja siellä ne yhdessä kerää sieniä ja tutkii ötököitä ja ties mitä. :D Ne lukee yhdessä ja käy pulkkamäessä ja askartelee ja leikkii. Se on ollut osallistuva jo neuvoloista lähtien. :heart:

Jos minä lähden rimpsalle niin mies jää kotiin lapsen kanssa ja päinvastoin. Meillä isi on hoitanut lasta alusta asti ihan yhtä paljon kuin äitikin. :) Toki minä olin kotona ja mies töissä, mutta muutoin.

Alkoholia me käytetään molemmat (no siis minä en tietenkään nyt) mutta jos lapsi on kotona niin se jää viinilasilliseen tai pariin olueeseen. Mut jos yhdessä päästään rimpsalle niin kyllä meille molemmille juoma maistuu. Eipä tuo mies kyllä usein käy missään... kerta kahteen kuukauteen saattaa olla maksimi. Enemmän minä kävin ennen raskautta! :D

Noooh, on siinä vikojakin. ;) Mut olkoon tämä tällainen kehumisviesti. :heart:


Täällä mä jo jännitän kahden viikon päästä olevaa ultraa, se kun kertoo meidän kohtalon tällä kertaa. Helvetti kun pelottaa.

EM & ötkispötkis 9+0
 
Onnelliselle paljon onnea! Ihanaa, että tuli ihania uutisia.:)

Miehen elämäntavat Olen siitä onnellisessa tilanteessa, että miehelleni vain maistuu ruoka, ei alkoholi tai tupakka. Kun aloimme vuosi sitten pikku hiljaa valmistautua yritykseen, karsimme pois kofeiinin (colat) ja vaihdoimme kaikessa mahdollisessa täysjyvään. Mieheni on makeiden ja suolaisten herkkujen perään ja ylikiloja on kertynyt. Hän päätti itse jo ajat sitten, että tämän vuoden alusta alkaa kuntokuuri, jolla hän lisää liikuntaa ja herkut jätetään muille. Se onkin muuten toiminut, mitä nyt pakkasen sulatuksen yhteydessä mieheni popsi sinne jääneet 3 joulutorttua. Se sallittakoot.;)

Pahoittelen suuresti, etten yksinkertaisesti jaksa kommentoida tämän tarkemmin. Olen aivan kuitti tästä päivästä! Kävin aamulla verikokeessa ja vein virtsanäytteen (ja sain sokin siitä tarvittujen veriputellien määrästä!). Kävin myös kuuntelemassa infoa 4 tuntia ja sen jälkeen pyörin hoitamassa asioita ja tapasin kaverini. Tulos: olisin ollut aivan valmis yöunille hieman yli 20.

Väsymys on siis palannut pienen, parin päivän energiapaukun jälkeen. Verikoe varmasti vaikuttaa asiaan, mutta selvästi väsyttää aivan mielettömästi. Viikonlopun 11h ja 10h unet eivät enää kanna. Pahoinvointikin on palannut, joten on palattu "normaaliin" päiväjärjestykseen hienoisen helpotuksen jälkeen. Toivottavasti huomenna pysyy sisällä, on ryhmäruokailu edessä!

Tieto tuli tänään: ultra on 30.1. Saatan sen muuttaa, koska sinä päivänä on ohjelmassa meno, josta ei voi olla poissa. Täytyy ottaa selville, että onnistuuko menon suhteen joustavuus/ajan muuttaminen. Mutta tässä vaiheessa sen voi päivittää ja sen mukaan mennään.:)

Ihan uupunut Luckygirl & Vintiö 8+3
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Ihanaaa Onnellinen! Onnea paljon! Mahtavaa että kaikki on hyvin siellä. :)

Elintavoista sen verran, että meillä on sekä poltettu tupakkaa että käytetty myös alkoholia jonkun verran. Tupakointi lopetettiin pari viikkoa ennen plussaa, ja täytyy myöntää etten olis tosta ukosta ikinä uskonut. Tosi ylpeä saan olla siitä! Alkoholia hän viel jonkun verran ottaa, mutta se sallittakoon sille kun ei kuitenkaan mitään lärvejä vedä. Pari iltakaljaa saattaa silloin tällöin ottaa ja se on mulle ihan ok. Tosta syömispuolesta, me ollaan miehen kanssa aina syöty hyvin, ei ehkä mitenkään täydellisesti ravintosuosituksien mukaan, mutta monipuolisesti kuitenkin. Me syödään paljon lihaa ja kalaa, tosi paljon kasviksia, viljatuotteita, maitotuotteita, siis ihan kaikkea. Rakastan ruoanlaittoa ja tykkään että ruoka on hyvää! :) Ei se aina ole mitään vähäsuolaista, mutta nyt raskausaikana olen vähentänyt suolan käyttöä. En ole noihin hiilareihin ja muihin perehtynyt ollenkaan, mulle pääasia on aina ollut että ruoka on hyvää. Jos joskus tulee ylipainoa tai jotain muita ongelmia niin sitten kyllä muovaan ruokavaliotani. Olen tosi aktiivinen ja tulee liikuttua paljon niin olen pysynyt hoikkavartaloisena. Lapsen ruokaan en tietenään suolaa laita, ja muutenkin katson että hän saa oikeanlaista ravintoa. :)

Mitenkäs muiden raskausoireet, onko vähenemään päin? Mulla on ollut tänään ensimmäinen väsymyksetön päivä, ja on kyllä ollut ihanaa! :) Pari tuntia oltiin tytön kanssa ulkoilemassa heti aamupäivällä, pulkkailtiin, riehuttiin hangessa, keinuttiin ja käytiin vielä kunnon lenkilläkin! Tytön päikkäreitten aikaan mä EN löhöillyt sohvalla vaan siivosin ja pesin pyykkiä (ihanaa, arki alkaa palautua normaaliksi)! Sitten tehtiin hyvää ruokaa, ja illalla käytiin koko perhe uimahallissa. Mies oli onneksi mukana niin mä sain uitua matkaa.

Ainiin, mun doppleri tuli tänään! Joku kyseli noista dopplereista, mä tilasin AngelSoundsi JPD-100B :n ja näin yhden kokeilun jälkeen voin kyllä suositella. En uskaltanut ostaa sitä ihan halvinta mutta ei toikaan mikään kallis ollut. Toi on sellanen näytöllinen malli. Heti löysin selkeät sydänäänet kun kokeilin (voi olla että kävi vaan hyvä tuuri), että oli kyllä tosi positiivinen yllätys. :) Nyt sai mies ja esikoinenkin kuunneltua vauvan sykettä. Sanoin tytölle ettätoi ääni on pikkusiskon tai -veikan sydämen ääni, niin likka alkoi huutelemaan sinne kaiuttimeen että "halooo! Vauvaaaa! Kuuluukoo?" :D

Shuri musta kans välillä tuntuu että mies ei ole oikein innoissaan tästä raskaudesta. Onhan se tietysti iloinen uudesta vauvasta, mut mä haluisin et se hössöttäis samalla tavalla kun mä! :D Okei, voi olla että mulla menis hermo sen kanssa ennen pitkää jos se alkais kokoajan jauhamaa vauvajutuista ja olis kokoajan silittelemässä mahaa jne.. Se on tottunut ottamaan asiat hieman rauhallisemmin kuin minä. :)

Hyvää yötä!
Nepo ja Pirpana 10+1
 
Manuli, niinpäs onkin :) hauska sattuma!

Täällä on isälle kertominen lähellä, soitin jo mutta ei vastannut! Just nyt sitte ei voi vastata! Perkele ku kädet tärisee ja ku kävelin koulusta oli ku tuomiolle ois tullu :D apuaaa... tuun kohta ilmotteleen miten kävi!

Minea ja maha-asukki 10+1 (neuvolan mukaan 10+2)
 
Heippa! Tännehän on tullut paljon tekstiä...ei perässä meinaa pysyä. Mutta on kiva lukea teitin kuulumisia joten pidetään sama tahti yllä =)

Kaktuspiikki:
Toivottavasti kaikki on hyvin!

Onnellinen: Mahtavaa että kaikki on hyvin pikkuisella:heart:

Miehistä:
Täältäkin tulee nyt ylistysviesti :) Meillä mies on täysillä mukana. Ei niinkään hömpötysmielessä vaan auttaa minkä ehtii ja enemmänkin ja huolehtii musta eikä anna mun tehä mitään raskasta (välillä ehkä jo liiankin varovainen). Esikoisesta kun jouduin 6 viikkoo sairaalaan niin kävi joka päivä mua kattomassa (40 min matka)ja vapaa päivinään vietti koko päivän mun kanssa..hoiti kotia ja teki kaikki valmistelut. Sama juttu oli esikoisen syntymän jälkeen kun jouduin jäämään sairaalaan 1,5 viikoks ni joka päivä tuli 8 ja lähti 21 (isyyslomalla)..pesi mua suihkussa ja kuivaili sektiohaavaa:) Huonekaverikin sano, et ollaan kun jostain romanttisesta elokuvasta:) Kotiolo aikana heräs aina yöllä ja hoiti vauvan vaipanvaihdot ja pesut. Tietenkään ei saatu kauaa tuota normaali kotiarkea viettää, joten en tiiä kauanko tuota ihanuutta olis jatkunut.. Mutta täällä on myös yksi todella osallistuva isukki. Toivottavasti nyt saataisiin myös oikeasti elää tuota normaaliaperhearkea.

Rillutteluista: Täällä ei olla juotu kohta 1,5 vuoteen. Esikoisen raskausaika tietysti nolla ja sit tuo neljä kuukautta mitä täs välis oli niin oisinko yhen lasillisen viiniä maistanu. Mieskin on jättänyt juomiset pois..mitä nyt muutama saunaolut sillon tällän mutta ei mitään övereitä ole kyllä vetäny pitkään aikaan.

Tavaroista: Täältä löytyy kaikki varsinkin jos on tyttö. On emmaljungan duo edget, maxi-cosin pebble turvaistuin isofixillä, kehdot ym. ja vaatteita on (kylläkin hyvin tyttöpainotteisia, joten jos poika niin tarvii kyllä ostaa..ei kyl haittaa:) ). Meillä tyttö oli 49 cm pitkä ja 50 cm vaatteetkin oli ihan liian isoja. Ja ite tykkään että vaatteet on sopivia, koska sillon ekoina viikkoinahan vauvaa tullaan katsomaan eniten niin on kiva, että vaatteet sopii:)..joo..turhamaisuutta..tiedän:) Mutta vaikka tyttö tulisi nytkin, niin aijon kyllä ostaa uusia vaatteita. Jotkut vaatteet tekee liian kipeää pukea toiselle:(

Nepo: Täälläkin olo jotenkin parempi. Onko se sitten hyvä vai huono. Ite oon ihan paniikissa kun olo helpottuu vaikka kaiketi sitä jossain välissä käy niin. Eilen jaksoin siivotakin..halusin yllättää miehen kun se on siivonnu nyt tän koko raskauden ajan kun en oon vaan jaksanu..tuli tosi kiva olo. Tätä siis lisää, mutta kunhan kaikki vaan olisi hyvin. Alkais jo ne liikkeet ni ei tarvis panikoida koko aika että onko kaikki hyvin.

Tulipas taas sepostusta:)

Taas oloista panikoiva Annubella ja pikkuinen Onni-Ilona 10+4
 
Heip!! Kylläpäs on aikaa kun viimeksi olen kirjoitelluut, ja menihän tuossa tovi että luin kaikki uudet jututkin mutta nyt ollaan kärryillä:) mullahan oli tosiaan uutena vuotenaa se välilevynpullistuman leikkaus ja nyt alkaa vasta tuntumaan että ehkä hengissä selvitään:) Onnea kaikille ihanista ultra kuulumisista :) Hankinnoista olette puhuneet. meiltäkin löytyy kaikki jos vain tyttö tulee, jos taas poika niin sit varmaan taas karkaa käsistä homma...
Täällä olisi nt-ultra 23.1

jonskuuh 10+3
 
Nepo itsekin tilasin tuon saman dopplerin, AngelSoundsi JPD-100B :n. Hienoa, että on hyvä laite. Tulisipa se meillekin jo. :) Ihanaa että kuulit sillä sydänäänet. :heart:

Onko täällä muita, jotka ovat ammatiltaan lähihoitajia? Tai tekevät yövuoroja?
Millä tavalla olette yötöissä jaksaneet? :) Itsellä nuo yövuorot tuntuvat nyt jo ihan hirvittäviltä ja näyttää etten palaudu niistä millään. :x

-Sinful89 ja Pampula 8+6
 

Yhteistyössä