Elokuisten 2007 Heinähöpinät ;)

Äitipolireissu takana. Selkäkivun vuoksi lääkäri ei ollut valmis käynnistysaikaa antamaan, mutta kun mittaili vauvaa niin mielipide muuttui äkkiä. :D Painoarvioksi tuli 3600g, ja sain alustavan käynnistelyajan 6.8, jolloin rv 39 tasan. Isokokoinen kaveri tulossa, ei kuulema uskalleta päästää kovin pitkälle... kyseli vielä että mitä minä tästä mieltä, niin sanoin että minulle (ja selälleni) sopii käynnistely vallan mainiosti. Mieliala koheni kummasti ja käytiin vielä hampurilaisellakin sairaalareissun jälkeen. :) Kyllä sitä reilun viikon kärvistelee täällä kotona miten päin vain... ja eihän sitä tiedä vaikka vauva päättäisi tulla omatoimisesti ennen käynnistystä. ;)

Niin, ja lisäys vielä että mies tulossa synnytykseen mukaan.

Violet, rv 37+3
 
Hei vaan pitkästä aikaa =) Vaihdoin nimimerkin äippä-80 syreeniksi!Olen kyllä seuraillu tapahtumia tiiviisti mut ei ole tullu vaan kirjoteltua.Kaikki on mennyt tähän asti hyvin.
Tänään oli neuvola,viikon välein loppuun asti.
Meillä kans mies on lähdössä synnärille mukaan,aivan niin kuin kahdelta muultakin.
Odotan kovasti että pääsis tositoimiin jo vähä ennen LA,mut taitaa toiveeksi jäädä.Meinaan kun kaksi edellistä on mennyt yli LA 3 ja 5 päivää.4kg molemmin puolin olivat ni ihan senkin takia vois vaikka syntyä aiemmin.Mut sitä ootellessa... :saint:
syreeni rv:lla 36+4
 
että tiedät jo päivän milloin viimeistään saat vauvasi syliin! :hug: :D

Täällä neuvolalääkäri takana ja alapäästä sanoi että kivut johtuu todennäköisesti vain turvoksissa olevista limakalvoista, kun ei löytänyt mitään päällepäin näkyvää.
Seksistä sanoikin että ei sitä kannata harrastaa, miettikää muita vaihtoehtoja... että peppuun sitten :LOL: :LOL: :LOL: !!!!!

Kaikki mittaukset ja muut oli ok, sf-mitta oli 32cm ja paino pysyny edelliseen samana.

Yritän saada tuon helkatin digiboksin kortin toimimaan...kävin just sen hakemassa kun ei muutakaan tekemistä ole :kieh: :eek: :ashamed:
Mutta tuntuu olevan turhaa, kun ei kanavat näy... hmmm... :/

Vointeja kaikille loppuviikkoon!

TinniPinni 36+1
 
Kysyin siitä viime äippäpolin lääkärikäynnillä. Sanoivat, että kiireelliset ja hätäsektiot tehdään toki viikonloppunakin mutta suunnitellut arkipäivinä. Missä päin Isä ei pääse mukaan sektioon? (siis hätäsektiohan on tietty eriasia) Aika paljon vissiin paikkakunta kohtaisia eroja..

Mulla naapurissa asuvat esikoisen serkut katsottavana pari tuntia. Neiti 5v on maailman itsepäisin vekara.. Ihanaa juosta sen perässä pitkin pihoja... :headwall:
 
Nyt on käyty synnärillä, kun oli niin pirun tuskainen ilta ja yö. Mutta yllätys yllätys supistukset loppuivat tietysti siellä ja niinpä sitä odotellaan kuitenkin nyt maanantaihiin saakka ellei mitään uutta ilmene. Lääkäri tarkisti vielä vauvan sydänkäyrät, kun niistä on jokainen ollut vähän eri mieltä ja totesi, että kaikki kunnossa ja vauva voi loistavasti. Eipähän tarvitse nyt sitäkään murehtia. Vauva liikkunut huonosti eilen ja tänään, kiva oli pääsät siis näkemään senkin puolesta että kaikki on hyvin.
 
Kamalasti tekstiä tullut vaikak eilen illalla viimeksi luin.Kivaa!Taitaa kaikkia enenmmän tai vähemmän jo alkaa jännittään....

sairaalakassista/sairaalakäytännöistä:meilläkin saa olla känny auki osastolla jos osaa etiketin.Jopa synnytyssalista viimeksi soittelin,kun yksin sinne menin,olin ja synnyttelin.Ihan kätilön omasta kehotuksesta pidin tulevaa Isiä ajantasalla (sen 10 minuuttia :LOL: )Sen sijaan tuttia ei kyllä meidän sairaalassa jaella .Kassiin otan muiden jo listattujen tavaroiden lisäksi OMAT SITEET.Varmaankin yösidekokoa.Ne sairaalan "RETKITYYNYT" kuten mieheni niitä kutsuu,on akmmottavan suuria ja epämukavia,eivätkä pysy minusta edes paikoillaan.

Jumppapallo olisi minustakin hyvä,mutta minuun taas ei ole koskaan ommeltu tikin tikkiä ja olenkin pystynyt ihan normaalisti istumaan heti synnytyksen jälkeen,joten uimarenkaaseen en olisi osannut varautua :whistle:

Nukuin aika kivasti viime yön ja supistukset ovat tosissaan lieventyneet täälläkin kun nyt niiden pitäisi vasta HURJISTUAKKIN!BLAAH!Ja näin muuten unta siitä,että jouduin vankilaan talousrikoksen vuoksi

:kieh: ......että se minun unistani,kun toiset näkevät vauvaunia.En ole tietääkseni kovin rikollista tyyppiä,mutta pankki-ja luottokortteja olin väärennellyt aika ison läjän siinä unessa :LOL:

No.....piti päästä tänään käyrille ja kohdusuuta tutkituttaan,mutta kätilö soitti että pienenpienellä synnärillä on kolme synnytystä täydessä touhussa,enkä sitten päässytkään.Oikeasti harmittaa aika lailla,mutta reippaana sanoin puhelimeen,että eipäs sitten voi mitään.Mieheni on vain tämän päivän tällä viikolla kotona (muuten ollut yötkin töissä ja menee taas huomenaamulla) ja olisin siis kivasti päässyt kontrolliin ilman muksuja tai huolta niistä :/ No,lähinnä se kohdunsuun tilanne kiinnostaa (että kuinka lujaa on sitten mentävä,kun oikeasti alkaa se synnytys) ja olisikos se vauvan pää kiinnittynyt jo siellä.Viimeksi ei ollut ja sanoivat ettei kalvojakaan voi puhkaista kun pää heiluu niin ylhäällä ja onhan se napanuoran ulosluikahdusvaarakin jos pää on kovin korkella.Supistellut on aika lailla vähemmän,mutta kovaa yhtäkkistä kipua ja vihlontaa on sitäkin enemmän tuolla alapäässä,joten ihan kiva olisi tietää,missä oikein mennään.Neuvolan täti on lomalla ja siellä on joku IHAN URPO (anteeksi) vanha "kouluterkkari" sijaisena,jonka luona en jaksa käydä.Tällä viikolla en ole käynyt ja ensiviikolla menen vain jos on pakko :x

Nyt kahveen keittoon kun Isi ja kaikki kolme mukeloa nukkuvat :wave:


kassu ja alma 38+5
 
Mie tulin just äippäpolilta, jossa olin vauvan kasvukontrollilla. Tällä kertaa ottivat käyrätkin, ultran lisäksi. Aika huikeesti poitsulaisen sykkeet vaihteli 115 -165 liikkeiden mukaan, mutta keskimäärin sellaista 130-140. Painoarvioksi tuli vajaa 2700g ja synnytyspainoksi arvioi päälle 3kg aivan kuten esikoinenkin.

Ottivat streptokokki-b näytteen kun on supistellut niin mahdottomasti ja välillä maha jää pitkiksikin ajoiksi aivan pinkeeksi. Selkä on aivan poikki noista supisteluista ja maha kuralla jo viikon verran. Lisäksi koskee munasarjojen kohtaan, tällaista ollut jo ennen raskautta tulehduksen yhteydessä. Kohdun ulkosuu oli auki, mutta kanavaa jäljellä sen pari senttiä, joten supisteluista huolimatta tuskin vielä muutamaan viikkoon syntyy.

Meinattiinkin uskaltaa vielä viikonloppuna lähteä käymään Zoolandiassa ja yöpyä siellä. Ja jos synnytys käynnistyykin niin onhan noita sairaaloita muuallakin. Saispahan muuta ajateltavaa ja päästäis koko perhe touhuamaan jotain kivaa. Miehellä kun on kerran 7:ssä viikossa viikonloppu vapaa... Onneksi sentää kesäloma vielä edessäpäin.

-Capri ja Tiitiäinen rv 36- :wave:
 
Mukava lueskella kuulumisia, jännää on jo monella.

Omaan napaan sitten heti :p . Armoton flunssa iskenyt päälle. Voimat todella pois. Tähän asti yöt menneet hyvin nukkuessa mutta nyt tosi kova kurkkukipu joka valvottaa. Supistelukin loppunut flussan tieltä. Kait se olisi aikaa alkaa napsimaan panadolia jos se helpottas.

Neuvola kuulumisia sen verran että pikkukaveri laskeutunut sf mitta pudonnut viikossa 33cm -29cm ja olo sen mukainen. Paineen tunnetta on ja istuminen ikävää. Tosin tässä flunssassa ei tee mieli kuin maata vaikka ei sekään auta.

Muuttoa odotellessa. Eilen sain kuulla että keittiökaappien asennus siirtyy taas ensiviikkoon ei kiva, joten vielä sais vaavi odotuttaa syntymäänsä.

Kaijuli rv 38+1
 
ei voi olla totta! luin tuossa 7päivää sohvalla maaten ja kun ylös siitä nousin tuli semmonen apinahiki päälle, että oksat pois! :LOL: ihan siis järetöntä! eikä ollenkaan helpota. vaikka vettä sataa silti lämpöä pihalla 24. mies mulle naureskelikin, että entinen vilukissa on nyt niin hottista että. mulla edelleen se mieli, että tahtoo synnyttämään mahd. nopeesti. huomenna tosiaan synnytystapa-arvio et sitä tässä odotellessa.. niin ja tämän apinahien laskeentumista :D

36+4
 
villikissa
tänään tasan rv 39 ja edelleen yhdessä paketissa |O . Olo on kerrassaan loistava, pitkään aikaan ei ole ollut näin hyvää oloa, flunssa hellittänyt. Ei mitään tuntemuksia missään, tämä vauva tuntuu viihtyvän masussa liiankin hyvin. Esikoinenkin on tänään ollut jotenkin äärettömän hyväntuulinen ja ihana.

Viimeyönä näin kanssa synnytysunen. Meille tuli tyttö (ei siis tiedetä kumpi tulossa.). Mittoja en kuullut, enkä sitä kuin kauan synnytys kesti. Aamulla kun heräsin, 6.15 siihen kun roska-auto tuli tyhjentämään roskiksia, vielähän se masu siinä on. Tosi toden tuntuinen uni.. :heart:

mukavaa päivää kaikille! :wave:
 
Viimeinen neuvolakäynti takana! Yes! Ihan kiva neuvolantäti mulla kyllä on, mutta jotenkin on tuntunu turhilta nuo käynnit välillä. Siis hyvähän se on, että ovat olleet turhia, mutta you know...

Käskettiin nyt vaan ottaa rauhallisesti tämä viikonloppu. Mulla kun on tullut myös sitä limatulppaa ja vihlonut välillä aika makeasti tuonne kohdunsuulle. Viime yönä olin unen läpi tuntevinani supistuksia... Mutta ei ilmeisestikään tarpeeksi kovia, kun en kunnolla herännyt edes.

Vielä olisi paljon tekemistä ennen ensi tiistain sektiota! Pitäisi koota pinnasänky, siivota, pestä pyykkiä, pakata sairaalakassi jne... Pitää koittaa rauhassa hommailla.

On se kyllä jännää, että niin monella on jo syntymäpäivä tiedossa ja toisillakin jo alkaa tapahtumaan... Muistakaahan tulla tänne kertomaan, kun lähdette laitokselle ja tietysti heti kun pystytte, myös vauvauutisia!

Onnea kaikille matkaan! Kohta meillä on pienenpienet nyytit kainalossa! :flower: :heart:

T. Pihlis rv 38+3
 
ihana toi sun vihainen hymiö! :LOL: Miten sen sait tuohon?

Pihlajanmarja: Kiva tietää että sullakin on kohta vauva sylissä! Ei jaksa odottaa omaa :ashamed:
Minäkin muistin juuri kun kerroit että yöllä supisteli, että niin muuten minuakin, mutta en siihen vaan herännyt täysin. =)

Nyt menen kahville (tosin kofeiinittomalle) ja pullalle :D
 
Kiva kuulla Hemu2 että kaikki oli hyvin. Taidetaan sitten tosiaankin olla synnyttämässä viereisissä saleissa sillä meillä on myös aika maanantaille klo 7:15!

Kiitos Feeniks sektio kommenteista! Rauhoitti taas vähän olotilaa. Kun ei ole oikeastaan koskaan tarttenut sairaalassa missään toimenpiteessä käydä niin ihan jo se yleinen sairaalassa olo jännittää.

Täällä kanssa nähty ensimmäiset synnytysunet, tosin tää meni kyllä enemmän painajaisen puolelle. Eli näin unta että menimme ihan oikein maanantai aamuna aikaisin sairaalaan mutta jäimme jostain syystä odottelemaan yleiseen aulaan. Vasta joskus kolmen tunnin odottelun jälkeen tajusin että meidänhän olisikin pitänyt mennä suoraan sinne osastolle josta oltaisiin sitten ohjattu leikkaussaliin. No kiireellä hissiin ja tarkoituksena mennä oikeaan kerrokseen mutta se olikin sitten vähän erikoinen hissi. Ei mennytkään vaan ylös ja alas vaan kulki myös poikittain eri sairaalarakennusten välillä. Lopulta päädyimme parin kilometrin päähän pääaulasta jota ei meinannut löytyä millään. Lopulta jouduimme tilaamaan taksin jotta löysimme perille (eihän se sairaala-alue todellisuudessa edes ole noin iso :LOL: ). Siinä vaiheessa kun taksi kurvasi pääoven eteen ja olin huokaista että vihdoin pääsen sinne sektioon, niin yhtäkkiä tajusin että olinkin unohtanut käydä perjantaina vaadituissa verikokeissa. Tässä vaiheessa olikin sitten jo hyvä herätä eli ei käynyt selville kumpi sieltä sitten loppujen lopuksi olisi ollut tulossa. Taidan kyllä huomenna hoitaa tuon verikokeissa käynnin alta pois heti aamusta ettei vain vahingossakaan pääse unohtumaan :LOL:
 
huh millä vauhdilla tänne tulee tekstiä...
Kiva. Feeniks kun kyseli sektiosta, eli mulle on tosiaan tehty kaksi hätäsektiota ja niihin ei mies päässyt mukaan, mutta tähän seuraavaan joka tulee olemaan suunniteltu, siihen hän kyllä pääsee (Jos ei sitten tapahdu jotain ja sektio muuttuu hätäiseksi).
Siihen minun kanssa piti lisätä että meiltäkään ei tietääkseni saa synnäriltä ottaa mitään mukaan, ei tuttia eikä muuta. Viimeksi lähtötohinoissa minulle jäi harso sieltä mukaan ja siinä oli LKS:n leima ja kylläpä minua harmitti... mutta en viitsinyt sitä enään lähteä palauttamaankaan :saint: Tietenkin sen laukun saa mukaan mikä sieltä annetaan, onko se Liberon mainoslaukku vai mikä.
Mulla edelleen selkä niin kipeä että mieluummin istun paikoillani kuin kävelen liikoja. Onneksi mummi ja vaari ovat tulleet lasten seuraksi niin saavat vähän toimintaa.

Tässä siis odottelen minäkin 6. päivää jolloin menen taas seuraavan kerran kasvukontrolliin. Lääkäri lupasi silloin ottaa laukun mukaan sen varalle että jäänkin sille tielle, eli ilmeisesti suunnitteli että jospa sektio tehdään seuraavana päivänä... huoh... kyllä välillä kauhistuttaa ajatella viikkokin eteenpäin tämän selän kanssa!

Mutta, seuraavaan kertaan :hug:
 
Sairaalakassista: Milli-83:n listaan minäkin lisäisin nuo hieman ohuempaa mallia olevat, mutta piiiiiitkät yösiteet, sekä muutamat omat (mummomallin) alushousut. Minulle ainakin viimeksi teki ihmismäisemmän olon kun laittoi ohkasemman siteen ja omat alkkarit. Tuntui että epparihaavakaan ei tuntunut niin pahalta kuin sen möhkösiteen ja verkkkohousujen kanssa. Myös pillimehuja aion pari varata synnytykseen mukaan, toimivat paremmin ainakin viimeksi supistusten keskellä kuin lasista litkiminen, ja ainakin minulla siinä hommassa tuli niin tajuton hiki, että juotavaa oli saatava jatkuvasti.

Kävin äsken kaverin kaksi viikkoista tyttöä katsomassa. Hänellä oli helppo synnytys takana, kun edellisestä oli samat kaksi vuotta kuin minullakin, että toivoisin todella sellaista itselleni. Tosiaan useampi kaveri on nyt synnyttänyt tänä vuonna toisen lapsen samalla ikäerolla ja järjestään toinen on ollut puolet nopeampi ja helpompi, joten toivon etten minä tee tähän poikkeusta.

77mm ja Minimi 36+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja TinniPinni:
ihana toi sun vihainen hymiö! :LOL: Miten sen sait tuohon?
Osoitteesta http://www.mesenet.org/hymiot.php kävin hakemassa. Kuvan kohdalla oikeaa hiiren korvaa ja sieltä "kopioi kuvan osoite" (muistaakseni). Sitten liität kuvan tähän viestiin (viestiä kirjoittaessa taas oikeaa hiirenkorvaa ja "liitä"). Tekstiin pitäisi tulla kuvan osoite. Mustaat ilmestyneen kuvan osoitteen ja painat tuota maisemakuvapalkkia tuolla yläreunassa (lisää kuva). Tulikohan liian vaikeasti selitettyä?



 
Tänään rv 39 ja viikko lasketuun aikaan. Odotusta ilmassa. Olikohan se Villikissa kuin kertoili omasta olostaan, niin samanlaista täälläkin, eli ei mitään tuntemuksia missään.

Eilen tuli ruokakaupassa tajuton hiki- ja ahdistuskohtaus, mikä ilmeisesti johtu verensokerin laskusta.. heti kun sai banaania poskeen, ni jo helpotti. Ollaan lähdössä viikonlopuksi vanhempien luokse reilun tunnin ajomatkan päähän ja sunnuntaina ois rippijuhlatkin tiedossa. Saa nähdä kostautuuko tää touhuaminen ja saan matkustaa synnyttämään sit vähän pitemmän matkan takaa... No tavarat sit vaan mukaan, ni voi mennä suoraan synnärille! No, mulla on sellanen olo, et ei tää viikon sisällä tuu... aika itsepäinen kaveri on ilmeisesti ja hän haluu vaan nautiskella masussa lököilystä!

Nyt piknikille puistoon ja nautiskelemaan ihasta kesäpäivästä!
:flower: Pauliina ja Kettu
 
Hikiset moit! Ultrassa käyty ja viime yönä poju oli sitten pyörähtäny rt tilaan. Tunsin kun niin ilkeä muljahdus kävi mahassa aamuyöstä että ihan pahaa teki. Mut onneksi kääntyi ettei tarvinnu alkaa kääntään. Kätilön mukaan on jotenkin niin oudossa asennossa että voi vain toivoa ettei enää lähti kääntyileen. Olisiko eilisellä 7 km kävelylenkillä mitään osuutta tuohon vaavin riehumiseen. ;) .
Painoarvioksi 3 kg nyt ja syntymäarvioksi 3,5 kg. Kaikki edelliset (4kpl) olleet molemminpuolin 3,5 kg ja syntyneet 39-42 viikoilla Ei niin vaikea ennustaa milloin syntyy ja paljonko mahdollisesti painaa.
Eikä jäänyt sitten arvailuiden varaan onko kyseessä poika, näytti vehkeensä niin hyvin. =)
Minä en halua ketään synnytykseen mukaan mut ei kyllä tuleva isä ole haluamassakaan että ei sen puoleen.
Joku valitteli apinahien virtaavan no niin täälläkin. Suihkussa pari kertaa päivässä että olis yhtään raikkaampi olo.
Kävin kaivelemassa kukkapenkkiä ja nyt sitten supistelee......... pitäisköhän
lähteä jatkamaan vaikka nurmikon leikkuuta saksilla, pääsis sitten tästä synnyttämään :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja TinniPinni:
Täällä neuvolalääkäri takana ja alapäästä sanoi että kivut johtuu todennäköisesti vain turvoksissa olevista limakalvoista, kun ei löytänyt mitään päällepäin näkyvää.
Seksistä sanoikin että ei sitä kannata harrastaa, miettikää muita vaihtoehtoja... että peppuun sitten :LOL: :LOL: :LOL: !!!!!
Vaikuttaa ne sperman prostaglandiinit sitäkin kautta (kuulemma) jos vaan kohtu on valmis. Vieläpä ehkä nopeammin kuin vauvantuloaukkoon annosteltuna :LOL:

Mies herätti tänään romanttisesti pumpulitikku kädessään...otimme sen B-streptonäytteen ja hän vei sen mennessään sairaalaan. Meinasin kysyä et ei sulla mitään paksumpaa "tikkua" olis tarjota...Ensi viikolla kuulemma vasta ;) Synnytykseen hän tulee mukaan, olenkin aiemmin jo kertonut et hän auttaa vauvan maailmaan (jos kaikki menee normaalisti niin hän hartioihin asti ja mie saan nostaa "loppuvauvan" ulos). Toivoi ettei mulla olis B-streptoa, kun ei haluaisi mulle antibiootteja antaa (tunne- ja allergiasyistä).

Jumppapalloa kokeilin esikoisen synnytyksessä avautumisvaiheessa, mut minuun se sattui. Vauvan pää oli niin alhaalla et jotenkin pahasti painoi palloa vasten ja tuntui tosi epämiellyttävälle. Synnytyksen alkuvaiheessa kotona supparikipuja hieman hellitti lämpimät geelipussit alamahalla ja selässä. Sairaalassa myös avautumisvaiheessa kokeilin ammetta ja kovalla vedenpaineella mahan suihkuttelua. Se hieman helpotti kipua ja vauhditti synnytystä.

MINEN JAKSAIS ENÄÄ OOTELLA!! Kauheita piinaviikkoja nämä meneillään olevat. Monilla muilla jo yli 38 viikot...meillä "vasta" 36+3. Ehkä minunkin kannattas olla ajattelematta synnytystä kun tuntuu et aika kuluu sitä odotellessa niin hitaasti.
 
Joo, sulla näyttää olevan kaks päivää edellä mua noi viikot... eli aikas lähellä mennään.

Täällä aivan mieletön kiukku päivä!
Alkoi ensin ahdistaa hikoilu, sitten se että vessa on kuuraamatta, sitten se et mies ei auta kotitöissä oma-aloitteisesti eikä kunnolla käskystäkään ja nyt arvatkaa vid...daako ruoanlaitto tässä hiessä ja tuskassa! Varsinkin kun ei ole yhtämieltä ruokamieltymysten kanssa niin tee siinä sitten ruokaa!!!! :kieh:
Voi sitä mies raukkaa kun kohta tulee kotiin ku aloitan kiukuttelun.

Hormoonit tiukilla näköjään... taitaa olla parempi emnnä taas suihkuun ja rauhoittua! :D
 
Kävin tänään kampaajalla vielä tukkaa viimeistelemässä ennen synnytystä. Leikattiin ja laitettiin väriä. Hitto, että oli kuuma istua helteessä kuuman muovisen kaavun alla. Lopussa tuntui että pian jotain lorahtaa housuihin, joko pissat tai lapsivedet. :LOL: Harmi, pissahätä vain oli!

Mullakin tuli tänään rv 39 täyteen. Laskettuunaikaan siis viikko. Pientä toivoa elättelen jos vaikka itsestään käynnistyisi mutta sekin pieni toivo taitaa hiipua. Eli voi mennä vielä kolme viikkoa ennen kuin vauva syntyy. Ne on sitten pitkiä viikkoja, ne yli menevät viikot. :headwall: Lisäksi kaikki kyselee vähän väliään että onko mitään tuntemuksia. Ja mitä siihen vastaat, että ei niin minkään näköisiä!

Ootteko muuten vielä käyneet ihan normaalisti saunassa? Mullahan ei ole tietoa tämän hetkisestä tilanteesta kohdunsuulla. Sauna kun lisää tulehduksen riskiä. Saunassa olen siitä huolimatta käynyt mutta uimassa en ole käynyt koko kesänä. Lähinnä siksi että minulla supistelee heti kun varpaan kastaa järveen!

Turvotus on täälläkin ihan hillitöntä! Tuntee oikein selvästi miten varpaat on ihan pinkeänä. Eilen suorastaan kauhistuin kun saunan jälkeen jalat oli ihan pökkelöt ja tummat. Nostin äkkiä jalat ylös.

Nyt täytynee nostella jalkoja ylös kun tuntuu että varpaat ovat jälleen pinkeät! :wave:
 
itse käyn saunas huoleti vaik hieman paikat auki pari vkoa sit totesin lääkäril ettei vissiin uimaan enää kannata mennä totesi vaan että onhan se siellä hyvässä pussissa turvas, eli ymmärsin et jos lapsivettä ei tihku pöpöt ei pääse
masu asukkia häiritsee,ja turvotus varsinkin saunan jälkeen on mieletön, mut rentouttaa mieltä näillä piinaviikoil ,su tulee rv 39
 
Tuskahiki...plääh. Eikä oo edes kuuma ulkona.. Edie Kyllä mä ainakin oon ihan normaalisti käynyt saunassa..nyt kyllä tää tuskahiki niin eipä oikein saunominen huvita! Viileään suihkuun vaan.
Mä koitan tässä ns. käänteispsykologiaa ja oon jättänyt tavaroita hujan hajan ympäri kämppää, tiskit on tiskaamatta (laittamatta koneeseen) jne. Nää just asioita jotka ärsyttää jos on jäänyt tekemättä ennen synnärille lähtöä. Voi kyllä olla että sitten todella harmittaa jos nyt vaikka ens yönä tuleekin lähtö ja kämppä sekasin =) Nyt taidan mennä sohvan pohjalle telkkuu katsoon. Toivottavasti sais jo pian lukea uusia vauvauutisia tälläkin palstalla!!!!
 
Minäkin olen käynyt saunassa ihan tavalliseen tapaan, ihan pikkaisen kun löylyä heittää niin mukava siellä on kipeitä lihaksia hautoa. Olen tuudittautunut siihen että vältän pöpöt ihan normi pefletillä. :)
 

Yhteistyössä