ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 Tammikuussa

Ihan uskomatonta kun teiltä tulee juttua noin paljon :)
Mut mukava lueskella aina kun kerkee.

Muuramessa on tullu lunta parikyt senttiä.
Sekin on piristäny päivää...
Oon siivonnu koko piiiitkän päivän.
(onko muuten muista tullu siivous intoilijoita hermoonien ansiosta?)
Ja sit oon leikannut muutamat hiukset... (Yllätys!)
Ihanaa kun kaupatkin
oli kiinni niin on tullu vietettyä mukava koti päivä,
vaikka mies on tosiaan maannu
krapulassa kun olivat eilen viettämässä
varpajaisia kun sen paras kaveri sai eilen pojan :)

Eilen ville (mieheni) puhu KOKO päivän, kuinka
hieno asia on lapsen saaminen :)
Olin innoissani kun se oli niin innoissaan ja mietti
miten ihanaa onkaan sit kun siitä itestään tulee isä :)

Hyvillä mielin oon nyt kun on saanu levättyä
loman hyvin (kun ei ole enää pahoinvointiakaan).
Huomenna taas kouluun pitkästä aikaa.
Eikä harmita yhtään :)
Onkos täällä muita joilla on opinnot kesken?


Nannuz & Jerkku 14+5
 
pikkupeikko: älä hiero pistoskohtaa :D se klexane on verenohennuslääke ja hieromalla työnnät sitä ympäröiviin kudoksiin ja veri ohenee ja mustelma tulee. ei saa painaa yhtään :wave: ja jos kestät ni anna neulan olla hetki sisällä, jos vika tippa nousee pintaan se kirvelee enempi,tarkoitus olis että koko aine jää rasvan sisään.
 
kyllä, täällä on univaikeuksia :/ En meinaa saada illalla unta ja sit yöllä heräilen monta kertaa. Yleensä nukun kyl tosi pitkään, mut tänä aamuna heräsin jo seitsemältä vaikka olis tarvinnu vasta yhdeksältä herätä.
 
Tervehdys kaikille!

Huimasti tullut taas tekstiä :eek:
Mutta, uusille tervetuloa ja onnittelut!

Näistä yhteisöistä oli juttua, itse olen kirjoitellut kaksplus-kerhossa joskus, on ihan hyvä paikka sekin, mutta nyt äänestäisin vintagen ehdotuksen puolesta. Laitan yksäriä tässä kun ehdin ja joskus yritän sitten liittyä sinne.

Flunssa alkaa olla voitettu, viikko siinä meni ja kuume huiteli yli 38, joten aika heikko happi oli paikoitellen.
Tänään alkaa sitten normaalit arkikuviot, esikoisen "harrastukset" ja miehen työt.
Täytyy sanoa, että ihanaa, kun arki alkaa. :D

Painonnoususta oli juttua, itsellä tuli esikoisesta liki 30kg ja ei ole kyllä yhtään lähtenyt helpolla, laitokselle taisi jäädä just vauvan verran...
Joten viistoista kiloa olis esikoisesta jäljellä. Nyt elän toivossa, ettei painoa ihan noin hyvin tulisi. Itseasiassa näillä viikoilla oli esikoisesta tullu 5-6 kiloa JO. Tupakanpolton korvikeeksi kävi syöminen ja paha olo pysyi kurissa kun söi koko ajan... :kieh:
Nyt ei painoa vielä ole tullut, taitaa olla pikemmin ollut kilon verran jossain vaiheessa alempana, nyt ihan vakiolukemassa. Ja siinä saisi pysyä vaikka loppuun asti. Ehkä joskus vielä saan painoindeksin takaisin 21, jossa se oli ennen esikoista...

Mutta, se nouseeko paino on pieni murhe, itselläni ainakin olisi pienempi lähtöpaino jos liikkuisi enempi ja söisi terveellisemmin. Mutta, joskus sitten. :whistle:

Treelo 11+3
 
Huomenta!

On näköjään tuo pahoinvointi tullut osaksi mun aamurutiineja. Joka aamu ennen töihin lähtöä pitää käydä vähän lausumassa einoleinoa vessanpöntölle. Ja sitten vaan menoks :D
Tänään oli kyllä ikävä pyöräillä töihin, kun oli lähemmäs 20 astetta pakkasta.

Nyt sitten toivotaan ettei tarttis työpäivän aikana rynnätä vessaan ykälle.
 
Nyt on nettipimennot vietetty ja uus vuosi vaihettu!! Jestas että te ootte kirjotellut..taas on tullu uusia ihan hirveesti ja kaikkia juttuja en oo kerinny lukemaan ku 9 sivullista tavaraa tullu sitten viime kirjottelun.. joten heippa vaan kaikille uusille.. :)
Tänään oli eka neuvola ja viikkoja 9+6..en sit jaksanu enää töihin mennä ni oon kotona tän päivän..ihanaa saa rauhassa siivota ku neiti on hoidossa :) Illalla ois klo:18 se ultra yksityisellä...jännittää...Pidättehän peukkuja että kaikki on hyvin..mua niin oikeesti pelottaa et mitä jos siel ei ookkaan sykettä... :( neuvolasta sain pissapurkin ja ne testituubit himaan et pitäs tälläviikolla ottaa se pissanäyte virtsatieinfektion varalta ja kiikuttaa labraan. Onko muillakin tällänen systeemi? että testataan odottavat äidit infektion varalta?? ihan uus juttu mulle...ei esikkoa odottaessa 06 ollu tällästä..
Noh jaa..mä kömmin viel hetkeks nukkumaan :) kun kerta voin..sit ylös ja tiskaamaan ja siivoomaan..

Starre ja hippunen 9+6
 

Täällä olisi yksi odottaja lisää elokuisiin. Testi on tehty jo joulukuun alusta mutta en ole uskaltanut liittyä mukaan parin vuoden takaisen keskenmenon takia. Tänään kävin ensimmäistä kertaa neuvolassa ja viikkoja on 9+1. Laskettuaika on siis 11.8. Uskon, että saattaa ekassa ultrassa vielä muuttua. Olemme miehen kanssa kummatkin 25-vuotiaita ja Etelä-Suomessa asustellaan. Hyvinkäälle olisi tarkoitus mennä synnyttämään, jos kaikki menee tällä kertaa hyvin. Melkein kaksi vuotta on tätä odotusta odotettu.

Päksäkkä 9+1
 
Täällä on myös univaikeuksia! Ei meinaa millään saada illalla/yöllä unta. Nyt noin viikon verran oon saanut unta vasta 3-4 aikaan yöllä/aamulla!! Onneksi esikoinen antaa nukkua kuitenkin pitkään, herätään yleensä 11-12 aikaan :D Tänään tosin oli poikkeus kun remonttimiehet tuli puol8 aamulla |O

Starre täällä pidetään peukkuja!! =)

Ja tervetuloa uusille!! :flower:


Tuima ja rv 7+0
 
Huomenia :)

Taas ollut oireeton aamu..tuntuu ihan hassulta, kun on niin jo ehtinyt tottua kaikkiin erilaisiin oireisiin..pääosin pahoinvointiin.
Meilläkin neuvolan täti antoi pissapurkin ja testituubit ja labraan ne pitäs sitte kiikuttaa. Huomenna ajattelin asian hoitaa :)
Nyt on alkanut jo jännittämään eka ultra...pelottaa jos elämää ei olekkaan, kun oireetkin loppuivat näin seinään :/ saa nähdä.
Eilen sain hampaat paikattua ja suu oli niin puuduksissa. Onneksi se on nyt ohi :D

Emmi ja Tinttana 9+3
 
Lueskelin tuossa että ihmiset ovat jo varanneet np-ultria sun muita ja minä vasta odottelen ensimmäistä neuvolakäyntiä, joka on 13.1. No toisaalta ei minulla mikään kiire ole neuvolaan. Toista odottelen ja tämä raskaus on erittäin toivottu ja odotettu. No ehkä minäkin joskus sitten niihin ultriin pääsen. Ja jos en pääse niin sitten menen yksityiselle=) Listaan minn kohdalleni voi lisätä iäkseni 27v. joka täyttyy maaliskuussa ja synnytyssairaalaksi Naistenklinikan.

Minulla oli tuossa parisen viikkoa sitten oikein kunnolla pahoinvointia, mutta sitten se yhtäkkiä loppui. Olen kovasti ihmetellyt sitä. Toivottavasti ei ole tuulimuna. Kuiten minulla muita oireita on, joten taitaa tulla tästä raskaudesta helpompi, koska ensimmäisen kanssa minulla oli aivan kauheat pahoinvoinnit. Kyllä nykyään tulee tuota mahaa katseltua peilistä ja siliteltyä paljon. Ja olishan se tietenkin kiva jo päästä siihen ensimmäiseen ultraan jo.

Noora ja pikkis rv 8+?
 
Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
pikkupeikko: älä hiero pistoskohtaa :D se klexane on verenohennuslääke ja hieromalla työnnät sitä ympäröiviin kudoksiin ja veri ohenee ja mustelma tulee. ei saa painaa yhtään :wave: ja jos kestät ni anna neulan olla hetki sisällä, jos vika tippa nousee pintaan se kirvelee enempi,tarkoitus olis että koko aine jää rasvan sisään.
tiiät sä mulle ei tullu ollenkaa mustelmaa?? iha sellaine et ei sitä ni ko edes huomaa.. se helepottaa kummasti kihelmöintii ja nipistelyyn ku vähän sitä pistos kohtaa pyörittää.. onks se sit ni ko kiellettyä?? :eek:

mä ajatelin vetää tänää kerrasta poikki röökaamisen.. en mee enää edes aamu savuille.. :kieh: kyllä tää on hankalaa muute oikeesti lopettaa röökaaminen vaikka kuinka ajattelee asiaa pienen kannalta jne.. :( en esikostakaa saanu kokonaa lopetettua ja se härmitti sit jälkee päin.. nytki on ollu joka savujen jälkee älyttömän huono mieli... :ashamed:

sellaisia...

peikko ja asukki 7+5
 
Iloisia uutisia ultrasta! Sydän sykki ja kaikki ok! Pituus 10,8 mm, joka vastaa viikkoja 7+2. En vaihda kuitenkaan tuota LA:aa, sen ehtii tarkentaan vielä moneen kertaan!

Luen teidän jutut myöhemmin, nyt oon koulun koneella ja kiire lukemaan!

Onnesta soikea Lymypiilo 6+6
 
Onko täällä ketään Elixian jäseniä ?? Eikös sen jäsenyyden voi irtisanoa, kun on raskaana? Ainakin niin olen ymmärtänyt. Itse en enää jaksa siellä käydä ja vuoden jäsenyyttä ois jäljellä vielä 4kk. Tietääkö kukaan, miten tää käytännössä tapahtuu ja mitä todisteita raskaudesta pitää olla?


outiko 10+1
 
Me käytiin tänään varhaisultrassa, ja nähtiin pikkuinen ensimmäistä kertaa! Sydän löi vahvasti, ja pikkuinen oli jopa muutaman päivän vanhempi, kuin mitä ajateltiin. Vastasi nyt viikkoja 8+2. 17,7mm pituutta.. Syke siis näkyi vahvasti ja pikkuinen liikutteli meille jalkojaankin. ;) Ihana helpotuksen tunne. Nyt minultakin voisi lisätä lasketuksi ajaksi 15.8 ja sairaala on OYS.
 
Hei,
täällä plussattiin aatonaattona ja menossa ois 7.viikko. Helistimen ja Vau:n laskureiden mukaan laskettu aika ois 31.8-1.9.

Oireita ei pahemmin ole. Herätessä kun sokeritasapaino on alhaalla niin pitää juoda nopeasti mehua ettei ala etoa, tissit on turvonneet ja en saa oikein kunnolla nukutuksi jostain syystä, muuten ei päivisin tunnu missään. Ehkä kroppa ihmettelee sitä vilkastunutta aineenvaihduntaa eikä osaa nukahtaa.

Eka neuvola-aika pitää soittaa huomenna (känny unohtui kotiin tänään), niin ehkä tämä sitten konkretisoituu.
 
heipä hei, kuulkaas täällä karmee paniikki ja ahdistus. Mulla oli joulun aikaan oikein piikki tossa pahoinvoinnissa mut nyt, siis ei mitään. Pahoinvointi loppui kuin seinään....tää on ihan kauhee tää fiilis. Miten teillä muilla jotka ootte suht samoilla viikoilla?

Viikko ultraan :eek:

tipi ja masu 10+4 (neuvolan mukaan)
 
marjonetti
Hei vaan kaikille ja onnea odotukseen! Listalle mielelläni osallistuisin seuraavanlaisilla tiedoilla: itsellä ikää 26v., kolmas tulossa, kaksi tyttöä entuudestaan: 6v. ja 2v., l.a. 30.7 ja synnytyssairaala MHSO (tai suomeksi lyhenne on kyllä MTHA, mutta käyttäkäämme nyt ruotsinkielistä lyhennettä, kun se kuitenkin sairaalan/alueen pääkieli on :)). Tuliko tässä kaikki listausta varten tarvittava info? (Ja vähän ylimääräistäkin :p ) Lisää esittelyä minusta issestäni löytyy profiilista, jos jotakuta sattuu kiinnostamaan. :)

Viikkoja täällä tällä hetkellä... odottakaas... *etsiikalenteriaan*... ööö 10+6. :) Hassua kun esikon kanssa muisti kaikki ajankohdat suurinpiirtein sekunnilleen ja nyt joutuu kaivamaan apuvälineitä muistaakseen edes yksinkertaisimmat päivämäärät. Niin alussa vielä odotus muutenkin, että unohdan usein olevani raskaana! :LOL: Aiemmilla kerroilla raskautta on miettinyt pitkin päiviä ja nyt sitä vain unohtelee - vanhuus! :D Tärkeähän tämä silakka toki on, niin kuin edellisetkin ipanat - itse ei vain enää jaksa / ehdi vouhkata niin paljon. ;)

Viikoilla 7+6 käyty ultrassa kurkkaamassa pikkusilakkaa ja 9+6 oli ensimmäinen nla, jolloin kuunneltiin jumputusta tahdilla 170x/min. Ihanaa. :) Ensi maanantaina 12.1 on sitten np-ultra ja samalla kaksoisseulaan kuuluva verinäyte, joten siinä seuraava konkreetti etappi odotuksessa.

...Ja konkreettisuudesta puhuttaessa: masua on enää vaikea pitää piilossa! Tämä on kuitenkin jo kolmas venytys kohdulle ja olen muuten kokolailla hoikka ihminen. Äitiysfarkkuja siis pidetty viikolta 6 lähtien. :LOL: Kauaa ei tätä enää vaatteilla salailla, ehkä sitten muistaa jo itsekin asian helpommin. ;)

Hyvää vointia teille kaikille!

marjonetti + silakka 10+6
 
Tervetuloa uudet; Kuuttis, Päksäkkä, Timjami77 ja marjonetti! Lisäilen teidät listaan.

Onnea mukavia ultrakuulumisia saaneille! :heart:

Itse tulen juuri Np-ultrasta. Vilkas leijonanpentu näkyi ruudussa. Heilutti käsiä niin vimmatusti. Täti ei meinannut saada millään kuvaa oikesta kulmasta, kun nappula heiluin kuin heinämies. Lopuksi vielä vilkutti meille toisella kädellä. :) Mittaa oli 3,66 cm. Ja laskettuaika on nyt 3.8. niinkuin menkkojen mukaan aluksi laskettiinkin. Ihan ihmeellistä. On se varmaan kohta uskottava, että pieni ihminen se tuolla masussa häärii. Oon yhtä hymyä! =)

Mandy ja nappula 10+2
 
Moikka kaikille =)

Täällä on ollut puhetta noista uusista ryhmistä joita on perustettu useampiakin, niin mun mielestä on ihan turhaa yrittää laittaa meitä kaikkia yhteen ryhmään, koska meitä on jo reilusti yli sata kirjoittelijaa. Kaikkiin ryhmiin riittää varmasti tulijoita ihan tarpeeksi asti =) Eli mun mielestä tehdään kaikki niinkuin itsestä parhaalta tuntuu, voihan sitä liittyä vaikka kaikkiin ryhmiin jos siltä tuntuu ja aikaa riittää =) Itse kuulun yahoon ryhmään ja aijon siellä pysyäkkin. Yks ryhmä tämän pinon lisäks riittää oikeen hyvin :D





Hudjuke 9+6
 

Yhteistyössä