-¤-Elokuun Epelit 2012-¤- *HELMIKUUSSA*

rooroo, mulla on myös ollut tosi paljon tuollaisia "puukon iskuja".
Neuvolassa näistä juteltiin kun myös niin kovin huolestuin ja sanottiin että on ihan normaalia kun kohtu kasvaa että tuntuu vihlontaa ja ns. revähdyksiä.
Menevät kuulemma muutamassa viikossa ohi :)

scarlett, minä kiukuttelen koko ajan ja kaikesta.
Jos mies tiskaa väärässä järjestyksessä tai vaihtaa telkkarista kanavaa väärällä sekunnilla. Muutaman kerran olen itkien mennyt nukkumaan ja luvannut seuraavana päivänä pakata tavarani.. Onneksi mies on saanut pään käännettyä :D
Ja joka kerta kun huomaan pahoittaneeni toisen mielen tulee itselle entistä huonompi fiilis..

Onneksi nämä kaikki on ohimeneviä! :D

j_enna & toukka 12+0
 
Kavereiden suhtautuminen raskauteen Meillä niin kaverit kuin perheenjäsenetkin on suhtautuneet positiivisesti ja en nyt ainakaan tässä vaiheessa vielä koe, että olisi millään tavalla vaikuttanut väleihin tms. Uskon että ns. lähtötilanne vaikuttaa aika paljon tuohon. Meillä kun on tullut vihjailuja ja kyselyjä jo aiemmin ja monet on selvästi odottaneet, että meille kohta vauva saattais tulla, vaikka kaveripiirissä muille ei varmasti vielä suunnitelmissa olekaan. Niin ihan luonnollista on että ovat iloisia :) Jos taas olisi kovin yllättävä uutinen, vois reaktiotkin spontaanisti olla aika erilaisia, moni saattais olla huolissaan että onko tämä nyt sitä mitä halutaan tms. Itse ainakin menin alkuun vähän lukkoon kun kaverini kertoi raskaudesta, koska hänen kohdalle sitä viimeiseksi olin odottanut, ja mietin heti ekana että mahtaako hän kokea, että jää kokematta nuoruutta tms. Toki sitten hänen omista puheista hyvin äkkiä huomasi, että on kovasti innoissaan. Varmasti vaikuttaa myös kavereiden oma tilanne, varsinkin jos on kovasti meno päällä niin saattaa hiukan harmittaa jos kaverin elämäntilanne kovasti muuttuu, että onko enää niin paljon yhteistä tai menettääkö bilekaverin tms. Ylipäätään monille tuntuu olevan hankalaa asettautua toisen asemaan ja ymmärtää toista.

Kiuku hyvä kun muistutit tuosta kipukoukusta. Mä oon tän kroonisen vaivan kanssa oppinu elämään ihan kivasti ja enimmäkseen osaan olla niin että niska ei pahemmin kiukuttele. Mut jos jotain ylimääräistä "rasitetta" tulee (esim. pitkä lentomatka) niin sit kyllä heti tulee taas päänsärkyä. Nyt taitaa suurin ongelma olla se, että noi normaalit keinot päänsäryn estämiseen/lievittämiseen ei oo käytössä raskauden vuoksi. Eli ei saa syödä vahvempia lääkkeitä jne. Mut nyt vois tota kipukoukkua kokeilla!

Syyllinen olo huonoista tunteista Joo jos kovasti on esim. riidan takia paha mieli, niin kyllä tuntuu pahalta vauvankin puolesta. Ihan alkuun varsinkin heti tuli mieleen, että en kai nyt vaan aiheuttanu keskenmenoa tms. Mikä tietty on ihan typerää :)

Vanella ja pikkuinen 14+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kiuku
Meille tulee terve poika! Perinnöllisyyspolilta soittivat jo tänään, heti kun tulokset oli tullu :) Kyllähän tuossa melkoiseen itkuun parahti heti kun sai puhelimen kiinni ja soitti isukille.. Yrittäny olla miettimättä koko asiaa, ja sillonkin kun yön unettomina tunteina on asia päähän hiipiny, miettiny lievimpiä kromosomihäiriöitä. Meni miehen arvaus oikeaan, mie joudun sitä rinsessaa vielä odottelemaan! Noh, eipähän tarvii enää kinailla nimestä!

Kivuista Mulla oli tossa 9-10 vk tietämillä noita kasvukipuja enemmän, nyt ei enää oikeestaan tunnu juuri ollenkaan. Mikrossa käytettyä kauratyynyä käytin kivunlievitykseen, kun ei halunnut Panadolia popsia. Nyt sitten lääkärin määräyksestä vedetään Buranaa kuurina SI-nivelen kipuun, kuulemma turvallista toisella kolmanneksella ja toimii tohon paremmin.

Miumau ja poitsu 13+5
 
rooroo älä huoli! Nuo kivut on täysin normaaleja! Ainut milloin kannattaa neuvolantädin ja sairaanhoitajatutun mukaan huolestua, on jos tulee vuotoa. Mulla oli viikoilta 4-6 JOKA helvetin ilta ja yö maha niin kipee että olin ihan hiessä eikä mikään asento auttanut! Soitin silloin päivystykseenki ja olin kiukkunen ku ne sano että rennosti vaan :D ja öisin heräsin just noihin "puukoniskuihin" mikä oli tosi inhottavan tuntuista! Nyt myöhemmillä viikoilla just ku oon kävelly tai välillä äkkinäisiä liikkeitä tehny niin tuntunu vihlontaa/semmosta jännää kipua ihan niinkun kohdun ympärillä... Semmosta siis että ihan niinku ois semmonen lihaspistos kohdussa :D
Vaikee selittää.

Hormooneista meillä oli taas viime viikolla ihan kauhee riita, olin jo tosissani muuttamassa kaverin luo mut onneks sit mies tuli järkiinsä ja pyysi sanomisiaan anteeksi. Taitaa tää vauvan tulo tosiaan sitäkin ruveta jännittämään. Mutta mulla nää hormoonit on vaikuttanu vahvemmin ku ikinä oisin osannu kuvitella! Siis oon muutenki aika äkkipikainen ja sitä just oon yrittäny hioa vuosien varrella, mutta nyt tuntuu niinku kaikki työ ois menny hukkaan :D Räjähdän sadasosasekunnissa jos joku sanoo väärän sanan tai muuta, esimerkki: koulussa oli perjantaina auditoriossa meidän tentti, olin vähän hermona kun oltiin edellisenä iltana kotona riidelty ja sit oli ollu raskas viikko tentteineen... No sitten opettajat muistutti että onhan kaikilla nyt kännykät kiinni ja tentti alkoi. Sitte auta armias jonku raukan puhelin rupee soimaan! Se vaan soi ja soi ja sit pikkuhiljaa kaikki rupee katteleen syyttävästi ympärilleen. Soitto loppuu ja n. 5 minuutin hiljaisuuden jälkeen alkaa sama soittoääni soida. Silläkin kertaa se tuntuu kestävän ikuisuuden ja lopulta mulla napsahtaa "KAI SE NYT JUMANKAUTA JONKU PUHELIN ON? MENE NYT HELVETTI LAITTAAN SE POIS ETTÄ PORUKKA PYSTYY KESKITTYÄ!" ja jokaikinen (n.60) meidän ryhmäläistä tapittaa mua kauhuissan, mukaanlukien opettaja :LOL: Kyllä nolotti jälkeenpäin!

Minea ja maha-asukki 14+1 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaaaa MiuMau!! Onnea paljon teille! :heart: Ja vähän hienoo kun saitte sukupuolenki tietää! Mäkin tahdon. :D

Nyt äkkiä siivoomaan kun neiti nukkuu. Tuun varmaan illemmalla tarkemmin kommentoimaan. :)

Nepo ja Pirpana 14+3
 
Kiva kuulla että on muitakin joilla hormoonit hyrrää ja kiukku kohtauksia tulee. Mua ärsytti ihan suunnattomasti kun mies riidan aikana valitti jotain mun itkuisuudesta, koska enhän mä sille mitään voi! Välillä tuntuu ettei mies oikein ymmärrä kaikkia henkisiä muutoksia, mutta fyysissä hössöttää liikaakin (esim. ei anna kantaa kauppa kasseja metriäkään).

Onnea miumau! Miten sen nyt jo sai tietää eikö yleinsä vasta rakenneultrasta selviä?

Scarlett ja Sissi 13+1
 
miumaulle paljon onnea hyvistä kuulumisista!

Täällä päästiin pakkasista niin tuli kauhea tuuli tilalle! Tiedä sitten kumpi parempi.

Onko teillä muilla ollut nivusissa kipua? Huomasin moisen vaivan jo viime viikolla töissä mutta viikonloppuna se ei pahemmin vaivannut kunnes taas tänäaamuna töissä kahta kauheampana vain vasemmalla puolella!

Linnu85 ja salamatkustaja 14+1
 
Kiitos kaikille onnentoivotuksista! Scarlett89:lle ja muillekin epätietoisille tiedoksi, että otettiin tosiaan istukkanäyte niskapoimun turvotuksen takia. Tästä tutkittiin siis kromosomit 21, 18, 13 ja sukukromosomit, jotka siis tässä tapauksessa XY :) Nyt voikin sitten ruveta katselemaan tarkemmin hankintoja, oikeestaan oon aika innossaan, että saa hommata kaikkee sinistä, kun en pinkistä ja punasesta niin hirveesti välitä :D Äiti jo kirjotteli hommaavansa sinistä ja turkoosia lankaa, alkaa puikot viuhtomaan tosissaan! Mies on aivan riemuissaan kun nyt kotia tultua uskalsi sen näyttää, töissä ei vissiin oo kenellekään kertonu niin ei puhelimessa viittiny niin ilmaista itseään :)

Miumau ja poitsu 13+5
 
  • Tykkää
Reactions: Scarlett89
Voi ihanaa miumau, paljon onnea hyvistä uutisista :heart: Nyt sitten nauttimaan raskaudesta :)

Täällä saikkuillaan päänsäryn takia. Onneks meillä on tosi ihana työterveyslääkäri. Keskiviikkona pääsen kokeilemaan akupunktiota.

Vanella ja pikkuinen 14+5
 
Onnea Miumau! Onneksi tulokset tulivat näinkin nopeasti, ettei tarvinnut kauemmin jännittää! Ja sulla ei ainakaan tarvitse jännittää, että onko sukupuoli oikein "arvattu". Voi kun minäkin tietäisin omat down seulatulokset (ei vieläkään ole kuulunut mitään vaikka viikossa piti tulla) sekä kumpia tuolla masussa on. Ei sillä väliä kumpaa sukupuolta, kunhan olisivat terveitä, mutta voisi ostella myös "oikean värisiä" juttuja.

Vielä ei oikein uskalla kertoa raskaudesta, kun ei tunnu "miltään", siis tartteis potkuja tai jotain konkreettista ;) Viikon päästä vasta ekstra ultra, jos silloin kaikki kunnossa, niin sitten uskallan ehkä julistaa uutista maailmalle... no päätinhän jo tehdä näin np-ultran jälkeenkin, mutta ei ole uskaltanut...

Eilen tuli dokumentti hiljaa toivotut ykköseltä (uusinta lienee lauantaina), harmi kun alkoi vasta 21.30, en jaksanut katsoa kuin alkupätkän. Dokumentti kertoo kahdesta lapsettomuushoidoissa käyvästä parista. Toisaalta kun itsellä vielä epävarmuus oman raskauden sujumisesta takaraivossa, en tuota pystyisi itkemättä katsomaan. Pelottaa, jos joutuu samaan rumbaan kuin he, jos kaikki ei menekään nyt hyvin.

Nippe + tuplat 14+0
 
Onnea miumau hyvistä uutisista ja poikalupauksesta =)
On varmasti mahtava helpotus!

Me kerrottiin viikonloppuna vanhemmille ja nehän on ihan onnesta soikeena, etenkin nuo mun vanhemmat, jotka nyt tulevat ekaa kertaa isovanhemmiksi.
Töihin kerroin eilen ja sekin meni ihan hyvin, sitä taisin eniten jännittää.
Mulla on ollu ihan samanlainen fiilis ku sulla Nippe, et kun ei tunnu "miltään", mutta nyt on kyllä vaan hyväksyttävä se tosiasia, että mahan kasvu on lähteny sellaseen boostiin, että en enää kauaa voi peitellä :LOL:
Luulenpa et parin viikon päästä masu on jo sen kokonen että jengi alkaa kyselemään ;)
Tarvii varmaankin alkaa napsia masukuvia pikkuhiljaa.

Ihanaa viikkoa kaikille :wave:

Callisto & P-P 13+4
 
miumaulle Hirmuisesti onnea hyvistä uuntisista!!! :heart:

Raskauspäiväkirjaa en ole edes miettinyt, nyt kyllä aloin pohtimaan ja voisinpas alkaa ainakin tuohon vau äiti/isä kirjaan kirjoittelemaan. Sanoin miehellekin eilen että voi sekin omalle puolelleen kirjoitella =)

Gyneistä niitä on matkan varrella tullut vastaan miehiä että naisia, molemmat yhtä hyviä olleet.
Naiselle on mielestäni mukavampi jutella ja kysellä asioita kun mieheltä, en kyllä mieheltäkään jätä kysymättä jos asia mietityttää. Papaa ei tarvinnut mulla nyt raskauden alussa ottaa koska oli otettu just ennen raskautta, suht säännölisesti ainakin itse yritän papassa käydä.

Tyttö/Poikaolosta Täällä on aina vaan tyttöolo =)

Täällä on myös ilmassa tuota kiukuttelua edelleen, en vain jostain syystä osaa olla hiljaa jos joku alkaa ärsyttämään. Itsellekin tulee siitä pahamieli.

Masukuvia on otettu vasta yksi viikolta 10+? täytyy tänään laittaa mies ottamaan uusia kuvia..

Tänne ei tällä kertaa ihmeitä.

Shadowy ja Pieni 14+2
 
Tulin vaan poksumaan 15+0<3

Ja kertomaan, että nyt olen varmasti tuntenut ensimmäiset liikkeet, kun makasin mahallani sängyllä ja mies tuli makaamaan leikillään mun päälle, niin olin niin lytyssä sen alla, että sielä se pieni muljahteli:) En tuu varmaan vähään aikaan vielä ihan normaaleissa oloissa tuntemaan niitä, jos se itukka nyt sitten siirty kokonaan sinne etuseinämälle, mutta täytyy pyytää miesti useemminki runnomaan mua.

Jenny ja Papu 15+0
 
Minki Ihanaa ja onnea!! Toivotaan tosiaankin että päättyis nyt hyvin sun raskaus.

Vanella Tuo sun kirjoitus oli niin tuttua..nin kuin olis ollut mun ajatuksia. Pitää itseäkin oikein muistuttaa että ruuasta saa nauttia! Ja ei se haittaa vaikka ruoka ei aina niin terveellistä olisi. Mulla on itsellä juuri tuota syömisen liiallista kotrollia ollut. Ja rennommin sitä saa elää kun ei niin kaloreita koko ajan laske. Itselläni siihen kun ei painon takia ole ikinä aihettakaan ollut.

Runttipulla ja maha Mulla on kans ihan mieletön pallo jo tuossa edessä!:LOL: Paljoa enää voi peitellä. Ja hassua on se, kun mun maha on aikaisemmin tullut aina eteen enemmän. Että takaa ei paljoa ole sitä huomannut. Nyt alkanut heti aluksi tulemaan kylkiin jotain massaa :D Käyn kuntosalilla ja liikun suhteellisen paljon. Ihan hassua, ikinä aikaisemmin ei kylkiin ole lkerääntynyt.

Kavereista: Kuulin eilen jymyuutisen. Mun yksi parhaista ystävistä on melkein samoilla viikoilla kuin minä!:) Taitaa viikon olla edellä:hug: Nyt on sitten itsellä kunnolla vertaistukea. Aivan ihana asia. Ja vielä asutaan samalla paikkakunnalla.

Tyttö/poikaolo Nuo läheiset on niin "ihania". Siskoni näki nyt ensimmäistä kertaa mun mahan ja heti kysyi että odotanko? Kun myönsin niin hän tokaisi heti että kyllä teille tulee neljäs poika, että teille tyttöä tule. :O Hän itse odottaa viimeisillään heille lasta ja tietävät sen olevan tyttö. Sisareni on sitä hehkuttanut alusta asti. Kun edellinen poikamme syntyi, sanoi hän että kyllä teillekin ehkä voi joskus tulla tyttö. Että elä huoli. Mää en vain itse ymmärrä!? Vaikka meillä on 3 poikaa, ei ikinä ole tullut oloa että jotain puuttuis. En laittais sitä pahaksi, mutta pojatkin on niin ihania. Niin en vain jotenkin osaa itse olla siitä surullinen jos tämäkään ei ole tyttö. Olen onnellinen jos tämä syntyy vain.

Mutta sellaista tänään..Viikkoja en laita kun olen niin niistä sekaisin:) Laitan sitten vasta kun tuossa seuraavassa ultrassa selviää kunnolla.
 
Tänään tuli postissa kirje verikokeen tuloksista ja normaali oli :) Nyt voi varmaan vähäks aikaa huokasta helpotuksesta.

Malttamattomana odotan jo liikkeitä ja sitä että maha tulisi paremmin esiin. Ärsyttää näyttää vaan siltä kun ois lihonu.. Vaikka ehkä se onkin vaan lihomista mistä sen tietää kun mulla tulee yleinsä mahaan ja tisseihin jos normaalistikin lihon ja on sitä painoakin tullut raskauden aikana n. 4kg.

Tyttö/poikaoloista mulla ei ole minkään laista oloa, mutta kuten taisin jo aikasemmin mainita niin äitini on täysin varma että lapsi on poika kun teki meille sen ketju ennustuksen..

Eilen ostin ihka ensimmäisen vaatteen vauvalle eli farkut :) Äitini on ostanut jo bodyja muutamat ja halusin ostaa jotain mikä sit käy kummalle vaan. Äitiys farkkujakin yritin ostaa toiset H&M:tä mutta just mun koko oli sit loppu ja ei se valikoimakaan mikään kovin laaja ollut.. Pakko se on varmaan jossain vaiheessa toisetkin ostaa vaikka kesällä voi sit käyttää mekkoja ja capreja ym.

Kertomisesta en ole vielä kertonut töissä enkä koulussa kenellekkään. Eilen kun selailin kalenteria niin en ole kyllä ihan varma, että näkikö mun vieruskaveri rakenneultra merkinnän kun sille samalle viikolle merkkasin just tentti päivää ja en huomannut että siinä oli se ultra.. No ei ainakaan mitään sanonut ja voisihan sen ainakin parille läheisimmälle koulukaverille jo kertoakin. Ei vaan ole tullut sellasta tilannetta missä ois sen luontevasti voinut sanoa :D

Scarlett ja Sissi 13+2
 
Morjenttes!

Täällä ihan hyvä pössis, käytiin ukkelin kans tänään ekal perheneuvojal ja jäi hyvä fiilis vaikka on tässä nyt aika paljon sulateltavaa ja uusien tapojen hahmottamista sekä lapsuudenkodin käytäntömalleista pois oppimista.
Kärsivällisyyttä tarvitaan aimo-annos.

Hyvä puoli siinä, että suutuspäissäni pakkasin puolet kamoistani on nyt se, että kämpässä on helpompi alkaa muttamaan järjestystä ja tehdä pieni pintaremontti:D

Mul on aika ajoin vahvasti tyttöolo, ja sellasta musta on kuulemma aistittavissa :whistle: Mies on ihan pojan kannalla, joten välillä mullakin menee noi olot sekaisin. No, oli kumpi oli niin en halua kertoa sitä kellekkään tutulle. Täällä voin sen paljastaa, kun luulen ettei kukaan tuttu eksy tänne lukemaan.

Ystävien reaktiot: Mua vähän ärsyttää se, että kamut joille oon kertonut ovat ottaneet oikeudekseen kertoa eteenpäin. Meillekin on tullut onnitteluja oudoilta tahoilta. Mäkin aika erakkoluonne loppupeleissä olen ja en monelle ihmisella oo kertonut, mutta nyt vasta tajusin millasia lörpöttelijöitä pari ystävää oikeasti onkaan..ei ystävät ehkä osaa ymmärtää kun eivät samassa tilanteessa ole olleet. Toisaalta yksi mun ystävä on jakanut aika paljon raskautensa kulusta facebookissa, joten moni ei osaa ymmärtää, ettei kaikki halua huudella miten milloinkin menee.

Päätettiin, että jos saadaan tietää kumpi sieltä olis tulossa, niin ei kyllä kerrota. Saavat uteliaat juoruilijat arvailla keskenään.

Liikkeistä
: Oltiin viikonloppuna Haikon kartanossa. Musta tuntui että se vauva olis ollut ihan mun iholla, kun olin sellasessa kyyryasennossa niin tunsin, sellasen jonkun kovan "ison" mötkylän mun alavatsalla. Ihan kun se vauva ois muutaman sekunnin ollut vaaka-asennossa ihan kiinni kohdun etuseinämässä. Voikohan olla mahdollista? Tuntui vaan niin oudolta kun se asia oli niin suhteellisen isolla alueella, ettei voinut olla vaan käsi tai jalka vaan ennemminkin tollasen pikku tyypin selkä tai kylki . Mut mene ja tiedä. Kertokaa joku viisaampi ihmeessä, jos on kokenut jotain vastaavaa. Sen tiedän että kohdussa se tuntui.

Maygory ja tyyppi jonka nimi vaihtuu päivittäin 15+2
 

Yhteistyössä