~Elokuun Epelit 2012~ *TAMMIKUU*

Vanilja 87 saapas nähdä käykö säkä :)

Mä avaudun taas hieman kun tuntuu että pää räjähtää jos en pääse jonnekkin purkamaan.
Oon taas ihanasti itkeskellyt koko päivän kaiken mahdollisen takia ja tänään tuli ensimmäistä kertaa kiukku siittä että ressaan niin paljon sitä että onko kaikki ok ja mitä jos sieltä kohdusta ei ketään löydykkään.
Teen kuitenkin itselleni vaan kiusaa tällä panikoimisella.
Tiistaina onneks nyt on neuvola niin pääsen vähänn jännitystä purkamaan mutta empä usko että ennen ultraa saan minkäännäköistä mielenrauhaa.
Positiivista nyt kuitenkin on se että mulla on alusta asti ollut tosi vahvat raskausoireet yms, eli kaiken JÄRJEN mukaan kaikki olisi ok, mutta eihän noista ikinä tiedä. ( Teen sitä taas. )
Joten jos joku tietää hyvän stressinlievityskeinon niin heitelkää tänne suuntaan vaan :D

Onnittelut kaikille taas sydänäänistä, en malta odottaa että pääsen ne itsekin kuulemaan :heart:
 
Ensiksi onnittelut kaikille ultra kuulumisista!

Ekaa kertaa tuli tähän raskauteen sit oksennettua aamusta. Luulen kyllä et johtui tästä samperin kauheasta flunssasta. Joka paikka tukossa. Sai limaakin oksentaa.
Mulla ei koskaan aikaisemmissakaan raskauksissa ole tarttenu oksennella. Vaikka pahaa on tehnytkin.
Nyt mulla tekee suuria vaikeuksia koirien ulon haju, tallin ja hevosten haju vaikka aikasemmin olen rakastanut tätä jälkimmäistä. Hampaitten pesu..yök.. Pissa vaipan haju..yök.. jne..
Pää kivut on olleet valtavat tässä flunssassa. Hirvittävä olo kerrassaan.
Lueskelin tänään noita muitten ketjuja missä ollaan jo loppusuoralla niin kaihoisasti oottelen aikaa jolloin on itsekkin pian saamassa vauvan syliin. Aika menee niin nopiaa ja siltikin niin hitaasti ;)
Tanja rv 12,1
 
Huomenta

Sokerirasituksesta ootte puhunu. Mä en oo koskaan ollu nii en tiedä millasta on. En varmaan joudu nyttekään, ei ainakaan neuvolassa sanottu mitään. BMI 19.5 ja ikää alle 25.

Ihanaa kun mieskin on nyt ihan innoissaan kun on nähnyt vauvan ultrassa! Se sanokin että nyt se on jotenkin ihan eri asia, tuntuu todelliselta koko homma, kun sen on nähnyt. Kokoajan se selailee noita ultrakuvia läpi ja sitten taas tulee pusuttelee mahaa. :)

Vanella ja Annubella tulkaahan sitten kertomaan ultrakuulumisia kun ootte käyny! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Ihan pakko tähän mainita, että vaikka jokaisesta toimenpiteestä ja tutkimuksesta voi kieltäytyä niin muistakaahan, että ne tutkimukset tehdään kuitenkin meidän lastemme ja meidän terveyden takia, eikä meidän kiusaksi. Jos äidillä on raskausaikana hoitamaton diabetes, voi sillä olla vakaviakin seurauksia lapselle. En edes käsitä, miksi siitä tutkimuksesta on noussut niin iso haloo, eihän siinä tarvita muuta kuin olla ravinnotta yö yli ja juoda 2dl (!!!) sokeroitua nestettä ja odotella pari tuntia labrassa. Ei pitäis olla kenellekään mahdoton tehtävä, kun kuitenkin ajatellaan, että alle 9kk:n kuluttua meidän tulee kestää synnytys :D

Lisäksi tuohon ruokavalioon; ei diabeetikoiden ruokavalio ole sitä, että lopetetaan sokerin syönti :) Se on normaalin, terveellisen ruokavalion noudattamista ja säännöllisin väliajoin syömistä. Ennen sokeria tulee pikemminkin välttää kovin rasvaista ruokaa, mutta tietty herkuillakin on rajansa.
Joo samoilla linjoilla mäkin olen, meidän parasta tässä ajatellaan, mutta täytyy nyt kyllä sanoa tohon sun ruokavaliopostaukseen, että se paska mitä mitä meidän "ravintoneuvoissa" ohjeisteteaan syömään raskausdiabetekseen, ei tasan varmasti ainakaan laske niitä arvoja...puolet siitä on nopeita hiilareita mitkä aiheuttaa ihan kauheen insuliinishokin.¨
Se ei tosiaankaan ole sitä et lopetetaan sokerin syönti, vaikka niin just pitäis tehdä. Toki tämäkin riippuu onko kyseessä I vai II-luokan diabetes.

Kuten mainitsin, henkilökohtaisesti toi sokerilitkun juominen mulle olis sama kun nappaisin vähän huumehia, eli kun elimistö ei ole tottunut sokeriin, niin olisin ihan kankkulan kaivossa. Jos testit antaa aihetta, niin menen toki, mutta en mä huvikseni ala mun elimistöä rasittaa sinne kuulumattomilla aineilla ;)
Ruokavalioni on luontaisesti jo sokeriton ja vhh, joten en halua sitä kuormittaa turhilla aineilla. Ja syön muuten sit rasvaa ihan hyvällä omalla tunnolla, enkä myöskään ymmärrä sitä rasvakammoisuutta, mikä ihmisiin on tartutettu, kun tutkimustuloksillakaan ei oo mitään pohjaa. Mutta toiset paaplaa "yleisen" totuuden mukaan ja toiset taas kyseenalaistaa asioita.

RooRoo, kai se ainoo keino on koittaa psyykata ittensä siihen moodiin, et kaikki on hyvin. Niinkun Peter Pan sanoisi, Think Happy thoughts :LOL:


Callisto & P-P 11+0 POKS
 
Viimeksi muokattu:
Huh ko täällä on tekstiä, ei jääny kyllä päähän muutako tuo raskausdiabetes-asia, kun se on itselle läheinen :) Edellisraskaudesa kun mulla se oli ja en tosiaan ole ylipainoinen, viimeisillänikin BMI alle 25, mutta sukurasitetta on.

Ja ihan samaa mieltä olen kuin Callisto että neuvolasta saa kyllä väärää infoa miten raskausdiabeetikon tulisi syödä, niitä ohjeita kun eka koitin noudattaa niin sokeriarvot mittauksissa oli aivan kaameat. Eli hitaasti imeytyviä hiilareita, raskausdiabeetikko voi syödä jopa rasvaa ja proteiinia enemmän kuin tavis diabeetikko ja nämähän taas hidastavat hiilareiden imeytymistä ja verensokerin nousua. Ja sitten liikunta, puolikin tuntia kävelyä, jos ei muuta pysty (itsellä supistelut alkoivat hyvin varhaisessa vaiheessa ja vauva syntyikin sitten kolmisen viikkoa etuajassa niin ei pitkiä lenkkejä uskaltanut tehdä) mutta siis pienikin liikunta laskee heti verensokereita. Aamuisin raskausdiabeetikon elimistä sietää vähiten hiilihydraatteja, joten aamut aloitettava varovasti. Kokeilemalla ja mittailemalla omia sokereita löytää hyvin sen ruokavalion mikä itselle sopii. Ja jos mikään ei sovi niin sitten se insuliini-piikitys.

Kyllä nuo tutkimukset kannattaa ottaa tosissaan, jos vähänkin on jotain riskiä, että vauvalla sitten olisi hyvät oltavat ja kasvu tasaista. Mutta tuo sokrulitku on kyllä elimistölle aika pommi, että jos nyt mitään riskiä ei ole, niin en minäkään siihen menisi.

Nyt pakko mennä, jatketaan toiste :)

Tammiska + pieni 9+0 poks poks
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Minuli: Nyt tosiaan on väärä aika aloittaa mitään laihdutuksia ja kyllä neuvolatädit sen tietää. Toki ylipainoisena pääsee (kuten itsekin) suoraan sokerirasitukseen, tosin joutuisin sinne muutoinkin... Ei siitä nyt kannata tässä vaiheessa huolehtia, ehkä syömiseen saattaa tulla ohjeita sitten jossakin vaiheessa, ettei paino enää nouse holtittomasti. Mutta emme ole ensimmäiset emmekä viimeiset ylipainoiset...
Mukava terkka oli, sokerirasitukseen jouduin(pääsin) ja oli niin hienovarainen painon suhteen, ettei sanonut sitä ees ääneen miehen kuullen, kirjoitti vaan ylös. Oli reilu kolme kiloa pudonnut tässä, kuvotuksen takia, nyt tuntuis tänään taas olevan parempi päivä, mutta väsymys on valtava. Kahvin jätin pois, kun ällötti ja sen kyllä huomaa, voisin vaan nukkua!

Mites toi sokerirasitus, onko se tosiaan vaan pari desiä, mitä joutuu juomaan? Itsellä on vanhat "litkunjuomistraumat" varjoaineen juomisesta ja en todellakaan kyllä tule saamaan varmastikaan enempää lientä alas, tällähetkellä ei varmaan menis lusikallinenkaan mitään epäilyttävää :D

Voi kääk sinful89, onko se oikeesti niin kamalaa? : /
 
Scarlett, kyllähän se voi näkyä jo, varsinkin uudelleensynnyttäjillä, mutta luulen että tässä vaiheessa totuus on että se kohtu on vielä niin alhaalla tuolla että vaikka oliskin greipin kokoinen niin saa vielä vähän aikaa odotella sitä mahan esiintuloa. :) En nyt niin tiedä mutta itellä ainakin on ihan törkeet turvotukset ja se tosiaan näyttää ihan vauvamahalta,mutta aamulla kun herään niin ei sitä oo. Mutta oli miten oli niin kyllä se sieltä ennemmin tai myöhemmin esiin pompsahtaa :D Ja mullekin on tutut sanonu että näyttää maha erilaiselta. :)

Vanella ja rooroo, koittakaa olla murehtimatta. Helppo sanoa, mutta mua jotenkin autto kun mun viimeisillään raskaana oleva ystävä sanoi että on vaan lapsen kannalta parempi jos ei hirveesti murehdi, tottakai kaikkia jännittää ja on epätodellinen olo alussa mutta ei siinä auta turhia stressata. Jos huonosti käy niin sitten toki pitää surra mutta etukäteen on turhaa. :) Helpotti mua ainaki! Ja tuosta kohdusta, mullakin on todettu joskus aikaisemmin että on taaksepäin kallistunut ja sekin taitaa olla niin yksilöllistä että miten se maha rupeaa näkymään, sama mitenpäin se kohtu on. Mulla on semmonen fiilis että mun mahasta tulee valtava ;D



rooroo, just noilla viikoillahan niitä oireita tuntuu tai on tuntunut monilla olevan, itellä ainakin oli just kaikkee huonoo oloa keskellä yötä ja joskus sillon viikoilla 5-7 oli ihan törkeitä mahakipuja iltaisin/öisin. Niihin monesti heräsinkin. Niin ja eilen lenkillä yhtäkkiä vihlas häntäluun kohdilta niin paljon että meinas mennä jalat alta. Kaikenlaista :D

Hitsi ku on tullu paljon tekstiä, piti oikeen laittaa toinen välilehti ja kirjoittaa tätä viestiä sitä mukaan ku luen toiselta välilehdeltä :D

Mulla BMI on nyt 22, luulen että oli alhaisempi vielä viime keväänä kun on tullut 10 kg lisää... Mutta oon kyllä ihan tyytyväinen että oon lihonut koska olin tosi laiha silloin.

Vanilja, mikä toi raskaushoito on? :) kuulostaa kivalta!

Diabeteksestä ja ruokavaliosta minun isälläni ja tosi monella muullakin eri ikäisellä tutullani on joko 1 tai 2 tyypin diabetestä ja se ei kyllä rajoita heidän elämää ainakaan näkyvästi. Riippuu tietty siitä kuinka tarkka on, mutta sokerista eivät kyllä ole kokonaan luopuneet kukaan tutuistani, isänikin herkuttelee välillä ihan huolella ja silti pysyy yleensä arvot tosi hyvänä. Ja hän on jo monta vuotta sairastanut 2-tyyppiä. Eli mistään semmosestahan siinä eioo kyse että pitäis kaikki sokeri jättää for ever tai että odottajia haluttais kiusata niillä testeillä. :) Aina kannattaa ottaa kaikki mahdollinen vastaan mikä on omaksi/vauvan parhaaksi,vaikka hyvähän se on mun sanoa kun itse ei tarvi mennä testeihin. Mutta kuitenkin ajattelisin näin että pieni paha se on verrattuna hoitamattomaan diabetekseen raskausaikana. :)

Minuli,tosi kiva kuulla että oli asiantunteva ja asiallinen täti! Mua huvitti kun munkaan terkka ei sanonut painoa ääneen vaan mun piti itse katsoa se (mies oli paikalla) ja sit se sanoi että hän ei viitsi ääneen sanoa jos se on mulle arka paikka. Hän luuli varmaan et on arka paikka kun mainitsin että oon ollu tosi laiha aikaisemmin mutta nyt on tullu 10 kg lisää :D

Anteeksi taas tämä kauhea romaani, mutta pakko sitä on kommentoida kaikkeen mitä muistaa :D Isot onnittelut positiivisista uutisista kaikille joille niitä on tullut! :heart:

Oireista vielä, mulla on ainakin vähentynyt oireet, mutta päänsärky vaivaa. Nyt meen dopplerilla kuuntelemaan jos kuulis taas ihanat sydänäänet!

Minea ja maha-asukki 11+5
 
Moikka :wave:

Ihania ultra-kuulumisia! Mulla oma ensi viikolla, alkaa jo vahan jannittamaan.

Mulla oli eilen illalla ensi kertaa sellainen olo, etta tulee oksennus. Menin makuuasentoon ja hengittelin syvaan. Onneksi paastiin saikahdyksella. Mutta selvasti olo on huonontunut ja kauhea kuvotus iltaisin. Mutta namahan on vaan hyvia merkkeja. Ensi viikkoa odotellessa!

Hyvaa viikonloppua kaikille! :heart:

Maria 10+4
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Nt-ultra takana ja kaikki oli aivan loistavasti :heart: Pikkuista ultrattiin oikein huolella, katsottiin että kaikki näyttää ihan normaalilta: aivoissa perhoskuvio, sydämessä neljä osiota, munuaiset, jne. Vauvelin pää-perämitta jo 6,5cm eli hiukan isompi, mitä viikkoihin nähden piti olla (la:ta ei muutettu). Niskaturvotusta ei meinannut saada mitattua kun vauveli oli sellaisessa asennossa ja sen takia ultraus sitten kestikin kauan kun sitä koitettiin. Sanoi kyllä heti, että ei missään nimessä liian suuri. ulkokautta saatiin mitattua sitten 0,9mm turvotus. Riskiluvut down 1:18000 ja trisomia 1:100000 eli tosi pienet. nähtiin myös 4d-kuvaa ja saatiin tosi hyvät kuvat mukaan, pikkuinen näytti jo aivan samalta kuin vastasyntynyt vauva! Haarovälikin näkyi ultratessa 4d-kuvassa tosi hyvin, mutta ei siellä ainakaan pippeliä näkynyt, ei kat se välttämättä näkyiskään näillä viikoilla vaikka sellainen oliskin. ai niin ja kovasti siellä pikkuinen äitille ja isukille vilkutteli, kädet ja jalat koko ajan kovasti heilui :heart: Nyt jos sitä vihdoin koittaisi lopettaa murehtimisen ;)

Sokerirasitus Olen 26, joten menen. ihan hyvä se on käydä kun äidin molemmilla vanhemmilla diabetes joten hieman sukurasitetta. Äidilläni oli rd vasta neljännessä raskaudessa 36-vuotiaana.

Emppulille onnea ultrakuulumisista! :)

Rakenneultrat minulla 6.3. ja 26.3. Äitiyspolille saan "ylimääräisen" ultran kunnan tarjoaman lisäksi perussairauteni vuoksi, haluavat että kertaalleen käyn äippäpolilla näyttäytymässä :)

Ikionnellinen Vanella ja hyvin voiva pikkuinen 12+2 :heart:
 
Sattuuko joku tietämään että kun ollaan hakemassa isompaa asuntoa ja ilmoitin sinne, että toimitan raskaustodistuksen myöhemmin, että millä viikoilla vuokranantajat yleensä noteeraa sen? Kun sen todistuksenhan sais nyt jo, mut ei sillä kai oo vielä mitään virkaa kun on vasta 12vk raskaana.

Jenny ja Papu 12+3
 
Onnea vanella!! :heart: Ihanaa! :) Minäkin odotan innolla ultraa,kohta jo maanantai ja hiukan on turvallisempi mieli nyt kun kuuli sydänäänet taas tänään. :)

Masutyyppi kalenteri tipahti jonku aikaa sit postilootasta, kivasti tuli vapaapäivälle muutakin tekemistä kun tenttiin lukua ;) Suosittelen tota kalenteria, tosi hauska! Eka sai kyl hetken miettiä et miten tota täytetään noitten päivämäärien osalta vaikka oli selkeesti selitetty, oon vaan tällä hetkellä niin aivoton etten tajua :LOL:

Minea ja maha-asukki 11+5
 
Heippa:wave:

Vanellalle :hug: ihanista ultrakuulumisista

Täälläkin ultrasta selvitty ja kaikki oli erittäin hyvin:heart: Nt oli 0,6 eli normaali..riskilukuja ei haluttu kuulla, koska mun mielestä ne ei kerro yhtään mitään. Meillä esikoisella syntyessään sairaus jonka riskiluku on 1:600 000, joten meikälle on ihan sama onko se 1:100 vai 1:1000000. Meilläkin ultraus kesti tunnin, hirveesti oli meil kysyttävää ja taas voi olla, että puolessa välissä tulee enemmän ultrauksia kun mun kohdunkanava näytti taas hieman erikoiselta..no..nyt ainakin tietää ottaa levon kannalta 20 viikolta lähtien ettei joutuis sit sairaalaan. Laskettuaika on nyt sit 3.8 ..omat laskut piti siis paikkansa. Tosi liikkuva veijari sielä oli, ei meinattu saada mittoja otettua kun niin touhus:heart:

Mutta voin kertoo, että kyllä jännitti. Aamulla ei saanu mitään melkein alas ja eiköhän ne vähätkin tullut sitten ylös ennen lähtöä:)

Ainiin ja rakenne 22.3

Huojentunut Annubella ja vikkelä Onni-Ilona 12+0 Poks poks:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Nepo ja Sinful89
Lämpimästi tervetuloa uusille! :)

Onnea ultrassa ihania uutisia saaneille! :)

Meillä ultra lähestyy pikku hiljaa, kuun lopulle pitää vielä odottaa. Mielessä se on toki ollut, eilen tuli itkettyäkin hetken, kun mieleen nousi se pelko, että onhan pienellä kaikki hyvin... Onneksi mies oli silloin kotona, vieressä ja halasi. Se auttoi kummasti.:) Muutenkin on hyvä, että mies pääsee mukaan, niin hän on sekä tukena minulle että näkemässä pikkuisen ruudulla ekaa kertaa.

Sokerirasistuskoe odottaa meikäläistäkin viikoilla 24-28. Meidän neuvolantädin puheista sain sen kuvan, että kaikilla on se edessä, mutta joillakin jo aikaisemmin/kahdesti. En osaa sitä pelätä, joskin muistissa on vuosi 1987, jolloin jouduin tekemään laktoosi-intoleranssikokeen, jossa piti juoda vedenväristä litkua iso muki (olen aivan varma, että 5dl) ja se oli todella pahaa... En pystynyt juomaan tavallista vettä moneen vuoteen sen jälkeen ja laktoosi-intoleranssi todettiin.

Hajuista Minulla on pikkuinen ongelma jääkaapin kanssa, sillä siellä on jokin todella paha haju. Se on vain minun nenässäni ja epäilemättä hormonien juju, mutta pesin koko kapistuksen, eikä se auttanut. Nyt siis otan sieltä ruokaa todella nopeasti ja hengitän nenän sijaan suun kautta. Silti yökkäilyrefleksi syntyy herkästi... Sanoinkn miehelle, että jos tämä jatkuu ja pahenee, niin minun visiittini keittiöön ja ruoanlaittoni vähenevät kummasti. Ja minä olen perheen kokki. Jos tulee vinkkejä mieleen, niin kertokaa toki! :)

Luckygirl & Vintiö 10+0 POKS! :)
 
Voi jumankauta nyt on pakko tulla tänne purkamaan taas ja omanapailemaan! Ihanan äitini kanssa taas puhuin puhelimessa ja EDELLEEN se kuulostaa niin raivostuttavan vaisulta ja semmoselta ärsyttävältä! RASITTAVAA! Tiedän että se huolehtii mutta ärsyttää tuo jatkuva kysely että missä mun mies on ja onko se siivonnut siellä teillä,pistät sen vaan hommiin ja voi että ku se käyttää sitä nuuskaa ja onkohan sekään nyt valmis isäks ja koko ajan jossain pelissä tai jossain menossa, tommosia ne urheilijat on,vähän tommosia yhden asian miehiä valivalivali... Ihan pakko sanoo että miten niin, jumalauta!! Mies on kotona ihan tarpeeks ja niin paljon kun vaan töiltä/harjotuksista ehtii! Tosiaan on joka päivä paitsi la/su klo 18 asti töissä ja vaan 2krt/vkossa reenit + ehkä 1-2 peliä päälle! SO WHAT?? Jos minä oon tyytyväinen niin millä muulla on väliä?? Äiti on aina tykänny miehestä, mutta nyt on yhtäkkiä ihan eri ääni kellossa,en vaan käsitä!
Ristus ku tää pinna on kireellä ku viulun kieli!

Anteeksi tästä!

Luckygirlille tsemppiä, eiköhän siellä ultrassa kaikki oo hyvin! :) Onko sulla doppleria tai kellään tutulla mitä voisit lainata? jos sais sydänäänet kuuluviin nii ei välttämättä stressais niin paljoo :)

vihainen minea ja maha-asukkiparka 11+5
 
luckygirl: Kokeile laittaa jääkaappiin vaikka pari sitruunan puolikasta, sen pitäis viedä hajuja, toinen vinkki tais olla lasillinen soodaa/näiden kahden yhdistelmä. Meilläkin jos on avattu metwursti-paketti jääkaapissa niin siellä en kovin mielelläni vieraile :x

Pystyttekö juomaan vielä kahvia?

Kokeilin tänään pitkästä aikaa juoda kupin, ja kyllä se vaan on uskottava että ei kannata. Niin huono olo siitä tulee..
 
Luckygirl Kastele jotain sanomalehti-paperia, rypistä sitä ja laita jääkaappiin. Vie hajut nopeestikin. Oon myös kuullut, että ruokasooda pienesä kupissa jossain jääkaapin perällä pitäis hajut kokonaan pois :)
 
Mulla tehtiin ekassa raskauessa sokerirasitus ja mulle ainakin oli kamalaa. Ensin oltiin syömättä klo 20.00 siiheen aamu kaheksaan jolloin eka näyte. Siittä oottelin tunnin ja otettiin uus näyte ja litku juotiin ja taas ooteltiin. Tunnin päästä taas uus näyte ja ootteleen. Viimeinen näyte otettiin klo.11 aikaan jolloin vihdoin pääsin syömään. Kun tänä aikana ei saanut syödä. Kyllä kuvotti ja oli huono olo. Pari muuta raskaana olevaa oli kuulemma pyörtynyt. Ja minulle annettiin ohjeeksi mennä makaamaan jos tulee huono olo.
Muitten kohdalla en ole suostunut menemään.
Tarkkailla voin kotona jos on oireita tai epäilyksiä.
Mutta ainoastaan tuon huonovointisuuden takia se minun mielestäni oli inhottavaa. Ei muuten.

Kohtakait tässä täytynee lääkäriin mennä tämän olon kanssa. Limaa tosi paljon keuhkoissa ja nokka tukossa ja päätä särkee. Jonninmoista antibioottia kait tässä jo tartteis.

En vieläkään ole saanu vanhemmille kerrottua.. Miksiköhän se aina on niin jännittävää ;)
 
Onnea kaikille ultrassa käyneille hyvistä uutisista!

Ensimmäisessä neuvolassa käyty tänään ja eipä siellä ollut mitään ihmeitä. Papereita vaan täyteltiin. Neuvolassa laskettiin la ja sen mukaan onkin 24.8. ja nyt siis viikot tasan 9. Haluan nyt mennä näiden mukaan, koska sai pari ylimääräistä päivää noihin viikkoihin lisää niin kuulostaa mukavammalta. ;) Sain myös ajan nt ultraan 20.2. Tuntuu, että kaikilla muilla jo paljon aiemmin. Vielä kuukausi pitää oottaa.. |O Hoitaja sanoi, että se nt ultra pitää tehdä viimeistään viikolla 13+6 ja mulla on silloin 13+3. Aika lähelle takarajaa menee, mutta näkyy kuulemma tarkemmin kun on kehittyneempi. En tiedä sitten.

Sokerirasituksesta ootte puhunu. Mulle ei ainakaan neuvolassa maininnut mitään sokerirasituksesta. Saa nähdä sitten joutuuko siihen. Vaikka olen jo 26 v. Verenpaineetkin oli aika matalat eli saan syödä salmiakkia kun tekee mieli. :)

Luckygirl Oot jo saanu kyllä noita vinkkejä, mutta itellä on toiminut kun laittaa jääkaappiin kahvinpuruja lautasella. Imaisee hajut tehokkaasti.

Minea ymmärrän, että pinna on kireällä tollaisten kyselyjen jälkeen. Itellä joskus äidin kans vähän samaa ongelmaa. Silloin kun muutettiin miehen kans yhteen äitini kehtas sanoa mulle että muistahan tehdä joku avoehto sen varalta jos teille ero tulee. :headwall: Ymmärrän kyllä jos jotku haluaa sellaisen tai avioehdon tehdä, mutta en kyllä koskaan menis ehottaan jollekki että teeppä tämmönen kun kuitenkin eroatte. Törkeetä.

Nyt rentoutumaan telkun ääreen.
Coco 9+0
 
Moi, Löytyikö keltään tätä doppleria:
Angelsounds doppler JPD-100S kotidoppler

Voitteko suositella? On tarjouksessa vain 37,45 e (sis. geelin). Muut on vähän kalliimpia, mutta onko niissä kovin eroa (toisin sanoen maksanko turhaan enemmän?!)

Penni ja pikkunen 10 + 6
 
Onnea ultrakuulumisista! Ihanaa kun tänne näitä hyviä uutisia on alkanut satelemaan ;)

En millään malttais ensi viikon perjantaihin odottaa sitä ultraa, tekis niin kovasti mieli jo ennen sitä tarkistuttaa, että onhan varmasti kaikki hyvin molemmilla... Mulle nt-ultran tekee lääkäri ja sanottiin, että kannattaa varata aikaa ainakin tunti. No mikäs siinä jos saadaan pitkään katsella pikkuisia vipeltämässä ;) Ja meneehän kahden mittailuun/kuvaamiseen vähä kauemmin...

Siis toivotaan niin hartaasti, että ensi perjantaina kaikki olisi hyvin. Haluaisin niin kovasti kertoa appivanhemmilleni. Veikkaisin, että ainakin appiukko kyynelehtii onnesta ja anoppi myös. Appiukko oli niin liikuttunut aikanaan jo antaessamme hänelle isänpäivälahjaksi hääkutsumme, ei pystynyt sanaakaan sanomaan moneen minuuttiin, kyyneleet vain valui poskille ;) Ja anoppi tivas että mitä sait lahjaksi, tuu nyt näyttämään, mutta toinen ei pystynyt sanaakaan sanomaan... Meillä kyllä menee varmaan molempien suvut ja ystävät aivan sekaisin onnesta ;)

Anubella: mua vähä harmittaa, että edes menin siihen verikoe seulaan, koska kaksosten kohdalla ilmeisesti hälyttää helpommin. Ja toisaalta oon samaa mieltä sun kanssa siitä, että vaikka todennäköisyys ois kuinka pieni johonkin, niin ainahan joku siihen pieneenkin joukkoon kuuluu... Jos seula hälyttää, niin en kyllä ois ihan heti valmis lähtemään jatkotutkimuksiin edes, koska niihin liittyis 0,5-1 %:n todennäköisyys keskenmenoon. Toivottavasti emme/eikä kukaan meistä joudu sitä edes miettimään!

Öllötysolo, johtuiskohan ettei oo tullu syötyä kunnon ruokaa tänään, leipää, karkkia ja sipsejä, omena... :) Oikee lautasmallin mukainen ateriointi...
 

Yhteistyössä