Elokuisten 2007 Heinähöpinät ;)

Tervehdys!

Olipa tullu hurjasti tekstiä eilisestä. Taidetaan olla kaikki aika väsyneitä odotteluun eikä helteinen ilma ainakaan helpota sitä.

Mulla oli tänään viiiminen neuvolalääkäri ja anoin sitä äippäpoliaikaa, kun reumakivut alkaa olla helvetilliset. Vasen käsi ei toimi enää lainkaan. Lääkäri laittoi kiireellisen lähetteen eli alkuviikosta siis Tyksiin keskustelemaan käynnistyksestä niin kauan kun pystyn itse vielä synnyttämään. Anoppi pelotteli, että jos ne päästävät yli ja tekevät sitten sektion, mikäli mä en ole enää synnytyskunnossa. Ei kai ne sitä voi tehdä: enhän mä pysty hoitamaan vauvaakaan, kun kädet ei toimi lainkaan. Syksyllä olin yli 5 vkoa sairaslomalla kun kädet ei kantaneet mitään. Lääkäri sanoi, että ota tilkka punaviiniä ja koita rentoutua josko synnytys käynnistyisi vaikka ihan itellään. Niin tein, kun kerran lääkäri niin määräsi... :LOL:

Haleja kaikille! Maman80 ja tiitiäinen rv 39
 
Maman 80 On toi aika kauheaa jos noin huonossa kunnossa. Kyllä luulis niiden jotain siellä Tyksissä tekevän asialle..laskettuaikakin jo viikon päästä niin pitäis voida jo käynnistääkin. En tiedä huomasitko viestiä tuolla aiemmin mutta laitoin että asun aika lähellä teitä..Lehmuskujalla Metsäarossa.
 
Pitkästä aikaa ajattelin kirjoitella kuulumisia. Lukemassa olen käynyt tarinoita useasti, mutta kirjoittelu on jäänyt.. Nyt on suunnitelmat selvät eli suunniteltu sektio kolmannen kerran edessä 3.8. viikot silloin 39+2. Aiemmin tehty pelkän ahtaan lantion vuoksi, nyt vauva on perätilassakin eli ei kokonaan äidin syytä :LOL:
Raskaus on edennyt hyvin, mitä nyt selkä kipuilee aina välillä ja sokeriarvoja on pitänyt vahtia loppuajasta, mutta siitäkin on se hyöty ettei ole paino noussut kuin 10kg.
 
Meillei oo saunasta tietoakaan :'( :'( varmasti saunoisin, jos olisi mahdollisuus. Muistui mieleen, kun paras ystäväni oli yliajalla viimeisillään niin kyllä se ainakin saunoi urakalla ja hörppi ykkösolutta päälle. Sillä tavalla sai rentouduttua. En ole kuullut, et saunominen infektioriski olisi.

Uinut olen viimeaikoina vähänlaisesti. Mereen on hankala kahlata, kun aallot "hakkaa" mahaa vasten ja tasapainoa on alavatsan lihaskipujen takia hankala pitää. Uima-altaissa on korkeampi pöpöriski.
 
Ei supistele ei! :headwall:
Tänää en kyllä ole paljon mitään tehnytkään. Äsken silittelin vaatteet ja kykin tytön autot lattialta pois. Niin ja aamulla tein taas kunnon lenkin.
Nyt syön samalla päivällä tehtyä ruokaa. Vihdoinkin kun ruoka maistuu niin pitää syödä. Eikä ole mitään namia mitä söisi.

Mulla on vasen nivunen tosi kipeä. Varskin tällee illalla se alkaa temppuilemaa. Se meinaa jäädä jumiin. :ashamed:
Ja koskee niin perk...!
Onks muilla vastaavaa???

Neiti-84 rv 38+4
 
tervehdys vaan!

täälläkin hellettä piisaa, mutta olen nauttinut siitä ihan täysillä. mulle pukkaa se hillitön hiki öisin. muutenkin unet on heikonlaiset, niin kuumuus ei helpotusta tuo. vessareissuja ei ole ollut kuin kerran yössä.

unista: en tiiä onko totta vai unta, mutta kahtena yönä olen herännyt supisteluun, joka kuitenkin on jo poissa, kun olen kokonaan hereillä. luulen että vauva liikkuu ja se tulee uniin suppareina. toissa yönä olin taas unissani useamman kerran lähössä synnyttämään, samankaltaista unta näin jussin tienoilla ja syy levottomiin uniin oli taas kerran kuu-ukko, joka mollotti taivaalla koko komeudessaan, liekö nytkin sitten täydenkuun aika. oikeasti ei ole mitään synnytystuntemuksia.

saunomisesta: saunon ihan niinkuin ennenkin. uimassa en ole jussin jälkeen käynyt. kohdunsuun tilanteesta ei ole mitään hajua. ei aavistustakaan onko auki vai kiinni. mitään selkeetä merkkiä kypsymisestä ei ole. ehkä valkovuoto on ajoittain hieman runsaampi, ja väliin haarojen välissä vihloo kipeesti, mutta siinä kaikki.

en muista kyselikö tässä vai jossain muussa pinossa joku vyöhyketerapiasta ja sen vaikutuksesta suppareihin, mutta mulla on siitä kokemus, että kyllä saa supistukset tuntumaan. kakkosta oottaessa mulla oli aivan järetön iskias loppuajasta, ja kävin vyöhyketerapiassa, koska läääkärit eivät mitään muuta enää suositelleet. no apua oli sekä iskias kipuun, sekä viimeisellä kerralla sai mulle aikaiseksi todella voimakkaan supistuksen, pyörittämällä peukaloa jossain nilkkaluun ulkopuolella. rv oli silloin jotain 38-39. teille selkäkipuisille ja toki muillekkin uskallan suositella vyöhyketerapiaa vaihtoehtona. ite pidin sitä alkuunsa ihan huuhaana, mutta jotain tapahtu, koska ekan kerran jälkeen mulla valu hiki ihan valtoimenaan ja vasen, täysin puutunut jalka rupesi "elämään", kaikkiaan kerkesin käydä neljä kertaa ennen synnytystä, minkä jälken iskias sitten oikeesti hävisi.

ensiviikolla päästäänkin sitten vauvauutisia lukemaan. tulkaahan heti kun vaan kun kykenette tiedottamaan meitä kanssasisaria. nyt punkan puhjalle, jos vaikka huomenna olis vähän paremmalla tuulella kuin tänään. räjähtelin vähän kaikesta ja melkein kaikille.

öitä!

jari-maija 38+4

esikko oli päivän vanhempi syntyessään ja ihan ilman varoitusta, nyt en kuitenkaan usko, että lähtö olis yöllä...
 
Ihmeellistä et meikäläinen vieläkin hereillä. Alkaa univelkaa olemaan jo liikaa, joten tää menee yliväsymyksen piikkiin. |O

Kuulkaas kokeneet mammat...ja muutkin! Ku mulla on ollut eilen ja tänään kummalinen olo. Vauva "työntää"(?) itseään kovasti tuohon ylös, ja se tuntuu tosi ikävältä. Tuntuu et koko maha räjähtää. Mut aina, kun tämä tunne tulee niin olen koittanut mahaa, et myös alamaha on kova. Eli suppareita?(-ko?) Mulla on kyllä ollut aiemminkin suppareita (mitkä olen supistuksiksi tunnistanut),mut nää on jotenkin erilaisia kun vauva tunkee itseään ylöspäin. Sitten on myös pistänyt/nipstellyt tuolla aivan alhaalla... kenties jossain kohdun suulla...(?) Mitäköhän sekin meinaa?? Kamalasti kaikki mietityttää... Kun kaikki on niin uutta, ja ihmeellistä. :ashamed: :eek:

Sitäkin piti vielä kysymäni, et onko hiivatulehdus vaaraksi vauvalle? Kun neuvolasta soitettiin mun pissanäytteestä. Ja he kyselivät et onko mulla hiivatulehduksen oireita. En tosin oole huomannut et hiiva vaivaisi... Mutta nyt jäinmiettimään et voiko se olla jotenkin piilevänä etten sitä huomaa? Entäs jos tulehdus on, mutta sitä ei hoida?? :headwall:
Paljon kysymyksiä.... Mut ei voi mitään ku kaikkea pitää miettiä.,.. :ashamed: :whistle: :LOL:

Nyt tää surffailee vielä hetken ja sit yrittää unta. :) Hyvää yötä!!

May ja valtsu 34+5
 
Vauvalle hiivatulehdus ei ymmärtääkseni ole vaaraksi, mutta pitkäaikainen hiivainfektio haurastuttaa emättimen ja ulkosynnyttimien limakalvoja ja näin ollen ne kohdat ovat hauraammat ---> repeävät synnytyksessä helpommin :attn:

Multa otettiin kans hiivaviljely kun on hieman joitain epämääräisiä oireita. Tuloksia odottelen...
 
huomenia!
oon jo tässä tunnin valvonu, eikä unesta oo enään tietoakaan. jännittää varmaan se synnytystapa-arvio niin paljon, että unetki kaikkoaa. kokoyön oon nähny kaikenlaisia ihmeellisiä unia tutkimuksesta. :) voi voi. tuun sit kertoo minkälaisen tuomion saan. ;)
 
Huomenta ja kiitos Inom hyviö vinkistä! Kävin katsomassa niitä ja ovat toistaan söpömpiä. Mutta jostain syystä en nyt sitten saakaan copypastattua löytämääni sammakkoa tänne. Täytyy odottaa, että mies heräilee ja saa tulla auttamaan.

Kohta on neuvola ja oma painonnousu on ainoa mikä vähän jännittää. Turvotusta tuntuu tulleen joka aamu lisää. Toivottavasti raskausmyrkytys ei iske päälle.

Eilen oltiin koko päivä pöyrimässä Hesassa, käytiin Hietsun kirpparilla, Kaivarissa, ruttopuistossa... Ihana päivä ja tuli oikein kesäloman tunne. Ja aivan loistavaa kun vihdoinkin uskaltaa liikkua ja kävellä ja nauttia raskaudesta! Ja ei yhtäkään supistusta vaikka tosi paljon liikuttiin ja aurinko paistoi koko ajan.

Nyt neuvolaan!
:wave:
 
Täällä on taas vaihteeksi hyvin nukuttu yö takana. Ihan omituista, että joinakin öinä joutuu ravaamaan vessassa tunnin välein, kun taas viime yönä kävin vain akhdesti ja nukuin muutenkin loistavasti =) Nyt pitäisi lähteä kävelemään terveyskeskukselle verikokeisiin maanantaita varten. Mulle on kävely ollut yhtä tuskaa supistelujen takia viimeisen kuukauden ajan, mutta en nyt kehtaa taksiakaan tilata 1,5km matkalle.. Sinne nyt ainakin pääsen kävellen, katsoo sitten pääseekö vielä kotiinkin.. =)

Sektio on alkanut jännittää ihan urakalla. Enää en osaa työntää vain ajatusta pois mielestä, koska se alkaa olla jo aika lähellä. No, kai se alatiesynnytyskin alkaisi jo jännittää, jos tietäisi, että se lähestyisi. Toisaalta mukava, että on etukäteen sovittu aika, jolloin tietää synnyttävänsä ja vauva tulee maailmaan, mutta toisaalta tuntuu, että kaikki ajatukset kohdistuu vain siihen yhteen päivään, joka jännittää kamalasti. Olen jo nyt asennoitunut,etten nuku varmasti tuntiakaan sunnuntai-maanantai välisenä yönä.

Mutta nyt tämä tyttö lähtee verikokeisiin :wave:
 
Hiivasta vielä.. eli mulla on joskus ollut tooosi ylhäällä hiiva, eikä muita oireita kuin kipeät munasarjat. Mulle tulee raskausaikana tosi helposti hiivatulehdus, joten tämän raskauden olen syönyt lähinnä hiivatonta leipää (onneksi lähikaupasta löytyy), välttänyt valkoisia jauhoja ja myöskin ylenmääräistä hedelmien syöntiä (suositus hiivasyndroomasta kärsiville). Kun ei eilen äippäpolilla hiivanäytettä ottaneet, meinaan pyytää ensiviikolla neuvolassa. Esikoista odottaessa lääkäri sanoi, ettei ole vaarallinen lapselle edes synnytyksessä, mutta olishan se kiva hoitaa pois, jos tulehdus on.

Turvotusta on täälläkin kivasti. Viimeviikosta painoa tullut päälle 2kg ja päätä särkee. :eek: Pissa oli eilen puhdas ja paineet 129/76. Joten jatkan veden kittausta ja just söin aamupalaksi ananaspurkin. :p Toivottavasti hellittää ettei sijainen saa ensiviikolla neuvolassa sätkyä.
 
Lara83
Nopeasti vain kommentoin tuota turvotusta. Neuvolassa käyty ja pari kiloa oli tullut viikossa! Mutta onneksi neuvolantäti ei kommentoinut kummemmin kun näki turvonneet jalat ja kädet. Pissa kuitenkin puhdas ja verenpaine hyvä.

Flunssa sen kun jatkuu vaan, nyt olen kyllä ihan tyytyväinen ettei ole supisteluja tai muita synnytysoireita. Eihän sitä voimat riittäisi ollenkaan koko hommaan kun on pää täynnä räkää ja heikko olo.
Vauvan pää ei ole vieläkään kiinnittynyt joten taitaa olla aikaa parannella itsensä kuntoon :)

Paljon voimia koko porukalle, erityisesti Maman 80 ! :hug:

Lara83 ja typy 38 tasan! :heart:
 
Musta tuntuu että vedän pohjat kyllä turvotuksen (ja myös painonnousun) osalta. Kengät ei mene enää ollenkaan jalkaan ja jalat on aivan turvoksissa (NÄKISITTEPÄ!!). Painoakin tullut huimat 27kg jo. Ihmettelen vaan kun terkkari ei oo mitään siitä sanonu.... Ehkä se on sitten ymmärtäny että turvotusta on ja paljon. Jännittää vähän paljon painoo tulee kotiin mukaan synnäriltä.
 
Yöt on menny melkeen valvoessa ja veto ihan koko ajan pois. Tänä aamulla mies luuli et synnytän jo ku huusin aamulla kuuden aikaan ku mua olis tapettu ku pohej rupes kramppaamaan!!! Sattuu vieläkin...naapurit varmaan tykkäs aamuherätyksestä!!

Pikku neiti mahassa voi mainiosti ja jaksaa hikkailla aina sen jälkeen,kun äiti on syöny ja iltaisin. Välillä tuntuu ettei mee ollenkaan ohi! Nyt sais ruveta syntymään jo!! Olo on aika tuskaine, Turvotus ihan järkyttävä ja kunnolla ei pääse edes kävelemään ja sohvalta ylös nousu on kauheaa!

Kaikin tavoin ollaan yritetty ite edes auttaa synnytystä...suursiivous tehty monta kertaa, saunottu on ja seksiä harrastettu, mutta kyllä neiti ite päättää,koska on valmis tähän maailmaan tulemaan!

On aina jännittävää tulla tänne lukemaan joko on tullu tähän maailmaan elokuisia vauvoja...aina ekaks melkeen tarkistamaan ku kotiin pääsee!
=)
 
Eilen oli neuvola. Kaikki oli muuten ihan kunnossa, paitsi että ehdotti synnytyksen käynnistystä iskiaksen takia. Soittelin sitte eilen äippäpolille ja sieltä sanottiin että perusteet siihen on kun kerran kivut on kestäny jo kaks viikkoo,mutta tarvitaan neuvolasta lähete. No kiva juttu. Yritin sitte soitella neuvolaan, no eihän sieltä kukaan vastaa. Omin avuin ei pääse edes sängystä ylös.
Eipä siit käynnistyksestä haittaa ole ku laskettuaika on HUOMENNA! Hui!
No katotaan jos saan neuvolasta jonkun kiinni joka sitte kirjoittais sen hiivatin lähetteen. Pääsisin eroon näistä ihan kauheista kivuista.

väsynyt niiskuneiti83 ja liian pirteä veeti-irina 39+6
 
Hei vaan kaikille! Eikä vieläkään vauvauutisia...Aika vähän on toistaseksi vauvoja tullut. Tosi monet heinäkuun odottajat kun sai vauvansa jo kesäkuun puolella. No seuraavan viikon aikana luulisi jo jotain tapahtuvan.
Mä saan olla tyytyväinen kun mulla ei ole lainkaan turvotusta..aika monella täällä tuntuu olevan.
Eilen illalla tuli supistuksia tunnin ajan ja taas loppui kuin seinään.. :|
Näitä ns. synnytyksen alkamisoireita kun ollut jo monta viikkoa eikä mitään tapahdu...paitsi että nyt on sentään jo kohdunkaulakanava hävinnyt joten sais tulla vaan enemmän supistuksia tai ne vedet menis. Mun sisko sanoi että hän on nyt kolmena yönä nähnyt unta että viikonloppuna hänestä tulee täti. Saas nähdä onko vaan toive- vai enneunta. Nyt alan siivoon kämppää ja sit nurmikon leikkuuta. Jospa vähän vauhdittais.
 
Voi että kun kuulostaa harmilliselta tuo teidän turvotus :hug:
Mulla ei ole mitään, muuten kyllä yleinen huono olo tai tuskainen olo... :(

Tosiaan kun meidän noi seksi hommat ei ole luistanut nyt sen takia ku mulla alapää kipee niin kysyin mieheltä että pelottaako sitä sitten yrittää niin se sanoi että ei pelota vaan alkaa ehkä ärsyttää jos jää kesken TAAS! Voi ukko rukkaa!
:ashamed:
Onneksi täksi viikonlopuksi tulee sisko ja sen mies kylään niin ei tarvii ajatella tuota peittojen pöllyytystä... eihän sitä nyt kehtaa pienessä asunnossa toisten seinänaapureina alkaa mitään semmoista....kun siitä ei hiljaista saa millään :LOL:

Syntyis tää lapsikin pian niin olis muuta tekemistä kun seksin miettiminen...

Mulla ei ole paino vielä noussut edes siihen mikä on merkattu ensimmäiseen neuvola käyntiin. Siihen on kilo vielä.. :) Ilemisesti täällä tuo aineenvaihdunta toimii nyt, monien laihdutuskuurien jälkeen... Sormukset otin varmuuden vuoksi pois kun en tiennyt miten nopeasti turvotus tulee ja toisekseen sain jonkin ihmeellisen allergisen reaktion vihkisormuksesta että alkoi ihoa repeilee sen alta. Oliskohan nikkeliä? Ei tietoa sormuksen aitoudesta kun ostettu ulkomailta...mutta meillä ei sillä niin väliä onko tinaa vai kultaa :D

Mistäs päin May-86 olet kun profiilissa lukee keski-suomi????

Kait se pitää ruveta siivoilemaan kun kerran vieraitakin tulee...

Iloista viikonloppua kaikille!!!

TinniPinni
 
Niiskuneiti83: aika jännää että suostuvat iskiaskivun takia..itsellä kanssa särkenyt selkä jo viikon. Neuvolassa juttelin niin ei kyllä maininnut edes tollasesta mahdollisuudesta. No jos vauva on vielä masussa kun ens keskiviikkona neuvola niin juttelen siellä sitten. Mulla kun vaivaa iskias tyyppinen selkäkipu ja kipu oikean rintalastan kohdalla on aivan kamala.
 
Täältä toivottelen voimia amalia07 ja Niiskuneiti83 tulee aina vähän "peiliä" itsellekin kun lukee että täällä on toiset todella kipeitä ja/tai väsyjä :hug:
Oma olo kun on jo ihan tarpeeksi myös saanut tästä raskaudesta, mutta ei sentään ihan tuollasia kipuja ole.
Illalla vaavi melskasi ihan hirveesti ja aloin jo olla huolestunut, että onko siellä kaikki hyvin, kun neljättä tuntia jo melskaa. Ootteko kuulleet että "liika liikkuminen" vois kertoa huonosta olosta vauvalla... :ashamed: Aattelin vain kun esim.selälläänhän vaavi rupee sentakia liikkumaan kun se on huono asento. No, onneksi pikkuinen rauhottui kyllä yöllä ja taisi nukkua.
Mulla tuli kyllä myös kivuttomia suppareita aika säännöllisesti kokoillan ja jotain vuotoa, jotain 10-15min välein, että en tiedä oisko se melskaaminen johtunut siitä sitten. Nyt on supistukset rauhoittuneet ja aattelin iltapäivästä mennä vielä katsomaan josko parit potkarit ostaisi alennuksista, kun niitä kerran vielä on.
Neuvolakuulumiset olivat ihan hyviä, sekä paastosokeriarvo ok.
Eipäs muuta kuin hyvää perjantaita kaikille ja viikonloppuakin samalla :D
 

Yhteistyössä