~Elokuun Epelit 2012~ *TAMMIKUU*

Takiainen: miten sulla on voinut kestää tuo testi 3h? Mä toista odottaessa jouduin käymään testissä. Ja aamulla klo 7 otettiin paastoarvo ja samantein join sen litkun. sitten tunnin päästä seuraava arvo ja sitten taas tunnin päästä kolmas arvo. Ja siis siihen meni 2h kokonaisuudessaan. Miten sulla on voinu olla odotusta välissä ja sitten vasta juotu litkua?! keskenmenojen jälkeen kävin kans ja sillon otettiin paastoarvo klo6 aamulla ja join litkun ja sitten 2h päästä otettiin ainoa rasitusarvo ja kokonaisuudessaan meni taas se 2h labrassa.
 
Moikka:)

Täällä käyty myös ekassa neuvolassa vihdoin ja viimein ja samalla ultrasivat. Yksi pieni siellä ainakin näytti olevan. Ekaks terkkari mittas 7+4 vastaavaksi ja kun tarkisti uudestaan niin olisi ollutkin 8+4 :D Että saa nähdä siirtyykö tuo aika aikasemmalle. Vitsailtiinkin että jos siellä onkin kaksi:) Voi kauhia, taitais tulla shokkina minulle. Mutta ilmottelen myöhemmin kun tulee seuraava ultra 12 rv tienoilla.

Raskausdiabetes Mulla riski suvun puolelta, niin olen aina joutunut ainakin 2:een sokerirasitukseen. Ikinä ei mitään häikkää ole ollut edes pissassa. Mutta kun on sukurasite, niin tutkitaan. Itsestä ei ole tuntunut se pahalta. ihan hyvät kokemukset ja olen jaksanut ne hyvin.

Opiskelu Luokkavastaavalle pitäisi varmaan jo ilmotella. Meillä olis tärkeää varhain ilmottaa kun hierotaan ihan viikoittain toisia. Omien tuntemusten mukaanhan siinä mennään. Raskaus ei ole este hieronnalle ja yleensä olen pystynyt makaamaan mahallaan ihan loppuun asti.

petite 7+4 tai 8+4
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Coco-85: Jos nyt saisin valita niin itsekin menisin hieman myöhemmin nt-ultraan. Esikoisesta oli 13+3 ja näytti todella paljon jo itseltään..tötterö huulet ja pikkuinen nenu. Ja nyt oli 12+0 ja veijarista ei ihan niin hyviä kuvia saatu. Joten ole vain tyytyväinen, että ultra on hieman myöhemmin.

Nippe82: Pelkästä ultrastakin näkee jo sen turvotuksen joten itsekin olisin ollut tyytyväinen pelkästään siihen tietoon. Tuo vaan turhaa lisä jännitystä jo muutenkin niin jännittävään päivään. Mutta mies haluaa kaikki mahdolliset tutkimukset:) Ja eiköhän teidänkin pikkuisilla ole kaikki hyvin:heart:

edelleen onnesta soikeena oleva Annubella ja Onni-Ilona 12+0
 
Vieläkään en ole saanut sydänääniä doppiksella kuulumaan :( Muutta kaveri sanoi, että hällä kuului vasta viikolla 14, kun istukka etuseinässä eli ei kai tässä nyt hätäilemään tule ruveta, vaikka hoikka olenkin.

Neuvolasta olivat yrittäneet aamulla soitella, kun olin töissä.. Tiistaina olisi neuvola, että toivottavasti eivät ole sitä perumassa!

Jenny90, lisäätkös minutkin siihen ryhmään? Kaverinahan jo olen.. ;)

Kilu87 ja Toukka 9+0 (poks!)
 
Sanle: Jaa`a siinäpä hyvä kysymys. Yhtä oottelua koko homma. Ja juu 11 otettiin viimenen arvo. Ja nämä pari muutakin isomahaista jotka samaan aikaan olivat siellä niin heilläkin meni yhtä kauan. Ekan arvon jälkeen mentiin vielä ootteleen ja sen jälkeen katottiin toinen ja juotiin litku. Ja ja ja.. Hyvin raivostuttavaa hommaa. Seuraavassa raskaudessa yritettiin taas saada sinne mut ju ei kiitos.
Onneksi asiaa voi seurata muutenkin.
 
Jospa nyt ehtis pitkästä aikaa kirjoittelemaan. Oon kyllä lähes päivittäin lukenut teidän kuulumisia... ja paljon niitä onkin, onneksi lähiaikoina on ollut pääasiassa hyviä uutisia.

Raskausoireista täytyy todeta, että ihanin "oire" mitä voi olla on tuo kun tukan lähtö loppui! Tässä raskaudessa huomasin sen vielä tosi selvästi, koska ennen raskautta mulla oli kamala sulkasato menossa. Siinä vaiheessa, kun plussasin niin eron huomas jo selvästi.

Mulla ultrattiin ekalla käynnillä (26.12.) ja olihan se ihana kun siellä näkyi pompottava sydän. Ens maanantaina on seuraava käynti. Mä todennäköisesti en mene nt-ultraan, otetaan vaan verikokeita.

Oltiin pari päivää sitten perhelääkärillä, kun epäilin nuoremmalla muksulla korvatulehdusta. Sehän sieltä löytyi molemmista korvista. Lisäksi lääkäri epäili, että saattais olla parvorokko! Multa otettiin verikoe, koska jos mä saan rokon myös, on keskenmenon riski 10%. Äsken soittivat sairaalalta ja sanoivat, että mulla on se virus. Selittivät sit tosin, että se voi olla jo aikaisemmin sairastettu eikä sillon vaikuta raskauteen. Tekevät vielä uuden testin varmistaakseen asian. Ihmetyttää vähän, että yleensä edes soittivat tuommosta epävarmaa tietoa, koska nythän mä täällä panikoin ihan täysillä.

Vaunuja/rattaita monet miettii. Meillä on ollu Mosmo-merkkiset (ei taideta tosin enää myydä) halpisyhdistelmät (pehmeä koppa). Erittäin hyvin on toiminut kahdella muksulla. Lentokoneessa saivat vähän vaurioo, mutta edelleen ahkerassa käytössä. Seisomalauta on meillä ollut myös erittäin käytetty (lapsilla ikäeroa 1v8kk). Nykyään tosin pienempi haluaa seistä ja isompi istuu miellään, vaikka onkin jo aika iso istumaan rattaissa. Nuo samat kärryt on uudellekin vauvalle, tosin koppa on Suomessa, että täytyy miettiä mitä sen kans tehdään. Kaikki muutkin vauvan tarvikkeet ja vaatteet ovat Suomessa, joten varmaan aika paljon tulee hankittua uusia.

Nyt tuolla muksut ulvoo, joten ei tämän enempää tällä kertaa. Hyviä vointeja kaikille.

Sulo-Sylvia 11+5
 
Sulo-Sylvia, kyllä minäkin panikoisin! Toivotaan että kaikki menee hyvin,tsemppiä!

Kilu älä hätäile, voi olla just niin et ne ei vaan vielä kuulu sulla sikiön/kohdun sijainnista johtuen. Mulla kuului nyt tällä viikolla kun sain sen dopplerin,mut sai kyllä pirun kauan etsiä eli kärsivällisyyttäkin vaaditaan :D Ei luulis olevan vaikee homma, koska se pinta-ala missä sikiö sijaitsee tällä hetkellä on kuitenki hyvin rajallinen :D Mut silti nyt tässä muutamana päivänä on joka kerta saanut oikeen ettimällä ettiä ne äänet! Välillä kuului silleen kun pidin sitä anturia vähän lappeellaan häpyluuta vasten ja sit välillä kuului selkeesti tosta keskeltä mahaa häpyluun yläpuolelta. No, eilen sit oli hiukan vasemmalla puolella :D Mutta ei siitä sykkeestä voi erehtyä sitten kun sen löytää, se on niin nopee.

Täällä on bongattu kans uusi "oire"!! Tuo jääkaappi mistä ootte puhuneet :D Hahhah,taitaa mieli tehdä tepposia, mut se oikeesti haisee sairaan pahalle nyt! Osaako muuten kukaan sanoa mistä johtuu kun aamullakin ku on vaikka limaa kurkussa tai yskittää niin meinaa aina tulla oksennus? Ja siis siks ihmettelen ku mulla ei oikeestaan oo semmosta oksennusrefleksiä, ainoastaan sillon jos lääkärissä laittaa jonku putken tonne tosi syvälle :D

Minea ja maha-asukki 11+6 (huomenna poksuu!) :)
 
Minea: Täällä samaa ongelmaa tuon oksennusrefleksin kanssa. Aamuisin kun kurkkua selvittelee pitää olla tosi varovainen (vaikkei nyt flunssaa kunnolla oo onneks) ja pakkasessa kävely tekee välillä samaa, kun nenä tietty rupee vuotamaan ja sitä nestettä valuu kurkkuun...

Sulo-Sylvia: Voi ei, toivottavasti ei oo vaarallista, mutta just ois hyvä välttää näitä kaikenmaailman pöpöjä. Oonkin tarkoituksella "vältellyt" käyntiä siskon ja hänen lasten luona, kun ne päiväkodista tuntuvat kantavan kaikenmaailman pöpöt. Muuten en oo lasten kanssa tekemisissä. Toki voihan se tarttua missä vain vaikka ihan aikuisestakin.

Aika matelee ja tekis kamalasti mieli tilata se sydänäänien kuuntelulaite. Tiedän että ois siihen varaa, mutta jotenkin miettii, että kyllä sillä rahalla sais muutakin, mutta ehkä se laite tois välillä mielenrauhaa... Mutta en tiedä sitten kuulusko sillä mitään tän makkarakerroksen läpi ;) Toisaalta jos nyt tilaan, niin se ennättäis kotiin hyvällä tuurilla pari päivää ennen ultraa ja toisaalta ehkä haluisin tilata sen vasta jos kaikki on hyvin. Koska muutoin laite jäisi käyttämättömäksi. Ja sitten kun oon sitä tyyppiä, että ei se halvin kelpaa vaan haluis aina paremman, jos nyt onneksi ei tartte aina ihan testivoittajaa olla... Riittää, että perheestä yksi löytyy testivoittaja laitteiden perään ;)

Joo mun sisko on tosi hyvä pitämään salaisuuksia. Kerroin vauvoista ja heti oli lörpötelly miehelleen ja lapsilleen... Kiva kiva... Lapset on kuiteski alle kouluikäisiä, että jos joku menee pieleen niin kysyinki jo, että mites sen sit kerrot lapsille?!? Ne oli jo ollu muutenkin niin ihmeissään, että miten mahassa voi olla kaksi vauvaa...
Miehelle kertomisen ymmärrän, mutta... lapset lörpöttelee sit eteenpäin, et se siitä salaisuudesta...

Nippe + tuplat 11+4
 
12+0 POKS :heart:
Mulle vois muuten päivittää kans LA:n. Np-ultra näytti 2.8. ja haluaisin sen tänne päivittää, vaikkei se heittänyt kuin kahdella päivällä siitä neuvolan laskemasta ja papereissa laskettu pysyy edelleen 4.8. Haluaisin kuitenkin vaihtaa kun itsekin laskin tämän saman päivän kuin ultra näytti! :)

Kamalasti tullut tänne juttua kun en ole pariin päivään ehtinyt käymään! Aamulla meni ties kuinka kauan kun puhelimella lueskelin. Tää viestin on nyt aika omanapailua kun en nyt muista kuka on kirjottanut ja mitä ja milloin...

Pahoinvointi on jo hellittänyt, mutta edelleen nousee aamulla ylös vähän kun pesee hampaita tai kun yskii limaa kurkusta pois =/ Flunssa jyllää siis edelleen. Kävin tänään taas apteekissa ostamassa Panadolia ja Panadol Hottia. Josko kohta helpottais.

Nippe82: Mie kans yritin silleen salaa vilauttaa mun vanhemmille ultrakuvat, ettei 6-vuotias pikkuveljeni näe tai kysele, niin jo meidän isukki sano sitten suoraan sille. No en tiedä että ymmärskö mun pikkuveli täysin mistä on kyse, mut jokatapauksessa, vanhemmille veljille voi kertoa kun tietää (ehkä) etteivät ne sitä kauheesti huutele muille tai kavereilleen.

Nepo: Mun onkin pitänyt jo aikaisemminkin kysyä että missäpän asut? Meiltäkin on tuonne sairaalalle semmonen 50-55km matka =)

Osaisko joku kertoa, että säilyiskö vaunut (kangasosat) hyvinä jos niitä säilyttäisi lasitetulla parvekkeella? Oon miettinyt, kun onhan parvekkeella aika kosteaa, mutta meneekö ne siitä kosteudesta mikskään (esim. voiko homehtua?). Käytii siis tällä viikolla ne ultran jälkeen jo ostamassa, kun aika edullisesti sai, ja nyt ne nököttää tossa eteisessä tilaa viemässä.... Häkkivarasto on ainakin ihan täynnä, ellei sinne vuoren päälle vielä yhdet vaunut menisi.. mutta parvekkeelle mahtuisi. Mies oli sitä mieltä, että annetaan niiden puol vuotta olla eteisessä, että tottuu että ne on siinä tiellä! :headwall:

Pampulainen & Pikku-Pampulainen 12+0
 
Viimeksi muokattu:
Sulo-Sylvia paljon tsemppiä!:hug: Toivon, että kaikki on kuitenkin hyvin ja vanhan viruksen arvot siellä näkyvät, eikä mitään muuta.

Lämmin kiitos kaikille jääkaapin haju- asiaan vinkkejä antaneille.:) Ihanaa, että sain näin paljon kokeiltavaa! No niin, nyt ruokasoodaa on kaapissa ja tiedättekös mitä? Ihan kuin se haju olisi jo hieman laimeampi! Lisäsin tietty toisen pikkuastiallisen soodaa...:D Annan sen nyt vaikuttaa ja jos haju pysyy, niin ostan sitruunan ja laitan niitä sanomalehdenpalasia. Heti tuli rauhallisempi olo, kun pääsi kokeilemaan jotakin!

Minea minullakin on herkästi niin, että jos yskittää pian syömisen perään, niin ruoka saattaa nousta ylös ja tulla pois. En tiedä, että mistä se johtuu, mutta hyvin ärsyttävä piirre...
Kiitos kannustavasta kommentistasi.:) Doppleria ei suvusta löydy, mutta toisaalta omakin mieli on aika rauhallinen noin 99 prosenttia ajasta. Kuun lopussa sitten tietää tarkemmin ja koitan ottaa tyynesti sitä ennen. Sitten 30.1. saa panikoida ennen ultraa, jos siltä tuntuu...;)

Kävin muuten ostamassa tänään ekan äitiysvaatteeni eli äitiysfarkut. Löysin H&M:n alesta aivan ihanat farkut, jotka sopivat mukavasti ja näyttivät tosi kivoilta. Tästä se alkaa, vaikkei vielä ole ihan pakko niihin vaihtaa. Nyt voin heti kun siltä tuntuu.:)

Luckygirl & Vintiö 10+1
 
Pampulainen: Luulen että kangasosat saattas homehtua. Me pidettiin vaunuja 1 kesän ajan terassilla, eivät siis päässeet kastumaan sateessa jne. Kuomun sisäkankaaseen tuli mustaa homepilkkua. Eli ei kannata ainakaan uusia vaunuja parvekkeelle laittaa.
 
Kilu87: Eihän ne neuvolassakaan kuuntele sydänääniä ku vasta yleensä rv10-> joten elä vielä hätäile jos ei löydy ääniä. Se on vaan vielä niin alhaalla ja syövereissä piilossa ettei kuulu. Viikon päästä jo parempi mahdollisuus. Mullakin aina etsinnässä, mutta onneks nyt löytyy jo suht nopeesti.

Sanle 10+2
 
Sanle : Taidan siis huomenna pähkäille miten nuo menivätkään kasaan ja jonkun nurkan keksiä niille sisältä.. Kuitenkaan ei viittis tuossa eteisessä niitä pitää, en yhtään ajatellut säilytyspuolta kun ne innokkaana ostin :D Ei ne kyllä kalliit olleet, 80euroa syksyllä 2010 ostetuista yhdistelmistä, mutta silti ei olis kiva jos ne homehtuisi :) Hitsi, kun meidän uuden sängyn alunenkin on niin matala, vanhan sängyn alle olis mahtunut keposesti pölyä keräämään :D

Äippävaatteista: Mua ärsyttää kun täällä H&M:n äitiysvaate"osasto" on semmonen tosi pieni nurkkaus jossain lastenvaateosaston nurkassa.. eli alet ei tosiaankaan sinne oo yltäneet. Piti oikein kans ettiä, että missä se perhanan osasto on. Vanhan asuinkaupungin henkkamaukalla oli mun mielestä paljon enemmän valikoimaa, vaikka tän nykyisen kaupungin sama pulju onkin yhtä kerrosta isompi!
 
Viimeksi muokattu:
Jenny90: Meilläkin ois muutto ennen vauvan syntymää, niin itekki mietin että missä vaiheessa raskautta ne noteeraa sen todistuksen. Meillä on kuitenkin muutto reilun 300km päähän täältä eikä asuntoa tiedossa sieltä. Tuo mihin haettas on suosittu alue ja käsitin et raskaustodistuksella ois painoa sen verran, että pääsee jonon ohi ainakin tilanteessa, ettei ole mitään asuntoa tiedossa.

Luckygirl:
Mullakin välillä nousee pelko esille, että jos pikkuisella ei ookkaan
kaikki hyvin. Jännittää hulluna maanantai. Pelottaa jos sieltä kuuleekin huonoja
uutisia.

Sokerirasitusta
ei ole ainakaan itsellä eessä, kait(?). Ei ainakaan neuvollassa
puhuttu mitään, mutta mulla ei ekalla kerralla ollutkaan se oikea neuvolatäti. Mutta
kyllä se kyseli nuo diabetekset ja laski bmi:n jne. Ikää kuitenki se alle 25 ja bmi
on 19.

Minea_: Jospa tuo on tulevan mummon ylihuolehtivaisuutta. Mulla on äidille
kertominen vielä edessä ja en yhtään ihmettelis jos se rupeais huolehtimaan pärjäämisestä jne, koska vasta oon alottanut opiskelut jne. Kyllä se ääni kellossa muuttuu ennemmin tai myöhemmin, viimestään sillon ko tulokas hurmaa kaikkien sydämet. :)

Kahvi menee alas nykyään, muttei sitä oikein tee mieli. Tullut tammikuun aikana muutama kuppi juotua.

Takiainen: Muakin jännittää kertoa äidille ja sisaruksille tulokkaasta. Tiiän ettei
ne oota mun tekevän lapsia vielä vähään aikaan, joten voin vaan kuvitella ne reaktiot. Onneksi isä otti asian mitä parhaimmalla tavalla, että yllätyin itekki. Isän suhtautuminen tulevaan vauvaan olikin tärkein, kun se on kaikista läheisin ja sille oon tottunut huolet purkamaan.

Jännittää ja samalla pelottaa maanantai, kun se ultra on sillon. Jos kaikki on hyvin
niin tarkoitus ois kertoa perheille tulevasta vauvasta. Tuntuu nykyään olevan enemmän energiaa, mutta en saa sitä purettua olenaiseen. Ei ole yhtään motivaatiota ton koulun suhteen tällä hetkellä. Alitajunta tekee kepposen, kun tietää että tulee pitempi tauko opiskelusta, niin tekis mieli mennä töihin aikasemmin, että sais parempaa äitiysrahaa.

Ollaan kateltu ja keskusteltu noista hankinnoista miehen kanssa. Mitä enemmän asioista lukee ja pöyrittelee sitä enemmän on sekasin. Ollaan ens viikolla ultran jälkeen menossa liikkeisiin kiertelee, jos vauvalla kaikki hyvin. Jospa sit tulis vähä selvyyttä, kun pääsee mm. koittelee erilaisia vaunuja jne.

Jaanel ja pikkunen 12+0 Poks
 
Jaanel, kyllä se taitaa nimenomaan huolehtimista olla. :) Ja varmasti rauhoittuu aikanaan mutta tuntuu tosi raskaalta ajatus että jos se tulis olemaan tuota koko raskauden ajan... Ku nytkään ei meinaa enää jaksaa kuunnella. Mutta eiköhän se tästä!

Tekeeköhän hormonit taikojaan kun tuntuu etten oo hetkeen muuta osannu tehdä ku hermostua kaikesta ja valittaa? Oikeen itteäki vituttaa! Ja on jotenki nyt tullu semmonen alakuloinen olo kun on ollu miehenki kans riitaa... On niin aliarvostettu olo ja se ei yhtään tajua kuinka iso muutos tää raskaus on fyysisesti! Mitenkä se sen nyt tajuaiskaan ku ei sillee ulospäin näy mutta silti! Tiedän että ylireagoin kaikesta mutta pakko tilittää. anteeks taas omanapailu!!

Jännää kyllä kun on vielä ultria monella luvassa, kovasti toivon että kaikilla ois asiat hyvin :heart: Jotenki luo vähän positiivisuutta kun on monelta kuulunu täällä niin hyviä ultrakuulumisia :)

Minea ja maha-asukki 11+6
 
Mulla on kahvikin alkanut maistumaan :) Tosin silti aamu täytyy saada käyntiin ilman kahvia. Vaikee kun ennen sen on ollut just kahvi tai energiajuoma mikä on piristäny sen verran. Nyt ostin vihreetä teetä (mikä sisältää sitruunaa) ni on kans hyvää tehdä vaikka koululla yks kupponen =)
 
Hei!

Paljon onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Tänään oli siis se nt-ultra ja kaikki oli oikein hyvin! Nt oli 1.2 ja ppm (49mm) vastasi juuri päivälleen samaa, joka oli laskettu menkoista eli 11+5 :O Eli laskettu aika pysyy edelleen samana.
Pikkunen oli aika vaisuna juuri silloin, että piti vähän mahaa heilutella ja saikin sen aina välillä liikkeelle. Heilutteli se pikku kätösiään välillä ja sydän pampatti oikein vinhasti! Aika ihana tunne, kun näki että on kasvanut viime kerrasta hurjasti :) Istukka kuulema etuseinämässä, joten liikkeitä saa varmaan ootellaa jokusen viikkoa...

Seuraavana sitten lääkärineuvola 1.2.

-pansku- ja bubu 11+5
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Jaanel mekin ollaan vaihtamassa kokonaan maisemaa 70 kilsan päähän. Soitin neuvolatädille asiasta ja hän sanoi erään äidin kertoneen, että viikolla 16 tämä todistus noteerattaisiin. Mutta sehän saattaa vaihdella eri vuokranantajilla. Kannattaa varmaan soittaa suoraan sinne niin saa parhainten infoa. Mutta joo, siis sen takiahan sitä aina hakemuksissa kysytään, jos on raskaana, koska sillon pääsee vähän niinku jonon ohi:) Meillä päättyy vuokrasopimus 29.2 ja haettiin uutta kämppää 1.3, joten ens kuussa kerkee mulla tulla kyllä se 16 viikkoa täyteen, mutta aika kiirus siinä tulisi :s

Jenny ja Papu 12+5
 
Jenny: Onko teil siis määräaikanen sopimus? Meillä on toistaseks voimassa oleva ja onkin nyt ongelmana, kun moni vuokra-asunto tulee tarjolle vasta sitten kun olis pitänyt jo tää vanha irtisanoa... Ei inspais (taas) alkaa maksamaan kahta vuokraa kuukauden verran päällekkäin, tulee aika kalliiks :/ Kerran oon jo sen takia nostanut opintolainaa (jota siis muutenkin kertynyt aika mukavasti...)

Pitääkö se raskaustodistus pyytää lääkäriltä vai kelpaane terveydenhoitajan? Meinasin että olisin ens viikolla pyytänyt, kehtaako sitä sitten uusiksi pyytää myöhemmillä viikoilla, jos ne kaupungin asunnoilla toteaakin ettei ole virkaa vielä vähillä viikoilla. Haluisin kuitenkin saada muutettua ennen kesää ettei ole sitten tukala muutto. Vaikkei tarvis kantaakaan mitään painavia, mut sit kaikki tavaroiden järjestely yms kun haluun että ne on just silleen kun ite haluun (Nytkin mies aina kysyy multa, että missä meillä on sitä ja tätä :DDD)
 
Niin järkky olo ollut jo muutaman päivän, että on kirjottelut jääny ainoastaan facebookin puolelle. On saanut halata pönttöä melkeen koko ajan. Sen verran piti tänne kuitenkin näpytellä, että pampulainen87 oon ihan samaa mieltä siitä teijän lähi-hm:n äitiys-osastosta, ihan surkee! (mikäli nyt oon ymmärtänyt oikeen missä asut) Ja se lastenvaate-osastokin on ihan törkeen huono. Etin sieltä just sen remontin valmistuttua college-housuja tytölle, semmosia tyttövärejä ja sieltä löyty ainoastaan harmaata ja tumman sinistä! Ainoot tytöille suunnatut housut oli trikoita ja farkkuja. Kaiken maailman mekkoja löyty, mutta tietääkseni tytötkin haluaa joskus pistää housut jalkaan :D
Ens viikolla ajattelin hakea ainaskin äitiys-legginsit, josko ne pysyis paremmin jalassa, kun tavalliset. Tavalliset kiristää ja valahtaa turvotuksen kasvaessa aina mahan alle, ei kivaa. Josko kirppareita kiertämällä löytyis jotain muutakin.

Jos sit palais takas uuteen majapaikkaansa eli pöntön kaveriks..


Heja & toukka 8+5
 
Huomenta. Poks 9+0!

Mulla on olo parantunut ihan tosi paljon nyt parina viime päivänä, kun jätin tuon raskausvitamiinin pois. Aattelin jo ihan sen takia, kun huomasin tossa neuvolakäynnin jälkeen, että siinä on rautaa ja mun hemppa hipoi tosiaan torstaina 160!
Tai sitten vaan kuvittelen/sattumaa, että kuvotus helpottanut, mutta olis aika jännä sattuma.. Toivottavasti apteekissa olis joku vaihtoehto missä olis raudan sijasta sitten vaikka kalsiumia, kun selkeesti en sitä tarvitse.
 
Niin siis 2011 veroehdotuksethan vahvistetaan tossa huhti/toukokuussa, eli periaatteessa jos sen jälkeen vasta hakee äippärahaa, pitäs saada 2011 mukaan.
Callistolle, Mimmulle ja muillekin äippärahansuuruutta pohtiville: veroehdoitus singahtaa postitse tosiaan huhti/toukokuussa, mutta se ei ole yhtä kuin vahvistettu verotus vuodelta 2011. Niimpä me tulemme äippärahalaskelmissa saamaan pohjaksi verovuoden 2010. Verotuspäätös vuodelta 2011 kun tulee vasta siinä syksynkorvilla, eli verovuoden 2011 tuloa eivät ehdi vahvista ennenkuin meidän tässä ryhmässä olevien on jo pitänyt hakemukset sisään laittaa.

Voitte hyvin kuitenkin toimittaa työnantajalta tiedot viimeisen 6kk tuloista kellalle (lomakkeen saa kelasta) ja he siellä laskevat, onko tulo 20% korkeampi kuin edellisen vahvistetun verovuoden (eli 2010) tulo. Näin olen itsekin kerran tehnyt ja silloin Kela päätyi siihen, että käytti kuitenkin vahvistetun verotuksen eikä edellisen 6kk tuloa. Hötköily ei nyt auta, vaan paperin saa laitettua sisään keväänkorvilla kun neuvola antaa raskaustodistuksen joka kelaan pitää toimittaa että hakemuksen saa eteenpäin :)

Tuota rahaahan saa vain arkipäiviltä, mikä meinaa että sunnuntaista (muistaakseni sunnuntai on tueton) eikä pyhistä ei sitten tukea lainkaan tule (eli siis jouluaatot, vapunpäivät jne ovat tuettomia). Jotenkin tämä on minusta hanurista, sillä ruoka ja eläminen maksaa myös pyhäpäivisin ja sunnuntaisin. Ja kuukausipalkkalaisena tuloihini ei koskaan ole pyhät vaikuttaneet..mutta vanhempainvapaalla arkipyvät ovat siis "rahattomia".

Sokerirasituksesta Vantaalla kuulemma niin, että kaikki ensimmäisen lapsen odottajat siihen ohjataan koska raskausdiabetes on yleistynyt. Näin ei ollut vielä silloin kun ensimmäistäni v2008 odotin. Mun kohdallani kuulemma testaukseen mennään, jos se alkaa näyttää aiheelliselta

Täälä tosiaan se ultara vasta 30.01., joten edelleen jännityksessä..
 
Pampulainen ei meillä oo määräaikasta sopimusta. Ainoastaan että jos ei asuta tässä vuotta niin takuuvuokraa ei palauteta. Järvenpään sossu kyllä makso meiän takuuvuokran, ja me oltais muuttamassa tästä pois 15 päivää ennen kun se vuos tulee täyteen, että saa nähä miten koko homma sumpliutuu.. Ja raskaustodistuksen saat ihan neuvolatädiltä. Se kirjottaa sen jossain vaiheessa joka tapauksessa kun se pitää viedä Kelaan hakeakseen äitiysavustusta, mutta voi pyytäessä kirjottaa sen aikasemminki:)

Tänään äänestämään! Olispa hauskaa kun amerikan kaverini olivat järkyttyneitä kun meillä on nainen presidenttinä, että jos nyt saataisiinkin homo presidentiksi :D

Jenny ja Papu 12+5
 
vaunujen/rataiden säilytyksestä parvekkeella sen verran, että aurinko haalistaa kangasosia myös parvekelasien läpi ja vastaavasti pitkä säilytys kostealle kelillä tekeepi hometta. Meillä meni yksien rattaiden kankaat homeeseen, eivät pesussa läntit pois lähteneet.

Kannattaa muuten vaunut/ratasostoksille lähtiessä miettiä kankaiden väriä myös kätännöllisyyden kannalta - vaikka vaaleat ovatkin kiva niin niissä lika näkyy aika armotta. Vaunuissa vauva tuskin syö ja sotkee, mutta vuodenikäinen ja siitä eteenpäin oleva lapsi matkustaa jo rattaissa ja saataa käsisään olla likaa hiekkalaatikkoleikeistä tai vaikkapa jätskitöttörö.. silloin arvostaa sitä, että kankaat on helppo irrottaa pesuun ja että kankaat eivät ole kovin vaaleat (harmaa,musta,mariini ja tummabeige esim. paremmat kuin vaikka vauvan vaaleansinen..).

Olen ite aika ns. järki-ihminen, joten vaikka jostakin olisi haaveillut jätän hankkimatta jos käytännössä ratkaisu ei oli toimiva. Näinpä esim. kauniit valkeat vaunut tai rattaat eivät meille ole koskaan tulleet, kuten ei myöskään stokken sleepy jonka hinta on järjetön vaika se kaunis onkin..
 

Yhteistyössä