Ihieh: Vatsan koosta ei pysty välttämättä päättelemään minkä kokoinen vauva on. Se mahan koko kun riippuu niin monesta muustakin asiasta. Esim. mun kaverilla oli tosi pieni maha loppuajasta, semmonen niinku lentopallo ois paidan alle laitettu. Tää nainen on myös tosi laiha ja kapea lantioinen, mutta niin sieltä vaan yli 4kg poika tuli. Ja nykyään kai on harvinaisempaa että naisen lantio ois ahdas. Se on yleistä 50-60-luvulla ja sitä aikasemmin syntyneille ravitsemuksen takia. Mun äidillä on ahdas lantio ja kolme lasta sektiolla synnyttänyt. Ulkoisestikaan ei pysty arvioimaan lantion tilavuutta. Mulla ja mun siskolla on hyvin samanmallinen lantio, mulla mahtuu hyvin vauvat tulemaan mutta siskolla on taaksepäin kallistunut synnytyskanava niin hänellä tekee jo tiukempaa. Mulla painoarvio oli 35+6 n 3kg joten semmoista 4kg odotellaan mikäli pysyy laskettuun aikaan tai yli sisällä. Maha on kyllä minusta ihan samankokoinen kun edellisissäkin raskauksissa ja esikoinen oli 3,3kg ja toinen reilu 3,7kg