Mökiltä olen palaillut reilu tunti sitten ja kaipa sitä on tullut riippuvaiseksi teistä kun ensimmäiseksi kone auki ja tuoreimpia kuulumisia lukemaan
. Eilen alkoi satamaan ja tänään vaan jatkunut, joten päätettiin lähteä jo hyvissä ajoin kaupunkiin, kun eipä siellä oikein mitään voi tehdä sadekelillä.
Eilen aamulla alkoi tuntumaan ikävää painontunnetta jalkovälissä niin paniikissa sitä sitten jo miehelle soitin töihin että tuunko kaupunkiin päivän etuajassa vai uskallanko jäädä tähän päivään saakka kuten oli suunniteltu. Onneksi olo helpoitti iltaa kohden ja uskalsi vielä jäädä mutta kyllä siinä pieni pelko oli koko ajan mukana kaikessa olemisessa ja tekemisessä että jos se nyt alkaa tulemaan, kun sairaalaankin oisi ollut reilu tunnin ajomatka. Mutta nyt turvallisesti omassa kodissa ja miestä odotellaan töistä tulevaksi =) .
Kivuista itsellä nuo kivut ovat enemmänkin olleet alavatsassa. Tuntuu välillä tosiaan siltä kuin joku repisi nahkaa, not so nice.
Anopista miehen vanhemmat asuvat useamman sadan kilometrin päässä eli eivät ole kovin usein vierailemassa mutta mesessä ja puhelimessa kyllä päivittäin miehen kanssa (tai mun jos mies ei ole paikalla). Onneksi vaan ei ihan nurkilla asu, korvista varmaan tulisi ulos. Nyt anoppi on tarjoutunut avuksi niin paikanpäälle kuin puhelimen päähänkin, jos vain apua tarvitsen jossain vaiheessa. Eli ei täällä ainakaan olen pakonomaisesti tyrkyttämässä apua mikä ihan hyvä vaan.
Oma äiti asuu noin 10 minuutin ajomatkan päässä meiltä, että apua saa kuitenkin läheltä jos haluaa/tarvitsee. Ei onneksi ole tyrkyttämässä apua että on ymmärtänyt minun kyllästyvän tuollaiseen melko pian. Mutta kyllä taisi uusi paita nousta äipällä päähän.... ostettiin synttärilahjaksi tulevalle mummille (siis omalle äidilleni) "supermummo" t-paita. Nyt mökillä ollessa kun mölkkyä pelailtiin tai lähes mitä vaan niin aina kun mutsi voitti niin lause alkoi jotenkin "supermummo tulee ja voittaa.....". Joo eli paita taisi olla huono idea
. Miettii vieläkin miksi häntä tulee kutsuvan ja nyt sitten keksi että jos hän olisi vauvalle supermummo ja miehen äiti vain mummo... tuohon tuli kyllä todettua, että taitaisi tulla miehen äidille alemmuuskompleksi.
Tässä kun istuskelee niin vauva heiluu taas alhaalla siihen malliin että pissat meinaa olla kohta housuissa. Nyt sentään pääsee tavalliseen vessaan eikä ulkohuussiin... sieltä oli muuten kiva tutkailla ettei vaan tulpat mennyt vessareissuilla
Mutta eiköhän nyt tullut taas tekstiä ihan tarpeeksi, huomenna sitten lisää kun on taas neuvola aamupäivällä.
zamppa 36+6