Elokuun 2009 odottajia?

  • Viestiketjun aloittaja jonsku_86
  • Ensimmäinen viesti
*Muumitutti*
ilona80 (vierailija)
Miksi musta silti pelottavasti tuntuu siltä, että kuukauden päästä kiroillaan täällä suureen ääneen, kun ne ei ymmärrä tulla ulos :D

On nää arvaamattomia nää pikkukaverit.
Lainaa

Vähän "ajan kuluks" selailin vanhoja tekstejä, ja kyllä, ilona80 oli niin oikeassa... tosin itse on ilmeisesti jo päässyt isosta massusta eroon ja saanut tilalle ihanan mussukan joten... ei hänen kohdalla pitänyt ihan paikkaansa.. :)
 
jonsku_86
Moikka!

Täällä kans yks uneton. Unirytmi on vähän pyllystä.

Muumitutti, en pahemmin pumppaile enää kun ei rinnat kestä tuota sähköpumppua eikä maito ole noussu muutenkaan kovinkaan hyvin, vaikka olen koittanut pumppailla kolmen tunnin välein, syödä ja juoda hyvin ja levätä kunnolla. Just tänään hoitaja sano ettei kannata tuon maidon tulon kans stressata ja ettei kukaan vauva ole kuollu sen takia ettei oo oman äidin maitoa saanu.

Tänään oli myös puhetta siitä, että siinä vaiheessa kun vauva jaksaa kunnolla imeä, voisin kokeilla imetystä jos vain maitoa tulee edes vähän. Kuulemma voi maidontuotanto kiihtyä siinä vaiheessa kun vauva pääsee kotiin.

Mulla kans tuli raskausarpia, vaikka maha ei päässyt kovin isoksi kasvamaan. Ja hassua sinänsä että paria päivää ennen osastolle joutumistani tutkin mahan ympäristön, eikä niitä vielä silloin ollut kuin yksi. Nyt niitä on reippaasti.

Toivottavasti, Muumitutti, pääset pian tositoimiin. :)

Nyt jos koittas mennä nukkumaan että jaksan taas aamulla tytön luo sairaalaan.

-jonsku-
 
Pinja
Täällähän porukat pitää kiirettä. Eiks meidän pitäis ollo elokuisia eikä heinäkuisia synnyttäjiä;) Näitä juttuja kan lukee joku ulkopuolinen pitää meitä varmaan aika malttamattomina tapauksina.

Mulla on ollut oikein mukava viikko. Tosiaan oltiin pojan kanssa mun äidin luona alku viikosta ja torstaina kävin äitipolilla saamassa vyöhyketerapiaa ja sain mukaan homeopatisia lääkkeitä. Nyt sitten vaan odotellaan josko jotain rupeis ihan luomusti tapahtumaan. Mutta tosiasiassa kyllä oli hyvä, että tällä viikolla on ollut tekemistä, muuten mä olisin seonnut pelkkään omaan napaan tuijotteluun.
Kaikki ässät on otettu käyttöön. Seksiä, siivousta ja jos illalla vielä lämmittäis saunan. Nyt pitäis osata nauttia tästä viikonlopusta kolmisin sillä tämä on tod.näk. viimonen tällä kokoonpanolla.

Maanantaina siis sairaalaan ja aloittavat käynnistyksen. Ja enkä aio palata tänne kirjoittelemaan ennen ku on vauva kainalossa:) :) Tosin siihen käynnistämiseen voi mennä vaikka koko viikko ja jos sitten kuitenkin päädytään sektioon niin voi olla että ette kuule musta moneen viikkoon.
Mutta toivotan jo nyt kaikille pitkää pinnaa ja rutkasti kärsivällisyyttä ja urheilumieltä raskaaseen, mutta niin palkitsevaan suoritukseen. Toivottavasti kaikilla menee synnytys hyvin ja nopeaan:)

Nyt tää pallokala menee nauttimaan perheensä seurasta.

-Pinja rv38+3-
 
vilmuska
Heh, rupes naurattaa toi taotaon kommentti. Tosiaan :). Oon täällä oikeestaan koko raskauden ajan käynyt lukemassa teidän juttuja ja nyt lopussa ihan päivittäin jännäämässä, mutta en oo saanu aikaseks kirjotella. Mulla viikkoja nyt 36+2 eli la. on 26.8 ja tyks on sairaala. Esikoista odotan. Kyllä tän jättimasun jo ihan mielellään antais pois ja vaihtais vauvaan <3. Kiitos teille kaikille jotka ootte jaksanu kirjotella on moneen kysymykseen/ ajatukseen saanu vastauksen ihan vaan lueskelemalla.
 
*Muumitutti*
Ahaa.. joku järjen jättiläinenkö on halunnut yöllä myös osallistua tähän ketjuun... tosin on se näköjään osallistunut moneen muuhunkin. No, jos tollasesta kiksejä saa niin erinomaista.
vilmuska: moi vaan ja kiva kuulla susta. Mäkin taustailin vain lähinnä ton keskiraskauden ajan, esikoinen oli aina kipee ja olin töissä jne joten en jaksanut muuta kun silloin tällöin taustailla, mutta nyt tästä on tullut ihan jokapäiväinen piipahduspaikka. Tosin päätin tossa, katsotaan kuinka hyvin päätös pitää, että tän viestin jälkeen jätän valittelut sikseen toisin sanoen en kirjottele tänne ennen kuin sitten kun tyttö on syntynyt. Saatan olla vähän masentava tyyppi täällä kun valitan koko ajan. Niin ajattelin et odotellaan nyt, ilmottelen kun on synnytys ohi :)
Yks harmi juttu mulla on kun jos vauva syntyy lasketusta ajasta viikon sisällä, (siis viikko lasketun ajan jälkeen) joudun varmaan yksin synnyttämään koska meillä ei sillä viikolla ole ketään hoitajaa esikoiselle. Tai päivähoitaja ehkä mut yöksi ei saada mihkään, joutuu mies olla sit kotona ekan kans. No, mitä pienistä kyllä mä varmaan pärjään. Ja luulen et taas oikea h-hetki ajoittuu yöhön.
Kun ei tänäänkään näyttäny pieni syntyvän, menee kuin meneekin elokuulle mun synnytys vaikka olisin voinut lyödä vetoa että saan jo heinäkuussa synnytettyä pullan pihalle. En olisi uskonut että toka lapsi viihtyy kauemmin kohdussa kuin esikoinen! Näin se menee. Okei, siirryn taustaileen kunnes on asiaa poikkeuksena onnitteluja on pakko tulla toivottamaan jos jakautuneet tulevat ilmottelemaan meille muille iloisista uutisista! :)
*muumi hukannu tutit* rv 39+1
 
Nacksu
Kuulumisia: Tositoimiinhan me sitten päästiin, niin kuin täällä jo jotkut ounastelivatkin. Sairaalaan menin yöllä puoli kahden tienoilla ja olin silloin 4-5cm auki. Poika syntyi 30.7. klo 5.40 viiden minuutin jakkaraponnistuksen päätteeksi. Kaikki meni hyvin ja pojalla ja äidillä on asiat oikein hyvin. Poika oli 48,5cm pitkä ja painoi 3565g. Tänään päästiin kotiin. Kirjoittelen lisää sitten paremmalla ajalla...
 
jonsku_86
Listan päivitystä

Ippaliini, 3, KHKS, 2.8. TYTTÖ 22.7.(38+3) klo 4.42. 3170g ja 47cm
Nacksu, 2, KHKS, 5.8. POIKA 30.7. klo5.40. 3565g ja 48,5cm.
*Muumitutti* 2, KHKS; 6.8.
ilona80, 1, Turku, 10.8.
Pinja, 2, Tammisaari, 13.8.
Nilla87, 1 hki La 14.8
jonsku_86, 1, LPKS, 20.8., TYTTÖ 8.6. (29+4) klo.10.55. 935g ja 34,5cm.
taotao78 , 20.8.
N27, 1, Hki, 23.8.
Safiiri, 5, K-PKS, 24.8.
Lalla, 1, TYKS, 25.8.
Elviira, 1, PHKS, 31.8.
 
Pinja
Heh,heh.. täällähän sitä ollaan taas vaikka muuta sanoin. Mutta pakkohan sitä oli tulla Nacksua onnittelemaan Kun taas täällä valvon. Elikkä hurjan paljon ONNEA NACKSUN koko perheelle.

Tosiaan heräsin taas neljältä ja uni vaan ei tule. Ilmeisesti rupeaa paniikki iskemään kun huomenna pitäisi sitten mennä sinne käynnistykseen. Ja yht äkkiä mä tajusin, että mullahan olisi vaikka ja mitä mitä haluaisin vielä keretä kotono tehdä ennen lähtöä. Mutta kait sitä vaan pitää jättää tekemättä. ainakin osa. Kyllä kait tää talous pysyy pystyssä vaikka mä en täällä olekkaan:)

Nyt täytyy mennä yrittään josko mä saisin unen päästä vielä kiinni, edes hetkeks.

Muumitutti:Tiedän tasan tuon turhautuneisuuden tunteen. Mä olen kuitenkin aika varma, että sä olet seuraava joka saa nyytin syliinsä. Koita jaksaa:)

-Pinja rv38+5
 
taotao78
Onnea Nacksu! Innolla odotellaan lisäinfoa.
Täällä on kovasti hiljentynyt ja nyt on kolmas päivä.......bllaah elokuuta.
Jee Vilmuska , tervetuloa. Täällä kaipailenkin juttuseuraa.

Itellä ollut nyt 5pvää menkkamaista jomottelua mahassa. Myös uutena juttuna sähköiskun tyyppiset 1-2 sekunttia kestävät krampit jaloissa. Lieneekö vauvan pää jonkun hermon päällä. Välillä myös tuntuu että maan vetovoima painaisi mahaa kohti lattiaa. Alapää tuntunut kans muutaman päivää ihan potkitulta, ilolla noita mitättömiä "vaivoja " tulkitsen sitten merkeiksi lähenevästä synnytyksestä.

Pahin mania saada vauva heti ulos mahasta on nyt ehkä laantumassa. Pakkohan sen on sieltä kuukauden kuluessa viimeistään tulla.

Te jotka olette jo kipusupistuksia kokeneet, niin onko niissä jotain samaa kuin kivuttomissa supistuksissa? Kovettuuko maha? Tai tunnistaako sen selvästi supistukseksi?

Täällä on nautiskellaan ässien käytöstä, niin menee odotuskin rattoisammin.
Huomenna taas neuvola.., oma terkkari oli jo vkolla 33 ihan varma etten tota aikaa enää tarvitse, kun vauva oli tuolloin jo laskeutunut. No toisin kävi.

Taotao78 37+4
 
safiiri,
Nacksulle vauvaonnitteluja!!!

Ja Pinjalle hiukan myöhässä tsepmityksiä tälle päivälle. Toivottavasti vauveli suostuu yhteistyöhön ja syntyy nopsaan...

Vilmuskalle tervetulotoivotus.

Muille tasapuolisesti terkkuja.

Safiiri ja Jänskis 37+0 (viikko aikaa toimintapäivään luultavasti - keskiviikkona selviää h-hetki ja -tapa...)
 
Nacksu
Synnytystarinaa: Koko keskiviikkopäivän mulla oli kipeitä supistuksia, ensin väli tiheni jopa 4 minuuttiin (tässä vaiheessa soitettiin jo paikalle lapsenvahdit kun en kivuilta pystynyt keskittymään lapsenhoitoon). Pikkuhiljaa supistusten väli kuitenkin piteni ja muuttui epäsäännölliseksi. Olin varma ettei lähtöä vielä tullutkaan ja passitettiin lastenvahdit kotiin. Illalla katseltiin telkkaria ja supistusten välin ollessa yli 10 minuuttia päätin mennä nukkumaan. En kuitenkaan pystynyt nukkumaan kuin tunnin verran. Supistusten väli oli edelleen pitkähkö, mutta supistukset olivat niin kipeitä että mieheni kanssa päätimme että menen taksilla sairaalassa käymään tarkistamassa tilanteen. En ottanut edes sairaalakassia mukaan, koska olin varma että joudun vielä palaamaan kotiin. Sairaalassa supistusten väli kuitenkin jo hieman tiheni ja sisätutkimuksessa selvisi että olin 4-5 cm auki ja kohdunkaulakanava oli hävinnyt. Soitin miehelleni ja käskin tulla sairaalaan heti kun saa lapsenvahdit takaisin meille. Puoli kahdelta siis olin sairaalassa ja kahden jälkeen siirryin synnytyssaliin ja suoraan ammeeseen. Tässä vaiheessa en vielä kokenut tarvitsevani kivunlievitystä, sillä vesi helpotti supistuskipuja riittävän hyvin. Mieheni tullessa sairaalaan kolmen aikaan olin auki 7-8cm ja tässä vaiheessa halusin spinaalipuudutuksen. Puudutus ei minulla oikein toiminut, sillä se vaikutti toispuoleisesti puuduttaen vasemman puolen kokonaan mutta jättäen vaikuttamatta oikealle puolelle. Yritin pysytellä paljon liikkeessä ja avauduinkin nopeasti. Ollessani vajaa 9 cm auki sain pudenduspuudutuksen, kalvot puhkaistiin ja laitettiin vielä oksitosiinitippa vauhdittamaan supistuksia. Olin oikein hämmästynyt kuinka hyvävointinen- ja kuntoinen olin ja itse asiassa koko tilanne nauratti minua. Miehenikään ei ollut uskoa silmiään katsellessaan minua. Nopeasti olinkin kokonaan auki ja siirryin synnytysjakkaralle ponnistamaan. Ponnistaessa tuli lyhyt pakokauhun hetki, kun muistin esikoisen synnytyksen, mutta itse ponnistusvaihe oli tosiaan niin nopea että siitä ei pelkoja tällä kertaa jäänyt. Ponnistusvaihe kesti 5 minuuttia, jonka aikana minulla ehti olla 4 supistusta. Sain ensimmäisen asteen repeämiä ja 4 tikkiä, mikä oli paljon vähemmän kuin mitä olin pelännyt. Synnytyksen jälkeen kävelin vauva kainalossa sängylle, jossa istukka syntyi. Istukan syntymisen jälkeen verenvuoto ei meinannut lakata ja jouduinkin olemaan synnytyssalissa tarkkailtavana hieman normaalia kauemmin. Verta menetin puolisen litraa. Synnytyksen jälkeen koin olevani todella hyvässä kunnossa, istuminen ja kävely onnistui hyvin, ainoastaan virtsaaminen kirveli hieman. En olisi uskonut synnyttäneeni juuri! Imetys lähti hyvin käyntiin, vauva on tyytyväinen ja nukkuu noin kolmisen tuntia kerrallaan syöttöjen välissä. Itse jopa mahdun jo vanhoihin vaatteisiini eli tyytyväisiä ollaan koko perhe =)

Toivon että oma kertomukseni auttaa, jos jollakulla on synnytyspelkoja. Synnytys voi siis myös mennä hyvin ja suhteellisen kivuttomasti, itse tämän kantapään kautta oppineena ;). Tsemiä kaikille ja pikaisia vauvaantumisia!
 
taotao78
Heippa.
sf-mitta on pysynyt jo 3 vkoa aikas samassa 32cm, vauva on alhaalla siis edelleen. Mittaajiakin ollut 3 eri. Tämä täti kertoi lapsivettä olevan runsaasti, lotina vaan kuulemma kävi kun mahaa heilutti. Tuhdisti oli kiinnittynytkin. Painoarvio olis pimulla nyt varmasti alle 3500, jos menee laskettuun asti, niin silti kuulemma tuntuvasti alle 4kg.
Täti totesi turvotusta olevan aikas paljon ja painoa vkossa oli tullutkin 700g.
Kerroin kuukautiskivuista ym ja täti rohkaisi lähtemään ripeille kävelylenkeille aamuin illoin, että sen luulis auttavan supistuksia tulemaan. Muuten olis kuulemma jo niin hyvin tulossa.
Pidän pääni kylmänä kuitenkin enkä ala malttamattomaksi enää.

Tänään tiedossa siis kävelyä ja vastapainoksi sinkkuelämiä dvdltä ja luultavasti myös herkuttelua..,kun pitäähän ne kävelyn polttamat kalorit takaisin saada ;)

Taotao 37+5
 
N28
Kiitos Nacksu synnytyskertomuksesta :) Toivottavasti teillä on lähtenyt arki rullaamaan vaavan kanssa mukavasti <3

Mulla on kanssa koko ajan noita menkkamaisia kipuja niin alavatsassa kuin alaselässäkin... Kuitenkaan mulla vauva ei vielä ole edes valahtanut, joten synnytys ei kyllä ole lähellä.

Käytiin tänään miehen kanssa tutustumassa synnärillä :) Tuntu, että kaikki muut on siellä ihan kauhuissaan :D Mä en malta odottaa, että pääsen tosi toimiin ja tästä mahasta eroon! Ei pelota siis enää yhtään. Jotenkin mullakin kävi niinkuin joku tuolla ketjujen alussa sanoi, että kai siihen asennoituu eri tavalla raskauden edetessä -ja niin tosiaan kävi. Ensimmäiset kuukaudet panikoin, nyt ei pelota enää mikään. Saatiin vilkaista muutaman päivän ikäistä poikavauvaakin tuolla. Luoja se oli suloinen pieni rääpäle <3

Mulla on huomenna neuvola. Toivotaan, että vauva olisi laskeutunut, jooko? :D

-N28 ja Vänä 37+3
 

Yhteistyössä