Elokuun 2009 odottajia?

  • Viestiketjun aloittaja jonsku_86
  • Ensimmäinen viesti
Ippaliini
kiitos onnitteluista! Ja saatiin tyttö viereen klo 10, arvot kohdallaan. Sai vain sen verta maitoa et ei kiinnostu rinnasta vielä mitenkään.... Noh ehkä se siitä tajuaa kun nälkä tulee. Kipeät supistukset alkoivat vähän yli 2, puoli 3 alle 10 min välein. Sairaalassa oltiin vähän vaille 4 ja martta syntyi 4.42. Kokeilin ekaa kertaa ilokaasua, toimi, katkaisi supistuksen terävimmän kärjen. Kokeilin ekan kerran myös synnytysjakkaraa, suosittelen! Maan vetovoima auttaa ja issias ei tuntunut oikeastaan lainkaan. Voin vain kuvitella miten jalka olisi sattunut selällään sängyllä. Nyt yritetään tutustua ja saada imetyskin alkuun. Kotiin päästään huomenna näillä näkymin. Sit näkee miten isosisarukset meinaa...
 
Pinja
Ihanaa ja hurjaa samalla. Mielettömän suuret onnen toivotukset koko perheelle!
Hui, mä menin ihan sanattomaksi!
Tästä se nyt lähtee. Toivottavasti meillä muillakin menee noin hyvin.

Jaahas poika heräs......

-Pinja rv37+1-
 
*Muumitutti*
IHANAA ONNEA IPPALIINILLE!! Ja koko perheelle tietysti!! :)
No okei taas omaa napaa vähäsen.. tänään oli neuvola. Ny musta rupes tuntuu et mulla menee yliaikaseks mulla ei oo enää supistuksia ollu aikoihin, ei mitään tuntemuksia muuta ku vauvan liikkeet ei yhtään sellanen olo et kohta lähetään.. hoh hoijaa. N28 tiivisti hyvin: kateellisia ollaan Ippikselle kun tyttö syntyi! Me muutkin halutaan!! :)
Verenpaine oli vähän korkeella, vauvan pää oli kuulemma viime neuvolakäynnillä ihan kiinnittynyt ja nyt sama täti sanoi et kyllä pää tuntuis ny ihan hitusen liikkuvan ku koittaa.. aijaa. Eli mitä se tarkottaa. Että vauvalla ei siis taida olla mitään kiirettä poistua mun kehosta... arg. No sit se täti sanoi että hyvin voi ens viikolla kyllä syntyä kun esikoinenki tuli viikon ennen la... äh. Mä en arvaile enää mitään en jaksa odottaa enää oon ihan väsynyt odottamaan!! Niinkuin kaikki muutkin varmaan ;)
Taidan lähtee kohta väkisin lenkille jos jotain alkais tapahtuun...
Ippaliini kehotti kokeilemaan synnytysjakkaraa.. mä tahtoisin kokeilla sitä synnytysammetta mut en tiä onko khks:ssä sellasta!! En tiä haluaisinko synnyttää ammeeseen mut siä vois olla kiva loikoilla avautumisvaihe. Katsotaan mitä sitä huvittaa kokeilla sit h-hetkellä!!
No mut sori oma-napaisuuteni, lähden nyt ulos ja kyllä tuli Ippaliinin ilmoituksesta tippa linssiin... iik kohta on oma vauva sylkyssä... kun tänään avasin tän ketjun, mulla oli sellanen olo et joku ilmottaa et vauva on syntyny...mietin jo aikasemmin et kyllä nyt voi jo joka päivä valmistautua että vauvat lähtee ulostautuun..!! :) Ihanaa :)
muumitutti rv 37+6
 
safiiri,
Ihanaiset onnittelut Ippaliinille perheineen tyttösestä! Olipa loistouutinen kun pitkästä aikaa kävin kurkkaamassa tänne :)

Tämä menee perjantaina äippäpolille taas kokokontrolliin ja puhumaan synnytyssuunnitelmista. Näyttäis siltä että Jänskistä ei päästetä kasvamaan liian isoksi, joten todennäköinen toimintapäivä ois rv 38+0 eli 10.8. Nyt pitää vielä miettiä, mahtuuko neitonen alakautta vai pitääkö tehhä sektio. Perjantaina siis tiedämme tarkemmin.

Viimeksi nelkku käynnistettiin kans rv 38+0 tableteilla, jotka kyllä sai aikaan suppareita, muttei täysin kunnollisia. 38+2 sitte olin jo salissa iltapäivällä, mutta suppareista edelleen puuttui "se jokin". Kalvojen puhkaisu sitte autto asiaa ja toimenpiteen jälkeen nelkku-neiti syntyi alle puolessa tunnissa. Nyt siis mietin kyllä kovasti, alkaakko taas tablettirumbaan kun viimeksikään siitä ei ollu mitään hyötyä.

Safiiri ja Jänskis 35+3
 
*Muumitutti*
Olen huomannut että kun mies on nyt lomalla ja hoitelee kiitettävästi kodin ja lapsen, niin olen laiskottunut valtavasti.. en viitsi tehdä mitään. Toki ruokaa oon vääntäny joka päivä ja jotain aina välillä mutta suurimman osan hoitaa mies. Odotan niiiin paljon että synnytys alkais etten oikein jaksa keskittyä mihinkään.. odotan ja odotan. Aika menis nopeemmin jos kauheesti touhuais mutten jaksa eikä huvita... oon niin iso.
Nacksu, itse asiassa kun oikein laitoin tuolla aivoherneessä muistelut käyntiin niin mullakin oli mielikuva että khks:ssä olis amme, mutta oiskohan se viimeks ollu niin että kun menin esikoista synnyttään niin se oli varattu just silloin, tai sit en muistanu koko ammetta kysyä edes kun olin niin jännärissä ekasta synnytyksestä tai jotain.. en muista... nyt vois kyl kokeilla jos se sattuis oleen vapaa kun tyty päättää alkaa syntyä... missään puolapuissa en ala kyllä roikkumaan mä oon niin läski etten jaksais edes roikottaa itteeni! Lupasin itelle etten ylitä 80kg rajaa... no tänään painoin neuvolakäynnillä 82.5kg... Uuh... No mut noi yli 80kg menevät kilot on varmasti suuri osaa nesteitä, koska nytkin oli viikossa tullut joku 700 vai 900g ja jalat on tosiaan kun ilmapallot et eiköhän noista kiloista aika kivasti pääse kun synnytys on ohi..
Tää alkaa olla mulla saman jauhamista sori...
Ois myös yks ongelma meidän tulevalla lapsella ei ole nimeä viel keksitty, tulee kohta paniikki ku mikään ei tunnu sellaselta "oikeelta"!! Ku esikoiselle nimi oli jo päätetty ennen kun hän syntyi, sairaalassa kutsuttiin tyttöä jo sillä nimellä jonka sitten sai.
Odotuksella huomiseen... -muumitutti-
 
N28
Byäääh, meidän Vänä ei ole edes laskeutunut vielä! Kohdunsuu on kiinni eikä mitään merkkejä, että herra haluaisi ulos :(( No, kasvakoot rauhassa, mutta ensi viikolla voisi jo vaikka laskeutua :) Sf-mitta menee hieman keskikäyrän alapuolella, joten hyvä. Ja painoa on mullakin nykyään yli 80kg, joten jee.... Valas siis täällä :D

Nyt aamupalaa lekurin jälkeen, hyviä oloja kaikille!

- N28 ja Vänä rv36+0
 
ilona80
Huh mikä ilta ja yö :) Mies tuli reissusta kotiin ja heti otettiin ässät käyttöön ;) Illalla alkoi selkää ja alavatsaa särkeä kiitettävän tiheästi. Kipujen välit vaihteli 15-2/3min. Mietin jo, että nytkö mennään. Nukkuakaan ei pystynyt, kun 10 min välein heräsin kipuun. ...ja sitten väli alkoi pidentyä, pidentyä, pidentyä ja nyt aamulla tajusin jo nukkuneeni 2 tuntia putkeen. Hitto vie :) Ja arvatkaa tuntuuko nyt mitään... Vähän turhauttaa, mutta kai näilläkin jotain vaikutusta on.

Ootteko te joilla on lapsia, reissannu ihan pienten kanssa? Mulla polttelis himmee matkakuume ja kattelin loppusyksyyn lentojen hintoja eri paikkoihin. Pitää tietenkin ensin odotella kaverin syntymää ja tutustua siihen rauhassa, jotta tietää, onko reissumiehiä :D Kaveripiiristä on kuitenkin tullut sellaista viestiä, että helpointa on reissata sillon, kun pieni vielä viihtyy kärryissä eli ei osaa itse itse liikkua. Ja baarikin kulkee koko ajan mukana. Vaikka saas nähdä sitten, ehkä nää mietteet unohtuu kun valvon ensimmäiset kolme kuukautta kaikki yöt :D ...mut ainahan sitä saa haaveilla.

Ensi alkuun kuitenkin, uusia supistuksia odotellessa,
ilona
 
Vierailija..
Alkuperäinen kirjoittaja ilona80:
Ootteko te joilla on lapsia, reissannu ihan pienten kanssa? Mulla polttelis himmee matkakuume ja kattelin loppusyksyyn lentojen hintoja eri paikkoihin. Pitää tietenkin ensin odotella kaverin syntymää ja tutustua siihen rauhassa, jotta tietää, onko reissumiehiä :D Kaveripiiristä on kuitenkin tullut sellaista viestiä, että helpointa on reissata sillon, kun pieni vielä viihtyy kärryissä eli ei osaa itse itse liikkua. Ja baarikin kulkee koko ajan mukana.
ilona
Ihan ulkopuoliselta esikoista odottavalta kommentti: mulle neuvolasta suositeltiin, ettei kannata ainakaan ekoina kuukausina viedä lasta esim. ostoskeskuksiin yms. ihmisiä viliseviin paikkoihin, ihan vaan jo sen takia ettei tulisi tavallista flunssaa mutta myös tuo sikainfluenssa on vaarana, senhän odotetaan räjähtävän käsiin syksyn aikana.

Mutta ainahan se on vanhempien päätös.
 
*Muumitutti*
Vierailijalla on ihan asiallinen pointti kirjotuksessaan, mä en varmaan ainakaan uskaltas nyt vauvelin kans mennä mihinkään ulkomaille tai juuri mihkään muuallekkaan koska tosta sikainfluenssasta kun ei tiedä jos räjähtääkin käsiin koko homma...
Mut tuli mieleen että parhaan kaverini sisko sai viime vuonna esikoisensa ja kun poika oli 4kk vanha, tää tuore nuori äiti, vauva ja isi olivat 10pvää Brasiliassa ja hyvin meni kuulemma... et kyl noinkin pienen kaa voi matkustaa vaikka maailman laidalle jos voimia ja intoa riittää.. :) ei kai siin mitään :) Me ei itse esikoisen kanssa matkusteltu missään kun hän oli vauva. Eli ei omakohtasta kokemusta.. :)
 
ilona80
Moip!

Joo matkustelusta on varmaan yhtä monta mielipidettä, ku on matkustajiakin. Saapa sitten nähdä, että miten käy. Haaveilu ainakin on kivaa :) Jotenkin kyllä hirvittää toi sikainfluenssahomma kaikenkaikkiaan. Kaupan kassalle oli tänään tullut käsidesipullot sen takia. Siitä tuli mieleen, että kotiin pitäis vielä hankkia iso pumppupullo ennen ku kaveri syntyy. Mä oon lukenu kaikenkaikkiaan tosi vähän infoa tosta asiasta, että en lietsoisi itteäni paniikkiin =) Kaveri, jolla on laskettu aika vuodenvaihteessa, pohti jo, että uskaltaako loman jälkeen töihin, missä lasten keskuudessa liikkuu kaikki mahdolliset flunssat.

Nyt unta, jos vaikka tänä yönä paremmin, kun supistuksetkin on kerran kateissa.
 
jonsku_86
Onnea Ippaliinille ja koko perheelle. :) Koska pääsette pienen kanssa kotiin?

Meillä neiti painaa jo kaks kiloa. Vähän syö jo tuttipullosta maitoa, mutta ei jaksa kovin paljoa imeä. Nyt on jo päässyt pois keskoskaapista. Varmaan menee ainaki pari viikkoa sairaalassa, luultavimmin vielä pitempään. Toissa päivänä sai punasoluja alhasen hemoglobiinin takia.

Mulla alkaa jo pikkuhiljaa kypsyttää tuo sairaalassa kulkeminen. Nyt jo onneksi ollaan voiton puolella. Pitäs jostain keksiä aikaa pestä vauvan vaatteita ja muutenki laittaa asuntoa vauvalle valmiiksi.

Pinnasängyn hiomisesta ei tullu yhtään mitään. Oli kuljetuksessa menny pinnoja poikki. Päätettiin sitten miehen kans Ikeasta hakea uus pinnasänky, koska olis saman verran maksanu laittaa vanha kuntoon. Ja tuon 40€:n pinnasänky ajaa kyllä asiansa. On ihan kivan näkönenki.

Tuo sikainfluenssa pelottaa itseäkin. Tuossa mietin kun kaveri vei omaa lastansa kauppakeskuksesta toiseen jo samana päivänä kun pääsi synnäriltä pois. Oli kuitenki lääkäri sanonu ettei saa kotoa poistua mihinkään kun keskoslapsi tässäkin kyseessä. Ei paljoa influenssat pelota. Itse tuskin vähään aikaan kotoa liikun kun neitin vihdoin sairaalasta saan pois. Muutenkin varmaan tekee mieli olla kotona kun ei mihinkään tarvi lähteä.

Mutta nyt nukkumaan että jaksan huomenna taas sairaalaan.

-jonsku-
 
vieraileva keskustelija
tuli mieleen tuosta sikainfluenssasta, miksei niitä käsiä voi pestä muulloinkin kuin jonku influenssan pelossa; oletteko ikinä katsoneet yleisten vessojen käsienpesu'kulttuuria'? itse olen lähes aina ainut, joka koskee esim. saippuaan... miksköhän ne taudit leviää?
 
Ippaliini
me oltiin espanjassakun esikoinen vajaa 2 v ja nuorimmainen 6 kk. Hyvin sujui. Lentokoneessa 6kkkanssa oli helpompaa kun 2 v. Nukkui melkein mennen tullen ja metys nousun ja laskun aikaan attoi mahdoliseen paineen tunteeseen korvissa. Et hyvin meni. Meistä: lääkäri tutkii neidin kohta ja jos kaikki ok, päästään kotiin:) sokeriarvot pysyneet ok, illalla oli jo 4. Ja oma maitotehdas alkaa myös toimimaan. Annoin eilen vähän vauhtia lypsykoneelle. Jep, hmlssä se on ihan lypsykoneen näköinen ja äänekäs metallinen vehje. Ovessa kuvaavasti lehmän kuva:)ihanaa päästä kotiin ja ulos ja liikkeelle. Täällä paikat jäykistyy kun makoilee ja istuu vain. Tulen kirjoittelemaan kuulumisia ja lukemaan koska muut saavat omat käärönsä. Ei siihen enää kauaa mene vaikka ainakin musta päivät tuntuivat piiitkiltä lopussa. Tsemppiä vain kaikille. T. Ippaliini kännykän välityksellä (martta nukkuu omassa kopassaa, harvinaista! Nukkuu vieressä vain....)
 
*Muumitutti*
Ippaliini: kun synnytit siinä synnytysjakkarassa, niin onko se siis sellanen että siinä joutuu käyttään jalkavoimia ja lihaksia että pysyy jakkaralla..? Kun sanoin miehelle että ajattelin kokeillakkin sellasta tässä synnytyksessä, niin se sanoi että siinähän täytyy olla hyvät jalkalihakset muuten ei tuu mitään. Eli vihjas reilusti että mun turvonneilla pylväillä ei enää kannatella tällasta ruhoa millään jakkaralla ja samalla synnytellä..et kai mä sit suorilta synnytän vaan tutusti siinä sängyllä.
Nacksu: Osaatko sanoa, että pitääkö se synnytysamme jotenkin etukäteen toivoa että pääsis siihen tai jotain... jos k-hks on yks ammeellinen huone..? Synnytysajankohtaa ei tietysti voi etukäteen tietää, mut voiks sitä vaan sanoa sinne mentäessä että tahtoo ammeeseen lillumaan...? :) Kun mietin et pitäiskö mun soittaa sinne etukäteen tai jotain... (en ole blondi vaikka vaikutan siltä..)
Tän aamuisen ässän jälkeen alaselkä ja alamaha on olleet kipeät ja parin tunnin jälkeen alkoi supistella, jälleen niin että ne tulee suht säännöllisin väliajoin, about 10min välein ja kestää jonkin aikaa, mutta sitten loppuu kuin seinään. Nyt taas kyllä alaselässä on tuttu kipu mutta ei supista ei. Tosi ärsyttävää. Siis se synnytys ei ala ikinä!! Nyt oon aika kauan jo odottanut taas noita harkkasuppareita ja nyt niitä sain mutta en tiedä sitten merkkaako ne mitään kuitenkaan...
Ulkona on kaunis ilma, mutta kun ei yhtään jaksa olla pihalla.. kävin äsken meijän ulkovarastolla tonkimassa vanhoja säästettyjä vauvalehtiä, ja se 10 minuuttia kestänyt suoritus väsytti mut ihan täysin. Siksi odotan niiiin kovasti että vauva tahtoisi ulos... tänään tuntui kuitenkin aamulla myös siltä et aika pian on jotain tapahduttava, kun heräsin jo puoli 6 enkä saanut enää ollenkaan unta. Kudoin hetken vauvalle tossua (joku mielen tärähdys kai) ja sit menin takas pötkötteleen. Tuli tunne et kai ne hormonit tekee sen et keho jotenkin alkaa tosissaan valmistautuun siihen et kohta ei öisin paljoa nukuta...sit kun mies heräsi se kysy mitä mä huokailin niin äänekkäästi keskellä yötä (eli sillon puoli kuudelta). Kai sitä pitää isoa ääntä ku on niin iso muutenki. Hih.
*Muumitutti* rv 38+1
 
safiiri,
Tää menee taas äippäpolille 5.8. Jänskiksen kokoa ja tilaa katsastaan. Neitonen on nimittäin saanu päähänsä kääntyä poikittain. Kuitenki sitä toimitaan 10.8 alkavalla viikolla - joko käynnistetään tai leikataan.

Ny ei muuta ehi.

Safiiri ja Jänskis 35+4
 
Pinja
Juuri tultiin äippäpolilta. Vauvalla oli kaikki hyvin. Paino arvio oli 3600g. Ens torstaina menen sairaalaan vielä ja ottavat sydänkäyrää ja antavat mulle luomuhoitoa. Elikkä siis tod.näk. vyöhyketerapiaa, akupunktiota ja homeopatisia lääkkeitä. Ja toivottu tulos olisi, että vähintään kypsyttäisi kohtua ja kohdunkaulaa synnytystä varten. Jos ei tästä huolimatta synnytys ymmärrä alkaa käynnistys on sitten 3.8
Nyt kyllä rupesi pelottamaan tuo synnytys kun menee kuitenkin noinkin pitkälle. Tässä on vauvalla vielä reilu viikko aikaa kasvaa ja kerkiää tod.näk. nelikiloiseksi. KÄÄK. Ja huomasi kyllä heti, että kun oli eri lääkäri kuin aikaisemmin oli ihan eri ääni kellossa. Aikasemmin sanottiin, että viim. viikolla 38 käynnistetään nyt menee melkein viikolle 39 ja oli ehdottomasti sitä mieltä, että ala kautta vaan. Jokainen synnytys on erilainen. No, täytyy ruveta vissiin asennoitumaan tähän niin, että kyllä mun kroppa tän homman hoitaa vaikka viime kerralla ei näin mennytkään.

Meillä tuntuu Safiirin kanssa olevan aika samanlainen tilanne. Mulla tosin viimeksi käynnisteltiin kaks viikkoa ennen kun synnytys alko ja sit meni 20h avautumiseen ja sit synnytys pysähtykin ja sit oltiinkin jo salissa sektiossa. Toivon kädet ja jalat ristissä et tämä kerta olis erilainen.

Ippaliini on varmaankin jo kotiutunut. Vähänkö täällä ollaan vihreenä kateudesta. Tahtoo kanssa:)

Joo, toi matkustelu on aika kaks piippunen juttu. Mun mielestä jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee. Liika hysteriakaan ei oo hyväksi. Mä itse ajattelen asian niin, että jatkan elämää ihan normaalisti sikainfluenssasta huolimatta. Kun vaan käyttää tervettä maalaisjärkeä ja huolehtii hyvästä hygieniasta niin pitäis pärjätä.
Jotenkin on vielä hyvässä muistissa toi lintuinfluenssa ja miten paljon sitä paisuteltiin ja peloteltiin ihmisiä. Totuus on, että ihan tavalliseen influenssaankin kuolee ihmisiä eikä siitä kirjotella koko ajan lehdissä.

Tosta synnytys jakkarasta vielä. Mä ajattelin kokeilla kanssa jos vaan ikinä pääsen sinne asti ja jaksan ja kykenen siinä vaiheessa. Mun kätilö suositteli sitä mulle. Varmasti on kehujensa arvoinen laite. Eikös siinä mies voi olla siellä selän puolella tukemassa äitiä, ettei se putoo jakkaralta;)

Mä muuten edelleenkin odotan sitä äitiyspakkausta ja kelan päätöksiä. Mä soitin jo jokin aika sitten palkan laskijalle ja kysyin, että onhan muistanut lähettää mun kelan paperit kelaan. No eipä ollut muistanut. Nyt sitten vaan odotellaan, että kumpi tulee ensin vauva vai paketti...

Voikaahan paksusti;)

-Pinjarv37+3-
 
Nacksu
Muumitutti: Mun käsityksen mukaan sitä ammevaihtoehtoa voi kysyä siinä vaiheessa kun synnärille menee, ja sitten vaan täytyy toivoa että se on vapaana. Ja synnytysjakkarasta mulla on se käsitys, että miehen tehtävänä on olla siellä synnyttäjän selän takana pitämässä kiinni ja tukemassa...synnyttäjän paino ei kai vaikuta siihen pystyykö jakkaralla synnyttään, vaan yleinen jaksaminen ja synnyttäjän pituus. Eli ilmeisesti jos on liian pitkä niin jakkaralla ei saa tukevaa asentoa?!? Tässä siis vain pikaisesti muistikuvia!

Mulla on kanssa ollut nyt kolmen päivän ajan kipeitä supistuksia, säännöllisen epäsäännöllisin välein. Oikein ärsyttää kun ei edistystä kuitenkaan tapahdu. Päivät supistelee ja yöksi supistukset rauhoittuu... joutuukohan näiden kanssa kärvistelemään kauankin? Näitä kolmea ässää on kokeiltu, mutta toistaiseksi ilman sen kummempaa tulosta. Alkaa olemaan aika ärtynyt olo. Huomenna olis tarkoitus lähteä poimimaan vattuja, jospa sen avulla saisi jotain edistystä aikaiseksi.
 
ilona80
Hih, samassa veneessä ollaan, ässiä ja supistuksia ja sitten ei taas mitään. No max 4 viikkoa käynnistykseen. Sen jaksaa kyllä, jos on ihan pakko. Vaikka kyllä mä joka ilta elättelen toiveita, että josko tänä yönä...

Pinja: Ajatellaan positiivisesti, että sulla on ainakin päivä tiedossa, millon viimeistään polkaistaan homma käyntiin :) Mielenkiintoisia noi luomuhoidot. Toivottavasti onnistais niillä!

Omaan napaan ei mitään uutta. Mies kuuluu jo heittävän löylyä, joten saunaan mars.

i

ps. Lasketaanko shoppailuässäksi, jos netistä tilaa ;)?
 
*Muumitutti*
Mä ekassa raskaudessa olin ihan suht lunkisti eikä mulla ollu mikään kiire synnyttämään. Tutustumiskäynti synnytyssaleihin sai mulle pienen paniikin päälle ja kiire synnyttämään lopahti siihen.. ne vihreet kolkot sairaalasynnytyshuoneet tuntu pelottavalta.. en siis varsinaisesti pelännyt synnytystä oikestaan, mutta sillain kuitenkin jännitti tietysti ensikertalaisena kuin ei tiennyt mitä odottaa... ja olihan syksy, että viimeisillään paksuna ei ollut tukala olla kun ulkonakin oli viileää. Mutta nyt... ei kerta kaikkiaan kun oon niin kiree ja kiukkunen joka päivä vaan enemmän kun on niiiiiiiin vaikea jo olla. Suorastaan tuskainen! Ahdistava! Pontso olo! Sormet on niin nakit että hyvä kun näppäimistölle taipuu.
Mä luulin Nacksu että oot jo synnyttämässä, tuli sellane tunne. Mutta yhdessä paketissa oottekin vielä. Meinasin jo heittäytyä kateelliseks, yhtä vihreeks ku se synnytyssali. :)
Jaa, jaksaiskohan mun mies pidellä mua kainaloista jos lojun siinä synnytysjakkarassa... no eihän ponnistusvaiheen pitäis kauheen kauaa kestää, varsinkin tokakertalaisena pitäs tulla sutjakkaasti... toisaalta oon aatellu että kun eka lapseni syntyi lopulta imukupilla, niin päättelin etten osaa ponnistaa. Entä jos en osaa ponnistaa taaskaan, ja sit millä pekkaniskalla mut nostetaan siihen sänkyyn ponnistamaan jos homma ei onnistu jakkaralla... tarvitaan koko sairaalahenkilökunta nostohommiin. En tiä... stressaan kai turhaan... voihan olla et lapsi tulee niin pian etten ehdi edes miettiä koko jakkaraa tai ammetta tai mitään muutakaan...
Mietittiin siskoni kanssa että saako ammeessa olla enää sen jälkeen kun lapsivedet menee. Siis jos tuolla k-hks ei saa synnyttää veteen. Nyt kyllä mietin taas lähenteleekö kysymykseni blondiuden rajaa... no, ei kai sen väliä. Laitetaanpa tuokin hormonihöyryjen piikkiin...
Luin muuten eilen yhiltä sivuilta noista kivunlievityksistä synnytyksen aikana. Siinä lueteltiin sellaset sivuvaikutukset tai haittavaikutukset jopa ilokaasullekkin että noiden perusteella ihmettelen että mun eka lapsi syntyi yleensä elossa koska mä otin varmaan kaikki mitä sai. No aquarakkulat on vaarattomia mut niidenkin laitto sattui niin paljon että en halunnut kuin kaksi, vaikka yleensä kuulemma neljä laitetaan. Onko joku muu kokeillut noita?
Niillä sivuilla luki et äidin epiduraalistakin synnytyksessä voi vauvalle teini-iässä kehittyä joku amfetamiiniriippuvuus ja tähän tyyliin... heh kukahan noi sivut on kirjoitellut..mut siis olihan siinä ne oikeetkin riskit äidille ja vauvalle mitä voi tulla..ni taas mietin että ammeeseen vaan polskimaan ni ei tarvi ottaa kivunlievitystä ainakaan niin paljon. Toisaalta itseni tuntien otan taas kaikki huumeet mitä kätilöllä on tarjota kun oikeen supistelee.. nyt on helppo sanoa et "luomuna synnytellään" kun mihkään ei satu...
Kauheesti tekstiä. Kiva oli kuulla jonskusta ja vauvastakin, ihanaa kun neito painaa jo tuon verran ja pääsette suht pian kotiin, toivotaan että kaikki menee loppu sairaala-ajankin hyvin!! :)
Muille paksuja vointeja :)
*Muumitutti*
 
*Muumitutti*
Siis mikkäs ässät teillä on käytössä...??!! ;D
s niinkuin sauna, s niinkuin siivous, s niinkuin sänkyurheilu...
siis nettishoppailu lasketaan mukaan jos se on edes pikkusen alkanut supistuttaa!! :)
 
Pinja
Siis täällä mä roikun vaan tähän aikaan ARRRGGHH! Ärsyttävää kun ei uni tuu. Mutta mitä sitä väkisin sängyssä pyörimässä. Hain itelle lautasellisen vesimeloonia ja tulin koneelle. Joku muukin muistaakseni kärsii näistä unettomista öistä.

Nyt meinaa kanssa vähän supistella. Tais lääkärin kopelointi eilen vaikuttaa jonkin verran. Tosin ovat kyllä aika lieviä ja nopeita, että eipä taida olla pelkoa, et jotain sen ihmeellisempää tapahtuis.

Esikoista kun olin synnyttämässä mä kokeilin tota ammetta. Ei tehnyt muhun suurempaa vaikutusta. En tiedä olinko sitten jo siinä vaiheessa, et olin jo niin kipeä ettei enään auttanut. Olin ennen sitä pari tuntia suihkussa missä mies suihkutteli lämpimällä vedellä mun selkää ja ala vatsaa mun nojatessa säkkituoliin. Se oli mulle parempi vaihtoehto ku toi amme. ja jos ja kun otatte epiduraalin niin sen jälkeen ei ammeeseen enään pääse,(muistaakseni) että muistakaa pyytää sitä ammetta ajoissa.

Mä tiedän, että mä voin unohtaa luomusynnyttämisen. Itseni tuntien mä tulen kanssa pyytämään kaikki mahdolliset kivun lievitykset mitä tarjolla on;) Viime kerrasta en muista kokeilinko ilokaasua. Ei ole mitään muistikuvaa siitä. Jos kokeilin ei ilmeisesti ollut mun juttu..?

Joo, tässäpä nää tärkeimmät tällä erää. Josko sitä vähän aikaa tuijottais teksti tv:tä ja yrittäis nukkua. Onneks mulla on huomenna ,siis tänään rutkasti omaa aikaa ja aionkin ottaa auton alle ja lähteä ikkuna ostoksille.
Apteekissa ainakin käyn tekemässä täsmä iskun ja ostan kaiken mitä kuvittelen tarviivani vauvan kanssa.

Hyvää huomenta ja päivää kaikille:)

-Pinja-
 
ilona80
Aurinkoista huomenta kaikille :)

Muumitutin teksti saa mut kyllä lähes poikkeuksetta hyvälle tuulelle. Repeilen pekkaniskalle täällä. Voiskohan kotiinkin hommata nosturin, kun tästä sohvalta alkaa jo olla aika vaikee pungertaa itteään ylös.

Meijän testatut ässät on ollu noiden lisäksi siideri (ihan kyllä vaan puoli lasillista eli reilu desi). Keskiviikkona yhdistin seksin, saunan ja siiderin ja ne supparit olikin tosi kipeitä...ja sit ne lopahti. Eilen oli käytössä yhdistelmä siivous, seksi, sauna ja "shoppailu". Yhdentoista aikaan illalla sattui niin paljon, että ei oikein tienny miten päin olisi. Valvottiin kahteen korttia pelaillen ja minä puuskuttaen ja irvistellen. Sattui ihan alaselkään, lonkkiin, tavaraan, alamahaan ja järjetön paine ja ponnistustunne takamuksessa. Kiputunteena sellanen helvetillisen ummetuksen ja menkkakipujen yhdistelmä :) Kuulostaako tutulta? No kahden aikaan mentiin makoilee ja kattelee tilannetta, kappas, nukahdin ja aamulla ei taas niin mitään. Mut kai näistä jotain hyötyä on pakko olla???!

Synnytyksestä: juu mä luulen, että mä otan kaikki mahdolliset lääkkeet, mitä joku ymmärtää tarjota. Eilen jo mieheltä kyselin, että ei sillä mitään epiduraalia olis varastossa :D

Aurinkoista lauantaita, toivottavasti joku meistä synnyttäisi viikonloppuna :)
i 37+5
 

Yhteistyössä