*** Elokuun 2011 masumurut HEINÄKUUSSA ***

Äitipolin kuulumisia täältäkin: Eli sokerirasituksessa kohonneiden arvojen vuoksi tänään oli kasvukontrolli ultra äippäpolilla.

Vauvalla kaikki hyvin, istukka toimii vielä mallikkaasti ja lapsivettä kuulemma reilusti jäljellä.
Vauvelin koko arvio tänään siis 3,5kg elikkäs jos poitsu kasvaa ihan käyrillä tai arvion 200g / viikko niin jos laksettuun aikaan mennään olisi sitten syntymäpaino arvio n.4kg.

Hui sanon minä.... :eek:

Noh, lääkärin mukaan kuulemma ihan normi paino ei hätää ja mistään sokeri vauvasta ei mun kohdalla oo kyse koska sokeri arvot pysyneet kaikki ruokavaliolla reilusti alle rajojen.

Paikat on kuulemma pehmeät ja yhdelle sormelle auki.

Hmm... saas nähdä...nyt jotenkin toivon ettei mentäis ihan laskettuun aikaa saakka kun en tosiaan haluais mitään "jätti" vauvaa synnyttää...edelliset kolme olleet kaikki 3,5 kilon paikkeilla.

 
Äitipolikuulumisia tulin kertomaan. Soitin niistä vähentyneistä liikkeistä neuvolaan ja täti käski soittaa äitipolille ja mennä varmuuden vuoksi käyrille. Soitin sitten äitipolille ja mukava kätilö oli sitä mieltä, että voisin oman mielenrauhani vuoksi tulla siihen käyrään. Aloin sitten tekemään lähtöä ja yritin vielä saada tönimällä Nuppuun liikettä, mutta ei mitään. Ajellessani polille tuli Nupulle hikka ja siitäkös alkoi ihan hirvee jumppa. Parkkipaikalla vielä kuulostelin ja meinasin jo lähteä kotia. Päätin kuitenkin käydä sisällä kertomassa tilanteen, koska ne odotti mua sinne. Kätilö ymmärsi hyvin mun aikaisemman huolen ja halusi, että käyn kuitenkin siinä käyrällä, kun kerran sinne olen tullut. Odotushuoneessakin oli ihan kauhee mellastus päällä mahassa. Nuppu liikkui siinä puolen tunnin odotusaikana enemmän, kun koko viikonlopun aikana yhteensä. Meinasin siinäkin vaiheessa vielä häipyä paikalta, kun hävetti niin. Menin sit kuitenkin siihen käyrälle ja siinäkin tuli liikkeitä hyvin. Syke oli vaihteleva, mutta aika korkea koko ajan. Ensin piti ottaa käyrää vaan 20 minuuttia, mutta jatkettiinkin sitä vielä puoleen tuntiin. Lääkäri kuittasi käyrän kuitenkin hyväksi ja pääsin kotiin. Pyytelin vielä anteeksi kätilöltä turhaa käyntiä, mutta hän oli sitä meiltä, että oli hyvä käydä, jotta ei tarvitse kotona stressata.

Nyt on kyllä tosi huojentunut ja hyvä mieli vaikka pikkasen hävettääkin tää turhaan stressaaminen. Nyt annan Nupun liikkua rauhalliseen omaan tahtiinsa ja lasken liikkeitä, jos liian hiljaselta tuntuu, mutta en koko aikaa murehdi asiaa.

Pujaja ja Nuppu edelleen 35+2
 
  • Tykkää
Reactions: kirppiina ja vimmu
Pujaja - Tiedän tunteen, muahan supisteli silloin 5 viikkoa sitten lähes kuusi tuntia, ja sanoin silloin miehelle että jos vielä yks supistus tulee niin soitan polille varmuuden vuoksi. Ja tietysti kun olin siinä käyrillä ei tullut enään kun muutama hassu supistus, ja kyllä hävetti. Tehtiinkö sulla jotain paino arviota vauvasta ? Vai ottivatko vaan käyrää? Onneksi kuitenkin kaikki oli hyvin! :)
 
Suuret onnittelut piianappulalle ja kirppiinalle pienistä rakkauspakkauksista! :heart: Taisi kirppiinalle tulla äkkilähtö, kun vielä aamulla tänne olit kirjoitellut ja nyt jo pieni sylissä! :O

Täällä poksutaan täysiaikaisuutta eli rv 37+0! Enpä olisi 11 viikkoa sitten sairaalaan joutuessani arvannut olevani tässä vaiheessa vielä kokonaisena. Nyt alkaa kyllä jo tuntua, että toivottavasti en ole kokonaisena enää kovin kauan. Parina yönä on supistellut kivuliaasti noin 10 minuutin välein pari-kolme tuntia kerrallaan, mutta aina ne ovat sitten hiipuneet, juuri kun on toiveet heränneet... Tänään kävin saunassakin kunnon löylyissä ja toiveena tietysti supistelujen napakoituminen, muttei siitä pahemmin mitään hyötyä ainakaan vielä näytä olevan. Suppailee kyllä koko ajan, muttei sillä lailla tehokkaasti kuitenkaan...

Tänään oli neuvolakäyntikin rv 37+0:

Pissa puhdas. Ei myöskään turvotusta.
RR ja pulssi suorastaan loistavat (siis minulle): 122/80, pulssi 70.
Paino: -200 g / viikko, kaiken kaikkiaan tullut +0,6 kg
Hb: 130
Sf-mitta: 37 cm
Vauvan syke: +136, liikkeet ++ ja edelleen on rt.

Käynti oli suhteellisen lyhykäinen, kun kyseessä oli kesälomansijainen, jonka kanssa ei lopulta meillä hirmu hyvin synkannut lähinnä siksi, ettei hän oikein kuunnellut mitä olostani ja raskaudestani hänelle kerroin. Esimerkiksi kerrottuani olleeni yhteensä 2,5 kuukautta ensin sairaalassa ja sitten kotona vuodelevossa, hän kysyi olenko miten paljon harrastanut kevään ja kesän aikan liikuntaa ja painotti miten tärkeää se on raskausdiabeteksen takia..??!!?? Joopa joo - vuodelevossahan se liikunnan harrastaminen on helppoa. :D Ja kun kysyin, että mistäköhän sen tietäisi, että onko tämä mun tosi vetinen vuoto lapsivettä vai valkovuotoa ja pitäisikö olla huolissaan, jos se onkin lapsivettä, niin vastaus oli ettei se lapsiveden lorahtelu ole mitenkään vaarallista ja kun mulla on torstaina äitiyspolikäynti, niin voin ottaa sen siellä puheeksi... Jospa tää nyt sitten on vain sitä vetistä valkovuotoa, kuten täällä monella muullakin on näyttänyt olevan.

Jaksuja muuten kaikille näihin tuleviin helteisiin ja tsemppiä vaivojen kanssa painiskeleville! Ja Miuskille myös voimia parisuhdeongelmien setvimiseen. :hug:

Blanco + Öttiäinen 37+0
 
Mä kirjoitin aamulla pitkän tekstin, mutta en löydä sitä ketjusta... hitto!

Kiitos kaikille zemppauksesta! Mä en tiedä onko ne nyt sitten nää hormoonit mitkä pahentaa kaikkea, toivon, että pahentaa ettei tilanne olisi niin paha kuin eilinen tuntui... Tänään katosin vähäksi aikaa liikenteeseen ja kävin kiinalaisessa syömässä jne... teki hyvää. Kysyin parhaalta ystävältä, että suostuuko kummiksi aamulla ja suostui miehensä kanssa joten juhlistettiin sitä vähän kaksin kaverin kanssa :)

En muista mitä kaikkea aamulla kirjoitin ja nyt halkeaa pää joten siirryn taustalle.

Onnea vielä kaikille vauvan saaneille!! :)

-Miuski & Jimpula 35+2
 
Vielä päivittelen kun tuo vauva tuossa vaan nukkuu ja tuhisee...:heart: synnytys käynnistyi tosiaan aika vauhdilla, vaikka olihan niitä epäsäännöllisiä supistuksia ollut jo torstaista asti ja limatulppaa tuli lauantaina. Aamulla tuli muutamia supistuksia jotka nopeasti tiheni ja koveni ja puoleenpäivään mennessä oli selvää että tää on nyt sitä!:O synnärille tultiin klo 12 aikaan ja olin jo 5 cm auki ja siitä se sitt eteni. Kirjoitan tarkemmin kun oon kotona, kännykällä vähän hankalaa. Mutta olo on itellä mitä mainioin, mikä oli yllätys kun esikosta olin aika heikossa hapessa pitkään!
Tyttö on mitä täydellisin prinsessa ja ollaan ihan onnesta sekaisin :heart:
 
Suuret onnittelut Kirppiina!!!! Olipa ihanan positiivinen kokemus sulla!! :) :)

Mulla oli tänään neuvola ja sain kuulla, että äitipolilta olikin mun RR-rajaksi (lääkityksen aloittamiselle) asetettu 160/105 toistuvasti mitattuna.. Ens viikolla se raja on varmaan jo 200/150.. :headwall::headwall: Päätä särkee ja hermo on tiukalla..... Tahdon synnyttämään!

Raitis ja Salarakas 37+0
 
Viimeksi muokattu:
Paljon onnea Kirppiinalle! Ihan yllätyin, kun luin vauvauutiset. Vaikka olihan sulla noita viikkoja jo noin paljon ja limatulppaakin tullut. :heart:

Ihanaa Majj, että mä en ole ainoa, joka käy "turhaan" käyrillä. Sitä vaan tuntee olonsa tyhmäksi, jos menee sinne turhaan. Vaikka paljon parempihan se niin päin on. Ei tehty painoarvioo eikä muitakaan ylimääräsiä tutkimuksia. Olin siellä tosiaan päivällä, jolloin poli kuhisee ihan ajanvarausasiakkaita, joten vähän kiirettä niillä tuntui olevan. Enkä kyllä odottanutkaan muita tutkimuksia, kun ton käyrän. Kätilö kyllä kyseli, onko mulla ollut paineet millaset ja onko sokerirasitusta tehty. En sit tiedä, olisko tehnyt jotain lisätutkimuksia, jos olisin sanonut, että niissä on jotain ollut.

Kävin äsken 45 minuuttia kävelyllä ja nyt tuntuu joka paikassa kipuja. Liitokset ei tykkää yhtään. Nuppukin on ollut mukavan aktiivinen. =)
 
Voi paljon onnea Kirppiina! :heart: Ihanaa kun saadaan vauvoja. =)

Pujaja musta on parempi käydä tsekkaamassa kun miettiä koko ajan että onko kaikki hyvin. Sitä vartenhan ne kätilöt siellä ovat, vaikka tiedän itsekin kuinka vaikeaa on edes lääkäriaikaa välillä varata kun tuntuu että ihan turhaa niitä vaivaa. :)

Blanco onpa tosi kiva terkka. :|

Mä niin toivon että ei tulisi kauheen kovia helteitä että jaksaisi esikoisen kanssa touhuilla ja paljon muitakin hommia olisi tehtävänä.

Päksäkkä 38+3:heart:
 
Paljon onnea Kirppiinalle pikkuprinsessasta! Olipa nopeaa toimintaa (loppujen lopuksi), toivottavasti itsellä käy yhtä sassiin tahtiin =)

Meidän lapset nukkui pitkät päikkärit iltapäivällä ja nyt eivät sitten saa unta : / Plaah.
 
Onnea vauvautuneille!! :heart: :flower:

Täällä on ollut nyt pari päivää menkkakipumaisia tuntemuksia. Rupee jo jännittämään. Miehellekin kun sanoin noista (ja siitä limatulpasta), niin sille tuli sellanen hassu ilme, ihan ku ahaa-elämys siitä, et kohta tää jo syntyy. Parempi myöhään ku ei milloinkaan. :xmas:


u & Liipukka 35+5

P.S. Onpas hauskasti syntyny kaikki vauvat vuorotellen tyttö-poika-tyttö-jne. :)
 
Suurensuuret onnittelut Kirppiinalle! Ihana kuulla että synnytys meni hyvin.

Onnea Blancolle täysiaikaisuudesta. Lepo kannatti! :)

ON: Tylsähköä odottelua.. Ei oireita, vähän vaivoja, eniten henkisiä eli välillä ahistaa. Sain ekan salaman mahaani eli raja tuli tuossakin venymisessä vastaan.

-Mandalay + Onni rv 36+6
 
Viimeksi muokattu:
kirppiinalle paljon onnea nyytistä!! :heart:

mandalay samoja tuntemuksia täälläkin..en tiedä miksi ootan että nyt tämä vauva syntyis aiksemmin kun laskettuna päivänä..jotenkin ahistava ja herkkä hermo koko ajan..:/ ei kiva! onneksi mies jäi 4 viikon kesälomalle nyt niin jos olokin helpottuisi. ja hoitolapsi ei oo enää kun tämänviikon!
 
Ketuttaa taas kerran, ylläri eiks vaan...

Mies ilmoitti, että on ens viikonlopun poissa, ei ilmoittanut edes tarkkaa päivää milloin olisi tulossa sitten kotiin.... Ei muuten, mutta mulla oireilee nyt todella voimakkaasti. Kamala paine koko ajan ja viime yö meni taas supatessa. Vauvakin hiljeni yöksi ja aamusta tuossa sitten otti ja liikuskeli onneksi taas. Koko ajan polttava vellova menkkakipu päällä.... tiedän joo, että tää ei kerro mistään mitään, mutta pelko perseessä olen, että yksin synnyttämään joudun lähtemään :(
 
mulla meni myös yö aika "hektisesti" toi poitsu potkii niin mun selkärankaa ja ainakun käännyn niin mulla naksahtaa tosi kovaan koko alaselkä:/ Nyt on vaan pakko siivoo ja niin tiedän et illalla kaikki paikat on tulessa:O

Käytiin eilen 2km lenkillä ja teki aika tiukkaa noi ylämäet, onneks pääsi uimaan ja painoin taas omasta mielestäni 5 kiloa <3

Mulla on selvästi pinna todella kireenä koska päänsisällä mua oikeastaan vituttaa kaikki nii ja vatsa edelleen sekasin.
nii ja kela maksaa mulle tukea sen 700e joka on paljon sain paristäpäivästä kiinni että meni vanhojen tulojen mukaan (sillon kun olin työelämässä) jos esikko olis tullu vähän myöhemmin mun päiväraha olis ollu 15e eikä sen 27e :)


Niin ja onnea pikkunyytin saanneille ja sille että ovat terveitä!!!
Mua kauhistuttaa et tää menis syyskuulle, tosin naisenvaisto sanoo että tulis aikasemmin ja olis "helpompi" :D toivossa hyvä elää!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä