Elokuisten 2007 Heinähöpinät ;)

Augustmam: No kylläpäs sun vaavi kääntyilee... :) Täällä taas erittäin huonosti nukuttu yö takana ja piti noustakin jo kun kohta neuvolaan lähtö. Vaikka mitäpä siellä muuta kun verenpaineet katsotaan. Yöllä tuli oikein kunnon supistuksiakin muttei kuitenkaan tarpeeksi kauan..Ja äsken taas muutama..sais sitten tulla kunnolla että pääsis jo tositoimiin. Toi iskias tyyppinen kipu ja liitoskivut ei yhtään helpota. Tossa just mietiskelin illalla että kun sitä niin kovasti alussa pelkäs keskenmenoa ja toivonut koko ajan että kaikki menee hyvin niin nyt sitä pitäis olla iloinen siitä että hyvin mennyt ja pian jo suloinen vauva sylissä. Mutta ei muuta kun valivali kokoajan :)
 
Enkä ole jaksanut täällä käydä kuin lukemassa!! :/
Maanantaina oli neuvola ja sieltä passitti lääkäriin tarkistamaan posket!! Ja tulehdusarvot...ja kuten arvata saattaa kaikki ok!! :snotty:
Yritin lääkärille sitten sanoa että tarvitsen jotakin että paranen koska kohta synnytys edessä!! :| Mutta kun olet raskaana niin emme voi antaa mitään :kieh: No ehkä tämä tästä!!!!

Eilen alkoi tulla muuten supistuksia :D Ja niitä tuli parin tunnin ajan... Tuli kiire pakata sairaala laukku jos vaikka lähtö tulee :LOL:
Sitten suihkussa menivät ohi...nyt taas vähän särkee selkää ja mahaa vihloo... Kommentteja kohta viikon kuulluut tyyliin kohta se synnyttää niin tutuilta kuin tuntemattomilta :kieh:
No kohta on mökille lähtö päiväksi :whistle: Saa nähdä onko mitään vaikutusta asiaan... Onneksi sieltä on suunnilleen sama maka synnärille kuin täältä meiltä kotoakin :) Niin ja lasten hoitajat paikalla...

Ripulista/pahasta olosta: Täällä maha on tyhjentynyt...en pysty nukkumaan vaan saatan valvoa kolmeen tai pahimmassa tapauksessa kuuteen ja sitten vasta nukahtaa :ashamed:
On jo aika väsy olo... |O

emmasofia Samaa sanon minäkin älä usko lääkäreitä ihan 100% koska ehkä kumminkin kaikki on hyvin :hug:

augustmam Sulla on sitten tosi vilkas tapaus mahassa :LOL: Kuinka monta kertaa on jo pyörähtänyt ympäri :)

Eilen muutenkun supistuksia tuli niin kävi naurattamaan että vaikka tämä on jo kolmas synnytys niin hyvin sitä on kyllä ne supistukset/synnytyksen unohtanut!!! :whistle:
Odotan ihan innolla lähtöä...ja sitä että näkee tämän pienen tulokkaan :heart:

Kuinka monella mies yrittää/lähtee synnytykseen mukaan?
Meillä mies lähtee jos pystyy...riippuu töistä ja siitä onko lapsille heti hoitaja valmiina!!! Itse tarvitsen miehen tueksi... :)

Bebes & Muru 36 :heart: Viikot ne vaan lähenee loppuaan :D bd
 
Eilen kävin neuvolassa. En jaksa nyt tarkoin kuulumisia kirjaamaan. Kaikki oli joka tapauksessa hyvin. Hemppari oli laskenut (116), täytynee rueta syömään rautaa.

Meidän pieni perhoskoira on viime aikoina ollut tosi huolehtivainen minusta. Kovasti nuuskuttelee ja nuolee jos epäilee että jokin on vinossa. Viime yönä näin painajaisia ja heräsin siihen että koira seisoi takajaloillaan sängyn reunaa vasten katselemassa minua. Oli varmaan huoli tullut! :heart: Alku raskaudesta saakka käyttäytynyt erilailla minua kohtaan. Nyt synnytyksen lähestyessä on ollut vielä hoivaampi.

Bebeskyseli että lähteekö mies mukaan synnytykseen. Meillä lähtee takuuvarmasti ellei mitään ihmeellistä tapahdu. Kummassakin edellisessä synnytyksessä on ollut mukana ja edellisestä synnytyksestä kummallekin jäi niin hyvä maku suuhun ettei varmasti jättäisi tätä väliin. Meillä lapset menevät minun äidilleni hoitoon sitten kun h-hetki koittaa.

Eilen illalla koittelimme synnytyksen käynnistämistä. Minulle ne hommat on vielä maistuneet. Ihmeen innokas olen ollutkin normaaliin verrattuna. Mies tietysti toivoo että tämä jäisi pysyväksi olotilaksi! :D Jonkin verran saatiinkin supistuksia aikaiseksi. Sen verran hankala olo oli yöllä jossain vaiheessa mutta ei mitään säännöllisiä supistuksia kuitenkaan. Toivottavasti avaavat kuitenkin paikkoja ja edistäisi siinä mielessä tilannetta!

Nyt täytyy lähteä siivoilemaan kun tänään tulee kahvivieraita! :wave:
 
Painoarvion antoi neuvolan terkkari ihan vaan kasituntumalla. Viikolla 36-4 se oli 2700g. Pitka ja hoikka kaveri olisi tulossa. (jaahas,taas puuttuvat pisteet a ja o ylapuolelta. Meijan kone on niin kivan luotettava...)

Ylamahakipu on valilla tosi voimakasta. Mulla erityisesti oikean kylkiluun alapuolella. Uskon sen johtuvan mahalihasten kannakkeista, 4d ultrassa Bruno epaili sen olevan suolistoperaista, mutta en usko kun koko raskauden ajan on suoli toiminut vahan liiankin hyvin.

Nukkumisesta Nukun aika hyvin yot ja heraan vaan kerran pissalle. Kuitenkin aamulla on sellainen olo ettei ole nukkunut silmaystakaan. Jotenkin tosi kevytta unta nukkuu. Ja mulla maha painaa kyljell' nukkuessa niin, etta selankierto menee liiaksi ja sitten on aamulla selka ja lapaluut tosi kipeita.

Turvotuksesta tanaan ensimmaisen kerran havaittavissa oikein kunnon turvotusta. En meinannut saada enaa sormuksia pois. Kannatteko sormuksia esim kaulakorussa vai oletteko jattaneet ne kokonaan pois?

Soippa ja Pinku 37-2

p.s petsataan tanaan pinnasanky ja hoitataso!!!!!!! Vihdoinkin ne ovat valmiit!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Hikasta ja masuvauvan asennosta. Tuossa viime viikolla huolehdin kun hikka tuntui mahan yläosassa ja epäilin Minimin olevan "väärässä" asennossa. Oikeassa taisin olla. Eilen hikka tuntui ekaa kertaa alavatsalla siellä missä tuntui esikoisestakin ja potkut on nyt tulleet myös selkeästi ylemmäs kuin viime viikolla. Nyt ainakin tuntuisi selkeästi raivotarjonnalta.

Turvotus: on löytänyt tännekin. Sormukset on ketjussa ja osa kengistä alkaa tehdä tiukkaa.

Ylihuomenna vauva ei olisi viikkojen puolesta enää keskonen. Eli perjantaista alkaen saa kyllä minun puolestani ruveta syntymään koska vaan. Ehdin siihen mennessä hoitaa loput oleelliset jutukin valmiiksi (kuten sairaalakassit ja vauvasängyn).

77mm ja Minimi 36+5
 
Bebes Meillä mies tulee sektioon mukaan. Kurjaa vaan on se, että sairaalassa pitää olla jo 7.15 aamulla ja mies on edellisen yön töissä ja vuoro kestäisi kahdeksaan. Pois ei voi millään olla koko vuoroa, mutta eiköhän sentään pysty lähtemään vähän aiemmin, jotta ehtii mukaan. Tosi virkeä kaveri mulla vaan sitten matkassa :D Tuskinpa itsekään saan nukuttua juurikaan silloin edeltävänä yönä..
 
Lara83
Huomenta elomasuille!

Meillä ainakin mies tulee synnytykseen mukaan, saa nähdä pyörtyykö ;)
No ei kai, onhan se hänellekkin tärkeä kokemus päästä näkemään esikoisen syntymä.

Alkaa unenlaatu olla täälläkin kyllä todella huonoa. Keskellä yötä tulee herättyä monta kertaa ja olo on ihan virkeä, saisi kroppa nyt vaan levätä rauhassa koska noita katkonaisia öitä tulee kyllä varmasti kun vauva on syntynyt =)

Flunssa vaan pahenee päiväpäivältä, saa nähdä mitä ne neuvolassa sanoo. Mitään lääkkeitä kun ei oikein saa syödä tai lähinnä yskänlääke on kielletty, niin ei auta kuin pysyä kiltilsti sängyssä.
Voin muuten sanoa että hitonmoinen kurkkukipu ja närästys on kamala yhdistelmä!

Piristystä synkännäköiseen päivään koko poppoolle!
=)


Lara83 ja typy 37+5 :heart:
 
...jo kirjoitellut,ettei mies pääse mukaan synnytykseen,koska jää lapsenvahdiksi.Nyt kyllä on pienenpieni mahdollisuus että pääseekin jos vauva päättäisi vkl/alkuviikosta syntyä,sillä omat vanhempani ilmoittivat että ajelevat toiselta puolelta Suomea tänne jo vkl paikkeilla ja mies lähtee sitten sinne työkomennukselle vasta tiistaina:JOTEN PEUKUT PYSTYYN Kassulle,että pikkuinen tulisi la-ma-akselilla bd....oma "luottokätilökin" on vielä kolme yötä töissä juuri vkl,mutta jääkin sitten lomalle 2.8.Miehenihän ei päässyt edelliseenkään synnytykseen sen nopeuden takia ,mutta kaksi aiempaa kertaa on ollut mukana ja molemmille on aina jäänyt ihanat muistot :heart:
augustmam:mites sun vauvelin laita?Onko yhä perä edellä???Huih kuinka se myllää sun massussa!Sattuuko moinen kuperkeikkojen teko?

Nyt lounasta valmistelemaan muksuille.Itselläni ei oole enää nykyisin kvin nälkä ja yöllä heräsin siihen,että kurkku oli suorastaan TULESSA :( Ennen en ole närästyksestä kärsinyt.YÄK!

Kassu ja Alma 38+4
 
Tää taitaa todella olla ketjun vilkkain kääntyjä,sillä tyttö kääntyi aamun neuvolassa RT:aan,terkan tutkiessa häntä(oli siis perätilassa vielä tutkimuspöydälle asettuessani)

Huomenaamuna tarkastetaan tarjonta vielä ultrallakin.Ois laittanut äippäpolille,mut kieltäydyin,kun eipä ne tätä tytön pyörimistä voi estääkään.

Painonmuutos:+100g vko
rr:134/86 jännitin mahdollista sektiota,ja oli korkea lukema mulle
Sf-mitta:35
hb:122(noussut vaik olen ollut 2 vkoa ilman rautaa)
syke:150
Tasrjonta:rt
 
Huh, yö oli ihan huono, ei kunnon unia. Maha edelleen sekaisin :'( ja hermo menee helposti.

Mies haluaa mukaan synnytykseen mutta se että ehtiikö töistä lähteä tai pääseekö niin se on sitten eri asia.

Voi ihmettä, viikon päästä jo elokuu, kylläpä aika menee nopsaan kuitenkin vaikka tylsää on kotona.

Eipähän siinä mitään...täytynee kait aamupalaa syödä...

Viikonloppuna olis tarkoitus mennä elokuviin, että saa nähdä millaista vaikutusta teatterin äänet tekee pienelle... :whistle:

TinniPinni rv36
 
Mies tulee synnytykseen mukaan,jos vauva tulee pää edellä,jos tulee peppu edellä en häntä mukaan halua...Mainitsin neuvolassakin,et en ota miestä jos perätilasynnytys on edessä...Ihan siitä syystä,että jos siel synnytyssalissa hyörii vaik 2 kätilöä ja jopa 2 lääkäriä on joskus valmiudessa,niin en kaipaa yhtään enempää hälinää kuin on tarpeen...

Eniten ketuttaa se,että jos perätilasynnytys on edessä,luomusynnytys on vain haaveena ja jos taas edessä on sektio,niin sit meidän lapset on tässä,vaik muuten mielelläni ainakin yksi ois vielä toiveissa.Sektiokammo on jotain sellaista josta en pääse yli enkä ympäri :headwall: Ja en ymmärrä mistä tuonkin pelon oon loihtunut itselleni.

A-Mam
 
täällä huono olo vaan jatkuu ja supistukset vähentyneet ei juuri lainkaan tule enää et se siitä sit et pääsis pian tositoimiin,tais kaveri vaan meinata tulla mut päätti sitten et ei helpoteta mamman oloa vielä saa nähdä meneekö yli ja päättää tulla esikoisen syntymäpäivänä.itse kun olisin ihan valmis tositoimiin niinkuin moni muukin täällä...tuntuuko teistä muista et maha olisi pienentynyt näin lopus mulla sellainen olo et maha olis pienempi välil mietinkin voiko lapsivesi hävitä näin loppua kohden ilman et vuotais pois, kokemuksia?mut nyt pojillle ruokaa laittaa voimia kaikille kanssa sisarille =)
 
Hikka voi tuntua oikeestaan missä päin mahaa vaan vaikka olis rt. Ite luulin kans jonkun aikaa et olis pt koska hikka tuntui ylhäällä, mutta neuvolassa (vauva oli siis vielä samassa asennossa) kätilö totesi että rt se on.
 
Ei painonlaskua ja hyvä niin :D

Turvotus/sormukset eivät ole mahtuneet enää pariin kuukauteen.. kengistä mahtuvat ainoastaan sandaalit joissa säätöremmit. Niistä onkin jäänyt aurinkorajat jalkapöydille :kieh: Eli ei mitään kovin juhlallista pukeutumista enää.. :ashamed:
Sormukset killuvat ketjussa kaulalla ja sain alastomaan vasempaan nimettömään ison dimangin (feikki) väliaikasormukseksi. Kun oli merkkipäivä sopivasti tässä hollilla. Se on sellainen öky-dimangi Dallasin tyyliin :LOL: ei kuitenkaan pääsiäismuna sormus :whistle:

Ei mitään tuntemuksia lähestyvästä synnytyksestä. Ollaan ajateltu et varmaan tää menee lasketulle ajalle. Limaa tai ei. Kotikonsteista on käytetty kivointa joka päivä. Mies taitaa odottaa jo lapsivuodeaikaa et sais hetken olla rauhassa.. :kieh:
On purnannut siitäkin et mä en ole kertaakaan pyytänyt sitä hakemaan jotain outoa mielitekoa.. (hullu mies) joten pyysin sitä toissailtana hakemaan mulle salmiakkia.

Perjantaina synnytystapa-arvio osa 2. Lupasin siihen mennessä kypsytellä kohdun suuta mut saa nähdä on mitään tapahtunut.

Miehestä synnytyksessä
Meillä mies lähtee joka tapauksessa. Sanoi lähtevänsä töistä, oli tilanne mikä hyvänsä. Kurjaa ois sille jos alkais tapahtua aamusta sen yövuoron jälkeen kun on kaikkein väsynein. Toisaalta mä oisin levännyt nukuttuani yöni yksin koko sängyssä.. :D Mä uskon että miehestä on oikeasti paljon tukea ja apua siellä mukana. Viimeksi sektioon päädyttäessä oli kuitenkin mukavaa että mies istui siinä mun vieressä (pääpuolella) ja saatiin yhdessä nähdä vauva kun sain sen hetkeksi rinnoille. Mies sitten oli vauvan kanssa kun mä jouduin heräämöön.

Nyt ruoan laittoon, ei huvittais yhtään!
:wave:
 
Nyt se sitten on vihdoin iskenyt päälle. Nimittäin maanantainen sektio jännittää ja pelottaa ihan hirveästi. Tähän saakka mä olen ilmeisesti pystynyt pitämään kokonaan kaikki synnytykseen liittyvät ajatukset taka-alalla, mutta nyt on kyllä itku herkässä. Te kaikki muut tunnutte jo kovasti haluavan synnytyksen käynnistyvän etuajassa, mutta mä pitäisin kyllä ihan mielelläni vielä pitempäänkin tätä mahaa. Mulla kun ei ole vielä edes ollut minkäänlaisia synnytykseen liittyviä oireita niin ilman tota sektioa tässä varmasti odoteltaisiin vielä vähintään se 2 viikkoa laskettuun aikaan jollei kauemminkin. Kyllähän mä sen vauvan haluaisin jo nähdä, mutta kun tämä nykyinen tila on paljon tutumpi ja turvallisempi. Pelkään siis ettei vauvalla olekaan kaikki hyvin, miten sitä osaa edes esikoistaan hoitaa ja kuinka pärjää sitten kaksistaan kotosalla kun isyysloma on ohi jne. Tunnustan että mä taidan olla niitä todellisia pessimistejä joiden tarttee aina varautua etukäteen pahimpaan mutta tuntuu ihan uskomattomalta että meitä olisi muka vihdoin ihan oikeasti kohdannut se onni että saisimme oman vauvan.
Pelkään siis että jotain pahaa täytyy olla odottamassa kulman takana. Varsinkin kun sairaalan lääkäri pelotteli (ok, täytyyhän sen kertoa kaikista mahdollisuuksista) viimeisimmän ultratutkimuksen jälkeen, että mun istukka on pieneltä matkalta kiinnittynyt jotenkin väärin / liian tiiviisti kohdunseinään (mikä kuulemma on ihan yleistä tällaisessa eteisistukka tapauksessa), mistä sitten seuraa se, että mulla on kohonnut riski siihen, että jos vuotoa ei saada lakkaamaan niin ne voivat joutua poistamaan koko kohdun. Minä kun haluan lapsia enemmän kuin yhden vaikka olen todella kiitollinen jo tästäkin tulokkaasta. Nyt siis päässä risteilee vain ajatus että jompi kumpi tapahtuu, joko vauvalla ilmeneekin synnyttyä joku vakava sairaus tai sitten menetän kohtuni...

Virtsu + Sintti 37+6
 
Hello!

Niin se vaan on naiset että viikot ja päivät ne vaan vähenevät, seuraavien viikkojen aikana moooooonta vauvaa syntyy tämän ketjun mammoille! :heart:

Minä olen yrittänyt pitää synnytyksen mahdollisimman kaukana ajatuksistani, ja yrittänyt touhuta kaikkea mahdollista että aika kuluisi nopeammin. Vointikin on niin hyvä, että ihan normaalisti pystyn touhuilemaan. Toissa päivänä olin koko päivän mustikkametsässä. Kyykkimään ei kamalasti pystynyt, mutta etsin aina sellaisen mukavan mustikkaisen mättään ja istahsin siihen ja siitä sitten keräilin. Kivaa oli kun sai kaikessa rauhassa kerustella ja kuunnella samalla luonnon ääniä! :)

Tuntemuksista: Supistuksia ei ole ollut, ei yhtään kipeää eikä oikeastaan kivuttomiakaan. Nyt parin päivän ajan on kuitenkin vähän tuntunut menkkamaista jomotusta alaselässä, -mahassa ja reisissä. Jokohan enteilisi synnytystä?!

Neuvolassa kävin eilen ja siellä kaikki oli ok. Painoa oli tullut melkein kilo viikkoon, osa johtunee turvotuksesta...Sain ohjeet ihan paperilla, että milloin on aika suunnistaa synnärille. Ja viikon päästä uuri aika JOS vielä kokonaisena ollaan! (uskon että ollaan...)

Tänään ajattelin sitten vihdoin pakata sairaalakassin ja laittaa pikkuisen sängyn valmiiksi :heart: . Viikonloppuna ollaan lähdössä Kuopioon viikonlopuksi, niin kannattaa olla kassi varulta autossa mukana jos vaikka synnytys sattuisi käynnistymään ;) ! Meinaakos muuten kuinka moni ottaa vauvalle omia vauvan vaatteita mukaan sairaalassaoloajaksikin? Minusta tuntuu että otan vaatteita vain poislähtöä ajatellen, eiköhän ne sairaalan vaatteet ole ihan käyttökelpoisia?



inom 38+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Virtsu:
Pelkään siis ettei vauvalla olekaan kaikki hyvin, miten sitä osaa edes esikoistaan hoitaa ja kuinka pärjää sitten kaksistaan kotosalla kun isyysloma on ohi jne.

Virtsu + Sintti 37+6


:wave: Samansuuntaiset on täälläkin mietteet. Tuntuu niinkuin olisi tekemässä hypyn tuntemattomaan, ja vähän mietityttää että mitä se "tuntematon" sitten mahtaa käytännössä olla. Itse vaan yritän sitten kovasti tsempata, että eiköhän kaikki mene kuitenkin parhain päin :saint: .
 
...täälläkin pelottaa tavalla ja toisella synnytys ja sektio, mihin sitä sitten päädytäänkin... Haluaisi vauvan jo tähän syliin mutta ei uskalla vielä kohdata itse synnytystä, vaikka toisaalta olen ajatellu että kun se tulis nopeesti niin olis sitten pois päivä järjestyksestä.
Mulla tällä hetkellä olo sellainen etten ihan heti halua raskaaksi uudelleen vaikka vauva kuume tulisikin, jotenkin on ollu sellainen fiilis ettei tähän enää heti uudelleen. Ehkä useamman vuoden päästä, mutta ei mun maailma kaatuisi jos jostain syystä kohtu poistettaisiinkin enkä enää saisikaan lisää lapsia...

Onneksi meille tulee viikonloppuna mun sisko ja sen miesystävä kylään ja ensi viikolla äiti joten menee aika nopeammin kun mies on töissä...

Huomenna onkin viimeinen neuvolalääkäri. Täytyy kysyä siltä tuosta alapäästä kun on niin helkutin kipee, ettei onnistu peiton pöllytys tai joskus vessassa käynnit ilman suihkutusta. Vai onko teillä muilla samanlaisia fiiliksiä alhaalla? :kieh:
Jotenkin tuntuu et olen aivan älyttömän "kiimassa" :LOL: ja sitten ku hommat ei onnistukaan niin ottaa päähän ihan hitosti... ja kaiken maailman voiteet ja öljyt testattu, jotkut niistä kirvelee entisestään tai sitten ei ole vaikutusta/apua.
Hermo menee!!!!!!! :kieh: :kieh: :kieh: :'( :'(

TinniPinni 36+0
 
täälläkin mahakipua ollut ja selkää pakottanut parisen päivää.. oon kyllä jo ihan sitämieltä, että sais alkaa vauva syntymään. tänäänkin oon siivonnu kun hullu, ja nyt kyllä vähäsen nippasee mahasta.. mut tuskimpa se synnytys väkisilläkään käynnistyy.. alkaa vain olemaan jo aika kypsä olo.

kertokaas jotakin ihania runoja, mitä voipi lähetellä viestillä kavereille kun vauva on maailmassa?


36+3
 
Mä otan itselleni ja vauvalle kokosairaalassaoloajalle kotoa vaatteet...

Heh,pitäiskö munkin hyökätä isännän kimppuun heti kun kotiutuu,kun tyttö on täl hetkel rt:ssa,josko sais ihan normaalin synnytyksen :saint:

TinniPinni:mul kyl on olleet halut ihan valtavat koko raskausajan,kuivista limakalvoista ei oo tietoakaan....

A-Mam
 
Tulipa käytyä taas äitipolilla seurailemassa vauvan vointia, kun viime viikolla olivat sitä mieltä, että pitäisi kontrolloida. Supistuksia tuli sitten hyvin tiheään siinä sydänkäyrällä ollessa, että kätilö jo sanoi, että voi olla, että saat varautua tulemaan jo ennen maanantaita.. Vauvan sydänäänet laski hälyyttävästi aina supistusten tullen ja niinpä kätilö olikin sitä mieltä, ettei saisi antaa enää paljon supistella, koska vauva voi kärsiä siitä. Niinpä tilannetta pitää nyt seurata ahkerasti ja lähteä näytille, vaikka supistukset eivät muuttuisi kivuliaiksi. Päätettiin miehen kanssa, että katsellaan nyt tämä ilta tässä ja ensi yö, jos tilanne ei pahene. Aamulla sitten lähdetään synnytysvastaanotolle, jos meininki jatkuu samana. Mulla kuitenkin tulee hyvin paljon supisteluita edelleen ja alaselkää jomottaa sillä lailla menkkamaisesti. Ei uskalla nyt kamalan monia päiviä odotella näytillä käymättä, jos kerta vauvalle saattaa olla vaaraa.

Ehkä olisi lopultakin jo aika pakata sairaalakassi.. :D
 
:wave: täällä käyty neuvolassa!
viikoin 37+ , painoa tullut viikossa 600g,oho, ei turvotusta, onnex, rr 106/67 aika matalat arvot, mutta niin yhä, noh virtsassa oli ekaa kertaa kuulema yksi pros proteiinia, tai jotain. antoi purkin mukaan ja lähetteen labraan josko vaikka ois piilevä /oireeton tulehdus. masumitta oli yläkäyrällä 35cm, rt, pää tosi alhaalla, syke hyvä, ja liikkeet ++.
uusi aika viikon päästä. ja muita huoliani oli etten saa nukuttua ja ravaan vessassa turhankin usein. siis onhan se ihan normaalia tässä vaiheessa, mutta minä jos en saa nukuttua, ja nyt on mennyt niin monta yötä, olen kuin ampiainen... srrr... terkkari sanoi sen voivan kertoa tulevasta synnytyksestä, mutta milloin sitä hän ei luvannut! heh!
tai sitten mä herään vessaan sen pissatulehd. takia niin usein, en tiedä, josko huomenna saisin pissattua purkkiin ja vietyä labraan. selviäis.
onnex päivällä hetkex pysyy torkahtamaan kun kolmevuotiaskin nukkuu viel päikkärit. isompi kuusvuotias antaa meille leporauhan ;) .

ehdottomasti mies lähtee synnytykseen mukaan, niin kuin aikaisemmilla kerroilla. ja augustmam sama täällä... tekee vaan mieli!

iltapäivän jatkoja kaikille!
-mizu
 

Yhteistyössä