*** Elokuun 2011 masumurut KESÄKUUSSA ***

Tulin pikaisesti poksumaan ja kertomaan että saikku jatkuu äitiysloman alkuun asti. Siksi en kai ole tässä koneella kovasti istuskellutkaan, kun ei ole pakko. :) Liitoskivut on helpottaneet levon ja liikkeen myötä: Ihanaa kun on "normaali" vointi.

Kirppiinalle tsemppiä supistusten kanssa, Hypylle jaksuja idioottilääkärin kanssa ja Miuskille tsempit vielä rippijuhlien järkkäilyyn ja jaksut ikävien sattumien kanssa! Kyllä se tästä: nautitaan kesästä! :hug:

-Mandalay + Onni rv 31+0 (Tahattomasti lapsettomana tämä raskaus tuntuu edelleen uskomattomalta... :D)

P.s. Hormonit jyllää: sain paniikki-itkukohtauksen hammaslääkärissä ja märsäsin Arttu Viskarin Mökkitie-kappaletta tänään kauppareissulla.. Itku pääsi myös kun mies kaivoi minulle kasvimaan pihalle viikonloppuna. :heart:

Eea
Täälläkin poksutaan 29+0 :heart:

Viime yö meni valvoessa. Heräsin kahden aikoja, ja valvoin varmaan kaikenkaikkiaan pari tuntia. Vauva melskasi masussa mahdottomasti! Ensimmäistä kertaa liikkeet haittasivat nukkumista. :) Liekkö myös harjoitussupistukset alkaneet. Välillä alamahassa on outo tunne, tosi kevyt, ei tee kipeää tai mitään.

Jospa tänään sais virkkailtua vauvan peiton loppuun ja tehtyä vähän ompeluhommia.

Aurinkoista päivää kaikille ihanille odottajille!!!! :) Nyt aamuakahville.

Eea & Urkki

Hyppy piti käydä tarkistamassa etusivulta, että oliko meillä sama sairaala ja kun näytti olevan niin taidan tosiaan tietää kenestä on kyse : / joten täysin samoilla linjoilla edellisten kanssa: soita ja pyydä toista lääkäriä. Samaisen naikkosen kanssa on meikäläisellä mennyt sukset ristiin esikoisen ajoilta todella pahasti ja ilmoitinkin etten hänen luonaan suostu käymään tämän raskauden tiimoilta. Eikä ole tarvinnutkaan :)

Jaahas, enempää en sitten ehtinytkään...poika uimakouluun :D

~tottis

mä sain 4 suonenvetoa yöllä, ihan kamalia tollaset!! Onko muilla tullu?
tänään tämä mamma ottaa talviturkin pois (ihanaa).

Ainiin ostettiin hoitopöytä ikeasta ja ihan ekana siinä oli sängynohjeet ja sen jälkeen huomasin et pala oli lähteny yhdestä kulmasta, et kiitti letuista:D

mä tästä lähden uimaan!

miimii ja muikkunen rv29 poks!

Mie soittelin sinne sairaalaan, mutta en vaihtanu vielä lääkäriä koska ens kerralla meillä on lastenlääkäri kattomassa, eli ihan eri lekuri.. onneks. Mutta jos jatkkossa vielä pitää ultrata tai asioida niin tuolle en mene.

Tottis Se on niin inhottava kun olla ja voi, ens raskauksissa (jos niitä tulee.. )en varmasti käy enään samalla lekurilla. :D Palautetta lähtee perään..

Neuvolassa kaikki oli hyvin. Sf-mitta 30, joka menee vielä käyrillä.... :D

Suonenvetoa..pientä on ollu, mutta en oo heränny yöllä semmoseen..

Neuvolakuulumisia:

rv: 29+5
painon muutos/viikko: 0g (viimeksi oli tullut se 600g eli ihan hyvä näin, tulee näköjään 4 viikon jaksoissa mulle tota painoa)
painon nousu yhteensä: 10,3kg
turvotus: +/- (sanoin, että työpäivän jälkeen jalat turvoksissa, mutta terkan mielestä en näyttänyt turvonneelta)
RR: 117/74
protskut ja sokeri pissassa: -
HB: 122
SF: 26,5 (aavistuksen keskikäyrän alapuolella menee)
sikiön syke: 135 (oli ensin vaan 112, mutta nousi sitten, kun tönittiin ja alkoi liikkumaan)
liikkeet: +

Tarjonnasta ei laittanut eikä sanonut mitään. Sanoi vaan, että vauva on tossa mun oikealla puolella. Potkut tuntuneet eilisestä asti tossa vasemmalla sivulla. Paljonhan se vieläkin pyörii sielä, joten sen takia ei varmaan tarjontaa sen paremmin laittanut tai sitten ei vaan saanut selvää siitä.

Toi syke vähän säikäytti. Se laite oli sillain, että en nähnyt itse sitä, mutta kuulin, että on selkeesti tosi matala. Onneksi se lähti liikkeiden myötä nousuun. Jos olis alle 110 mennyt, olisin kuulemma lähtenyt äitipolille käyrille. Onkohan ihan normaalia, että sikiön leposyke on noin matala?

Muuta en nyt kerkiä, joten pahoittelen omanapaisuuttani.

Pujaja ja Nuppu 29+5

Pujaja Mie olin eilen kans neuvolassa ja katottiin syke. Mun mielestä se kuulosti epätasaiselta ja tavallista pidempään terkka sitä kuuntelikin.. sitten välillä kuuntelin ite ku ois hidastunu ihan huomattavasti.. ja tietysti huolissani olin kunnes terkka vaan sano että hyvä syke on. Ja se jäi siihen.. Pelkään et johtuuko toi syke siitä lääkärin tekemästä kääntöyrityksestä, ettei vaan pikkusella oon nyt napanuora kaulan ympärillä tms.. : /

Mulle terkka sano viimeks et on normaalia et vauvan sykkeet seilaa 110-160 välillä. Ja jos tosiaan alle tuon 110 menee niin sen jälkeensit tutkitaan. Eli uskon Pujaja, että teidän vauvalla kaikki hyvin kun sykkeet kuitenkin lähti nousuun :)

Meidän koiruus leikattiin eilen (siis strelisaatio) ja on ollu nyt niin reppana kun olla ja voi : / Vieläkun joutuu pitään sitä kauluria ens lauantaihin asti ja on niin häpeissään siitä :( Huoh, nytkin tunki väkiste sen kaulurinsa kanssa sängyn alle. On se pienen koiran elämä välillä kovaa :) Mutta kyllä välillä on naurussa pitelemistä kun riehaa kaulurinsa kanssa "vaikka läpi harmaan kiven-periaattella" ympäri kämppää ja kaikki matkalla kaatuu.. Ja auta armias jos nauraa ääneen niin sen jälkeen neiti mököttää yksikseen jossain nurkassa pitkä tovin. :)

Hyppy soitin äsken äitiyspolille noista sykkeistä, kun jäi vaivaamaan. Sieltä sanottiin, että normaali vaihtelu on 110-jotain. Eli ihan normaalin rajoissa on eikä syytä huolestua. Mulla on 3 viikon päästä seuraava neuvola, joten se äitipoli-ihminen neuvoi oman mielen rauhoittamiseksi soittamaan neuvolaan ja pyytämään aikasempaa aikaa, jossa vaan kuunneltais sydänääniä. Meinaan pyytää, jos ens viikolla pääsisin kuuntelemaan. Mua kans pelottaa, että napanuora on kaulan ympärillä, kun sunnuntaina ja maanantaina liikkeitäkin tuli tosi vähän. Nyt on kyllä liikkunut ihan hyvin.

Esikoisesta loppuraskaudessa oli sykkeet 117 ja silloin neuvolantäti oli huolissaan ja halusi, että sykkeet olisi yli 120. Onkohan nyt ohjeet sit muuttuneet, kun raja on toi 110?

Pujaja

Aamulla käyty neuvolassa:

rv: 30+3
Paino : +146g/vk yhteensä tullut nyt: 7kg
Turvotus: +
RR: 102/64
Hb: 112
SF: 27 (aavistuksen keskikäyrän alapuolella menee)
tarjonta: RT
Syke: 150+
Liikkeet: ++

Neuvola tätikin naureskeli kun oli niin kova melskaamaan tämä vauva masussa! :)
Nyt alkoikin sit käynnit kahden viikon välein!

Tuun myöhemmin lisää, nyt ulos ! :)

majj & 30+3

Niin ne viikot vierii ja piti tulla merkkaamaan jo kesäkuun pino. Isot kiitokset päivittäjille. =).

Neuvolakuulumisia tiistailta:
- painoa tullut kuukaudessa 3 kg, eli kokonaisuudessaan n. 10 kg.
- verenpaine 129 / 89, edelleen saan huomautuksia alapaineesta, mutta kotimittaukset näyttää selvästi vähemmän.
- hemoglobiinia ei katottu, kun oli viimeksi niin hyvä.
- sf-mitta 30
- sykkeet 153, liikkeet ++.
Lapsiveden määrää ei merkattu kortiin, mutta terkka sanoi että sitä on riittävästi. Ja raivotarjonnassa.

Öiset menkkamaiset tuntemukseni ovat terkan mielestä supistuksia, jotka johtuvat virtsarakosta joka painaa kohtua. Tämä diagnoosi siis siitä kun olo helpottaa vessassa käydessä.
Valitin tuosta selästäni, ja sainkin tälle päivälle ylimääräisen lääkäriajan. Sairaslomaahan se sitten kirjoitti äippäloman alkuun, eli tällä mammalla on työt tehty vähäksi aikaa. :) Olo on kyllä aikasta helpottunut, niin tuskaista se istuminen alkoi jo olla, ja muutenkaan ei työnteko hirveästi kiinnostanut. Nyt aionkin vaan loppuviikon olla möllöttää ja nukun silloin kun nukuttaa. Lääkäri katsoi myös kohdunkaulan tilanteen, noista yöllisistä suppareista johtuen, edelleen kiinni, kiinteä ja pituutta 3 cm. Kuunteli myös sydänäänet, itse en kyllä millään niitä erottanut mutta jostain se sai luvuksi 142. Ei ollu tosin se miun oma lääkäri.

Seuraava neuvola onkin jo reilun puolentoista viikon päästä, silloin käydään kuulemma synnytyskeskustelu ja mies tottakai mukaan jos vain pääsee. Harmittaa pikkasen kun oma terkka on silloin lomalla, ja siellä on sitte joku sijainen..samaten seuraavalla lääkärikerrallla heinäkuun alussa on taas eri lääkäri.

Eilen käytiin tutustumassa synnärillä, oli ihan positiivinen kokemus, mukava kätilö kertoi tarkasti kaikesta, tosin olen varmaan unohtanu kaiken sitten h-hetkellä. Kovasti vaan varoitteli, että kesällä on tulossa melkoiset ruuhkat. : / . Jotenkin sitä taas heräs tajuamaan että kohta meille tosiaan on tulossa vauva :heart::heart:

Piianappula Meilläkin koiraneiti leikattiin vuoden alusta ja voi sitä reppanaa...meillä piti se tötterö ottaa aina ulkoillessa pois, koska hän ei voinut pissata se päässä..sen lisäksi mulla oli jalat ihan haavoilla, kun piti aina vauhdilla juosta päin. Lopulta se koko tötterö sitten hajosikin :LOL: Mutta ah, tätä ihanuutta kun ei enää tarvitse viritellä juokupöksyjä jalkaan ja sitten töistä tullessaan löytää sen "vaipan" pieninä silppuina keittiön lattialta :whistle:.

Nyt pötkölleen ja lepuuttamaan selkää...ja yrittämään sisäistämään sitä asiaa, että mullahan on nyt oikeesti LOMA :cool::cool::cool:

Siiruska ja salamatkustaja 32 +3

Noista sykkeistä heti pakko kommentoida vaikka Pujaja asian selvittikin :) Meille ainakin koulussa opetettiin, että tosiaan alle sen 110 ei sais mennä (tai siis sit tarvitaan jatkotutk.) mut jos siellä käy ni on ok ja Hyppy, vaihteluhan sykkeissä on sallittua, sitä nimen omaan pitääki olla :) Mulla ollu masukilla aina sykkeet 150 tai yli ni viime kerralla oli jotain 130 luokkaa, mut vauva oliki ekaa kertaa unessa ääniä kuunneltaessa :) Mut toi on vähän neuvolatäti kohtasta (valitettavasti) milloin kukaki on huolissaa.. Mullahan silloin kun viimeks kävin synnärillä ni se ktg näytti tosiaan liian matalaa sykettä mut lääkäri sano et johtuu siitäki ku vauvalla oli hikka ja vielä kuitenki aika pieni ni se ei lue joka lyöntiä ja siks keskisyke muka on liian matala..

Tänne ei uutta, supistelut jatkuu..

Leo81: Kiva että säätyit vielä, mielellään olen ilman kohtalotoveeita :D Näillä helteillä kun sitä kutinaa ei kenellekkään ihan tahalleen toivoisi!!! Pidetään peukkuja että tällä kertaa saisit nauttia odotusajasta ilman koko arvojen nousua!!!

Piianappula Meillä yös täällä yksi pönttöpäinen koira :LOL: Kävi kaksi viikkoa sitten pallien poistossa ja vieläkään ei ole tikit sulanut :( Raukka joutunut pari viikkoa jo kulkemaan ton tötterön kanssa kun heti menee "itse asentelemaan" tikkejä kun silmä välttää. Toki jo ulkoilujen ajaksi sekä sisällä kun joudan itse pitämään koiraa silmällä oon kaulurin jo ottanut pois. Huomenna pääsee kuitenkin jo pälkähästä kun käydään eläinlääkärissä napsaamassa tikit pois!!!

mammy: Juotko Vissyä? Kannattaa ostaa sitä semmoista (oisko hartwallin) ihan perus perus vissyä, jossa siis ihan valkoinen etiketti ja lukikohan et classic tms. Mulle lääkäri sanoi, että munuaislääkärit suosittelevat sitä vissyä kun siinä juuri kaikki kivennäisaineet/mineraalit niinkuin pitääkin. Nykyvissyissähän ei läheskään kaikissa ole muutakuin vettä ja hiilihappoja :D Mutta siis mulla se on helpottanut tosi paljon suonen vetoon jos illalla muistaa ison lasin juoda (inhoan vissyn makua joten lantraan tuoremehuun :LOL: ) Ja siis näillä helteillä ei varmasti haittaisi vaikka joisi enemmänkin!!!

Vedenjuomisesta muutenkin tuli mieleen että join eilen tosi paljon ihan vaan vettäkin niin mulla hävisi lähes kaikki turvotus????? :O olin jo menettänyt toivon että ei se enää mihkään häviä kun on kerran tullut niin illalla meni sormukset niinku normaalistikkin käteen ja tänää aamulla yhdet sortsit mahtui jalkaan jotka eilen ahisti ku mahoton???? VOiko olla oikeest mahollista? Noh oli tai ei niin alan uskoa vedenjuonnin taikaan ja olen kokopäivän taas lipittänyt vettä :D Olokin jotenkin virkumpi kokoajan!!!

Liikunnasta Itse harrastan edelleen. Toki aika hyöty liikuntaa täälläkin. Päivittäin käydään pyörällä/kärrykävelyllä tytön kanssa jossain lenkillä. Tänäänkin ajettiin pyörällä kesän ekalle uimareissulle ja jätksille, en tiiä kumpi nautti enemmän!!!! :cool: Jotenkin olen koko kevään odottanut lomaa, rauhallisia päiviä ilman kiirettä ja sitä että voi tytön kanssa touhuta kaikkea kivaa kesällä ja tämä päivä on ollut siinä lähes täydellinen.

Mut nyt päiväkaffea ja pienet päiväunet että jaksaa illankin olla skarppina!!!

Viola ja "Wilhelmiina" 32+0!!!!!

Mie en nähny ite sitä syke vaihtelua, että paljo se oli. Mut toivottavasti ei alle sen 110.. meillä ku ei oo nyt oma terkka tuolla vaan sijainen niin vähän erilainen toimintatapa hällä muutenkin. Mutta toivottaavsti kaikki hyvin.

Voimia supistuksista kärsiville, onneks kuitenkin kaikki ollaan jo sen verran pitkillä viikoilla menossa että voi jo "huokaista helpotuksesta".. :)

Liikunnasta En kovin paljoo voi liikkua, koiran kanssa ihan mini lenkkejä tullu käytyy. Viimeks ku mentiin 2-3km lenkki nii älytön paineentunne tuli alamahaan, mistähän se johtuu..mutta ei tuntunu kävely hyvältä.

Taas omanapailua tiedossa..

Alapäässä on ollu välillä kummallista kirvelyä, se menee kyllä ohi aika pian mutta tulee sit takas.. ja nyt jäi mietityttää terkan sanat eilen kun hän sanoi että vauva on lantiossa.. eli onko laskeutunut jo? vai kuuluuko ollakkin siellä jo :D ihan pihalla oon näistä kyllä.. Yöllä oon saanu ravata 1-3 krt vessassa, mitä ennen ei oo tarvinnu näin tiuhaan ainakaan..

Tulispa se äippäpakkaus jo <3

Hyppy ja poitsu 30+6

Hyppy, mulla on ollu vauva syvällä lantiossa ainaki jo rakenneultrasta asti :) Ja mulla ainaki se tosiaan juoksuttaa vessassa vielä normaali enemmän :) Ei tarkota siis että ois välttämättä vielä kiinnittyny.. Jotku babyt vaan tykkää majailla jo "lähtökuopissa" hyvissä ajoin.. Mulla esikoinenki oli pitkään jo pää lantiossa..

Aamulla käyty äitipolilla (tai itseasiassa siellä meni koko aamu 2,5t...). Oli sikiön kasvunseurantaultra ja raskausdiabeteskontrolli. Radista eivät kummempia kommentoineet, katselivat mun mittaukset vihosta ja sanoivat että jatka samaan malliin. Muutama ylitys siellä täällä, mutta kun tiedän miksi ne on aina pompannu niin eipä tuo haitannut.

Ultraus sit kesti tosi kauan, kolme ultraajaa oli loppuviimein paikalla (aina haettiin kokeneempi paikalle..). Vauva oli niin pää syvällä lantiossa ja muutenkin huonossa asennossa, ettei meinattu saada mitattua ja niitä kaikkia virtauksia tutkittua, joilla seurataan vauvan oloa. Päänympärysmittaa ei esim. saatu. Sen sijaan pään lakimitta oli nyt ala- ja keskikäyrän välillä! Sehän on aiemmissa ultrissa meinannu pudota alakäyrän alapuolelle, eli sikiön pää on kasvanu! =) Virtauksia en tiedä saivatko ihan kaikkia kunnolla mitattua, mut olivat kumminkin tyytyväisiä lukemiin. Mä en niistä sen kummemmin ymmärtänyt, muuta ku että kaikki näytti olevan ok. Rv nyt 31+1 ja painoarvio oli 1350g eli tosi pieni kyllä, ihan alakäyrällä kasvaa, viikkokasvu n. 150g eli kai just aika minimi. Kahden viikon päästä taas kontrolliin, että jatkais kasvua omalla käyrällään.

Verenpaineet oli ekalla kertaa peräti 150/107, toisella 129/92 (kotona mittasin ennen lähtöä 123/72), mulla nuo viralliset mittaukset aina jännittää..ktg-käyränki ajoivat, vaikka yleensä eivät sitä kuulemma tee ennen kuin rv 32+ alkaen, mut olinhan mä jo aika lähellä sitä. Vauva liikku sinä mittausaikana tosi hyvin ja sydänkäyrä oli vaihteleva, supistuksia ei tullut, ei mulla niitä mielestäni ole ollutkaan juurikaan.

Ens viikolla neuvola joten kyllä tässä saa ravata nyt tiuhaan kontrolleissa.

Koralli & Tähkäpää 31+1

Huh hellettä, ei oo minun juttu näin korkeat lämpötilat. Ulkona ei jaksa tehdä mitään, sisähommat on nyt kiva juttu. Eli oon pessy vauvan vaatteita ja lajittelen niitä koon mukaan paikoilleen.

Huuhteluainesta piti vielä sanoa, että tän viikon perhevalmennuksessa täti sanoi, että sitä ei suositella vauvan vaatteisiin. Siinä saattaa olla allergisoivia ainesosia.

Liikuntaa en pysty enää harrastamaan. Selkä- ja nivuskipu pitää siitä huolen. Käyn kyllä päivittäin koiran kanssa kävelemässä, mut se on aika hidasta menoa. Ja koirasta tulikin mieleeni, että kun meidän nartulta leikattiin viime syksynä kohtu pois, se oli niiiiiin kipeä se pönttö päässä. Ilman pönttöä kipu unohtui. Onneksi tikit suli tosi äkkiä, eikä pönttöä tarvinnut käyttää kuin reilu viikko.

Suonenvetoa oli taas pitkästä aikaa viime yönä. Olisikohan helteellä jotain tekemistä asian kanssa!?

( . ) Tänään oli neuvola.
Paino +250g/vk, nyt sitä on tullut yhteensä 7,3kg
Turvotus +/-
Pissi ok
Sf-mitta 31 (tasaisesti yläkäyrällä mennään)
Rt
Liikkeet ++
Syke 135-140
Hemoglobiinia ei mitattu, kun se viimeksi oli yli 130
Ja verenpaine...neuvolassa se oli 142/78 (toisella mittauksella 142/98). Th sanoi, että yläpaine on korkealla. Minä oon aina ajatellu, että alapaine on se olennaisempi. Mut kuitenkin, sanoi, että pitää kotona mittailla ja ottaa yhteys neuvolaan, jos paine on koko päivän yli 150/90. Hän sanoi myös, että paine saattaa olla nyt koholla myös sen takia, kun on helle saattaa tehdä nestehukkaa. En oo muistanu juoda tarpeeks, ku pitäis nyt juoda yli 2L päivässä. Ja mullahan tosiaan on myös mittarikammo päällä neuvolassa, joka nostattaa arvoja. Tänään kyllä toi yläpaine oli kotonakin 141. Mut seurataan, olo on muuten hyvä.

Mulle on iskeny tällä viikolla tajuntaan se, että vajaan 5 viikon päästä poikanen on jo täysiaikainen. Aika hullua. Nyt tuntuu, että aika on menny ihan älyttömän nopeasti, vaikka alkuraskaus oli kyllä niin matelevaa. Mut ei siis enää kovin paljon jäljellä, ihanaa. Mahaa ja potkuja tulee kyllä varmasti ikävä.

Biliga ja poikanen (32+3)

Vedenjuomisesta sen verran, että näillä helteillä pitäisi tavallisen ihmisen juoda ainakin se pari litraa vettä ja neuvolatäti sanoi, että raskaana olevan tulisi juoda pari litraa tuohon päälle Ihan järkyttävä määrä, mutta lapsivesi vaihtuu 3h välein ja näillä helteillä nestettä oikeasti tarvitsee.

Nyt olen juonut vettä ja kivennäisvettä 3-4litraa päivässä. Mitään muuta en ole oikeastaan juonutkaan. Ei ole turvottanut ja olo on ollut ihan ok. Eli suosittelen kyllä juomaan.

Suonenveto pysyy jotenkin kontrollissa tuplamagnesiumilla. Paljon vähemmällä päässyt nyt kuin ensimmäisessä raskaudessa.

Aika monet onneksi päässeet jo lomailemaan. Aika tukalaahan tää olisi töissä ollakkin. Mies ostin tuulettimen ja toi on ihana. :D Elämän pieniä iloja. ;)

Tossa aika hyödyllinen artikkeli hukkumisesta, suosittelen lukemista!!!!

Hukkuminen ei Näytä Hukkumiselta

Viimeksi muokattu:
Moro kaikille. Meillä koira on leikattu kanssa pari vuotta sitten ja oli täysin oikea ratkaisu meidän ylivilkkaalle urokselle. Loppui selkään ja jalkaan nylkytykset siihen paikkaan ja lapsi on saanut olla rauhassa. Itse lenkkeilen edelleen 7-9 km lenkkejä 3-4 kertaa viikkoon ja käyn bodypumpissa kuten edellisessäkin raskaudessa kävin 35 viikolle asti. Vauva potkii vinhaa vauhtia ja kovaa masussa, muuten ei raskaus ole pahemmin muistuttanut olemassa olostaan. Mullakin menee vatsa kovaksi urheillessa, mutta ei se ole vaarallista jos ei ole kipuja, supistelut kun ei ole pitkäkestoisia ja jatkuvia. Huomenna poksuu sit 30 rv, eli poksunpa etukäteen jos en ehdi sit kirjoitella. Ai niin, maanantaina lähdetään kesälomareissulle Helsinkiin, Korkeasaareen ja tiistaina käydään Tallinnassa päiväsiltään. Koko perhe lähtee, paitsi koira.

meidän piti kans nuorempi uros leikkauttaa täs keväällä,ko olu yliseksuaalinen joten eturauhanen suureni ja oli koko ajan pissatulehdus :( meil ei ollu kauluri ollenkaan käytössä vaan koiralla oli poikein vanha potkuhaalari johon oli leikattu hännällle kolo :D suositteli eläinlääkärissä mieluummin sellaista et koiralla olis mukavampi :)

ultrassa käyty ja neitokainen onkin sen noin 2 kiloa jo :D aika samoissa siis menee kun keskimmäinenkin..eli tässä viimesen 7 viikon aikan varmaan ehtii sen pari kiloa ainaki viel hienosti kasvaa ;)
Pelkopolillakin käytiin ja on nyt helpottunut olo ihan siitä et meidän toiveet kirjattiin jonnekkin ylös ja toivon et niitä sit lukee ihmiset jotka työskentelee leikkurissa,lastenteholla jne...
Verenpainelääkitystä nostettiin ja insuliiniaki rukattiin vähä ylöspäin..kaikki oli kuitenkin ok,,ja seuraava käynti taas 2 viikon päästä ja ensi viikolla välissä neuvola..

ei sattunu täl kertaa meille Hypyn ja tottiksen "ihannoima" lääkäri T.W vaikka meillä ei oo sen kans kyl onneks ollu isompii ongelmii :)

Tänään olin vähän samoilla asioilla äippäpolilla kuin Korallikin, paitsi mulla katsottiin myös se kohdunkaulakanavan pituus ja kohdunsuun tilanne. Rd-kontrollissa ihmeteltiin taas mun sokeriarvoja ja nostettiin vähän illan ateriainsuliiniannosta ja keskusteltiin, mitä ruokia voisi vielä tässä vältellä. Eli sitten pitää ainakin kieltäytyä mun joka-aamuisesta Activia-jogurtista ja vaihtaa se maustamattomaan jogurttiin. Vatsa on toiminut nyt hyvin ilmeisesti tuon Activian vuoksi, joten saa nähdä miten mamman käy, kun siitä luopuu...

Vauvalla näytti kaikki olevan hienosti ja painoarvio oli n. 1900 g eli vähän siinä keskikäyrän yläpuolella mennään. Noin 200 g per viikko siis tullut painoa lisää. Eli ei ainakaan vielä ole sokerit aiheuttaneet liian nopeaa kasvua. =) Öttiäinen oli edelleen raivotarjonnassa, tosin oli kääntänyt viime viikkoisen neuvolan jälkeen selän kohdun oikealle puolelle ja potkiskelee siis nyt enemmän vasemmalle. Ja sukupuolen varmistus taitaa meillä jäädä synnytykseen, sillä nytkään ei lääkäri nähnyt mitään mikä viittaisi varmuudella tyttöön tai poikaan. Mutta kai siellä jompi kumpi kuitenkin täytyy olla! ;)

Kanavaa oli onneksi edelleen 35 mm ultralla katsottuna, kohdunsuu oli käsikopelolla koitettuna pehmeä ja sormelle auki. Lääkäri antoi kuitenkin luvan käydä uimassakin, jos se ei aiheuta supistuksia. Mutta voi olla etten järveen uskaltaudu, sillä aika supistusherkkää tuntuu tämä elo nyt olevan. Nytkin olen herännyt joka yö kivuliaisiin supistuksiin, jotka onneksi ovat aina laantuneet. Lisäksi ei tarvitse olla kauaa jalkeilla tai istumassa, niin suppareita alkaa tulla. Sanoinkin lääkärille, että odotan innolla sellaista päivää, kun ei enää ole kipuja missään. Mullahan suppareiden lisäksi on nyt ollut aikamoiset liitoskivut sekä lonkat välillä kuin tulessa, kun suurimman osan päivästä kuitenkin makoilee sängyssä jommalla kummalla kyljellä. Maanantaina tulee yksi etappi täyteen eli 32 viikkoa ja tämä merkitsee Adalatin poisjättämistä ja vähän mietityttää lisääntyvätkö supistukset sitten entisestään... No, sittenhän sen näkee, mutta vielä monta viikkoa toivoisi Öttiäisen yksiössään viihtyvän.

Suonenvetoa ei ole täällä ainakaan vielä ollut eli edes yksi vaiva on minut kiertänyt. :p Ja tosiaan liikunta on tässä kotilevossa tietenkin rajoittunut sänky-vessa-suihku-keittiö -linjalle, vaikkakin näillä hyvillä kesäilmoilla olen myös ulkona piipahtanut pihakeinussa istuskelemassa. Joten mahtaa olla synnytys aikamoinen voimainkoitos tällä kunnolla... :rolleyes:

Jaksamista kaikille muillekin supistuksista ja muista vaivoista kärsiville! Eihän tässä enää onneksi hirmuisesti ole viikkoja kestettävänä ja saadaan ne ihanaiset pikkupaketit syliin. :heart:

Paketeista puheenollen - äitiyspakkausta odotellaan täälläkin edelleen... Päätös oli annettu 24.5. joten ihan kohta puolin pitäisi pakkauksen varmaan tulla. Tulisipa jo huomenna, niin pääsisi viikonloppuna sitä penkomaan lasten ja miehen kanssa!

Blanco + Öttiäinen 31+3

Tässä masukuvaa tältä päivältä:

Yhteistyössä