ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 Tammikuussa

Onpas moni lähössä matkalle!! Itseasiassa mun mies juuri ehdotti että pitäskö vielä keväällä käydä vaikka pitkä viikonloppu Pariisissa tai jossain kahdestaan..Mut jotenki oon tosi arka lähtemään "tässä tilassa" :LOL: mihinkään ulkomaille. Ehdotin et jos mentais vaik vaan Tukholmaan päiväks, oishan sekin jotain. Ja sielt löytys varmaan aika paljon osteltavaa.. :)

Mammavaatteita Mun oli pakko käydä lauanataina ostamassa ekat mammahousut. Ostin sellaset perus mustat housut, olipas kiva olla töissä kun ei ahdistanut yhtään vaikka maha alko iltapäivällä turpoomaan..

Tikru&muut syöpöt :LOL: Täällä ilmottautuu yks herkkusuu. Mulla on vähän huono omatunto syömisestä. Mulla on koko ajan nälkä, eikä se nälkä tosiaan lähe millään mandariinillä!Äskenkin tuli vedettyä puol pussia ranskiksia.. :ashamed: Mut ku ite haluaa tolla ruoalla siirtää pahaa oloa, mikä tulee heti jos on nälkä..En oo ees uskaltanut käydä vaaalla..

Vintage Laitan yksäriä tosta groupista, mä tulisin ainakin mielelläni..

Yahooseen en ainakaan vielä ehtinyt tutustua..

Aurora 8+5
 
Täällä myös yks herkkusuu. Apua. Oon nyt joulusta asti syöny joka päivä karkkia/suklaata/sipsiä tai popkornia. Noh, jospas se taas tasaantuu, kun lähden keskiviikkona kahden viikon loman jälkeen töihin. Huokaus. Samoin tuo liikunta on ollu vähän vähemmällä parin viime kuukauden aikana. Oon Elixian jäsen ja normaalisti oon käyny 2-3 krt viikossa jumpalla. Jospa sinnekin intoutuis taas, kun arki koittaa.

Kaksi yötä np-ultraan. :) Jännittää jo. Vaikka varhaisultrassa näkyikin sydän, niin silti... :)

Mandy ja nappula 10+1
 
ohhhoh ja voi voi...
pitäs päästä huomenna aikasin ylös, mut ei tuu uni ei sit millään...
täällä sitä kukaan taas ties mihin saakka
ja huomenna nukutaanki sit 12 asti.
baarihommat ja loma on tehny tehtävänsä...
keskiviikkona pitäs kuitenkin jaksaa pirteenä lähtee kouluun....
saas nähä miten käy...
ja jotenkin ei ees malttais nukkua kun pyörii vauva
jutut niin tiivistii mielessä....
sitä vaan lueskelee täällä juttuja ja toivoo,
että ois joku jonka kanssa höpötellä
kun kuitenkin on niin paljon samassa vaiheessa olevia,
joilla luonnollisesti pyörii samoja ajatuksia mielessä?

onko teillä herkkusuilla mitään tiettyä mitä tekee aina mieli?
mulla tekee mieli usein minttu puffet jäätelöö JA KINDERMUNIA :D
ihan uskomatonta miten on aikuisen ihmisen
PAKKO saada KINDERMUNIA välillä :kieh: :headwall:
muuten tulee loppu, jos ei saa :D
sit kiiwit on sellanen mitä on vaan yksinkertasesti
saatava ainakin aamuisin, muuten ei lähe päivä hyvin käyntiin :)
 
Mulla vähän päinvastoin noitten herkkujen suhteen. Aina oon ollu kova syömään makeeta ja varsinkin suklaata, mutta nyt maistuu hedelmät! Ja niitä pitää saada koko ajan. Töissä käyn vähänväliä laukulla napsimassa klementtiininpaloja, jotka jo aamulla oon valmiiksi laittanu että saa nopeesti :D Odotan vaan kauhulla sitä aikaa kun taas suklaa maistuu, eikä yksi suklaalevy päivässä riitä..

Mulla oli sunnuntaina ja maanantaina tiputtelua ja soitin neuvolaan. Sanoivat ettei voi mitään, terveyskeskuksesta voi yrittää varata aikaa.. oon vähän pettyny tähän järjestelmään :( Monilta oon kuullu että pääsee lääkäriin jos on vähänkin huolissaan jostain. Täällä vaan sanotaan ettei asialle kuitenkaan mitään voi. No onneksi mulla parempi olo nyt eikä tiputtelua.
 
niin se kai osittain menee,
että sitä tekee mieli, mitä keho periaatteessa tattee.....
näin oon ymmärtäny.
hedelmistä saa niitä vitaviinejä esim.
sit tuntuu ku ite oon hoikka, et
tulee ehkä siks syötyä herkkujakin,
että sais vähän jtn ympärilleen.


onko sulla misu75 paljon viikkoja?
aika ihme kun ne noin sano neuvolasta?
vissii tätillä huono päivä tai jtn :/
 
tuu-tikki täällä kaksplussan sisällä voi myös perustaa oman salaisen kerhon, johon kirjaudutaan omalla nicillä + kerhonperustajalta saadulla salasanalla!
Siellä voi "keskustella" samaan tyyliin, mitä täällä yleisissäkin osioissa, sekä liittää kuvia ja kertomuksia! Ite pariin sellaiseen kerhoon kuulun.. on sinänsä mukavia, kun ei tarvi rekisteröityä erikseen..
 
Mulla on omien laskujen mukaan nyt rv10+0. Kävin ennen joulua yksityisellä kun epäilin keskenmenoa (tai oikeestaan olin varma km:sta), mutta siellä olikin pikkuinen ja lääkäri laski viikoiksi koon perusteella sillon 7 vk. Ei kyselly kuukautisista, paitsi sano että viimesimmät kuukautiset ei oo voinu olla sillon kun sanoin, koska siitä oli vasta 30pv. Sanoi kyllä että mulla voi olla koko raskauden ajan vuotoa kuukautisten aikana, mutta nyt ei pitäis ees olla sellanen aika. Viimeksi kun odotin, asuin Vantaalla ja niinkuin jo kirjoitn neuvolantäti ei tiennyt mistään mitään. Mutta siellä se täti aina sai mulle ajan neuvolalääkärille heti kun lääkäri seuraavan kerran oli paikalla (no ei mulla montaa kertaa ollu tarvetta). Täällä ei taideta tuntea koko neuvolalääkäri käsitettä :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja misu75:
Mulla on omien laskujen mukaan nyt rv10+0. Kävin ennen joulua yksityisellä kun epäilin keskenmenoa (tai oikeestaan olin varma km:sta), mutta siellä olikin pikkuinen ja lääkäri laski viikoiksi koon perusteella sillon 7 vk. Ei kyselly kuukautisista, paitsi sano että viimesimmät kuukautiset ei oo voinu olla sillon kun sanoin, koska siitä oli vasta 30pv. Sanoi kyllä että mulla voi olla koko raskauden ajan vuotoa kuukautisten aikana, mutta nyt ei pitäis ees olla sellanen aika. Viimeksi kun odotin, asuin Vantaalla ja niinkuin jo kirjoitn neuvolantäti ei tiennyt mistään mitään. Mutta siellä se täti aina sai mulle ajan neuvolalääkärille heti kun lääkäri seuraavan kerran oli paikalla (no ei mulla montaa kertaa ollu tarvetta). Täällä ei taideta tuntea koko neuvolalääkäri käsitettä :/
Onko teillä siellä tk:ssa ultraa? Ku meillä täällä ei sitä, ole. Ni mul vois käydä samallalailla.. et jos ei ole ultaa ei lääkäri voi hirveesti mitään tehdä.. tietty lähettää pkl:lle mut eivät sitäkään taida mielellään tehdä, jos ei kipuja tms.
:hug: se on karsee olla kun on huoli, eikä pääse tutkimiuksiin..
 
Matkustamisesta esikkoa odottaessa kävimme Thaimaassa, hienosti meni matka, vaikka ilman rokotuksia sinne lähdinkin, oiskohan viikkoja mulla ollut tuolloin n. 13-14, kaikkea söin, kunhan kypsää oli =)

maaliskuu ja pikku-onni 8+3
 
Ei oo ultraa tk:ssa, joten lähete ois ainoo mitä pystyisivät tekemään. Ens maanantaina eka neuvolakäynti ja sillon kyllä haluan että ne sydänäänet edes yritetään kuunnella (kai niillä nyt sellanen laite sentään täytyy olla :eek: )
 
Moikka!

Mä olisin myös tän kaks plussan kerhon kannalla on kätevämpää kun kaikki ois samalla sivulla.

Kiva että muillakin on selkäkipuja. Eilen pidin sitä Anitan tukivyötä ja ostin uuden tyynyn, ni johan on heti parempi.

Onko kukaan matkustanut esim. Espanjaan silleen et on kaks kuukautta laskettuun aikaan? meillä ois sellanen reissu tiedossa kesäkuun alussa. Nyt on tosi vaikea sanoa missä kunnossa on sillon, mutta oon ajatellut selviäväni.
 
Jospa mekin lähdetään tänne pinoon mukaan, toiselle foorumille ollaan jonkin verran kirjoiteltu :) Eli ensimmäistä täällä odotellaan, nyt viikkoja 7+4. Itse olen 20 vuotias ja synnärinä olis tuo oas, jos listaan lisätään :) la. alustavasti 21.8. Ensimmäinen neuvola on maanantaina 12. päivä ja kokeillaan jo ultrata jotta asusteleeko siellä masussa oikeasti joku.. Pahoinvointia ja yleistä etovaaoloa on kyllä ollut aivan riittävästi...
Ja joku kyseli jotain runoa, me laitettiin vanhemmille jouluna tällainen

Nyt kuiskaan matkaan tuulen,
suuren pienen salaisuuden
On massussani pienet sormet sekä varpaat
Nyt sen jo varmaan arvaat
On onnemme suuri ja rajaton
Meille vauva tulosa on
 
On taas mennyt pari päivää, etten ole ehtinyt käydä täällä ja koitin tuossa pikaisesti lukea kuulumisia.
Minäkään en oikein ymmärrä tuota Yahoota :| Minusta ainakin ois kiva jatkossa jutella täällä(kin).
Eilen alkoi taas oksentelu, kerkesi olla jo viikon poissa. Töihin silti menin, vaikka tuskallista olikin.

Töissä kertomisesta Mä en oikein tiedä, missä vaiheessa kertoa. Tietysti vois olla hyvä jo melko pian, koska joudun kuitenkin välillä olemaan pahoinvoinnin takia poissa. Ettei aiheuta ihmetystä. Meillä alkaa vaan YT:t tammi- helmikuussa ja porukkaa joutuu sitten jonkun verran pois. Pelkään, että jos kerron raskaudesta, niin se heikentää mun asemia työpaikalla. Vaikka niinhän se ei saa olla.

Ultrasta
Mulla on 13.1 eka ultra ja hirveästi kysymyksiä koskien sitä. Tehdäänkö se eka ultra miten? Siis kun oon kuullut, että osalle tehdään alakautta? Niin ja onkos siinä mitään, mitä tulisi ottaa huomioon ennen sinne menoa? Help :D

outiko 10+0
 
Toivottavasti vielä mahtuu mukaan. Olen lukenut näitä juttuja ja huomannut, että löytyy samanlaisia kokomuksia muiltakin. Ei ole oikein vielä tajunnut odottavansa, kun ei ole
muuta varmuutta, kuin itse tekemä raskaustesti, joka näytti plussaa 10.12. Olen itse 33v ja esikoista odottelen. Tuleva synnytyspaikka on K-HKS. Netistä löytämäni laskurin mukaan laskettuaika olisi 19.8, eli pikku leoo odotellaan. Huomenna on ensimmäinen ultra yksityisellä ja neuvola olisi ensi viikolla...jännittävää..

Innaliina rv 8+3
 
Täällä taas hirveä väsymys. Ei millään meinannut saada itseään sängystä ylös ja sohvalle sitten päätin mennä ja peiton raahata mukanani.
Tuntuu että vaikka miten paljon nukkuis, niin silti aina väsyttää :(
Eikä mitään saa väsymyksen takia aikaseksi.
Kahteen päivään ei ole nyt ollut ollenkaan pahaa oloa eikä yököttelyä.
Jotenki sitä ajattelee heti kun oireita jää päivisin puuttumaan, että onkohan kaikki varmasti hyvin..toivon mukaan olis:)

Eilen ensimmäisen kerran tän raskauden aikaan teki mieli pitsaa...mies sitte meni kauppaan ja teki pitsaa..että oli hyvää.
Karkkia on tehnyt mieli, mut ei päivittäin. Suklaata en ees pysty syömään, ennen kyllä suklaa on maistunut.
Nyt pitäs mennä hammaslääkäriin, kun on tullu reikä :( hampaiden harjauksen etomisesta kärsin siis raskauden takia..sekin on neuvolan tädin mukaan todella yleinen oire..tuntuu kyllä hassulle. Noh, jos ne ois hammaslääkärissä helliä...mie en tykkää yhtään mennä sinen :(

Tervetuloa uusille ja onnea raskauteen :heart:

Emmi ja tinttana 9+2
 
ei o meinannu millää taa skoneelle keretä ku on hommaa kamalasti ollu.. :D

eilen oli sit ultra siellä se pieni sydän pomputteli.. :heart: laskettua aikaa ei mitenkää määritelty tms et se on sit 11.2 olevassa ultrassa, missä samalla tehdää se np-ultra.. mulla on sit hiukka tuota ravaamista äitipolilla, on tuo helmikuun ultra sit onkin jo rv 15 seuraava, sit 16-18rv ja 20rv jne.. et ihan tarpeeksi saa ultrissa siis juosta.. seuraavat todella tiiviisti nyt sit raskautta juu.. Klexan lääke aloitettiin eilen, ekan piikin tökkäsin masuun illalla.. :( kyllä on kurjaa tuo pistely..ite pistäminen ei satu, mut se aine kirvelee ja polttelee kivasti ja sillai nipistää siitä pistos kohdasta.. ja oikein ihanan mustelman saa joka pistoksesta.. :'( sellainen kahen sormen pään kokoinen mustelma jää siitä aineesta.. on kipiä.. :ashamed: että sellaista meillä.. ultra laite oli tosi huono siellä sairaalassa ja sain vielä sellaisen erikoistuva lääkärin sit hoitamaa.. meinas järki mennä, puoli tuntia olin jalat levällää ku se yrittii pää-perä mittaa ottaa kun ei osannu laitetta käyttää.. -huoh- :eek:

ni ja suuret pahoittelut vielä niille jotka tippunut... :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

sit kyselisin et kui moni meinaa mennä 4D ultraan?? mä kävin esikoisesta ja menen tästäkin vaikka paljon ultria onkin.. se on aivan mahtava kokemus ja saa ni ihanan muiston ku levylle tallentavat sen ultran.. :heart: ja se et kui moni meinaa kysyä sukupuolta??ite meinaan kyllä kysyä etukäteen.. :D esikosta tiesin kans puolesta välin asti kumpi siellä majailee.. =)

sellaisiapa tänne päin.. pitääpä lähtee jatkaa siivoamista ennen ku esikko kotiutuu mummun luota.. tällä mammalla oli eilen synttärit, tulis it 24v mittarii.. esikko meni si mummun luokse ni pääs mamma ukon kans syömää jne.. kivaa oli ja sai nukkua piiiiitkää aamulla.. =)

peikko ja masu-asukki 7+4 :heart:
 
Outiko se kyseli ekasta ultrasta.. mulle tehtiin ainakin viimeksi eka ultraus ihan mahan päältä. Varmasti riippuu niin paikasta ja niistä koneista, miten tehdään missäkin.

Mäkin sain raahattua eilen itteni salille ja oli mukavaa =) Oli tarkoitus mennä sitten vielä uimaan, mutta josko sitten loppuviikosta, jos miehellä on vapaata. Mies lähti tänäänkin töihin, mutta onneksi on vaan päivän reissu, tulee yöksi kotiin. Painosta... mulle tuli viime raskaudessa jotain 25 kiloa lisää, nestettä kertyi loppuvaiheessa aika paljon. Laitokselle jäi yli 15 kiloa, mutta ennen kuin tämä raskaus alkoi oli edellisestä raskaudesta jäljellä jotain 8-10 kiloa. Nyt yritänkin siis ettei lisäpainoa tulisi aivan niin paljon, kuin viimeksi. Mutta tuntuu jo nyt, että painoa on tullut huimasti lisää :| Sitä vaan tulee, vaikka liikun enkä herkkujakaan juurikaan syö. Yritän josko ei tulisi ainakaan yli 15 kiloa, mutta eihän sille voi mitään jos tulee. Kesällä luultavasti kertyy taas nestettä, mikä turvottaa. Viime kesänkin kuljin yhillä ainoilla varvassandaaleilla pari kuukautta, kun ei muut kengät menny jalkaan :LOL: Hyvän asian puolestahan ne ylimääräiset kilot tulee ja mieskin on ihanan kannustava.

Matkustelusta. Meilläkin oli tarkoitus lähteä nyt keväällä ulkomaille, mutta lähdetäänkin vasta vuoden päästä keväällä. Nyt tais pikkumies herätä..

Helmiir ja pikkukakkonen 8+6
 

Yhteistyössä