~Elokuun Epelit 2012~ *TAMMIKUU*

Annubella ja pansku onnea ihanista ultrakuulumisista :heart:

Onko muilla päänsärkyä raskausoireena? Mulla on koko tän viikon ollut ajoittain pientä päänsärkyä, ja vissiin on aika normaali raskausoire näillä viikoilla. Mulla tuo jännitysniskaperäinen päänsärky muutenkin kestovaiva, ja nyt en osaa sanoa johtuuko siittä vai raskaushormoneista. Panadolia saa syödä päivittäin :/ Tällä viikolla on myöskin saanu juosta pissalla ihan koko ajan. Öisin oon vielä selvinnyt yhtä yötä lukuun ottamatta yhdellä vessakäynnillä, mutta tällä viikolla on siirtynyt aiemmaksi. Ja maha turvonnut niin, että ei enää ihan normilta näytä, vaan koko ajan siltä et oisin just syöny hirveesti :D Kunnon vauvamasua odotellessa.. Maha ei oikein meinaa toimia myöskään normaalisti..

Raskaus kyllä konkretisoitui tuon ultran jälkeen hurjasti, kun näki että siellä on jo ihan oikean vauvan näköinen pieni. Nyt on sellanen olo, että on ihan oikeesti raskaana eikä vaan ehkä :D Tilasin vauva-lehden, ilmottauduin äitiysjooga-tapahtumaan ja nyt ajattelin tilata masutuubin ja jatkopalan omiin housuihin. Jospa sitä ensi viikolla kävis hm:llä katsomassa vähän äitiysfarkkuja jo!

Vanella ja sikke 12+4
 
vanella: Minulla särki päätä esikoista odottaessani n.4vkoa joka ikinen päivä juuri alkuraskauden aikana. Ja nyt on 4 päivää ollut pää kipeä, että taitaa olla sama taas edessä. Pakko munkin panadollia ottaa kun muuten ei tiedä miten päin sitä olisi. Neuvolassa sanoivat että saattaa johtua huonosta tyynystä. Mutta siihen en kyllä usko. .

täällä ainakin pahoinvointi vaan pahentunut, luulin että muutama vko sitten oli huono olo, mutta se ei ollut mitään tähän verrattuna. Mitään ei pysty kotona tekemään kun on vain niin kamalakamala olo. No ei se valitus auta :)

Onnea muuten kaikki ultrasta tulleet ! Mun pitää helmikuuhun asti jännätä !

Mekin ollaan mietitty talon myymistä, saatas talous kuntoon myynnistä ylijäävillä rahoilla, mutta tätä tavarapaljoutta kun katselee tuntuu että mikään aika maailmassa ei riitä niiden pakkaamiseen/pois kuskaamiseen. varsinkaan kun kummallakaan meistä ei ole korttia, saati sitten autoa.. vaikeuttaa hieman elämää kyllä.

mutta voimia kaikille tasapuolisesti !

-pauliina ja pallo 10+3
 
Heja: Tuolla mun kommentilla tarkoitin Kouvolan henkkamaukkaa, tarkotatko samaa? :D Kotkassa on mun mielestä jopa paremmin, kun siellähän ne äitiysvaatteet löytyy ihan suoraan käytävältä kun kävelee, ei tarvii etsiä ja on mun mielestä vähän enempi valikoimaa. Tosin en ole varmaan nyt vuoteen siellä käynyt, että en tiiä onko muuttunut...

Minuli: Mie kans sattumalta mittasin harjoittelussa hemoglobiinin joskus marraskuussa. Joulukuussa oli sitten neuvola ja se arvo oli hiukan noussu. Mulla se tosin oli "vasta" 140. Kysyin terkalta haittaako jos se liian korkeeksi menee, niin sano että ei, kuhan muistan juoda vettä...? Kuitenkin tossa purkissa on sitten kaikkea muuta vitamiinia, enkä jaksa alkaa eri purkeista niitä syömään. Oletko ottanut pillerin aamulla vai illalla? Mulla aiheutti se pillerin otto aamulla kuvotusta, mutta sitten siirsin sen ottamisen illalle kun tuli niin monta kertaa aamulla ylös, ettei ollu mitään hyyötyä ottaa.

Eka2: Siinä mielessä se on hyvä että pyhät ovat "rahattomia", koska silloin saa tehdä myös töitä. Eri asia sitten onko juuri niitä sunnuntaivuoroja tarjolla... Ikävempää se onkin sitten, jos ei ole mahdollisuutta tehdä keikkatöitä tai ei jaksa (mikä on hyvin tod.näk. ainakin alussa :D)

Jenny90: Okei, mie käsitin siis tosta aikasemmasta et on johoki tiettyy pvm asti se sopimus :) Meilläkin meni tässä kuussa se 1v umpeen, eli siinä mielessä voidaan hyvin etsiä jo uutta =) Ainut tosiaan on se, että nytkin olisi n. viikko aikaa löytää uusi, jos halutaan maaliskuussa muuttaa... ellei sitten tosiaan nosta sitä opintolainaa siihen, että sais päällekkäisen kuun maksettua tai sitten just sossulta menis ruikuttamaan. Harmillisen moni pistää ilmotuksen asunnosta vasta kuun vaihduttua, mut monestihan ne irtisanotaankin just viime tingassa... :/ Opiskelujen alkuvaiheessa hain sossulta 1kk tukea kun alkoi kesäloma ja töistä saatu palkka tuli vasta heinäkuun korvilla ja opintotukea ei tule enää kesäkuulta. Taitaa tänä vuonna tulla sama homma eteen, kun ei tässä nyt kevään harjoittelujen takia viitsi vielä keikkatöillä itseään rääkätä, että pystyis kesäkuun maksamaan ilman tukia. Kun eihän se palkka heti tule vaikka nytkin on sovittu 1kk sijaisuus kesäkuulle (jos vaan kykenen). :D

Menipäs mulla nyt vähän ohi raiteiden toi juttu :D

Näin muuten viime yönä aivan järkyttävää unta... Olin jossain lääkärin vastaanotolla ja se sitten totes jotain, että joku pingispallon kokonen möykky mun mahassa oli ja se kokeili, niin se liikkui ympäri vatsaa :eek: Sit se jotain sano että sieltä se tulee ittekseen sit, mut varaa uus aika johoki parin viikon päähän! Sit siinä unessa muistin vasta ulos kävellessä että unohdin sanoa että oon raskaana ja käytiin ultrassa ja että kotona kuuluu sydänäänet :headwall: Ei täs kyl nyt ollu yhtään järkeä, kun tän selitin, mut aika sekava ja kauhee uni oli. Monesti noit unii ei muista enää ihan kokonaisina ku alkaa muistelee aamulla.. :LOL:
 
Vanella ja Paulina: Joo täälläkin on lievää päänsärkyä, en tiedä johtuuko raskaudesta vai siitä että niskat on ehkä vähä jumissa. En oo vaan saanu aikaiseksi varata hierojaa... Ja sit mites se hieronta muuten onnistuu näin raskaana ollessa? Jotenkin en edes uskalla olla mahallani (ennen aina nukuin mahallani), kun pelkään että vauvat litistyy ;) Joo mulla on uskomaton tää keskenmenon pelko koko ajan... En oo uskaltanu syödä ees koko raskauden aikana kun yhden panadolin ;) Tosin sitä minidisperiiniä syönkin päivittäin estämään tukoksia...

Uskaltauduin tilaamaan mammafarkut netistä... Toivottavasti niitä tarvitaan ja toivottavasti ovat sopivat... Vauva lehdenkin sillon tilasin viimeisimmän ultran jälkeen. Mies kehoitti tilaamaan sen dopplerin, jos se toisi mulle varmuutta että kaikki on hyvin, mutta vielä olen malttanut mieleni ;) Jotenkin haluu nyt että eka säästää kaikki rahat helmikuussa tulevaan mini keittiöremppaan, kun ei viitsitä sen takia lainaakaan ottaa. Ja keväällä tulee taloyhtiössä 4000 euron peruskorjaus, johon onneksi ollaan molemmat säästetty jo rahat valmiiksi. Että rahan menoa on tiedossa. Ollaan vaan niin periaatteellisia, että muuhun ei oteta lainaa kuin asuntoon ja onneksi sitäkään ei oo enää paljoo jäljellä.

Osaisko kukaan sanoa, että paljo ois hyvä budjetoida esikoisia (tuplia) varten rahaa hankintoihin. Meillä siis ei oo mitään lasten tarvikkeita paitsi kaksi potkupukua ;) Ei nimittäin oo hajuakaan minkä verran siihen pitäs säästää kevään aikana. Taitaa kyllä mennä miehen harteille enemmän tuo säästäminen, kun itse oon opiskelemassa, mutta kannan korteni kekoon sen minkä pystyn.
 
Heippa!

Nippe82: Mä suosittelen edelleen varsinkin sulle olla ottamatta sitä doppleria. Varsinkin näin alussa niiden äänten löytyminen on hankalaa ja varsinkin kun niitä on vielä kaksi niin kyllä siinä helposti saa paniikin itselleen aikaseks kun toiset kuulee ja toinen usikentelija on vaik toisen takana köllimässä ja niitä ei kuule. Mä ehdottaisin, et sopisit neuvolatädin kanssa et saisit tulla käymään kuuntelemas äänet aina sillon kun sulla on epävarma tunne tai pelottaa ja haluut mielenrauhan. Mä käyn noin kerran viikos kuuntelemas äänet (siihen asti kun liikkeet alkaa tuntumaan), koska ilman sitä ei pää vaan kestäisi, mutta itse en uskaltaisi niitä lähtee metsästämään..varsinkin ku esikoisenkin äänet oli välillä työn ja tuskan takana:)

Rahanmenosta: Meillä meni esikoisen tavaroihin vähän yli pari tonnia. Rattaat oli suurin menoerä, mutta kyllä sitä saa vaatteisiinkin menemään..varsinkin tämä mamma kun haluaa niitä "merkki" vaatteita:) Varmasti pääsee paljon halvemmallakin kun vähän katsoo mitä ostaa..tää mamma vaan sekos iha täysin:)

Täällä ei oloissa muutoksia. Pikkusen välillä etoo, mutta muuten aika hyvä olo. Kunto on vaan todella paljon huonontunu..hengästyy jo pienestä kävelystä kauheesti.

Väsähtänyt Annubella ja Onni-Ilona 12+2:heart:
 
Anubella: Joo mietin tossa ihan samaa, että taidan käydä neuvolassa vähä useemmin. Ainakin neuvolantäti siihen suostuu helposti onneksi. Oonhan jo käyny neuvolalääkärissäkin ultrassa kurkkimassa viikko sitten onko molemmat elossa, vaikka vielä ei neuvolalääkärissä normaalisti käydäkään... Mietin just, että ilkeisköhän kysyä että voisinko vaikka tiistaina käydä, kun perjantaina on se ultra... Jokainen päivä kuluu niin hitaasti...

Joo minäkin luulen, että tulee ostettua lapsille kaikennäköistä, kun niin kauan on heitä toivottu. Mutta en nyt osta kuitenkaan mitään huippumerkki vaatteita, mutta haluan kuiteski ihan laadukkaita, ettei ihan rutkuja tartte pukee päälle. Me kyllä ajateltiin ottaa ne äippäpakkaukset molemmille ja sit sen yhden 140 e rahana.

Seuloista: Täällä on panikoitu nyt sen suhteen, että pitikin mennä siihen veriseulaan, kun tuplissa se ilmeisesti hälyttää helpommin. Äidille siitä mainitsin, että ihan kun tässä ei ois stressiä riittävästi jo muutoinkin. Äiti kertoi, että aikanaan kun minua oli odottanut niin kohdallani oli käynyt "käry", ei varmaan silloin oo kyllä tutkittu mitään veriseuloja, mutta oisko sitten ultrassa. Mutta ihan "normaali" miusta on tainnu tulla ;)

Nippe + tuplat 11+5
 
Nippe: Varmaan jonkin verran se menoja lisää kun joutuu kaiken tuplana hankkimaan. Mutta periaatteessa esim. tuplarattaat vaikka emmaljungalta tai Briolta ei paljoa enempää maksa kuin samojen merkkien yksöisrattaatkaan. Varmaan ne on suurin menoerä jos uutena hankitte. Ja tietty autokaukalot pitää ostaa kaksin kappalein. Pinnasänkyjä varmaan jossain vaiheessa pitää olla 2 mutta olen usein kuullut että ekat kuukaudet tykkäävät kaksoset nukkua samassa kun ovat mahassa tottuneet toisen läsnäoloon. Vaatteita tietenkin pitää olla enemmän mutta jos joka päivä pyykkikone pyörii niin varmaan alkuun riittää 50-56 koossa että on n.5 vaatekertaa molemmille. Ja kun elokuussa syntyy niin on vielä ehkä lämmintä niin ettei montaa vaatekertaa tarvitse päälle olla. Ja kaksosten kohdalla varmaan täytyy miettiä tosiaan tuota pienempiin vaatteisiin panostamista kun usein syntyvät hieman etuajassa. Tosin sekään ei aina päde. Tuttuni synnytti kaksoset rv37 ja olivat ihan täysaikasen yksöisvauvan kokoisia. Eli n.4kg ja reilu 50cm, joten ei niillä ihan pienillä vaatteilla mitään tehny.
 
Paljon on tullut taas tekstiä. Nyt en ole itse jaksanut kirjotella kun tämä flunssa vienyt voimia. Ei riitä tuo keskittyminen kirjoittelemaan.

Olen nyt hirveästi nähnyt ihmeellisiä unia öisin toiset ovat tosi toden tuntuisia ja toiset on ihan omituisia (unissa saattaa esiintyä mitä tahansa alieneista piirros hahmoihin). Tänään näin unen josta saisi kyllä hyvän elokuvan juonen. =)

Tälläinen pikainen omanapailu viesti nyt, jos vaikka paranis ja jaksaisi sitten enempi ajatuksen kanssa kirjoitella.


Shadowy ja Pieni 12+0 POKS
 
Anskü
Heippa kaikille!
Täällä on myös yksi tuleva äiti. Tällä hetkellä viikkoja 12 + 6 ja LA on 31.7. mutta ultraa odottelen tässä kovasti, se on viikon päästä. Mulla takana yks km ja pian sen jälkeen tuli tää raskaus, niin ajatukset on ollut aika sekavat. Ei uskaltanut luottaa oikein tähänkään raskauteen. Tosin nyt olosta päätellen tää tuntuu oikeammalta. Ja hyvä näin! :)

En oo lukenu kaikkia juttuja nyt tästä palstalta mutta ehkä nyt jatkossa paremmin. Mukava keskustella teiän samassa tilanteessa olevien kans..
Ja nyt pitäs alkaa nauttimaan tästä raskaudesta ja unohtaa km.
Ekaa ultraa odotellessa. ;)

Anskü ja toukka 12 + 6
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Pampulainen me tehää sillee et pistettii tää vuokrasopimus poikki ja haetaan niinku ens kuun aikana uutta asuntoa. Jos kävis niin huonosti, että muka ei kerettäs saada asuntoa niin voidaan mennä porukoille pariks viikoks. Mutta kun on raskaustodistus ja muuttopäivä tiedossa niin melko varmasti saa varsinkin kunnalta asunnon ennen kun joutuu kodittomaks :D

Nippe riippuu aika paljon mistä haluut pihistää ja mihin panostaa. Meillä meni kaikkiin hankintoihin varmaan joku 700. Saatiin paljon vaatteita lahjaks, pinnasänky on lainassa, kylpyamme tuli perintönä. Turvakaukalo oli meidän isoin menoerä. Sitten tietysti on eriasia kuinka paljon kuluu sen jälkeen kun vauvat on maailmassa:D Korvikkeeseen saa pelkästään kulumaan aika paljon rahaa jos ei imetä!:D

Jenny ja Papu 12+6
 
Moikka kaikille! :) Täällä on taas tullu tekstiä :) Mä oottelen tässä ultraan menoa,aika on klo. 8.50 ja kyllä jännittää!

Huono olo on palannut, eilen ja tänään oksensin aamulla... Tosi helpolla oon kyllä selvinnyt, mutta ihmetyttää miks näillä viikoilla tulikin yllättäen pahoinvointi takas ihan oksennuksen kera ku en oo muuten oksennellu ku pari kertaa?

päänsärystä,mulla oli viime viikolla tosi usein pää kipee, nyt ei oo hetkeen onneks ollut! Johtuu hormoneista sekin vaiva monesti raskauden aikana jos ei sit oo mitään jännityspäänsärkyä tms.

Annubella ei sun kunto välttämättä huonontunu oo,voi olla että tuntuu vaan siltä kun sydän joutuu pumppaan hiukka enemmän verta niin rupee hengästyttään helpommin. :) Oon itsekkin huomannu saman mutta kunto on kyllä pysyny samana kun oon aika aktiivisesti vielä touhannut baletin parissa ja lenkillä. Pikkusen alkaa kyllä tasapaino heitellä ja sen kyllä opettajakin huomas :D

Tuun myöhemmin lukemaan teidän jutut kunnolla, nyt valmistautuun henkisesti ja ihan näin muutenki ultraan :D

Minea ja maha-asukki 12+1
 
Täällä NT-ultrassa käyty. :)

Turvotus oli 0,5mm ja kaikki oli hyvin. Verikokeissa kävin ja sieltä tulee sitten soitto, jos jotain on, kahden viikon päästä. Pikkunen oli 4,1cm ja tyytyväisenä makoili masussa. Sydänäänetkin kuuneltiin :heart:
LA:ta ei muutettu, vaikka olen nyt 4 päivää pienemmillä lukemilla, mennää sil neuvolan antamalla LA:lla täälläkin. Eli LA on siis 9.8 (jos Jenny viittii korjata) :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
ninzi, onnea ultrakuulumisista! :)

Täälläkin nyt sitte käyty ultrassa, jännitys muuttui hekotukseksi kun näki että mahassa oli yksi 5cm "pitkä" asukas joka heilu niin ettei saanu edes turvotusta mitattua :LOL: Vähän kyllä jäi harmittaan tuo turvotuslukeman puuttuminen mutta se yksinkertaisesti ei pysyny yhtään paikallaan ja neuvolakortissa lukeekin että liikkeet ++ :D Toivoa sopii että kaikki on ton turvotuksen osilta ok, ettei sitä olis normaalia enempää. :) Luottavaisin mielin ollaan ja aivan ihana fiilis! Mieskin näytti salaa vähän liikuttuneelta! Ja LA pysyy samana.

Minea ja maha-asukki 12+1 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Edelliseen viestiin päivitys, bongasinkin äitiyskortista ton niskaturvotuksen lukeman, se on siis 0,8mm. :D Se lääkäri oli mukava nuori nainen mutta puhui aika hiljaa ja ilmeisesti olikin sit saanu mitattua sen turvotuksen :D
Kysymys kortissa lukee, että sikiö vastasi viikkoja 11+4 mutta silti viikot sarakkeeseen on täytetti 12+1, eli kumpaa käytän? Saanko valita :LOL:
 
Hei vaan kaikki taas :wave:

Taas on ollu pienehkö paussi tässä kirjottamisessa..

Mä vaan nopeasti kerron kuulumiset :)

Eli siis.. tänne kuuluu ihan hyvää. Huomasin tossa toissailtana, että kohtu tuntuu hienosti jo tossa häpyluun yläpuolella. :)
Ja sain mun doppleriin patterinki, ja löysin pikkusen ihanat sydänäänet :heart: siellä se jumpsutti! pahoinvointi on vähenemään päin, mutta silti tekee vähän huonoa aina johonki aikaan päivästä. Keskiviikkona on sitten se ultra, ja perjantaina neuvolalääkäri :) Hieman jänskää, mutta kiitos dopplerin, tiedän, että elämää tuolla ainakin on :heart:

Eilen oli pakko alkaa illalla vääntään Brita kakkua, kun alko niin kamalasti tekemään mieli, ja sainki vasta ensimmäisen maistiais palasen vasta 11 illalla :D Tästä tää alkaa.. yölliset kokkaukset, ja aivan käsittämättömän vahvat mieliteot. Viimeks meinas järki lähtee niiden kanssa :D

Esikoinen on kohta alkamas konttaamaan :) Tai kovasti nousee konttausasentoon, ja jää siihen nytkymään, että tuskimpa kauaa menee kun se älyää siitä, että "hei! mähän pääsen tälläin eteenpäin!" Kohta piisaa tällä mammalla vauhtia :LOL: Tällä hetkellä näyttää kovasti siltä, että toi pikku neiti skippaa ryömimisen, ja loikkaa suoraan konttaamiseen :)

Närästys on myös alkanu jo pikkusen vaivaamaan. Viimeks se alko vasta ihan loppumetreillä, mutta nyt jo havaitsin, että ketsuppi ei sovi mulle enää. Siitä tulee ihan tajuton närästys. :x

Emilien ja pikkunen 11+3 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: minea_
Onnea ihanista ultrakuulumisista! Jipii, pelkkiä hyviä uutisia tullut! :)
Minea kyllä mä luulen että jos siellä olis poikkeavan suurta turvotusta ollut, niin olis kätilö sen huomannut vaikka pikkuinen liikkuikin. :)

Pampulainen mä sain sellasen käsityksen et te asustelette jossain Kouvolassa päin? Me asutaan vähän eri suunnalla, enempi täällä itärajalla päin. :D

Mä tilasin esikoiselle ne rattaat ja samaan pakettiin vauvalle turvakaukalon, ja nyt en millään jaksais oottaa että ne tulee! Mies ei vielä olis halunnu tilata, mutta lupasin maksaa ne itse. Ja ajattelin, että tällä viikolla kerron vauvauutiset vanhemmille, vois sitten myös kysyä jos ne olis halukkaita maksamaan esim puolet siitä laskusta. ;)
Ja sitten mies tilasi mulle synttärilahjaksi mammavaatteita h&m:ltä, niitäkään jaksaisi millään oottaaa. On tää elämä taas yhtä oottamista. ;)

Tää oli nyt tällänen pikainen kirjotus. Pitää kiiruhtaa laittamaan jotain ruokaa tolle pikkuiselle. Palailen illalla paremmalla ajalla lukemaan ja kommentoimaan! :)

Nepo ja Pirpana 12+3
 
Nepo, tää elämä tosiaan on yhtä oottamista! :LOL: Ja joo varmasti ois nähny että jos ois ollu jotain vialla tai turvotus normaalia suurempi, ja meillä sen ultran teki vielä lääkäri. :) Mutta kuten korjasin ekaan viestiin niin huomasinkin että sitä turvotusta oli sit se 0,8 mm. Ei vaan ottanu selvää siitä sen lääkärin puheesta kun ensin sanoi että ei saa mitattua :D Oli aika vähäpuheinen! Teki sit viel sisätutkimuksen ja katsoi että kohtu on kasvanut mukavasti.

Tänään pitäis vielä muutamalla muulla olla ultra, toivotaan että menee hyvin! Ja kaikilla muillakin vastedes! :heart: Nyt on kyllä itsellä niin ihana fiilis, kattelen vaan koko ajan noita kahta kuvaa mitkä saatiin, ei tule lääkelaskun tai anatomian tenttiin lukemisesta mitään :D Nyt jos vois hetken olla stressaamatta vauvan voinnista...

Lähden ostamaan koiruudelle vedonestopantaa, on koulutus lievästi sanottuna kesken enkä halua et se sillä välin vetää mut kumoon ennenku saan sille taottua jotain päähän. :D Kellään koiraihmisellä mitään hyviä vinkkejä?
 
Eilen kerrottiin miun vanhemmille vauvasta.. en oikein ottanut selvää mitä meltä olivat asiasta :/ Iskä kyl oli iha innoissaan kun päästää ostaa uus auto ja vaunut ja kaikkii vempaimia :D

Tilasin äsken vauvalehden :D

Sitten vähän häiritsee kun välillä oon ihan innoissani kun saadaan vauva mut sit välillä tulee sellasii kauheita "masennus" kohtauksia tai sellasia kun mietin etten haluakkaan tätä ja miksi en tehnyt aborttia.. :eek: Pomokin tuli kysymään että onks kaikki ihan ok kun oon niin vaisu ja poikaystävä sanoo että näytän surulliselta.

Mietityttää kaikki raha-asiat että miten sit pärjää ja jaksaminen. Kun koiraa ja kotia ja muita arkijuttujakin pitäis sitten jaksaa hoitaa.
 
Tii* ne tunteet on niin normaaleja!:) Ne on lähinnä sellasia hormonien aiheuttamia ahdistuksia ja ne menee kyllä ohi. Ja kannattaa miettiä niitä asioita ja varautua jo valmiiks siihen että synnytyksen jälkeen voi iskeä baby blues. Mä toivon et joku olis puhunu mulle enemmän niistä että olisin osannu varautua enkä olis reagoinu niin voimakkaasti, mutta heti ku sain tietää, että niin moni muukin äiti kokee sen ihan saman ruljanssin, ni mun olo helpottu, enkä syyllistäny itteeni:)
Oli pakko kommentoida kun muistan sen niin elävästi!

minea meillä on auttanut se ihan perus "lähdetään toiseen suuntaan" ja sitte pysähtyminen. Meillä vanhempi koira vetää ja sit aina välillä alotetaan koulutus, mutta kukaan ei ikinä jaksa viedä sitä loppuun vaikka se toimiiki. Eli aina kun koira vetää, niin lähdetään päinvastaseen suuntaan, tai sitten pysähdytään ja vasta kun koira rentoutuu ja istuu alas niin jatketaan matkaa ja kehutaan. En oo ite kokeillu sitä vetämisen estämispantaa, koska meillä on niin pieniä piskejä että ihan turha olis semmone :D Ja onnea ultrakuulumisista!

Päivittelen listaa tänään illalla:)

Jenny ja Papu 12+6
 
Nt-ultra takana ja kaikki oli vauvalla hyvin <3 kyllä siellä menikin aikaa kun pikkuinen olisi vaan halunnut nukkua. Sitten vähän tönittiin mahaa, hypittiin tasajalkaa ja yskittiin niin johan alkoi heräilemään :) turvotusta oli myös täällä vaikea mittailla kun ei millään suostunut mennä siihen asentoon mihin kätilö olisi halunnut. lopulta sai mitattua uloksen 1,6mm. Veriseulastakin tuli loistava tulos. Tänään kerrotaan esikoisellekin kun 3 hyvää kuvaakin saatiin. Kyllä on varmasti tyttö onnensa kukkuloilla :)

rakenneultra 19.3



jonskuuh 12+2
 

Yhteistyössä