Kirpparilla en ole käynyt sitten lapsuusvuosien, jolloin kävin äidin kanssa myymässä sielä rojua. Mä en myöskään tykkää käytetystä. Ja oon ajatellut, että en osta lapsille käytettyä, kun en kerran itsellenikään halua. Tosin voin käyttää tutuilta saamiani käytettyjä lastenvaatteita. Jotenkin vieraiden ihmisten käyttämät ahdistaa. Ja me ollaan itse tosi tarkkoja vaatehuollosta. Ei siksi olis kiva ostaa jo valmiiksi haalistunutta, nukkaantunutta ja huonosti huollettua vaatetta. Varmasti kaikki ei sellasta ole, mutta en tosiaan ole varmaan 15 vuoteen käynytkään kirpparilla.
Huuhteluainetta meillä ei käytetä muutenkaan. Mulla on niinkin hyvä tilanne, että mies
silittää meillä kaikki vaatteet. Silittää siis omiensa lisäksi mun ja lasten vaatteet. Vauvan vaatteet on myös aina silitetty. Mies tosiaan tykkää huoltaa vaatteita hyvin ja on sitä mieltä, että silitettyinä ne pysyy paremmassa kunnossa, viikkaantuu nätimmin kaappiin ja näyttää paremmalta päällä. Itse en kyllä jaksais silittää kaikkia vaatteita, mutta mies hoitaa sen iltaisin lasten mentyä nukkumaan, kun katsotaan yhdessä telkkaria. Mä makaan sohvalla ja mies silittää.
Tai joskus se silittää sillain, että mä laitan sillä välin lapsia nukkumaan.
Meille tulee rattaisiin Emmaljungan City-koppa, jossa on
pehmikkeenä patja. Siinä käytän sitten äitiyspakkauksen makuupussia. Riippuen tietysti keleistä. Kuopus syntyi myös elokuun lopussa ja sillon oli jo syyskuun alussa aika viileetä. Voihan se olla, että tänä vuonna on hellettä. Viimeksi meillä oli pehmeä kantokoppa tuplissa ja siinä käytin myös ainoastaan äitiyspakkauksen makuupussia, kun kantokoppa oli ihan riittävän pehmeä.
Miimiin gallup:Eka syntyi rv 41+0 ja toka 39+6. Eli tää kolmas todennäkösesti ei ihan hirveesti ennen laskettua aikaa synny. En oikein osaa yhtään arvioida, millon vois syntyä. Viimeksi kuopuksesta olin ihan varma, että syntyy elokuun puolella vaikka laskettuaika oli silloin 28 elokuuta. Ja kuopus syntyi elokuun 27. päivä. Nytkin oon kyllä aika varma, että ei tää syyskuulle mene. Tosin nyt on viikkoa aikasemmin laskettuaika, kun kuopuksesta. Oon ajatellut, että 14. päivä elokuuta vois olla hyvä syntymäpäivä. Saa nähdä, onko Nuppu samaa mieltä. =)
Selkäkipuja on myös mulla. Mulla pistää liikkuessa alaselkään oikealle puolen häntäluun viereen. Makuullaan siihen taas särkee. Epämukava vaiva.
Nuppu tuntuis olevan nyt perätilassa. Muutama päivä sitten olin ihan varma, että on rt, mutta nyt on humpsauttanut itsensä ainakin niin, että potkut tuntuu ihan alhaalla. Oon ollut vähän huolissani tänään, kun Nuppu on liikkunut normaalia vähemmän. Liikelaskennalla oon saanut sen 10 liikettä tunnissa, mutta liikkeet on normaalia vaisumpia. Tarkkailen tilannetta vielä huomiseen ja soitan neuvolaan, jos vielä huolestuttaa. Torstaina olis vasta virallinen neuvolakäynti.
Nyt pitää hipsiä nukkumaan. Huomenna olis vapaapäivä, ja sitten 6 työpäivää putkeen. Mitenköhän mä selviän, kun loman jälkeisenä kahtena työpäivänä olin jo ihan puhki.
Pujaja ja nuppu 29+2