Elokuun Epelit 2012 jatkoilee






SYNTYNEET:



26.6
Nippe ja tuplat 34+0

19.7
Nepo ja poika rv37+6, 2880g & 48cm, py 34cm

21.7
Höpsyli ja tyttö, 2860g & 46cm

30.7
Sulo-Sylvia ja Hilda rv39+1, 3700g & 52cm

31.7
Penni79 ja tyttö rv 38+3, 3090g & 49 cm
Sekopo ja tyttö rv36+6, 2565g & 47cm, py 31cm
kesämasu-12 ja poika rv 39+3, 3425g & 50cm, py 34cm

2.8
Silwan_81 ja poika rv37+1, 3790g & 54cm
Shadowy ja tyttö, 3370g & 50cm

3.8
Tii ja tyttö rv39+5, 3478g & 50cm
Annubella ja tyttö rv40+0, 3050g & 48,5cm
Josefina75 ja tyttö

4.8
Embbu ja poika rv 39+4, 3,6kg & 51cm
Ruususuu ja poika rv 41+0, 3260 g & 50 cm

6.8
Jaanel ja tyttö

7.8
pioni78 ja Rontti rv40+1, 50 cm & 3548g
ninnu_ ja tyttö rv41+5, 49cm & 3410g
Myy-Maria ja tyttö rv 39+4, 2980g & 48cm

8.8
Maria *** ja poika rv rv 39+4, 3,5kg & 49cm
Jepatin ja poika rv 39+4, 3654g & 50cm, py 37cm

10.8
NP ja poika rv40+0, 4 kg ja 52 cm

11.8
Jypy ja poika rv 38+5, 4400 g & 53 cm, py 36 cm
Elsaliina ja tyttö, 3040g & 49 cm

12.8
mennikkö ja röhisijä-poika rv39+0, 52 cm, & 3788 g, py 37 cm

14.8
minea_ ja poika rv41+2, 3440g & 52cm, Py 35cm.

16.8
Samuelinäiti ja alex rv40+2, 3510g & 51cm, py 36,5cm

17.8
Lupo ja poika rv 39+5, 3110g ja 47cm

19.8
Uusiäippä78 ja tyttö rv40+1, 3,6kg & 50cm
Hemami ja tyttö rv 40+3, 3446g & 49cm, Py 34,5
Serafina76 ja Tyttö rv 40+2, 3200g & 50cm

21.8
Saraella ja tyttö, 3040g & 46cm
valf ja tyttö rv 40+3, 3,9kg & 52cm

23.8
Inffis86 ja tyttö rv 39+2, 3620g & 50cm, pipo 35,5cm

24.8
Ninzi ja tyttö rv42+1, 4254g & 54,5cm, py 37cm
Luckygirl ja vintiö rv 41+6, 4505g & 54cm, py 36,5cm
Tessu77 ja poju rv42+0, 4.3kg ja 52cm

25.8
Jenni* ja poika rv 42+1, 3,7kg & 52cm
Taiteilijatar ja poika rv41+6, 3710g & 52cm

27.8
Pumppa ja tyttö rv40+1, 3400g & 47 cm
Surusilmät ja poika rv40+0, 4020g & 51cm
Rautahammas ja poika rv39+6, 3410g & 48cm, py 35,5cm
Herttaliini ja pikkuneiti rv40+6, 3640 g & 53 cm
oliviini ja poika rv38+3, 3480g & 51 cm
Kilimanjaro ja tyttö Rv 38+6, 3505g & 50 cm
pauliina ja Alma rv41+5, 4020g & 51cm

30.8
AEA88 ja Tyttö rv 40+1, 3775g & 50cm
petite ja poika, 4300g & 53cm
taruolento ja tyttö, 3285g & 50cm.

31.8
Haituliina ja Tyttö rv41+3, 3585g & 50cm

7.9
Kertomus & Julle Rv 41+0, 3860g & 53cm

10.9
eijuk ja Tyttö, 48,5cm & 3170g, py 32cm

11.9
Taika78 ja Poika rv 42+0, 4016g & 53cm
inieh ja poika rv42+1, 4070g & 52,5cm, py 37cm




elokuisten vika odotus pino tästä auki:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2171297-elokuun-epelit-2012-meidan-kuu/
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Samuelinäiti!

Eli siis Silwan_81 poika rv 39+1 2.8. 3790g ja 54 cm.

Täällä 3-vee esikoisella on aivan järkyttävä uhmaikä + eroahdistus iskenyt nyt viimeisen viikon aikana joten kirjoittelumahdollisuudet on rajalliset. Aika rankkaa on siis ollut arki kahden lapsen kanssa, vaikka vauva on mielettömän helppo. Poika nukkuu yöt hyvin, herännyt nyt viimeisinä öinä vain kerran syömään ja sitten aamulla aikaisin klo 6-7 (jonka jälkeen vielä nukutaan). Nyt touhuilee vähän enemmän hereilläkin. Ilmavaivoja on joihin Cuplaton käytössä ja auttaa kyllä kivasti.

Mutta lisää myöhemmin..
 
Moi!
Mäkin liittyisin. Kiitos Samuelinäiti! EliUusiäippä78, rv40+1, tyttö, 3,6kg ja 50cm.

Mä syötön vaan yhessä rinnasta kerrallaan,mkun maitoa tulee suihkuamalla ja lapsi parka meinaa siihen upota.... Sain ohjeet sairaalasta.

Meillä nukutaan öisin 2-6h pätkissä, päivällä yhet tai kahet noin 3 h päikkärit. Olenkin tosi yllättynyt siitä, miten vähän vauva päivisin nukkuu. Välillä tuntuu etten oikein osaa nukuttaa sitä. Tissille nukahtaisi, mutta nyt ovat alkaneet ilmavaivat viemään
voiton. Silleen, että laitan koppaan pötköttään, tulee vaan huudot... Miten te muut nukutatte pikkuiset?

Uusiäippä ja tyttö 13päivää
 
Noniin, ihanaa! Kiitokset samunäitille! :)

Elikkäs niitä tietoja: Nepo, Poika rv37+6, 19.7, 2880g ja 48cm, py34

Uusiäippä meillä vauva nukahtaa yleensä syliin ja herää kun lasken sen sänkyyn. Laitan tutin suuhun ja sellasen pimpelipom-musiikin soimaan niin nukahtaa yleensä nopeasti uudestaan.

Paremmalla ajalla lisää!
Nepo ja poju kohta 1,5kk <3
 
Uusäippä: Meillä vauva nukkuu vaunuissa, pinniksessä tai sitten sohvalla (sohvalla pehmuste). Joskus nukahtaa tissille/syliin, jolloin sitten yritän vaivihkaa siirtää sänkyyn tms... helposti kuitenkin tuppaa heräämään.
Tänään on taas huonojen päikkäreiden päivä. Nukkunu tänään vain yhdet n. tunnin päikkärit ja muuten vain tillittänyt ja tissitelly.

Ninzi & Tyllerö 8vrk
 
Uusäippä Meillä vaaveli nukkuu yleensä omassa sängyssään, joka tällä hetkellä on äitiyspakkauksen boksi. Pikkuinen on uinahtanut myös vaunuihin ja pari kertaa meidän sänkyymme päivällä imetyksen päätteeksi ja olemme antaneet pikkuisen nukkua siinä, tyyny tukena ja oma peitto päällä.:)

Eilen isoäidin luona mikään paikka ei kelvannut vierailun aikana, mutta kappas, kun tuli aika lähteä neuvolaan ja vauva laitettiin turvakaukaloon, niin pikkuinen uinahti heti.:D

Luckygirl & Vintiö 8 vrk
 
Moikka :wave:

Makin liityn mielellaan mukaan vaikken niin usein ehdi kirjoittelemaan....

Mun tiedot: Maria ***, poika 8.8, rv 38+4, 3.5kg & 49cm.

Kiitos Samunaidille ketjusta!

Sellasta mun piti kirjoitella kun olitte imetyksesta jutelleet- mulle on joskus neuvottu etta noin 30min / rinta tai enemmankin jos maitoa tuntuu riittavan. Ei vaihtelua vaan seuraavalla syotolla sitten toinen rinta. Tama siksi koska vauva imee aluksi vetista maitoa noin 10-15min jonka jalkeen alkaa erittya rasvaisempaa maitoa joka pitaa vauvan pidempaan kyllaisena.

Maria ja pienokainen 3vkoa3pvaa
 
Viimeksi muokattu:
pikasesti päivitin tiedot, kiva kun alkanut heti keskustelua syntymään :)

meillä poika nukkuu omassa sängyssään hyvin, sylissä olis tietty kaikist paras nukkua ja sitterissä annan päivisin välillä nukkua. siihen saa rauhoitettuakin jos on vähän känkkis/vatsassa vääntää, siinä ku on pyöreät jalakset niin saa jaloilla heijattua hiljaa kaverin unten maille. esikoinen oli sellanen tapaus että heti ku sylistä oli laskemassa sängylle tms. nukkumaan niin heti räväytti silmät auki. meilläki sit kaiken maailman soittopimpelipompelit härvels sängyssä että jatkais nukkumistaan :D

esikoinen vietiin mummalaan yökylään, niin saatiin "kahen keskistä" aikaa miehen kanssa, ohan toi vauva täällä mutta ollut niin hyvä nukkuja että kyllä tässä tosiaan kahestaan saa olla :D kynttilät jo on palamassa ja mä vaan tässä naputtelen, jospa sitä siirtyis sohvan puolelle!
 
Onko se sitten niin, että jos vauva on huono viihtymään tissillä, niin hän ei saa lainkaan sitä rasvaisempaa maitoa.. Oonko ihan pöljä? :D :whistle: :LOL:

Sain vissii vihdoin vauvelin nukkumaan. Kävi sitten jo "yöunille" kun tänään vain yhdet pienet päikkärit nukkunut...
 
Onpas teillä paljon hereillä olevia vauvoja! Meidän kuukauden ikäinen on tänään ekaa kertaa ollut useamman tunnin hereillä. Meinasin jo viime viikolla huolestua kun tosiaan tunnin silloin ja toisen tällöin on jaksanut syömisen lisäksi olla hereillä. Siskonsa lopetti päiväunet kuukauden ikäisenä lähes kokonaan, ja kun tämä poikanen vielä nukkuu öisinkin hyvin niin jo pohdin vaikka mitä.
Onneksi on tänään ollut virkumpi :)

Ja imetys kestää meillä vain 10 minuuttia yleensä, joskus jopa vähemmän. Mutta kun syö harvoin niin maitoa tulee reippaasti sitten joten kaipa masun saa hyvin täyteen. On ainakin pulskistunut ja kasvanut kovasti. Ensi viikolla sitten neuvolassa kuulee että onko jo 6kg lähellä.

Meillä poika nukkuu päivisin vaunukopassa katetulla kuistilla, tai ulkona vaunuissa kaikkein parhaiten. Öisin sitten omassa kehdossa ja joskus otan viereen kun ei tahdo rauhoittua syönnin jälkeen, tai puklii sänkynsä märäksi.

Yksin tämä ei kyllä juurikaan viihdy lattialla, sitterissä kyllä sitten tykkää köllötellä. Sylissä ja sohvalla on kaikkein tyytyväisin hereillä ollessa.
 
Kiva kuulla sustakin Surusilmät. :)
Mä vähän ihmettelen kun mulla on painoa tällä hetkellä 1,5 kiloa vähemmän ku ennen raskautta, vaikka siis mitään en oo asian eteen tehnyt. No eipä haittaa yhtään. :D

Meidän vauva viihtyy tissillä enää vain n. 10min kerrallaan. Maitoa tulee täälläkin suihkuamalla ja poika kasvaa ihan älyttömän hyvin että kyllä ne vauvat lyhyessäkin ajassa saa masun täyteen. :)

Meillä toi poika nukkuu enää muutamia tunnin mittaisia päikkäreitä päivän aikana, sitten yöllä nukutaan kaksi 4-5h pätkää ja aamulla vielä aamutoimien jälkeen usein jatkaa unia jonkun aikaa.. Ihana rytmi, sopii meille tosi hyvin. :)

Miten muitten ristiäisvalmistelut? Meillä ristiäiset kahden viikon päässä ja mulla on niin hirvee stressi niistä etten tiiä miten päin olisin. Kutsukortit tehty ja lähetetty, lapsilla ja miehellä vaatteet hommattuna, mulle pitäis joku mekko vielä ostaa.. Tajoilua on jonkun verran pohdittu mutta jotenkin musta tuntuu että kaikki on ihan kesken vielä.. No ehkä tää tästä

Nepo ja Poju 1,5kk
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Heippa!

Mahtuisinkohan minäkin vielä mukaan. Olen pitkään lukenut juttujanne taustalla ja nyt rohkaistuin viimein kirjoittelemaankin.

Eli omaa taustaa: Esikoinen kaksi vee tyttönen ja nyt 4.8.12 syntyi poika 3600g ja 51cm. Espoossa asutaan miehen ja koiran kanssa =)

tähän asti kaikki menny kivasti. Tosin esikoisella pientä uhmaa havaittavissa. =)


eli mun tiedot: Embbu, poika, rv 39+4, 3,6kg & 51cm.
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
juu saa mukaan ilmoittautua, on suotavaakin! :) että tervetuloa vaan!

surusilmät&nepo just aamusella käväsin vaa'alla ja lukemat näyttää jo paremmalta omaan silmään, kilo vielä niin olisin samoissa "mitoissa" kuin ennen raskautta. enemmän kyllä saa tippua, on nimittäin edellisen raskauden kilojaki vielä jäljellä :D mutta huhhuh että sitä on iloinen tästä "hoikemmasta" kropasta, alko se jätti masu jo ahdistamaan liiaksikin. mutta kokemuksesta tiedän että sitä tulee vielä ikävä :LOL:

vauvan hereillä olo aika sijoittuu enempi tohon aamupäivään, tänäänki oli sen 2h hereillä pötköön ja ihmetteli maailmaa. loppu päivä meneeki sitten lyhyemmillä hereillä olo hetkillä, lähinnä vaan tankatakseen heräilee :) on kyllä uudistunu olo kun sai yönsä "nukkua" eli vauva nukku vieressä ja sen 2 kertaa heräs, tissi suuhun ja takas untenmaille. mutta kyllä tää koti tuntuu niin hiljaselta ja tyhjältä ilman tota esikoisen melskaamista. nyt sitten tukka ojennukseen ja miehen mummulaa kohti :)
 
Embbu Tervetuloa mukaan!:) Paljon onnea prinssistä! :flower:
Me muutimme hieman ennen vauvan syntymää Espooseen. :)

Painosta Uskalsin kurkistaa vaa'alle loppuviikosta ja hämmästyksekseni se näytti samoja lukemia kuin neuvolakortin eka lukema. Minullakin paino ehti nousta muutamia kiloja ennen raskauden alkua, joten pudotan niitä ajan kanssa kaikessa rauhassa.

Nepo kyselikin ristiäisistä. Olen kyllä pohtinut ristiäisiä, mutta en ole tehnyt mitään asian eteen. Emme ole vielä päättäneet vuoren varmasti pikkuisen nimeä, mutta testaamme ensisijaista etunimivaihtoehtoamme. Vielä pitäisi myös kysäistä yksi pariskunta kummeiksikin... Pidämme varmaankin ristiäiset kotona ja koti on vielä muuton jäljiltä kesken; laatikoita on purkamatta ja kaappeja kokoamatta. Tarjoamisista tiedän sen verran, että äitini on luvannut tehdä korvapuusteja, minä harkitsen kakun tekemistä ja aion tehdä ainakin ihanilla vauva-aiheisilla muoteilla keksejä. Suolaisella puolella harkinnassa on mieheni suvun klassikko eli voileipäkakku.

Luckygirl & Vintiö 9vrk
 
Moi,
Mut saisi kans lisätä jatkoketjuun!
Penni79 ja tyttö 31.7.2012 (rv 38+3), 3090g ja 49 cm

Meillä takana ekat mökki ja mummolareissut, onnistui matkustus niin omalla autolla kun bussillakin. Kunhan syöttää juuri ennen lähtöä niin kaukalossa nukkuu sitten.

Nukkuminen: Tyttö nukkuu max 2.5 h putkeen, yöllä herää tissille 1,5-2 h välein. Korviketta saa alkuyöstä isältään ja silloin saattaa nukkua tuon 2,5h putkeen. Heräilyä siis on ja saattaa syödä 45 min yhtä tissiä.. Eli lisämaitoa on annettu koska tarvetta tuntuu olevan.

Penni ja pikkuinen 1kk
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
miten on, mietin että haluatteko laittaa pienokaisianne nimillä tohon listaan vai mennäänks tol "tyttö/poika" linjalla? huomasin nimittäin et sulo-sylvian lapsonen meni tolla hilda nimellä listaan niin ei sekään hullumpi ratkaisu olis :)

yö meni taas vähän miten meni. ei oikeastaan tullut hirveästi yö herätyksiä mutten saanut unta kun esikoinen yski ja siinä 5 aikaan aamusta huomasin että hengitys kuulostaa tosi huonolta, sitä sitten siinä kuuntelin ja vauva heräs jossain vaiheessa syömään. nyt siis taas tollanen hengenahdistus kohtaus ja soittelen para aikaa lähi terveysasemalle että pääsis lähetteen kautta lastenklinikalle. soitin jo anopinki apuihin kun mies kerkes jo töihin lähteä ennenku kunnolla tajusin tilanteen niin aika kusessa olisin kolmistaan noiden poikien kanssa lääkärissä.. tää oli kyllä mun kauhuskenaario numero 1, siis realistisella listalla, että mitä voi tapahtua tietty just silloin ku vauva syntyny ja oon avuttomana näiden kanssa täällä kotona ilman ajokorttia ja autoa ja pelkällä yhdellä astmalääkkeel pitäis yrittää availla vaan pojan hengitystä mut sit ei oo sitä hoitavaa lääkettä ja argh! koko mun sisaruskatraalla (meitä on 5) on kaikilla ollut enemmän tai vähemmän astmataustaa, itse olin kaikista pahimmasta päästä, siskon lapsista kahdella on todettu astma ja anopilla on kans erittäin paha astma niin ei oo siltikään tota poikaa otettu tutkimuksiin niin nyt kyllä vaadin kovaan ääneen että tutkimukset alotettais et sais kunnon lääkkeet kotiin niin ei tulis näitä lastenklinikka keikkoja niin paljon. on tää äitinä olo välillä niin hirveetä ku sydän syrjällään "saa" olla :( nyt pidän peukkuja isosti pystyssä ettei vauvalle tulis mitään nuhaa tms, se vielä tästä puuttuis.

nyt sitten odottellaan että soittelevat terveysasemalta takaisin, toivottavasti muilla mennyt paremmin viime yö :)

SÄ + Alex 2vk4pv
 
Huomenta kaikille! :)

Tsemppiä samuelinäidille, toivottavasti poika pääsee nopeasti lääkärille ja tutkimuksiin!

Meidän murunen nukkuu tosi hyvin, päivisin yleensä semmosia reilu 2h pätkiä ja pari noin 2h pätkää sitte valveilla tillittää :) Öisin nukkuu sit vähän pitempiä pätkiä,herää pari kertaa syömään ja vaipanvaihtoon. Oikein levännyt mamma on täällä edelleen! Kyllä ollaan helpolla päästy. Oikein naurattaa kun tuo meidön vaavi on niin rauhallinen tapaus, varmasti isäänsä tullut. :D Kärsivällinen kuin mikä, ihan erilainen kuin siskon lapsi, joka muistuttaa ihan mua kärsimättömyydellään :D Meidän poju herätessään vähän inahtelee ja vääntelehtii sängyssään, mulla menee monesti tosi kauan ennenku herään sen ruokakutsuihin :D TOSI harvoin siis itkee ylipäätään!

Tänään mennäänki sit vahvistamaan isyys. Meillä ois ollu aika lastenvalvojalle vasta parin viikon päästä mut haluttiin saada se heti pois alta.

Ristiäiset on täälläkin mielessä, alustavasti oon suunnitellut ketä kutsutaan ja vähän tarjoilua. Ajankohta ei vaan oo vielä selvä...

Nyt vähän seurustelen ton sylissä makoilevan ihanuuden kans :heart: Hauskaa alkuviikkoa kaikille!

minea ja pikkumuru 2vkoa 6pvää
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Auts ensimmäinen rintatiehyttukos menossa! Ompa ilkeen tuntusta. Patti vähän pieneni kun hauto lämpimällä kaurapussilla ja antoi pikkuisen imeä vaikka sattuukin. Koko nännin alue kivistää ja kihelmöi. Mistä lienee tullut. Vinkkejä miten voi oloa helpottaa??

ja flunssaakin pukkaa. Pikkuisellakin on hiukan nenä tukkoinen, pitää soittaa neuvolaan ja kysellä pitääkö huolestua. Kuumetta ei onneksi ole. Nyt vaan lepoa molemmille ja nesteytys kuntoon.

Ristiäiset: Muutaman viikon päästä on kastetilaisuus perheille ja lähiystäville - siitäkin tuli 40 hlöä. Olen laiska ja tilaan pitopalvelusta suolaisen piirakan, salaatin, kakun ja kahvit. Voi kun ihmiset nyt tulisivat paikalle ilman kaikenmaailman lahjuksia - niin paljon vauva sai lahjaa jo kun sitä käytiin ensi kertaa katsomassa. Oikeasti kun sen läsnäolo on se tärkein!!!

Nimi: Vihdoin ja viimein vaavilla on nimi! Ennakkosuosikki vaihtui vielä ja uusi nimi vain ilmestyi jostain ja se oli heti sillä selvä. Aiotaan pantata nimeä ristiäisiin asti.

Penni ja pikkunen reilu 1kk
 
Ristiäisistä Meillä ne on kolmen viikon päästä. Nimi on jo selvillä ja tarjottavatkin mietitty. Nimi pidetään salassa ristiäisiin asti. Suolaisia olen pyytänyt muilta, makeat kakut (2) teen itse ja keksit yms. ostetaan kaupasta.

Tiehyttukoksesta Itse huomasin saavani kipeän oikean rinnan kun olin liian vähissä vaatteissa ulkona ja lisäksi kävin jääkaapilla. Kylmäherkkä oli alussa kovasti ja autossakaan ei sietänyt pitää ilmastointia päällä.

Mutta esikoinen vaatii taas huomiota, vaavi taas potkuttelee ilmakylpyä lattialla.
 
samuelinäiti Paljon tsemppiä!:hug: Toivottavasti saat ajan pian ja poika pääsee tutkimuksiin.
Ja tuo kuva, jonka olet laittanut ketjun alkuun, on aivan ihana.:)

Penni79 Pikaista paranemista tiehyttukoksesta! Löysin tällaisen apukeinojen listan: Tiehyttukokset ja rintatulehdukset

Nimestä Minun puolestani tyttärestäni voi laittaa tässä vaiheessa listaan Luckygirl & Vintiö ja laittaa oikean nimen sitten, kun olemme sen päättäneet. Mekin aiomme paljastaa pikkuisen nimen vasta ristiäisissä. Tosin pitäisi miettiä se ristiäistenkin päivämäärä...

Melusta Meidän neiti ei todellakaan ole mikään melulle herkkä vauva, se on käynyt selväksi. Nytkin pikkuinen vetää tyytyväisenä sikeitä, vaikka kahdella naapurilla on menossa remontti ja mies kokoaa kaappeja. Siihen liittyen on vuorotellen sahausta, paukutusta ja poraamista. Onkohan siksi yöt vähän levottomampia, kun on niin hiljaista...?:D

Luckygirl & Vintiö 10 vrk
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
noni ei ihan lastenklinikalle asti tarttenut lähteä, huh! tutkimuksiin tulee postitse kutsua myöhemmin, hyvä niin. eli ihan tossa lähi terkka asemalla saatiin kuntoon pojan hengittely. ja todettiin vaihteeks se korvatulehdus! ei se oo ku kolmannen kerran todettu sitten toukokuun.. vieläku päikkäreille kaikki päästäis niin kyl tää päivä sitten tästä :)

meillä kans vauva nukkuu paremmin jos isoveli pitää vähän mekkalaa yllä :D ei ihan remontti äänentasolle ehkä päästä mut kyl oli eilen alex ihmeissään kun oli pirun hiljasta aamu päivästä kun veli oli mummulassa pitämässä jöötä. on se kyllä varmaan parempikin ettei jokaisesta henkäyksestä vauva herää, järkihän tässä lähtisi jos tota samua joutuis koko vauvan nukkuma ajan hyssyttämään olemaan hiljaa :mad: :D plääh nyt makaroonilaatikon tekoon ja jos sit hetkeks silmiään ummistais (liekö toive ajattelua)
 

Yhteistyössä