elokuu 2010

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Amorphis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yaiks huomenna ultra. Anteeksi en ole kovin nyt kommentoinut muiden kuulumisia. Taalla on mennyt niin vasyksissa tama viikonloppu ja nyt olen niin jannittamassa huomista ultraa etta meinannut oksennus tulla. Vasy oisi kova mutta uni tuskin tulee silmaan laisinkaan.
Huoh huomenna iltapaivalla sitten selviaa suuntaan taikka toiseen.

Ihan just menossa nukkumaan mut jos huomenna en koneelle kykene ni kirjottelen kuulumiset vielä tälle yötä..

Pahoinvointi koventunut taas pari päivää ja nyt meinaa viedä viimesetki voimat..tänään tuli kauhea oksennuskouristus enkä saanu kunnolla henkee, voi että säikähin..en saanu etes soitettua miehelle heti ennenku sitte ku olo vähän laatu ja oksetus loppu ni sain itkun seasta soitettua hänet hätiin..siis ei minua auttamaan mut olemaan pojan kans..tänään oli neuvolalääkäri eikä ollu helppo reissu ku kuvotti nii paljon..iltapäivästä olo paheni entisestään ja tässäpä on taas tuntikausia maattu sohvalla viltin alla..ei oo kiva ei..

oloa helpotti tieto että maha-asukilla edelleen kaikki hyvin. Pituutta oli hurjat 3,7cm ja voi miten tarkkaa ja suloista kuvaa hänestä sain, siellä oli kädet ja jalat jo selvästi näkyvissä, sydämen sykkeen näin ja KUULIN, ihananaiahaihaa ja kun lääkäri liikutti ultraa niin pikkunen liikkui, ihan selvästi äitiä tervehti :) kaikki siis kunnossa ja lisäksi kystapatti oli pikkusen pienentynyt edellisestä käynnistä!!

Ens viikolla on sitte monenlaista verikoetta ja nt-ultra, huih. Se kuhan on ollu niin sitte huokasen kunnolla helpotuksesta. jos turvotus normaalia niin onhan tämä tyttö iloinen!

Nyt legojen pesun kautta unille ja odottelee esikoisen ensimmäistä maitoheräämistä..öitä

Tervehdys kaikille!! Kiva että kaikilla tuntuu menevän ihan hyvin, vaikka pahoinvointi ja väsymys painaa!

Miten Unelmoijan ultra meni?

Mulla oli selkeesti pahin olo viikko 8-9, mutta nyt viikolla 10 pahoinvointi on vähän lieventynyt.. Maha on kyllä järjettömän turvoksissa ja töissä joutuu käyttää jo vähän löysempiä vaatteita.
Mä ootan sitä nt-ultraa kun kuuta nousevaa. Toivottavasti siinä ois kaikki hyvin. Sen jälkeen vois jo kertoa töissäkin tästä ja toivottavasti muutenkin relaa vähän.

Nyt on niin väsy olo etten jaksa enää kirjottaa.
Papuliini 10+2

papuliini, mä en malttas kans oottaa nt-ultraa millään..jotenkin se on semmonen välietappi et sen jälkeen uskaltaa jo olla vähän varmempi, siis varsinkin jos turvotus on normaalia! mulla on ens viikolla verinäytteessä ja muissaki verikokeissa käynti et niitten avulla varmaan menee viikko nopiaa, lähen myös esikoisen kans huomenna viikoks mummolaan ni auttaa ajan kulumisessa :) itse asiassa mennään mummolaan siks ku säikähin sitä oloani eilen niin menen siskoni passattavaksi, hän kun on päivät kotona ni mielellään hoitas kummipoikaansa. Saa mies tehä täällä rauhassa pitempää päivää töissä enkäå oo tuon tuosta soittamassa apuun kotiin.

Päivitän tuohon listaan ikäni, en oo näköjään laittanu sitä vielä. Minusta mukava nähä minkä ikästä porukkaa täällä on. laitan myös synnytyssairaalan, niin näkee mistäpäi maailmaa kirjottelen, laittaa muutki jos haluaa :)

Amorphis la 10.8. lapset -03 ja -05, 34v
Unelmoija la 12.8
Petra la 21.8., 31v
Neppu la 21.8., 27v, mies 29v. tyttö 2v
Selia la 23.8. yksi lapsi -08, 28v.
kirsikka la 24.8. kaksi lasta, poika -06 ja tyttö -07, 30v.
Hamma la 24.8., tytär -06, 31 v.
AnuMK la 27.8, poika synt 3/09, 32v,KAKS (kajaanin keskussairaala)
papuliini la 28-29.8.
Paukku la 28.8. yksi lapsi -08, 30v

Isäntä lähtee tekee lumitöitä ni jatkan pojan viihyttämistä. Ai nii, kiva ku selia saanu sykkeen kuuluviin dopplerilla. Hehe voin kuvitella miehen ilmeen jos on jo vähän kerenny säikähtää :)
mut palataan taas moi

Hei taas! Polttareista selvittiin hengissä ja hauskaa oli, vaikka koville otti valvominen aamuneljään. Tai siis sillon yöllä se oli ihan ok, mutta seuraava päivä meni kyllä melkoisen paljon punaiselle ristille, onneksi oli sunnuntai! Mun alkottomuuteen ei kiinnitetty huomiota, kun olin ensinnäkin luvannut kuskailla muita ja sit iltaa istuessa mulla oli mukana pari tölkkiä alkoholitonta siideriä. Baarissa yksi polttariporukasta hokasi että "sinä et muuten juo viinaa", kun kaverini tilasi mulle alkoholittoman drinksun ja tiettyhän se näyttää erilaiselta. Ei uskonut mun tipatonta tammikuuta, kun se on kuulemma alkoholistien selitys, mutta sanoin että mulla se on ollut jo ainakin kolme vuotta selityksenä - eli olen viettänyt tipatonta ennenkin (enkä todellakaan käytä alkoa muutenkaan kovin paljon!). No, mutta en tiiä muistiko ko. henkilö enää seuraavana päivänä koko tapahtumaa :D

AnuMK ja Paukku, ikävä että teidän pahoinvointi on noin rajua. En tiiä miten itse jaksaisin, joten tsemppiä vaan kovasti teille... Mulla on rannekkeet aamusta iltaan käytössä ja ne auttaa, mutta jos joskus unhoittuukin laittaa päälle, niin tuntuu että sillon on helposti huterampi olo, vaikkei vielä olekaan tarvinnut oksentaa.

Papuliini, mullakin on aina välillä vähän nippailuja ja vihlomista, mutta silleen nopeesti ja ohimenevästi, niin en ole niistä osannut olla huolissani.

Selia, hitsi nyt alkoi kiinnostaa toi doppleri. Oli se vaan niin hienoa kuulla neuvolassa ne pikkuisen sydänäänet <3

Päivittelen vielä tätä listaa minäkin synnytyssairaalan osalta ja sitten pakko hiipiä sohvalle vähän pötköttämään, jo toisen kerran tänään...

Unelmoija la 12.8
Petra la 21.8., 31v, KYS (Kuopio)
kirsikka la 24.8. kaksi lasta, poika -06 ja tyttö -07, 30v.
papuliini la 28-29.8.

Petra rv 11+3

Päivitin minäkin tuon sairaalan tuohon listaan.

Miten teidän muiden mahat ovat kasvaneet? Mulla jo eilen jumpalla kaveri huomasi ja uskalsi jopa arvuutella, että olisiko vauva tulossa? Tähän asti maha on ollut ihan littana, joten kaipa sen pönkötyksen huomaa siksikin helpommin, varsinkin jumppavetimissä. Ja onhan nuo rinnatkin kasvaneet ainakin yhden kupillisen verran isommiksi. Eli koko olemus on varmaan muuttunut. Ultra on siis ensi viikolla, jossa tilanne selviää, mutta itse olen jo ehtinyt miettimään, että olisiko raskaus jo vähän pidemmällä. Painoa ei ole tullut liiemmin lisää, joten lihomisestakaan tämä ei voi johtua.

Unelmoija la 12.8
kirsikka la 24.8. kaksi lasta, poika -06 ja tyttö -07, 30v.(Hämeenlinna)
papuliini la 28-29.8.

Petra rv 11+3[/QUOTE]

Ultra kuulumisia :)

Johan oli tosi pitka ja jannittava paiva eilen. Mulla oli aika osastolle 14.15 ja vihdoin ja viimein paastiin sisalle hieman ennen kolmea, mutta johan oli odotus kylla sen arvoista. Siella se meidan pikkunen moyri menemaan :) Kova vauhti oli paalla ja jopa meille hieman vilkutteli valilla. Ultraaja yritti kovasti saada pienta makaamaan sen verran paikallaan selallaan etta saadaan se turvotus mitattua. Tulokset oli hyvat eli turvotus oli normaali ja siella meilla matkassa on reilu 7cm pitka wiggler :) aivan tuli kylla kyynel silmaan ja oli niin mahtava nahda miehen hymy kun naki pienen siina ruudulla. Kaikki pahat muistot viime raskaudesta pyyhkiytyivat taka-alalle. Laskettu aika siirtyi hieman aikaisemmaksi elikka talla hetkella laskettu aika on 08.08.10 ja menossa on 13+2 tanaan!! Nyt on kylla todellakin hieman helpottuneempi olo. Ensimmainen etappi takana joskos sita nyt uskaltaisi edes hetkeksi rentoutua. Kerrottiin sukulaisille ja ystaville ja kaikki olivat niin todella onnellisia meidan puolesta. Tanaan toissa olen muutamalle tyokaverilleni kertonut, jos muut ovat kuulleet ei haittaa, emme pida enaan salaisuutena.

AnuMK ihana etta siella oli teidan salamatkustajalla kaikki hyvin :) Toivottavasti se pahoinvointi sinulla pian helpottaa ja paaset nauttimaan raskaudestasi taysin rinnoin.
Papuliini kiitos tsempeista :) Koskas sinulla on se nt ultra? Toivottavasti se pahin vasy pian helpottaa. Mulla kans todella kova turvotus pitkin paivaa. Heti on jotain syonyt varsinkin niin johan pompottaa.
Petra hui sinahan olet myohaan jaksanut valvoa wautsi. Mulla on ennatys talla hetkella muistaakseni noin keskiyo ja sitten melkein pakko raahautua sangyn pohjalle, mieluummin jo ennen kymmenta jos vain voin. Hyva etta kuitenkin selvisit polttareista melkosen "vahalla" uteluilla.
Kirsikka, mulla kans alkanut maha hieman pompottamaan, vaikka paino ei ole noussut laisinkaa. Aamulla ei ole kovin turvoksissa, mutta ei ole enaan niin littanakaan kuin aikaisemmin, vaikkakin mulla hieman pomppovatsa aina ollut viakka kuinka laiha oisi. Ja rinnat kans ovat turvonneet kupillisen verran. Mies aivan innoissaan eika kylla haittaa minuakaan kun melkosen pienirintainen muuten.
Unelmoija 13+2

Unelmoija78 la 08.08
kirsikka la 24.8. kaksi lasta, poika -06 ja tyttö -07, 30v.(Hämeenlinna)
papuliini la 28-29.8.
Petra rv 11+3
Ja sitten viela tama listan paivitys :) Toivottavasti en tiputtanut ketaan listoilta

Unelmoija, onnea ihanista ultrakuulumisista!! :)
Voi että, voin kuvitella sitä tunnetta kun näkee pienen liikkuvan.. Varmaan on tosi liikishetki teille molemmille!! Meillä on vielä viikko nt-ultraan, eli sen on ens perjantaina... jännittää kyllä tää jo melkeen enemmän kuin se eka varhaisultra.. iiks. Kauan muuten teillä on mennyt aikaa koko toimenpiteeseen? Tietty riippuu siitä joutuuko siellä odottaa, mutta mietin vaan että meneeköhän "hammaslääkärikäynti" läpi töissä, kun mulla on aamulla klo 9 se ultra. Jos mä selviin noin tunnissa, niin ei pitäis tulla ongelmia töissä..

Kirsikka, mulla näkyy kans jo selvästi masussa ja rinnoissa.. tosin nyt ei enää muutamaan päivään oo rinnat juurikaan aristaneet, eli ehkä se eka kasvupyrähdys meni jo. Onko teillä edelleen rinnat arkana? Vielä viikko sitten nukkuminenkin oli rintojen kivun takia vaikeeta, mutta nyt ne on enää vaan vähän arat.

papuliini 10+4

Kiitos papuliini :) Olit todellakin yksi elamani parhaimmista kokemuksista tuo ultra. Meilla meni ultrassa melkein tunti, mutta siita olikin surin osa odotusaikaa. Meilla oli aika ultraan 1415 ja ja paastiin lopulta ultratavaksi vahan ennen kolmea. itse toimen pide kesti noin 15-20 minuuttia. Sen jalkeen saatiin aika siihen rakenne ultraan joka on 22/03 joten kuusi viikkoa siihen odottelua.
Taalla on alkanut masu hieman paisua. Taitaa edelleen olla turvotusta mutta alkaa tyohousut hieman tekemaan tiukkaa, pitaa katsoa josko loytaisi jostain halvalla hieman isommat housut. Ei viela viitsisi ostaa aitiys vaatteita kuitenkaan. Rinnat eivat ole olleet arat aikoihin, mutta minulla ei kovin arat olleet alussakaan kuin varmaan sen hetken verran kun oli se kasvu pyrahdys. Toissa on nyt sitten kerrottu melkein kaikille. Eilen istuin pomon kanssa ja hanelle kerroin. Han oli todella onnellinen minun ja mieheni puolesta. Han tiesi meidan viime vuoden tuskasta ja ymmartaa hyvin koska hanen vaimo on menettanyt myos vauvan. Jotenkin nyt tuntuu viela enemman todelliselta kun tasta voi vihdoinkin puhua aaneen. Kaikki tyokaverit olivat todella onnellisia meidan puolesta ja eras naisista melkein liikuttui kyyneliin asti.
Neuvola onkin sitten seuraava mita odotellaan. Meilla on toinen neuvola kaynti taman kuun lopulla. Siella toivottavasti kuunnellaan sydanaanet. Meinaan kylla kysya etta kuuntelisi kun en silloin ekalla kerralla uskaltanut. Mies tulossa mukaan ja oisi ihana hanellekin.
Unelmoija 13+5

Pikana omanapaisia kuulumisia :).
Käytiin eilen np-ultrassa ja kaikki on paremmin kuin hyvin. Sikiö vastaa hienosti viikkoja ja siellä se jumppasi omassa yksiössään, kun häntä ruudulta tuijottelimme. Pituutta n. 7 cm (pää-perä 4,9 cm) ja nistaturvotusta oli 0,8 eli hyvä lukema on. Ultra tehtiin yllättäen vatsan päältä, eikä alakautta. Kätilö sanoi, että haluaa kokeilla näkyykö mahan päältä ja koska mulla on istukka takaseinässä, niin hyvinhän se näkyi. Nähtiin jopa poikkileikkauskuvaa koko vauvan vartalosta. Sellaista ei oo aiemmin mulle näytettykään. Veriseulaankin lähdin mukaan, sen kummemmin ajattelematta, mitä tuleman pitää. Esikoisesta en verinäytettä antanut siis.

Torstaina kävin sokerirasituksessa ja hyvinhän sen jaksoi, vaikka kauhee nälkä olikin aamusta. Terkkari soitti tuloksia jo iltapäivällä ja narahdin taas... Paastoarvon raja-arvo on 5,3 mmol/l ja arvata saattaa, et mun lukema oli just se xD. Kovasti ihmetyttää, miksi mulla sokerit reistaa, kun ei oo paino-, eikä sukurasitteita saati muitakaan. Oon siis tilastopoikkeama ;P. No, eipä tässä kummempaa, mittailen sokereita silloin tällöin ja tarkkailen vähän paremmin, mitä suuhuni laitan. Sillä pärjäsin viimeksikin ja toivottavasti tälläkin kertaa.

Nyt pitää taas mennä, palailen paremmalla aikaa...

Selia rv 11+5

Ja nopeasti ultrakuulumiset: tänään siis eka kerran moikattiin pikkuista <3. Ultra tehtiin mullekin päältä ja kaiken kaikkiaan oltiin vastaanotolla reilu puoli tuntia. Etukäteen jänskätti, että montako siellä kohdussa oikein on, kun hoitojen seurauksena voi olla monisikiöisiä raskauksia. Ruudulla kuitenkin näkyi vain yksi reipas yksilö, joka vastasi hyvin viikkoja. Pää-perämitta 63mm ja niskaturvotusta 1,2mm. Mies oli näkevinään siellä pojan, mutta mulle on ennustettu vain tyttölapsia, joten valitettavasti piti romuttaa hänen haaveensa sanomalla, että se taisi olla vain napanuora mitä katselit :D

Töihin palattuani laitoin lähimmille työkavereille henkilökohtaisen "tiedotteen" ja itse asiassa pari oli jo osannut asiaa aavistaakin :D Esimiehelle pitäisi vielä kertoa, jahka hän olisi joskus paikallaan.

Mutta nyt pitää lähteä kauppaan, että saa taas illaksi ruokaa. Mulla on koko ajan pieni nälkä ja nyt pitää herätä yölläkin ottamaan mehukeittoa tai jogurttia, että jaksaa aamuun asti. Onko teillä muilla vastaavia tuntemuksia? Entäs kynnet ja hiukset, onko ne muuttuneet? Mulla tuntuu tukka paljon paksummalta ja kynnet kestävämmiltä. Iho taas on tosi huonona, mutta se voi johtua näistä pakkasistakin osittain. Kuivia kohtia löytyy ja sitten myös näppyjä puskee, ei oikeen tiedä mitä tälle naamalle tekis. Varasin just ajan kasvohoitoon, mutta sekin meni maaliskuun puoliväliin, joten pitää yrittää kotikonstein hoitaa itseään siihen asti.

Petra rv 12+2

Ketju on selvästi vähän hiljentynyt. Toisaalta eipä ole itselläkään uusia kuulumisia, tässä nt-ultraa odotellessa. Onpa mukava kuulla, että teillä Petra, Selia ja Unelmoija oli mennyt kyseinen ultra hyvin! En millään malttaisi odottaa omaani joka on vasta 19.2.

Väsymystä lukuunottamatta olo on ollut aika hyvä viime aikoina. Pieni flunssa on päällä, mutta se ei paljoa ole haitannut. Välillä kaipaan jotain tuntemuksia, että tietäisin varmasti että siellä pieni sydän sykkii.. Tuntuu kyllä että maha on jo nyt pompsahtanut selvästi esiin..

Sain kilpirauhaskokeiden tulokset tänään, ja ne arvot oli pysynyt hyvinä.. Oli liikatoimintaa n. 5v sitten, niin raskauksien aikaan ne kontrolloi aina arvojani vaikka lääkitystäkään ei ole ollut vuosiin. Hyvä vain!

Tuosta hiusten kunnosta sen verran, että minulla pitkä (yli puolen selän) tukka alkoi lähteä niin isoina tukkoina että jouduin siitä luopumaan. Toi mukavaa vaihtelua muutenkin!

Mutta jatketaanpa töitä,
Neppu 12+2

Selia ja Petra, paljon onnea ultrista! Mahtavaa että kaikki oli hyvin molemmilla! :) Vai Petran mies jo bongaili poikaa siellä! Hih... Kaipa sitäkin voi jo sit jo yrittää tiirailla.

Mulla on kans iho vähän huonomassa kunnossa, hiuksissa ja kynsissä en oo huomannu muutoksia. Pahoinvointi jatkuu edelleen, muttei enää jatkuvana. Iltaisin pahenee..

Ootteko saanut neuvolasta ohjeet lantionpohjan treeneihin? Mä sain ja täti suositteli aloittaa treenit jo nyt.. Tuntuu aika hassulta jo näin aikaiseen aloittaa treenailee niitä.

papuliini 11+2

Minulla on massu jo oikein kunnolla näkyvissä :) Nyt ei voi enää erehtyä, ettenkö olisi raskaana. Valitettavasti mulla alkoi sunnuntaina myös jo supistella :( Maanantain olin totaalisessa liikkumiskiellossa (vain vessassa sai käydä). Tänään olin sitten yksityisellä ultrassa ja onneksi kaikki oli hyvin. Vauvat liikkuivat huimasti omissa sikiöpusseissaan ja vilkuttelivat ja heiluttelivat meille. Tuli tosi hyvä olo.
Vieläkin supistelee silloin tällöin ja mun pitääkin nyt ottaa tosi rauhallisesti. Sain myös kuukauden saikkua, mutta kun olen kotosalla meidän tytön kanssa, en oikein keksi keinoa miten sen käyttäisin;) Liikkumiskieltoa ei siis ole, pitää vain elellä rauhallisesti.
Uusi ultra meillä onkin jo maanantaina kun on se nt-ultra. Sillon nähdään pikkukaverit uudestaan :)

Mukavaa viikonjatkoa kaikille!!!!

t. Paukku ja vauvat 11+3

Onnittelut kaikille ihanista ultrauutisista! Mulla se on perjantaina, eikös papuliinilal kans ja niinhän tuo ihan jänskättää..toivottavasti ei ois paha olo että voisin senki puoleen keskittyä pikkusen katseluun. Pitäs myös muistaa kysyä sielläki mitä mieltä ovat sikapiikistä..nyt on kahessa sairaalassa sitä suositeltu ja alan kyllä kammeta sen puoleen et käyn sen ottaa..kajaanissa rokottavat ainaki helmikuun loppuun asti ja aattelin et jos vika viikolla kävisin ottaa sen..mut kysyn vielä perjantaina..

onko kenenkään silmiin sattunu netissä tai muualla semmosia hupiäitiyspaitoja, joissa ois tuossa alempana niinku enempi kohdun kohalla jalkapohjien kuva? hitsi ku esikoisen aikaan en raskinu sitä tilata ja oon linkin hukannu..ulkomaalanen oli, oisko englantilainen ollu..nyt en löydä mistää..turhake turhake mut ku nyt "saan" olla ison masun kans kesällä ni aattelin nauttia siitä tälläki tavalla, siis ostamalla turhakepaitoja :)

takas telkkarin eteen

AnuMK, jeps meillä on samana päivä ultra. Jänskättää kans ihan kauheesti!! Iiiiiks... Mä en kestä jos siellä on joku huonosti.. nyt on niin pitkälle jo päästy, että on ekaa kertaa ikinä alkanut toivoo tosissaan että tää menis kunnialla loppuun...huokaus.

Me varattiin matka Mauritiukselle! Ihanaa.. silloin olisi 19-20 viikot, eli hyvin voi vielä matkustaa. Ainut harmitus on, että mun pitää siirtää rakenneultraa parilla päivällä.. Mutta ihan hyvä että siellä matkassa on muuta ajateltavaa, niin ehkä sitä rakenneultraa ei sit toivottavasti venaa näin paniikissa kun tätä.

Mä en voi lakata hämmästelemättä tätä mun mahaa. Se on jo TOSI iso.. en tiedä onko tää edes ihan normaalia, että tässä vaiheessa maha on jo näin isona. Painoa ei kuitenkaan oo tullut kuin ehkä kilon verran, mutta muutos kehossa on valtava..

papuliini 11+3.

AnuMK: en oo nähny paitoja, mutta googlaa masutuubi, niin löytyy esim. mamabella, siellä on paljon erilaisia printtejä ja just noi kuvailemasi jalkapohjat.

Paukulle tsemppiä supisteluitten suhteen ja ota rauhallisesti!

Papuliini, mä sain neuvolasta lantionpohjan jumppaohjeet, mutta sitä brosyyriä tuli kyllä niin paljon, että selasin vaan pikaseen kaikki läpi ja sinne ne on jääneet olkkarin pöydän uumeniin. Pitänee jossain vaiheessa kaivella esiin ja paneutua kunnolla. Ainakin kaikkiin ruokajuttuihin, kun pitää tosiaan miettiä välilllä että mitä saa syödä. Minä kun luulin että pelkästään umpiopakatut kalat (graavi, kylmäsavu) olisi pahasta, mutta niin vaan tuli kiellettyjen listalle myös hauki ja kuha, joista jälkimmäistä meillä on pakkanen täynnä...

Enivei, nyt kahvitauolle eli kaakaota juomaan!

Petra rv 12+5

Tannehan onkin tullut mukavasti tekstia :) olen kylla ahkeraan lueskellut, mutta ei ole energiat riittanyt kommentointiin. Nyt kylla ajattelin pitaa koko tunnin lounastauon (she hopes ;) ja hieman kirjoitella.
Selia ja Petra, jopas olikin ihana lukea ultra kuulumisia. Varmasti teillakin helpotti hieman kun naki sen pikkukamun siella moykkaamassa ja kovaa kasvamassa :) Selia toivottavasti ei sitten siita sokeri hommasta tule sen kummempaa vaivaa kuin etta joudut silloin talloin niita mittailemaan.
Petra jokos sait sille esimiehelle kerrottua? Taalla tietavat toissa nyt melkein koko tehdas!Juoro kiertaa melkoisen akkia, mutta kaikki ovat olleet hyvin iloisia puolestamme.
Nepulle kans onnittelut hyvista kilpirauhas tuloksista. Tarviiko niita viela seurailla sen kummemin loppu raskauden aikana? Voimia ja koitahan jaksaa sita ultraa odotella. Tiedan miten tuskastuttavaa sen, niin kuin kylla varmaan me kaikki tosiaan tiedamme :)
Papuliini aivan kade sulle, matka Mauritukselle...aina halunnut kayda!Varmasti mahtava loma tulee oleen ja on sinulla sitten muutakin ajateltavaa kuin se ultra. Olettekos kaksi viikkoa vai kauemminkin lomalla? Me ollaan hieman lomia miehen kanssa mietitty, mutta ei viela hajuakaan minne ja koska. Suomessakin oisi tarkotus ennen elokuuta ehtia visiitille. Saa naha...
Paukku, toivottavasti selvisitte saikahdyksella eika ne supistukset jatku enaan sen pidempaan. Huoh aivan saikahdin sinun puolesta. Onneksi paasitte kuitenkin ultraa ja kaikki oli hyvin :) Kylla se siita.
Anu MK toivottavasti niin ja papuliinilla taisi olla kans huomenna se ultra. Tsemppia teille kummallekin. Toivottavasti/varmasti menee kaikki hyvin!!Ilmottelehan mita meinasivat sikapiikista. Olen viela ite sita miettinyt enka ole paatynyt minkaan sortin paatokseen. Kyselen uudelleen neuvolassa kuun lopulla etta mita meinaavat.
Petra, mun tulee kans kovasti valilla mietittya etta mitas sita nyt saikaan syoda. Mulla on ollut hirvea himo tonnikalaan ja sitahan ei saisi vissiin kovin paljoa syoda, joten sita olen kovasti koittanut rajoitella.
Lantionpohja liike ohjeita on kans tanne suuntaan jaettu mutta en ole viela aloittanut, mutta pitaa kylla pian aloitella. Olen muutenkin semmonen kusiluikkari etta vessassa tulee ravattua vahan valia. Onkos teilla muuten tullut mitaan "himoja" tiettyihin ruokiin? Mulla on tuo tonnikala ja raejuusto seka punajuuri jota tekee mieli vahan valia. Ja suklaata ei tee mieli laisinkaan. Mutta taalla ei juurikaan sen kummempaa ole tapahtunut. Masu hieman esilla :) ja odottelen innolla etta kasvaa kunnon vauva masuksi etta saa esitella. Seuraavaa neuvolaa odottelen innolla.
Unelmoija 14+3

Ekana kiitos kaunis Petra, vinkistä ! En ookkaa ikuna käyny mamabellan sivuilla ja tuollahan ois vaikka mitä kivaa. Pitääpä kattoo josko raskisin pari paitaa tilata kesäksi. Varsinkin jos tulee kuuma kesä, mitä ovat povanneet kylmän talven takia, niin toppeja sun muita kyllä tarvii.

Sitte..kävin eilen verikokeissa ja palatessa sieltä näin ilmotuksen terkkarilla SIKAINFLUENSSAROKOTUKSET. Ajattelin et käynpä kattoo oisko pitkät jonot ja höh, ei ollu ketään oottamasa. Mennä lompsin sisään ja kysyin miten paljon on äitit käyneet rokotuksella ym ja kykllä neki sitä suositteli ottamaan joten sen kummemmin miettimättä istuin penkille ja nyt on rokote sitte otettu. Nyt ei tarvi enää jossitella ja miettiä otanko enkö ota. Minä uskon ja luotan kovasti siihen, että vauva ei tuolta kesken ainakaan rokotteen takia enää tule. Eri asia varmaan ois jos viikkoja ois esim kymmenen vähemmän..tai mistäpä noita tietää. Nyt se on joka tapauksessa otettu. Noh, illalla sitte ätkähti käsi kipiäksi ja mietin jo miten saan poikaa tänään kannettua ym. Illalla poika lopetti siinä kuraamisen ja aateltiin jo et vau, tässä taietaan selvitä säikäyksellä ku neljältä yöllä poika otettiin meiän keskelle ja tää jäi siihen istuu eikä näyttäny väsyneeltä laisin ku sitte allko kaaressa oksentaa. Siinä tuli sitte sänkyyn varmasti koko maha tyhjäksi..samalla tajusin et mulla vuoti nenä ja olo oli kaamea. Piti mennä syömään hedelmiä et olo vähä helpottu mut selkeesti oli flunssa tullu. Tänään sitte heti aamusta olo vaan huononi ja vasta iltapäivällä pääsin kunnolla istualteen. Niin palelsi ja koski jäseniin että selkeesti koitti kuumetta nostaa.

Käsi ei oo tänänä ollu enää kipiä ja koska iltaa kohden olo helpotti niin toistaseks ei harmita et piikki tuli otettua. Äitilleni ja siskolleni tuli flunssa myös, maanantaina ottivat piikit. Ja esikoinen ei oo eilisen jälkeen kurannu eikä yön jälkeen oksentanu joten parempaan päin menossa hänkin. Paikallinen terveyskeskus sai taas miinusta tänään ku mies soitti kahesti sinne ja tarjotteli poikaa katottavaksi ku on hieronu korviaan että josko on välikorvantulehus ja siks ripuloi. Eivät ottaneet vastaan ku ei oo tarpeeks selkeitä oireita tulehuksesta. Hitto että täällä pitäs näköjään aina mennä suoraan yksityiselle jos perussairaanhoitoa tarvitsee.

Huomenna sit ois se nt-ultra. Oon ollu tänään niin tökkerössä ettei oo hirmuna kerenny jännittelee. Ja ku aika vielä aamusta ni eipä tässä ku käy nukkumaan ja sittepä se aika jo onki :) tuun sitte jossain välin kertoo miten meni.

mut nyt hyvät yöt

Hyvää viikonloppua!

Eilen olin ultrassa ja sain nähdä pikkuisen heiluttelevan masussa:) Taas tuli tippa linssiin kuten edellisilläkin kerroilla. Tällä kertaa en meinannut uskoa, että masussa on kaikki kunnossa ja, että ylipäänsä siellä jotakin elollista kasvaa. Kaikki oli kuitenkin niin kuin pitikin. Ultraukset on kehittyneet kahdessa vuodessa, on tullut tämä uusi veritesti, mikä varmistaa vielä suuremmalla todennäköisyydellä, että vauva on terve ja mahan päältä tehtiin tämä ultra, vaikka ennen on sisäpuolelta tiirailtu. Koneet ovat tarkemmat ja paremmat, hyvä niin.

Onnea kaikille, joille ultra on jo tehty ja muillekin jaksuja!

Noniin, siellähän se pikku kirppu nukkua köllötteli niin sikiästi että piti monta kertaa herätellä kätilöllä. Sitte ku viimein heräsi ni reppana laitto kättä suuhun ja loppupelistä pisti molemmat kädet korvilleen ihanku että EIIIIIII antakaa mun olla :)

Mahan päältä ultrattiin. Mulla muistikuva et ois alakautta ultrattu esikoiselle mut mies muisteli et päältä. Tosin hän sitten ihmetteli ku käveltiin autolle et ku ei edes kysyny halutaanko tietää sukupuoli..hehe, eli luuli olevansa rakenneultrassa :) kaikki oli kunnossa. Veritestituloshan tulee vasta reilun viikon päästä, postitse jos ei poikkeamaa ja soittaen, jos tarjottelevat lisätestejä. Toivottavasti tulee siis postia..Niskaturvotus oli 1,2 eli selvästi vähemmän kuin esikoisella. Kylläpä tuli kiva ja huojentunut olo käynnin jälkeen! Samanlainen terävä nenä oli ku esikoisellakin ja minun mielestä näky selvemmin kuin ikinä. 5,3cm oli pää-perämitta.

Mites papuliinilla meni?

Mulla flunssa tuli jäädäkseen mutta päätin etten anna pilata viikonloppua. Mies joutuu menemään vauvauintiin ilman minua aamulla, mutta muuten aion tehä kaikki mitä olin suunnitellut. Ajattelin huomenna houkutella miestä ravintolaan syömään ja juhlistamaan hyvää ultrareissua :) ei oo esikoisen syntymän jälkeen käyty ku pari kertaa eikä niistäkää kertaakaan ilman muista, aina ollu sukua tai kavereita mukana ni nyt vois käyä ihan perheen kesken :)

Mutta nyt soseelle moi

Olipa kivaa lukea iloisia ultrakuulumisia, onnea AnuMK ja kirsikka!! :)
Myös mulla oli kaikki hyvin. Ultraus oli tosi ihaa hetki.. katseltiin siinä kuinka pikkuinen kääntyili ja vilkutteli, selvästi näkyi sormetkin.. kyllä siinä pieni itku tuli tirautettua. Mäkin olin todella huolissani kun mentiin sinne, pelkäsin niin keskeytynyttä keskenmenoa. Oli kyllä ihmeellistä katsella sitä. Kuinka se näytti jo vauvalta, pään muodot ja kaikki.. nätti nykerö nenä. :)

Kokoa pienellä oli 6 cm, turvotusta vaan 0,6. Mäkin olin yllättynyt että ultrattiin mahan päältä,vielä kaks vuotta sitten ultrattiin sisäkautta.
Koko vastasi viikkoja, mutta sen laitteen ruotsalaisen laskutavan mukaan mun laskettupäivä aikaistui päivällä, eli se on nyt 27.8 (raskausviikkoihin tuli siis päivä lisää).
Veritestin tuloksia mekin odotellaan vielä viikko, mutta en jaksa ainakaan nyt stressata niistä.

papuliini 11+6

Mitäpä kuuluu kullekin?

Tänne pelkkää hyvää :)! Olo on mitä mainioin ja pahin väsymyskin alkaa olla tiessään. Illalla nukuttaa kympin jälkeen, mutta 8h yöunta tuntuu taas riittävän, eikä päivällä väsytä enää. Näläntuntu on melkein koko ajan, kun ei tule lämpimilläkään aterioilla syötyä vatsaa täyteen, ihan vaan niiden sokereiden takia (=pelossa). Sitten siis on nälkä taas aika pian, eli usein tulee syötyä.

Oliko sulla AnuMK (vai muistanko ihan väärin?) raskausdiabetes ja pitikö sun olla miten tiukalla ruokavaliolla?

Doppleri on ollut ihana olla olemassa, kun oma hyvä vointi pistää epäilemään vauvan vointia. Näppärää pistää kuulokkeet korviin ja kuunnella hetki pienen sykettä ja potkuja. Nekin nimittäin kuuluu jo tosi selvästi <3. Nyt vaan odottelen, milloin alkaa liikkeet tuntua. Esikoisesta tunsin ekaa kertaa 16+3, joten voisi ajatella, että parin viikon päästä voisi jo tuntua! Yleensähän kai toisesta tuntee aiemmin ja kun ei oo se istukkakaan edessä vaimentamassa. Jännää :).

Mulla on kynnet ja hiukset ihan normikunnossa, vahvat normaalistikin. Tukka alkaa sitten imettäessä taas tippua, siihen pitää varautua :/. Ja maha on kasvanut vähän, iltaisin turvottaa reilusti ja farkkuihin oon jo tehnyt tukkalenkkiviritelmiä nappiin ;D. Teen istumatyötä, joten napin kohta alkaa ensimmäisenä painaa alavatsaa... Masutuubit kaivoin jo esille tuumatakseni, etta uusia on ostettava, jos mielii käyttää ennen kesää. Ovat himpun verran nääs venyneet viime käytössä :D!

Mulla on muutes alkanut se kauhee pesänrakennusvimma. Johtuu varmaan pitkälti kevään odotuksestakin, mut sisustaminen on nyt päivän sana ja samoin neulon ja virkkaan ihan hullunlailla. Kaikki vapaa-aika menee nyplätessä jotain :D. No, hyvähän se on, että saa aikaan.

Hyvää tätä viikkoa kaikille!

Selia rv 13+0

Yhteistyössä