*** Elokuun 2011 masumurut KESÄKUUSSA ***

Huikkis: Voin kuvitella tuon sun "ylhäällä tuntuvan kirvelyn". Varmaan samantyylistä kuin mulla vessareissujen jälkeen toissapäivänä. Mä en tosin eilen äitipolilla sitten kuitenkaan pyytänyt sitä sisätutkimusta tilanteen tarkistamiseksi. Ja lääkärikin sanoi, että olis enempi epänormaalia jos ei jotain tuntemuksia olisi sen jälkeen, kun on päivän kävellyt Muumimaailmassa.. ;)
Ja kun ei supistele, ei ole kipuja eikä vuotoja, niin ei haittaa kuulemma mitään. Ja menihän tuo muutamassa tunnissa kokonaan ohi. Ensin tuntui 20min, sitten seuraavan vessareissun jälkeen 10min, että aika vähällä pääsin. Mulle ei siis oo tehty vielä yhtäkään sisätutkimusta tässä raskaudessa. :)

Majj: Mä rusketun ihan samalla tavalla enkä pala. En koskaan käytä mitään rasvoja. Ja nyt saa vaikka kivittää, mutta meillä ei käytä myöskään koira (nahkamallia) eikä lapsi.


Schnappy:
Mä kans jaksan vielä ihan kiitettävästi. Vähän jopa harmittaa kun nurmikko ei kasva tällä kuumuudella tarpeeksi nopeasti, kun se on mun lempiliikuntaa. :D

(.) Paino laskenut jo 800g eilisestä! Huh! Ehkä tässä oli sitten sitä turvotusta vaikka se ei mun mielestä näy missään.
Mä täällä järjestelen liinavaatekaappia ja suunnittelen, että menisin leikkaamaan nurmikosta yhden tosi hyvin kasvavan osuuden poies. Vaununkopan kaivoin hyllyn päältä esiin ja ajattelin patja tuulettaa + pestä siihen uuden "lakanan". Mimmillä oli siinä aikanaan sellainen ohut flanellikangas. Toivottavasti se ei ole liian kuuma kesävauvalle.. Oiskohan puuvillalakana parempi?

Raitis
 
Raitis, en mä muuten ois varmaan edes menny, mut ajattelin että virtsis ainaki suljettaisiin pois vaikka mulla ei mitään megaoireita siihenkään suuntaa ollu.. Ja ite pöntöllä istuminenki voi sitä kirveleä tehä kun siinä "haarat auki" on :D Ku mulla tosiaan viimeks meni vedet tuntemattomasta syystä rv 32 ni oon nyt yliherkkä kaikkien tulehdusten suhteen, ku sehän voi just kalvot puhkoa.. Mut nyt onneks jo kirvelyki helpottanu (tosin en oo hetkeen käyny vessassa..).. Sairaalassa tuntu et pissattaa koko ajan mut varmaan osittain henkistä :D
 
Huikkis - hyvä ettet vielä joutunut tositoimiin ja saa vauveli kasvaa masun turvassa. Mullakin samat tavoitteet kuin sulla eli ainakin maanantaihin asti kun saisi Öttiäisen pysymään sisällä, niin ei tarvitsisi täältä Mikkelistä Kuopioon lähteä synnyttämään. Ja siitä pari viikkoa, niin ei enää hirmuisesti esteltäisi synnytystä.

Raitis - taitaa nuo huvittelureissut olla tässä tilassa vähän petollisia, kun minäkinhän jouduin sairaalaan ja lepoon sen vappuisen Lintsin reissun jälkeen. ;)

( . ) Täällä on alkanut kaiken muun lisäksi vielä aivan järkyttävä lonkkakipu, joka säteilee oikealla puolella koko jalkaan. Kun liikkuminen on ollut vaivalloista tähänkin asti, niin saati sitten nyt! Ja kyllä nämä supparit meinaa saada pään sekaisin, kun tänäänkin on ollut jo tosi napakoita, vaikka levossa siis suurimman osan päivää olen ollut. Mä en kyllä kestä, jos tätä jatkuu vielä sinne lasketun ajan tienoille asti... Alkuraskauden kuvitelmissanihan oli, että miten ihanaa onkaan sitten nauttia kesästä ja kasvavasta masusta sekä herkutella jätskillä ja muilla kesän herkuilla ja lekotella auringossa. Ja pikkuhiljaa laitella vauvan tavarat kuntoon. Eipähän mikään näistä näytä toteutuvan... Mullahan oli tarkoitus aloittaa kesäloma ensi viikolla ja siitä jatkaa äitiyslomalle. Mutta nythän tätä "lomaa" on ollut jo kuusi viikkoa ja on ainakin makkarin seinät tulleet tutuiksi. Mieskin lähti juuri kaverinsa luokse grillaamaan ja sieltä kaupungille terassille, mikä on kyllä hyväkin asia ja itse siihen vielä kannustin, kun ei mies ole koko talvena/keväänä käynyt missään. Mutta silti harmittaa, kun itse ei pääse mihinkään. Ja en nyt tarkoita terassilla ryypiskelyä vaan ihan vain vaikka torikahvilla käyntiä. Sori tää purkaus, mutta välillä meinaa masentaa tää neljän seinän sisällä lepäily. :ashamed:

Blanco + Öttiäinen 31+5
 
Blanco, ikäviltä kyllä kuullostavat nuo siun kivut :( Jaksamista! Ja just sanoin miehelle et nää supistukset kestäis mennen tullen jos ei olisi tätä henkistä puolta mukana, siis lähinnä jos joku lupaisi 100% varmuudella ettei vauva vielä synny mikäs ois ollessa vaik maha onki tulessa välillä.. Ja mä just tosiaan lääkäriltä kysyin et onko täällä rajana se rv30 vai rv32 et voi synnyttää, niin onneksi se 30, ennen oli kuulema rv28.. Mut täällä, siis Keski-Suomessa on kuulema niin hyvä tehohoito/keskoshoito nykyään, että ei välttämättä edes ihan päivän päälle ole, jos tiedetään, ettei vauvalla tod.näk oo syntyessään muuta "häikkää" kun keskosuus.. Täällähän mä esikoisenki synnytin, mut silloin oli just se 32 viikkoa täynnä..
Ja mä oon jo vähän nyt uskaltanu liikkua, en siis missään lenkillä käy, mut pihassa oon istuskellu ja joskus ollu kaupassa miehen ja pojan mukana.. Mut kamalaa taapertamista mun meno jo on (näytän varmaan siltä ku synnyttäisin just :D ) Silloin ne krittisimmät viikot 22-> mä olin makuulla oikeestaan koko ajan.. Nyt kotona kyllä huilaan paljon, mutta myös istuskellen.. mulla ei suppareihin kamalast vaikuta mitä teen, kuhan en tosiaan rehki kamalast..
 
Tsemppiä Huikkikselle, pidä tosiaan jalat yhdessä ;) Onneksi ei vielä ollut tosi kyseessä, kuitenkin. Mullakin tuntuu joskus jotain kirvelyä alapäässä, mutta vähän luulen, että se johtuu vauvan päästä. Vaavi kun on nimittäin tosi liikkuvainen, eli se pää on alaspäin vain joskus ja jouluna, ja silloin kun se on muualla niin ei mitään tunnu.

Majj, muhunkin tarttuu aurinko tosi helposti. Käräytin jo viime viikonloppuna hartiani ajassa, joka normaalisti ei olisi tehnyt mitään. Nyt elän toivossa ettei tänään taas käynyt samoin...

Ja tsemppiä myös Blancolle sinne lepoon. Toivotaan että palkinto on sen arvoinen... :heart:

(.) Meikäläinen kastoi talviturkin tänään! Oli tosi ihanaa, vesi vielä silleen virkistävän kylmää muttei niin kylmää että sinne olisi jäätynyt ihan kalikaksi (veikkaisin 18-20 astetta, merenlahdesta oli kyse). Esikoinen oli synttärijuhlissa ja vein kuopuksen rannalle. Hänen kommenttinsa kun pääsi vesirajaan ja hiekan kanssa leikkimään oli "täällä on ihanaa" :heart: Niin olikin :)
 
Tosiaan onneksi huikkiksella ei ollut vielä tosi kyseessä ! Mutta ajatella että muutamien viikkojen päästä täällä jotkut saattavat päästä jo tositoimiin ! :)

Mä näin unta viime yönä että multa alkoi tihkumaan lapsivettä ! :D

Me ei olla vieläkään laitettu mitään vauvan juttuja paikoilleen, enkä vaatteitakaan ole vielä pessyt. Myös kaikki pikku tavarat on vielä hankkimatta + vaatteita pitää kait vielä vähä ostella.. :D Jospa ens viikolla sais aikaseks alkaa siivoamaan meidän makuuhuonetta että sinne mahtuis edes jotain !

Sibhan42 - Kohtalontoveri siis löytyi, auringon suhteen ! Toivotaan tosiaan että loppukesästä ei pala enään näin helposti.. ( ei varmaan kun alta löytyy sit jo vähän rusketusta )

Blanco - Vieläkö kirjotat blogia? En muista millään sitä osoitetta, mutta jos kirjoitat sitä niin laita ihmeessä linkkiä tänne!? :)

majj & 30+6
 
Siobhan42, täällä vauvan pää on jo TOSI alhaalla ja tunnen välillä miten se tuolla puskee ja pyörittää päätään : / Eli ei toisaalta ihme nää kaikki haaratuntemukset :D

Huikkis ja typy rv29 POKS POKS :)
 
Huikkis, hienoa että kaikki kunnossa :heart:

majj, mulla on myös tuon auringon kanssa ongelmia, eli palan tosi äkkiä vaik laittais millä kertoimella olevia rasvoja :| ...en uskalla siksi auringossa kauaa oleskella nyt odotus aikana.

Blancolle tsemit sinne kotona makaamiseen ja uskon et aika käy pitkäksi siinä vaan kotona olemiseen ja vallankin kun on kesä ja lämmin mikä houkuttelis tonne pihalle :|
Varmaan laiha lohtu tässä tilanteessa mutta usko pois: Palkinto on takuulla kaiken tuon arvoinen :heart:

Siobhan täällä myös vauvan alhaalla oleva pää aiheuttaa kirvelyjä ja kipuja...tooooosi liikuvaista sorttia on myös mun masuasukki, joten kipuja tulee tosiaankin useita kertoja päivässä ja joutuu ihan asentojen vaihdoilla hakemaan helpotusta oloon...muutaman kerran on tullut ihan vesi silmistä sen verran kovaa on kipu ollut :| Pitkään ei voi istua enää eikä seisoa.

Hikotteleeko teidän vauvelit kuinka usein??
Musta tuntuu et tällä meidän poitsulla on liki joka päivä ja useita kertoja päivässä hikka ja voi reppanaa kun toisella on aina tukala olla....hikan aikana myyrtää ja myllää oikein tosissaan ihan kun etsis myös helpotusta olo tilaansa ;)

Vauvalle on kaikki suurin piirtein valmiina...sänkykin on jo pedattuna jne...ja on niin ihana ihastella kaikkea vauvalle laitettua...tulee vaan jotenkin niin hyvä mieli ja tunne et voi kun olis se pieni nyytti jo sylissä :heart:

...ai niin äippäraha päätös tuli jo viime viikolla, joten nyt odottelen vielä äitiyspakkauksen saapumista :flower:

 
hei mulla olis mun mielestä kiva ehdotus:p Eli sitten kun väki alkaa kirjaimellisesti poksumaan ni vois laittaa aina nicin jälkeen koska synnytti ja kumpi tuli, näkis samalla kenellä meni yli tai ali:) tyyliin

la 25.8 miimii toinen tulossa 24v. nkl poikalupaus. syntyi poika 25.8 rv 40
:)
 
Pilvilinna, täällä ainakin masussa hikotellaan joka päivä ja usein myös useamman kertaa päivässä :)

Kannatetaan miimiin ideaa :)

Täällä ei oo oikeestaan mitään valmiina (tai siis tavallaan toki paljonkin esikoisen jäljiltä) mut en oo vaatteita pessy enkä muuten mitenkää vauvatavaraa "kartottanu".. Pinnasänkykin just vasta purettiin hetkeksi piiloon kun esikoinen siirty lasten sänkyyn.. Tuplat tuli kyllä hommattua kun käytettynä sopivat löyty, tosin ne taiski olla meille se "suurin" hankinta.. Mut tää "laittamattomuus" on ihan mun valinta, viimeks kaikki oli valmiina jo hyvissä ajoin ja niinpä vauvakin tuli hyvissä ajoin, nyt en hätäile ;) Ei vaan, mut ku tosiaan kaikki perusjutut löytyy ni sillai oo kiirettä.. Eikä jotenki muutenkaan oo samanlaista intoa laittaa kotia vauvaa varten kun esikoista odottaessa ja kun tosta esikoisen vauva-ajastakaan ei nyt ihan mahdottoman pitkä aika oo..
 
Huh hellettä! :rolleyes:

Täällä masussa hikotellaan myös lähes päivittäin :)

Vitsi kun itekki sais jossain vaihees painoarviota tyypistä, mutta uskon, että vasta seuraavassa lääkärineuvolassa onnistuu.. : / Th neuvolas kun ei ultrata, kuunnellaan vaan sydänäänet. Viimesin painoarvio minkä oon saanu on viikoilta 25+6 ja sillon painoa oli arviolta 870g. Tuosta nyt toivottavasti jo paino noussut hyvästikin :) Sf-mitta ainakin mennny koko ajan ala- ja keskikäyrän välimaastossa joten eiköhän pienellä kaikki painon puolesta ole kunnossa. :heart:

Liikuntaa harrastelen vielä minkä jaksan, koiran kanssa päivittäin lenkkeilen, tosin nyt helteillä ja tuon leikkauksen johdosta jäänyt ja muutenkin matkat lyhentyneet. Lisäksi salilla yritän käydä 1-2 kertaa viikossa, lähinnä enää tietty yläkroppaa teen ja muutenkin oman jaksamisen mukaan. Mutta hyvin oon ainakin viel jaksellu. :)
(.) Sisko tuli yllätten viikonlopuksi meille vierailulle ja onkin ihana viikonloppu takana :heart: Lauantai hengailtu Helsingissä ja tämä päivä ajeltu kuninkaanteitä ympäri uutta maata ja käyty mm. ihastelemassa mustion linnaa ja fiskarsin ruukkia. Aivan ihania paikkoja :heart: Niin juu ja meiltä hajos ihanasti pyykinpesukone tuos alkuviikosta mikä eri näppärää näillä helteillä kun päivässä menee kaks vaatekertaa.. :O Tosin ihan ite olin hirveen kätevä ja en ukon työhousujen taskuja käyny kunnolla läpi vaan sinne oli jäänyt tuommone metallinen raksamitta joka sitten linkouksen aikana päätti tulla luukun lasista läpi. Oli siinä huoltomiehellä ihmettelemistä, kuinka oon saanu 5 millisen lasin hajalle kun uutta lasia koneeseen soittelin :D Huomen täytyy kyl käydä kaverilla pesees pyykkiä että on loppuviikosta jotain mitä laittaa päälle :D

Auringon vaikutuksesta, ite oon aina kestäny huonosti aurinkoa, palan lähestulkoon aina. Joten pyrin jonkin verran rasvaileen, ainakin hartioita ja naamaa. Ja samoilla mennään nyt raskausaikana.

Tsempit kaikille kipujen, kirveyiden ja kaikkien "vaivojen" kanssa! :hug:

Ei kai sit kun huomisia sateita odotellessa :( Mun puolesta tää paiste olis voinu jatkua tosin hieman pienemmillä lämpöasteilla.

Piianappula + Pikku Pena 31+3 :heart:
 
Täällä olis yks huolestunu mamma :( Tuntuu,että liikkeet on hirveesti vähentyny.. Kuinka pian mun pitäis olla synnärille yhteydessä? Eilen siis illalla mietin,kun normaalisti liikkuu aina siinä puoli 11 aikaan ja nyt ei.. Tänää ollu paljon hiljasempi.. Tunnen kyllä potkuja ja yritin tehä liikelaskentaa.. Sain sen kymmenen kyllä,eli täytyykö mun olla niin huolissaan ko nyt olen..? :/ Kurja olo,kun mietin vain,että onko hätää vaiko ei..

Tyhmiä kysymyksiä,mutkun mä en tiijä :/

Taiska ja napero 30+2

Muoks*Huolehdin varmasti sittenkin ihan turhaan,äsken tuli niin mojovaa potkua, ja monta kertaa,etten usko,että mitään hätää olis :)
 
Viimeksi muokattu:
Taiska, kyllä se perussääntö tosiaan on, että jos 10 liikettä/h tulee, niin se on ok, mutta ite oon ainaki ottanu sen asenteen, että aina jos joku huolestuttaa ni soitan ä-polille tai lähen käymään.. Huoli saa ihmisen hulluks ja kuitenki se mahan haltija tietää ite parhaiten mikä on normaalia ja mikä ei.. Mut tuskin siellä masussa hätää on, vauvat vaan välillä on rauhallisempia mut jos tosiaan kovasti huolestuttaa niin soita ainakin polille..

muoks, hyvä niin taiska :)
 
Terveisiä Saunasta! Kolme päivää helteessä festareilla ja täytyy todeta, että eipä ole kisakestävyys ihan kohdillaan enää näillä viikoilla. Jalat on aivan muussina, vaikka vaihtelin kenkiä pitkin päivää. Aurinkoa pääsin kiitettävästi pakoilemaan ja istuskelin varjossa, mutta silti kuumuus oli tukahduttava. No, hyviä bändejä hyvässä seurassa tuli nähtyä, että ihan hyvä reissu kuitenkin, vaikka loppukesän festarit taidan suosiolla jättää väliin.

Ikävä lukea erilaisista vaivoista, kaikille tasapuolisesti voimaa! Saapa nähdä kenen vauva oikeasti ottaa varaslähdön tähän maailmaan, kun monella on jo pitkään varoitellut. Itselläni seesteisen keskiraskauden vaihtuminen viimeiselle kolmannekselle on parantanut oloa huomattavasti. Keskivaiheilla oli vaikka mitä vaivaa, turvotusta, liitoskipuja ja väsymystä, mutta nyt; ei mitään valitettavaa. :cool: Tämän olon toivon todella jatkuvan ihan loppuun asti!

Taiska itse mietin ihan samaa aamusella, mutta onneksi mahassa alkoi möyrintä. Liikelaskentaan löysin netistä selkeät ohjeet, joissa kehotettiin ottamaan yhteys äippäpolille, ellei tarvittavaa määrää liikkeitä tunne. Kyllä ne siellä sitten pyytävät näytille tai rauhoittelevat. =)

Valmisteluista:
Pikkuhiljaa olisi tarkoitus kaivaa vauvanvaatteet esille ja tehdä inventaario, ei hajuakaan mitä tarvitaan. Vaunut, sänky ja turvakaukalo löytyy, mutta muuten täytynee varmaan käydä kaupoillakin. Kirppikseltä olen hankkinut jonkun verran vaatetta, vauvoille sieltä vielä löytyykin siistiä ja kohtuulliseen hintaan, isommille pojille ei enää mitään toivoa löytää juuri mitään.

Auringosta: Samaan tapaan tunnun ruskettuvan/palavan kuin aikaisemmin, mutta tämän päivän rantareissusta tuli tosi huono olo. En varmasti juonut tarpeeksi, kotiin päästyä meinasi taju lähteä. Odotan sateita kovasti, meidän heinäallerginen esikoinen on ollut viime viikon tosi tuskainen oireineen.

Olen menossa huomenna labraan maksakokeisiin, lääkäri kun halusi tarkistaa maksa-arvot kutinan takia (jota ei enää ole, mutta olen unohtanut läydä labrassa...). Pitääkö maksakokeita varten olla syömättä?
 
Lemongrass Kyllä, maksakokeita varten pitää olla syömättä, meillä yleinen ohje on ettei saa syödä eikä juoda enää klo 22 jälkeen illalla, aamulla saa juoda lasin vettä. Nämä siis ainakin alat/sappihappo-verikokeita ennen. Mulla ne nyt on otettu jo jokusen kerran tuon hepatoosin takia..:/

Kuuttis 32+5
 
Lemongrass: Komppaan kuuttista eli syömättä ja juomatta, muuten ei ole luotettava ainakaan sappihappokoe. Mulle sanoivat edellisessä raskaudessa kun olin osastolla että ainakaan puolen yön jälkeen ei enää saa syödä, mutta perussääntö on kait tuo 22.00 -> syömättä/juomatta.

Kuuttis Onko sulla vielä arvot nousussa? Vai todettu jo hepatoosi? Mulla arvot kohonnut ja huomenna äitipolille käynti arvioon, mille alkavat. Sappihapot oli vielä normaalirajoissa.
'
Taiska mää oon monesti kans ehtinyt huolestuun kun liikkeet hiljentyneet. Mutta aina oon saanu sen 10/tunti. Olen huomannut että tämä asukki on ihan samanlainen kuin esikoinen, jolla aina muutama vilkkaampi päivä ja sitten pari rauhallisempaa. Myös vuorokauden ajoissa olen huomannut eroja eli aamupäivä hiljaisempaa ja illalla vilkkaampi. Samoja piirteitä esikoisesta huomasi vielä monta kuukautta syntymisen jälkeenkin. Oli muutaman päivän tosi väsy/nukkui paljon ja sitten yhtäkkiä pari päivää tosi touhukkaana ja virkeänä jne. Eli eroja päivien välillä on ja se on varmaan ihan hyvä :) Mutta kannattaa helposti tietenkin tarkistuttaa jos tuntuu että huolettaa. Vara ei venhettä kaada ja myös äitipolilta kannustavat aina että ottaa herkästi yhteyttä jos huolettaa!!!!

Huomenna äitipolille heti aamusta, kiva päästä kuulemaan taas painoarviota ja kurkkiin masukkia!!!

VIOLA JA "Wilhelmiina" 32+3
 


Tässä vielä masukuvaa alkuviikolta 31+4. Jotenkin tuntuu välissä että aika hitaasti kasvaa maha, tuntuu että täälläkin kaikilla jo niin ihanan isoja masuja. Tärkeintä kai se kuitenkin on että pienet siellä sisällä kasvaa :heart:
 
No shit, aamukahvin jälkeen täällä käymässä... Eli labrakoe siirtyy hamaan tulevaisuuteen. Nlalääkäri ei syömättömyydestä maininnut, mutta muutenkin sekoili. Soitti perääni, että jos ehtisin palata kun kirjoitti vahingossa edellisen asiakkaan nimellä reseptin minulle. Mitään paperilähetettä en tietenkään saanut, josta asian voisi tarkistaa eikä labrakaan tähän aikaan tietenkään vastaa. No, kutina helpotti sillä rasvalla, johon sain viimein oikealla nimellä reseptin, että en usko maksa-arvojen liittyvän siihen mitenkään, mutta vähänkö nolottaa mennä tänään terveydenhoitajalle kun on labrassa käymättä. :ashamed:
 
Huomenta..

Tää kävi hakee verensokerimittarin ja seurailee nyt niitä tuloksia kun sokerirasitukseen en suostu menemään, ellei verensokerit pompi korkeelle. (Viime yönä kävin 5Ltä juomassa lasin limua) ja aamulla mehua ja kahvia ja sokeri oli 4.4.. Mut siitäpä seuraillaan.

Mulla on ollu kans hiljasempi vauva nyt viikonlopun, meinasin huolestua todella ja soittaa ä-polille kun liikkeet oli jotenki paljon vaisumpia.. vaikka niitä tuntui niin ei yhtään hyvin. Mutta sitten iltaa kohden sain sellaista potkua että ei huolta. :D eli en oo ainut..

Eilen nukuin päikkärit ja heräsin yhen'kin semmoseen "sähköisku" kipuun joka kohdistu siis alapäähän :D :LOL: muutaman kerran tuli semmonen ja meni ohi, oiskohan poju jotenki painanu tai mitälie.. huh.

Sukkapuikkoileekin ikävästi useemmin päivässä ja harjotussuppareita tulee runsaammin..

Huh, olipas omanapainen teksti! mutta palaan kohta kommentoimaan niihin mihin piti ku nyt ei taaskaan ajatus kule. :D

Hyppy ja poju 31+3
 
Viola-85 - ihanan pieni masu sulla! :)

Mä oon nukkunut pari viime yötä todella levottomasti. Kuumuus varmasti vaivaa, jalat ja kädet todella levottomat ja mikään asento ei tunnu hyvältä. Viime yönäkin meinasin lähteä kylmään suihkuun mutta ilmeisesti sit olin nukahtanut kun en mennyt! :D Päivisin ei mitään ongelmia, supistuksetkin ovat aika hyvin rauhoittuneet! :)

Mä oon ollut keväästä asti sitä mieltä että en varmasti osta tänä kesänä uusia bikineitä ( kaikki yläosat ovat jääneet nyt odotusaikana pieneksi, mun rinnat on kasvanut varmaan kahdella kupilla, en tykkää! :O ), mutta mietinkin jos tänään lähtis bikini ostoksille, varmasti niille tulee vielä talvellakin käyttöä, me käytiin esikon kanssa vauva-uinnissa ja haluisin tän tulevankin kanssa käydä..

Majj & 31+0 POKS ! :heart:
 
Viola-85 oi ku ihanan pieni massu :heart: ei varmaan hankaloita juurikaan elämää? :)

majj mua kans ahdistaa nukkua kuumassa,,viimeyönä oli ihanan viilee...nytkin vasta +10 astetta ulkona ja ikkuna auki nukuttiin...jalat mulla eniten tuntuu kuumottelevan ja on tosi levottomat. Mul on sellaista body sopin viilentävää jalkasuihketta jolla helpotan oloani hetkellisesti ja käyn välillä useemman kerran yössä vessan lavuaarissa laskee kylmää vettä jaloille... mun pitäs kans uus yläosa vissiin hankkia kun ei oikein mahdu toi entinen..kotona tietty menee mut julkiselle paikalle ei oikeen viitsi lähtee pursumaan :D mulla kasvanu C:stä DD:hen ja en kyl tykkää...


mammy+piippa 30+5
 

Yhteistyössä