Helteistä huomenta pinoon! :wave:
30,2c näyttää ulkomittari, sisällä 24,2c, joten ovet ja ikkunat pysyy vielä hetken kiinni.
Paljon onnea
Tiiiperi!!! Ihanaa, tämä tarkoittaa vain sitä, että kohta on itselläkin pieni sylissä.
Jokohan
Huikkis ja Vimmu ovat pienet sylissä? Mä veikkaan, että Huikkis ehtii ensin. On vaan sellainen tunne.
Olet muuten
Huikkis tosi positiivisella asenteella matkassa, vaikka viikkoja on vasta noin 33. Moni olisi ihan paniikissa. Taitaa kokemus painaa vaakakupissa.
Vimmun kokemus sai mut eilen kaivamaan imetysliivit ja -suojat esille, sairaalakassi pakkaantuu tänään. Mä haluan pakata sen itse ja saada just ne oikeat tavarat mukaan.
Majj: Olen
Kirppiinan kanssa samaa mieltä, että ei siitä oikein ole hyötyä nähdä sitä päänasentoa nyt, kun lapsenhan kuuluukin kääntää sitten juuri ennen syntymää päänsä oikeaan asentoon. Mutta painoarvio olisi tietysti kiva saada. Tosin mulla tuossa katselee lastenohjelmia tuo "hyvä jos kolmekiloinen.." joka sitten oli 3720g.. Nytkin vähän mietityttää tuo painoarvio kun mittauksissa oli viime viikolla niin paljon eroa. Onneksi viikon päästä saa taas uuden.
Ja sit aika paljon on eroa tuossa, että kenellä menee mikäkin yläkäyrällä, kun
Salaman vauva oli 33+0 2,6kg ja yläkäyrällä, kun taas
Blancolla 35+2 2,6kg ja yläkäyrällä. Noissa on kuitenkin ikäeroa kaksi viikkoa. Mulla oli alkuviikosta 35+1 2,9kg ja meni 50persentiilillä eli keskikäyrällä. Eli mulla 300g isompi kuin
Blancolla ja päivän nuorempana..
Miten muuten
te joille, on tehty synnytystapa-arvio, niin onko lantionkoko/lapsen mahtuvuus tutkittu miten? mietin vaan, että luottaako ne suosiolla, että hieman ylipainoinen 167cm nainen voi synnyttää melkein mitä vaan?
Mammyn mahasta (
) tuli mieleen, että
onko moni saanut taisteluarpia nahkaansa? Mulla ei ole tullut, eikä varmaan tulekaan, kun entiseen maksimipainoon tässä pituudessa on vielä kymmenisen kiloa matkaa. Hyttynen sen sijaan kävi tuikkaamassa navan viereen ja siitä olen kynsinyt verille.. :/
Meillä mies ei pidä
varpajaisia. Saisi mun puolesta pitää, mutta ei tuo nähnyt sitä tarpeelliseksi viimeksikään.
Hyppy: Luitko uusimman Kaksplussan? Siinä oli positiivinen tarina kitalakihalkiovauvasta.
Samaisessa lehdessä oli juttua noista esikoisen lahjoista vauvan syntyessä ja sairaalakassista. Meillä Mimmi esitteli eilen kolmatta kertaa Citymarketissa sellaista 25cm korkeaa soft-kirahvia ja yhä saatiin lykättyä sen ostoa, että "voidaan ehkä joskus ostaa.." Haen sen joku päivä "isosiskon lahjaksi". :heart:
Siinä sairaalakassijutussa oli hyvä vinkki, että omat ja vauvan kotiintulovaatteet kannattaa pakata kaukaloon, niin mies tuo ne kätevästi sitten tullessaan. Meille tuo on oikein hyvä vinkki, niin tulee sitten varmasti juuri oikeat tavarat.
Mulla olis muuten ylimääräinen Emmaljungan kantokassi (kova irrotettava pohja), vitosella ajattelin myydä, jos tiedätte jonkun joka tarvii. Se on pesty, mutta siellä on sisällä joku vaalea tahra mitä en saa irti. Ei siis näy ulospäin.
( . ) Me oltiin ti-to Pohjanmaalla. Keskiviikkona oli Paapan hautajaiset. Meidän 2v8kk tuumasi sitten kirkkaalla ja kuuluvalla äänellä, että "Sinne meni", kun arkku laskettiin maanpinnan alapuolelle.. Tottahan se oli ja Paapan tuntien, niin hän olisi varmasti nauranut tuolle lauseelle, joten se tuo kyllä itsellekin hymyn suupieleen, niin osuvasti hän tapahtuman tiivisti.
Tapasin samalla masuasukkaan kastepapin ja käytiin jo alustavaa kastekeskustelua. Saan hakea täältä omasta seurakunnasta kynttilän ja kastetodistuksen, jolloin saan samanlaiset kuin esikoisella. Tapasin myös serkkuni, joka laulaa juhlassa. Päädyttiin siihen, että hän laulaa ainakin Johanna Kurkelan "Ainutlaatuinen"
YouTube - ‪Johanna Kurkela (2010): Ainutlaatuinen +Lyrics‬‏
Täällä on kaukalon kankaat pesty ja laitettu paikoilleen. Enää taitaa puuttua vauvanvaatekaapista ovi, siis kiinnittää vaan pitäis. Muutamat pul-pintaiset liivinsuojat pitäisi huutaa vielä huutiksesta. Sänkyä en aio laittaa vauvalle ollenkaan valmiiksi. On se meillä tuolla leikkihuoneessa puhtaanpyykinvarastona, että ei tarvi kuin uudet lakanat laittaa, jos haluaa sen käyttöön. Meillä kuitenkin tarkoitus nukkua perhepedissä yöt ja päivisin on käytössä Koala-riippumatto, joka pitäisi vielä kasata.
On tämä maha vaan tipahtanut alkuviikosta.. Ja jotain kovettumisia tapahtuu. En oikein tiedä onko ne harjoitussuppareita vai kääntyykö vauva vaan.. Kipeetä ei kuitenkaan tee.
Verenpaineet on nyt olleet 145/90 tasolla, joten kai sitä pitää olla tyytyväinen.
Jaa-a.. Jos menis suihkuun. Joku toimittaja ja kuvaaja vissiin tulossa tänään käymään, yhtään tiedä mihin aikaan. Kiva kun ottavat jotain kauheita hikinaamakuvia.. : /
Raitis ja Salarakas 35+4