**Elokuun elohiiret HELMIKUUSSA**

Täälläpä kävi niin, että ne pienet supistelut ihan ilman vuotoa olivat merkki....sykettä ei löytynyt, joten eilen vkolla 10+2 tyhjennettiin kohdusta vkolla 8+6 elämästään luoppunut pieni alkio. Aika shokkihoitoa oli ja päivässä koko ruljanssi ohi, nyt vuodetaan ja toivutaan. Tuskin enää yritämme, ottaa niin koville marraskuun tuulimuna ja tämä keskenmeno heti perään. Kilprauhasarvot kehotti lääkäri katsomaan, kun näin kävi taas, jossain siis joku mättää. Sattuu niin helvetisti ja henkisesti oon ihan rikki, mut kai tästä vielä noustaan.

Jaksamista kaikille isomahoille, nauttikaa raskaudestanne, se ei ole itsestäänselvyys kenellekään.

Sandemar
 
Terveisiä Tukholmasta! :wave:

Yhtäkään äitiysvaatetta en löytänyt ja se vähän harmittaa.. Kotimatkalla ostin Bebesiltä Bola-korun, että tuli jotain hankittua itsellekin. Esikoinen ja tuleva vauva kyllä saivat vaatetta ja tavaraa. :)

Noista Tuuliksen arvoista.. Toi on just kurjaa kun pitää itse soittaa jotain tuloksia ja viedä ne eteenpäin ja kun niihin ei saa siinä välissä mitään selitystä. Toi S-Hcg-arvo sais monen paniikkiin, koska olettaisin, että suurinosa ihmisistä googlaa hcg-listan ja vertaa siihen. Tuossa ei voi olla kyse samasta arvosta, ei millään. Np-ultran aikaan tai siis viikoilla 10-13 hcg:n pitäisi listan mukaan olla reilusti yli sadantuhannen. Tässä varmaan puhutaan molemmissa seerumin hcg-arvosta, mutta jotain potenssilukuja tarvinnee olla perässä mitä ei ole kerrottu puhelimessa tai joku muu maallikkoa hämäävä asia/esitystapa.
Tämä lienee se yleisin lista mitä esim. lapsettomuushoidoissa käyvät käyttää kun käyvät mittauttamassa arvojaan. Perhesuunnittelun kotisivut

Tai sitten tässä on jotain mitä mä en nyt ymmärrä/huomaa.

Raitis ja Rakkaus 13+5
 
Viimeksi muokattu:
Voi miten ikäviä uutisia luminainen84 ja Sandemar - ei tähän oikeita sanoja meinaa löytyä. :'( Olen todella pahoillani puolestanne ja toivon teille kovasti voimia jaksaa eteenpäin. :hug: Toivottavasti nämä suru-uutiset nyt loppuisivat tässä ketjussa.

Voimia myös Millukka tulosten odotteluun - mutta kuten tässä edellä jo karvatonkoira kertoi, on hyvinkin suuri mahdollisuus, että siellä ihan terve pikkuinen olisi tulossa. Sitä kovasti toivotaan!

(.) Täällä on olo muuten jo suhteellisen hyvä, mutta väsymys on edelleen melkoinen. Ensi viikolla on toinen neuvola, joten saa nähdä onko hemppa matala tms. Ja tässä viikon ajan olen kyllä ihan varmasti jo tuntenut jonkinlaisia liikkeitä, muljahduksia ja hentoa naputusta! Ihanaa! :heart: Elokuisen tuulimunan jälkeen mies lohdutti minua ja ehkä itseäänkin sanomalla, että eiköhän meillä vuoden päästä ole pieni nyytti sylissä ja nyt siis hyvältä näyttää - ja tuntuukin! :)

Blanco + Öttiäinen 13+5


 
Mammy Voit tietty sittenkin vaihtaa LA:n 19.8. ku neuvolassa ne kuiteski käyttää niitä raskausviikkoja niin täälläkin tulee sit samoja päiviä mainittua, ei mee sit sekasin muiden saman LAn omaaville. REissusta selvitty hyvin, 2 päivän koulutusreissu takana ja tarjolla viiniä ja kuohujuomaa joka tilanteessa ja silti kukaan kaveri ei "uskaltanut" kysyä, miks join vain vichya ja pommacia.. :whistle:

Meillä lääkärineuvoloita 3, eka viikolla 13+5. Joosu itse kyllä sanoin töissä meneväni lääkäriin ja viimeks sanoin että hammaslääkäriin, syitähän on monia mennä lekuriin, mutta ainahan voi keksiä pikkuvalheita jos pokka pitää : )

Voimia suru-uutisia kohdanneille :hug:
 
Luminaiselle ja Sandemarille suuret pahoitteluni ja jaksamista teille ja perheillenne :hug:

Millukka, kurjia uutisia saitte. Jos selaat tätä odottajien foorumeiden listaa niin sieltä löytyy myöskin pino "sikiöseulasta kiinni jääneille". Lueskelin sitä itse ennen meidän nt ultraa... jossa onneksi tuli hyviä uutisia. Mutta siis sieltä pinosta löytyy sekä hyviä, että huonoja uutisia, ja kokemuksia siitä, mitä ihmiset ovat tehneet.

Mammy, kun asiasta tietää niin kyllä toi ihan vauvamahalta näyttää =) Mutta jos ei tiedä niin etköhän sä ihan läskistäkin käy :LOL: Mun mielestä mulla alkaa tulla vähän vauvamahan tapaista esiin, olen siis sen näköinen, että olen lihonut reilusti, mutta kun asiaa tarkemmin ajattelee niin kaikki on tuossa edessä, eli en ole levähtänyt sivuille ollenkaan niinkuin silloin, kun "oikeasti" lihoaa. Tapasin torstaina töissä yhden meidän firmassa mutta toisella paikkakunnalla olevan kollegan, joka saa vauvan aika tasan kuukautta ennen mua, ja hän oli kanssa sellainen läskin/raskaana olevan sekoituksen näköinen. Hänelle kyseessä on eka vauva, eli ei ihme jos sulle (ja mulle) alkaa näkyä aikaisemmin. Ei sen puolen, olin itse kyllä vielä paljon pienemmän näköinen kuin hän.

Kahden viikon flunssa alkaa yllättäen vähän jo hellittää kolmantena päivänä :O (koputan puuta...)
 
luminainen84 ja Sandemar paljon voimia!

Masun kasvusta: Oma maha tuntuu välillä isolta ja välillä pieneltä, varsinkin jos vertaa jonkun toisen mahakuvaa samallta viikolta. Musta myös tuntuu että kohtu nostaa maha makkaraa ylöspäin :D mutta on tua jo enempi sellasen vauvamahan muotonen, omasta mielestä..

Mitä teitä tekee nyt mieli? :p Itsellä maistuu jugurtit nyt ( pitää saada aina aamupalaksi, muutenkin joka aamu pakko syödä aamupala, ennen en syönyt melkein koskaan), mitä ennen en oo syönyt kun ehkä 2dl/vk.. ja banaanit maistuu myös.

Toivotaan että nyt ei tulis enään niitä huonoja uutisia kenellekkään!!

Majj & 12+6 ( huomenna taas poksuu :heart: )
 
Uskaltaako tänne enää kohta tullakaan kun ei nämä suru-uutiset lopu...
Luminainen ja Sandemar :hug:

Soitin torstaina neuvolaan näistä vatsakivuista kun ei tunnu hellittävän, terkkari neuvoi hakemaan sairaslomaa ja ottamaan panadolia. Kun lääkäri oli kerran todennut kaiken olevan ok, mitään sen kummempaa ei nyt voi tehdä. Toistaiseksi kuulemma vaikuttaa edelleen alkuraskauden kasvukivuilta. Tiistaisin on mahdollisuus päästä neuvolalääkärille, jos siltä tuntuu. No, eilen olikin sitten ihan vatsakivuton päivä, tilalle tuli päänsärky. Tänään on aamusta taas alaselkää ja vatsaa nippaillut. Voi kun tuntisi edes liikkeet, niin sekin helpottaisi..vaikka ensikertalaisena en varmasti edes tiedä miltä niiden pitäisi tuntua :headwall:. Oli sitten perjantaina töissäkin sen verran luppoaikaa, että menin tilaamaan Dopplerin :ashamed: ei hyvä...lisää stressiä vaan...

Maha ei vielä hirveästi näy, iltaisin tuntuu olevan sen verran turvotusta että pakko nukkua miehen boxerit jalassa, kun ne ei kiristä. Aamuisin tuskin havaittavissa minkäänlaista mahaa.

Töissä kerroin nyt kaikille, kun tuli puhetta kesälomista ym. Onpahan yksi stressin aihe vähemmän kun ei tarvitse enää salailla. Yksi työkaveri oli kuulemma asian jo arvannutkin pari viikkoa sitten naamastani :).

 
Heippa pitkästä aikaa!

En ole viikkoihin jaksanut kirjoitella, kun työpäivän jälkeen ajatuskin tietokoneen avaamisesta inhottaa. Töissä olen kyllä juttujanne käynyt lukemassa. En nyt osaa paneutua sen tarkemmin keskusteluihinne, joten aika omanapaista tekstiä on luvassa. :ashamed:

Pahoittelut myös minun puolesta suru-uutisia saaneille. Liian paljon niitä onkin tähän joukkoon jo kertynyt niin kuin moni onkin jo todennut. :hug:

Meillä oli nt-ultra viime viikolla ja siellä kaikki näytti olevan kunnossa. Niskaturvootus oli 0,8mm ja vauvan koko 5 cm. Oli laskettua aikaa kaksi päivää isompi, mikä onkin ihan loogista, kun mun kuukautiskierto on kaksi päivää lyhkäsempi, kun se 28 päivää. Laskettua aikaa ei muutettu. Vauva vaan oli kovin unelias. Kätilö kovasti paineli mun mahaa niin, että teki vähän kipeetäkin. Sai vauvan silloin pikkasen liikuttamaan käsiään ja jalkojaan, mutta sitten se jatkoi uniaan. Onko muilla ollut yhtä uneliaita vauvoja? Edellisistä raskauksista muistan, että ihan vilkkaita tapauksia ovat olleet ainakin osan aikaa ultrattaessa. Käytiin myös veriseulassa, jonka vastaukset tulee ensiviikolla.

Oli kyllä helpottavaa ultran jälkeen kertoa asiasta töissä. Mua on ahdistanut, kun on pitänyt salailla monta viikkoa. Kaikki olivat kovin ilosia mun puolesta. Kaksi miespuolista olivat arvanneet ja yksi nainen aavistellut, kun maha oli suurentunut vaikka meillä on ollut yhteinen laihdutusprojekti töissä. Mä oon sit muka laiduttanut aina töissä ja kotona syönyt mitä mieli tekee, että en paljastuis. :D Yksi miehistä, joka oli arvannut, oli kiinnittänyt huomiota siihen, että mä muka hiplasin ja koskettelin mun mahaani. Siis täh!!! Enkä varmana!!! :LOL:

Puolentoista viikon päästä olis lääkärineuvola. Täällä on ollut keskustelua lääkärimääristä raskauden aikana. Meillä ainakin on nyt alkuraskaudessa lääkäri ja olettaisin, että on myös loppuraskaudessa. En muista oliko viimeksi keskiraskaudessa. Jotenkin on sellanen olo, että ei ollut, kun lääkäri täytti sen Kelan lapunkin silloin alkuraskaudessa valmiiksi. Eli meillä on varmaan kaksi lääkärikäyntiä.

Ultra teki kyllä taas paljon todellisemmaksi tän raskauden. Nyt on vaan niin ihanaa, kun kaikki tietää asiasta. Ei tarvii vetää mahaa sisään, joka onkin mun mielestä jo tosi iso. En tiedä millanen valas mahdan olla kesällä. Täytyy varmaan pukeutua perunasäkkiin, kun vaatteet ei mahdu päälle.

Onko muilla kolmatta odottavilla välillä sellanen pelonsekainen tunne siitä, mitä kolmas lapsi tuo tullessaan? Mua välillä mietityttää, että mihin mä oikeen oon ryhtynyt, kun noissa kahdessa on jo ihan hirveesti hommaa. Selviääkö kolmen alle kouluikäsen kanssa? Toisaalta mulla on myös tosi ihana olo, kun meille tulee vielä yksi vauva. On myös helpottunut olo siitä, että meidän perhe on sitten valmis. Enempää lapsia ei nimittäin aiota hankkia.

Mulle vois tietoihin päivittää poikaolon. Se tosin vaihtelee vielä, mutta enemmän on poikaolo kuin tyttöolo.

Oon ihan hirveessä räkätaudissa. :snotty: Ärsyttää, kun ei saa nenän kautta happea ja täytyy kulkea suu auki ja syödä suu auki.

Pujaja ja Unelias Untamo rv 12+1
 
Siiruska: Ei se doppleri välttämättä lisää huolta. Mulla on päinvastoin. Tänäaamuna oli kiva kun olin tehnyt lumitöitä ja oli jotenkin vaan niin puhti pois, että tuli mieleen, että voiko vauvallakaan olla kaikki hyvin. Sohvalle selälleen, geeliä koneeseen ja alle 15 sekunnin päästä pikajuna puksutti kohdussa! :heart:
Mä en saanut käsirasvalla yhtä hyvää kuuluvuutta, joten hain apteekista ultrageeliä. Maksoi muuten vaan 3,9e se puolen litran pullo. Yllättävän edullinen mielestäni.

Täällä ei ole liiemmin mielitekoja. Liha, kana ja makea ei maistu. No ehkä riisiä, uunijuureksia ja bernaisekastiketta tekee vähän liiaksi mieli.. :p
Ei vaan tuollainen hiilaripaukku tee kovin hyvää sokereille, joita joudun edelleen mittailla.
Ja laivan seisovapöytä molempiin suuntiin oli ehkä hieman turha investointi.. Onneksi siellä oli uunijuureksia ja bernaisea! :D

Jaahas.. Kauppaan käypi tämän perheen tie ja sitten taas lumitöitä... Niitä riittää!
Nythän on alkamassa joku hieman kylmempi kausi taas, että eiköhän lumityöt ala pikkuhiljaa riittää.
 
Pikaisesti vaan merkkailen. Ollaan perheen kanssa pienellä kylpylälomalla, huomenna mennään takas kotiin.

Taas surullisia uutisia tullu :'( Voimia teille!

Tietokoneaika loppuukin juuri, kun meni niin pitkään teidän kuulumisia lueskellessa :)

hemari 15+2 (eipä ole pitkä aika puoliväliin enää!)
 
Ompas tänne tullut taas kurjia uutisia :'( Eiks nää ikinä lopu... Pahoittelut Sandemarille ja Luminaiselle.. Tosi kurjaa, että tuollaista tapahtuu.. Voimia asiasta toipumiseen!

Pujajalle pikaista paranemista räkätaudista! Mä olin esikoisen raskaudessa yli 2 kuukautta nuhassa ja se oli kyllä ihan kamalaa kun ei oikein voinut nuhasuihkeita käyttää (tosin käytin kyllä kun en saanut öisin muuten henkeä).. Poskionteloihinhan tauti silloin meni ja piti sitten syödä kuuri josta tuli allerginen ihottuma, nice..

Siiruska, mullakin on melkein jatkuvasti maha kipeä.. Jotenki vaan ajattelen että kohtu siellä kasvaa vaikka välillä huoli asian suhteen onkin suunnaton..

Mulla on mieliteot oikeasti tasaantuneet, esim alussa himoitsemani suolakurkut ei enää maistu ollenkaan niin hyvälle ja karkki on taas pikku hiljaa alkanut maistua, vaikkei kyllä tarvis :D

Mä taidan pitää melko perää nt-ultrassa, meillä se on edessä n. 1,5v kuluttua vasta.. Mut yritän ajatella positiivisesti, että jos silloin on kaikki hyvin, niin sitten olen jo niin pitkällä että lopetan pelkäämisen siihen paikkaan :D

Ja lopuksi vielä mahakuvaa :D



Huikkis rv11+
 
Luminainen ja Sandemar isot halaukset ja jaksamista!! Todella surullista :'(

Itse tulin juuri sairaalasta.. mahakipuja edelleen. Menin normi päivystykseen, mutta laittoivat sieltä synnytysosaston puolelle, kaipa se on sitten käytäntö täällä. Siellä ei ollut mikään kiva lääkäri vastassa.
Ensin kyseli mitä teen siellä, luulenko itse että kivut johtuu raskaudesta ym. Selitin, että sieltä päivystyksestä mut sinne käskivät, että selvitettäisiin onko raskaudesta johtuvaa mahakipua ja jos ei niin takas sinne sen jälkeen.
No lääkäri paineli mahaa, kipuja on enemmän oikeella.. teki kipeetä.. sitten katsoi ultralla, koitin kysyä onko siellä kaikki ok, sanoi vaan, että eihän tällä ultralla mitään pysty selvittämään, pue päälle. Jäin vähän suu auki ja koitin kysellä oliko siellä kaikki kunnossa, ei sanonut siihen mitään. Sen jälkeen sanoi vaan, että pitää odottaa onko tulehdusarvot koholla ja jos ei, niin kotiin seuraamaan tilannetta.. no arvot oli ok, joten tulin kotiin.

Jäi mietityttämään et oliko sikiöllä sit kaikki ok?!? ois kai se sanonu jos ei olis.. äsken tuli vessassa paperiin vähän vertakin, tosi hailakkaa, mut kuitenkin.. huoh.. inhottava olo.. :(

Elzu 14+5
 
Viimeksi muokattu:
Taas kurjia uutisia, tää tuntuu niin pahalta :'( Voimia teille Luminainen ja Sandemar surunne keskellä :hug:
Eltzu Tosi kurjaa kohtelua kyllä.. monennäköisiä lääkäreitä itekki tavanneena tiedän mille tuo tuntuu ku ei oteta tosissaan ja "ajetaan" pois. Eikai kukaan sairaalaan huvikseen lähde. Nykyään mä en enää lähe pois ennenku selviää mistä kyse jos joudun lääkärille mennä syystä tai toisesta. Mene vain rohkeesti takas jos sille tuntuu. Toivottavasti kaikki hyvin ja kivut loppuu ja vuoto ei alkais. :hug:
Huikkis Ihana masu, ihan selvä vauvamasu =)
Pujaja Täällä tuo sun tunne todella tutuntuntoinen. Eli täälläki odotellaan kolmatta ja välillä kyl pelkään ja mietin et miten kolmen pikkusen kans pärjää. Meillä nyt nuo lapset siis puoli vuotta ja neljä vuotta et neki kyl pikkusia vielä. Välillä taas tuntuu et kyllähän kaikki hyvin menee ja tässä samoilla tulilla vielä tuo kolmaski (joka todenäköisesti myös meidän viimeinen) Sitte mua jännittää myös se et miten riittää aika kaikille. Toisaalta säälittää tuo meidän 4-vuotias tyttö ku se jää sitte niin vaille meidän aikaa ku on kaks ihan pientä.. ja sitte toisaalta taas välillä mietin et kuinka tuo meidän pikkumies (vauvan syntyessä 1-v tasan) kokee vauvan tulon ku se on itsekki vielä niin pieni ja sen vauva aika jää sitte niin lyhyeks.. Kertokaas miten näistä syyllisyydentunteista pääsis...? Välillä vaan alkaa kaikkee näitä juttuja miettiin vaikka onki niin onnellinen tästä odotuksesta ja ajatuksesta et meillä on pian kolme ihanaa lasta.
ON: Täällä alkoi perjentai-aamu kurjasti.. Heräsin ja menin vessaan niin verta lorahti pyttyyn heti oikeen kunnolla. Lähdin sitte heti sairaalaan ja matkan aikanaki verta tuli oikein kunnolla. Olin ihan varma et tämä oli tässä. Äitipolilla lääkäri ultrasi ja kertoi onneksemme että vauva on kunnossa, sydän lyö hienosti ja siellä se heitteli kuperkeikkaa. Verentulo johtui istukasta, joka on osittain kohdunsuun päällä. Luultavasti kyllä nousee siitä takaseinämään..toivottavasti... Nyt ei oo verta enää tullut ja kipua ei ole ollut ollenkaan.

Lisää kaipaisin myös kokemuksianne lasten pienistä ikäeroista!!

jonetta ja runsina 13+1
 
Sandemar lämmin halaus suuren surunne keskellä :hug: ja paljon voimia toipumiseen :heart:

...siis tosi paljon nyt tässä ketjussa tullut näitä suru uutisia...ihan sydän syrjällään joka kerta alan ketjua lukemaan ja samalla toivon koko ajan ettei olisi tullut kuin hyviä uutisia :heart: ....voih...kumpa ei enää tarvitsisi kenenkään masu asukkiensa vuoksi murehtia eikä surra :heart:

Elzu, jopas sait kohtelun siellä sairaalassa...erittäin epäammattimaista ja vastuutonta mielestäni :| Voin vaan kuvitella miltä sinusta tuntui palata kotiin epätietoisuudessa oman sekä vauvan tilanteen vuoksi :( Toivottavasti ei ala vuotamaan enempää ja kaikki olisi vauvalla hyvin :heart: ja saisit pikaisesti selvyyden tuohon olotilaasi :flower:

jonetta, mukava että kaikki oli vauvalla veren vuodosta huolimatta hyvin ja että syy selvisi ettet joutunut jäämään epätietoisuuteen siitä miksi verta tuli =)

huikkis, IHANA MASU :heart:

(.) Täällä kaikki enemmän kuin hyvin :heart: suurinpiirtein kaikki ruoka maistuu, väsymystä ei oo kun nimeksi ja muutenkin nyt on tosi "raskautunut olo" suorastaan mahtava fiilis: Mä oon raskaana :heart: sellainen olo :p

 
Moiks..

Hirmuisesti tullut taas suru-uutisia tänne :'( aivan liikaa... :( luminainen ja sandemar halaukset ja paljon voimia kummallekkin :heart:

Elzu: No on kyllä aika törkeää käytöstä lääkäriltä mun mielestä!! :mad: Itse kun kävin viikko sitten lääkärissä mahakipujen vuoksi niin lääkäri otti mun huoleni kyllä tosissaan, laittoi jopa lähetteen ultraan, ihan vain sen vuoksi, että saisin itselleni mielenrauhan. Tosin kävin yksityisellä eli en tiiä vaikuttaisko kun siellä taksat kuitenkin hieman eri tasoa.. Mutta myös nla-lääkäri suhtautui asiallisesti huoliini ja siellä sitten loppupeleis pääsinkin ultraan ja sain varmuuden, että kaikki hyvin :heart:

Onko sulla Elzu leikattu joskus umpparia? Mulla meinaan epäilivät voimakkaiden kipujen (kivut vain oikealla puolella) johtuvan leikatusta umpisuolesta ja sen jättämästä arpikudoksesta mikä nyt kohdun kasvaessa venyy.

Huikkis aivan ihana masu! :heart:

(.) Täällä tuo maha tuntuu yhtäkkiä pullahtaneen näkyviin.. Tosin isoimmillaan illasta eli taitaapi olla lähinnä turvotusta.. Mutta kyllä sen melkeen jo vauvamahaksi tunnistaa. :) Muuten voitu hyvin. Tänään juhlistettu ukon kanssa 6 vuotista yhteistä taivalta :heart: Tai juhlistettu ja juhlistettu, saimpahan syyn tuhlata kauppaan tukun rahaa ja askartaa kunnon illalliset meille. ;) Nyt tuntuu erittäin turvonneelta :D

Onko muilla tullut noita "kuuluisia" hormoneista jotuvia itkukohtauksia??
Itellä ollu tosi lähellä monta kertaa ihan hassuista jutuista ja tänään kattelin koiralle ens viikonlopuksi varteenotettavaa koirahoitolaa reissun ajaksi ja löysinkin aivan ihanan paikan ja purskahdin itkuun, kun mietin miten hyvä ja turvallinen meidän koissun siellä olla :ashamed:

Tosin tällä viikolla tuli varmuus mummon kuolinsyystä, joka palautti tuon kauhean syksyn kaikkine paskoineen mieleen eli senkin takia ollut tunteet pinnassa. :'(

Jahas jos sitä vielä saunan lämmitykseen ja sitten unille.

Niin joo ja mulle voi lisätä poikaolon, ukon kanssa ollaan kummatkin vahvasti niissä tunnelmissa, että pieni poika tuloo :heart:

Piianappula + pikku myy 13+3 :heart: :heart:
 
Vieläkö mahtuu mukaan? Olen kirjoitellut tuolla Helistimessä, mutta tämä näyttää paljon aktiivisemmalle foorumille :)

Olen siis 32 v ensiodottaja ja LA on 8.8.2010. LS on meillä synnytyssairaalana ja katselin, että pinossa näytti olevan pari mammaa aika lähellä tuota meidän LA:ta, jos vaikka satuttais sitte yhtä aikaa :)

Paljon suru-uutisia te ootte täällä saaneet lukea, osanotot kaikille menetyksen kokeneille. Kyllähän se elämä voittaa, sitten kuitenkin ja kaikesta huolimatta.

Mahtavia mahoja teillä kyllä on, Huikkis esim! Itellä ku sattu tuota ylimäärästä olemaan himpun verran, niin tuntuu, että ei tuo maha kasva ollenkaan. Tuommonen turvonnut se on ollut mielestäni sillonkin ku en ollut raskaana. Toisaalta ihan jees, kun en vielä töissä ole pahemmin asiasta huudellut. Mutta mitään mammavaatteita en ole vielä hankkinut, omat kun on sen verran reiluja, että tuo turvonnut maha menee vielä niissä vaikka työhousuista onkin pakko jättää ylänappi auki.

Mites teidän pahoinvoinnit, onko ollu ja joko helpottaa?? Itsellä on on ollu semmosta ilta-aikaan ajoittuvaa pahoinvointia, mutta ihan niinku se olis vähän väistymässä vaikka onkin vähän pitänyt tänäänkin yökkiä.

Testaan tähän vielä tuota ihanaa laskuria, toivottavasti tulee oikea linkki.

 
Piianappula, ei ole umpparia leikattu, päivystyksessä ensin epäilivät sitä, mutta sanoivat että kun olen raskaana, niin laittavat ensin sinne synnytyspuolelle.. mut tosiaan, sit tää lääkäri kun oli kattonut, sanoi et lähdet kotiin, et turha mennä sinne päivystykseen enää, katot kotona nyt mihin se menee.. oon koittanu nyt ajatella, et kaipa se ois sanonu jos ei ois sykettä nähny tms. mut silti meinaan huomenna soittaa neuvolaan, sen verran mietityttää. Yksityiselle oisin menny, mulla kun näistä julkisista muutenkin huonoa kokemusta. Mutta täällä päin ilmeisesti kiinni sunnuntaisin, ainakin Mehiläinen oli.

Mulla on kuopuksen jälkeen vasemmalta puolelta leikattu kolme kystaa, mitkä oli menneet solmuun ja kuolioon, aiheutti hirveetä kipua, silloin poistettiin munanjohdinkin, mut luulis ettei se oikeelle puolelle mitään oo tehny.. mut mistä sitä koskaan tietää.
Voihan sielläkin puolella niitä kystia olla, ois ollu vaan kiva et lääkäriä ois sen verran kiinnostanu, et ois selvittäny mistä kipu johtuu. Jäi kyllä tosi inhottava olo.
Nyt ei ole liikkeitäkään tuntunut viikonlopun aikana, mutta näillä viikoilla se on kai normaalia ettei niitä joka päivä tunne.. vaikka satunnaisesti oon kunnon liikkeitäkin jo tuntenut.

No yö menee varmaan miettiessä, mieskin on reissussa, tulee vasta seuraavana yönä takaisin, toivon vaan ettei tuu mitään kovempia vuotoja/kipuja yön aikana, kun en edes tiedä mihin saisin lapset jos joudun sairaalaan, kun ei vielä tunneta täältä päin ketään. Nytkin ne oli mukana tuolla..
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä