Pampulainen87: Kyllähän yleensä puhutaan yhdistelmistä vaikka kyseessä olisikin kuomurattaat+pehmeä koppa. Pehmeän kopan etu on ehkä just siinä että sillä voi nostaa vaikka nukkuvan vauvan sisälle, mutta miinuspuolena se on paljon ahtaampi kuin kova koppa. Meijän vauvelit jos syntyy elokuussa niin pitkä talvi edessä mahtua pehmeään koppaan. Meillä on esikoiselle aikanaan hankittu Emmaljungan duo edget sport rungolla ja ne saa mennä tälle vimoselle kolmosellekin. Mutta en mä noita yhdistelmiä kyllä minnekään kaupungille ottais, joten jos on sen sortin ihminen että tykkää vauvan kans käydä ostoksilla ja kaupungilla muuten liikkua niin kyllä ne näppärät matkarattaat silloin ovat aika ehdottomat. Eikä ne halvimmat matkarattaat hirmu paljoa maksa. Mulle tärkeintä vaunujen ostossa oli ostaa tukevat isopyöräiset rattaat, kun asutaan maalla ja tiet ei aina ole mitenkään huippu hyvässä kunnossa. Itse myös halusin tuon heittoaisan ja sen olen kyllä huomannut erittäin hyväsi valinnaksi. Vaunuja työntäessä aurinko usein häikäisee lasta silmiin tai tuuli käy vaunuihin (siis kun isompi lapsi istuu rattaissa) Kätevä vaihtaa nopeasti työntösuuntaa. Monesti nähny kun jotku vaunulenkilläkin vetää vaunuja kun just tuulee tai paistaa väärästä suunnasta ja siinä on kyllä lenkkeilyn ilo kaukana. Me ostettiin omat vaunut Ruotsin puolelta niin saatiin ne uutena, pakasta vedettynä 530e:lla kun Suomessa tuosta mallista ois saanu pulittaa 800-900e. Itse en halunnut ostaa mitään halpavaunuja koska kyllä se hinta näkyy materiaaleissa. Maalla asuva kaveri osti esikoiselleen just Emman vaunut ja joutui ostamaan sitten toiselle jo uudet kun ei noissa Emmoissa ollut oikein minkäänlaista jousitusta niin oli aika huonot työntää maalaisteillä. Toki nekin on varmasti ihan kelpo vaunut, en sitä sano, mutta jokaisen kannattaa sen oman käyttöasteensa mukaan ostaa ne omaan käyttöön sopivimmat vaunut. Pienissä kaupunkiasunnoissa ja esim. kerrostaloissa asuvat varmaan pärjäävät hyvin esim. pelkillä matkarattailla joissa pehmeä koppa, eikä raskaille yhdistelmille ole ollenkaan tarvetta.
Minä oon sen verran lastenvaateaddikti, että minä laitan ihan tuhottomia summia lasten vaatteisiin. Varsinkin ulkovaatteisiin uppoaa rahaa, en osta tarpeeseen vaan ostamisen ilosta Ja meillä oli suvun/kaveripiirin ekat poikalapset niin ei käytettyinäkään mistään saatu. Itse tykkään hirveästi just Popin, Ticketin, geggamojan jne vaatteista, mut hirveästi meillä on kyllä myös lindexin ja hm:n vaatteita. Epäilen että jos tyttövauva satuttas saamaan niin silloin saatas vaatehankinnat revetä käsistä täysin, mut katotaan nyt
Minä oon sen verran lastenvaateaddikti, että minä laitan ihan tuhottomia summia lasten vaatteisiin. Varsinkin ulkovaatteisiin uppoaa rahaa, en osta tarpeeseen vaan ostamisen ilosta Ja meillä oli suvun/kaveripiirin ekat poikalapset niin ei käytettyinäkään mistään saatu. Itse tykkään hirveästi just Popin, Ticketin, geggamojan jne vaatteista, mut hirveästi meillä on kyllä myös lindexin ja hm:n vaatteita. Epäilen että jos tyttövauva satuttas saamaan niin silloin saatas vaatehankinnat revetä käsistä täysin, mut katotaan nyt