Matkustamisesta esikoisen odotusaikana matkustin rv 27-28 viikoilla, kävimme viikon reissun tekemässä Madeiralla. Lento kesti n. 6tuntia sinne ja takaisin n. 5tuntia. Raskaus oli sujunut normaalisti, joten en vielä tarvinnut todistusta neuvolasta, neuvolakortti riitti. Suomen päässä ei kyselty edes mitään. Takaisin tullessa Madeiran kentällä virkailija juuri ennen koneeseen astumista haki mua takaisin, kyselläkseen raskausviikoista ja sanoi että asiasta olisi hyvä mainita ennen lentoa, että osataan varautua jos jotain lennolla tuleekin. Naureskelin sitten äitini kanssa koneessa, että ei Suomessa vaan mitään edes mainittu
Mulla ei pahemmin lennon aikana turvonnut edes jalat, mulla oli kireät lentosukat polviin asti. Ja paluulennolla istuttiinkin exit-käynnin luona, että oli isompi jalkatilakin
Lomalla huolehdin syömisestä ja riittävästä nesteensaannista.
Suosittelen, että lähtee vaan reissuun vaikka olisi raskaana. Ei raskaus ole sairaus
Itse olisin nyttenkin halunnut lähteä reissuun, mutta taloudellinen tilanne ja isännän työt eivät jousta tarpeeksi tällä hetkellä.
Miehen osallistumisesta meillä isäntä osallistu ensimmäisten kuukausien aikana kaikkeen mahdolliseen, oli aivan suuri ja valtava apu. Nyt sitten kun on töitä ollut enemmän ja pidemmissä putkissa ei ole voinut osallistua läheskään niin paljon, mutta kyllä hän on neidin kanssa aina kuin mahdollista, eikä vastustele vaipan vaihtoa yms muutakaan.
Kodinhoitoon osallistuu pyydettäessä, meistä ei kumpikaan ole mitään ahkeria siivoojia, minä yritän pitää perussiistinä päivisin, ja kuukausittain tehään isompaa suursiivousta yhdessä.
Ummetus ja synnytyksen jälkeen mulla on tepsiny lasten luumu-piltit ja kuivatut luumut. Ja synnärillä mulle tarjottiin peräruisketta ennen synnytystä, en ottanut.
Synnytyksen jälkeeen meiän synnärillä oli ainakin jääkaapissa luumumehua, joka laitto kyllä vatsan toimimaan, eikä kovin kipeitä vessareissuja edes ollut
Purkkiananas jos tuolle linjalle lähetään, niin mitä sitä enään uskaltaisi syödä purkista? Itse syön kyllä hyvällä ruokahalulla purkkiananasta, enkä huolehdi tai stressaa.
Nyt ei ehdi enempää kommentoimaan, on lähdettävä ulos ja kauppaan neidin kanssa kun kerrankin alle -10 astetta ulkona :wave:
Miikulainen, Tirppa 9kk ja Tirlittantoukka rv 16+0 *POKSPOKS* :heart: