**Elokuun elohiiret HELMIKUUSSA**

nti ja hemari, kokeilkaa ihan lasten luumu-pilttejä. pari purkkia tyhjään mahaan aamulla niin kyl maha sit toimii :D

Suosittelen muuten että pari viikkoa ennen synnytystä luumua ja levolacia.. ettei se eka vessareissu synnytyksen jälkeen ole kauheeta tuskaa. Opin kantapään kautta :p tokassa raskaudessa sitten vedin noita rv37 lähtien niin ei ollut paha paikka sitten päivä synnytyksen jälkeen..
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Mulla kanssa ollut ongelmia mahan kanssa, välillä ummettaa, välillä toimii useita kertoja päivässä, ihan sekaisin....Reilu vko sitten aloin käyttämään niitä uusia Valion Olo-jogurtteja, ja jo lähti toimimaan maha. Ei enää ongelmia. Kannattaa kokeilla:)

Elzu :hug:

Reissusta, me lähdetään maaliskuun-huhtikuun vaihteessa miehen kanssa Kanarialle viikoksi. Mulla sillon viikkoja 22-23. Odotan kovasti lämpimämpään pääsyä, jos sitten jaksais töissä puristaa äitiysloman alkuun saakka...

Mies osallistuu todella hyvin meillä, alusta asti tehnyt kaikkea paitsi tosiaan imettänyt :D Toistakin odottaa jo kovasti, sille itsestään selvää että tehdään yhdessä tämä arjen pyörittäminen ja kaikkeen haluaa osallistua.

( . ) Tänään iltapäivällä on neuvola, vointi tasainen, ei raportoitavaa edelleenkään oikeastaan...

Kirppiina ja TyttöVeikka (kuten esikko sanoo:)) 17+1
 
Viimeksi muokattu:
Matkustamisesta esikoisen odotusaikana matkustin rv 27-28 viikoilla, kävimme viikon reissun tekemässä Madeiralla. Lento kesti n. 6tuntia sinne ja takaisin n. 5tuntia. Raskaus oli sujunut normaalisti, joten en vielä tarvinnut todistusta neuvolasta, neuvolakortti riitti. Suomen päässä ei kyselty edes mitään. Takaisin tullessa Madeiran kentällä virkailija juuri ennen koneeseen astumista haki mua takaisin, kyselläkseen raskausviikoista ja sanoi että asiasta olisi hyvä mainita ennen lentoa, että osataan varautua jos jotain lennolla tuleekin. Naureskelin sitten äitini kanssa koneessa, että ei Suomessa vaan mitään edes mainittu :D
Mulla ei pahemmin lennon aikana turvonnut edes jalat, mulla oli kireät lentosukat polviin asti. Ja paluulennolla istuttiinkin exit-käynnin luona, että oli isompi jalkatilakin :D
Lomalla huolehdin syömisestä ja riittävästä nesteensaannista.
Suosittelen, että lähtee vaan reissuun vaikka olisi raskaana. Ei raskaus ole sairaus :)
Itse olisin nyttenkin halunnut lähteä reissuun, mutta taloudellinen tilanne ja isännän työt eivät jousta tarpeeksi tällä hetkellä.

Miehen osallistumisesta meillä isäntä osallistu ensimmäisten kuukausien aikana kaikkeen mahdolliseen, oli aivan suuri ja valtava apu. Nyt sitten kun on töitä ollut enemmän ja pidemmissä putkissa ei ole voinut osallistua läheskään niin paljon, mutta kyllä hän on neidin kanssa aina kuin mahdollista, eikä vastustele vaipan vaihtoa yms muutakaan.
Kodinhoitoon osallistuu pyydettäessä, meistä ei kumpikaan ole mitään ahkeria siivoojia, minä yritän pitää perussiistinä päivisin, ja kuukausittain tehään isompaa suursiivousta yhdessä.

Ummetus ja synnytyksen jälkeen mulla on tepsiny lasten luumu-piltit ja kuivatut luumut. Ja synnärillä mulle tarjottiin peräruisketta ennen synnytystä, en ottanut.
Synnytyksen jälkeeen meiän synnärillä oli ainakin jääkaapissa luumumehua, joka laitto kyllä vatsan toimimaan, eikä kovin kipeitä vessareissuja edes ollut :)

Purkkiananas jos tuolle linjalle lähetään, niin mitä sitä enään uskaltaisi syödä purkista? Itse syön kyllä hyvällä ruokahalulla purkkiananasta, enkä huolehdi tai stressaa.

Nyt ei ehdi enempää kommentoimaan, on lähdettävä ulos ja kauppaan neidin kanssa kun kerrankin alle -10 astetta ulkona :wave:

Miikulainen, Tirppa 9kk ja Tirlittantoukka rv 16+0 *POKSPOKS* :heart:
 
Joo toi synnytyksen jälkeinen ummetus on sekin kyllä tuttua...Naistenklinikalla oli jääkaapissa kuivattuja luumuja ja niitä vetelin minkä jaksoin mut silti oli ihan kamalaa mennä vessaan. Pelkäsin sitä kun sattu niin :( Sain muistaakseni jotain ulostuslääkettäkin, mutta silti oli kamalaa. Ei kyllä toi kipu muistaakseni kestäny ihan hirveän kauaa kuitenkaan.
 
wuhuu kiitos avusta DarkRed mä meen tänään ostaa luumu pilttiä :) hihhhii..jos vähä iltapalaks ja sit aamupalaks...pitää saada tää vatsa toimimaan, ku ihan pahalle tuntuu..kahvi auttaa mullakin, mut töissä jotain ihme halpis kahvia ja kitkerää ku mikä ei voi juoda!joten tsäänssit kahvinjuontiin aamulla ja töiden jälkeen, ja töiden jälkeen jos juon niin en nuku ku vasta puolilta öin, ja aamulla näytän->:kieh: . Kokeillaan luumua, ilmeeraan taas miten toimi :) ei yhtään haluta mennä sinne neuvolaan huomenna :x
 
Kyssäri Miten ootte pärjänny kelan pienillä raha avustuksilla? Otin tänään selvää niistä ja on kyllä niin uskomattomat että ei voi uskoo silmiään!! Esim minulla jos laskevat vuoden 2009 mukaan saan minimit, ja nyk työssä olen ollut vuoden päivät niin toivon kovasti, että saan ne laskemaan äitiysrahan minulle viim.6 kk tulojen perusteella. Ja se KOTIHOIDON tuki, millä ne kuvitteli et lainat maksetaan ja vaipat ostetaan! kiesus, mua suututtaa! :kieh: TODELLA oikeudenmukaista!
 
Täällä ihmetellään kanssa KELAn avustuksia.. (jos niitä nyt edes niiksi voi kutsua). Laskin sillä netistä löytyvällä laskurilla monen monta kertaa, kun en vaan voinut uskoa todeksi. Tosiaan jos vuoden 2009 tulojen mukaan mennään ni saatava raha on naurettavan pieni. Olen vaihtanu työpaikkaa syyskuussa 2010, ja palkka nousi muutamia satasia. Eli toivon sen vaikuttavan noihin tukiin, melko pieneksi ne jää silti. :headwall:
 
Kelan rahoista olu puhetta. Mä onneksi olin ihan hyväpalkkaisessa työssä ennen tätä raskautta ja saan nyt samaa äippärahaa kun viimeeksi kun lasten ikäero näin pieni. Nyt olen liiton rahoilla tämän vajaa 6kk ennen kuin jään äitiyslomalle. Ei ole varaa olla kotihoidontuella niin oli otettava se riski että sitten lähden töihin jos niin määrätään! Kht on kuitenkin jotain 300e kuussa ja sillä ei maksa edes puolia vuokrasta,puhumattakaan laskuista yms.! Ihan naurettavaa siis.

Liikkeitä tunsin tänään ekaa kertaa:heart: Ihanaa! Siellä se pieni heiluu!

Purkkiananasta en meinaa välttää,en ole edes koskaan kuullut että pitäisi?

Mittumaaria ja Lahja 15+3

(.)
 
Täällä vihdoin nt ultra takana ja siellä kaikki hyvin. :heart: Nt oli 1,2mm. Vauveli oli melko rauhallinen, mutta kun vähän heräteltiin niin rupesi heilumaan. Kaikki näytti normaalilta ja sormiakin pystyi laskemaan. Pääperämitta oli 7,1mm ja vastasi viikkoja 13+2, yllättäin kyllä. Luulin, että vauveli olis pienempi. Mutta laskettu aika pysyy samassa neuvolan kanssa 30.8. Eli nyt on meidän kolmosen virallinen la elokuulla (luulin, että menisi muutamia päiviä syyskuun puolelle) Ultra tehtiin aluksi alakautta ja sitten masun päältä jotta saatiin 4D kuvia myös. LAitan kuvia myöhemmin kun saan ne skannattua.

Jotenkin olen taas käynyt enemmän tuolla syyskuisten pinossa, mutta pitääpä nyt ryhdistäytyä ja lukea taas pino läpi kun saa lapset illalla maate. :D

Leo rv 13+0:heart: (poks)
 
Moi kaikille pitkästä aikaa!

Päksäkälle voimia vatsataudin kanssa! Ite oon onnistunnu vielä välttämään sen. Viime viikolla esikoisen tarhassa raju vatsatauti joka kävi läpi niin lapset kuin aikuisetkin, lukuunottamatta muutamaa onnekasta ja meidän poika kuului niihin. Nyt mun vanhemmilla raju vatsatauti ja poika oli eilen siellä hoidossa, kun on muuten kipeä ja mun oli pakko hoitaa asioita.. Nyt odotellessa ehtikö tuo toinen tauti tarttua...

Meillä mies osallistuu ihan ok, ainakin esikoisesta osallistu.. Katotaan miten nyt käy kakkavaippojen kanssa, kun on kehittänyt itelleen hirveän oksennusrefleksi-sydeemin, jos vaikka esikoiselta on vahingossa tullut pienen pieni vahinko housuun! :)

Liikkeistä, olen todella huolissani, kun en niitä ole enää tuntenut ollenkaan, vaikka omasta mielestäni viikkoja sitten jo hipasuja tunsin! No, tänään selvisi että mulla onkin istukka eessä, joten nyt on huolet poissa!

Mielihaluista, neljä viikkoa pahoinvoinnin loputtua meni makeaa järjettömästi ja paino nousi muutaman kilon.. Normaalisti en makeasta niin välitä! Nyt perjantaina sitten pahoinvointi palasi (onneks ei oksentelu) ja makean himo ja muutkin himot tuntuu olevan tipotiessään!!

Mulla oli siis tänään ylimääränen ultra, jossa katottiin vähän rakenteita sillä silmällä, mitä ongelmia kakkos-enkelin odotuksessa oli. Nyt näytti, että kaikki niin ok, kun tällä hetkellä voi olla! Nyt on sitten kaks viikkoa neuvolaan ja kaks viikkoa ja kaks päivää rakenneultraan!

Tiitu ja (tippiäinen, josta on tullut) leijonanpentu 16+5
 
Viimeksi muokattu:
Kelan tuesta saan minimirahat kun opiskelija olen. Ja itseasiassa oon tosi yllättyny kuinka hyvin sillä pärjää :) Tietty riippuu miten haluaa elää. Meillä käytetään kestovaippoja ja nekin oon tehny itse tai ostanu huutiksesta/kirpparilta. Uusia vaatteita ei meiän tytsy ole paljonkaan saanu, kirpparilta nekin (ja toivon et kaikki antais lahjaksi aina vaatteita :D). Itsellenikään en ole vaatteita ostanu ties koska viimeksi, mutta toisaalta ei ole mitään halua mennä ostelemaan kun tuo taapero pitäisi ottaa mukaan. Oon aina ollu säästäväinen, eikä tunnu että joutuisin mistään tinkimään. Käydään välillä ulkona syömässä tai kylpylässä tms.
 
mittumaari onko se niin että jos edellinen lapsi on alle 3v vauvan synnyttyä saa saman rahan kun edellisestä?tarviiko siis jotain toimitella?

mie sain esikoisesta vain sen minimin aikoinaan,joka oli sillo viel pienempi ku nyt. Kupuksesta sain edellisten 6kk mukaan eli ihan hyvin. nti. sie voit itse päättääminkä mukaan sie haluat niiden laskevan sen,tai jopa kysyä miten se kannattaa lasketuttaa.

Oletteko muuten tietoisia että verotoimistosta saa sosiaalietuutta varten verokortin jossa siis on erillinen veroprosentti esim khtukea varten. Muutenhan kela ottaa aina vähintään sen 20 prosenttia. tätä ne eivät mainosta kelassa ollenkaan ;) vaan vasta kysyttäessä kertovat.
 
mammy Kelan sivuilta kopioitu:
"Kaksi lasta kolmessa vuodessa

Jos saat kaksi lasta kolmessa vuodessa, voit saada vanhempainpäivärahaa samoin kuin edellisestä lapsesta. Tällöin päiväraha lasketaan samojen tulojen mukaan kuin edellinen vanhempainpäiväraha. Ehtona on, että seuraavan lapsesi laskettu aika on ennen kuin edellinen lapsesi täyttää 3 vuotta. Samoin adoptiovanhemmat voivat saada päivärahan edellisen mukaan, jos adoptiolapsi otetaan hoitoon ennen kuin edellisen adoptiolapsen hoitoon ottamisesta on kulunut 3 vuotta."
 
Voimia ja pikaista paranemista Päksäkälle! Toivotaan ettei DarkRed kuitenkaan saa sitä mahatautia : /

Ihania kuvia Leolla! =)

(.) ei mitään erityistä kuulu. Väsyttää vaan niin sairaasti. Haluaisin nukkua edes yhtenä aamuna niin pitkään kun nukuttaa, tuntuu kun lauantaihin olisi kuukausia aikaa... mun nukkuma-aamu kun on nimittäin lauantai, ja esikoisen la-aamuinen muskari on sitten tehokkaasti tuhonnut tämän. Mutta pois se, että mies vois luopua joka toinen viikko sunnuntaiaamuisesta nukkuma-aamustaan :kieh:
 
mittumaari kiitos :) yritin ettiä samaa tietoa sieltä mut en osannu ettiä :D

meillä kuopus 2v oksensi viime yönä kaksi kertaa :( muille ei ole VIELÄ iskeny...huomenna neuvola...huh...ahdistaa nousta vaakaan...
 
Ihana kuulla että tuo purkkihedelmät -juttu jonka en kyllä muista mistä olenkaan kuullut tai lukenut ei taidakaan olla mikään vakavasti otettava juttu, siihen se kuitenkin liittyi että kun hedelmät purkitetaan ulkomailla... Itse en ole koskaan ennen ostellut ananasta tai muutenkaan mitään purkkihedelmiä niin sillä halusin sit varmistaa mitä mieltä muut ovat. Muutenkin on tullut aika huolettomasti syötyä kaikenlaista, ehkä ainoa minkä tosiaan olen jättänyt on kylmäsavustettu lohi, äitikin sanoi et on se ihme miten paljon tänä päivänä on rajoituksia ravinnon suhteen... ihan samaa mieltä olen et jos sitä liikaa alkaa miettii niin eihän sitä oikeasti voi kohta mitään syödä!! Ja eikun syömään! Ananasta purkista... :p
 
Heips kaikille! Tähän asti olen vaan taustalla lueskellut teidän juttuja, kirjoittelemaan en ole kerennyt/jaksanut, esikoinen täyttää kohta vuoden niin tekemistä riittää ;)

Meillä siis la 3.8 eli tänään olisi rv 16+6 :) Mitäs tässä piti punaisella kirjottaa jos halusi ne tuonne listaan päivitettäväksi, la ja sairaala ainakin, oliko muuta? Siis jos vielä tässä vaiheessa huolitte ryhmään mukaan, vaikken kovin usein ehtisi kirjoittelemaan?

Sen verran huikkaan vielä että syökää ihmeessä ananaksenne rauhassa, toksoplasmoosi tarttuu kissoista ja raa'asta/huonosti kypsennetystä lihasta, ei purkkiananaksesta eikä muistakaan hedelmistä ;)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä