Lämpimästi tervetuloa uusille jatkoketjuun saapuneille!
Annubella Upea kakku!
Minäkin suunnittelen kovasti kakkua/kakkuja pikkuisen ristiäisiin. En ole toistaiseksi päässyt yksimielisyyteen itseni kanssa, että teenkö traditionaalisen täytekakun, jonka päälle teen sokerimassasta kuorrotuksen ja koristeita vai suklaakakun, josta teen täytekakun vai tiramisun, jonka koristelen sokerimassakoristeilla.
Uusäippä Meilläkin vauva huitoo minkä ehtii unissaan. Tosin pikkuinen huitoo ahkerasti myös valveilla ollessaan ns. seurustellessa ja usein myös imiessä (joka tekee siitä haasteellisen minulle, kun vatsa ja rinta ovat usein tulilinjalla). Minä en yhdistä pikkuisen sätkimistä ilmavaivoihin - jota se tosin voi olla - vaan haluun liikkua ja imiessä kyse on turhautumisesta, jos ote irtoaa, eikä pikkuinen saa heti uutta otetta. Ja peitettä on ihan turhaa laittaa vauvan käsien päälle, sillä noin puolessa minuutissa pikkuisen kädet ovat huitoneet sen pois.
manducavinkeistä kiitokset kaikille!
Täytyykin kokeilla nyt viikonloppuna yhdessä niitä.
Seksistä Eilen illalla olimme miehen kanssa ensimmäistä kertaa synnytyksen jälkeen puuhastelemassa, mutta eihän siitä mitään tullut, koska pikkuinen heräsi kesken kaiken ja vaati äänekkäästi ruokaa. Täytyy myöntää, että hermostutti, sillä jännitin, miltä sektioarven kohdalla tuntuu.
Sektiosta toipuminen on sujunut hyvin; kaikki arpea katsoneet (lääkäri, kätilöt, terveydenhoitajat) ovat sanoneet, että se on parantunut nätisti. Silti yhä hieman tuntuu, kun nousen sängystä niin, että tulee kehon kiertoliikettä. En ole varmuuden vuoksi vielä aloittanut muuta liikuntaa kuin vaunulenkkejä, mutta se onkin hyvä alku minulle, kun ottaa huomioon, etten saanut moneen viikkoon tehdä ihmeempiä vauodelevon vuoksi.
Pulauttelusta Neiti pulauttelee myöskin, joten röyhtäytystä ei missään nimessä jätetä väliin. Silti pulautus on tullut pari kertaa juuri ennen kuin ehtii nostaa vauvan röyhtäytysasentoon. Onneksi pulauttelua ei tule paljon.
Rutiinista Hienoa, että osalla on jo rutiini. Meillä sitä ei ole. Vauva nukkuu pisimmät pätkänsä yöllä ja jonkin verran päivällä, yleensä kahteen otteeseen, mutta mihin aikaan vauva nukkuu ja kuinka pitkään... se vaihtelee joka päivä. Nukuttamisessa kyllä menee hyvä tovi; tänä aamunakin pikkuinen heräsi klo 8.05 ja nukahti 12.50. Maailman tarkkailu kiinnostaa Vintiötä yhä enemmän ja enemmän. Vauva on usein valvonut yhteen, kahteen aamuyöllä, joten ajattelimme saaneemme yökyöpelin. Miestä ei tainnut kovinkaan paljon haitata, sillä hän katsoo innoissaan Star Trek Next Generationin uusintoja samalla, kun nukutamme vauvaa...
Samuelinäiti Minulle sopii etusivulla sekä tyttö että vauvan nimen laittaminen sinne siinä vaiheessa, kun ristiäiset on pidetty. Enimmistö päättäköön, että kumpi on parempi. Minä tulen kutsumaan pikkuista täällä etunimellä Vintiön sijaan sitten ensi viikon sunnuntaista alkaen, kun ristiäiset ovat ohitse ja pikkuisen nimi on paljastettu kaikille.
Ristiäislahjoista olemme saaneet muutamia kyselyitä, mutta suuria lahjatoiveita emme ole osanneet antaa, joten odotamme mielenkiinnolla, että mitä pikkuinen saa ensi viikon sunnuntaina. Toistaalta emme halua jo nyt tavaroita täynnä olevaan kotiimme kauheasti uusia tavaroita, mutta toisaalta taas olisi kiva, jos pikkuinen saisi kivoja muistoja ristiäisistään. Minä sain aikanaan esim. kauniin onnenapilariipuksen, joka on kaunis muisto.
Ristiäistarjoiluista Riittääkö mielestänne 2 voileipäkakkua suolaiseksi tarjottavaksi vai kannattaisiko olla muutakin? Meille tulee sekä kinkku että lohivoileipäkakut, kumpikin 20 hengelle, kun meitä on paikalla yhteensä 14 (mukaan lukien Vintiö ja serkkuni taapero). Olin ajatellut tehdä myös juustokeksejä ja suolaista piirakkaa, mutta äitini ja anoppini mielestä voileipäkakut riittävät, koska tarjolla tulee olemaan myös äitini tekemiä korvapuusteja, makeita keksejä, jotka teen itse ja kakkua (kunhan saan päätettyä, että millainen ja teenkö useampia).
Ihanaa viikonloppua kaikille!
Luckygirl & Vintiö 1kk 4vrk