*ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009*

  • Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti
Ihania nimiä taas! Onnea Larille ja Lukakselle :heart:

maria-s: Meillä Justiina sai sellaisen pienen lasisen kastevedensäilytys maljan. Se oli ostettu Stockalta. Sit vinkkinä, et jos haluaa kasteveden säilyvän limaantumatta, niin sinne veden joukkoon pitää laittaa vähän peroksidia. Sitä taas voi ostaa apteekista.

Mulla on vieläkin kaikki ristiäislahjat pöydällä esillä, kun ne on niin ihania. Pitäis jo ehkä laittaa oikeille paikoilleen:) Aivan ihana lahja oli miehen vanhempien antama Pikku prinssi-kirja, minkä mies on saanut kastelahjaksi 27 vuotta sitten :heart: Erityisen paljon tykkäsin myös kastehelmistä. Justiina voi käyttää niitä pikku tyttönä ja sit esim. vaikka joskus omissa häissään, kun niihin kuulu sellanen jatkopala jonka voi käydä kultasepänliikkeessä kiinnityttämässä.
Niin ja erityinen lahja oli myös mun siskon Justiinalle tekemä ja esittämä laulu.

Meillä myös tänään rokota-rokote-päivä. Pidetään peukut ja varpaat ristissä, ettei tulis mitään oireita!

vilmalle tsemppiä muuttopuuhiin! Mä kans niin haluaisin muuttaa. Ens keväänä tai kesänä muutetaan. En vaan jaksais odottaa..pitäis tietty se asuntokin eka löytää :)

Hellulle jaksamisia Helmin sairauden kanssa. Toivotaan, että pian alkaisi helpottamaan!

muoks. Ja sit vielä piti sanoa mansikkateelle et se kypärämyssy on täälläkin jo pois käytöstä. Siinä on ihan älyttömän tiukka se päänaukko enkä oo sitä sen takia tykänny paljon käyttää. Tuntuu, et toisella on nenä poskella, kun sitä yrittää kiskoa päähän.

Nyt pitää mennä, itkua kuuluu partsilta.

Rimprenssa ja Justiina 2kk 5 pvää


 
Heipat taas pitkästä aikaa

Myös meillä oli eilen ristiäiset ja tyttö siis kastettiin Unnaksi. Mites teidän muiden vauvelit käyttäytyi ristiäisissä? Meillä huudettiin niin kovin että pappi toimitti tilaisuuden lyhyimmän kaavan mukaan :LOL: Ei auttanut vaikka syliä vaihdettiin moneen otteeseen ja tuttia tarjottiin. Raukka oli niin väsynt.. Unna heräsi jo puoli kahdeksalta ja puoli kahdelta oli ristiäiset.. sillä välillä ei suostunut nukkumaan kuin hetken tätinsä sylissä. Ihan kuin olisi arvannut että jotain on nyt tekeillä. Heti kasteen jälkeen se sit simahti totaalisesti vaarinsa syliin :) Mutta meillä ei siis muut itkenyt kun itse juhlakalu... tais kaikilta keskittyminen mennä siihen huutoon. (Siis pahimman kiukun koittaessa kun on väsy tai nälkä, meillä ei todellakaan itketä vaan huudetaan ja rääytään täyttä kurkkua pää punasena.)

Ja äitiyspakkauksen kypärämyssystä.. meillä käytetään, mutta aika tiukalta tuntuu. Ihmettelin miten sen koko on muka 70? Onneksi tajusin sitä jo kokeilla, kun olin sen jemmannut ennen synnytystä jo isompien vaatteiden joukkoon tulevaisuutta varten.

Ja miehistä.. oikein paljon voimia kaikille joilla ongelmia! Meilläkin parempia viikkoja ja huonompia viikkoja vuorotellen, mutta nyt on taas mennyt oikein hyvin. Onneksi nykyinen mies ei juurikaan ryyppää (tai siis ryyppää mutta hyvin harvoin.. tosin sillon kyllä vetää maksimit)! Edellisessä suhteessani ongelma oli juuri se että mies tuntui joka viikonloppu pistävän kaverit ja baareilun minun edelleni ja tiedän miten turhauttavaa se on. Ja taitaa pitää baareilua edelleen elämänsä tärkeimpänä asiana vaikka meidänkin suhteen päättymisestä on jo melki 4v. Onneksi en ruvennut sen kanssa lapsia puuhaamaan.. ymmärsin että se ei koskaan tule muuttumaan minun vuokseni.
Nykyisin meidän ongelmat ei juurikaan liity lapsen hoitoon vaan esim. siihen että mulle jää lapsen hoidon ohella kaikki kotitaloustyöt ym. Eli mies on aivan ihana lapselle, mutta ei mulle. Ja siks esim. ymmärrän Kikka sua hyvin, sen tunteen kanssa että mikä oikeus mun on erottaa lasta isästään ja toisinpäin, kun lapsi on kuitenkin miehellekin se elämän tärkein asia.
Mutta onneksi siis tällä hetkellä kaikki paremmin kun hyvin taas..

Nyt kuuluu itkua parvekkeelta joten suunnistan sinne ;)

Marizzza ja Unna 8vko
 
No niin, pitkästä aikaan...Aika vaan menee kaikkeen muuhun...Voimia vaikeitten miesten kanssa, erityisesti Kikka!!! On tosi tärkeää, että huolehdit myös itsestäsi!!! Älä unohda syömistä! Toivottavasti saisit jostain tukea ja apua. Ja tiedän tuon tunteen, että oikeesti voisi auttaa kun vaan mies olisi enemmän läsnä! Tajuaisipa sun mieskin sen! Vitsi, kun neuvolastakin vaan ekana lääkkeitä ehdottaa. Sulle kamalasti voimia!!! :hug:

Meillä neiti tuon rotalääkkeen jälkeen pulautteli kovasti tai paremmin oksenteli. Maha myös kovasti möyri. En meinaa kyllä taaskaan muuta keretä, neiti hermostuu...Joten ONNEA IHANISTA NIMISTÄ! :flower: Palataan...
 
Moikka taas tännekkin :)

Tsemppiä kaikille joilla on miestensä kanssa ongelmia. Meillä mies on muutaman kerran käynyt baarissa pojan syntymän jälkeen..minun luvalla tosin :LOL:

Rokotetutkimukseen me ei osallistuta, mutta halutaan antaa se pneumokokkirokote , joten maksetaan se omakustanteisesti. Kun meillä ois kuitenkin niin huono tuuri, että poika ei sais sitä siinä tutkimuksessa.

outiko & sasu kohta 3kk
 
Kiva kuulla että ristiäiset ovat sujuneet! Onnittelut pienokaisille nimistä!

Meillä oli tänään pojan kanssa liian sosiaalinen päivä: käytiin mun töissä ja iltapäivällä oli yhdet mamma-treffit, joten päiväunet meni ihan läskiksi. Siinä me itkettiin sitten molemmat kun päästiin viiden pintaan kotiin... :| Jotenkin tällaisina päivinä päiväunien lisäksi huomaan että ruokailutkin menee sekaisin tai siis niin että taidan imettää poikaa liikaa. Äsken tuli meinaan taas sellaisia puklauksia että! No, toisella tietty vääntää masua syömisestä ja ilmavaivoista mut kun tutti ei kelpaa, hakee se lohtua rinnasta ja kierre on valmis... Onneks sain sen rauhottumaan ilman rintaa ja nukahtikin jo seiskan jälkeen!! Parempi että herää sit vaikka aiemmin syömään, kunhan saa sen hysterian katkaistua. Huomenna pitää ottaa kyl iisimmin...

Meillä mentiin myös eilen jo seiskan jälkeen nukkumaan eli jotenkin se talviaikaan siirtyminen on vaikuttanut, aika uskomatonta mun mielestä! Poika meinaan myös heräs aamulla tuntia normaalia aiemmin. Toivotaan että sais kuitenkin kirittyä kiinni taas normaalin yöaikataulun. Eihän mua haittaa jos se menee iltaisin jo seiskalta nukkumaan mutta jos herätys alkaa olee viiden jälkeen niin oksat pois... |O Huomasko joku muu että talviaikaan siirtyminen olis vaikuttanut?

Nyt tyhmä kysymys näistä keskustelupalstoista... :/ Mitä tarkoittaa kun joku käy "merkkailemassa" tai "muoks."?? Kiitos vastauksesta! =)
 
Jatketaanpa hetki kirjoittamista, kun viimeksi jäi kesken. Eli Hellu, voimia kovasti teidän arkeen! Ja Treelon pienokaiselle paranemisia silmätulehdukseen, siihen tulee helposti kierre.

Mä en tykkää yhtään, että kelloja pitää siirrellä! Ei mitään järkee! Meillä neidin yöunille meno on edelleen myöhäistä, ei sinänsä ole suuntaan eikä toiseen vaikuttanut. Mutta en vaan ymmärrä, että miksi ihmeessä niitä kelloja tarvii siirtää...

Onko kellään kokemusta siitä hormonikierukasta!?! Olen sitä harkinnut. Kun meille tuskin enempää tulee, nämä kaksi ku on saatu niin onnellinen tästä. :heart: Ekan ja tokan välissä ku oli vaan kondoomi ja pillereitä olen syönnyt kauan sitten. Mietin, että oisko tuo hyvä...

Öitä! Särkee hartioita...
 
Rimprenssa Kiitti kastevaasivinkistä!Huomenna mennään kaupungille..Huomenna pakko mennä Kelaankin ku mä pudotin kelan kuoressa jälkitarkastustodistuksen samana päivänä sinne turun toimiston laatikkoon.No viime viikolla tuli postia sieltä missä pyydettiin sitä todistusta ja uhattiin vanhenpainrahan lakkautuksella jos ei todistusta kuulu tän viikon loppuun mennessä :kieh: Saamari tota Kelaa.Ja nykyään sinne ei saa enää soittaa oman kunnan toimistoon,vaan on valtakunnallinen lapsiperheasioiden numero,jossa joku uuno sönköttää ja pahoittelee tapahtunutta ja toteaa jäykästi et joo,ei voi soittaa enää Turun toimistoon ja kysyä sieltä suoraan kuka tyhjensi sen eteisen laatikon sillon 16.10 vaan nyt pitää mennä sit paikanpäälle jonottamaan satojen työttömien ja eläkeläisten joukkoon..saatana sentään!!Toivotaan että asia selviää jotenkin huomenna..

Joo ja se kypärämyssy oli niin pieni,ettei meidän pojalta näkyny ku silmät ja nenä ku se erehdyksessä laitettiin eka kertaa päähän.Miten sen koko voi ollaki semmonen?Onko se laitettu sinne äp-pakkaukseen keskosia varten?!

Tsemppiä teille,joilla lapsilla jotain sairastelua.On tosi ikävää,kun pieni sairastaa.Se on jotenkin niin kokonaisvaltaista :(

Talviajasta tajusin vasta äsken et on siirrytty,ku ymmärrän nyt miks poitsu oli itkeskeleväinen tossa sylissä äsken..Eli kai pikkunen kesäajalla vielä.Meillä muutenkin nukuttu tänään tosi paljon.On kait itse juhlakalukin väsynyt eilisestä juhlinnasta.
 
Piritta88 se Bemboliinan kapalo ei oo vielä tullu, joten siitä ei vielä kokemuksia. Eilen illalla kääräsin tytön lakana-kapaloon ihan vaan kokeilumielessä. Nukkuikin siinä yllättävän hyvin 22.30-03. Yleensä herää jo n. 01 maissa syömään. Eli kyllä siitä kapalosta näyttää olevan hyötyä.

Kellojen siirtäminen ei oo meillä vaikuttanu. Saatiin sillon siirtämispäivänä vitkutettua yöunille menoa juuri sen tunnin verran, joten aamusta oli heti oikea rytmi päällä.

Saatiin siis eilen se rota-rokote. Ainakaan vielä ei oo ollu mitään oireita. toivottavasti ei tulekaan!

maria-s ihan peestä tollanen toiminta. Tuo Kela saa kyllä joskus sapen niin kiehumaan...
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Treelo:
Silmätulehdus nro.3 :headwall:

Voi sanonko mikä... Toinen ei oo 3kk edes ja kolmas kierros jo menossa :(

Joo, että sellasta tänään.
sama vika.eeve on 2kk ja risat. eilen oltiin taas lastenklinikalla ja tänään pitää mennä uudestaan imetyttää räkää.pojalla on vatsatauti ja olen herännyt yöllä kolmesti sen kaa vessaan.hyvä kun eeve nukkuu yönsä hyvin niin poika ei.
oon kuollu.
 
Hui, just tajusin, et isänpäivähän on ihan kohta eikä mulla oo mitään lahjaideaa |O Mitä ootte ajatellu hankkia/tehdä? Jotenkin olis kiva keksiä jotain oikein speciaalii, kun on ihka eka isänpäivä.
Ideoita kokoamaan siis :)
 
me ollaan aika paljon tilaitu muille lahjoja tuolta ifolorilta, joten jotain muuta pitäis nyt keksiä. sielläon kyllä kivoja juttuja.
Neydan tässä olis tällanen super-isi paita http://www.laatulahjat.fi/super-isi-paita.html

Ja Aniit sä oot sekasin ku seinäkello sanon minä :LOL: no ei kai, en vaan osaa ite ajatellakaan vielä uutta vauvaa, vaikka elo sujuukin meillä perheenä oikein mukavasti.
 
Isänpäivälahjaksi ajattelin tilata sellasen paidan missä lukee Sanin iskä. Miehellä on esikoisen nimellä varustettu paita, samanlaisen sit meinasin hommata. Tasa-arvo :D

Luojalle kiitos että kotona silmätipparesepti, talttui heti alkuunsa, meillä onkin noita tippoja yhteensä 5 putelia kirjotettuna valmiiksi reseptille, ettei tarvii heti lääkäriin mennä, nyt kyl jo toinen pullo menossa.

Aniit aika moni "kärsii" vauvakuumeesta ekat pari-kolme kk:tta, kyllä se helpottaa, usko pois, ainakin sit kun uhmat alkaa... :whistle: ;)

Unikuulle ja lapsille :hug: Sairastelut on p:stä, ja ja joskus olo on ku olis jyrän alle jäänyt. Vaikka just nyt. Piti niiiiin nukkua päikyt ja kappas, pikkulikka heräs heti kun isompi nukahti. |O

Kahvia siis koneeseen, vaikka ei sais :ashamed:
 
Heippa!

Kiva et muillekaan ei mahdu se kypärämyssy päähän. Ajattelin jo et meillä on joku maanantaikappale. Kävin ostamassa lasten kirppikseltä kypärähattuja ja köyhdyin 70 centtiä.
Toinen oli 70cm ja toinen 0 koko. :)

Treelo: Missä sä oot teetättänyt noita tekstipaitoja?
 
Mä ajattelin hommata jotku kivat valokuvakehykset isänpäivälahjaksi. Mies kun tokas yks päivä että joku kuva pitäis olla työpöydällä =) Koitan ottaa sit meistä pojan kanssa jonku hauskan kuvan ja teettää sen kehyksiin valmiiksi. Alunperin mietin et ostaisin sellaisen digitaalisen valokuvakehyksen mut ne on aika kalliita... (100 eurosta ylöspäin).

Oletteko ajatelleet hommata talveksi toppahaalarin vai luuletteko että se äitiyspakkauksen haalari menee? Mä pelkään että se jää liian isoksi koko talven ajaksi. Katselin kaupassa sellaista Reiman vauvan toppahaalaria, jonka jalkaosista saa myös pussin. Oli tosi kätsy mut maksoi 69 egee. Musta aika kallis. Mietiskelin vain että tuleeko sille sen edestä käyttöä ja jos sen ostaa niin riittääköhän koko 68 koko talveksi...

Kauheesti olis siis ostettavaa mut täytyy muistaa käydä aika ajoin ottaa realiteettitsekkausta verkkopankissa...

Jep, meidän jäbällä taitaa mennä toi kesäajasta siirtyminen hieman liian pitkälle... Nukahti meinaan äsken mun syliin sohvalle, mitä ei oo tehny enää moneeeeeeeeeeeeeeeeen viikkoon! Täytyy alkaa herättelee sitä...
 
TreeloMuakin kiinnostais missä noita nimipaitoja voi teettää.. Se ois kiva!

ToppapuvustaMä etin just kko päivän jotain kivaa ja VÄRIKÄSTÄ (ei v.sinistä)toppapukua pojalle, mutta en löytänyt! |O En siis haluis maksaa puvusta yli 50?. Hennesissä ois ollu se ihana ruudullinen, mutta koot on loppu sekä kaupasta että netistä.Mä aattelin ostaa koon 74. Pärjäisin varmaa pelkällä äippäpakkauksen puvullakin, mutta meillä on jo Levin reissukin varattuna, joten haluisin jonku kivemman. Keväälllä poitsua voi varmaan jo vetää pulkassakin.. :)

Aurora +Lukas 2kk
 
Unikuulle ja Treelolle jaksamista tulehtuneiden silmien kanssa. :flower: Silmätulehdus tulee niin helposti jonkun nuhan yhteydessä.. :ashamed:

Toppapuvuista oli juttua täällä..Me löydettiin kirpparilta semmonen toppahaalari 4 e:lla jossa tummansinisellä punaista ja ruskeita nallekarhuja :heart: Oli ihan siisti ja lähes käyttämättömän oloinenkin kokoa 68.Ollut meillä nyt jo käytössä vaunuissa,mutta on silti pirun iso..Hihat ja lahkeet on liian pitkät ja jotenkin tuntuu et poika ihan hukkuu siihen :kieh: No mä sit kans katoin henkan ja maukan nettisivuilta ja se kiva haalari oli loppu.Mut KappaAhlissa oli semmonen beigenvärinen vielä,jossa kokoja.Maksoi muistaakseni alle 30 e!Minkäköhän kokoinen se äp-pakkauksen toppahaalari on?Minusta se on niin iso,ettei varmaan kyllä sovi vielä ens talvena.Must tuntuu et se jää meillä kokonsa puolensa käyttämättä,ku ei osu oikeaan vuodenaikaan :( Meillä pojalla ihan uusia,pari kertaa käytettyjä Reiman haalareita,jotka muistaakseni jotain 70+ kokoa.Saatiin ne yheltä tuttavalta,jolla pari poikaa.Lisäksi kaapissa roikkuu puulla kolmet jotkut toppahaalarit,jotka myös kokoa 70+,mut niissä ei mitään merkkiä.Ne myös saatu.Mitähän mä niillä kaikilla teen?!Ois yksi v.sininen,yksi beige kuviollinen ja yks tummansiniruudullinen.Ne kaikki kävis minusta vaikka tytölleki.Jos joku teistä haluaa,ni laittakaa mulle yv:ta.Ei meidän poika tee mitään 4-5 samankokoisilla haalareilla.Meillä ei poika kummiskaan mee päiväkotiin,ni ei minusta tarvi niin montaa.

Meillä tää talviaikaan siirtyminen on sekoittanut äidin ja pojan "pääkellon".Mä valvoin viime yönä kahteen ja nyt Lari vielä äsken riekkui tuolla sängyssään.Mä soitin soittorasiaa,laitoin tuttia,ym.toinen vaan syö nyrkkiään ja "krekottaa" vaikka tissiäki annoin ennen.Huomenna täytyy jättää noi maitotuotteet taas pois.Mä oon niitä käyttäny nyt viikon taas ja melkein koko ajan pojalla löysää,tummanvihreää kakkaa,mahapurisee ja pulauttaa paljon ja piereskelee.Lisäksi eilen ja tänään ollut taas aamusta saakka itkuinen eikä hymyjä ole paljon jaellut.Voi istua välillä sylissä melkein unessa,kun yhtäkkiä alkaa itkemään semmosta kipuitkua.. :( :eek: Tänään ei siis viihtynyt oikein missään.Ainoa paikka,jossa jälleen sai tunnin kulumaan ilman itkua oli lattia!Siinä liikku ilman vaippaa myötäpäivää ku kellon viisari ja kääntyi muutaman kerran kyljeltään mahalleen.Meidän sängyssä menee jo sujuvasti mahalleen itse,mutta patja on pehmeä ja viettää ku äheltää siinä mun vieressä. :heart:
Kädet on myös Lari keksinyt jo aika hyvin.Nyt kohta viikon on kädellään huitonut semmosta Nalle Puhia,jossa kulkunen sisällä ja kun huomaa,että sitä ei saa kaatumaan ja se kilisee,ni on innoissaan ja huitoo lisää.. :heart:

Hyvät yöt kaikille Elokuisille!

T:maria-s ja Lari 10+vkoa
 
Toppapuvuista, mulla on jotain toppapukuja (todellakin useampi... ) joita saanut ja toivon, että ne menevät talven yli. Hankin sitten jos rupee näyttää, että niillä ei pärjää.

Ihanaa, olin tänään kaupungilla ja löysin itselleni talvikengät. Oon ollut henkeen ja vereen korkkarimimmi, mutta nyt ostin matalat aivan ihanat kengät, jotka on aivan mielettömän hyvät jalassa. Tollaset, mut eläväpintaisen ruskeat: http://eshop.kenkaavenue.fi/points-money-saapikas-p-1170.html nyt vaan odottelen, että milloin pääsen käyttää niitä. Jee jee!! :wave: :D ostin myös tytölle yökkärin ja sukkia. Muulle ei ollut nyt tarvetta eikä mitään "pakko ostaa" -juttuja tullut eteen. :D

Öitä, me lähetään nyt kylpyyn. :wave: meillä tuo tyttö on aikamoinen iltavirkku ja menee vasta tossa klo 23 jälkeen nukkumaan. Mutta nukkuu sit aamuisin pitkään klo 9-10 asti. Sopii mulle. :)
 
unikuu108
eeve eliana tuli sitten tytöstä.
muuten tuohon kokoasiaan kommentoin vielä että meil oli poika 4kk ikäisenä 67,2cm ja nää on joulukuussa sen kokoisia. 6kk iässä oli 72,5cm sillon on helmikuu..

mä mietin et se äp toppa olis just hyvä koko talveksi.. mut tekis mieli osta joku söpis(ei mitään reimoja yms turhakkeita)vaunuhaalari jossa ei kosteussuojaa.pojalla oli tutan toppis
 

Yhteistyössä