*** Elokuun 2011 masumurut HEINÄKUUSSA ***

Voi ihanaa ku syntyneiden lista kasvaa! Onnea vauvojen syntymästä kaikille!:flower:

Tsemppiä seuraaville synnyttäjille!!

Pikaisesti päivityksiä:

ulleli mulla tuli tänä aamuna paperiin sellainen kirkas n. vajaa ruokalusikallinen aivan ällön sitkeää limaa??? oliskohan tosiaan limatulppa? onko jollain tietoa ja kokemusta, milloin siitä on syntyminen alkanut?

ON: vauva varmaan laskeutunut kun koko ajan sattuu alapäähän asti ku liikkeellä ja häpyluun kohdalla tuntuu kipua kans koko ajan paitsi levossa. Supistuksen tuntuisia kipuja ei juurikaan ole ollut... toisesta kädestä 3 keskimmäistä sormea lähes tunnottomia?? Onko muilla?? niitä sormia siis nipistelee koko ajan! Ärsyttävää!!!

Nyt ollaan lähdössä kyläilyreissuille koko päiväksi, paremmalla ajalla sit lisää!!

Minttu+PikkuJ 36+1 :heart:
 
Eea
Minttu Täällä kanssa muutama viikko sitten tuli todella sitkeää limaa. Ei vaatinut mitään toimenpiteitä. Voi olla limatulppaa tai sitten jotain muuta. Verinen lima voisi enteillä kai synnytystä, mutta joiltakin limatulppa irtoaa jo viikkoja ennen varsinaisen synnytyksen alkamista. Myös sormien puutuminen vaivaa täällä. Oikean käden nimetön on koko ajan puuduksissa. Toivottavasti synnytyksen jälkeen helpottaa. :)
 
Huomenta pinoon.. |O

Paljon onnea Vimmu ja Hemari!! Ja mahtavaa, että olette päässeet kotiin. Vimmun tuntemukset sairaalaoloaikana kuulostivat niin tutuilta.. :hug:
Kahdeksan päivää olin siellä "vankina" esikoisen kanssa ja koin kaikki mielialavaihtelut siellä "toisten armoilla". Ei ole helppoa vasta synnyttäneelle. Onneksi oli muutama kätilö kenen kanssa olin samalla aaltopituudella ja sain vähän suuta auki. Kerran se kaikkein ihanin kätilö tuli huoneeseen ja löysi mut itkemästä. Hän kysyi heti, että miksi itken. Ja sillä hetkellä ainut syy oli se, että lapsi oli NIIN ihana. Hän nappasi hymyillen vauvan syliin ja teki jotain hoitotoimia ja kertoi vauvalle, että "sun äitiä kuule itkettää, kun sä olet niin ihana ja se rakastaa sua niin paljon.." No, arvatkaa itkinkö lisää! :)
Yksi kätilö sai mut itkemään, kun uhkasi viedä vauvan yöksi kansliaan, jos vauva itkee ja mä en nuku. Eipä sinä paljon nukuttu sen uhkauksen jälkeen, kun en hormonihöyryissäni uskaltanut nukahtaa, että jos lapsi ei olekaan sitten vieressä kun herään.. Silloin vastasynnyttäneenä tuo oli todella iso asia.

Sammelille onnea Teutonioista! Mä olen ihan Teutonia-fani. Ja kovan kopan kannattaja. :)
Hoitolaukku meillä on Vauvapopista sellainen olkalaukku, jossa on kiinnityslenksut, jotka laitetaan vaunun aisassa oleviin lukkoihin. Sen saa siis nopeasti irti ja kiinni. Olen tykännyt kovasti. en vaan löytänyt millään linkkiä siihen.

( . ) Mulla oli eilen äitipolikäynti. Tehtiin synnytystapa-arvio eli mun kohdalla se tarkoitti sisätutkimusta, jossa lääkäri kokeili lantioluut ja pehmytkudokset. Lantio on kuulemma oikein hyvän väljä ja pehmytkudokset myötääviä. Ei tarvi kuulemma pelätä synnytystä sen puolesta. Lapsen painoarvio oli 3,1kg ja meni ihan minimaalisesti keskikäyrän yläpuolella.

Mulle sanottiin jo viimeksi papakokeessa, että kohdunsuu on kuulemma tosi ylhäällä ja hedelmöityshoidoissakin joudutaan ottaamaan aina pidemmät ankannokat ja spekulat käyttöön, joten en ollu yllättynyt, kun lääkäri oli suunnilleen kyynärpäätä myöten mun sisällä tutkimusta tehdessään.. :D Ja sanoi, että paikat on ihan kiinni ja tosi ylhäällä, lapsi kelluu reilussa vesimäärässä ihan yläilmoissa. Eli kaikki se mitä musta eilen valui ulos (jotain limaista ja sen jälkeen useamman kerran jotain vetistä) olikin ilmeisesti vain valkovuotoa. Saan kuulemma mennä ihan rauhassa vielä järveen. Sen verran kuivat oli kuitenkin limakalvot, että vähän verta tuli paperiin tutkimuksen jäljiltä sitten myöhemmin päivällä.

Parin viikon päästä seuraava käynti ja silloin ei tarvi mennä enää diabeteshoitajalle, kun arvoissa ei suurta vikaa ole ja tablettilääkitys on riittävä. Silloin kahden viikon päästä (38+4) katsotaan vauvan koon ja mun verenpaineiden perusteella, että pitääkö käynnistellä.

Nyt siis saan jatkaa entiseen malliin ja ihan hyvin tässä on mennyt. 24/7 pissahätä vaivaa, niinkuin monia muitakin tuntuu vaivaan ja joku ihmeellinen pakotus tuntuu häpyhuulissa kun istun kovalla tuolilla. Kunpa ei tietäisi suonikohjuja alapäähän.. : / Toisaalta, ne lähtee synnytyksen jälkeen pois, toisin kuin jaloissa olevat ei aina lähde, ja niitä ei onneksi ole tullut, eikä ole oireitakaan.

Raitis ja Salarakas 36+5
 
Ei menny kun strömössä. Torstaina oli neuvola ja lääkäri, valitin kun verenpaine oli kotimittauksissakin koholla. Kaikki oli muuten ok, vauvan painoarvio 3280 (mötkö), pissapuhdas jne. Noh lääkäri laittoi äitipolille verenpaineen takia ja minähän sit jouduin jäämään yöksi tarkkailuun. Verikokeet ja kaikki muut oli ok paitsi verenpaine korkea, joten lääkkeet lätkäistiin ja seuraava yö tarkkailussa. Noh sitten rupes päätä juilimaan ja tänään sitten lääkäri päätti, että maanantaina käynnistetään. Huomenna jos vauvan sydänkäyrä ok niin saan käydä kotona hakemassa tavaraa. Mä en odottanut tätä ollenkaan. Onneksi viikkoja hyvin kasassa, huomenna tasan 37. Pygmi ja bebe 36+6
 
Huoh.... äijä on tänään pahempi kakara kuin tuo vuosmallia 2007 oleva kuopus..... en jaksa enää edes reagoida.... ei hitto....

ja masentaa katsella, kun muilla niin nätit mahat ja oma on tollanen roikkuva möhkäle..... masukuvaketjussa sen näkee....

Mä taidan hukuttautua kohta suihkuun, mut ensin otan selkähieronnan......

muoks: rv 35+0 *pox*
 
Viimeksi muokattu:
Eea
Pygmille tsemppiä käynnistykseen!! Onneks siulla on jo noin hyvät viikot. :)

Täällä on kirmailtu koiranpennun perässä, pesty mattoja ja äsken siivosin auton. Vieläkään en ole saanut supistuksen supistusta kaikesta touhuilusta huolimatta. Kivuttomia harkkareita on muutama ollut, mutta niitäkin todella vähän. Saa nähdä mennäänkö kuinka paljon yli lasketunajan. :) Esikoisestakin ensimmäiset kipeät supistukset tuli vasta synnytyksen käynnistyttyä.

Eea & Urkki 34+2
 
Ullelí83. Mulla on ollut sama juttu noiden liikkeiden suhteen, että en meinaa niitä millään päivän aikana tuntea, joskus jotain pientä muljahtelua vain. Varsinkin pari päivää oli tooosi hiljaista ja mietiskelin illalla ja yölläkin valveilla ollessaan että onkohan siellä vauvaa lainkaan. Sitten taas välillä se muljuaa enemmän ja taas hiljenee. Mulla myös istukka etuseinässä. En oo kehdannu neuvolaan mennä ku vasta viime viikolla se oli ja taas ensi viikolla on. Ku kuitenkin jotain tuntuu välillä. Enkä ole jaksanut laskea liikkeitä ku varmasti ei just sillon liikkuis ku yrittää laskea ja siitä vasta isompi paniikki tulis. Toivottavasti samanlaiset kokemukseni vähän rauhoittaisivat oloasi, mulla on jo parempi fiilis asian suhteen.

t schnappy79 35+1
 
Moro!

Minttu, ei voi tosiaan oikein päätellä mitään siitä limatulpan tulosta synnytyksen suhteen, toisilla tulee pitkään ennen synnytystä, jopa viikkoja, toisilla ennakoi hyvinkin lähellä olevaa syntymää. Oliko se Majj, jolla tuli viikolla sitä verensekaistakin?

Pygmille tsemppiä! :flower:

Liikkeistä
, mulla kyllä on käynyt niin, että tässä raskaudessa, jossa istukka on myös etuseinässä, liikkeet tuntuu paljon paremmin ja useammin kuin edellisessä, josta oli takaseinässä. Eli enemmänkin musta mun liikkeiden tuntemiseen vaikuttaa se, että tää vauva on liikkumisessaan vilkkaampi ja aktiivisempi kuin edellinen, joka ei niin paljoa liikuskellut. Ja loppua kohti se liikkuminen jokatap. vähenee, kun tila pienenee. Jos liikkeet huolestuttaa, kannattaa tehdä sitä liikelaskentaa ja jos saa sen 10 liikettä kasaan, niin sehän riittää.

Eea, eikös se ole vaan hyvä ettei vielä ole supistuksia tullut ja saat rauhassa puuhailla ilman huolia? Vai ymmärsinkö väärin ja toivoisitko sä niitä?

( . )
Viime yönä ei supistellut, JEE!! Sain nukkua yön lähes kokonaan kunnolla ja kyllä oli tänään niiiiin erilainen olo. Aamusta tuli sitten sitä limatulppaa kuten Mintullakin. Nyt jälleen päivästä supistuksia 5-10 min välein, mutta kyllä nää kestää, eivät siis ole "niitä oikeita". Mielenkiintoista seurata näitä "loppuraskauden" oireita ja "sitten/jossain/vaiheessa/lähestyvän/synnytyksen" oireita kun tää on NIIN erilaista, kun esikosta, jollon ensin EI MITÄÄN oireita, kertarytinällä vedet pois ja muutamassa tunnissa syntyi tyttö. Nyt kaikenlaisia ennakoivia supistuksia erilaisina, suolen tyhjäämistä ja limatulppaa ja ja ja....Miten voikin raskaudet olla erilaisia. :)
 
Eea
kirppiina Oon kyllä tyytyväinen ettei supistuksia ole vielä ollut lainkaan, enkä niitä millään tavalla toivo. Ei ole tarvinnut touhuilua niiden takia vähentää tai muutenkaan elämää muuttaa. :) Muutenkin olen tähän asti päässyt suht vähillä vaivoilla, ettei voi kyllä kun olla tyytyväinen. Tosin, kolmen-neljän viikon päästä jotain merkkejä synnytyksestä vois vaikka jo ilmaantua.
 
  • Tykkää
Reactions: kirppiina
Heiiippa pitkästä aikaa.. :) Tulin vaa "ilmottautumaan" ku ei oo tullu aikoihin käytyy. Oma olo on kokoajan niin paska ettei jaksa jotenki ees kirjottaa siitä.. Loppua niiiiiiiiiin paljon odottaessa!!!

Tsemppejä kaikille tähän loppuaikaan ja onnea vauvan jo saaneille!! :heart:

Palaillaan taas viimestään kun beibi on syntyny tai sitte vielä ennen synnytystä täytyy tulla valittamaan oloja ja lukemaan synnytysjuttuja... :)

pikku ja beibinen 33+5
 
Pygmi - Tsemppiä! :)

Minttu / Kirppiina - Jep, viikolla tuli lähes kolme päivää selkeää verestävää limaa ( sellasta sitkeää vielä ) ja nyt ei enään mitään. Esikoisesta tuli ihan samanlaista ja siitä alkoi synnytys. Nyt ei oo kyl tapahtunut mitää!

(.) Mä oon taas muutaman päivän ollut niin väsynyt ja kiukkunen että ihan hävettää ! :ashamed: Tänään tuli jopa ekaa kertaa sellanen fiilis että menisi jo aika nopeampaa että vauva syntyisi. No max 6 vk enää :)

majj & 35+5
 
ällö kysymys: Ensin omaa havaintoani, eli tänään huomasin kuinka pikkunen potki niin paljon alas että tuntui kun olis pyllystä tullut ulos, samalla huomasin kuinka alapää "sykki" sen tahtiin kun potkittiinkin, tarkottaako se sitä että on jo tosi alhaalla ja voiko tollasesta mennä vedet jo?

Mua ainakin sattuu tollanen nykiminen ja liikkuminen, mutten muista että esikossa mitään tollasta tapahtu.
Niin ja mulla on puhkastu kalvot eli käynnistetty joten spontaani synnytyksen käyminen on mulle aivan vierasta vaikka viikon limatulppaa lähtikin.

kiitos ja anteeks :D
 
Äänimerkkiä pitkääästä aikaa.. :wave:

Naistenklinikalle saavuttiin tosiaan sillon keskiviikkona tuossa puol viiden pintaan ja sen jälkeen kaikki etenikin hirmuista vauhtia ja pieni oli maalimassa kello 17.11 :heart: Eli meidän pieni prinssi syntyi: 13.7.2011, kello 17.11, pituutta pikkumiehellä oli 45 cm ja painoa loppupeleissä 2325 g :heart:

Pieni mies ottaa vauhtia vastasyntyneiden valvontaosastolla mutta voi kaikin puolin hyvin. Ainut, että syöminen vie vielä aika paljon pieneltä voimia ja osa ruoasta joudutaan laittaa nenämahaletkulla. Mutta edistystä tapahtuu koko ajan. :heart:

Äiti ja isä harjoittelevat kovasti vaipanvaihtoa ja muutakin vauva-arkea. Maitoa tulee nyt jo hyvin ja tuntuu, että sais olla koko ajan pumppu tississä kiinni :LOL: Äiteellä suhteellisen sekavat fiilikset (HORMOONIT!!!!) eli itketään ja nauretaan samassa lauseessa.. :LOL:

Kirjoittelen enemmän synnytyksestä ja muusta kunhan kotiudun! Yhtään en pinoa ehtinyt lukea läpi kun huonetoverin läppäri lainassa, mutta tsempit kaikille niitä tarvitseville ja onnittelut vauvautuneille!!! :heart:

Piianappula ja MiniMiniMies 4 vrk :heart:
 
Eea
Onnea piianappula!!!! :heart::heart:

Viime yönä sain nukuttua kokonaiset 4 tuntia. Alaselkää ja jalkoja särki ihan järkyttävästi. Nyt on hermo kireällä ja huumorintaju koiran ja esikoisen kanssa koetuksella. Jospa ensi yönä sitten nukuttais hyvin.....

Huikkikselle tsemppiä! :) Sielläkin jo jännät paikat.
 
Paljon onnea Piiannappula! :heart:

Omanapaista valivalia: Mä olisin myös aivan valmis jo synnyttämään. Olo on yhtäkkiä muuttunut ikäväksi; joka paikkaa juilii ja kolottaa, mieli heittelee ja kauhea stressi kun kaikkea MUKA pitäisi tehdä, eikä jaksa/pysty. Vauvanvaatteet, turvaistuimet ja vaunut on kaivettu esiin ja pesty, joten sen puolesta on valmista. :heart: Eilen pistin sitten siivoten niin, että illalla kadutti kun joka paikkaa särki ja kolotti. Tänään olen ottanut rauhallisemmin, koska edelleenkin tuntuu eilisen urakointi (tai no joo, ihan vähän siistin pihaa ja olisin alkanut maalaamaan kaiteita, ellei tänne olisi lupailtu sadetta...). Miksi mä en osaa vaan olla ja nautiskella?!? Vaikka havaittavissa on myös selkeää itseensä käpertymistä. En millään jaksaisi ketään ihmisiä, mies ja lapset menettelee pakon edessä, mutta muut käy hermoon ihan älyttömästi. Argh. Mutta nyt nautiskelen hiljaisesta talosta, mies lähti kaupoille ja lapset mummolaan. ;)
 
Onnea piianappula! :heart:

Zemppiä Pygmille!!

Huikkiksen puolesta täällä jännäilen! :)

( . )


Toooodella kova menkkajuilinta. Kamala paine persuksessa ja alapäässä, isolla hädällä tosi vaikea käydä :( Suppaa, mutta ei säännöllisesti eli ei tää kyllä tänään täältä ainakaan ole tulossa. Ajattelin tuossa keittää pullot ja tutit ja lypsyvälineet ja rintakumit.... ja jos vielä hoitelis ton sairaalakassin loppuun niin avot.

Eilen mulla oli ihan JÄRKYTTÄVÄ energiapuuska! Mä siivosin urakalla, imuroittin ja pesaisin permannon ja pesin yhden matonkin :D Eikä jumaliste tehnyt yhtään ylimääräistä suppaa...... WAU!!!!!!! Mä siis tuuletan, koska ihan outoa. Kaiken kukkuraksi sain jumbrahuittisen panettaa-kohtauksen josta mies ei ollut ollenkaan pahoillaan... Siis mun oli saatava sit niinko heti eikä 5 minsan päästä.... lapset oli hereillä joten onneksi on pikkuvessan pikaiset keksitty :LOL: ja kiesus, mut teki enemmän gutaa kuin varmaan ikinä!!! No se sai pikkuiseksi aikaa suppailua, mut ei työstäviä.

Vauvan huoneessa on nyt enkelitaulutkin seinällä ja kaikki valmiina!

Tänään tirautin aimo hormooni-itkut, kun mies löysi kuopuksen 4D-ultran dvd:n... siis voi miten poika oli niin jo ittensä nahan tuolla puolen... Ei menty tällä kertaa, kun ajattelin ettei se niin hohdokasta toisella kertaa sitten varmaan enää ole, kun tietää mitä odottaa..

Nyt odotan ystävää lapsineen kylään. Tulevat kaukempaa ja viipyvät jonkin aikaa. Omalla tavallaan olisi kiva päästä jo synnyttämään, mutta tottakai on parempi jos tuolla vielä pysyy... nyt tosin olisi lastenvahtiasia ratkottuna ihan itsestään.....

Jep, mä meen taustalle taas puuhastelemaan :)

-Miuski & Jimpula 35+1
 
Onnea pikkumiehestä :flower:

Täällä menee ihan kivasti, muutamana päivänä on ollut pistävä kipu vatsassa samassa kohtaa, ei mikään supistus vaan terävä pisto, en tiedä sitten onko lihasjuttuja vai suolistojuttuja. Menny sit yleensä ohi, kun pötköttelee.

Löydettiin alesta BabyBjörnin kantoreppu, ei maksanu kuin 35 euroa.

Käytiin metsässä katselemassa, näkyykö sieniä. Kyllä tuli koiraa ikävä, on se niin outoa kulkea ilman sitä... :'(
 

Yhteistyössä