ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 Tammikuussa

Marianille ja Tipille iso :hug:

Tänään olin sitten np-ultrassa ja nyt selvis sitten la, elikkä se olis 14.8. Vaikka viime viikolla neuvolass laski et olis jo 24.7! Sanoin heti etten voi millään olla niin pitkällä kun mulla kierto yli 40 päivää, mut silti vaan piti laskea 28 päivän mukaan. Nyt sit menin ultraan ja viikkoja oli vasta 9+4 eikä sillon voi vielä mitata np, eli sain uuden ajan kahden viikon päähän. Mut ihanaa oli nähdä et siellä oli pieni vauva, sydän löi ja pikkuruiset kädet ja jalat oli alkanut kehittymään :heart:

Galluppiin: Naimisissa ollaan menty 7/05, esikoinen syntyny 10/06, meillä ollaan hitaasti edetty, seurustelemaan alettu syksyllä -98. Kyllä sukulaiset jakso kysellä millon häät on...
 
Aluksi heti voimia kaikille ikäviä uutisia saanneille!

Mulla olis sitten eka neuvola huomenna. Eipä siellä taideta mitään ihmeellsitä ekalla kerralla tehdä.
Mulla on pahoinvointi pahentunut. Oksettaa jatkuvalla syötöllä. Syöminen auttaa kyllä aika hyvin. Täytyy vaan miettiä, että mitä sitä viitsis suustaan alas laitta ettei paino alkais kauheasti nousta ja kaikki ruuat ei oikein maistu.
Galluppiin: Ollaan oltu kihloissa nyt 4 vuotta ja naimisiin mennään 30.1.2009. Kaikenkaikkiaan ollaan yhdessä oltu 5 vuotta. Ei onneksi olla kuultu mitään kommentia, että pitäis naimisissa olla ennen lasten tekoa. Mielessä kävi, että voi olla että ihmiset ajattelee että mennään naimisiin sen takia kun olen raskaana. (Päätettiin siis mennä naimisiin tammikussa tuossa lokakuun paikkeilla. Ensin piti olla isommat häät kesällä, mutta ei me sit haluta niin paljoo laittaa siihen rahaa niin mennäänki maistraatissa naimisiin). Sitten voi sanoa, että saa vapaasti laskea LA:sta että kutsutkin on tullu perille ennen kun tämä lapsi on alulle pistetty, jos joku siitä jotain vinoilee. En kuitenkaan usko, että sanomista tulee.

jenzka 7+3
 
Tipille voimia ja :hug: !!

Niin paljon tullut taas tekstiä että kaikkia en jaksanut lukea läpi ajatuksella :ashamed: Paljoa en olekaan tänne hetkeen kirjoitellut. Itsellä olo muuten mainio, väsyttää vaan niin paljon....
Eka nauvolakäynti ensi viikolla. Np-ultra menee tuonne helmikuun alkuun. Aioin mennä myös siihen veriseulaan. Nyt ois pakko jaksaa ja ehtiä lähtee ostamaan niitä mammahousuja. Yhdet mammahousut omistan ja niillä mennään+ yksillä tuulipökillä :LOL: Siis todella tyyylikästä...

Itse tässä tuumaan että mitenköhän tuo minun selkä taas kestää raskauden edetessä :eek: Viime raskausdesta jouduin jäämään sairikselle n. vko. 24, supisteluja ja selkä ihan tohjona. Työ kun on suurimmaksi osaksi seisomatyötä, ja pesupaikalla paha asento pestä hiuksia :/
En sitten yhtään enää muista miten se meni että. sainko miten rahaa ja mistä... Tai titty kelasta, mutta kun olen yrittäjä niin mitäköhän mulle maksetttin,ennen äippärahan alkua. Yhtään muista :whistle:

Galluppiin: Tavattu -00 ja kihloihin heti 3kk. jälkeen tapaamisesta.-01 syntyi esikko. -03 elokuussa naimisiin. -05 syntyi kuopus.

hellu+ pömperö 8+0 tai 8+5 tai jotain siltä väliltä...
 
Eilen oli täälläkin eka neuvola..kovasti sai lappusia ja ohjeita mukaan. Olikin todella mukava neuvolantäti, joten sinne on sitt kivaa mennä toistekin. Eipä siellä mitään ihmeellisen uutta tullut. Galluppiin..ollaan tavattu 01,menty kihloihin 05 ja naimisiin 07...Ite haluttiin tässä järjestyksessä, vaikkeipä sillä mitään merkitystä olekaan. Suurin osa kamuista on ollut kihloissa,kun ovat saaneet lapsia...eli se tuntuu olevan melkein yleisempää... :)
 
outiko

Saatko laskurin tehtyä?

Luotuasi haluamasi laskurin kopioi siitä kohdasta missä lukee
PseudoHTML, UBBCodeT or BBCode kaikki siinä alla olevassa laatikossa oleva teksti ja liitä se sitten tänne tähän kirjoitus laatikkoon.

Toivottavasti ymmärsit mun sepustukset, on huono näissä tietokoneasioissa :snotty:

Minerva
 
Voi Tipi. Halauksia. :hug: :'(

Gallupiin: naimisissa ollaan oltu 01/07 saakka. Ei ole kukaan kysellyt tai kommentoinut, sillä lähes kaikki tiesivät, että olemme yrittäneet lasta jo marraskuusta 2005. Tietysti välillä aina kyselivät, että kuuluuko uutta. Se tuntui musta vaan hyvältä. :)

Luminella ja matkustaja 10+2
 
VilmaV2: Juu, aika varmasti olen nyt päätynyt siihen ettei veriseulaa oteta. Ultrassa käyn, haluan että katsotaan kaiken olevan hyvin. Kävin ultrassa 7+1, niin siitä ei nähnyt muuta kuin että sydän sykki. Ei siis virtsarakkoja jne. Uskallan mittauttaa niskapoimunkin. Toivon saavani varmuutta siihen että kaikki ehkä on hyvin. Tuskin menen tutkimuksissa sen pidemmälle. Jos np on koholla, seuraillaan sitten vain ultrakuvia, ne kertoo paljon. tai en tee päätöstä vielä, kun ei onneksi tarvitse ja toivottavasti ei tule tarvitsemaankaan.

Tipille pahoittelut! Kova shokki tuo tietty on, on odottanut jo 2 kk ja sitten ei mitään. Tuulimuna kai sitten kyseessä.

Gallup: Olemme naimisissa. Mentiin esikoisen ristiäisissä 04/04. Seurusteltiin jo 06/93. Vähän pitkän kaavan mukaan. :)

tuu-tikki ja menninkäinen 7+6
 
Saako muuten raskauden aikana syödä mitään närästyslääkettä tai auttako joku kotikonsti närästykseen? Närästää vaan niin hirveästi! En ole koskaan syönyt mitään närästyslääkettä.

jenzka 7+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja jenzka:
Saako muuten raskauden aikana syödä mitään närästyslääkettä tai auttako joku kotikonsti närästykseen? Närästää vaan niin hirveästi! En ole koskaan syönyt mitään närästyslääkettä.

jenzka 7+3
Renniessä lukee, että voi käyttää raskauden ja imetyksen aikana. Mutta tulisi keskustella lääkärin kanssa ennen lääkityksen aloittamista. ???
 
jenzka: Rennietä voi käyttää raskauden aikana. On purutabletti ja paria eri makua, jossain oli kuitenkin makeutusaineena muistaakseni sakariini (mikä oli kai kielletty?) mutta apteekissa se selviää =)

Gallupiin: naimisissa 05/01 tyttö syntyi 12/05. Mulla taas kokemuksia niinpäin, että kun mentiin naimisiin, kysyttiin heti oonko raskaana
 
Rennietä voi käyttää raskauden aikana närästykseen. Itse popsin niitä viime raskauden aikana monta paketillista. Nyt ei ole onneksi vielä tullut tuota närästystä.
Särkylääkkeistä saa käyttää panadolia

Onko täällä tupakoivia odottajia?? Seuraa kysymys: saako raskauden aikana käyttää esim. nikotiinilaastaria?? (purkkaa en pysty syömään)
Tuo lopettaminen ei tunnu sitten onnistuvan millään, ihan raivona olen koko ajan ja pakko sitä sitten on röökille mennä vaikka omantunnon tuskat ovat hirveät sen röökin jälkeen :'(
Neuvolatätikin sanoi että pienempi paha tupakka on sikiölle kun se että on ihan raivona koko ajan. Yritinkin häneltä kysellä niistä laastareista, mutta ei osannut sanoa niistä mitään ja pyysi kysymään sitä lääkärineuvolassa joka on vasta ensi kuussa!!

Niin ja galluppiin vastaus: Avoliitossa ollaan elelty 10 vuotta eikä naimisiin menosta ole tietoakaan vielä :LOL:


Tuima ja rv 7+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mandy81:
Alkuperäinen kirjoittaja jenzka:
Saako muuten raskauden aikana syödä mitään närästyslääkettä tai auttako joku kotikonsti närästykseen? Närästää vaan niin hirveästi! En ole koskaan syönyt mitään närästyslääkettä.

jenzka 7+3
Renniessä lukee, että voi käyttää raskauden ja imetyksen aikana. Mutta tulisi keskustella lääkärin kanssa ennen lääkityksen aloittamista. ???
mul on parhaiten närästykseen auttanut gefilus piimä. Apua on ollu myös kun jättää närästystä lisäävät ruuat pois.
Yllätyksekseni kuulin ja testasin, niin raaka paprika auttaa närästykseen!
Mul oli esikonaikaan loppuraskaudesta ihan lääkitys tuohon närästykseen, kun meni niin pahaksi mahakipu, et piti istullaan nukkuta + syödä särkylääkettä! Mul on tuota ongelmaa ilman raskauttakin, ni saati kun maha kasvaa..
myös perunajauhovesi auttaa..
sekä soodavesi, maitohappobakteerit, gaviscon (mä en saa sitä alas, ku on niin karseen makusta),
 
mäki kokeilin tehä tuota laskuria, mut en osannu käyttää koko sivustoa.. :ashamed:
Suomenkielinen www.meilletuleevauva.net olis helpompi, mut ei jostain syystä toimi..
Galluppiin: seurusteleen alettiin 6/06 kihloihin 9/06, naimisiin 03/07, esikko synty meille melkein hääpäivä lahjaksi (2pv myöhemmin)
 
oma (.) ekaks.. :D toine neuvola takana, täyteltii nyt ne lippu laput ja otettii verikokeet jne.. ultrasivat myös taas,mahan päältä neuvolassa ku ei ole sitä emätin anturia olleskaa ja siellä se pikkuinen köllötteli ja sydän tykytteli edellee hienosti.. :heart:

painonmuutos 410g/vko
RR 116/63
U-prot +/- eli heikosti plussalla
U-gluk -
HB 134
syke ++

vauva vastas ultrassa tismallee viikkoa 8+4 mikä tänää pitäiski olla keskimääräsen kp28 mukaa.. että kaikki hienosti.. :) seuraavaan neukkuun menenki sit vasta 15-16 viikolla, koska ravaan nyt sielä äitipolilla ahkeraa ni turha neuvolassa juosta vielä kaupan päälle koko aika.. sen verran selkis et mun sairauden takia jne raskaus puretaa viimestää 38viikolla,ei jäädä lopun ongelmia odottelee sit.. jos sinne asti etes päästää,täti vaan toivotteli et pysyisi nyt vähän pidempää ku tää edelline.. :D että näinnikkäästi.. sit np-ultraa odotellessa...

Tuima täällä yks piinailee kaa tupakan polton lopetuksen kans.. mulla menee sellaine max 5 tupakkaa pvä enää mut tiukkaa tekkee.. :ashamed: en tiiä mikä siinä on et vaikka itkua melekee vääntää sieltä tupakalta tulon jälkee ni silti sinne on pakko mennä.. esikostakaa en pystyny kokonaa lopettaa,olin välillä pitkiäkin välejä polttamati mut niii.. :ashamed: :( :ashamed:

renniestä se oli mun paras kaveri rv 20 jälkee edellisessä raskaudessa.. närästi muute niiiiiiin pirusti sillo,sitrushedelmät oli kaik pahimpia mitkä sen aiheutti ja jos tuuppas mahan täytee ennen unille menoa..

peikko ja sintti 8+4
 
Täytyy varmaan huomenna neuvolassa kysyä vielä tuosta närästyksestä, jos neuvolan täti osais sanoa jotain. Vois varmaan sit sitä rennietä kokeilla.
En olekkaan kuullut, että raaka paprika vois auttaa. Kuulostaa vaan niin kummalliselta, mut jos se kerran todistetusti toimii niin mikäs siinä :) Paprika on ihan hyvää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jenzka:
Täytyy varmaan huomenna neuvolassa kysyä vielä tuosta närästyksestä, jos neuvolan täti osais sanoa jotain. Vois varmaan sit sitä rennietä kokeilla.
En olekkaan kuullut, että raaka paprika vois auttaa. Kuulostaa vaan niin kummalliselta, mut jos se kerran todistetusti toimii niin mikäs siinä :) Paprika on ihan hyvää.
Kysäse vain, mut kyl sä sitä rennietä uskallat kokeilla ja jos piimää vain saatat juoda, ni mulla auttaa parheaiten piimä. Sitä mä esikon aikaan yölläkin litkitin et ei meinannu litra päivälle riittää :D
 
mie kans polttaja, nyt ex polttaja. testin jälkeisenä päivänä poltin yhden tupakan töissä ja totesin, että ei saaturi tää käy päinsä.eikä oo tehny mieli edes sen jälkeen. ratkesin 2 v tauon (sitä ennen 10v takana) jälkeen viime elokuussa polttamaan, joten 4 kk kerkes tulla taas sauhuteltua. asenne ja päätös pitää vaan tehdä niin kyllä se siitä. tsemppiä lopettajille!!!

sissi ja papana 8+3
 

Yhteistyössä