~~ Elokuun 2013 Ihmeet toukokuussa ~~

Hei. En tiedä muistaako enää kukaan, kun on ollut niin jäätävän pitkä tauko, mut tässä on välissä lopetettu työt omalta osalta, mies sai vakituisen paikan kotipaikkakunnaltamme, muutettiin siispä taas 120 km (viimeksi 5 kk sitten, ja nyt taas) ja sit muutetaan tossa kuukauden päästä vuokrataloon (ihanaa, oma piha ja kaikki!!!) ja nyt asutaan porukoilla mikä välillä ehkä koettelee hermoja.
Mutta ruokahuolto ja lastenhoito pelaa hyvin ;)!

Mahassa myllertää kovin kovin kovin aktiivinen kaveri, joka ei anna hetken rauhaa (nytkin kädet käy tuolla alhaalla, tuntuu jännältä). Maha on kasvanut kovin ja vähän pelkään, että joudun seuraavalla neuvolakerralla sille lääkärille oikein tivaamaan, että sitten varmana lupaavat käynnistyksen, jos pientäkän mahdollisuutta, että tämä on taas todella pitkä ja tuhti tapaus. Sukupuolta ei tiedetä, että vois olettaa tytön olevan kevyempi vaikka itse veikkaan taas poikaa. :D Neuvola on seuraavaksi taas puolessa kuussa ja samalla viedään poika puolitoistavuotis neukkuun. On lääkäriä kerrakseen. Eli hyvin menee.

Anteeksi omanapaisuus. Kiirettä pitää ja nytkin pitää lähteä kauppaan! Tulen paremmalla ajalla kommentoimaan muidenkin menoa, niitä on kiva lukea.

Terkuin,
Carriina ja monottelija 25+4?
 
  • Tykkää
Reactions: cockerspaniel
Uusille tervetuloa munkin puolesta,kyllä tänne mahtuu mukaan :)
Reissusta selvitty kunnialla,ja oli kyllä tosi kivaa.Eikä ees tullut mitään supisteluja autossa istumisesta eikä siitä et kaupoissa tuli kierrettyä ihan urakalla.Jalat kyllä ottaa oiretta jos on enemmän liikkeellä,sit särkee ja turvottaa.
Kääk paljonkohan on tullu taas painoo lisää kun tuntuu niin läskiltä olo.Äh,mut herkut vaan maistuu niiiiiin hyviltä! ja tavan ruokakin uppoo...
Nyt viikonlopun jälkeen jouduin jo farkuista luopumaan ja siirryin legginssit+mekko/tunika yhdistelmiin...paljon mukavampi olla ja liikkua.

Ylihuomenna sinne lekuriin ja neuvolaan.Kävin niissä vasta-aine ja kilpirauhas kokeissa,mielenkiinnolla ootan noita kilpirauhaskokeen tuloksia et onko niissä mitään häikkää.

Tänään grillataan.Nams!Lämmin on ulkona.Ei vielä ollakaan rillattu kertaakaan kun ei oo ollu oikein kelejä vielä.Nyt pitää lähtee kuopuksen kaa pihalle ja vapauttaa hurtat häkistä juoksemaan.

Pikkunelonen 26+6
 
Tervetuloa uusille :)

tieti meillä taidan olla minä joka karjuu tota jääkiekkoa ;) vaikken siitä juuri mitään ymmärrä. sain miehen suostuteltua tohon katsomon kiekkopakettiin, vaikka ei tuo sitä juuri vastustanutkaan...

Pimatsu95 toivottavasti supparit ei oo jatkuneet. tsemppiä!

Ottilia tarkoittaako kolmas raskaus kolmatta lasta, etten laittanut ihan väärin tohon etusivulle?

Pii- laitoin linkin sun blogiin myös tonne etusivulle, mut jos et halua et se on siellä niin otetaan pois. Haluatko antaa tonne listalle tarkempia tietoja esim. että monesko lapsi?

( . ) olin tänään sokerirasituksessa aamulla ja ei siinä muuta hirveää ollu kun se et jouduin heräämään niin aikasin kun lapsikin herää vasta 8-9 aikaan :) ja okei, se litku oli jäätävän pahan makusta "sitruunaa". HYI! ja sit kun oli viel kauhee jano niin se oli sellasta karvasta. Vieläkin puistattaa :$

Kista ja Vilperi 26+6 :heart:
 
Jääkiekosta, kun tuli puhe, niin mulla on varmaan vaarana liiallinen verenpaineen nousu :D Tuntuu välillä ihan jyskytystä päässä, kun verenpaineet nousee kattoon ku on jännittävä tilanne.. Meillä myös katsomojutut ostettuna. Ei kyllä miestä tarvinnu mitenkään erityisemmin suostutella ostamaan sitä :)

Kohta pitäs äitiyspakkauksen jo tulla (jee). Tänään haen postista muita netistä tilaamiani vaatteita poitsulle.. Ihanaa. Mulla on jostain syystä öisin ihan jäätävät suonenvedot pohkeissa. Syön kyllä magnesiumia noitten äitiysvitamiinien mukana mutta silti niitä tulee vaan. Onko muilla samaa ongelmaa?

Ikku 25+3
 
tykoistuva: Tervetuloa myöskin!

Ihanaa, vihdoin lämmintä... meillä +16. Ongelmaksi vain tuli heti mitäs näillä keleillä sit puetaan esikolle päällä, kun nukkuu edelleen päikkärit pihalla vaunuis... :) ettei nyt toinen ois sit ihan hikimärkä ku herää...

Vielä kun sais aikaseks haravoida takapihan, niin sit ois aika pitkälle kevät hommat tehtynä... Tänään taas vain tuntuu olevan aikas supistusherkkä päivä...

Suonenvedot pohkeis tuntuu tääläki pikku hiljaa lisääntyvän. Esikon aikaan oli sama, mitä pitemmälle raskaus meni sitä enemmän veti suonta pohkeista öisin... Laitoin sen kyllä silloin osittain työn piikkiin, ku se on ennenki niitä aiheuttanu. On kyllä ärsyttävää varsinki kun vain nopeesti meinaa kääntää kylkee ja sit saaki ruveta väänteleen jalkaansa jos joku muu asento helpottais...

Pitänee jossain vaiheessa vähän vilkasta Suomen peliä tänään, jaksaako kattoo vai ei... Mies on iltahommis ja tulee varmaan melko kiiruhulla kotia et näkis ees toisen erän loppua ja vikan erän... =)

tieti 24+4
 
Hei

Meillä on jälleen mennyt ihan samanlaisesti :) Lisänä on tullut piinaava ilta närästys!!
Niin vahvana on että ei tahdo mikään auttaa.
Masu kasvaa ja vaavi myös. Viimeksi ultrassa painoakin oli jo reilut puoli kiloa.
Vappukin meni ohi, oltiin ystävä perheen kanssa piknikillä :)

Oi että + 13 astetta pääsin töiden jälkeen koirien kanssa kävelee pitkän lenkin ja nyt tytön kaa hevost kattoi. On se vaan mukavaa ettei tarvitse pukeutua paksusti! :) kunhan vaan sää pysyisi samana. Koirilla ois toko kisat perjantaina ja tarttis niihin osallistua.
Täytyy lähteä sinne tallille nyt. Täällä myös miehellä on iltaisin kisakatsommo. Opettanut tuon 12v pojan niihin huutoihin kun maali tulee :D

No mutta kaikile haleja

Vempli ja R 25+5
 
No niin kiva kiva, kävin tänään labrassa.
Huomenna tulee kaikki muut vastaukset paitsi virtsaviljely kun lääkäri ei viitsinyt sanoa, että se on klamydian pois sulkemiseksi (empä viitsinyt vastaankaan sanoa, kun en ole varmaan kahteen kuukauteen sekstaillut niin mistä se olis tullut ;) ) niin siihen ei käynyt se putkilo mitä mulla oli kotona. Ja kun piti olla maksa-arvoja jne. varten syömättä ja juomatta sen 12h niin enhän mä saanu virtsanäytettä siellä annettua, eli huomenna uus yritys. Plaah, onneksi mun äiti tuli tänään tänne niin ei tartte miehen olla taas huomenna pois töistä.

Epa ja Bingo 27+3
 
Tervetuloa kaikille uusille :)
Hitsi kun päivät vaan liukuu ohitse :) tänään oli työharjoittelun loppuarviointi .. läpi meni jee :) noh siitä itseni palkitsin ja lapset ja kävin ostamassa kesävaatteita meille :) vielä olis kyllä viikko jäljellä !

Kisakatsomo täälläkin ja tuntuu ettei tuolta muuta tulekaan !
Onneks on ollu ihania kelejä.. tänäänkin oli tosi lämmin jo niin lasten kanssa voi hengailla ulkona ja lenkkeillä :)

Täällä ei oo paino noussu nyt mihinkää vaikka ruoka maistuu mut tietty oon paljon liikkeessä päivän aikana! Ja katselin etä yhtään ei oo enempää painoa kun ensimmäisestä raskaudesta :) kauhee puolustelu :D mut tää lapsonen on jotenki kamalan vilkas verrattuna noihin muihin lapsiin vaikka töissä kävelee kamalasti ja menee vauhdilla niin toinen innostuu ja hyppii enemmän :)

Jaanino ja tiuhti 24+4
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Täällä täyteltiin eilen netin kautta nuo kelan hakemukset ja vähän jäi kyllä mietityttämään että menikö ne nyt oikein, yleensä olen ollut aika etevä noiden kanssa, mutta nyt en ole ihan niin varma. Tajuaahan ne sieltä automaattisesti, että hain lapsilisää toisesta lapsesta ja ennestään on jo yksi? Luulisi, että tajuaa. No sen näkee sitten kun päätökset tulee. Enempi jäi hämäämään ne äitiys- ja vanhempainpäivärahajutut, onko siis niin etten saa alle 3-vuotiaasta sisaruksesta joka on kotihoidossa tämän toisen äippäloman alettua enää mitään? Kun niissä hakemuksissa ei puolikkaalla sanallakaan kyselty mistään sisaruksista niin ihmettelin. Muistelin, että eräs ystäväni on joskus kertonut saavansa jotain pikkusummia myös isommista sisaruksista (kyse oli vissiin jostain kymmenistä euroista) mutta en kyllä yksityiskohtia muista. Vai saako vasta kht:lle siirtyessä isommastakin? Tosiaan päätöksestähän sen näkee ja ainahan sinne kelaan voi sitten soitella, mutta kertokaa ihmeessä jos tiedätte niin voin jo nyt olla yhteydessä kelan suuntaan ja tehdä vielä lisäyksiä sinne jos tuntuu että tarvetta on..
 
Tervetuloa uusille :)
Pii- laitoin linkin sun blogiin myös tonne etusivulle, mut jos et halua et se on siellä niin otetaan pois. Haluatko antaa tonne listalle tarkempia tietoja esim. että monesko lapsi?

Kista ja Vilperi 26+6 :heart:
Saa toki blogin linkki olla etusivulla! :) Ja sen verran voisin tosiaan lisätietoja antaa, että 21-vuotias, ensimmäinen lapsi, tyttölupaus, laskettu aika 7.8 :)
 
  • Tykkää
Reactions: cockerspaniel
hallittukaaos: mä mietin kans ihan samaa, kun laitoin ne hakemukset netissä... Meni muutamia päiviä kun tuli sit Kelalta lappua että kotihoidontukea ei makseta kun äitiysavustus ylisttää sen summan, mutta jos haluaa niin voi hakea hoitolisää... ja hakemuspaperit tuli mukana... en oo viä saanu aikaseks käydä kysymäs Kelalta et mitenkä se nyt menee, kun taas kerran meni pikkusen yli nuo selitykset mitä luin nuosta... hoitolisäski oli jotain summia mitä sai tienata että sitä maksetaan... Pitäs ottaa itteään niskasta kiinni ja käydä selvittämäs asia...
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Iltaa täältäkin ja tervetuloa uusille!:)
Päivät menee ja onneksi (viikotkin)kohtuu nopiaa ohitte, puoliväli ylitetty reilusti! Jee!
Töissä olo alkaa käydä välillä väsyttäväksi, kun niin kiire päiviä yleensä on ja koko päivän oon jalkojen päällä :/ (sairaalassa oon töissä) Mulla suonikohjuja jo ennestään ja tämä seisaalleen olo turvottaa jalkoja ihan hirveeesti ja särky on työpäivän jälkeen aina inhottavaa! Elikkäs ootan tosissaan, että pääsis jo äippälomalle! (tai saikulle);)

Suonenvetoja alkanu mullakin yöllä tulemaan, mutta auttaa kun vetää takaisin..siis toiseensuuntaan.:D
Muutoin olossa ei kummempia, masu kasvaa pikkuhiljaa..pieneksi sanovat, mutta kun ite tän kantaa, niin tietää oottavansa. :)
Äippärahaa ja muita kelan etuuksia en oo vielä hakenu, kun haen tän 6kk tulojen mukaan, mulla noussu sen verran tulot nyt ed. äitiyspäivärahaan/ ed.verotukseen. Joten haen vasta sitten kun jään äitiyslomalle.

Mulla nyt LOMAviikko!!:D ja touhuttu on hirveesti.. Maalattu hiukan pintoja ja siivottu pihaa, taloa ym.... Ja on myös levätty ja hertkuteltu(taas):ashamed: Mutta en jaksa ressata millään painonhnousulla tai muullakaan, kun mulle pääasia, että olo on nyt hyvä ja eikä mitään kummempia rasitteita oo!
Vaatteita oon minäkin nyt ostellu. Oon jo sen verran vanha ja mukavuudenhaluinen, etten jaksa mitään tiukkaa/epämiellyttävää pitää! Legginssejä ja tuninkoja+muutaman kesämekon tilasin jo!!:p
Voikaa hyvin ja nautitaan lämpenevistä ilnmoista!!

Inkkukinkku rv...mitälie..24.?
 
Onpas täällä hiljaista...

Ulkona +19, esikoinen päiväunilla ja nyt pitäs kerätä voimia kauppareissuun... Joka paikka varmasti tupaten täynnä väkiä, kun huomenna ei pääse kauppaan... Huh huh jo valmiiks.

Huomisin lähetään käymään jo mummulassa, niin saa sit sunnuntaina nautiskella enemmän, eikä juosta tukka putkella siä tää... Mies lupas viedä syömään äitienpäivän kunniaks. =)

Parina yönä lonkka särkeny taas vaihteeks... Johtuiskohan nuosta pihahommista, vaikka vähä kerralla yrittääki tehä ja viä vaihdella hommia, ettei yhellä kertaa koko kukkapenkkiä myllerrä, vaan liikkuu välis... No iteppä oon päättäny hoitaa ne alta pois ennen huomisia sateita...
 
Neuvola ja lääkärikuulumiset.Kohdunsuulla ei mitään erikoista tapahtunu,kiinteä ja kiinni,pituutta 3,5cm.Eli ei ole supistelut tehneet niin mitään vaikutusta.
Paino noussut 600g/viikko.Nyt lähtöpainoon tullu 6kiloa lisää.Valitin myös hiivasta ja ihme,lääkäri määräsi diflucania.
sf 22cm,pieni vauva on kuulema kooltaan kun tunnusteli masun päältä.Raivotarjonnassa möllötti.Ja sit terkka sanoi et jos ei ala mahan mitta kasvaa kunnolla ja näyttää et vauvakin kasvaa pienenä niin lähettää mut ultraan sairaalaan.Mut kaikki mun vauvat on kasvaneet pieninä et ei oo uutta.Mut en kertaakaan ole ultraan joutunu vauvan koon takia.
semmosta,nyt en enempää kirjota kun puhelimesta vaikee...
Pikkunelonen rv 27 tasan.
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Jatkoa neuvolajuttuihin kun pääsin omalle koneelle,eli hb 125,noussut hyvin kun viimeksi oli 105 muistaakseni.Paineet normisti alhaalla ja pissa puhdas.Eli kaikki ok.

Mut toi painon nousu ja lihominen mua hirvittää ja ahistaa,ihan hassua et mulle tulee painoa sen minkä kerkii vaikka koitan liikkua sen minkä pystyn,ja sit vauva ei ota siitä itelleen yhtään.Kun kerran on pieni kooltaan,ja mahakin on olevinaan pieni.

Kyllä mulla vaan on sellanen epäseksikäs kömpelö muumimamma olo,enkä mä tykkää mun peilikuvasta tällä hetkellä yhtään! Sit pitäs vielä jotain sänkypuuhia harrastaa miehen mieliksi,eikä se huvita ollenkaan kun en tunne itseäni kauniiksi,ja vielä vähemmän seksikkääksi.
Ehkä on pinnallista olla ulkonäöstään niin ahdistunu raskausaikana mut mä en voi tälle ololle mitään. :ashamed: Kun kuitenkin tiedän ja tajuan et tää on väliaikasta ja tarpeellistakin tää lihominen,mut kummiskii...

No niin siinä teille heti aamuun valitusta kerrakseen.Pakko oli saaha tuo asia ulos.Miehelle en viiti valittaa hyvin paljoo kun se on mies,eikä silleen tajua tätä ärsytystä.

Muuten olossa ei erikoisia,närästys ei oo vaivannu vähään aikaan mut tilalle on tullu turvotusta jalkoihin illalla.Sukista jää kivat jäljet nilkkoihin..ja lisäks yöllä hikoiluttaa kivasti.kahvia oon taas juonu vaikka taitaa olla niin et se turvottaa mahaa.Pitäs olla juomatta mut on hyvää...
Lääkäri myös käski vähentämään sokerin syöntiä,kun se villitsee hiivaa.Pitää koittaa jättää nuo sokerit nyt pois,saa nähä mitenkä äkäiseksi vielä muutun kun oon jonkilaisessa sokerikoukussa ollut aina...:popcorn:
 
Lääkärikuulumisia täältäkin, eli eilen käytiin lääkärissä ja 100% varma tyttönenhän siellä köllötteli (häpyhuulet oli hyvinkin selvät tällä kertaa), 1224g, liikkeet ++, raivotarjonnassa ja oikein vilkas pienoinen! Saatiin myös ihana 3D kuva, jota voi halutessaan käydä vilkaisemassa blogin puolella.. :)

Huomenna olisi labra, jossa kilpirauhas- ja pitkäaikais sokerikokeet.. Sen jälkeen diabeteshoitajalle, jossa antavat insuliinikynän ja opettavat pistämisen.. Uusi aika erikoislääkärille 10.6.

Niin ja noista KELAn hakemuksista piti sen verran sanoa, että jos jotain puuttuu/on ihmeelisesti niiss'ä, niin soittavat kyllä todennäköisesti perään! Ainakin näin meillä, sillä unohdin hakea kokonaan jotain tukea... Hain vain äitiysloman, lapsilisän ja pakkauksen. Soittivat siis ja kysyivät, että oliko tarkoitus hakea muutakin, jolloin asia selvitettiin puhelimessa. :)
Äitiysloma alkaisikin ensi kuun 8pv täällä! :)

(27+1)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
PikkuNelonen En mäkään tunne olevani mikään "seksipommi" niinkuin jotkut tuntee olevansa raskaana. Itestä tuntuu lähinnä, että on valtamerialuksen kokoinen vaikka painonnousu pysynyt kohtalaisena raskauden ajan ja ennen raskautta mitat oli 166cm/51kg. En vaan tunne itseäni kotoisaksi tässä ruumiissa, mutta kyllä se tästä. Tavoitteena omat mitat. :)

28+0
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Täälä taas halut muuten vaan hukassa... En nyt mielestäni tunne itteeni mitenkään epäseksikkääksi, mut ei vain innosta... Mies parka sit siitä "kärsii"... :) Viime raskaudes haluja oliki ihan toisella lailla...

Huomenna se toinen rakenneultra... Nyt ei jännitä, nyt ootan innolla että näkee taas pikkusen.

tieti ja tiitiläinen 25+0
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Juu ei täälläkään paljon innosta, ei vaan nappaa. :) Vaikka yleensä kyllä oon tosi innokas ja viime raskaudessa olin innokkaampi kuin nyt. Kai sekin vaikuttaa kun on stressiä, supistelee ja väsy päivisin pojan kanssa olon jälkeen?


Epa ja Bingo 27+6 (ja taas huomenna poksuu :) )
 
Huomenta vaan kaikille ;)

Eilen täällä tutkittiin poikien kanssa äitiyspakkaus perusteellisesti, on niin ihanaa kun pojatkin ovat niin tohkeissaan tulevasta perheenlisästä <3 Sokerirasituksessa käväsin keskiviikkona ja maanantaina pääsen soittamaan tuloksista, tuskin niissä mitään on, toivottavasti ainakin :) Huomenna pitäisi ennusteiden mukaan taas ilmat lämmetä ja aurinko paistaa, sitä siis ootellessa, ja tää päivä menee siivoillessa ja jännittäessä illan peliä ;D

Hyvää viikonloppua kaikille!!!

-JennaMaria- ja Keijo 25+3
 
Jee, just katoin netistä, että munkin äitiysavustushakemus on ratkaistu, eli ens viikolla varmaan tulee sit pakkauskin :) Vihdoin pääsee hypistelemään pikkusia vaattehia.

Meillä petipuuhat on hiljasempia lähinnä miehen takia. Se on aina ollut se osapuoli, jolla ensimmäisenä seksiasiat jää pois mielestä, jos on vähänkin jotain muuta meneillään. Mulla taas ei ollenkaan niin helposti :) Harvakseltaan ollaan läheisyystoiminnassa (mun mielestä), mutta laatu korvaa tässä tapauksessa määrän.

Omituinen viikko kaikenkaikkiaan, vapaapäiviä, emoilua pojan luokkaretkellä ja sitten sairastupaakin. Esikoinen on ollut koko viikon kuumeessa, mikä on tosi outoa, koska muita oireita ei ole. Nyt meni eilen isälleen ja toivotaan, että kuume lakkaa pian. Jos ei niin sit varmaan lääkäriin on mentävä, vaikka yleiskunto on ollut ihan pirteä pojalla. Vähän tuo äitiä mietityttää kun lapsi on sairaana ja jossain muualla kuin omissa helmoissa. Ja huomaan näin raskaana olevani vielä "emompi", vaikka on kyse jo melkein 10v pojasta. Äitiyshormonit jyllää!

Omat olot ihan samanlaista jo kuin monta viikkoa, välillä on liitoskipuja, lähinnä selän puolella, välillä kiristää vatsaa, välillä tuntuu suppareitakin, mutta ei mitään uutta eikä ihmeellistä eli tasasesti mennään. Ja pääasiassa tosi helpolla on päästy. Painonnousu on ehkä vähän tasoittunut siitä puolenkilon viikkotahdista viimeisen parin viikon aikana, mutta näyttää sitä edelleen tulevan. Vaavi potkii ja möyrii välillä oikein tomerasti, sitten taas nukkuu sikeästi pitkiäkin jaksoja. Ei kovin hätäiseltä tyypiltä vaikuta.

Nyt mä lähinnä odottelen sitä loppukuun äitiyspolin käyntiä, jossa myös ultrataan vauvan kokoa. Sitä ennen - hommiin!

Pippurihäntä 27+2
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88

Yhteistyössä