~~ Elokuun 2013 Ihmeet toukokuussa ~~

Epa_88 Ei aavistustakaa :), mut edelleen 4 päivää nuoremmalta vaikutti, kuin mitä laskettu aika antaa ymmärtää... En tiä onko täälä tapana antaa kokoarvioo vasta sit tuola loppupuolella enkä muistanu kysyäkkää... Esikoisestaki sain kokoarvion vasta viikolla 36... Olin vain tyytyväinen, että oli kasvanu niinku pitääki ja että ehdin paikalle ajoissa... Äitipolin ulkopuoli oli joutunu remontiin sitte viime käynnin ja piti ettiä nopeesti parkkipaikka ja uus kulkureitti, et jee... Onneksi oon yleensä kroonisesti etuajassa... :D
 
tieti Aijaa, ompas outoa. :) Kyllä meillä joka ultrassa mihin pääsee niin annetaan joku koko arvio. Noh mutta tärkeintä on että vauva on kasvanut :)
Mäkin oon aina etuajassa! Joskus vähän liikaakin, hih. Paniikki meinaa iskeä jos kello on muka liian paljon vaikka hyvin paikalle kerkeäisinkin.

Epa
 
Meillä (Helsingissä) ei ole kertaakaan saanut painoarviota yksityisellä eikä kaupungin ultrassa. Kaikki mitat on kyllä otettu ja sanottu mitä viikkoja vastaa.

Hyvä tieti, että pikkuinen on kasvanut hyvin!

Tänään olis parvekkeenlaittopäivä :)

PH 27+3
 
Viimeksi muokattu:
Moikka ja pahoittelen, monta kk ollut ihan hiljaiseloa minun osaltani.
Facessa olen yhdessä ryhmässä, jonne kirjoittelen enemmänkin, mutta tää on vallan unohtunut.
Mukana siis ollaan edelleen ! :) Masu kasvaa ja tyttölupaus potkii kovasti.
Kaikki on mennyt raskauden osalta ihan mukavasti. Pieniä liitoskipuja ja selkäsärkyä toki on jonkun verran.
Maanantaina olen menossa sokerirasitukseen ja jännittää vähän, miten käy..
Paljon hankintojakin on tehty ja enää puuttuu oikeastaan pikkusälää (tutteja jne.) sekä pinnasänky, sekä turvakaukalo.
Meille tulikin x-landerin vaunujen siasta ihanan pinkit brion happyt, toivottavasti lupaus sukupuolesta siis pitää paikkaansa ;)

Nyt nauttimaan ulos ihanasta säästä pihatyön merkeissä!
Hyvää tulevaa äitienpäivää kaikille äideille :heart:

LadyMoon ja nötterö 26+0 Poks ! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Pikkuhiljaa niitä viikkoja vaan tulee lisää :) Ei sinne elokuulle enää kyllä paljoa ole aikaa..

Mulle vois merkata seuraavat; sokerirasitus 20.5 ja neuvola 29.5 Harmittaa kun tohon rasitukseen jouduin vaan ikäni vuoksi. Onhan se tietenkin ihan hyvä tarkistaa, että sillä taholla kaikki ok, mut mä en tiedä miten selviän tosta aamusta kun ei saa syödä. Tulee niin nopeesti huono ja heikko olo :/ No eiköhän sitä ole paljon rankempi koettelemus vielä edessä, joten eiköhän tuostakin selviä :D

Dana & mini 24+0 (*POKS*)
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Uusi tulokas esittäytyy...
Täällä
Schippy 31v / ensimmäinen / PS / LA 12.8.
Vanhempi nuori äidinalku ihmettelee, pitäisikö sitä yksin kotona ollessa viettää äitienpäivää vai ei. Siis kun puolisko on töissä koko pitkän päivän.
Vointi on ollut koko ajan hyvä, kuin ei raskaana oliskaan. Tosin vatsa on alkanut kasvamaan oikein aimoharppauksin nyt viime viikkojen aikana. Ainoastaan alun perinkin huonot pakara- ja lonkanseudun lihakset ovat saaneet häntä- ja ristiluun ympäristön kipeiksi. Osteopaatit on onneksi keksitty.

En ole aiemmin ollut kovin aktiivinen oikein missään, tällekin foorumille kirjauduin vasta nyt. Mukamaste kouluhommat pitäis saada valmiiksi, mutta hitaasti edistyy. Mitään tarvikkeita ei ole tullut hankittua ja ihan perus hyvien äitiysfarkkujenkin metsästäminen vaikuttaa mahdottomalta tehtävältä, kun ei ole aikaa lähteä Helsinkiin kiertelemään kauppoja.
Äitiyspakkaus sentään tuli, kun muistin Kelan paperit täyttää ajallaan. Tosin sekin, että toissavuotta paremmasta palkasta ei ole hyötyä muuton takia kasvaneiden työmatkavähennysten syödessä tuloja, tuli yllätyksenä...

Mutta eiköhän minua täällä aina välillä näy. Kesää odotellessa B-)
 
Itsekin voisin jotakin tietoja antaa lisää, eli olen 24-vuotias, esikoinen tulossa, sukupuolta ei haluttu selvittää! Pysyköön salassa synnytyssaliin asti, vaikka 95% tutuista itseni mukaanlukien veikkaa poikaa :) Ja TAYS tulee olemaan synnytyssairaala. Neuvolan kesälomien vuoksi synnytysvalmennus alkaa kohdallani jo 16.5. vaikka LA vasta 25.8.

Mihinkäs noi sokerirasitustesteihin passittamiset perustuu? Mulle neuvolassa alusta asti sanottu, että tuskin testeissä mitään kummallista ilmenee, silti hyvissä ajoin varattiin aika 22. toukokuuta.. kunhan pohdiskelin.

25+1
 
Tervetuloa kaikille uusille tasapuolisesti! :flower:

Tänne ei mitään ihmeellistä masu kasvaa ja vauva potkii kovasti. On alkanut nyt potkimaan niin kovaa, että tuntuu ihan ilkeälle. Auts. Keskiviikkona olin kurssilla ja siellä piti istua koko päivä niin illalla sit supisteli. Vähän on tullut muutamana päivänä sitä ns. limatulppaa. Mut sitähän voi tosiaan tulla ja kaikki olis hyvin. Vielä olis 2,5 viikkoa lääkärintarkastukseen tuolla kättärillä. Sit näkee onko tullut muutoksia kohdunsuulla. Mulle vois muuten päivittää ton neuvolan 24.5 ja äitipolin lääkäriajan 31.5.

Sokerirasituksesta sen verran, että itse sinne en suostunut menemään, koska sille ei löytynyt mitään perusteita. No ikä kun täytin tossa sen 25v huhtikuussa. Se olis ollut ainut syy mikä täyttyy noista kriteereistä. Sokerirasitukseen joutuu jos ikä yli 25, bmi yli 25 tai jos on sokeritautia suvussa. Tai edelliset vauvat on ollut isokokoisia syntyesssään. Tuossa niinku pääpiirteittäin.

Oikein mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

härkäneito ja kolmonen rv 25+0 POKS!
 
Tervetuloa Schippy, täällä kans kärsitään yläpakaravaivoista ja nyt viime aikoina nivusissa on alkanut myös kolottaa. Ei liikkumista onneksi haittaa, mutta joskus levossa ei meinaa juilinta loppua niin että unta saisi.

Mä en myöskään enää suostuisi sokerirasitukseen, vaikka lähisuvusta rasite löytyykin. Luin nimittäin lääkärisivustolta (Raskausdiabetes :: Terveyskirjasto), että uudelleensynnyttäjät, alle 40v, joilla edelliset raskaudet ovat olleet ok (puhtaat testit ja normaalikokoiset vauvat) ja oma paino ok, eivät tod näk tarvitse seulontaa. Itsehän kävin kuuliaisesti "turhaan" sekä rv 12 että 24 nielemässä litkut. Ja tokassa rasituksessa arvot olivat vielä paremmat kuin ekassa! Eli se siitä.

härkäneito: Samoin täällä potkut ja liikkeet ovat voimistuneet niin että koko masu heiluu välillä ja todella tekee aika tuimaa sisuskaluissa. Kauhea kasvukausi menossa ilmeisesti.

Masu on jo iso! Mutta niin sen kai kuuluu ollakin, kun 3/4 kohta takana odotuksesta. Isommalta tuntuu kuin esikoisesta, kaipa ne vatsalihaksetkin venyvät nyt vähän eri tavalla. Jaksaa jaksaa vaan...

Hankinnat alkavat olla hyvällä mallilla, vaunutkin odottavat jo vintillä! Nyt olen tyytyväinen.

PH 27+5
 
Miten olette muuten jaksaneet töissä? Onko lääkäri tms sanonut mitään syitä, miksi työssä ei oo voinu jatkaa. Tai siis onko jollekin sanottu, että työssäkäyminen on liian riskialtista? Ite en oikein tiiä mitä ajattelisin omasta työssäkäymisestä. Mun työ on hoitotyötä, johon kuuluu paljon nostoja ja valvomista ja päivät voi olla 10 tuntisiakin.. Mun työtä ei voi mitenkään ns. "helpottaa" tai keventää. Mulla on keskiviikkona lääkäri ja en oikein tiiä mitä sille sanoisin tästä. Oon huomannu, että paikat kipeytyy ja välillä tulee ihan hirveet kivut selkään ja vatsaan. Ja toi valvominen on ehkä se pahin. Toisaalta en haluis jättää työkavereita pulaan jäämällä saikulle. Mulla loma alkaa vasta 27.6.

Ikku 26+3
 
tervetuloa uusille! tietoja päivitetty :wave:

härkäneito onko sulla noiden supistelujen takia noita äitipolikäyntejä noin tiuhaan?

sokerirasitus siinä tosiaan olin viime viikolla vaikka muita kriteerejä ei täyttyny kun et BMI oli 26. ja kaikki oli ok. aika pieni paha loppujen lopuksi.

hankintoja ei tarvi paljon tehdä kun kaikki on valmiina esikoisen ajalta :) tietty vaipat, pumpulit sun muut pikku sälät on vielä ostoslistalla. Mietittiin kyllä et kun 2 autoa omistetaan tällä hetkellä niin tarvis toiseenkin autoon turvaistuin esikoiselle, sit se olis ainakin valmiina ostettu uudelle vauvalle kun tulee aika siirtyä pois kaukalosta. kun haaveena omistaa tulevaisuudessa vaan se farmari ;)

äitienpäivä oli ihana <3 mies toi itse tekemäänsä kakkua aamulla sänkyyn (en kyllä saanu nukkua pitkään) ja sitten päivällä mies lähti iltavuoroon töihin ja me pojan kans lähettiin kyläilemään. koko päivä oltiin liesussa. Ja kelikin oli loistava.

eilen kävelin omalle mummolle ja sitten vielä äidille pojan kanssa ja mulla oli illalla vatsa(lihakset) niin kipeet et melkein itkin. Onneks se meni lepäämällä ohi. koko ajan kävellessä tuli niitä sukkapuikkotuntemuksia alakertaan, ei mukavia nekään, tarvii muistaa seuraavassa neuvolassa kertoa.

Kista ja Vilperi 27+6 :heart:
 
ikku kyselit työssä jaksamisesta .. mie teen kansa hoitotyötä ja mä oon huomannu et välillä vatsalihakset on tosi kipiät .. selkä vaivoja mul ei kovast oo ollu, toki väsyy kun joutuu pitkiä aikoja seisomaan. Jalkojen turvotus ja voimattomuus on välillä kurja vaiva kyllä ! Nyt oon huomannu että supistelee välillä kovastikin ja liikkeessä tuntuu useasti töissä. Toivon että kaikki on hyvin parin viikon päästä lääkärissä!
Muttamä jään kesäkuun alussa jo kotiin kun tuolle koululaiselle ei ole kesällä hoitoa! Niin oon tässä sitte koko kesän! Mutta kannattaa miettiä omaa jaksamista, ite teen kehitysvammaisten kanssa töitä ja se on fyysisesti aika rankkaa!

Täällä vauva on toosi aktiivinen ja liikkuivainen, liikkeet näkyy ja tuntuu tosi hyvin jopa silloin kun töissä liikkuu niin vaavi liikkuu!
Meillä on kaikki muut lapset tässä vaiheessa ollu jo raivotarjonnassa tässä vaiheessa ja tää heittää kuperkeikkaa jalat polkee alhaalla välillä kamalasti, mutta onhan sillä aikaa vielä kääntyä!
 
Shcippy Tervetuloa munki puolesta...

Mä en joutunu ekas raskaudes sokerirasitukseen kun ei ollu mitää syytä, RaDi todettiin sit myöhemmäs vaihees raskautta, nyt tällä kertaa oli sit automaattisesti meno testiin...

Täälä kans pieni liikkuu niin mahottomasti ja potkut kyl tuntuu joka puolella... =) Ja vessassa saa hypätä joka välis kun usein oikein tunkee itteensä mahdollisimman alas...

Äsken käytiin esikon kans kylällä, kun tuos pankis on joku lasten päivä tänään... Vietiin säästölipas tyhjäykseen ja saatiin pankin maskottipehmo siitä mukaan, onnenpyörää pyöritettiin ja syötiin makkaraa ja keksiä... Ilmapalloki saatiin viä lähties, sitä sit puristettiin kädes niin, että pysy mukana kotiin asti vaikka nukahdettiin rattaisiin matkalla... :heart:

Mutta kyllä tuntuu tuo rattaiden työntäminen... En kyllä joka päivä lähe kylille... On tuos niin pitkä ylämäki... :)

tieti ja tiitiläinen 25+4
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Kista joo on noiden supistelujen takia ekstra käyntejä. Siis mullahan on sillä tavalla mennyt nää raskaudet että on ennenaikaisia suppareita ja vuodelevossa oon joutunut olemaan esikoisesta kuukauden. Toinen muksu syntyi rv 32+1 ja nyt tässäkin raskaudessa on ollut suppareita ja lisäksi kerran viikossa saan pistoksen proluton nimistä lääkettä. Nytkin olen sairaslomalla toukokuun loppuun ja siitä jään sitten kesäkuussa kesälomalle.
 
Kunhan ilmoittaudun eläväksi ja käyn lueskelemassa täälläkin :)

Meillä ei kummempia kuulumisia, samaa liitoskipu-tuskaa ja väsymystä nyt ollut päällä ja tyttökin nappasi itselleen flunssan tuossa viikonloppuna. Tänään heitin vaan patjat ja kaikki löydetyt tyynyt olkkarin lattialle ja katsottiin pocahontas ja pocahontas II :) pahin taitaa olla kuitenkin ohi ja neiti on jaksanut leikkiäkin enemmän nyt illalla niin eiköhän me huomenna raahauduta taas hiekkalaatikollekin. Sinne oli kärrätty uudet hiekatkin oikein kukkuralleen pakkohan sinne on mennä sukeltamaan!

Olen niiin tyytyväinen, että esikoisen flunssat on aina kestäneet vain päivän-pari, ei tarvitse sen enempää heräillä öisin nuhanenää hoivaamaan. Lisäksi neiti on kuumeessa aina ihanan rauhallinen ja köllöttelee äipän kainalossa vaan joten aika helpolla kyllä päästään flunssa-aikoina.. :) vatsataudit on kyllä jotain niin järkyttävää tuhansine vaipanvaihtoineen/oksennuspyykkeineen, mutta onneksi niitä ei ole ollut kuin kahdesti..

Miten teillä muuten muut lapset odottelee uutta tulokasta? Meillä tyttö (2,5v) ymmärtää, että äitin masussa on vauva (välillä tosin luulee että isilläkin on, kun isinkin masu on pyöristynyt :D) ja ne muutamat tavarat mitä tänne on uudelle vauvalle tuotu ymmärtää kyllä että kuuluvat vauvalle, joka on äitin masussa. Useimmiten on kuitenkin sitä mieltä ettei vauva tule äitin masusta ulos :D (toivossa on hyvä elää..) eikä uskalla koskea masuun potkuja kokeillakseen yhtään. Serkkutyttöäkin (nyt 3kk) pelkäsi alkuun varsinkin paljon ja vaikuttaa vähän pelkäävän tätä mystistä masuvauvaakin. Vähän on vaikeuksia muistaa ettei äitin päällä hypitä, mutta ei onneksi mitenkään vakavammin ole tullut vaan hyppii muutenkin mieluiten isänsä päällä :) Mä olen kohtuu varma että vauvan synnyttyä meillä tulee esikoisen puolesta olemaan ihmettelyä ja mustasukkaisuutta ja varmaan uhman pahenemista sun muuta myöskin, asennoidun siihen jo näin etukäteen ja kerään voimia ja vinkkejä tulevaan, mutta kyllä yllättyisin ja kovasti jos melkokin kivuttomasti uuden perheenjäsenen tulo kävisi. On tuo neiti sellainen persoona :D

Käytiin muuten viikonloppuna (3. Kerran parin viikon sisään) 80km päässä anoppilassa maalla ja lähdettiin kävelemään vajaan 2km päähän möksältä kaupalle jäätelölle niin sekin teki tiukkaa mahankiristelyiden ym kanssa, sormet ja jalatkin tuntui turvonneelta "lenkin" jälkeen.. Ei oikein tunnu hyvältä tuo liikkuminen enää näinkään pienillä viikoilla. Enkä edes työntänyt rattaita kuin pari ihan pikkupätkää ja se vasta alkoikin tuntumaan! Huhhuh..

Hallittu kaaos + pikkuveikka 25+2
 
Oliskohan se sitten tuo painoindeksi joka ylittää 25..muutakaan syytä en keksi sokerirasitukseen lähetykselle. On tuo oma neuvolantäti muutenkin välillä hieman erikoinen, tunnen itseni välillä tyhmäksi siellä, kun puhuu kaikista asioista ihan itsestäänselvyyksinä, vaikka olen ihan ulapalla tän ekan lapsosen kanssa. Ei oikein muutenkaan osaa aina kertoa kaikista asioista, mitä tehdään ja miksi tehdään. Yritä nyt siinä arvuutella. Viime neuvolassakin (rv 22+4) olin jo paniikissa, kun viikkoja riittävästi, enkä ollut varma potkujen tuntemuksista. Kaikki kenelle puhuin, ehdottelivat mulle mahdollista eteisistukkaa, mutta itse tietysti kielsin asian, koska "neuvolassakaan ei ole mainittu sellaisesta". No mutta kuinka ollakaan, kun sanoin neuvolassa etten ole varma onko tuntemukseni ollut oikeita niin täti sanoo vaan että "niin se istukkahan voi vaimentaa niitä ku on siinä edessä". Meinasin vähän murahtaa, ettei aikaisemmin ollut viitsinyt asiasta mainita, että turhan takia kotona porua vääntänyt, että jossain on vikaa. Mutta nyt tuntuu ja näkyy kaikki myllerrykset kyllä ihan riittämiin, on se istukka sitten missä tahansa :)
 
Ääh mikä supistusten päivä ollu tänään.Semmosia ihan tujakoita kiristyksiä joita voisi kipeiksikin sanoa.Noo pitää ottaa tänään rauhallisemmin,on kyllä niin huono kelikin että voi hyvällä omalla tunnolla olla vaan sisällä :) Yksi yökin meni supistellessa.Mut kun kerran viime viikon lääkärissä ei ollu mitään muutoksia alakerrassa tapahtunu niin en usko et nää supparit mitään suuria aikaan saa.Vielä ainakaan.

Sit toisaalta pelottaa et mitä jos nää supparit ei lopukkaan,kun ei vielä ole aika syntyä.Pääsis sit ees joensuuhun "omaan" sairaalaan synnyttämään,kun se on lähempänäkin,mut jos viikkoja on alle 30 niin synnytykset pyritään hoitamaan yliopistosairaaloissa,meillä se tarkottas kuopiota.Eipä siinä,tuttu sairaala se silleen on kun esikko on siellä syntynyt ja olen itse sieltä suunnalta kotoisinkin.
Eipä tässä olisikaan enää kuin noin 8viikkoa niihin viikkoihin kun muut lapset on syntyneet.Eiköhän se tääkin vauva ajoissa pois tule.

Joo täälläkin on vauvan liikkeet ihan hurjia välillä.Tuntuu et mahanahkan läpite tunkee tulemaan kun niin myllää :O ja se koskee!En muista et sisaruksensa ois näin vilkkaita olleet...yöllä antaa kyllä nyt nukkua ihan suht hyvin.Et jonkilaista unirytmiä on jo havaittavissa vauvalla.

Oon ostanu kestovaippoja huuto netistä ison kasan,nyt niitä odottelen saapuvaksi.Muutenkin on kaikki kamppeet paikoillaan,vauva vain puuttuu! :heart:
no,sairaalakassia en oo vielä sentään pakannu :kieh:

rv28 Poks!
 
Isompien lasten reagointi: Tässä kyllä vaikuttaa tosi paljon se, minkä ikäsiä isosisarukset ovat. Mulla on edellisestä elämästä kohta 10v täyttävä poika, joka oli aluks sillee välinpitämättömän cool kaikesta tähän liittyvästä. Sittemmin olen kuullut kaverinsä äidiltä, että ovat siellä poikien keskenkin jutelleet jutuista. Ja onhan sieltä se huolehtivainen puoli tullut esiin kotonakin. Tavallaan odottaa jo malttamattomana, että pääsisi näkemään. Eniten sitä tuntuu kiinnostavan, miten meidän parivuotias intopetteri-koirauros suhtautuu tulokkaaseen. Ja jonkun verran on miettinyt sitä, kuinka nopeasti vauva sitten oppii asioita. Suurimmaksi osaksi ei kuitenkaan ole asiasta sillä tavalla aloittamassa keskustelua kuitenkaan, ei kuulu ihan siihen omimman mielenkiinnon piiriin tuonikäisellä nämä vauvajutut :)

Töissä kökkimiseltä olen välttynyt, koska jäin tutkimusvapaalle virkaduunistani jo maaliskuun alusta. Tää on ollut kyllä ihan unelmaratkaisu. Harvoin on mahdollista näin leppoisasti odottaa. Joitakin työmatkapäiviä (kerran-pari kuussa) olen tehnyt, mutta niistä on selvitty ihan keppoisesti. Päivät menee lukiessa, kirjoittaessa ja sitten olen ihan raa'asti nukkunut päikkäreitä ja käynyt koiran kanssa ulkoilemassa ja esim. joogassa. Ihanteellinen tilanne. Virallisesti ä-loma alkaa sitten 3.7. Juhannukseen asti ole aikonut tutkimusta rakennella eteenpäin. Esitarkastuskuntoon tuo väikkäri ei kyllä vielä tule, mutta palaset alkavat olla kasassa.

Nyt tuo meidän hauveli näyttää levottomuuden merkkejä siihen malliin, että on aika suunnata nokka kohti metsää. Olen ollut hirveän väsynyt tänään, mutta ehkä tuo piristää vähän.

PH rv27+6
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Hei pitkästä aikaa, en ole tainnut vielä edes kirjoitella tähän toukokuun pinoon :ashamed: Ensin tuli nettikatko operaattorin vaihdon myötä ja sairastelua ja sitten poikien kevätloma.

Palasimme poikien kanssa eilen Suomi-lomalta ja tänään oli sitten heti aamulla paluu arkeen, pojilla koulua ja minulla sokerirasitus. En onneksi saanut sitä inhottavaa kelta-oranssia litkua vaan ihan ilmeisesti vettä ja sokeria, joka ei maistunut niin kamalalata. Ihmeen nopeasti ne pari tuntia siellä kuluivat kirjaa lukien. Huomenna pitäisi saada tulokset.

Meillähän ei ole varsinaisia neuvola- tai lääkärikäyntejä vaan oma tai sairaalan gynekologi seuraa raskauden edistymistä. Seuraavat käynnit gynellä ovat 16.5. ja 13.6. 13.6. on myös tapaaminen nukutuslääkärin kanssa. Viimeinen virallinen ultra pitäisi olla joskus heinäkuun alussa, mutta aikaa en vielä saanut. Rakenneultra oli 26.4. ja kaikki oli pienellä hyvin. Vastasi esikoisen mittoja, josta oli ultra täsmälleen samoilla viikoilla eli pienikokoinen vauva, vaikka vatsa tuntuukin jo melkoisen suurelta ja oma paino on noussut melkoisesti. Sukupuolilupauskin saatiin, mutta pidetään se nyt täällä julkisella puolella omana tietona.

Isompien lasten suhtautuminen meillä lapset välillä ehdottavat itse joitain tavaroita ostettavaksi vauvalle ja muuten kommentoivat äidin kasvanutta masua. 5v on innoissaan ja on selvitetty miten lapset syntyvät ja muita asioita. 3v odottaa myöskin, mutta ei ole niin vauvarakas kuin veljensä ;) Ja saa nähdä miten mustasukkainen tulee olemaan, kun joutuu luovuttamaan nuorimman paikkansa...

Pippurihäntä Meillä on 5v kanssa pohdiskellut ja keskustellut kavereidensa kanssa vauva-asioita ja juttelee asiasta vähän joka paikassa muutenkin :)

Kipuja tuntuu olevan joka lähtöön. Nyt on muutaman kerran tuntunut, että supistaa, mutta en ole ollut aivan varma ja luulisi näin kolmannella kerralla kuitenkin tunnistavansa supistelut?! Selkä on edelleen kipeä, öisin herään välillä suonenvetoon ja vali vali. Tuntuu ettei hyvää nukkuma-asentoa ole olemassakaan. Lisäksi hengästyn pienimmästäkin rasituksesta. Mutta onneksi puoliväli on jo ylitetty eli voiton puolella ollaan :)

Hankintoja ei ole tullut tehtyä vielä oikein mitään. Yhdellä tutulla olisi myynnissä stokken sleepi sänky ja harkitsen, että tarvitaanko vai ei, kun asunnostakaan ei ole vielä varmuutta ja poikien vanha pinnasänky löytyy varastosta, mutta ei ole kovin hyvässä kunnossa.

Saini ja pikkuhukka 24+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Huoh tänään loppu työharjottelu :) nyt sit omien töiden pariin! Vanhuksista kehitysvammaisiin! Tuosta työjutusta piti sen verran kertoa, että muthan siirrettiin toiseeni yksikköön raskauden takia, koska olin mielenterveys yksikössä töissä ja väkivallan uhka oli liian suuri vaaville.
Vauva keksinyt täällä ilta venyttelyt ja poikittain toki.. tuntuu välillä kivuliaalle :D

Meillä on tuo 4 vuotias innoissaan vauvasta.. iida luvannut äitiä kovasti auttaa.. pelkään pahoin että äitin pinsessa saattaa tuntea pientä mustasukkaisuutta mutta eiköhän tuo hoidu kun vaan ottaa vauvan hoitoon mukaan! Keskimmäinen odottaa leikkikaveria, mutta 6 vuotta on aika iso ikäero ! Vanhimmalla on omat jutut ja kaverit. Ei tunnu hirmusti kiinnostavan :)
 
Äh sori vaan kaikille, mulla on vissiin "vähän huono-päivä" kun haluan valittaa kaikkialle. :D

Mä niin vihaan tätä hampaidentulo aikaa, poika on nyt kitissyt tasaseen tahtiin joku kuukauden verran! Osa on jo puhjennut ja sais jo loput hampaat puhjeta, ikenet pullottaa siihen malliin että huh huh...

En enää edes muista millainen on iloinen lapseni kun tuo nykyinen vaan kitisee...

Ja täällä turvottaa sormet ja jalat, päätä särkee ja närästää. Eilen vedin rennietä ööh tunnin/kahden välein.

Epa ja Bingo 28+5
 
Tännehän sitä on hyvä valittaa... Ja aina helpottaa hetkeks... :)

Meillä opetellaan esikoisen kans nukkumaan päiväunet omassa sängyssä... Huoh... Saas kattoo kuinka pitkä projekti tulee oleen... Maanantaina nukku siä hienosti (paremmin ku vaunuis), mut kerkes nukahtaa rattaisiin ja sit siirsin vain sänkyyn... Eilen olin kaupas ja oli nukahtanu isin syliin ja kauhee huuto ja melskaaminen ku oli laittanu sänkyynsä... Molemmat siis nukku eilen sohvalla ku tulin kaupasta. No tänään, ei oo suostunu viä lähellekkää sänkyä... No ehkä viä joskus...

Täällä kans mietitty kuinka pahasti on esikko mustasukkanen vauvasta, kun me ei miehen kans saada ees halata ilman että tulee kiskoon toisen pois... Tai jos satut leikkimään esim. kaverin lapsen kans, niin helposti tulee raivarit... No ehkä sekin sit sujuu joinki...

tieti ja tiitiläinen 25+6
 
Tänään oli mulla se lääkärineuvola ja kaikki oli oikein hyvin. Kyselin tosta mun työstä ja se oli sitä mieltä, että nostelut ei haittaa kunhan tekee ergonomisesti ja muutenki kuulostaa oireet siltä, ettei tarvii olla huolissaan. Ainut mistä se sano oli tuo yötyö, kun kuulemma kolmeen viimiseen kuukauteen sitä ei suositeltais. Käski hakee sairaslomaa heti ku siltä tuntuu. Tunnollisuuttani en varmaan tuu sitä hakemaan. Huoh.

Vähän strategisia mittoja sitten:
Oma paino: +120g/vko
Verenpaine: 127/87
Hempparit: 142
SF: 23cm
Sikiön painoarvio: 850g (syntymäpainoarvio 3,2kg)

Raivotarjontaan oli paikkasa löytäny ja pää oli melko matalalla lantiossa. Kohdunsuu oli kiinni ja kiinteä :) Jee ei ollu supistelut sinne vaikuttanut siis. Kaikin puolin näytti vauveli voivan oikein hyvin!

Ikku 26+5
 

Yhteistyössä