*** Elokuun 2011 masumurut KESÄKUUSSA ***

pieni galluppi mielenkiinnosta kyselisin siis eli veikkaatteko että menee yli tai ali lasketunajan? mulla ekassa käynnistettiin rv41+6 ni veikkaan et käy samalla lailla ja oli muuten sellanen tunne koko raskauden ajan et menee yli.
varsinki ne joilla on enemmän kuin kaksi lasta niin onko mitään yhteyttä ollu raskauden pituuden kanssa ja sen kanssa että synnyttäminen vaikeutuisi mitä enemmän niitä lapsosia on saanut.

mulla meinaan yksi kaveri meni pelottelemaan että kakkosen vielä jotenki jakso puskea mutta kolmannessa oli sairas homma ja se on ainut kaveri jolla on enemmän kuin kaksi lasta:)
toivottavasti tosta sai nyt jotain selvää :D
 
vaatteiden silityksestä ihanaahan se olisi jos olis aikaa oikeasti silittää vauvan vaatteet, mutta oon tehny sen tasan kerran esikoisen vaatteille ennen kuin hän syntyi. Sen jälkeen ei meillä ole silitysrautaa näkynyt :) Eli en silitä vauvan vaatteita, kun yksinkertaisesti siihen ei ole aikaa eikä energiaa.

pehmuke vaunuihin jos on kantokoppa, niin sehän on oiken hyvä pehmuke jo. Ja ehkä kesällä kuumalla kannattaa laittaa lakanaa tms alle, niin ei hiosta niin paljon. Mulla on pieni ongelma, kun en millään viitsi ostaa toista kantokoppaa noihin sisarusrattaisiin, ja se kantokoppa joka meillä on on liian pitkä noihin p&t rattaisiin. Ehkä pistän äitiyspakkauksen makuupussin vaan sinne pohjalle. En suosittele fleeceä tai lampaantaljaa kesällä, ja liian pehmeähän se alusta ei saa olla.

( . ) ekan kerran mun elämän aikana mun mielestä on liian KUUMA! Oon aivan hikinen koko ajan! Ja pakko olla aurinkossa kuitenkin välillä et saan vähän väriä pintaan kun oon kaasona kaverin häissä 3 viikon päästä.

hemari ja helmiäinen 32+2
 
miimiin galluppiin Esikoinen synty 40+3, ja jotenkin on sellainen tunne et tääkin menee yli ehkä just tommoset 2-4 päivää. En usko et viikkoa menee yli tai että tulis yhtään etukäteen. Tosin veljen vaimo synnytti ekan lapsen 2 viikkoa myöhässä mut toinen tulikin 39+5 eikä kukaan ollu varautunu et tulis ennen laskettua aikaa :) Mielessäni toivon et tää tulis pikkusen ennen laskettua aikaa, niin oli kesää jäljellä enemmän, mut enpä usko et niin käy :)
 
miimii Ensimmäinen syntyi 42+1 ja mä todella toivon, että tää tapaus tulisi ajallaan.

Mä alan olemaan jo aika väsynyt tähän odottamiseen. Haluan jo sen vauvan tohon viereen!!! :) Joku kamala pitkästyminen tässä meneillään. Ikävä kunnollista liikuntaa ja omia vaatteita. :/

Poksumista onneksi tapahtuu: 29+0 :)
 
Pehmike vaunuihin Mä laitan lampaantaljan...ei ole kovin paksu ja helteellä se on viileä ja kylmällä lämmin. Toinen vaihtoehto olis villapeitto. Mut fleece hiostaa.

rv:tEka syntyi 40+1, toka 40+1 kolmas käynnistettynä 39+2, musta on nyt kokoajan tuntunut et tää vauveli tulis hieman etuajassa jotain 38-39 viikoilla, mut toiveajatteluahan se vaan on. Yliajalle tuskin päästetään menemään kun on se gdm.

Hikoilu Mulla tulee yhtäkkiä ihan hirveitä hikipuuskia. Ei ole edes kuuma mut hiki alkaa vaan valumaan, sitä valuu naamasta ja tukasta lähinnä. Sit menee ihan hetkessä ohi : / Ja myös yöllä saattaa olla tyyny aivan märkä :|
Ihanaa kun on kesä ei tarvi paljon vaatteita :heart:

karvis ja Elli rv 31+5 huh kohta rv 33 jo menossa
 
Synnytyksestä joku kyseli ja mä veikkaan tämänkin tulevan etuajassa. Esikoinen syntyi rv 38+6 ja junnari 38+0. Eli mä olen ihan valmiudessa rv 37 lähtien,sairaalakassit pakattuna :D On meinaan hieman vauhdikkaita ollu mun synnytykset! Ja mulla ainakin oli toka synnytys esikoista helpompi ja palauduin huomattavasti nopeammin. Saas nähdä miten tämän kanssa käy!

Pehmikettä vaunuihin olen kovasti miettinyt..mulla on pehmeä kantokoppa joka on kyllä varmasti ihan liian kuuma elokuussa :( Eli villapeittoko olisi sitten hyvä?

MM ja Kirppu 30+1
 
Kirppareista olette keskustelleet, mua ei nappaa, eli en käy. En ole koskaan sieltä mitään löytänyt, tungos ahdistaa enkä tykkää käytetystä. Alennusmyynneistä ostan sitten sitäkin enemmän, harvemmin tulee normaalihintaista ostettua.

Mun lapset on syntyneet rv 41+0 ja 40+4, oletan että tämäkin menee tuon 3-4 päivää yli ajan. Eli siinä 6-7 elokuuta odottelen että vaavi syntyisi. Aikaisessa tuskin tulee.

Vitamiineistäkin olette keskustelleet, mä olen syönyt kalciumtabletteja, joissa on d-vitamiinia mukana jo vaikka kuinka kauan, aloitin jo paljon ennen raskautumista. Ja sitten syön sellaisia omega-3 tabletteja. Foolihappoa söin ennen raskautumista, viimeinen sellainen meni parisen viikkoa sitten ja uusia en enää osta. Ja rautaa menee kanssa.

Meillä on vauvan pehmeään kantokoppaan patja, jonka laitan sinne pehmikkeeksi. Ja siihen sitten lakanan päälle. Näin meillä on menty kaikkien lasten kanssa, esikoinen syntyi joulukuussa ja kuopus syyskuun lopussa, ja ihan hyvin se on mun mielestä riittänyt. Joskin tietty se talvi, jolloin esikko syntyi oli tosi leuto... Ja sen ei luulisi olevan liian kuumakaan vielä elokuussa.

(.) Tää vaavi on ilmeisesti ihan samanlainen kuin (tuleva keskimmäinen) siskonsakin - jatkuvasti liikenteessä ja nyt taas aikas lailla poikittain. Onhan siinä se hyvä puoli, että se ei paina tuonne alas päin, mikä helpottaa liitoskipujakin. Mutta toisaalta se jostain syystä painaa tosi paljon ylös. Ja pahaa pelkään, että taas on käännösyritys edessä jossain vaiheessa... ei kauheasti innosta, varsinkin kun epäilen, että taas kävisi sama juttu kuin viimeksi, eli että vaavi kääntyisi takaisin, ja sitten joskus ihan loppuvaiheessa itse kuitenkin päättäisi kääntyä oikeaan asentoon :p

Siobhan ja Plutte 31+4
 
Kirpparilla en ole käynyt sitten lapsuusvuosien, jolloin kävin äidin kanssa myymässä sielä rojua. Mä en myöskään tykkää käytetystä. Ja oon ajatellut, että en osta lapsille käytettyä, kun en kerran itsellenikään halua. Tosin voin käyttää tutuilta saamiani käytettyjä lastenvaatteita. Jotenkin vieraiden ihmisten käyttämät ahdistaa. Ja me ollaan itse tosi tarkkoja vaatehuollosta. Ei siksi olis kiva ostaa jo valmiiksi haalistunutta, nukkaantunutta ja huonosti huollettua vaatetta. Varmasti kaikki ei sellasta ole, mutta en tosiaan ole varmaan 15 vuoteen käynytkään kirpparilla.

Huuhteluainetta meillä ei käytetä muutenkaan. Mulla on niinkin hyvä tilanne, että mies silittää meillä kaikki vaatteet. Silittää siis omiensa lisäksi mun ja lasten vaatteet. Vauvan vaatteet on myös aina silitetty. Mies tosiaan tykkää huoltaa vaatteita hyvin ja on sitä mieltä, että silitettyinä ne pysyy paremmassa kunnossa, viikkaantuu nätimmin kaappiin ja näyttää paremmalta päällä. Itse en kyllä jaksais silittää kaikkia vaatteita, mutta mies hoitaa sen iltaisin lasten mentyä nukkumaan, kun katsotaan yhdessä telkkaria. Mä makaan sohvalla ja mies silittää. :D Tai joskus se silittää sillain, että mä laitan sillä välin lapsia nukkumaan.

Meille tulee rattaisiin Emmaljungan City-koppa, jossa on pehmikkeenä patja. Siinä käytän sitten äitiyspakkauksen makuupussia. Riippuen tietysti keleistä. Kuopus syntyi myös elokuun lopussa ja sillon oli jo syyskuun alussa aika viileetä. Voihan se olla, että tänä vuonna on hellettä. Viimeksi meillä oli pehmeä kantokoppa tuplissa ja siinä käytin myös ainoastaan äitiyspakkauksen makuupussia, kun kantokoppa oli ihan riittävän pehmeä.

Miimiin gallup:Eka syntyi rv 41+0 ja toka 39+6. Eli tää kolmas todennäkösesti ei ihan hirveesti ennen laskettua aikaa synny. En oikein osaa yhtään arvioida, millon vois syntyä. Viimeksi kuopuksesta olin ihan varma, että syntyy elokuun puolella vaikka laskettuaika oli silloin 28 elokuuta. Ja kuopus syntyi elokuun 27. päivä. Nytkin oon kyllä aika varma, että ei tää syyskuulle mene. Tosin nyt on viikkoa aikasemmin laskettuaika, kun kuopuksesta. Oon ajatellut, että 14. päivä elokuuta vois olla hyvä syntymäpäivä. Saa nähdä, onko Nuppu samaa mieltä. =)

Selkäkipuja on myös mulla. Mulla pistää liikkuessa alaselkään oikealle puolen häntäluun viereen. Makuullaan siihen taas särkee. Epämukava vaiva.

Nuppu tuntuis olevan nyt perätilassa. Muutama päivä sitten olin ihan varma, että on rt, mutta nyt on humpsauttanut itsensä ainakin niin, että potkut tuntuu ihan alhaalla. Oon ollut vähän huolissani tänään, kun Nuppu on liikkunut normaalia vähemmän. Liikelaskennalla oon saanut sen 10 liikettä tunnissa, mutta liikkeet on normaalia vaisumpia. Tarkkailen tilannetta vielä huomiseen ja soitan neuvolaan, jos vielä huolestuttaa. Torstaina olis vasta virallinen neuvolakäynti.

Nyt pitää hipsiä nukkumaan. Huomenna olis vapaapäivä, ja sitten 6 työpäivää putkeen. Mitenköhän mä selviän, kun loman jälkeisenä kahtena työpäivänä olin jo ihan puhki.

Pujaja ja nuppu 29+2
 
Hei taas piiitkästä aikaa!!

Toukokuu meni niin vauhdilla, että tuntuu, etten ehtinyt kuin pari kertaa käydä lukasemassa teidän juttuja. :headwall: No nyt on lomat alkanu joten jospa sitä nyt ois aikaa :) Kaikki gallupit yms. menny ihan sivu suun ja ny en jaksa niitä lähteä tuolta toukokuun pinosta kaiveleen kun tuo ilma ulkona suorastaan huutaa sinne :) Joku sadepäivä sitten :)

Omaan napaan ei uutta, vointi ollut suht hyvä. Tissä rupes viimesen viikon aikana suppaileen (?!), ehkä, varmaksi en osaa sanoa. Kuitenkin tuli semmoinen ikävä paineentunne tuonne alavattalle aika ajoin, niinkuin joku olis vyötä kiristäny, joku oli kirjoitellutkin samanlaisista oireista toukokuun pinossa nyt en vain muista kuka :confused: Eivät kuitenkaan sattuneet vaan olivat lähinnä ikäviä.. Nyt tullu vähemmän kun työt loppunu. :)

Lemongrass kyseli toksoplasmoosista, meillä kaks kissaa ja terkka ensimmäisellä käynnillä jotain tuosta toksoplasmoosista jutteli mutta sen jälkeen ei ole maininnut, tosin meidän kissat tekevät tarpeensa ulos joten saattaa johtua siitä, ettei asiaan enempää puuttunut.

Isot kiitokset vielä viime kuun ja tämän kuun päivittäjälle
:flower:

Näin muuten viime yönä unta, että yksi tästä pinosta synnytti jo :) Empä kerro kuitenkaan, että kuka, vaikka itse muistankin ;) Sen verran paljastan, että kaikki meni hyvin ja lapsi oli terve! :) Hassuja nuo unet :)

Nyt aamukahvia ja ulos!! Aurinkoista päivää kaikille mammoille! :wave:

Piianappula + Pikku Pena 30+4 :heart:

Tuohon vauvan asento galluppiin, lisäilen sen verran, että kovin reippaasti tutuu herra vielä täällä pyörivän :) Jalkapohjat tuntee hyvin välillä kun möngertää oikeen kunnolla :heart: Herralla tuntuu olevan huvina tunkea jalkoja tai jotain tuonna mun kylkiluiden (??) tienoille joka tuntuu välistä aikas mielenkiintoselta :LOL: Pari kertaa joutunu ihan säikähtään , että mitä tapahtuu?? :)
 
Viimeksi muokattu:
Päivittäjä: Mulle sais päivittää iäksi 32v, ja sit tuosta sairaaloiden listasta voi poistaa Loimaan aluesairaalan, siellä ei ole enää pariin vuoteen synnytetty.

En osaa vaihtaa tuon tekstin väriä :ashamed:
 
miimii10 - meillä esikoinen syntynyt rv 41+4 joten mulla on kans ihan samanlainen fiilis tästä toisesta, että varmasti menee yli ! Ja moni just sanonu että se toinen on aina isompi mitä eka ym. niin se koko tässä eniten pelottaa ! :D

Hikoilu - Mulla tulee kans vähä väliä sellasia "kuumia aaltoja", ne on ärsyttäviä! :D

Vaatteiden silittäminen - ei silitetä. Anoppi silittää aina kaikki vaatteet, ja en kyllä ymmärrä kuinka se jaksaa! :D

Vaunujen pehmikkeeksi - Meillä kans emmaljungan vaunut niin siinähän on valmiiksi se patja jo. Ja makuupussia varmaan vaan käytän, ainakin aluksi.

majj & 30+0 POKS ! ihanaa kun alkoi jo kolmosella alkavat viikot ! :heart:
 
Päivitetty! Ja Loimaa poistettu ;) Onnea vuosia täyttäneille!

Miimiin gallupiin, oletan että tämä vauva syntyy jo heinäkuun puolella :p Siksi, että laskettu aika 1.8.11, ja alunperin oli jo 22.7. JA esikoinen syntyi spontaanisti 37+1 viikolla. Ja näitä kipeitä supistuksia ollut jo 10 vkoa. Mutta voi tietenkin mennä yhtä hyvin myös sen 2 vkoa yli ja tulee ulos vain käynnitettynä tai leikkaamalla :D Siihenkin olen varatunut. Toivoisin, ettei tämä tulisi ennen rv 38, eli joskus heinäkuun puolenvälin jälkeen olis hyvä :D Synnytyksestä toivon, että menisi kuten esikoisella, käynnistyisi lapsiveden menolla ja etenisi nopesti, ei toki liian rajusti. Esikon syntymä kesti vesien menosta syntymään reilu 8 tuntia, josta ponnistusvaihetta yli tunti ja se oli se raskain osuus.

Vaunujen pehmikkeestä, nyt kun on pehmeä kantokoppa en osaa vielä sanoa, varmaankaan kesällä ei hirveästi mitään, tai joku ohutpeitto, talvella makuupussi, ja sitten kun jo kääntyy eli pitää laittaa ratasosaan valjailla, semmoinen makuupussi jossa reiät 5-pistevaljaille ja sinne vaatetta ilman mukaan.

Meilläkin silitetään vaatteita laiskasti. Kotihommista se on se, joka jää, kun kaikkea ei ehdi:ashamed:

( . ) Nyt useampi supistusvapaapäivä takana, ihanaa. Ehkä tää lepo auttaa oikeasti. Yötkin saanut nukkua nyt hyvin, kun esikoinen ei ole heräillyt keskellä yötä! Sai vihdoin oman "isojen tyttöjen sängyn" ja ilmeisen hyvin siinä nukuttaa prinsessakatoksen alla :heart: Tosin viime yönä heräsin kai muuten vaan klo 3 jälkeen enkä saanut kun vasta klo 5 jälkeen unta, ei vaan väsyttänyt! Meinasin lähtee jo touhuamaan jotain kun ei uni tullut. Sitten tuli kuitenkin ja valvominen kostautui aamulla, kun piti herätä viemään tyttöä hoitoon :headwall: Nyt on aivan zombi olo. No, jospa kahvia koneeseen ja aamupäikkäreille.....
Iltaisin muuten aina nukkumaanmennessä hengästyttää kauheasti ja hetken ikään kuin vaikea saada hengitettyä ja pulssi kauhean nopea, onko muilla?? :attn:

Kirppiina ja murunen jo Rv 32+0! *pokspokspoks*
 
Eea
Itsekin olen huomannut, että nukkumaan mennessä pulssi on kauhean nopea hetken aikaa. Johtuneeko jotenkin makuulle käymisestä, en tiedä. Ei kuitenkaan kauhean kiva tunne. Täällä myös satunnaiset rytmihäiriöt vaivaa. Ei niitä onneksi usein ole, eivätkä kuulemma ole vaarallisia, mutta en tykkää siitä tunteesta, jonka aiheuttaa. : /

Luulen, että meidän vauva syntyy vasta melko lähellä laskettua-aikaa. Esikoinen syntyi rv. 39+4. Toivottavasti ei kuitenkaan kauheasti yli menis, että jos vaikka elokuunpuolella syntyisi, laskettuaika siis 25.8..

Eea & Urkki 28+4
 
Isyyspakkaus: En tiedä, jos vaikka vääntäis tällä kertaa, aikaisemmin en ole tehnyt. Oma äitiyspakkaus on vielä tulematta, mutta näytti olevan jo tilattu/maksettu. =) Eikö se sieltä parissa viikossa tule.

gallubbi: MEillä on kumpikin lapsista syntynyt n. 2vkoa etuajassa ja itellä on sellainen tunne, että 38+ viikolla syntyy tämäkin. Toivotaan, jo samaa koko luokkaa on. :D

Luulen, että vauva on tällä hetkellä rt:ssa. Välill kyllä tuntuu tuolla alakerrassa melkoista menoa, mutta toivotaan, että ne on kädet. Välillä tuntuu, että se yrittää itse aukoa paikkoja...:D. Kylkiluiden alle alkaa tulla niin kauheaa punkemista, että pyllyksi ja jaloiksi sitä epäilen.

Täällä on pienempi pojista kotona ja isompi sai mennä hoitoon. Lauantaina pienempi oli oksennustaudissa ja eilen oli ihan ok jo. Meni aamulla hoitoon ja soittivat että nyt se sitten ripuloi...:ashamed: Kiva kun ajattelin, että terve se jo on. Yksi oireeton päivä tuolla pitää olla, että saa viedä. Justiin olin menossa ite tk:hon ottamaan maksa-arvoja ja sappihappoa, jäi nyt käymättä. Joku toinen aamu uusi yritys. Ite astuin aamulla yhden (ja sen ainoan) portaan ohi , kun lonkka muljahti taas yhtäkkiä. Onneksi sain käsillä vastaan, enkä mennyt mahalleen. lonkka on entistä kipeämpi ja en tiedä mikä ristus siinä on. Pitää neuvolaan soittaa mistä lähden kyselemään sitä tukivyötä.

Leo rv 27+6
 
Kirppiinalle pulssista, iltaisin varsinkin mulla nousee pulssi..ja hengästyttää. Mutta mulla se nyt huitelee muutenkin siinä 100 paikkeilla :D

Piinappula oo, näätkö enneunia?? =) mielenkiinto ihan heräsi ... :)

Kiitoksii jotka vastas mitä laittaa vaunukopan pohjalle.. Itelle tulossa kova kantokoppa nyt v ielä pähkäilen mitä sinne pistän..

Vaatteiden silitys meillä ei silitellä.. ei kerkee eikä oo motivaatiota, juhlavaatteet sit erikseen ;)

Ihanat lämpimät säät <3 nyt arskan ottoon!

Hyppy ja murunen 30+3
 
Kiitos kirppiina :wave: Aattele, sun viikoilla mä viimeks jo synnytin :)

Galluppiin on heti pakko vastata, että jostain kumman syystä uskon, et tää syntyy reilusti ennen laskettua aikaa ;) Mut toivon tietysti hartaasti että päästäin edes lähelle sitä 37 rajapyykkiä mut vahvasti epäilen kun kuitenkin sen 34 viikon jälkeen saa alkaa elämään normaalia elämää eikä synnytystä enää yritetä estää.. No, kuhan edes sinne asti pääsis.. Mut näihinkin viikkoihin oon tosiaan jo tyytyväinen enkä ois silloin 22+ viikolla sairaalassa maatessani uskonu että edes tässä vielä joskus ollaan kasassa..

Kirppareita tulee aika vähän kierreltyä ja neki jossa käyn on yleensä ihan pelkkiä lastenvaatekirppareita.. Alkutalvesta löysin pojalle kaks tosi hyvä kuntosta Reiman haalaria kympillä ja silloin tällöin muitakin löytöjä on tullu tehtyä mut harvemmin mitään ihan "perusvaatteita" sieltä ostan.. Tai ehkä nykyään pojalle tulee enemmän ostettua kun silloin aikanaan kun oli vauva..

Meillä ei silitetä oikeestaan kun juhlavaatteet, oon laiska :p

Täälläkin on alkaneet kamalat selkäkivut ja aluks säikähin et supparit käy kovasti selkään mut selkää särkee koko ajan vaik ei yhtään supisteliskaan.. Alkaa varmaan painava maha/liikkumattomuus tehä temppunsa..

Huuhteluainetta en vauvan vaatteisiin viimeksi käyttänyt ja pesin ne aina erillään mut nykyään kyllä pojan vaatteet on jo pitkään pyöriny "normipyykin" seassa.. Vielä en tiiä miten nyt tulokkaan vaatteiden kanssa teen, ekan kanssa kun jakso hössöttää kaikesta :D

Mulla oli kopan pehmusteena kesävauvalla ihan vaan äp:n makuupussi, aina ei sitäkään jos oli lämmin.. Meillä ainaki emmaljungien kovassa kopassa on suht hyvä patja pohjalla mikä pienelle vauvalle riitti ihan hyvin pehmusteeksi kun ei tosiaan kamalan pehmeälläkään suositella nukuttavan.. Ja siinä kopassa kun on sellanen "ilmanvaihto" pohjasta niin ei oikein toimi kunnolla jos sen tunkee täyteen jotain pehmusteita..

Täällä supistukset menee laidasta laitaan.. Joka päivä kyllä supistelee, mut välillä on useampikin tunti, et supistuksia (ja neki vaan kovettumisia) tulee tosi harvoin ja välillä taas kuten pari päivää sitten supisteli monta tuntia ja ihan tuntuvasti.. Jotenki vaan huoli on koko ajan pienempi kun viikkoja kertyy eikä jaksa lähteä näytille joka kerta.. Alussa kun oli niin kamalan kriittiset viikot ni oli tärkeetä nähä heti jos jotain tapahtuu..

Huikkis ja typy (vieläki kyllä välillä epäilen jos tää onki poika :D ) rv28+1
 
hyppy mulla on ollut samoja fiiliksiä, että illalla rupeaa hengästyttämään ja sydän hakkaa normaalia lujempaa. Mietin jo, että johtuuko jostain vitamiineistä mitä vetelen vai mitä ihmettä, mutta ihan normaalia taitaa sitten olla.

Pulssi on muuten ollu 60-80 ja verenpaineet 80/60. Eikä nouse, vaikka syön salmiakkia ja juon pari kuppia kahviakin päivässä. Parempi kait kuitenkin alhaiset kun liian korkeat.

Huuhteluainetta käytän kyllä ja siitä en luovu. :D Vaatteita en silitä ja täällä tulee kohtalaisen kovaa pyykkiä jos en tohon veteen huuhteluainetta laita.

Vaunuissa pehmikkeenä on ollut ihan makuupussia taiteltuna lämpöisemmillä keleillä. Esikoinen syntyi syyskuun lopulla ja silloin oli vielä tosi lämmintä. Intiaanisyksy. :) Ja viltti on ollut toinen hyvä. Tuskin mitään ostan sinne nyttenkään.

Nyt nauttimaan auringosta ja mansikoista! :)
 
Galluppiin.. Yli menee ajan tämäkin, kuten edellisetkin :) tai, en osaa edes ajatella että tämä viides nyt mitenkään poikkeusta tekisi ja päättäisi syntyäkin aikaisemmin :D
Mulla on ollut synnytykset lähes kaikki saman pituisia :) mutta kolmas synnytys tähän astisista on ollut vaikein.
Tämän veikkaisin tulevan n. viikon la:n jälkeen... :heart:

Vaatteiden silitys Tähän hommaan on aina löytynyt minulta aikaa. Ekat puolivuotta silitän kaikki vauvan vaatteet =) minusta on ihanaa laittaa vauvalle silitetyt, pehmeät vaatteet päälle. Ja vaatteet vievät silitettyinä paljon vähemmän kaappitilaakin.

Pehmusteesta meillä on Emmaljungan vaunut, joten silloin kun vauva on niissä, niin kopassa on se patja ja sitten makuupussi kaverina.
Tuplarattaissa on kantokoppa, oikein pehmeä.

(.) ihan hyvää. Odottelen sitä äitiyspakkausta, sen pitäisi jo alkaa tulemaan...

Pieni Tähtönen ja Martta 30+6
 
Eea
Nyt kaikki kestoilevat ihmiset, auttakaa! :) Ollaan päätetty kokeilla noita kestovaippoja tulokkaalla. Antakaahan hyviä vinkkejä. Olen käynyt tutustumassa jo kestovaippayhdistyksen sivuihin yms. Millainen vaippasysteemi on osoittautunut parhaaksi? Alkuun ajattelin kokeilla ihan valmiilla kestovaipoilla, mutta jospa innostuisin myöhemmin vaikka itsekin niitä ompelemaan. Tutuilta olen saanut äitiyspakkauksen kestovaippoja. Onko ne olleet toimivia ja hyviä?

Otan kaikki vinkit kiitollisena vastaan! :)
 
Ainiin Galluppiin unohin vastailla..
Mulla on semmonen olo että tää poju tulee aijemmin! en tiiä yhtään mistä se tunne tulee. Mutta voihan käydä niinkin että menee yli la:n :)

Tänne iski ihan järjetön synnytyspelko!! :stick: Entä jos mulla menee taju kesken synnytyksen, mitä ne sit tekee? te jotka ootte jo synnyttäneet, onko tuntunu että taju lähtee? kauheeta jos pökrään ja sitten jos vauvalle sattuu jotain :( mistä lie tää pelko on tullu mulle..

Äitiysrahasta ootteko saaneet jo päätöksia kelalta? mulle on tullu päätös lapsilisistä ja pakkauksesta, joka on tulossa. Mutta ä-rahasta ei mitään! meneeköhän vielä kauan :(
 
ARGH. Pitikin aamulla hehkuttaa supistuksettomia päiviä. Johtuuko valvomisesta vai mistä, mutta aamusta asti yhtä jatkuvaa kivuliasta supistusta ?? Ällövaroitus: äsken tuli myös vessassa jotain juoksevaa nestemäistä:confused: Supistukset jotenkin erilaisia kun ennen, pitkäkestoisia ja tuntuu ettei kipu laannu ollenkaan. oon vaan maannut sohvalla koko päivän jos helpottais. Pitäsköhän soittaa synnärille onko tää normaalia? Todella kurja olo, eikä tää väsymyskään yhtään helpota oloa. :stick:
 

Yhteistyössä