Elokuisten 2007 Heinähöpinät ;)

Eleonor! Painoarviot aion ainakin itse jättää ihan omaan arvoonsa, sillä esikoisesta sanottiin vielä päivä ennen syntymää että n. 4,5 kg tyttö tulossa ja neiti painoi hädin tuskin 3 kg (3080g ja kun väänsi heti kakkat mun paidan alle ni puntari näytti 2890g) kun syntyi. Eli kyllä niissä mittauksissa täytyy olla jonkinasteisia epätarkkuuksia. Itse olin viimeksi äippäpolilla rv 32+4 ja silloin painoarvio oli n. 2,1 kg eli lähemmäs 4 kg meilläkin mennään jos loppuun asti mennään.
 
Pauzi

Mikä kumma mulla on kun en pysty nukkuun?!! |O Yöllä menee kolmeen asti pyöriessä ja asentoa hakiessa, ja sit aamulla herään kuudelta enkä pysty nukahtamaan uudestaan. Voi että miten väsyttää kun olin seitsemältä nukahtanut ja poika tuli herätteleen puoli kahdeksalta. Mikä tähän auttaa kun on jo monta yötä ollut samanlaista? Mä en kestä enää :'(
 
Nyt jo miinusta 1,3 kg..

Soitin sairaalaan ja käskivät käydä neuvolassa. :headwall: Eikö luulisi mun huomaavan jos lapsivesi vähenisi?

ylämaha kivusta
vatsalihaksen venyminen/repeäminen.. kuulostaa loogiselta. Mulla on esikoisen jälkeen ollut nimenomaan oikean puolen vatsalihaksen kanssa ongelmia kun venyttää. Nytkin mietin meinaako se kramppaa synnytyksessä. Tai onko siinä joku tyrä..

Mut nyt soittamaan neuvolaan..
Fee + Alien 37+4
 
Lara83
Kiitos Ricalle synnytyskertomuksesta! Ja tervetuloa uusille!

Täällähän alkaa olla joillain jännät paikat. Ensi viikolla saamme siis viimeistään lisää iloisia uutisia kun ensimmäiset menevät sektioon.

Täällä ollaan oltu jo monta päivää flunssassa, eikä tunnu helpoittavan ollenkaan. Onneksi ei edelleenkään ole ollut mitään tuntemuksia että synnytys lähestyisi. Nyt vain ainoa tavoite on saada itseni terveeksi kun alkaa voimat olla ihan loppu.

Joku kyseli ylämahan kivuista. Meillä neuvolan täti sanoi että on yleistä kun maha on kovin ylhäällä ja lihakset venyy ja paukkuu. Itsellä on rintaliivit hangannut jo ihon vereslihalle. Nyt kun oon maannut sängyssä kipeänä on iho onneksi päässyt paranemaan.

Nyt takaisin peiton alle!

Lara83 ja typy 37+4 :heart:
 
Noppis
Tänne ei oikein mitään uutta... en oikein keksi enää mitään tekemistä, kun olen jo tehnyt kaikki mitä olin suunnitellut tehtäväksi ennen synnytystä. Nyt vielä sataa, niin ei oikein oo lomailuilmakaan, ja miehellä on kaikkia menoja tänään. Ensi viikolla mies menee takaisin töihin (ehtisi olla viikon ennen LA:ta jos vauva päättäisi tulla laskettuna), joten jännittää vähän, tuleeko vauva ennen vai jälkeen miehen töihin paluun. Varmaankin jälkeen, kun ei oo mitään merkkejä oikein vielä. Tai on vähän jomotellut menkkamaisesti, mut ei kovin paljoa suppareita eikä ainakaan kipeitä.

Tällä hetkellä olen ihan hemmetin hyvässä kunnossa vielä, pystyn lenkkeilemään ihan kevyesti, oon käynyt kävellen kaupassa, tehnyt ruokaa ja leiponut lähes päivittäin, siivonnut ahkerasti jne. Sopisi sen vauvan tulla pian, epäilen, voiko olo olla enää näin hyvä sitten jos yliaikaiseksi menisi. :| Olen miettinyt, että mulla on oikeasti ollut aika helppo tämä raskaus, ja varsinkin loppuraskaus. Keskiraskaudessa oli lonkka- ja selkäkipuja, ja ne oli ikäviä, mutta muuten olen voinut hyvin. Saan vissiin olla todella tyytyväinen, kun vertaa monien muiden vaivoihin.

Alkaisin nyt jo kyllä olemaan ihan valmis synnyttämään... alkaa käydä hermoille tämä odottelu, kun kämppäkin on puunattu jo moneen kertaan. :LOL: Onneksi ainakin luulen vauvan laskeutuneen lähiaikoina, koska mielestäni vauvan pylly tuntuu paljon alempana kuin ennen. :heart:
 
Tossa neuovolasta saadussa kirjasessa lukee 38 viikon kohdalla että jotkut endorfiini hormoonit lisääntyvät synnytyksen lähestyessä ja aiheuttavat mm. unettomuutta.
Määkin oon pyörinyt viime yön ja mua sattui selkään munuaisten kohille ihan hirveesti parikertaa, että oli pakko nousta ylös kävelemän. En tiedä voisko tollanen olla suppari vai alkaako tässä jo paikat prakaamaan. hitsiläinen. Kiitettäviä menkkakipujakin eli kait sitten supistuksia tuli aamuyöstä, jotka häiritsivät nukkumista,mutta kuten täällä on huomattu niin ne ei välttämättä merkkaa yhtään mitään. Tulis jo.
No nyt ei ole kipuja :whistle: :)
Tsemppiä sadepäivään...pitänee aloittaa joku kirja.
 
Olipas taas yö.. Vähintään kerran tunnissa jouduin juoksemaan vessassa ja joka kerta oli sitten hankala löytää uudestaan hyvä asento. Onneksi mies oli yön töissä, olisi muuten varmasti jo hermostunut minun mylttäämiseen ja vaihtanut petiä. Onneksi tällaisena ankeana sadepäivänä ei ollut niin kiire päästä sängystä ylös, joten pitkitin yötä vähän näin aamusta päin =)

Tänään olisi tarkoitus tehdä pari ruokaa pakastimeen odottelemaan, kun sitten kotiudutaan sairaalasta. Eipähän tarvitse heti alkaa ruoan laittoon. Olin myös suunnitellut ajelevani tänään tuon meidän nurmikon, mutta sadetta tulee niin taukoamatta, että taitaa se jäädä jollekin toiselle päivälle. Voisin tehdä kuten Pilkettä ja aloittaa jonkun kirjan lukemisen =)
 
..kukaan, että mikä viikkopiinapino oli meillä joillain Elokuisista tuolla kuumeilupuolella? Aika moni tuli sieltä samasta pinosta plussanneeksi, muistelen. Ihan vain olisi kiva kaivaa esille se omiin arkistoihin :D Jos joku muistaisi sen otsikonkin niin voisin käydä kaivelemassa linkin.
 
painoarviosta... itse en kyllä noihin ultrien painoarvioihin menisi luottamaan, ennemminkin uskon kokeneemman kätilön/neuvolatätien antamiin "käsituntuma" arvioihin. Olen nyt käynyt polin kontrolliultrissa lähes viikon välein ja joka kerta painoarviot heitelleet melkoisesti... Alusta asti olen tiennyt odottaa pientä vauvaa, ja nyt vauvan kasvaessa voin jo itsekin vähän tuntea pään kokoa, (joka yrittää läpi tuosta oikean rinnan alta ja sen tuntee hyvin), sekä muutenkin "aistia" ettei siellä mitään kovin suurta ihmisen alkua kasva... (vielä) Silti ultrat antavat tuloksina normaalikäyrän painoarvioita, vaika tosiasiassa kätilö sanoo heti, ettei vauva kyllä ikinä voi noin iso olla! Että kyllä ne vaan aikamoisesti voi heitellä suuntaan tai toiseen. Eli toisilla näyttää reilusti yläkanttiin ja toisilla taas alakanttiin... Ultrien mukaan täällä odotellaan sellaista +3500g vauvaa, mutta tosiasiassa olen tyytyväinen jos 2500g päästäisiin...

tietääkö kukaan, kiinnittyykö perätilavauva pepustaan tai jotenkin?
 
Täällä kanssa jatkettu yötä aamusta. Neljään saakka nukuin ihan hyvin, mutta sitten pyörin sängyssä hereillä viiteen saakka kunnes kyllästyin ja siirryin alakertaan sohvalle lueskelemaan. Kuuden maissa rupesi väsyttämään sitten uudestaan.

Nimistä... Meillä anoppi on viime aikoina muistanut joka kerta kysellä että joko olemme aloittaneet lukemaan allakasta nimivaihtoehtoja. Kyllähän meillä jo nimet on jollain tasolla suunnitelmissa, mutta ei niitä ole tarkoitus paljastaa ennen ristiäisiä. Kovassa pohdinnassa vain on tällä hetkellä, että jos tulee poika, niin voimmeko antaa suunnittelemamme nimen (itselläni ollut jo vuosia mielessä että jos saan pojan niin hänelle tulee kyseinen nimi) kun veljeni sattui antamaan sattumalta viime vuonna heidän esikoiselleen samaisen nimen kakkosnimeksi.

Niin anoppi ei onneksi ole tyrkyttynät heidän entisen koiransa nimeä mahdolliselle tyttövauvalle, mutta totesi omasta kutsumanimestään että hän haluaa olla sitten Mamma kun hän oli sitä jo rakkaalle koiralleenkin!
 
Täällä onkin jo vilskettä... hehee

Värjäsin aamutuimaan hiukset ja eilen vähän pätkäsin niitä omassa vessassa joten nyt alkaa olla pirteempi olo :D

Mahassa joku vetää taas jumppaa ihan hirmuisesti ja kun tilaa ei ole hirveesti niin kyllä tuntee äiti nahkoissaan kun riehuu noin.

Sanonta siitä että "yksikään vauva ei ole jäänyt mahaan" niin alkaa kyllä tuntuu siltä että tämä jää, jotenkin sitä ei konkreettisesti osaa ajatella että tämä tosiaan tulee ulos kun siihen on juuri oppinut että siellä se vauva masussa pysyy, eikä kesken ole tullut. Ensimmäinen kun on tulossa niin mulle se vauvan tulo konkretisoituu vasta sitten kun se on sylissä ja kiljuu täyttä kurkkua niin että kukaan taloyhtiöstä ei saa nukuttua :LOL:

Pinnasänkyä vailla täällä vielä ollaan mutta muuten kaikki on hankittu... vaippoja on vain ne näytteet joita tullu liberolta ja äitiyspakkauksesta.

Yöt tosiaan alkaa nyt tuntua vaikeilta... onneksi ei tarvitse mihinkään töihin törmätä joten ei haittaa vaikka vähän väsyttääkin.

Taidan päivittää tuota massukuvaa profiiliinkin....


TinniPinni (huomenna täynnä rv36)
 
Vihdoin ja viimein onnistuin rekisteröitymään tänne niin että pääsen kirjottamaan.Monen vaiheen kautta piti kyllä nimimerkki vaihtaa eli entinen oli Äiti05,mut sillä en saanu mitään aikaan,ei kirjautumista ym.Joten iso pyyntö olisi nyt se että joku viihtis lisätä mut myös tonne elokuisiin eli Äiti05 on nyt äiti 07,la 15.8,toinen lapsi,KPKS.
Eli viikot nyt 36+6 ja kauan oon ollu jo valmis lähteen laitokselle,olevinaan ollu noita vaivoja jos minkälaisia,mutta hyvä tiesti on että vaavi on päässy kunnolla kasvamaan ennen lähtöä.Viime viikon painoarviossa poika painais n. 3 kg eli veikkasivat lähelle 4 kg jos tulee samallalailla painoa ko viime aikoina..ollu vähän yläkanttiin nää meikkiksen painot. :)
 
Nämä hormonit oikein heittää???Avasin tuossa Positiivarien nettisivut ja sieltä värssypankin ja kun aloin lukemaan vauvoista ja syntymästä kertovia runoja,piti poistua näppäimistön ääreltä,kun se olisi kastunut muuten käyttökelvottomaksi :LOL:

Pilkettä:kokeilehan omia vanhoja viestejäsi jäljitellä tuolta haku-osastolta,jos sieltä tärppäisi tuo piinausketju???


Kassu ja massu-Alma 38+3
 
Lisäsin sinut listoille,jonka löydät ykkössivulta (rullaat hieman alaspäin) linkistä VANHAT KESKUSTELUT.Siellä olet nyt oikeassa paikassa uudella nimimerkillä :flower:

laluz:eek:len aiemminkin kysynyt,mutten muista vastasitko tai mitä vastasit,että missäpäin Espanjaa asutte?Ei tietenkään tarvitse kertoa,mutta ihan uteliasuuttani,kun paljonkin sielläpäin käydään.....
 
Kylläpäs tuolta youtube.com löytyy paljon synytysvideoita... piti niitä hetki katsella ja joka kerta ku vauva synty siinä niin itku tuli silmään...

Nyt täytyy lähteä syömään jotain ennenkuin ihan menee verensokerit sekaisin... :LOL:
 
näin huonossa olossa kyselen onko muilla tai tietääkö joku mistä vois johtua näin lopus tosi huono olo,aamul meinasin oksentaa koko ajan ylös ei mitään tullut ja huono olo vaan jatkuu, :(
sahei rv 38+2
 
moro!

muitakin väsymyksen runtelemia tuntuu olevan. itse juuri heräsin päikkäreiltä. vajaan tunnin torkuin enempi ja vähempi sikeesti. yöt menee nykyisin sen verta katkonaisesti, että välillä on pakko ottaa päivällä takaisin. mutta kuuluu asiaan, niinkuin pilkettä jo kommentoikin. täytyy vaan yrittää lepäillä aina, kun siihen on mahdollista. öisin jos menee pyörimiseksi, niin mulla saattaa uni tulla lukemalla tai sitten käyn syömässä pientä yöpalaa, esim hedelmän tai jogurtin.

sahei ikävä kuulla, että voit huonosti. valitettavasti en osaa neuvoa, mutta voisko olla, että kohtu/vauva painaa vatsalaukkua? ite oksensin esikosta kerran, mutta se oli synnärin pihalla ja synnytys oli silloin jo hyvää vauhtia käynnissä.

ylävatsakipua havaittavissa myös täällä. äskenkin, kun lojuin sohvalla kyljelläni, niin vatsan yläosaan, siis nahkaan ja lihakseen, koski ihan hirveesti ja on edelleen kosketusarka. sama tilanne on usein aamulla.

meinaan tänään kokeilla nurmikonleikkuuta. se on aikas pakko ajaa ja iskä ei kerkiä, sanoi kyllä äsken lähtiessä, etten saa sitten liikaa rehkiä.

poika täytyis herätellä unilta, ettei menis ilta ihan pitkäksi.

haukotus ja moi tältä erää.

jari-maija 38+2
 
Sahei

Muakin yököttää ja vellovaa pahoinvointia. Monesti alkuillasta. Helpottaa huilailemalla ja juomalla. Voisko johtua myös siitä, että että vauva kasvaa vauhdilla ja vie äidiltä mitä tarvii.. Äiti jää sitten pärjäämään lopuilla.. :D

Painon putoamisesta kävin näytillä neuvolassa. Vauvan sydän löi vähän vilkkaasti (jopa 170/min) mutta konsultoituaan sairaalaa, ei syytä kuulemma huoleen. Selällään makaamista pitää välttää ja tarkkailla liikkeitä ym. Onneksi perjantaina on seuraava sairaalan kontrolli. Ja tietty jos ilmenee jotain muuta niin hakeutua äippäpolille.

Muuten otan iisisti ja koetan odotellessa hoitaa itseäni. Sain käytyä kampaajalla että kehtaa lähteä synnyttämään. Heh heh. Kävin säärien sokeroinnissa niin ettei ne kiusaa ihan heti tässä kun voi olla ettei jaksa/pysty ajelemaan ja alkukesästä hoidatin ripset/kulmat kun ei huvita meikata. Jalkahoitoa ois kyllä vaille varsinkin kun ne on turvoksissa. mahakarvotuksen toivon katoavan synnytyksen jälkeen ihan oma-aloitteisesti.. :kieh: Niin ja kasvohoitokin ois ihanaa.. lähden haaveilemaan niistä tuonne sohvalle ja taas kerran juomaan kun kokoajan janottaa!

:wave:
 
Miekiin halluun jo poksahtaa |O Vaik on viikkoja vielä laskettuun aikaan niin olen jo täysin valmis. Piinallisia viikkoja odotella. Mut parempi antaa vauvan pulskistua. Tänä aamuna aamupalaa laitellessa mies tutkaili kalenteriaan ja mietittiin et milloin vauvan olis hyvä tulla :LOL: ens viikon loppupuolella aletaan toimiin ja toivomaan, jotta synnytys käynnistyis ;) Mun LA on 20.8, mutta miehen isyysvapaan ja vuosiloman (tai lomapäivien menettämisen) takia parempi olis meille jos vauva syntyis 15.8 tai hieman ennen. Aika kamalaa kyllä suunnitella näin, mutta saahan sitä ainakin yrittää (?)

:) Kassu: Asustelemme täällä aurinkorannikon vuoristossa, eräässä kylässä Málagan lähettyvillä. Merelle näkee jos hieman kurkottaa makuuhuoneen ikkunasta. Missäspäin te täällä reissailette?

:flower: Kaikki joilla on LA heinäkuussa, miten te alkujaan liityitte Elokuisten pinoon? Tuli vaan mieleen, kun LA listaa tutkailin ja joku kyseli piinaplussaviikkopinosta. Itse taisin liittyä joukkoon vasta paljon myöhemmin, enkä ollut kanssanne kuumeilemassa (+ oli nopea yllätys meille).

Profiilissa uusi mahakuva.
 
Tuosta huonosta olosta... Olen itsekin ihmetellyt kun muutamana yönä olen joutunut nousemaan istumaan kun on niin paha olo ollut ja ihan oksettaa... Oksennus ei ole tullut mutta kun olen taas laittanut maata pahaolo jatkuu. Olen arvellut että tosiaan voi olla että kohtu painaa ilkeästi mahalaukkua.

Muuten olo ihan ok. Huomenna äitipolille, vähän taas jännittää...

Seriina 35+6 (huomaatteko, en ole enää pojuksi tituleerannut masuasukkiani... jotenkin tuntuu että jospa se sittenkin olisi tyttö :heart: )
 
emmesofiako kyseli että voiko perätilassa oleva vauva kiinnittyä? Minä keskustelin asiasta viimevikolla neuvolassa ja terkkari oli sitä mieltä ettei vauva kiinniity samoin kuin rt:ssa. En kyllä muista ihan tarkasti oliko mun nyt 17v kiinnittynyt kun sitä lähdin sairaalaan tekemään. Oli perätilassa ja kun pääsimme sairaalaan ja suihkuun niin poika potkas kalvot puhki niin että kätilökin näki pienen jalkaterän jonka poika vetäisi kuiten takaisin kohtuun ja päätti tulla maailmaan pylly edellä.
Minä pääsenkin torstaina sinne synnytystapa arvioon niin kyselenpä siellä sit kiinnittyykö vaiko ei ja mikä mahtaa olla tän vauvan tyyli maailmaan putkahtaa! Kerron sitten lisää josko siellä mitä selviää.

Väsymys painaa täälläkin ja yöt tulee torkuttua läpi. On pakko ottaa pienet päikkärit tytön kanssa jotta jaksais taas.
 
Kahdessa päivässä paino noussut 2.6kg... Naama tuntuu ja näyttää pyöristyneen, rannerengas piti ottaa pois ja sukkia aivan turha pitää (tuskin jaloissa enää veri kiertää!) Olo aika tuskainen... kuuma ja heikottaa. Tehokkaita kotikonsteja apuun? Vai pitäisikö ottaa puhelu neuvolaan?
 
zamppa
Mökiltä olen palaillut reilu tunti sitten ja kaipa sitä on tullut riippuvaiseksi teistä kun ensimmäiseksi kone auki ja tuoreimpia kuulumisia lukemaan :whistle: . Eilen alkoi satamaan ja tänään vaan jatkunut, joten päätettiin lähteä jo hyvissä ajoin kaupunkiin, kun eipä siellä oikein mitään voi tehdä sadekelillä.
Eilen aamulla alkoi tuntumaan ikävää painontunnetta jalkovälissä niin paniikissa sitä sitten jo miehelle soitin töihin että tuunko kaupunkiin päivän etuajassa vai uskallanko jäädä tähän päivään saakka kuten oli suunniteltu. Onneksi olo helpoitti iltaa kohden ja uskalsi vielä jäädä mutta kyllä siinä pieni pelko oli koko ajan mukana kaikessa olemisessa ja tekemisessä että jos se nyt alkaa tulemaan, kun sairaalaankin oisi ollut reilu tunnin ajomatka. Mutta nyt turvallisesti omassa kodissa ja miestä odotellaan töistä tulevaksi =) .

Kivuista itsellä nuo kivut ovat enemmänkin olleet alavatsassa. Tuntuu välillä tosiaan siltä kuin joku repisi nahkaa, not so nice.
Anopista miehen vanhemmat asuvat useamman sadan kilometrin päässä eli eivät ole kovin usein vierailemassa mutta mesessä ja puhelimessa kyllä päivittäin miehen kanssa (tai mun jos mies ei ole paikalla). Onneksi vaan ei ihan nurkilla asu, korvista varmaan tulisi ulos. Nyt anoppi on tarjoutunut avuksi niin paikanpäälle kuin puhelimen päähänkin, jos vain apua tarvitsen jossain vaiheessa. Eli ei täällä ainakaan olen pakonomaisesti tyrkyttämässä apua mikä ihan hyvä vaan.
Oma äiti asuu noin 10 minuutin ajomatkan päässä meiltä, että apua saa kuitenkin läheltä jos haluaa/tarvitsee. Ei onneksi ole tyrkyttämässä apua että on ymmärtänyt minun kyllästyvän tuollaiseen melko pian. Mutta kyllä taisi uusi paita nousta äipällä päähän.... ostettiin synttärilahjaksi tulevalle mummille (siis omalle äidilleni) "supermummo" t-paita. Nyt mökillä ollessa kun mölkkyä pelailtiin tai lähes mitä vaan niin aina kun mutsi voitti niin lause alkoi jotenkin "supermummo tulee ja voittaa.....". Joo eli paita taisi olla huono idea :LOL: . Miettii vieläkin miksi häntä tulee kutsuvan ja nyt sitten keksi että jos hän olisi vauvalle supermummo ja miehen äiti vain mummo... tuohon tuli kyllä todettua, että taitaisi tulla miehen äidille alemmuuskompleksi.

Tässä kun istuskelee niin vauva heiluu taas alhaalla siihen malliin että pissat meinaa olla kohta housuissa. Nyt sentään pääsee tavalliseen vessaan eikä ulkohuussiin... sieltä oli muuten kiva tutkailla ettei vaan tulpat mennyt vessareissuilla :LOL:

Mutta eiköhän nyt tullut taas tekstiä ihan tarpeeksi, huomenna sitten lisää kun on taas neuvola aamupäivällä.

zamppa 36+6
 

Yhteistyössä