Koirista en tiedä mitään, mutta pakko kommentoida tuota kun olette ihmetelleet miksi vieraat ei ymmärrä huomioida koiraa. Minä olisin just sellainen vieras, kun en kauheasti pidä koirista. Vaikka pyydettäisiin huomioimaan, niin en osaisi olla koiran kanssa luontevasti. Tietty sanallisesti pystyisin tervehtimään, jos se riittää
Mutta samahan se on noiden ihmislasten kanssa, ei kaikki vieraat hoksaa, että esikoista olisi hyvä vähän jututtaa ennen vauvan ihastelua.
Päivän kysymykseen vastaus reilusti myöhässä... Kahden lapsen äitiys on ollut helpompaa kuin kuvittelin. Tietysti asiaa auttaa leppoisa vauva, joka ei paljon kitise ja se, että esikoinen on osa-aikaisesti hoidossa. Samoin kuin samuelinäiti kirjoitti aikaisemmin, niin ekan saaminen oli paljon suurempi mullistus - nyt on jo kikkoja varastossa ja muutenkin ymmärsi etukäteen kuinka paljon vauva sitoo. Arki oli jo valmiiksi lapsiperhearkea
Mulla otti raskausaika myös tosi koville oikeastaan alusta asti, niin nyt tuntuu jaksavan niin paljon paremmin kun on saanut oman kropan takaisin (vaikka imetänkin vielä).
Tutti ei uppoa täälläkään vieläkään. Yritän sitä silti edelleen tuputtaa joka välissä, koska uskon että joku kerta vauva vielä hoksaa jujun
Esikoiselle onnistuin vasta 3kk ikäisenä tuuppaamaan tutin suuhun, ja sen jälkeen olikin ihanaa kun kaukalossa tai vaunuissa odottelu ei enää mennyt raivotessa vaan sai tutin suuhun. Toivottavasti tällä kertaa käy samoin!
Oma aika ja parisuhde hoituu meillä silloin, kun vauva nukkuu. Ollaan alettu laittaa vauva nukkumaan n. klo 21, joten sen jälkeen jää 1-2h vapaata kun molemmat lapset nukkuu. Olen huomannut, että vauva ei kannata pitää hereillä paljon tuota myöhempään eli yöheräämiset ei vähene, vaikka menisi myöhemmin nukkumaan. Sen sijaan iltakitinät vähenevät, kun ei tarvitse viihdyttää yliväsynyttä vauvaa. Kotityöt ja muut pakolliset yritän tehdä silloin, kun vauva on hereillä jolloin saan omaa aikaa kun hän on päikkäreillä. Vaikka unet on päivällä pätkissä n. 45min-1h yleensä, niin ehtii tässä vähän surffailla välissä tai vaihtoehtoisesti nauttia esikoisen seurasta
Vaipat en tosiaankaan ala yöllä vaihtamaan, jos ei ole pakko
Kakkavaipat siis ainoastan vaihdan yöllä, mutta niitä ei onneksi tule usein. Päivän aikana kyllä vaippoja menee reippaasti, varmaan parin tunnin välein vaihto ja joka vaipassa aina kakka... Mistä tulikin mieleeni, että onko jonkun muun vauva kakannut
vaahtoa? Jotenkin tuntuu että ei voi olla normaalia, oliskohan johtunut jostain syömästäni... Nyt meilläkin liberot testissä, toistaiseksi ei ole vuotanut selästä, mutta lahkeesta kyllä :stick:
Oliko täällä muita
pääkaupunkiseutulaisia? Jos joku kaipaa vaikka kahvitteluseuraa vertaistuen merkeissä, niin mulle voi laittaa yksäriä
Ja voi apua, niin monella on jo ristiäiset ollut ja hienot nimet keksitty, mutta kertokaa mistä sen nimen keksii?? Meillä lyö ihan tyhjää ja armonaika vähenee kovaa vauhtia
Suurin ongelma on kyllä se, että tiedetään viime kerran perusteella, että meillä on niin eri maku nimien suhteen että kompromissi on pakko tehdä. Ja ainoa hyvä kompromissinimi on jo esikoisella
valf ja tyttö 7vko huomenna