**^Elokuun Epelit 2012^ MEIDÄN KUU!!**

Ihieh: Vatsan koosta ei pysty välttämättä päättelemään minkä kokoinen vauva on. Se mahan koko kun riippuu niin monesta muustakin asiasta. Esim. mun kaverilla oli tosi pieni maha loppuajasta, semmonen niinku lentopallo ois paidan alle laitettu. Tää nainen on myös tosi laiha ja kapea lantioinen, mutta niin sieltä vaan yli 4kg poika tuli. Ja nykyään kai on harvinaisempaa että naisen lantio ois ahdas. Se on yleistä 50-60-luvulla ja sitä aikasemmin syntyneille ravitsemuksen takia. Mun äidillä on ahdas lantio ja kolme lasta sektiolla synnyttänyt. Ulkoisestikaan ei pysty arvioimaan lantion tilavuutta. Mulla ja mun siskolla on hyvin samanmallinen lantio, mulla mahtuu hyvin vauvat tulemaan mutta siskolla on taaksepäin kallistunut synnytyskanava niin hänellä tekee jo tiukempaa. Mulla painoarvio oli 35+6 n 3kg joten semmoista 4kg odotellaan mikäli pysyy laskettuun aikaan tai yli sisällä. Maha on kyllä minusta ihan samankokoinen kun edellisissäkin raskauksissa ja esikoinen oli 3,3kg ja toinen reilu 3,7kg
 
AnskuliBanskuli Kirppis vintiö on edelleen kiinni, eivät ole löytäneet jatkajaa toiminnalle. :( Eilen ajettiin ohitse kyseisestä liikkeestä ja pahvithan siellä oli ikkunoissa.

Täälläkin odotellaan soittoa äippäpolilta että pääseekös sitä sinne ultraan milloin.
Siiovusta olisi luvassa täälläkin tänään!

Toispuoleinen alavatsakipu Mulla on tullut tuollainen ikävä riesa, tuossa vähän viistosti navan alapuolella, jotenkin kummasti kolottaa. Aiheuttaa turhaa huolta. Mietin jo pahinta että siellä on joku istukka revennyt tai muuta. :headwall:

Alavatsakrampit/repäisykivut Onko muilla? Nousin viime yönä vessaan ja joka ikinen kerta kun tuli takaisin ja pistin maate niin aivan järkyttävät kivut alkoi molemmilla puolilla. Sama juttu jos yritin nukkua kyljellään, ei tullut mitään. :kieh:

Kutinat sain aisoihin muualta kropasta todella ahkeralla rasvauksella, paitsi tuolta alavatsasta kutisee ihan hulluna eikä rasvailut auta. Veikkaisin että nuo arvet on syypää kutinaan.
 
tuosta alkoholiasiasta: juu, no eihän toi mies kotona juo ikinä. esikoisen nähden on pari ottanu, mut humalassa ei sen nähden ole ollut. se juo aina muualla, ja tulee kotiin nukkumaan ( jos tulee ) kun esikoinen on jo nukkumassa. mäkään en ole esikoisen nähden juonu ku pari, enkä myöskään ole humalassa ollut hänen nähden. mun äiti ja isä oli kovia ottamaan kun olin lapsi. mulle ei kyllä ole siitä juomisesta ja humalassa olemisesta jääny mitään huonoa mieleen, mutta en mä silti halua kännissä olla lasten nähden.

due date: muutama päivä maagiseen päivään :D mulla oli äidin kans tällanen villi arvausleikki.. mä veikkasin että maanantaina (eli tänään) tai tiistaina alkaa tapahtua, ja äiti sanoi että keskiviikkona. vielä ei kyllä oo minkäänlaisia lähdön merkkejä, muutakun noi satunnaiset kipeät supistukset joita ny on jo tässä ollu vaikka kuinka kauan. limatulppaa nyt taas on eilen ja tänään irtoillu, mut mulla se ny ei vissiinkä tarkota yhtään mitään. saa ny nähdä sit :D

emilien ja pikkunen 39+4 :heart:
 
Neuvolassa tuli äsken taas käytyä, kaikki oli hyvin. Mutta kävi ilmi, että vaikka viime viikon neuvolassa vauva oli jo laskeutunut, niin nyt olikin sitten tullut taas ylemmäksi. :headwall: Eli siis OLI laskeutunut, mutta ei enää, pää tuntui siis taas hiukan ylempänä... :D Mutta onneks terkka sanoi antaessaan mulle uuden ajan torstaille, että tämä aika on vaan ehkä-aika, eli voi olla etten sinne asti pysy yhdessä koossa. JOS sattuu, että vielä torstaina oon kasassa, niin sitten varataan neuvolasta ens keskiviikolle yliaikaiskontrolli. Toivon mukaan ei sinne asti ainakaan mene! Vauva tuntuu kyllä viihtyvät yksiössään, mutta terkka sanoi että on hyvä merkki, kun mulla on tuota menkkajomotusta taas ollut eilisestä illasta asti. :)

Nyt kyllä väsyttää huonosti nukutun yön jälkeen ja tuo kurkku on ihan pirun kipeä. Pitää varmaan käydä jotain pastilleja hakemassa ja sen jälkeen ottaa pienet päikkärit. Tää mun viesti on nyt hiukan omanapailua sitten taas. :D Hyvää viikon alkua kaikille mammoille! :)

Minea ja maha-asukki 40+1
 
Heippa taas kaikille :wave:

Ensinnäki paljon paljon onnea kaikille vauvansa jo saaneille, ihanaa !! :flower:

Viikonloppu meni kyllä taas niin nopeaa.. Minä muka perjantaina sanoin miehelleni et eiköhän vauva nyt viikonloppuna synny mutta pyh ja pah. Ei oikeestaan mitään enteilevää.. lukuunottamatta muutamia tosi kipeitä supistuksia ja selkäsärkyjä mut ei ollut vielä meijän vauvan syntymäpäivä. Odotellaan :D

Yövalvomisia on ollut nyt parinayönä täälläkin, viime yönäkin heräsin ihan yhtekkiä niin virkeänä et mietin jo et jos uni ei kohta tuu niin menen leipomaan, no mutta onneksi sain siinä hetken pyörittyäni unen päästä vielä kiinni niin saan nyt päivällä leipoa ja on edes jotain tekemistä =)

On nämä vaan niin pitkiä nää viimeset viikot, plääh.. ja kun päivät yksin kotona niin ei ole enään mitään tekemistä kun vauvallekkin kaikki on laitettu valmiiksi moneen kertaan :D Nooh, ei auta kun vielä odotella.. jospa se pian syntyis.. :heart:

Synnytyspelkoa on mulla nyt tullut jotenki tosi paljon.. mietin (Vaikka en edes oikeasti tiedä mitä kaikkea kipuja jne siinä tulee olemaan ) mutta mietin et miten kestän ja selviän kaikesta.. repeämät jne pelottaa ihan hulluna :( mutta kait sitä jotenki selviää!!!!

NYt menen leipomaan ennen kuin taas tämä päivä on mennyt ihan hukkaan..
Hauskaa viikkoa kaikille ja tsempit vielä kaikille loppumetreille :)

Hemami & Pikkuinen 38+4
 
Pumppa Mä en muistele ollenkaan hyvällä omia issiasvaivoja! Mulla oli niitä jossain siinä alkuraskaudessa (2.-4.kk) kun pistin ne vaan jonkun random-syyn piikkiin ja raskauden tullessa ilmi silloin viikolla 18+2 ne olikin sitte hyvä pistää sen piikkiin jo kun asiaan kerta kuuluvat. Mulla ainakin muutamia kertoja se kipukohtaus iski ihan niin et jos en ois sattumalta kävellyt minkään tueks soveltuvan kohteen ohi ni siihen oisin levinnyt, niin vei jalat alta. Ehdin töissä nappaamaan sermistä vaan kiinni käsillä etten levii lattialle. Mulla loppui nuo iskiaskivut kyllä oikeestaan samaan aikaan kuin työtkin, tein seisomatyötä Nokialla ja kesälomalle jäin juhannuksesta ja siitä jatkui äippälomana heti perään. Ei kroppa tykännyt seisoskelusta.

Surusilmät Mulla ainakin tommosia jotain lihaskipuja (?) ilmenee toisinaan kun nousen sängystä. Vaikka miten koittas pungertaa käyttämättä yhtään vatsalihaksenjämiä tai mitään ni jostain aina vähän sattuu.

Kutinoit ei oo, arpiakaan ei vieläkään oo. Napa näyttää kyllä ihan hassulta :D

Nyt kun mulla on toinenkin ystävä jo synnyttänyt, eri sairaalassa kuin aiempi ja häneltäkin kysyin tuosta välilihan leikkaamisesta/viiltämisestä ni hän oli saanut saman tiedon synnärillä, että enää ei leikellä vaan annetaan itse revetä jos on revetäkseen.

Mulla on kyllä ihan vaiheessa kaikki valmistelut. Tuo muutto jotenkin sai ihan totaalisen evvk-fiiliksen päälle, oon nyt pessyt pari koneellista vauvan vaatteita sentään jo, mut ei sillä ressukalla oo patjaa ees vielä pinnikseen (ja äitiyspakkausta en ottanut joten ei ole sitäkään patjaa olemassa), ei petivaatteitakaan, kaikki pullot ja tutit vielä pakkauksissaan ja kassikin pakkaamatta sairaalaanlähtöä ajatellen.

Mitenköhän paljon äitiä kuunnellaan noissa käynnistysasioissa? Kun mulle tosiaan lääkäri sanoi ettei tuolta mahtuis iso vauva tulemaan ulos alateitse, ja jos olen aivan ehdoton sen suhteen että sektiota en halua vaan ehdottomasti käynnistyksen jos näyttää ettei itekseen ole tullakseen ajoissa pihalle. Ni saankohan sen käynnistyksen sitten varmasti myös? "Ihania" juttuja vaan kuulin juurikin tänä aamuna kaverilta kun tuli puhetta tästä, et hän oli saanut lääkäriltä lähetteen TYKSiin käynnistykseen, niin nämäpä olivat TYKSissä käännyttäneet takas kotiin et ei vielä mitään käynnistetä... Mä jään sinne sit kyl raivoomaan mikäli aikovat käännyttää vielä kotiin, jos mulle lääkäri laittaa lähetteen et nyt alkaa olemaan sen kokonen et ulos jos meinaa alakautta saada :D

K & Minari 36+3
 
Onko kukaan ajatellut kokeilla vyöhyketerapiaa? Itse tuota mietin viime raskaudessa kun mentiin yliajalle. Nyt olen sitten ajatellut oikeasti kokeilla. Jos kävisi muutaman kerran ja aloittaisi jo nyt. Ja sitten sen viimeisen kävisi sitten jos yli menee. Yhdellä tutulla hyvä kokemus tuosta. Aikaisemmat lapset olivat syntyneet yli la:n ja olleet pitkiä.(16h) Kävi nyt viimeisellä. Vauva syntyi rv 39 ja kesti vain muutaman tunnin.

petite ja pieni 37+1
 
Hei vaan!

Vieläkö mahtuu mukaan? Oon kyllä seuraillu keskustelua, mutta oon suunnattoman huono rekisteröitymään ja nyt sain sen aikaseksi.

Meille ootellaan Kirppua saapuvaksi, laskettu aika on 28.8 ja sairaala tulee olemaan TYKS esikoinen on kyseessä. Riesaksi on tarttunu raskausdiabetes, jonka vuoksi keskiviikkona mennään koko arvioon. kuulemma ei pitäs olla iso muksu, mutta eihän nuista käsikopelo arvioista koskaan tiiä...

Oireita on ollu monta viikkoa ja sairaslomaa supistelujen vuoksi on vietetty jo viikosta 27, jotenki mulla on olo, ettei mene laskettuun aikaan asti. Nyt on tuskasia menkkakipuja joka päivä sellaset 3-4tuntia ja sukkapuikkokivut pistää hengittään ja halvaannuttaa kyllä varmasti, jos oon liikkeellä sillon. Muutenki tuo häpyluun ja nivusten seutu on ku tulessa. Ja oon kyllä tietonen muutenki koko alakerrasta ku pakottaa koko ajan... Huomenna on kyseessä täysaikainen raskaus, eli 37 viikkoa tulee huomenna täyteen.
 
Onnea taas uusille vauvautuneille ja vauvoille!
SS mulla on ollut noita toispuoleisia kipuja jo joltain vkolta 20 alkaen. Veikkaan vatsalihaksen revähdystä. En usko että on syytä huoleen :)

Miten aika tuntuu näin pitkältä? Nyt parina yönä ollut kaikkia kipuja ja herään aamulla oloon kuin joku olisi murjonnut mun alapäätä ja alavatsaa tohjoksi. Voikohan toi enteillä mitään?

Mullakin vaavi oli jo laskeutunut, mutta nyt tuntuu taas olevan ylempänä. Mietin jo epätoivoissani että pitäiskö koittaa vaan seisoa ja kävellä mahdollisimman paljon, jos kaveri vaiks valuisi takaisin alas :D.

Nyt pitäis nähdä muutamia kavereita. Ei suoraan sanottuna kiinnostaisi yhtään. Tuntuu, että ei mulla ole mitään juteltavaa, mutta jospa aika kuluisi niin edes vähän nopeammin....

Voimia kaikille ja suppareita niitä toivoville :)

Uusiäippä ja vaaveli 38+2
 
Siinä on varmaan tarkoitus valmistella/pehmittää niitä syviä lihaksia. Siinä ei kuitenkaan aktivoida niitä "synnytystä käynnistäviä" pisteitä kuin vasta rv 37 jälkeen. Mutta monella käynnistynyt synnytys ennen la:ta kun on kerennyt sen useamman kerran käydä. Tuttuni sanoi että hän nukkui myös yöt paremmin, ja ei kuitenkaan ollut niin kipeänä päivällä. Mä en tiedä auttaako tuo mitään...mutta jos nyt raaskis kokeilla:)
 
petite: Täällä yksi joka on käynyt vyöhyketerapiassa nyt kaks kertaa, 1krt/vko.
Tuttuni tekee ja kannusti tulemaan. Noi ekat kerrat oli sellasia valmisteluita ja rentoutusta. Seuraavaksi menen keskiviikkona eli 39+6 ja silloin sanoi tekevänsä jo ihan kunnolla, joka voi puoltaa synnytyksen käynistymistä. Ollaa kuitenkin jo lähellä la:ta sillon.
Tuttuni on saanut muutamalla synnytyksen käyntiin, mutta uskon että vaatii kuitenkin uskoa asiaan, sekä sitä että vauva on oikeasti valmis tulemaan. Tämä tuttuni myös sanoi että ei sitä vauvaa väkisin sieltä ulos saa vt:lla. Katsotaan nyt sitten mitä tuo seuraava kunnon kerta saa aikaseksi. :)

Ninzi & Tyllerö 39+4 (3 yötä la:han :heart: )
 
Onnea taas vauvansa saaneille! :heart: Ja runttipullalle onnea synnytykseen! :)

Täällä ois sitten laskettu aika, eli 40+0 POKS vaan!
Mitään kummempia oloja ei ole, joten edelleen mennään samoilla kivuilla ja vaan ootellaan, koska se oikea aika sitten onkaan..

Surusilmät Mulla on kans tuommosia alamahakipuja, jotka pahenee aina yöllä kyljellään nukkuessa ja on yhtä tuskaa, kun yrittää kääntää kylkeä ja nousta vessaan:$ Liekkö kohdun kannatinsiteet paukkuu siellä. Pakko kai ne on vaan kestää, kun ei tuota viittis joka yöksi ottaa särkylääkettä sen 1g..

Täällä ois sitten viiminen neuvola keskiviikkona ja jos ei siis siihen mennessä ole vielä vauvaa maalimaan saatu, laittaa terkka lähetettä OYSiin yliaikaiskontrolliin. No jos sitten taas mennään sinne, eli n. 41+3, toivotaan sen lääkärin ronskimman alapäätsekkailun ja pyörittelyn tuottavan tulosta, eli jospa sitten viimeistään lähtis synnytys käyntiin! Näin kävi yhdelle ystävälleni, joka synnytti sitten seuraavana päivänä tuosta lääkärikäynnistä. Toivotaan!

-pansku- ja bubutyttönen :heart:
 
Huh, ompas huojentavaa kuulla että muillakin samanlaista vaivaa :attn:
Eli turha huoli vain pois eikä ressailla enempää.
Itsekin mietin noita kannatinkipuja, toivottavasti ei olisi mikään vatsalihas revennyt kuitenkaan :whistle:

iskiaskivut Täällä kärsitään noista myös edelleen, vasen jalka pettää tasaiseen tahtiin alta ja kipu on ihan jäätävä välistä. Kuin käärme luikahtaisi alaselästä lonkankautta jalkaa pitkin maahan :stick:

Nyt tuli totaalinen tenkkapoo, pää lyö tyhjää. :D

Paljon jaksamisia kaikille ja toivottavasti vauvoja alkaa taas tupsahtelemaan! :)
 
Täällä aivan vetämätön olo, ei jaksais ees istua. Johtuu kylläkin varmaan tästä puhjenneesta flunssasta ettei jaksa mitään... Tuskin ainakaan synnyttämään pääsee :D Hitto vie kun päivät on alkanu tuntumaan pitkältä kun koko ajan väkisinkin miettii, milloin tulee lähtö ja kyttää kaikenmaailman oireita ja kipuja. Mies tuli töistä ja lähti taas illaksi valmentajan hommiin eli koiran kanssa kökötetään kotona kun en oikeen mihinkään jaksais lähteä. Kai se on pakko koittaa levätä, mutta ei malttais! Siivota pitäis muka taas. :D

Minea ja maha-asukki 40+1 (edelleen)
 
  • Tykkää
Reactions: Numbatti
Minean kans samoissa tunnelmissa ja viikoissakin :) Tulispa jo se lähtö!

Vyöhyketerapiasta Varasin itelle ajan torstai aamulle jos ei ole ennen sitä syntynyt niin sen jälkeen ainakin tulee häätö :D Mulle tehtiin viimeks synnärillä vyöhyketerapiaa kun ei meinannu avautua niin johan aloin avautuun alle tunnissa 0 -> 10cm :) Harmi vaan ettei kukaan uskonu mua ku sanoin että ponnistuttaa ja tuntuu että se vauva syntyy JUST NYT..

kertomus Toivottavasti ei ole kääntynyt enää väärinpäin. Jospa sillä vaan olisi niin kova hikka että pyllykin hyppii?

Tänään ollut vähän sellainen olotila että lähtö saattaa olla kohta lähellä. Ihan erilainen olo ollu koko päivän ja en ole uskaltanut lenkillekään lähteä. Jospa se tyyppi nyt ois valmis maailmaan :) Toivossa on hyvä elää.. ;)

Numbatti ja masukki 40+1
 
  • Tykkää
Reactions: minea_ ja petite
samuelinäiti Joo siis onhan niitä kiloja mulle tullut, ylimääräisiäkin :D EI vaan mun hillittömät reidet tossa kuvassa näy, mut siis painoa on tullu jo 16 kg :O Ja se painoarvio on annettu viime keskiviikkona neuvolalääkärissä, siellä katottiin ihan vaan niitä ultran mittoja eikä edes mahan päältä kokeillut tyypin kokoa.. Mua vaan niin pelottaa et joudunkin leikkaukseen sit sen takia et poitsu on niin iso. Vaatevalikoima senkun kapenee, mulla on enää 3 mekkoa ja yhdet trikoocaprit jotka menee päälle. Nää reidet kun on aikamoiset tukit.

luckygirl Oltiin siis siellä Kouvolan night cruisingissa, ja muakin alko hatuttaa se siellä ajaminen.. En siis muuten halunnut osallistua sen enempää siihen koko hommaan, mut pitihän sieltä sit letkassa lähteä läheiselle (en nyt muista mihin) Abclle, missä sit olikin julmetusti autoja ja mua otti päähän jatkuva hidastelu, pysähtely ja kytkimen renkkaaminen.. Sit viel kun oltiin lähdössä, mun auton taakse oli hajonnut joku isompi maasturi, ja oli hilkulla et mahduin sit pakittamaan pois ruudusta :D Ja tyyppi sai nyt sitten kuunnella tarpeeksi bassoa, tosin ei ollut moksiskaan kun ei alkanut maha hillumaan :D

Runttis on varmaan jo vauvan saanut, onnea onnea!! :)

(.) Kuulin tänään yhdeltä ystävältä meidän yhteisestä ystävästä, jota oli nähnyt viikonloppuna.. Tää oli sitten ihmetellyt kuinka mä vaan nyhjään nykyään kotona, kun luulis että mä liikkuisin enempi kotoa nyt kun on vaan lomaa ja aikaa olla :mad: Sama hlö siis kyseli mua viime viikon alussa tankotanssiin 27.8. alkavalle kurssille.. :stick: Se on selkeästi kuunnellut ihan helvetin tarkasti mua kun ei sattunut muistamaan että mun LA on just kyseisenä päivänä.. Ja vaikka vauva olis jo syntyny silloin, ni en kai mä nyt jumalauta lähde heti ekana tankotanssiin, kun mun elämäni keskipiste olis kotona ja tarvis mua? Ööö..en?

Verenpaineet taas nousee niin pilviin et taidan lähtee kaverille kahville ja maailmaa parantamaan..

inieh ja tyyppi 37+0
 
Välistä ei raskausasiaa..

Nyt on ihan pakko tulla purkautumaan, ärsyttää niin kovin :kieh:

Koiran kanssa oltiin lenkillä ja vastaan tulee about 12-14 v tytöt chihun ja kääpiöpinserin kanssa. Kääpiöpinseri oli irti ja juoksi hampaat louskuttaen suoraan meidän koiran kimppuun. Näykki ja puri mun koiraa, hyppi kuin hyrrä siinä ympärillä persekarvoissa kiinni. Menin aivan hämilleen tilanteessa ja yritin pitää oman koiran takanani ja sen pikkuhirviön poissa koirani luota, pari kertaa jalalla jopa tuuppasin kyseistä rakkia että se pysyisi kaukana. Oma koiranikin hermostui siihen tilanteeseen ja rupesi karvat pystyssä ja murisemaan ja haukkumaan tälle pienemmälle. Siinä vaiheessa tuli pelko että mitä jos se pääsee käsiksi tuohon pikkukoiraan, hermostuu ihan kunnolla ja vaikka puree. Pahastihan siinä sellaiselle rodulle käy, tuolla isommalla kuitenkin on massaa sen verran enemmän. Kenenhän syyksi siinäkin olisi vammat laitettu. Onneksi paikalle tuli kaksi oman ikäistäni tyttöä jotka auttoivat tilannetta omalla tavallaan, itse olin niin shokissa etten tajunnut enää mitään. Saivat lopulta sen koiran kiinni ja ne pikkulikat poistui tilanteesta, sanomatta mulle sanaakaan. Anteeksipyyntö olisi ollut edes mukava.
Nämä auttaneet henkilöt jäivät sitten kyselemään minun vointiani että pärjäänkö varmasti, shokissahan tuota olin ja sain soperttua jotain vastaukseksi, kiittää en edes tajunnut siinä tilanteessa avusta :ashamed:

Hirvittää ajatella että mitä jos se koira jonka kimppuun tuo pikkuinen koira tuli olisikin ollut astetta äkäisempi, olisi saattanut tilanteessa käydä todella huonosti. : /
Luoja kiitos tuo oma koira ei kuitenkaan mitään äkäisintä sorttia ole, toivottavasti ei nyt jäänyt tästä mitään traumoja, ei nimittäin ole ensimäinen kerta kun päälle joku koira tulee. :(

Nyt on todella ärtynyt olo, olisin halunnut noilta tytöiltä vanhempien numeron ja soittanut kyllä kyseisestä tapahtumasta ja pyytänyt valistamaan tyttöjä siitä koiranulkoilutuksesta hieman. Varsinkin jos narun toisessa päässä höyryää noin epävakaa koira, kaupunkialueella ei piskejä irti pidetä. Piste.

Hitto kun hermostuin, vauvakin pyörii masussa kuin riivattu ja supisteleekin :stick:
Näköjään ei saa edes enää lenkille rauhassa lähteä kävelemään kun pitää sydänkurkussa väistellä pikkukoiria. :kieh:
 
Surusilmät: Onpa käyny ikävästi. Itte omistan kaks pikkukoiraa, mutta molemmat on koulutettu totteleemaan ja ohittamaan kauniisti muut koirat. Mä en voi sietää kouluttamattomia koiria olipa ne kooltaan mitä tahansa. Onneksi ei käyny huonommin...

inieh: no mulla hammaslääkäri oli sitä mieltä, että 3.9 oon jo röntgen kuvaus kunnossa... Toivottavasti joo, muuten pitää sekin perua... =)
 
Surusilmät: Toi on niin ärsyttävää että ihmiset pitää taajamassa koiraansa irti ja eivät hallitse sitä. Tai sitten ne antaa niiden kulkea pitkässä hihnassa ja kysymättä päästävät toisen koiran luo. Mun serkulla on Espanjasta adoptoitu entinen taistelukoira, pitbull. Oli sen kans ollut tässä lenkillä niin jostain pihasta oli syöksynyt pari pikkukoiraa sen koiran päälle. Onneks tää koira oli kuitenkin hallinnut hermonsa eikä ollut välittänyt näiden piskien räkytyksestä ja hyökkäilystä. Ois siinäkin varmaan otsikot tullut että pitbull raateli seurakoirat jos ois hermonsa menettänyt.
 
inieh kannattaa varmaan sit neuvolasta kysellä et saako jotain lähetettä ä-polille tms jos oikeasti arvelluttaa paljon tyypin mahtuminen ulos ja koko muutenkin. kuvahan tosiaan oli pelkästä masu alueesta mutta vaikea uskoa että 16kg olis tullut :D mullaki vaate valikoima aikas niukkaa, odottelen kyllä tosi innoissani milloin taas pääsee mahtumaan omiin kunnon vaatteisiin! tosta kaveristas, mulla kans moni kaveri on ihmetellyt et kuinka en muka pääse 15päivä järjestettäviin polttareihin.. ööh? la on mulla siis 14pv. ja vaikka oliski kaveri syntyny jo siihen mennessä niin mitenhän ne kuvitteli et jälkivuodon kanssa oon jossain spassa? :D huomaa kyllä että siinä porukassa ole yhtään synnyttänyttä. itse polttari sankarille tuntuu asia menevän kaaliin ja harmitteli vain että hitsit sentään ja silti totes et tärkeämpää on että pääsen häihin mukaan juhlistamaan. jotkut on kyllä todella ajattelemattomia. ja juurikin noi lausahdukset "sillä on nyt vaan lomaa" ärsyttää kyllä tosi paljon. onneks oon ite ollut jo tarpeeks kauan kotona ettei tollasia heittoja tartte kuunnella.

mä en oo kuullut vyöhyketerapian tehosta niinku tällei raskauden lopulla mutta aika mielenkiintoiselta kuulostaa. vauvan hoidossa ehkä tutumpi käsite. harkitsin samulle joskus aikoinaan sitä kun tuntu että oli kovin itkuinen mutta kyllä se siitä sitten silloin tasottu. oon kuullut tosi hyviä kokemuksia koko hommasta niin jos tämän vauvan kanssa vähäänkään tuntuu siltä että on masu kipuilua ym. normaalia enempi niin varmasti hakeudun vyöhyketerapian pariin :)

mitäs te 40+ viikkoiset oikein roikutte täällä, nyt niitä vauvoja synnyttelemään sieltä ;) kutkuttelee masun pohjassa niin paljon kyllä, kohta tää 9kk odotus on ohi ja saa sen ihanan pienen ihmisen tähän maailmaan :heart: tänään haikeana karsin samun vaatekaapista niitä liian pieniä vaatteita, vaikka ohan ne 74cm kokoset aika "isoja" mutta silti että seuraavan kerran ne näkee tän uuden vauvelin päällä :) huomenna poksutaan toivottavasti vikalle viikolle!
 
Taika: Sanoppa muuta. Itselläkään ei siis ole mitään pieniä koiria vastaan, eikä roduillakaan ole väliä :D, meni vain hermot tuohon tilanteeseen totaalisesti. Onneksi päällekäynyt oli pienempi, sillä enhän minä sellaista isoa olisi saanut irti tässä tilassa tuosta meidän koirasta millään. Nyt pystyi sentään suurinpiirtein välissä seisomaan ja pitämään koirat erillään. Tilanteesta teki viel sekasortoisemman se että nämä molemmat koirat oli sen chihua kävelyttäneen tytön (joka siis oli kiinni) ja tämä toinen vain sanoi että ota sinä se koira kiinni, sinunhan se on. Ei siis uskaltanut mennä näiden kahden koiran väliin. :/ Tilanteeseen tuli vähäksi aikaa vielä kolmas koira..
Onneksi sattui nämä auttajat hätiin :)

Pitäisi ne koirat kiinni pitää oli koko mikä tahansa, varsinkin jos nähtävästi ei ole koulutus ihan putkeen mennyt. Itse vierastan kyllä tuota että lapsille annetaan koiria kävelytettäväksi, niin monenmoista tilannetta on kyllä eteen sattunut. :(

Edellisen kerran repi mies sellaisen suurehkon (olisiko ollut dogo argentino?) meidän turrikan niskasta pois, tässäkään tapauksessa ei omistajan ilmekään värähtänyt eikä avuksi tullut kuin laiskasti kävellen. Huoh.

Jos meidän koira aiheuttaisi jotain vastaavaa kyllä olisi minulla pokkaa kuitenkin anteeksi edes pyytää ja varmistaa ettei mitään käynyt.

Kyllä ymmärrän ettei kohtaamiset aina ihan putkeen mene (ei kaikista koirista voi tykätä,mukaan lukien myös tuo meidän saattaa joskus uhitella muille), eri asia kuitenkin jos toinen kulkee nätisti ja toinen tulee kohti hurjapäänä. |O
 

Yhteistyössä