Hyppy: Ei kai lapsilisästä ole voinut vielä tulla päätöstä, kun ei sulla ole vielä lasta, jolla olisi henkilötunnus. Ja kun sitä ei edes tiedä koska alat sitä lapsilisää saamaan. Jos synnytät 1.8, niin saat ekan kerran syyskuun lopussa. Jos taas synnytät 31.7, niin saat jo elokuun lopussa. Et oisko sulla kuitenkin se rahapäätös mikä äitiysavustuspäätöksen kans on tullut, ollutkin äippärahapäätös? Olis ainakin loogisempaa.
Piianappula: Muakin kiinnostaa kenen sä näit synnyttävän??
Kirppiina: Mä soittaisin tai menisin näytille. Ei kuulosta ihan kevyeltä kamalta tuo olo..
Galluppeihin.. Esikoinen syntyi aikaistetulla sektiolla 38+6, mut paikat oli ihan kiinni ja epäkypsät vielä silloin, joten jotenkin mä odotan, että jos leikataan, niin 38+, mut jos ei leikata, niin sitten lähempänä laskettua aikaa. Mut sit hyvin epäloogisesti mä odottelen tämän syntyvän jo heinäkuun 20. päivän maissa/jälkeen ja LA on vasta 8.8.
Huuhteluainetta en käytä. Ja silityskin on meillä niin harvinaista, että lapsi ei varmaan edes tiedä mitä on silittäminen!
Mies kyllä käyttää työssään paljon kauluspaitoja, mutta anoppi silittää pahimmat ja monet on itsestäänsiliäviä, joten ihan hyvin ne pikkutakin alle kelpaa kun laittaa suoraan narulta henkarille kuivumaan.
Meilläkin on kovassa kopassa hyvä patja (eikö aina kovissa kopissa ole?), jossa on jotain ilmanvaihtoakin, joten se on kesävauvalle mukavan vilpoinen. Talvella sitten äitiyspakkauksen makuupussi. Tarvittaessa jääkarhupussi, mutta harvoin pientä niin kylmällä viedään ulos, et jääkarhupussia tarvis.
(.) Tänään en mittaile sokereita, joten keksipaketti sujahti helposti naamariin kera mehutuopin.. :headwall: Paino noussut nyt 6kg, joten eiköhän se seitsemäs ole kasassa viimestään loppuviikosta. Huomenna lähdetään Turkuun, ollaan pari yötä kylpylähotelli Caribiassa ja sit torstaina Muumimaailman kautta kotiin. Tollaset matkat tekee mulle aina lisäkiloja.. :|
Mut ihana reissu luultavasti tulossa.. Caribiassa on kuulemma ulkoallas ja helleviikko luvassa!
Asiasta kukkaruukkuun.. Mä sain viime syksynä joltain pariskunnalta linnunpöntön kaupanedessä. Se pappa kuulemma tekee niitä ja sit ne jättää niitä kauppojen eteen, että ihmiset ottais niitä ja laittais puuhun. No mä otin sen ja laitoin vaan hiekkalaatikon viereen yhteen puuhun. Ajattelin, et ei sinne kukaan mitään tee, mut näkeepä lapsikin linnunpöntön ja voin selittää mikä se on. Vaan kas, jokunen viikko sitten huomasin, että sieltä irtopohjan reunoista pilkistää jotain oksia ja tilkettä, siellä on pesä! Ja nyt viikonloppuna sieltä kuului kova sirkutus! Siellä on jo kuoriuduttukin! :heart:
Nurmikonleikkuu sujuu vielä hyvin, eilenkin lykin 2h menemään ja toi kone ei todellakaan ole mikään itsevetävä..
Mulla on oikeesti kauhee intohimo nurmikonleikkuuseen. Oon luvannu, että Juhannukseen asti leikkaan sen itse ja sen jälkeen luovutan miehelle leikkuuluvan, mut eilen tuli sellanen fiilis, että josko kuitenkin vielä heinäkuun alussa ainakin leikkaisin. Se on niin hyvää liikuntaakin. 1,5-2h 1-2x viikossa. Sitäpaitsi.. Marjapuskiin on tulossa ennätyssato ja olen luvannut ne yhdelle kaverille, joka on juuri eronnut ja joutunut muuton myötä luopumaan marjoistaan ja muista rakkaudella kasvattamistaan kasveista, joten en tod. halua antaa miehen leikata nurtsia niiden läheltä. Se kun ei jaksa turhia väistellä ja ajaa hellästi.. On pian kaikki marjat maassa.
Mukavaa helleviikkoa kaikille, pysytään vielä yhdessä kasassa, eikö vaan?!
Raitis ja Salarakas 31+0