*** Elokuun 2011 masumurut HEINÄKUUSSA ***

Tiiperille onnea POJASTA :heart:

Korallille SYNTTÄRI onnittelut :flower:

Tsempit niille joilla kans on H-hetki ihan hyppysissä :)

Vauvan kamat siis valmiina kaikki...tai ainakin ne millä nyt varmasti alkuun toimeen tulee =) Vauvelin sairaalakassi pakattu...oman ehtii kyllä myöhemmin...tai ainakin toivotaan niin :)

Viime viikon lääkkärineuvolassa tilanne kohdulla: Pehmeä, 2cm ja kiinni. Verenpaineen aika korkealla niinkuin on ollu koko odotuksen ajan. Pissa puhdas liikkeet kahdella plussalla ja syke 150. Hemppa 120 joten lisä rautaa en oo tarvinnu koko odotus aikana...jee...vauva Rt ja nyt tämän viikon neuvolassa kiinnittynyt jo ihan alas eli ei ihme kun ääneen nauraminenkin jo tekee kipeää ja vessassa saa juosta 4 kertaa yössä :|

Siinäpä pikaiset kuulumiset :heart: Nyt täytyy taas mennä...

 
Kata90: Laitoin kuvat ja vähän tietoa s.postiisi. Kuvat ei kylläollut ihan huippuluokkaa kun ne kännykällä otin, mutta voin laittaa päivemmällä parempia oikealla kameralla jos haluat.

Hemari Täällä yksi jolla myös hepatogestoosi. Mulla sama oli myös esikoisen kanssa. Mulla muutama viikko sitten alko arvot nousta ja lääke aloitettiin (3*1tbl). Nyt viikko sitten arvot oli jälleen kääntynyt nousuun (sappi 26) ja lääke nostettiin maksimiin (4*1tbl) ja sappihapot oli puonnut 14:sta. Tänää kävin taas verikokeissa ja maanantaina äitipolille kontrolli. Lääkäri puhui että jos 37- viikkoa saadaan käyntiin niin sitten käynnistellään jos arvot lähtee nousuun. Muuten yleinen käytäntö on että 38- aloitellaan käynnistys. Mulla esikoinen syntyi 38+2. Itse en ole saanut/ottanut sitä ataraxia ollenkaan kutinaan, olen sinnitellyt kylmägeelillä :D Lisäksi esikoisen kanssa jouduin olemaan 5vrk osastolla niin sain siellä ihanaa aqualan rasvaa johon oli jotain mentholia sekoitettu, se autto tosi hyvin! Sitä ei vaan saa mistään normi apteekeista vaan oli sairaalan oma tuote. Sullakin alkaa olla viikot sitten vähissä :heart: Kuuttiksellahan synntys käynnistettiin kans jo aikasemmin kun arvot ei pysyneet lääkkeestä huolimatta kurissa. Onko sulla millaiset arvot olleet?

Nyt pitäis saada jotain aikaseksi, illalla pitäis anoppilaan päästä lähteen vaan kotona on edelleen kaikki sikinsokin....!

Viola ja "Wilhelmiina" 36+1
 
Onnea tiiperille pojasta !!!

Kyssissä taas polilla käyty ja pieni painaa 2800g nyt viikolla 35+5. Tätä tahtia jos kasvaa niin paino olisi LA:n tienoilla n. 3600g. Kyllä tämä tieto taas vähän aikaa tsemppaa ja pitää vaan yrittää keskittyä tähän ruokavalioon. Aikaa ei olisi korkeintaan enää kuin kuukausi jäljellä. Kanavaa jäljellä 1cm, pehmeä. Lääkäri sanoi että paikat olisi auki sormella, mutta laittoi korttiin kuitenkin kiinni...

Sairaalakassi on pakkaamatta, mutta kassi on sentään valittu :D Joku puhui isän sairaalakassista ja meillä on ainakin tarkoitus sellainen pakata. Matka sairaalaan kestää kuitenkin sen 1,5 tuntia ja eihän sitä tiedä jos mies joutuu yöpymään lähempänä mummolassa synnytysreissulla.
 
Onnittelut tiiperille pienestä miehestä :heart: Ja korallille synttärionnittelut! :flower:

Varpajaisista - mies jokin ilta sitten jutteli, että tahtois sellaset pitää. Ja mulle käy hyvin, tuo kun ei turhan paljoo missään käy.

Eilen käytiin tosiaan tutustumassa synnytyssairaalaan ja oli ihan ok reissu. Sai viel lisää tietoa mm. kivun lievityksestä ja nyt tietää ainakin mistä ovesta sisään ja mistä ulos :LOL: Saliin ei päästy tutustuaan kun kaikki olivat käytössä. :( Mutta nähtiin vuorokauden ikäinen pieni herra :heart: Voi luoja kun oli sulonen ja itkuhan siinä pääs.. Siinä sitten yritin nielskellä, et miehen ei tarvi hävetä silimiä päästään.. :) Nykyään tunteet niin pinnassa et kaikki tuntuu itkettävän...

Sairaalakassia en oo pakannu, ajattelin pakkailla tuos rv 36 paukkuessa. Tosin tuo synnäri meillä niin lähellä (15 km), että hyvin pystyy mieskin tarvittaessa tuomaan jotain jos unohtuu.

Omaan napaan ei uutta, hyvät ollu pääsiasiassa olot :)

Piianappula + PikkuPena 35+1
:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Helteistä huomenta pinoon! :wave:
30,2c näyttää ulkomittari, sisällä 24,2c, joten ovet ja ikkunat pysyy vielä hetken kiinni. :)

Paljon onnea Tiiiperi!!! Ihanaa, tämä tarkoittaa vain sitä, että kohta on itselläkin pieni sylissä.

Jokohan Huikkis ja Vimmu ovat pienet sylissä? Mä veikkaan, että Huikkis ehtii ensin. On vaan sellainen tunne. :D Olet muuten Huikkis tosi positiivisella asenteella matkassa, vaikka viikkoja on vasta noin 33. Moni olisi ihan paniikissa. Taitaa kokemus painaa vaakakupissa.

Vimmun kokemus sai mut eilen kaivamaan imetysliivit ja -suojat esille, sairaalakassi pakkaantuu tänään. Mä haluan pakata sen itse ja saada just ne oikeat tavarat mukaan.

Majj: Olen Kirppiinan kanssa samaa mieltä, että ei siitä oikein ole hyötyä nähdä sitä päänasentoa nyt, kun lapsenhan kuuluukin kääntää sitten juuri ennen syntymää päänsä oikeaan asentoon. Mutta painoarvio olisi tietysti kiva saada. Tosin mulla tuossa katselee lastenohjelmia tuo "hyvä jos kolmekiloinen.." joka sitten oli 3720g.. Nytkin vähän mietityttää tuo painoarvio kun mittauksissa oli viime viikolla niin paljon eroa. Onneksi viikon päästä saa taas uuden.

Ja sit aika paljon on eroa tuossa, että kenellä menee mikäkin yläkäyrällä, kun Salaman vauva oli 33+0 2,6kg ja yläkäyrällä, kun taas Blancolla 35+2 2,6kg ja yläkäyrällä. Noissa on kuitenkin ikäeroa kaksi viikkoa. Mulla oli alkuviikosta 35+1 2,9kg ja meni 50persentiilillä eli keskikäyrällä. Eli mulla 300g isompi kuin Blancolla ja päivän nuorempana..

Miten muuten te joille, on tehty synnytystapa-arvio, niin onko lantionkoko/lapsen mahtuvuus tutkittu miten? mietin vaan, että luottaako ne suosiolla, että hieman ylipainoinen 167cm nainen voi synnyttää melkein mitä vaan?

Mammyn mahasta ( :D ) tuli mieleen, että onko moni saanut taisteluarpia nahkaansa? Mulla ei ole tullut, eikä varmaan tulekaan, kun entiseen maksimipainoon tässä pituudessa on vielä kymmenisen kiloa matkaa. Hyttynen sen sijaan kävi tuikkaamassa navan viereen ja siitä olen kynsinyt verille.. :/

Meillä mies ei pidä varpajaisia. Saisi mun puolesta pitää, mutta ei tuo nähnyt sitä tarpeelliseksi viimeksikään.

Hyppy: Luitko uusimman Kaksplussan? Siinä oli positiivinen tarina kitalakihalkiovauvasta. :)

Samaisessa lehdessä oli juttua noista esikoisen lahjoista vauvan syntyessä ja sairaalakassista. Meillä Mimmi esitteli eilen kolmatta kertaa Citymarketissa sellaista 25cm korkeaa soft-kirahvia ja yhä saatiin lykättyä sen ostoa, että "voidaan ehkä joskus ostaa.." Haen sen joku päivä "isosiskon lahjaksi". :heart:
Siinä sairaalakassijutussa oli hyvä vinkki, että omat ja vauvan kotiintulovaatteet kannattaa pakata kaukaloon, niin mies tuo ne kätevästi sitten tullessaan. Meille tuo on oikein hyvä vinkki, niin tulee sitten varmasti juuri oikeat tavarat. ;)

Mulla olis muuten ylimääräinen Emmaljungan kantokassi (kova irrotettava pohja), vitosella ajattelin myydä, jos tiedätte jonkun joka tarvii. Se on pesty, mutta siellä on sisällä joku vaalea tahra mitä en saa irti. Ei siis näy ulospäin.

( . ) Me oltiin ti-to Pohjanmaalla. Keskiviikkona oli Paapan hautajaiset. Meidän 2v8kk tuumasi sitten kirkkaalla ja kuuluvalla äänellä, että "Sinne meni", kun arkku laskettiin maanpinnan alapuolelle.. Tottahan se oli ja Paapan tuntien, niin hän olisi varmasti nauranut tuolle lauseelle, joten se tuo kyllä itsellekin hymyn suupieleen, niin osuvasti hän tapahtuman tiivisti.
Tapasin samalla masuasukkaan kastepapin ja käytiin jo alustavaa kastekeskustelua. Saan hakea täältä omasta seurakunnasta kynttilän ja kastetodistuksen, jolloin saan samanlaiset kuin esikoisella. Tapasin myös serkkuni, joka laulaa juhlassa. Päädyttiin siihen, että hän laulaa ainakin Johanna Kurkelan "Ainutlaatuinen" :)
YouTube - ‪Johanna Kurkela (2010): Ainutlaatuinen +Lyrics‬‏

Täällä on kaukalon kankaat pesty ja laitettu paikoilleen. Enää taitaa puuttua vauvanvaatekaapista ovi, siis kiinnittää vaan pitäis. Muutamat pul-pintaiset liivinsuojat pitäisi huutaa vielä huutiksesta. Sänkyä en aio laittaa vauvalle ollenkaan valmiiksi. On se meillä tuolla leikkihuoneessa puhtaanpyykinvarastona, että ei tarvi kuin uudet lakanat laittaa, jos haluaa sen käyttöön. Meillä kuitenkin tarkoitus nukkua perhepedissä yöt ja päivisin on käytössä Koala-riippumatto, joka pitäisi vielä kasata.

On tämä maha vaan tipahtanut alkuviikosta.. Ja jotain kovettumisia tapahtuu. En oikein tiedä onko ne harjoitussuppareita vai kääntyykö vauva vaan.. Kipeetä ei kuitenkaan tee. :)
Verenpaineet on nyt olleet 145/90 tasolla, joten kai sitä pitää olla tyytyväinen.

Jaa-a.. Jos menis suihkuun. Joku toimittaja ja kuvaaja vissiin tulossa tänään käymään, yhtään tiedä mihin aikaan. Kiva kun ottavat jotain kauheita hikinaamakuvia.. : /

Raitis ja Salarakas 35+4
 
Viimeksi muokattu:
Raitapaitainen
Itse olen tällainen 167 cm hieman ylipainoinen nainen ja minulla ainakin tuo lantion koko ja lapsen mahtuvuus tutkittiin. Pöydällä piti maata selällään ja jalat levällään. Polvista kinni pitäen jalat koukussa. Lääkäri sitten mallaili nyrkkinsä kanssa, että mahtuuko tulemaan ja lisäksi teki sisätutkimuksen, jossa tunnusteli alapään luut ja liitokset.
 
Tiiperille paljon onnea :heart::flower:

Tää päivä meneekin sitten ihan reisille....suoraan sanoen ****tuttaa. Miehen piti alottaa kesäloma ensi viikolla (loma, joka piti alkaa jo heinäkuun eka päivä) ja nyt se ilmoitti ettei hän kyllä mitenkään voi lomalle jäädä kun on niin paljon töitä ja sitte ne vaan odottaa siellä tekemättä hänen lomansa ajan...daa? Tää ei oo ensimmäinen kerta ja mä jotenkin niiiiiin arvasin tän, mutta olin asennoitunu jo siihen, että saadaan viettää (toivottavasti) vielä pari viikkoa ihan kahestaan ja mies siivoaa ja käy hoitamassa koiran rokotukset ym. :headwall:. :kieh:
Tän lisäks Rammsteinin keikkaliput tuli tänä aamuna myyntiin, ja unohdin koko homman totaalisesti..kun lipunmyynti alkaa kymmeneltä ja mie herään vasta 10.30 ni ilmanhan sitä taas jäätiin :headwall::headwall: Pienet on murheet mutta hormoonihöyryissä ne minulle suotakoon :p

Varpajaiset mies pitää ihan varmasti, ne on varmaan suunniteltukkin jo puoli vuotta sitten.

Näin muuten viime yönä unta että meidän vaavi oli syntynyt. En tiedä kuka sen oli synnyttänyt mutta ainakin se osasi puhua jo syntyessään :LOL:.

Nyt me jatketaan koiran kanssa tätä surkuttelua, syödään ainakin jäätelöä ja katotaan jotain hömppäleffaa :popcorn:
 
Raitis aiemmin jo kavereita kuunnellessa on tullu olo, että onkohan ne lääkärit/hoitajat aina ihan perillä itekään käyriensä kans :D Oma neuvolantäti oli vähä ihmeissään sokerirasituksen uusimisesta, mut eipä siitä haittaakaan oo. Palopuheen sain lääkäriltä, et jos arvoissa jotain on niin 10 vuoden sisään sairastun aikuisiän diapetekseen... Että sekin vielä. Mut näillä mennään. Äiti just eilen puhu, et mä oon kätilön mukaan ollu ennen syntymääni kitukasvunen. Sit kun synnyin niin 3960g/52cm... Omia käyriäni oisinkin sit halunnu kattoo muttei ollu muita kun sit syntymän jälkeiset neuvolakäynnit ylhäällä.

Salama 33+1
 
Eea
Täällä päin kaikille ensisynnyttäjille tehdään jonkinlainen synnytystapa-arvio ja lantio tutkitaan. Esikoisen aikaan lääkäri tutki miun lantion ihan käsin tunnustelemalla, ja jos olis jotain epäilyä ahtaasta lantiosta ollut ois kai kuvattu. Kuulemma miulta mahtuu isotkin vauvat syntymään, mikä oli kyllä helpotus kuulla. Miun äidillä on ahdas lantio ja neljä keisarinleikkausta takana. Ajattelin, että on tietysti periytyny myös miulle. Odotin myös, että esikoinen olis ollu reilusti yli 4 kiloa. Ite oon syntyessäni painanu 4700 g. Onneks tyttö oli melkein kiloa pienempi. :)
 
Viola mulla noi sappiarvot oli vaan vähän koholla, muistaakseni 11,6. Yli kympin ei sais mennä. Alat oli 119 kun viitearvo on 10-45. Tänään kävin uusiks labrassa ja tulokset tulee iltapäivällä. Kutina on kyllä ihan kamalaa... Eikä toi kutinalääke kovin paljoa auta. Oon koittanu kylmäpusseja ja muita mut ei auta. Monta kertaa yössä saan käydä viilentämässä jalkoja kylmän suihkun alla. No, pääasia et vauvalla on kaikki ok :) Ei tässä kuitenkaan enää kauaa ole odottelua.

Isot onnittelut Tiiperille!!!

Huh kun väsyttää, taidan mennä nukkumaan.

hemari ja helmiäinen 37+0 eli täysaikaisia ollaan :)
 
Raitis Mie ootin koko kuukauden sitä numeroa missä se juttu oli :D Ja ihan hyvä juttu oli, joskin loi vähän paineita mulle että se arki tosiaan on haastavaa.. ja meidän vauvalla on molemminpuolinen huulihalkio + suulakihalkio.. ja että se on vaikein ja harvinaisin halkiomuoto, niin ei helpottanu ollenkaan. Tuli vaan semmonen olo että voi ku vauvalla ois vaan jompi kumpi..

Taisteluarpia on mahassa tosi hienot ja muhkeet viirut! :D ootan ku maha lörpsistyy nii sit se vasta seksy onkin :D :p
 
Raitikselle nopsaan piti tulla sanomaan että AIVAN ihana kappale!!!!!!!!!!! Näillä hormooneilla saa kyllä niin kyyneleet silmiin :'( Varmasti ihanan koskettava kappale ristiäisiinki, mää en varmaan kestäisi kun itken jo papin puheista lähes ilmät päästä (ainakin esikoisen kohdalla) :LOL:
 
Raitis (ja muutkin :D ), täällä ollaan vielä kasassa, mut tänään oli tullut pöksyihin reilummin kellertävää ihan nestettä ja soitin kätilön paikalle.. Mut eipä tuon puheista saanu taas mitään selvyyttä! 'voi olla lapsivettä tai valkovuotoa, jätä side siihen ni voi muutki ihmetellä'!! Kuitenki just maanantaina lääkäri teki varuilta liuskatestin ettei huomaamatta tihku ja sano et niitä voidaan sit aina tehä jos epäilyttää! Mut eipä tätä kätilöä paljo näyttäny kiinnostavan! Onneks koht vaihtuu vuoro!

Ja onnittelut täältäkin tiiperille! :)

(Sori avautuminen mut helpotti kummasti :D )
 
Onnea Tiiperi!!!!!!! :flower:

Kävin sit lääkärissä (ja neuvolassa) tänään. Vauvalla kaikki hyvin, mul on just nimenomaan toi hyvänlaatuinen asentohuimaus. Todella pyllystä, mut onneks ei mitään vakavaa! Määräs sitten saikulle näiks muutamaks loppupäiväks, joten töihin sitten vuonna 2012 tai 2013 tai jotain. Ihan en oo sisäistäny asiaa.. :LOL:

Huippaus aiheuttaa hieman pahoinvointia, joten myöhemmin lisää. :) Menen nyt heiluttelemaan päätä.


u & Liipukka 34+2
 
  • Tykkää
Reactions: Raitapaitainen

Yhteistyössä