Heippa pitkästä aikaa!
Ensinnäkin onnittelut tätäkin kautta
Kuuttikselle pienestä prinsessasta! :heart:
Myös onnittelut
Tiiperille pikkuisesta pojasta! :heart:
Täällä ollaan yhdessä kasassa vielä, en oo aikoihin taas ehtinyt kirjoittelemaan kun esikoisneiti pitää meillä kiirettä talossa
Jos pariksi minuutiksi istahtaa koneelle hänen läsnäollen, on meiän pikkuapuri kiskomassa johdoista tai itse näpyttelemässä kirjaimia..
Jokunen aika sitten kollasin läpi ed. pinon ja nykyisen.
Viime viikolla (rv34) olin neuvolassa, jossa terkkari totes että tämä vauva voi syntyä koska vain. Vauva on jo kuukaus sitten laskeutunut ja nyt oli kiinnittynytkin. Terkkari anto käsikopelointi painoarvioks n. 2,5kg eli taitaa tästä tulla isompi vauva kuin esikoisesta (hän oli 2,5kg).
Todella vähäisiä turvotuksia jaloissa, suonikohjut pahentuneet mutta eivät ole enään niin kipeitä, paineet hyvät, pissa puhdas ja hempparikin vähän noussut (117) rautakuurin ansiosta.
Vettä täällä litkitään paljon, mansikat ja kirsikat maistuu todella hyvälle ja hyvällä ruokahalulla. Nautin kyllä kerrassaan näistä hellekeleistä, ei todellakaan tarvitse palella! :heart:
Asuntostressit vaan jatkaa huolenaiheena täällä suunnassa, ei edelleenkään mistään mitään kuulu. Vaihtopörssejä, vuokrailmoituksia yms selaan päivittäin ja odottelen että jos vaikka tänään sois puhelin asuntotarjouksen kera.. Mutta eiii.. Paria asuntoa ollaan käyty kattelee, pari liian kallista meille ja sitten menny vaihtojuttu sivu suun kun tuo meiän isäntä pähkäili turhan kauan ko ei kelvannu hälle.. Huomenna taas yhtä vaihtoasuntoa katsomaan, jospa se nappais..
Meillä siis tilanne, että kun vauva syntyy ei tulla vaunujen kanssa pääsemään täältä ulos ilman toista aikuista. Meiän talon hissi on aivan liian pieni, sinne saa jo tavisvaunujen kanssa änkeä ja säheltää.. Vaunuvarastotkaan eivät sijaitse meiän rapun yhteydessä, ja esikoinenkaan ei vielä kävele joten 2 pienen kantaminen + hoitokassit+kauppakassit sieltä varastolta ei oikein nappaa.. Monet itkut ja turhautumiset on moneen kertaan saanu potea, alkaa vähän olee tunteeton olo tän suhteen ko stressaa mutta ei jaksais enään tehä mtn asian eteen.. Soitellu oon viikottain johkin firmaan ja kyselly hakemuksen tilaa yms, niin todella tylyjä vastauksia sieltäkin satelee.. En mä vaan vois asiakaspalvelutyössä noin töykeä olla, potkuthan siinä tulis!
Jotenkin olis ihanaa että tän nyytin sais kohta syliinsä ja osittain toivoo että menispä La:n yli että olis enempi aikaa ettiä uus asunto.. Todella turhauttavaa, anteeksi purkautuminen .. :ashamed:
Onneks tuo esikoinen jaksaa piristää päivittäin touhuillaan :heart:
Hankinnat vielä vähän jäissä, ku ei tosiaan tekis mieli ostaa pinnistä eikä mtn tähän asuntoon enään, että ei olis yhtään enempää muuttotavaraa sitten muutettaessa.
Synnytys ei täällä varsinaisesti mietitytä eikä pelota. Aika avoin mielin oon edelleen menossa, toiveena olis että saisin liikkua mahd. paljon ja pitkään mutta kuitenkin haluisin epiduraalin jos kivut yltyvät mahdottomiksi. Pallon päällä pyörimistä, allasta ainakin haluisin kokeilla avautumisvaiheessa jos siihen mahdollista. Esikoisesta oli todella pitkä avautumisvaihe ja synnytys päätyi imukuppivetoon tarjontavirheen vuoksi. Toivon toki että tää toinen synnytys olis nopeampi, mutta oon valmis menee uudestaan pitkän kaavan mukaan jos on mennäkseen
Mandalay Kyllä siihen synnytykseen voi myös itsekkin vaikuttaa, sun kannattaa kertoa synnärille mennessä heti mitä toiveita sulla on ja pyytää että tarjoavat eri vaihtoehtoja kokeiltavaks. Esikoista synnyttäessä tiesin vaan haluavani epiduraalin, ja ilman ihanaa opiskelijaa en olis varmaan tullu kokeilleeks sitä palloa tai keinutuolissa ilokaasun kanssa kiikkumista, koska epiduraalin takia olin kytköksissä vuoteeseen suurimman osan ajasta. Mutta musta ei kauheesti kannata aatella yhtä ja tiettyä tapaa, koska se synnytys menee kuitenkin sitten miten menee; omalla painollaan. Eli avoimin mielin
Nyt on pakko nukkumaan mennä, että aamulla taas jaksaa neidin kanssa touhuta.
Jaksamista ja tsemppiä teille jotka ootte ihan h-hetkillä pian!
Sekä :hug: teille jotka kärsitte turvotuksista yms vaivoista! Ei enää kauaa nyyttien saamiseen :hug:
Miikulainen, Tirppa 1v2kk ja Akutoukka rv 35+4 :heart: