Elokuun Epelit 2012 jatkoilee

Surusilmät, meilläkin oli viikonloppuna aukile kuopalla ja pelässtyin ensin, että mitä on oikein käyny!! Katosi myös makuuasennossa. En ollut tuota nestehukkajuttua kuullutkaan..

Pumppa, kokeile Sanajahtia, jos kyllästyt vihaisiin lintuihin. Tosi koukuttava :)
 
Pikaisesti tulin kommentoimaan...

Masuvaivat- kannattaa kokeilla laittaa vauva mahalleen tai sitten kantaa kasivartta vasten vatsalleen, eli vauvan paa nojaa kyynartaipeeseen ja kadet ja jalat tulevat molemmille puolille katta ja siina sitten heijata. Meilla ovat auttaneet. Jos vauva nukahtaa makuulleen kannattaa vahan keventaa kapaloa tai peittoa, ettei vaan tule liian kuuma. Tuossa asennossa kuulemma voi kuumentua kuulema liikaa. Tieda sitten mutta nain minua on ainakin varoiteltu.
Ja niille jotka imettavat kannattaa minimoida sipulit, kaalit, palkokasvit ja kaikki mista muodostuu kaasuja.

Taalla vauvalla silmatulehdus : / Sai sen varmasti eilen kun oltiin esikoisen kanssa leikkikerhossa ja siella pari taaperoa ihasteli vauvaa vahan liian lahelta ja taisivat koskea silmaa. Nyt kaytiin laakarilla ja saatiin tipat. Toivottavasti auttavat pian.

Meilla menee noin joka toinen yo yhdella ja seuraava kahdella syotolla... Olisi niin ihanaa jospa alkaisi menna silla yhdella syotolla. Neuvolan tati neuvoi olla reagoimatta heti vauvan ahinoihin. On se vaan kylla unisena niin helppo vaan laittaa tissi suuhun ja jatkaa unia vauvan imiessa.

Eipa tanne muuta ihmeellista! :wave:
 
huomenet! Täällä jo 3 onnistunutta yötä putkeen. siis ensi kertaa koko kahden kuukauden aikana. Josko nyt alkaisi helpottaa. Olen onnekas kun mies on niin paljon auttanut yöhommissa, muuten olisinkin varmaan jo ihan piipussa. Pikkuinen on herännnyt samaan rytmiin n. klo 24,03,06 ja sitten 08-09 aikaan. Seuraava vaihe olisi sitten vielä että yksi noista välisyötöistä jäisi pois ja nukkuisi putkeen 4-5 tuntia- Mutta olen jo tästä tyytyväinen että ei valvota isoa osaa yöstä.

Päivän kysymys: Onko äitiys ollut sitä mitä olet ajatellut/toivonut? Onko ensimmäiset viikot/kuukaudet olleet helpompia/rankempia kun luulit?

Jaahans, nyt herätään, jää omat kommentit tuosta kirjoittamatta..

Penni ja pikkunen 2kk
 
Meillä oli neuvola tänään. Vaippaihottumaan kortisonia ja silmän rähmimiseen ab-tipat/voide. Tuo on kyllä tosi tympeä tuo vaippaihottuma. Ilmakylvyt on työläitä, kun vauva ei viihdy ollenkaan makuillaan ja kantelun kanssa on sitten pissavahinkoja joka paikassa.

Paino oli hyvässä nousussa, hyvin siis kasvaa tuolla tissimaidolla =)
Edellinen mittaus oli 3840g ja nyt oli 4340 eli tasan 500g/ 2vkoa.
Pituutta oli tullut 51,8 cm eli syntymästään on kasvanut 4,8 cm. melkein 1cm per viikko =).
Alakäyrillä mennään, mutta tasaisesti. Katselin tuossa odotuspituutta, joka näillä tiedoilla olisi tytöllä 160-165cm. Vuoden päästä sitten taitaa näkyä paremmin sitten varsinainen ennuste.

Päivän kysymys ja vastaus. Kolmannen lapsen äitiys on helpompaa kuin odotin. Aikaisempien kanssa olin hyvin uupunut ja vaadin itseltäni täydellistä suoritusta. Nyt olen näköjään oppinut, että kun vauva saa ruokaa, hoivaa ja rakkautta se riittää.
 
Surusilmät; Tottakai koira on kiinnostunut vauvasta, koira menettää huomiota vauvan vuoksi. Muistathan kuitenkin antaa koiralle kahden keskistä aikaa ittesi kanssa lenkkeillen? Tai jotakin muuta teijän yhteistä juttua, mikä on koiralle mieluista.. Anna koiran tutustua valvotusti vauvaan - se kyllä menettää mielenkiintonsa ajan kanssa. Meillä 11v narttu ei jaksa enää vaivaantua olla mustis vauvasta - tietää oman arvonsa muutenkin. 1v uros sen sijaan on silmiään myöten mustassa puvussa - kovasti on kiinnostunu ja innostunu. Ja tunkee vieraiden syliin ku puhuvat vauvalle. Mulle ja miehelle ei enää tee tuota, tosin mulle ei oo tehnykkään ku tietosesti vähensin koiran huomioimista raskausaikana. Vierailla vaan tuntuu olevan helkkarin hankalaa ymmärtää, että koirat pitää tervehtiä entistä vuolaammin tullessa ja vasta sitten katotaan vauvaa. Mä otan molemmat koirat mukaan vauvan hoitoon - vanhempaan luotan enemmän, joten se toimii mulla "imetystyynynä" ja nuorempi saa olla toisella polvella samaan aikaa nuuskimassa vauvan varpaita. Nuorempi saa nukkua vauvan sitterin vieressä vahtimassa vauvan päiväunia - sen verran on jo luottoa saanu. Vaunulenkillä molemmat koirat kävelee vaunujen vierellä ku euroopanomistajat - puolustusvalmiina :LOL:

Päivänkysymys
Raskaampaa ku aattelin. Mä kuvittelin ja uskoin, että vastasyntyneet vaan nukkuu ja syö.. Ei meillä. Meillä valvotaan joka ilta puolille öin ja aamu seiskalta ollaan seurustelukunnossa. Vauvan sitovuus itteeni on myös yllättävän raskasta, vaikka tiesin, että tulee olemaan minussa kiinni. Mutta se, että saa vaan haaveilla tekevänsä itte ruuan ja syövänsä sen lämpimänä on vaan oikeesti haave. Plus haaveessa on myös yhteissauna miehen kanssa just tuon kukkuvan kakaran takia... Yöherätykset on myön kuluttavia... Neuvolasta vaan sanovat, että mun tarvii nukkua ku vauva nukkuu - ööö... miten sen parisuhteen ajan kanssa ku yks kukkuu myöhään yöllä ja päivällä ku herra on päiväunilla on mies töissä.. No joo.. vali vali.. Järjestelykysymyksiä..

Pumppa; meillä ei kans tykätä ilmakylvyistä. Pisimmät hetket saadaan imetyksen yhteydessä ja mulla on pyyhe pissasuojana.

Punnitustarkistus eilen. +205g/viikko rintamaidolla. Meillä on myös alettu jo jutteleen. Kauhia pulputus käy äippälaatikossa seiskan aikaan aamusin - sekin pitäs jo vaihtaa, ku ei herra sinne enää mahu kun potkimalla matkustetaan ylemmäs koko ajan...

Taika ja poika 3vko 2päivää
 
Viimeksi muokattu:
2kk neuvolassa käyty ja 6kg on mennyt juuri rikki, pituuttakin lähes 60cm. Ei ihme että on kädet ja hartiat jatkuvasti kipeänä. Mutta maitoa ainakin riittää harvoista ja lyhyistä syöntikerroista huolimatta :)

Ilmakylvyt Meillä on varsinainen nudisti. Poika viihtyy erittäin hyvin lattialla muovitetun froteen päällä ja harso suojana. Näitä harrastetaankin vähintään kerran päivässä. Samoin hoitoalustalla viihtyy oikein hyvin kylppärissä.

Päivän kysymys Kahden lapsen äitinä on yllättävän rankkaa. Kesti jonkun aikaa että sai rutiinit sujumaan. Vaikka meillä on vielä rauhallinen esikoinen ja helppo tämä vauvakin. En silti vaihtaisi ja nautin kyllä tästä kotona olosta pääsääntöisesti. Jatkuva huono omatunto kyllä vaivaa kun joku jää aina paitsioon. Koira tällä hetkellä ja mies ovat huonoimmalla huomiolla.
 
noista koira jutuista tuli mieleen, siis vieraan näkökulmasta että musta on tosi outoa ja ehkä tyhmänäkin pitäisin ihmistä joka ei ymmärrä tota koira-vauva tilannetta. että jos selittää selkokielellä miksi koiraa moikkaillaan ekaks niin miten jonkun kaaliin ei mene se? :D yleisestikin mitä koiriin tulee, jos joku koirallinen sanoo mulle et tee näin ja sit noin, miten sit ikinä menetelläänki koirulin kanssa niin teen sen ilman sen kummempia tivaamisia siitä että miksi ja vaikka kysyiskin niin yleensä kerrotaan vastaus ihan mukisematta. ei ole iso asia ekaks vähän rapsutella koiraa ja sit saada se vauveli syliin :D

päivän kysymykseen vastausta ei tää kahen lapsen äitiys oo ollut niin hurjaa kun kuvittelin. tosin mulla on aina tapana kuvitella joka asia niin hirveeks et voin aina positiivisesti yllättyä :D välillä on niitä rankkoja päiviä, etenkin rankkojen öiden jälkeen mutta kyllä niistäki suht kunnialla selviää. esikoinen ollut tosi ihana ja aika maltillinen odottamisessa vaikka en tosiaan kuvitellut että näin tapahtuis. musta se ekan saaminen oli paljon hurjempaa, kaks viikkoa synnytyksen jälkeen ja euforia aallon katoiltua niin se kaikki jysähti tosi pahasti päin kasvoja että tässä sitä ollaan, "sidottuna" tohon ihmiseen loppu elämäks ja aina tulee huolta kannettua harteilla. miehen kanssa toki meidän keskinen aika kortilla, nyt lauantaina tämäkin korjaantuu mutta ne hetket kun ollaan kaksin ovat huomattavasti parempia kuin ennen koska jaksaa panostaa enempi sitten toisiinsa :) musta tuntuu että jos meillä olis lemmikeitä niinkuin vaikka koira joka tarvii aika paljon myös huomiota näköjään niin olisin ihan solmussa!

mennyt muuten aika hyvin tää viikko öisin, kerran vaan herännyt n. 3-4 aikoihin ja sitten seuraavan kerran vaatii maitoa 6-7 aikoihin jolloin ite joutuu herämään muutenki ainaki samun päikky päivinä. ja illalla siis menee nukkumaan n.21-22 välillä =) tää on ihan ok rytmi, saa kuitenki ite nukuttua suht hyvin ja montaki tuntia jos viittii mennä aikasin petiin ;) esikoinen ei onneks heräile ollenkaan tällä hetkellä, tais vaan uudet tilanteet tulla uniin ku heräilytti yöllä niin paljon.
 
Viimeksi muokattu:
Pioni78 Sattuipas sinulle outoja ladellut lääkäri! Ei tuollaisia kommentteja pitäisi sanoa. Kyllä aikuiset ihmiset osaavat itse pohtia, että millainen on hyvä lapsiluku ja millä aikataululla. Minäkin pohdin, että puhuikohan lääkäri omista kokemuksistaan. Minä en ole vielä varannut jäkitarkastusta, mutta selvää on, etten kävele sieltä ulos ehkäisyreseptin kanssa. Me aiomme luottaa kondomiin kunnes on aika yrittää Vintiölle pikkusisarusta. Eikä sille ole kiire, vaikka suhteellisen pienen ikäeron varmasti toivomme. Minun täytyy ensin palautua sektiosta ja me molemmat haluamme rauhassa keskittyä nyt Vintiöön.:)

Pään kannattelusta Vintiö osaa aika hyvin jo kannatella päätään. Lattialle emme ole pikkuista laskeneet, mutta mies "treenaa" Vintiötä pitämällä pikkuista vatsallaan oman vatsansa päällä. Olemme huomanneet, että Vintiö jaksaa pitää päätään todella hyvin j onyt verrattuna ekoihin kertoihin. Meille terkka sanoi, että pään kannattelu pitäisi onnistua 2kk iässä, miten teille on kerrottu?

Päivänkysymys Minulla oli etukäteen hyvin realistinen kuva äitiydestä, joten suuria yllätyksiä ei ole tullut. Pikkuinen on tosin yllättänyt nukkumalla jo muutamana yönä pidemmät yöunet, se on ollut ihanaa. Minua huolestutti etukäteen, että miten osaan tukea vauvan päätä oikein, mutta kokemus on opettanut. Eli sanoisin, että alku on ollut hieman helpompaa kuin mihin osasin varautua ja hyvä niin.

Pikkuisella on edessä ensimmäinen lääkärintarkastus huomenna. Te, joiden pikkuiset ovat siellä jo olleet, niin mitä on edessä?

Luckygirl & Vintiö (kohta 6vk!)
 
Nyt tulee omaa napaa ja valivalia, varoitus etukäteen.. Kai tää on vastausta samalla päivän kysymykseen.

Mulla loppuu hermot. Vauva ei nuku päivisin, kuin ehkä tunnin max putkeen ja senkin yleensä niin että lähden vaunulenkille. Jos on tissillä, nukahtaa yleensä siihen mutta vartin päästä herää taas ja yleensä on vailla lisää tissiä. Kasvaa silti (viime neuvolan mukaan) hyvin rintamaidolla, joten en epäile että johtuisi maidon tulosta tuo jatkuva syöminen. Illalla saattaa tankata 3,5h putkeen, kunnes taas nukahtaa rinnalle. Olen kokeillut nyt muutamana päivänä tuttia, josko se olisi pelkkää imemisen tarvetta mutta ei, tutti ei kelpaa. Eilen illalla tosin sain pojan nukahtamaan tutti suussa, oli ollut jo yli 3h tissillä ja loppuvaiheessa (lähellä puoltayötä) alkoi vaan känisemään ja raivoamaan eikä siitä tullut mitään. Itkin miehellekin, että kun illat menee aina imettäessä ja en itse ehdi/voi tehdä muuta kuin istua ja kattoa telkkaria. Sitten kapaloin pojan peittoon, laitoin tutin suuhun ja annoin isän syliin. Ja kuin taikaiskusta, se nukahti! :O Vauva nukkuu kyllä ekan pätkän yleensä 3-4h yöllä, mutta sen jälkeen ei ole muistikuvia, kun yleensä nukahtaa viereen sänkyyn enkä enää omaan sänkyynsä sitten sitä muista nostaa kun nukahdan itse ekana.. :D

Mutta tuo imeminen, siis tuntuu että poitsu vaan olis koko ajan tissi suussa. Oon lukenut erilaisia imetysjuttuja yms ja epäilin jo imuotettakin, mut kyllä se on omasta mielestäni kunnossa. Ekat 2,5vk siis imetin rintakumin kanssa, kunnes jätin sen pois ja nyt on sujunut ilman ongelmia. Ajattelin kysyä ens viikon neuvolassa että nouseeko paino tarpeeksi rintamaidolla, että onko siinä ongelma sitten. En kyllä usko.. Meidän äitikin jo sanoo että poika pitää rintaa ihan tuttinaan ja pitäis sille tutti antaa suuhun mutta kun ei se sitä huoli niin minkäs teet :( Muuten poika on aivan ihana, mutta mä en ehdi tekemään enää mitään.

Niinkuin Taika mainitsi, ei ehdi laittaa ruokaa saati sitten syödä sitä lämpimänä. Miehelle jouduin jo eilen ärähtämään että tekis sekin jotain, kun mä pienet hetkeni käytän yleensä just siivoamiseen tai vastaavaan ja tuntuu että se ei tee mitään ellen pyydä. Joo, hän käy töissä mut niin kävin minäkin ennen vauvaa ja Kela maksaa juurikin sen työssäkäynnin perusteella mulle rahaa. Oon muutenkin niin kiukkunen jos kämppä on hyrskyn myrskyn, että pakko on siivota, vaikka sitten yöllä kun poika nukkuu. Ilmankos tässä on voimat loppu.

Siltikin, sitten kun poika on tyytyväisenä sylissä ja hymyilee (piereskellessään :D ) niin oon ihan myyty :heart:
 
Josko nyt ehtisin itsekin kommentoimaan eilisen päivän kysymykseeni:
Äitiys ja sen vaatimukset on suurilta osin vastannut odotuksiani. Uniongelmaisena pelkäsin etukäteen että miten jaksan valvomisten kanssa, mutta sitä olen toistaiseksi selvinnyt hyvin - kiitos mieheni joka on vauvan kanssa alkuyöt (ja kiitos pikkuisen joka huolii myös korviketta pullosta tuolloin).Saan joka yö minimissään sen 3-4h unta tällä järjestelyllä.

Alussa yllätyin hiukan siitä miten todella sidottu vauvaan on- vaikka sitä toki oli etukäteen miettinyt. Ja siitä miten todella arki muuttuu, ja kuinka mennään vauvan ehdoilla.

Positiivisesti olen yllättynyt siitä miten hyvin parisuhde voi, ja kuinka olemme rakastuneet toisiimme taas uudelleen tämän uuden ihmisen myötä. Onnellisia hetkiä on paljon- paljon enemmän kuin huonoja hetkiä. Olemme tietoisesti pyrkineet olemaan toistemme tukena ja apuna sen sijaan että kinaamme kumpi on väseneempi tai kuka tänään tekee ruuan. Toivottavasti tämä sävel pysyisi jatkossakin. Voin helposti uskoa että riitelyä tulee arjessa jos toisen naama alkaa nyppimään.

Olemme myös järjestäneet omaa aikaa molemmille tasapuolisesti - mä käytän sen lyhyinä jaksoina jumpassa ja kavereita tavatessa, mies ottaa vapaan illan tai viikonlopun silloin tällöin ja "remuaa" ystävien kanssa käymällä mökillä, saunaillassa tai keikalla tms (ja ottamalla olutta). Toistaiseksi toimii tämäkin järjestely.

Sitä en kyllä tiedä että miten te monen pienen äidit sumplitte nämä kaikki kuviot. Miten aikaa riittää kaikille, missä välissä hoituu kotityöt ja mistä saatte "omaa aikaa". Eli hatun nosto teille kaikille!!

ja vielä viimeiseksi - kun sanotaan että äitiys on parasta maailmassa: Kyllähän tuo pikkuinen on tärkein ja ihanin asia koskaan, ja miten sydän sulaa kun hän hymyilee ja jokeltelee aina kun uusi päivä yhdessä alkaa. Ihanuus!

Penni ja pikkuinen 2 kk, 1 vko
 
Omaa aikaa ei ole, mutta olen asenteella, etten sitä tarvitse. Ei mene kauan, kun on taas illat aikaa touhuta omia juttuja. Nyt on tärkeämpi nukkua aina kun on mahdollista. Parisuhde meillä kyllä kestää sen, että sitä ei nyt huomioida muutoin kuin ohimennen. Kokemus osoittanut, että mulle on tulossa varsin piankin sitä omaa aikaa. Nyt vain on hyväksyttävä tilanne sellaisena kuin se on.

Tuttia voi olla vaikea opettaa vauvalle, mutta on hyvä huomioida että se tosiaan voi viedä pitkän ajan opettaa. Ei siis kannata lannistua jos vauva ei sitä heti huoli. Se ei tarkoita, ettei se jossain vaiheessa onnistuisi. Kokeile tissimaitoa laittaa tuttiin mauksi, jos se innostaisi imemään sitä pidempiä hetkiä kerralla tai ainakin maistamaan muutaman imun ajan. Hiljaa hyvä tulee =) Pikkurilli, kynsi siis kieltä vasten ja aivan lyhyenä on muuten myös täydellisesti vauvan suuhun sopiva tutin korvike, jos tissit alkaa olla jo arkana.

Päiväunia ei täälläkään ole kuin 10-20 min pätkiä. Syvään uneen vaipuminen on siis vauvalla hankalaa. En ole itsekään siihen keksinyt mitään sen kummempaa ratkaisua. Yleensä pitää vain nukkua vauvan vieressä, jotta hän nukkuu. Kantoliinan avulla myös nukkuu hyvin, kietaisuristissä. Kehtoasentoa inhosi vauva. Sillä tavoin saan annettua sitten pojille aikaa, jota muutoin ei oikein onnistuisi antamaan.

Tuo on jännä muuten tuo miten vieraiden on vaikea ymmärtää kun tulee koiraperheeseen, että asiat sujuu helpommin kun vain tekee sen, mitä se koiraa kouluttava käskee tehdä. Meillä anoppi aina kiroaa, kun koira lyö makaamaan sen eteen selällään heti kun hän tulee ovesta sisälle. No jos hän joka kerta rapsuttaa mahasta eikä ole huomioimatta koiraa niin kuin on käsketty tehdä, niin mitä voi odottaa.

Jos koira reagoi voimakkaasti siihen kieltosanaan, niin se varmaan kannattaa karsia sitten pois tuollaisesta tilanteesta. Onko teillä käskysanaa sille, että koira käsketään pois tilanteesta? Ja miten koira taas reagoi siihen, että se jätetään huomioimatta ( ei siis laiteta pois huoneesta) silloin kun se häslää. En silti tarkoita, että istutaan vain jäykkänä ja annetaan koiran kiikkua päällä, vaan itse poistutaan huoneesta vauva sylissä ja annetaan koiran jäädä ihmettelemään ja saa toki seurata, mutta ei huomiointia.
Noita tilanteita kannattaa harjoitella yhden vieraan kanssa ja nimenomaan pyytää joku vieras harjoittelemaan, että voi kokeilla usean kerran. Jos on kerralla paljon porukkaa, niin se aiheuttaa helposti kovan kaaoksen ja joillekin koirille se vain on niin kivaa, kun on paljon porukkaa ja sekasortoa.

Käytännössä koira ei muista sitä, että se sai annoksen kahden keskistä aikaa omistajansa kanssa jo aikaisemmin päivällä, joten oikein huomionkipeä koira ei välttämättä apua siitä saa. Varsinkin jos haluaa olla huomion keskipiste, silloin kun vieraita saapuu taloon.

Pumppa ja oikeamassa oleva kippura kohta 6 vkoa =)
 
Heippa kaikille! :)

päivän kysymys vauva-arki on ehdottomasti monin verroin helpompaa mitä odotin! Meillä on alusta asti vauva nukkunut pisimmät pätkät öisin, aluksi mentiin kahdella heräämisellä, nykyään herää kerran yössä. Ja muutenkin on helppo vauva kaikinpuolin. :) Enää ei juuri itkekään, pahin itkuisuus hellitti juurikin siinä kuuden viikon paikkeilla.

pään kannattelusta meillä poju kyllä yritti kaikin voimin kannatella päätään heti synnyttyään ja on siinä tullut paremmaksi koko ajan. Nyt pystyy jo hyvin kannatella mutta toki pitää tukea.

koirasta meillä koira ei ole hirveän kiinnostunut vauvasta mutta purkaa meihin huomionkipeytensä. Jos jää yksin kotiin, yleensä tuhoaa meidän tavaroita yms... Hullaantuu, kun tulee vieraita mutta rauhoittuu sitten viimeistään, kun joutuu jäähylle. Meidän koira on siis iso ja vasta vuoden ikäinen, joten intoa riittää. Luottoa koiraan kyllä on, lattialla pidän vauvaa monesti sitterissä ja koira siinä vieressä. Vaunulenkillä kulkee suurimmaks osaks nätisti vaunujen vieressä. Kaksistaankin käydään kyllä koiran kans monesti ulkona.

Parisuhteesta meillä ois varmaan enemmän kahdenkeskistä aikaa jos miehellä ei päivätöiden lisäks ois joka ilta jääkiekkoa... Mutta en valita, siitä saa hyvät palkat myös ja onhan meillä yleensä viikonloppuisin hiukan aikaa olla yhdessä ja arkisin sitten 21 jälkeen... Tosin vauvakin on silloin hereillä ja mennään yleensä heti nukkumaan kun saadaan se pinnikseen :D Seksiä ollaan kyllä ehditty jo pari kertaa illalla harrastaa ;) Monesti kylläkin tuo kahdenkeskinen aika tuppaa menemään kyläillessä jommankumman vanhempien luona, mutta kyllä sitä myöhemmin ehtii olla ihan kahdestaan taas. Minä oon saanut mielestäni ihan tarpeeks omaa aikaa, vauva kulkee päivisin mukana ja nukkuukin parhaiten vaunuissa/autossa. Ystäviä oon ehtinyt näkemään paljon ja kaupoillakin on tullu käytyä. Myös tanssitreenit onnistuu näin perjantai-iltaisin. :)

minea ja kevin 7vkoa 3pvää (huhhuh)
 
NP
Päivän kysymys äitiydestä ja jaksamisesta. Äitiydestä minulla ei ole ollut erityisempiä odotuksia. Tai en ainakaan muista olleen. Mitä jaksamiseen tulee niin Ykkösen kohdalla alkuajan rankkuus (mun unettomuus) oli shokki. Halusin kuolla. En ollut yhtään varautunut, että elämä voi muuttua niin sietämättömäksi. Nyt Kakkosen kohdalla varauduimme ja ennakoimme: mies otti heti alusta asti ison vastuun yösyötöistä. Tällä kertaa kaikki onkin ollut paljon mukavampaa (jos Ykkösen uhmaikää ei oteta lukuun) eikä kumpikaan (vielä) kärsi kohtuuttomasta univajeesta. Tähän liittyen: Pioni78:n lääkärikokemusta sivuten sanon, että onneksi meidän lasten ikäero on 3 vuotta, eikä esim. 1 tai 2 vuotta. Ykkösen käytös 1,5-vuotiaasta tähän 3 vuoden ikään saakka on ollut vähintäänkin haastavaa. (Nyt alkaa helpottaa?) Olisin tullut hulluksi, jos olisi pitänyt olla raskaana, synnyttää ja hoitaa vauvaa samaan aikaan, kun Ykkönen pisti parastaan mun hermojen vinguttamisen kanssa. :p

NP & poikanen 1kk 3vk 4pv
 
Minea ihana asenne - ja vauva - sulla :). Mä sekoisin jos mies olisi noin paljon pois ja musta tuntuu, että ei ole omaa aikaa, en voi tehdä vauvan kanssa mitään ilman helvetillisiä itkuja ja parhaimmillaan meillä syödään yöllä neljä kertaa... Päikkärit nukkuu vain vaunuissa tai mun tissi suussa... Siis jos ei saa tissiraivareita, joten silloinkaan en voi esim. syödä. Tissiraivareiden takia en uskalla enää oikein lähteä vauvan kanssa kylään tms. Nää suihkutissit on tosi ikävä juttu!

Päivän kysymykseen tuo lieneekin vastaus. Väsymyksen siedän odotettua paremmin, mutta siihen ennollut varautunut että olen neljän seinän vanki kun vauva tuntuu olevan kaikkeen tyytymätön ja imetys on näin vaikeaa. Ja joka ilta meillä kiljutaan tukehtumispisteeseen asti tunti tai pari tehtiin me miehen kanssa mitä hyvänsä, ja sekin kuluttaa voimia. Rehellisesti mä pelkään iltoja.

Kantoliinaan ja manducaan latasin paljon odotuksia, mutta ylläri, vauva vihaa niitäkin. Ja paskat vauva rauhottuu kantaessa...

Tulipas valitusviesti, mutta just nyt tuntuu että seinät kaatuu päälle. Musta vaan tuntuu että tuo vauva on tyytymätön kaikkeen.

Uusiäippä ja tytsy 6vkoa 6 päivää
 
Surusilmät; En mä mitenkän syyllistämällä tms. maininnukkaan siitä koiran laatu ajasta. Muutaman koiran "sekoamista" vauvan tullessa taloon seuranneena halusin vaan muistuttaa. Mm. Meijän vanha rouva on otettu meille sen vuoksi, että "on vaarallinen lapsille ja puree" katin kontit ole. Kunhan saa oman huomioinsa. Juuri tuohon vanhaan rouvaan mä luotan enemmän ku meijän nuoreen herraan. Vierailla etenkin on kumma tapa sivuuttaa koirat kun vauva tulee - ollaan niin pirun innokkaina lässyttämässä vauvalle kun tavallisesti lässytettiin koiralle. Ei se vauva vielä tajua kuka lässyttää ja lässyttääkö kukaan toisin ku koirat... Mutta jokainen eläin on yksilö - toiset hyväksyy nopeemmin ku toiset. Ja mun mielestä nartut hyväksyy nopeemmin ku urokset. Ja eri rodut on erilaisia lasten kanssa. Loppujen lopuksi jokainen omistajahan koiransa parhaiten tuntee.

Tutista täällä oltiin turistu. Meillä otettiin tutti käyttöön jo alta viikon ikäsenä, kun herralla on valtava imuteho ja -tarve. Parhaiten on hyväksytty se anatominen tutti, jossa on reikiä kantaosassa. Eli tämä http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/WebRoot/OVA/Shops/KYA/4CFB/B312/3C18/567A/F021/0A28/1008/665B/Ainu_Ensitutti.png On vieläkin selkeesti suosituin mutta nyt kelpaa tutti kun tutti. Alkuun pitää pitää minuutin pari suussa että herra saa kunnon imun siihen, mutta sitten imutellaanki nukkumiseen asti.

Parisuhteesta silläkin uhalla että väsyttää kumpaakin niin höpistään, halitaan ja pusutellaan ennen nukkumaan menoa kun herra on sammunut. Yleensä herra sammuu 23-00 välillä. Eli pitkäksi menee. Hirveesti haluttais harrastaa seksiäkin, mutta korvien väliin mulla on istunu tiukkaan pelko sattumisesta. Plus vielä on tuota jälkivuotoakin hiukan. Kai sitä pitää jossain vaiheessa uskaltautua jälleen seksiä harrastamaan. Mutta ihan neitsyt olo, kun pelottaa :LOL:

Isyydenselvittely oli eilen. Pitäs lappujen ehtiä ristijäisiin, jotka on 27.10. Kutsut on itte tehty ja tulostusta vaille valmiit. Herra on innostunu nukkumaan parituntia päivittäin vaunuissa - oon käyny muutaman kerran kattomassa, että ollaanko siellä vielä hengissä. Aiemmin siis ei nukkunu kun liikkuvissa vaunuissa. Maha toimii ja eilen meni 3vaatekertaa uusiksi.. Pampers meillä pettää heti, joten käytetään liberoa..

Taika ja poika 3vko 4pv
 
inieh, meillä tuppaa oleen vähän samaa vaivaa. Tosi puuduttavaa kun neiti ois koko aika päivällä ja illalla tissillä. Ei jaksa kovin pitkään olla kerralla vaan alkaa värkkäämään, mut imetyskertojen välit on parhaimmillaan 5min - ½tuntia.. Että eipä siinä välissä juuri muuta kerkee tekeenkään.
Onneks nukkuu useimmiten kuitenkin päivällä 2-3 tuntia aamupäivästä, kunhan vain laittaa pihalle vaunuihin nukkumaan, muuten ei puhettakaan!
Ja tosta syömisestä, meillä neiti huutaa sit miehen sylissä sillä välin kun itse syön, koska pakko itselläkin on joskus syödä. Ei se lapsi huutoon kuole siinä 15 minuutissa.

Joku muistaakseni kärsi tosta et ei yöllä nuku kunnolla pitempiä pätkiä, niin itse olen antanut illalla korviketta ja sillä saatu unet pidentymään alkuyöstä 4-5 tuntia kerralla, kun muuten nukkuu sen max 3 tuntia.. Meillä siis illalla mennään n. klo 23 nukkuun, herätään 3-4 väliin ja seuraavan kerran 7-8 väliin, jolloin noustaan ylös..

Meidän neidin rytmit on tainnu nyt mennä vähän sekasin, kun pikkuiselle on tullut flunssa.. Tosi röhänen on, nukkuu paljon ja pulauttelee syömänsä pois, kun limaa on nielussa niin paljon. Tosi ilkee kattoo ku selvästi neidillä vaikee olla ja hengittää.. Kunpa menis nopeesti ohi eikä tulis mitään isompaa.. Ei muutako kaikki konstit käyttöön et sais neidin terveeksi!
 
Onko muilla ongelmaa että vauva nukkuu liian paljon ? täällä nukutaan todella paljon joten en tiedä pitäisikö sitä jo huolestua.. Tänään esim. Tyttö nukkui 7-10:30. Seuraavat unet 13-16, 18-21:30 ja 21:45 -> tähän asti ja edelleen koisii. Ja edeltävänä yönä oli nukkunut 6h putkeen. Mittasin kuumeen 36.38 ja valveilla ollessaan on tyytyväinen ja pirteänä.. Tosin huomannut että herääminen saattaa kestää puolisen tuntia aina välillä (ähinää venyttelyä haukottelua) tyttö ma täyttää kuukauden..
 
NP
Meillä vaihdetaan vaippa aina ennen syöttöä (pulauttelun vuoksi näin) ja kun tuo syö 2-3 h välein päivin öin niin mitäs siitä nyt sitten per vrk tulee..? Meillä on pääasiassa käytössä Muumi-vaipat, mutta kaupasta riippuen ostetaan myös muitakin.

Mun jälkivuoto tais kestää 4 viikkoa (en enää muista tarkkaan). Sit oli taukoa 1-2 viikkoa ja tuli ekat menkat. Ykkösen kohdalla jälkivuotoa tais olla 3 vk, sit viikon tauko ja menkat.
 
Ristiäiset ovat onnellisesti takana ja Vintiöstä tuli Aada.:)
Juhlapäivä meni tosi hyvin. Neiti oli virallisen seremonian ajan isänsä sylissä, jokelteli tyytyväisenä ja nukahti!:LOL: Oli varmaan tylsää sen jälkeen, kun nimi oli paljastettu.:D Pikkuinen sai lahjaksi vaatteita (kummit olivat itse neuloneet), vauvakirjan, hopeisen valokuvakehyksen (johon kaiverretaan tärkeimmät tiedot), kirjoja ja sydänriipuksen. Tarjottavia meni mukavasti, tein 2 kakkua (marjainen ja suklainen), anoppi toi 2 voileipäkakkua, äitini leipoi korvapuusteja ja tein myös makeita keksejä ja juustoisia keksejä. Meille jäi hyvin herkuteltavaa tulevalle viikolle, joten mies vei sairastuneelle kummille herkkuaja ja osa matkaa huomenna miehen töihin.

Uusäippä78 Paljon voimia ja tsemppiä! :hug:

Lääkärintarkastus meni nopsasti, kaikki oli ohi 10 minuutissa. Siitäkin suurin osa meni vauvaa riisuessa ja pukiessa. Pikkuinen oli vintiömäinen, sillä pissasi lääkärin lattialle ja puklasi terkan tapaamista odotellessa neuvolan lattialle... Mutta hyvin oli neiti kasvanut, sillä pituus oli nyt 57 cm ja paino 5445g. Seuraavalla kerralla menemmekin jo uuteen neuvolaan, täytyykin soitella sinne ensi viikolla.

Jälkivuoto Kesti täälläkin 4 viikkoa, sitten oli väliä ja tulkitsin uuden alkaneen vuodon kuukautisiksi, sillä vaikkei kipu ollut normaalin kuukautiskivun luokkaa - ei sattunut yhtä paljon - se oli samantyylistä ja olo oli samanlainen kuin kuukautisten aikaan.

Vaipoista meillä on ollut sekä Pampersia että Liberoa. Pampers toimii meillä paremmin, sillä Liberosta jostakin syystä tuli jatkuvasti sivuvuotoja, joten emme enää ole niitä hankkineet. Pampers taas on toiminut (ainakin toistaiseksi) hyvin.

Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille! :)
T: Luckygirl & Aada 6vk 2vrk
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
hyvää viikon alkua kaikille ! :)

sitä ei millään saannut kirjoteltua mitään kommenttia ite viikonlopun aikana vaikka muiden jutut lukikin..

meillä ristiäisiä juhlittiin vihdoin tossa lauantaina ja nimekshän pojalle tosiaan tuli se Alex Ville Olavi. ennen juhlia n. 30min kerkes hermoilla ties kuinka monta kertaa syystä -> hirvee häslinki ja sählinki. eli meni perus meikäläisen tapaan :D onneks oli "keittiö"henkilökunta apuna (siskoni, äitini ja ystäväni josta tuli myös kummitäti). kaikki meni hyvin, esikoinen pysy kiltisti anopin sylissä ja siskon pienet muksut istui kans nätisti paikoillaan. onneks noi toimitukset ei kauaa kestä. lahjat oli kivoja, ei yhtään turhaa ja tyhmää tullut, kerranki kun oltiin viel kysytty et mitä nyt halutaan ja olin muutamia ehdotuksia sanonut niin oltiin sitten myös kuunneltu! :) sitten illalla lähettiin miehen kanssa kaksin kavereiden kanssa ulos. musta mä join ihan tolkuttomasti mutta missään vaiheessa ei se humalatila saavuttunut ja aamulla heräsin tyytyväisenä ilman kauheita olotiloja.

mulla se jälkivuoto kesti kai 4vk kans, en voi muistaa! mut tonakin aikana oli niin et melkein viikkoon ei tullut mitään ja sit taas hieman tiputteli.. esikoisen jälkeen kesti mun muistaakseni pidempään, 6vk(?) ilman et välil ei olis tullutkaan mitään.

vaipat on meillä liberoja koska musta pampersit ei pidä niin hyvin, tuntuu et niiden pinta on jo yhtien pisujen jälkeen märkänä.. sit muumivaipat on kans hyviä :) enkä kyl osaa sanoa monta kertaa päivässä vaihdan, laskuissa menee sekasin ku välil laskee noit esikoisenki vaipan vaihtoja mukaan. öisin riippuu monta kertaa lapsi herää tankkaamaan, esim. viime yönä nukkui 22.30-6.00 niin koska en tietenkään heränny tona aikana niin en alkanut mitään vaihtamaankaan :D sitten siinä ku herättiin niin vaihdoin pikaseen, pullo äkkiä suuhun et pääsee joskus takaisinkin nukkumaan.

eijuk musta toi on ihan normaalia että nukkuu "paljon". kyl toi meidän melkein 2kk poikakin nukkuu viel tosi paljon, vaikka onhan se vähentynyt tietenkin mutta kyllä nää kohta pysyy liiankin hyvin hereillä ettei oo tosikaan :D

meillä on samanlaiset tutit käytössä kun taikan linkissä. tutti ekan kerran laitettiin suuhun ku laitokselta lähettiin, makailisin varmaan muuten vieläkin siellä sairaalan pedissä kun pojan pitäis saada vaan imeä ... :D pärjää ilmankin että ei nyt kokoajan tartte sitä lussuttaa, häiritsee liikaa "jutustelua" ja hymyilemistä omasta mielestään ;) mulla ei kyllä ole mitään mielipidettä tuteista, esikoisellakin vielä on ja joidenkin mielestä se on ihan hirveä asia. että pitäisi nyt heti ottaa pois siltä se. en rajoita mitenkään sitä käyttöä, oon huomannu et nyt ihan itse jättää tuttinsa aina varmaan paikkaan ja leikkii ja temmeltää ihan ilman sitä, ainoastaan pahan mielen ilmaantuessa hakee sen tai nukkumaan mentäessä.

se olis pyykki päivä tänään, eilen sai aamusella muuten siivoiltua kun lapset oli viel hoidossa. mieskään ei tänään mennyt töihin niin voin nakittaa sille pyykkien narulle ripustamisen :D vihaan sitä puuhaa niin paljon.

SÄ + Alex 7vk 4vrk
 
Huomenta !

Täällä kanssa alkoi menkat eilen. Olihan tosiaan se 2 viikkoa taukoa jälkivuodosta. Pöh sanon minä. Jotenkin toivon että olisivat pysyneet pidempään poissa kun imettäminen nyt onnistuu. (esikon kanssa ei onnistunut ja menkat alkoi kanssa samoihin aikoihin..)

Vaippaa meillä ei vaihdeta öisin ollenkaan, eikä enään syödäkkään kertaakaan ! Eli alma syö 21-22.00 ja herää sitten seuraavan kerran syömään aamulla seitsemän jälkeen. Ihan hyvin 6 viikkoiselta :)

piti kirjoittaa paljon enemmän, mutta täälä herättiin aamu-unilta syömään.. hauskaa viikkoa kaikki!
 
Huomenta.
Täällä vaippa vaihdetaan kerran yössä 02-04 välillä kun syödään. Kakkavaippa tietysti heti jos sellainen tulee yöllä. Käytössä on Libero, mutta seuraavaksi ostan Muumia. Päivällä kestoillaan ja vaippa vaihdetaan parin tunnin välein. käytössä vielä Imse wimsen new born sisävaipat ja kuoret. Menee noin 6 kg asti ja sitten vaihdetaan S ja M koon kestoihin joita on odottelemassa.

Tää systeemi on toiminut hyvin että yöllä ja reissussa kertsivaipat ja päivällä kotosalla kestot. Helppoa ja stressitöntä touhua. pesen vaipat muun pyykin seassa 60 asteessa ja hyvin putsaantuvat. Pissavaipat laitan narulle kylppäriin oottaan pesua sellaisenaan, kakkavaipat huuhtelen hyvin ja puristan narulle myös. Tai laitan suoraan koneeseen ja kone päälle. Kuivuria emme omista eikä sitä kai kestoille suositellakkaan?

Meidän neiti viihtyy hyvin kaukalossa ja automatkoilla. Meillä on semmonen travelsystem jossa kaukalon saa napsautettua matkarattaisiin helposti. eli kauppareissut ym onnistuu hyvin näin. Vaunuihin hän taas ei ole tykästynyt mikä on huonompi homma koska emmaljungien kanssa haluaisin käydä lenkillä ja myös totuttaa häntä nukkumaan päiväunet niissä ulkona.. vinkkejä?! en tiä miksi tuo kaukalon kippura-asento on sitten niin paljon mukavampi.

Vinkki niille joiden vauvat huutelevat ja pitää kanniskella esim iltaisin; me ostettiin netistä käytettynä tommonen Gracon vanha karvalakkiversio koliikkikeinusta jossa on 3 nopeutta ja yksi musiikkivaihtoehto. Maksoi 15 euroa. Kun mikään muu ei toimi niin tuohon kyllä rauhoittuu. On pelastanut monta yötä kun on siihen nukahtanut ja sitten siitä on siirretty viereen nukkumaan.On laitettu siihen lämmin peitto jonka sisään vauvan saa pehmeästi ja silti tukevasti puolimakuulle.

Penni ja pikkunen 2,5 kk
 
Koirista en tiedä mitään, mutta pakko kommentoida tuota kun olette ihmetelleet miksi vieraat ei ymmärrä huomioida koiraa. Minä olisin just sellainen vieras, kun en kauheasti pidä koirista. Vaikka pyydettäisiin huomioimaan, niin en osaisi olla koiran kanssa luontevasti. Tietty sanallisesti pystyisin tervehtimään, jos se riittää :D Mutta samahan se on noiden ihmislasten kanssa, ei kaikki vieraat hoksaa, että esikoista olisi hyvä vähän jututtaa ennen vauvan ihastelua.

Päivän kysymykseen vastaus reilusti myöhässä... Kahden lapsen äitiys on ollut helpompaa kuin kuvittelin. Tietysti asiaa auttaa leppoisa vauva, joka ei paljon kitise ja se, että esikoinen on osa-aikaisesti hoidossa. Samoin kuin samuelinäiti kirjoitti aikaisemmin, niin ekan saaminen oli paljon suurempi mullistus - nyt on jo kikkoja varastossa ja muutenkin ymmärsi etukäteen kuinka paljon vauva sitoo. Arki oli jo valmiiksi lapsiperhearkea :) Mulla otti raskausaika myös tosi koville oikeastaan alusta asti, niin nyt tuntuu jaksavan niin paljon paremmin kun on saanut oman kropan takaisin (vaikka imetänkin vielä).

Tutti ei uppoa täälläkään vieläkään. Yritän sitä silti edelleen tuputtaa joka välissä, koska uskon että joku kerta vauva vielä hoksaa jujun :) Esikoiselle onnistuin vasta 3kk ikäisenä tuuppaamaan tutin suuhun, ja sen jälkeen olikin ihanaa kun kaukalossa tai vaunuissa odottelu ei enää mennyt raivotessa vaan sai tutin suuhun. Toivottavasti tällä kertaa käy samoin!

Oma aika ja parisuhde
hoituu meillä silloin, kun vauva nukkuu. Ollaan alettu laittaa vauva nukkumaan n. klo 21, joten sen jälkeen jää 1-2h vapaata kun molemmat lapset nukkuu. Olen huomannut, että vauva ei kannata pitää hereillä paljon tuota myöhempään eli yöheräämiset ei vähene, vaikka menisi myöhemmin nukkumaan. Sen sijaan iltakitinät vähenevät, kun ei tarvitse viihdyttää yliväsynyttä vauvaa. Kotityöt ja muut pakolliset yritän tehdä silloin, kun vauva on hereillä jolloin saan omaa aikaa kun hän on päikkäreillä. Vaikka unet on päivällä pätkissä n. 45min-1h yleensä, niin ehtii tässä vähän surffailla välissä tai vaihtoehtoisesti nauttia esikoisen seurasta :)

Vaipat en tosiaankaan ala yöllä vaihtamaan, jos ei ole pakko :D Kakkavaipat siis ainoastan vaihdan yöllä, mutta niitä ei onneksi tule usein. Päivän aikana kyllä vaippoja menee reippaasti, varmaan parin tunnin välein vaihto ja joka vaipassa aina kakka... Mistä tulikin mieleeni, että onko jonkun muun vauva kakannut vaahtoa? Jotenkin tuntuu että ei voi olla normaalia, oliskohan johtunut jostain syömästäni... Nyt meilläkin liberot testissä, toistaiseksi ei ole vuotanut selästä, mutta lahkeesta kyllä :stick:

Oliko täällä muita pääkaupunkiseutulaisia? Jos joku kaipaa vaikka kahvitteluseuraa vertaistuen merkeissä, niin mulle voi laittaa yksäriä :)

Ja voi apua, niin monella on jo ristiäiset ollut ja hienot nimet keksitty, mutta kertokaa mistä sen nimen keksii?? Meillä lyö ihan tyhjää ja armonaika vähenee kovaa vauhtia :D Suurin ongelma on kyllä se, että tiedetään viime kerran perusteella, että meillä on niin eri maku nimien suhteen että kompromissi on pakko tehdä. Ja ainoa hyvä kompromissinimi on jo esikoisella :)

valf ja tyttö 7vko huomenna
 
Vaipoista: Mä ensin tykkäsin noista Pampersin vaipoista, kun ovat paljon pehmeämpiä, mut nykyään ei tahdo kunnolla piettää, vaan tuntuu läpi asti kostealta kun vähänkään tulee pissaa tai kakkaa. Lisäksi vuotaa sieltä sun täältä... Mies taas on alusta asti ollut Liberon kannalla ja siihen minäkin oon nyt tykästynyt, vaikka tuntuukin jotenkin "kovalta", mut pitää pissat ja kakat sisällään, eikä yöllä tarvi vaihtaa ellei kakkaa tuu..

Päivän kysymykseen päiviä myöhässä... Itelle oli alkuun aika shokki. Luulin ensinnäkin et hormonitoiminta helpottas synnytyksen jälkeen, mut toisin kävi. Itketti koko aika. Ihan jo vaan se, että toinen oli niin riippuvainen äidistä ja äidin tissistä. Syötöt kesti vähintään tunnin, parhaimmillaan kolme. Lisäksi olin hirveen väsynyt, kun en osannut mennä ajoissa nukkumaan tai ymmärtänyt nukkua päivällä. Mut nyt on helpottanut. Edelleen välillä tuntuu et eikö mulla vois olla enemmän omaa aikaa tai aikaa parisuhteelle, mut ymmärrän et kyllä sitä aikaa viel löytyy jossain vaiheessa.. Ihana kattoo kun toinen kasvaa ja kehittyy! :) <3

Seksiä ei täällä ole harrastettu vielä. Tuntuu et ei oo oikeen aikaa tai jaksamista.. Ja haluisin et ei ois pelkoa keskeytyksestä neidin toimesta yms. Pakko vaan tottua ajatukseen et koskaan ei tiiä koska neiti herää ja keskeyttää.
 
Vauvankakka Itse olen siinä käsityksessä että vauvan kakka voi olla ihan sinappista, siinä voi olla ryynejä, se voi olla limaista ja se voi myös olla myös "vaahtoa". Tuo viimeinen muistaakseni selitettiin jossain että se voi johtua ihan vain ilmakuplista tai sitten nämä ns. suihkutissit saattaa kuulemma myös aiheuttaa vaahtokakkaa? Itsekin säikähdin kun kerran oli sellaista limaista tuo ulostullut tavara, soitin ja tarkistin, kuulemma normaalia on.

Onko muilla ollut kakka ihan vetistä? Meillä pojalla on pari kertaa tullut melkeimpä vetenä, onkohan se ripulin merkki?

Tutti Täälläkään ei osaa syödä tuttia pikkumies. Pitäisi aina pitää itse kiinni ettei pulauta sitä suusta pois. Vielä on toivoa kuitenkin että oppisi ihan itse syömään.
Tuttia ei tyrkytetä ja se kyllä jätetään mahdollisimman pian sitten poiskin. Nyt vain olisi kiva ettei joudu itse toimimaan tutin sijaisena kun sitä tarvitsee.

Koira Nyt alkaa mennä jo kai ihan hyvin, ei ole enää osoittanut mitään merkkejä. Kiinnostunut on edelleen vaavista, aina pitää makoilla siellä missä pikkuinen on, sitterin vieressä on nykyään lempipaikka. :)

paulina Ihan uskomaton vauva sinulla :D
Itsehän syötän tuossa ajassa neljästi. :LOL:

Jaa, tuo poika alkaa tuossa lopetella syöntiä (kyllä, imetän koneella, toin nojatuolini tähän ja saan tekemistä kun poika tankkaa. Harmi kun en tajunnut tehdä tätä jo viikkoja sitten, alkoikin nuo teeveen uusinnat jo tympiä :LOL:)
Nyt ruuanlaittoon!

Mukavaa viikkoa kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti

Yhteistyössä