ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 Tammikuussa

SUKKAPARI&KIANA: Siis mikä 2plus-kerho?
Mä en tajunnut esikoisen aikaan liittyä yahooseen, tai liityin sit aika myöhä kun poika oli jo maailmassa ja se sitten hyytyi kun ihmiset ei olleet "tuttuja". Kakkosen kanssa olen yahoo listalla miltei alusta alkain tai jotain vk 15 ja musta se hyvä ja yksityisyys on varmaa. Sen sisällä voi pitää galluppeja ja sopia tapaamisista jne. Liittyykää ihmeessä tonne leijonanpentuihin, aika hauska eloleo siellä nimessä myös vilahtaa.

Ulkomaille meinaa monikin. Meillä oli tarkoitus lähteä nyt tammikuun lopulla, mutta kun ei oltu valmiiksi varattu niin nyt ei sit lähdetäkään.

MUUTAMA VINKKI MATKUSTELUUN: Lennolle tukisukat ja kannattaa liikkua usein koneessa. Pitkiä lentoja ei kyllä suositella, veritulppa kai se riski on ja usein lentämistä nyt ylipäänsä kannattaa välttää, niin ne lentoemotkin jää pois lentotyöstä kun raskaaksi tulevat, yleensä.

Sitten kannattaa seurata tarkemmin mitä siellä suuhunsa laittaa ja missä. Itse sain viime raskaudessa portugalin tulijaisena lievän vatsataudin. Se osottautui salmonellaksi. Eli jos tuolla reissussa turistiripuli yllättää, niin itse ainakin tutkituttaisin kotimaassa mikä pöpö/ruokamyrkytys se on. Tulee kyllä ammattini puolesta tuo tutkimus itsellä ja neuvola sit varmaan opastaa onko tutkimukset muilla tarpeen. usein niistä ei ole väitöntä vaaraa sikiölle/vauvalle, mutta ei se ainakaan hyvää tee jos äiti yökkii monta päivää ja kakki ravinteet katoaa elimistöstä pitkäksi aikaa. No se listeria ainakin on vaarallinen myös sikiölle.

Egyptissä on valitettavasti niin erilainen bakteerikanta ja hygienia, että olikohan se jopa 60-70% suomalaisista turisteista, jotka saa vatsataudin. :( Hyvä vinkki on siis et menee 2 vk matkalle, toisen istuu pöntöllä ja toisen nauttii. ;) Kaukokohteissa monissa sama vika, eli helposti saa mahataudin. Myös rokotukset pitäisi olla aikalailla valmiina, kaikkia ei voi laittaa raskaana ollessa!

Sitten on ne kulkutaudit mm. malaria ja toksoplasmoosi. Ne kannattaa tsekata missä on riskiä enemmän. Malariariskiä ei kannata ottaa, eli mennä maihin missä sitä on. Siltä on paha suojautua ja se on vaarallinen. Kulkukissat kannattaa kiertää kaukaa toksoplasmoosin vuoksi.

Mulla tekisi mieli jonnekin matkalle, mutta haluaisi myös poistaa raskaudesta kaikki ns. turhat riskit...vielä ei ole tuhoon tuomittua ajatella espanjaa tai kreikkaa huuhti/toukokuussa. Ehkä ei kuitenkaan. Vaikka olisi se helppoa nyt mennä kahden 3 ja 5 v. kanssa, ensi syksynä lapsia on jo 3 kpl...mut se nuorin kulkee miltei ilmaiseksi... ;)

tuu-tikki ja menninkäinen 6+5

tuu-tikki ja menninkäinen 6+5

 
Hei!
Täällä ilmottautuu uusi odottaja mukaan. :wave:
Olen 31-vuotias, synnytyssairaala tulee olemaan SEKS ja odotan toista lasta (esikoinen 10/06). LA on vielä epäselvää koska kuukautiset todella epäsäännölliset. Neuvola aikaakaan en ole vielä saanut varattua :ashamed: vaikka plussannu olen jo melkein kuukausi sitten, no jos sais aikaseks kun arki koittaa.
Jotenki tärppäs tämä toinen raskaus niin nopeaa verrattuna esikoiseen et olen ollu aivan ihmeissään voiko olla totta :)
 
Tervetuloa Hanksuli , denise ja tiltaltti! :flower: Lisäsin teidät listaan. Onnea plussasta! :heart:

Suuri hali adamalle! :hug: Jaksamista sinne.

Mä kävin tänään ihmettelemässä H&M:n mammaosastoa. En kylläkään ostanu vielä mitään. Mahaa kun ei ole tullut yhtään. Illalla vaan turvottaa, mutta aamumahasta ei vois uskoa, että asukkia kasvatellaan. Sokokselta tein hyvän neuleostoksen puoleen hintaan. Sellanen Mexxin musta pitkä neule, jossa on mahavaraa.

Eilen kerrottiin meidän läheiselle kaveripariskunnalle vauvelista. Olivat jo tätä uutista odottaneetkin. :) Työnantajalle kerron ehkä ylihuomisen ultran jälkeen tai sit siitä viikon päästä, kun tulee 12 viikkoa täyteen.

Mandy ja nappula 10+1
 
heips!

Miten tota yahoo listaa siis käytetään..onko se sitä varten, että voi sopia niitä tapaamisia ja jos löytyy samanlta paikkakunnalta odottaja vois tutustua?
menin sinne yahoo sivulle..mut en ymmärtänyt:
1. mistä sinne rekisteröidytään
2 vai pitääkö edes..

en tajunnut siitä tosiaan mitään :(

ois ollut kiva nähdä vaik joku samaan aikaan odottaja joskus..
 
Moi,

olin tänään töissä parin viikon loman jälkeen ja joo, motivaatio on jossain kadoksissa. no, syytä olis jaksaa kesään asti..

Yahoosta kävin sinne rekistöitymässä, mutta en osaakaan sitten enempää sitä käyttää. En osannu edes kirjottaa sinne mitään esittäytymistä ku en tiedä mistä klikata :LOL: . Täytyy tutustua ajan kanssa paremmin.
Mutta siis yleisesti, kun sinne on reksiteröityny ja ollaan siellä hetki kirjoteltu esim. nimimerkeillä niin olisi käsittääkseni suotavaa että ruvetaan käyttämään ihan oikeita nimiä jne. Osa ilmeisesti heti on kirjottanu siellä omalla nimellä, itse ehkä hieman aikaa vielä olisin nimimerkillä ja kun saadaan porukkaa kasaan ja suljetaan yhteisö ettei sinne pääse ihan kuka tahansa (pervo-Pera)niin sitten vois ollakin jo nimillä jne. Ja sitä kautta saattaa hyvinkin tutustua ihmisiin ja tehdään live tapaamisia ja voi laittaa kuvia näytille ja niin edelleen..

En ole itse oikein yahoon ystävä, johtuen siitä etten osaa sitä käyttää.. täytyy opetella!
Mutta KIITOS sille joka yhteisön perusti!!!

Eli käykäähän sinne rekisteröitymässä ja ruvetaan sinne kirjjotteleen kans :)

Sunflower-78 & Joku 8+0
 
heipsan!

Empäs ole aikoihin kirjoitellut, kun oli ennen joulua ihan hirmuisen kiireistä töissä ja sitten lomalla olen pysynyt kaukana koneesta :) Mutta siis juttujanne ja kuulumisianne olen täältä säännöllisesti kyllä lueskellut.

Täällä mennään siis nytten rv 10+5, eli ihan mukavilla viikoilla jo, kohta tuo pahin piina onkin sitten ohi. Ekassa ultrassa käytiin silloin rv6+5 ja seuraava (neuvolasta eka nt-ulta) onkin sitten rv13+1. Jännittää kyllä onko kaikki kunnossa, toivotaan parasta :)

Mulla alkoi pahoinvointi tuossa joskus seitsämännellä viikolla ja on jatkunut siitä saakka. Ei mitään ihan hirveetä, vain jatkuvaa etovaa oloa ja yökkäilyä, oksennella ei kuitenkaan ole muutamaa kertaa lukuun ottamatta tarvinnut. Rinnat on edelleen arat ja jo kasvanu mahdottomasti ja masukin sen verta, että siirryin äippäfarkkuihin ihan mukavuussyistä jo ennen joulua.

Nyt ollut tässä viimeisen viikon aikana pientä lievää nippailuvihlontaa aina silloin tällöin kohdun molemmilla puolilla, enempi oikeella, onkohan ihan asiaan kuuluvaa vai pitäiskö huolestua, muilla vastaavaa? Tässä kun kauan kaivattua esikoista oottelee, niin on hieman yliherkkäkin kaikille tuntemuksille.

Paljon voimia kaikille ja ihanata alkanutta vuotta :heart:

t. Stellina ja pikkuinen rv 10+5
 
Kuuluu vissiin asiaan pieni vihlonta.. Itelläni ainakin on, ne on kuulemma kasvukipuja. Välillä tuntuu sellanen paine niinku menkkojen aikaan monilla ja välillä vihloo vaan. En usko, että kannattaa huolestua. Millon sulla on seuraava neuvola? Siellä kannattaa kysyä sit.....

Nannuz 14+4
 
nibbler Esikko Emma käy itälän koulua, mut oli kaks ekaa vuotta ristikarilla eli saattaa tuntea ainakin sun toisen siskon. Muuten Emma liikkuu pääasiassa Kråkholman alueella eli jos sun siskot asuu siellä päin niin uskon et ne tuntee toisensa.

Mä liityin sinne yahoon eloleot 2009 ryhmään nikillä *****hempukka. Kaikki mukaan vaan, kun käyttää tota tuutikin linkkiä niin pääsee suoraan rekisteröitymään ja löytää helposti oikean ryhmän, sit kun on liittynyt ja on sisällä siinä omassa ryhmässä niin vasemmassa laidassa on linkki post siitä pääsee kirjoittelemaan viestejä. Jos oikein ymmärsin niin se on vähän niinkuin lähettäs sähköpostia sille omalle ryhmälleen. Tää on mullekkin vielä aika uutta ja ohjeissa voi olla virheitä.



Hudjuke 9+4

P.S mitä tykkäätte nimestä Benjamin Kristian
 
Mullekin toi Yahoon käyttö on ihan outoa. kaipa siihen tottuu. :)
Kerroin sitte tänään ihan extempore pomolle raskaudesta. Aattelin ettei se ihmettele jos olen huonovointinen tai ku en enää viitsi töissä paljoa potilaita nostella. Oli tyytyväinen ja onnellinen. Alko heti muistella omia raskauksiaan. :)

tänään on muuten ollu kaikista huonoin päivä tähän asti. todella huonovointinen oon ollu. mietin jo aamulla pystynkö töihin ollenkaan lähtemään.

adamalle :hug: :heart:

aniit ja taneli 7+3
 
Hei,

Perustin meille oman ryhmän ning-palvelun alle. Sillä on suomenkielinen käyttöliittymä ja se oli tosi monipuolinen. Mielestäni parempi kuin msm tai yahoo.

Sinne voi lisätä oman profiilin, blogin, kuvia, videoita ja chatätä livenä muiden kanssa sekä muita ominaisuuksia. Kaikki tietenkin vain kutsutuille, eli ryhmä pysyy salaisena.

Se on vain kutsusta, joten laittakaa minulle viestiä kaksplussan kautta niin kutsun teidät.
Jotta saan kutsun lähtemään laittakaa tuohon viestiin sähköpostiosoite johon kutsun laitan.

Toivottavasti tämä käy kaikille?

Vintage + pikkuinen jolla monta nimeä rv 9?
 
Heippa!

Halauksia Adamalle.

Mulla on myös ollut noita nippailuja elikkä tuntuu just sellasilta et painaa mahaa tai lihaksia sattuu. Tulee usein kun nousee nopeasti sängystä tai sohvalta. Varmaan ihan normaalia.

Me otetaan äitiyspakkaus, koska on ensimmäinen vauva. Minua ärsytti myös uutisointi kestovaipoista äitiyspakkauksessa. Uutisesta sai sen käsityksen että kestoja ei ole siinä aikaisemmin ollut.

Pomolle olen ajatellut kertoa aikalailla ekan ultran jälkeen. Seuraavina päivinä mulla alkaa ammatilliset erikoistumisopinnot ja siellä olen ajatellut kertoa myös. Jos sopii heille että olen raskaana niin sitten vois pomolle kertoa samalla opiskelusta ja vauvasta. Oon myös ajattellut kysyä että voiko työpaikka tulla yhtään vastaan tuon koulun kanssa.

Tänään ostin ihanuuksia kirpputorilta (vauvanvaatteita). Vaunuja kävin myös katselemassa, mutta en vielä tiedä mitkä ois kivimmat. Kolmipyöräiset haluttais kyllä.

Mulla on 9.1 lääkäri ja 19.1 ultra. Väsymystä on ollut kun neuvolassa hemppa oli nyt jo matala. Selkään sattuu myös aikas paljon. Onko muilla selkäkipuja? Vaikka mahaakaan ei ole vielä.

-Mansikkatee ja Hippuli 10+1
 
Voi adama miten surullisia uutisia :snotty: Olen todella pahoillani sinun ja miehesi puolesta. Toivottavasti jaksatte tukea toisianne. Pitelen peukkua, että tekin vielä tänä vuonna pääsette kokemaan uuden plussan ja onnellisen odotuksen.

Täällä on tänään ollut tosi huono olo. Tosin töissä jyllää joku ärtsy vatsatautikin, toivottavasti ei ole kuitenkaan sitä. Tuntuu, että kokoajan on kurkunpäässä tavaraa pyrkimässä ylös. YÖKS! :x

Rinnat on ollut viime yön ja tämän päivän aivan hillittömän kipeät. Pitää varmasti kohta lähteä liivikaupoille, koska kupit alkaa jäädä auttamattomasti pieneksi.

Minua kutkuttaisi kamalasti kertoa pomolle jo, mutta ajattelin kuitenkin odotella tuonne np-ultraan asti eli vielä muutaman viikon ja sitten laukasta pommin.

Tuosta toksoplasmoosista ei varmasti kauheasti tarvitse täällä Suomessa olla huolissaan. Neuvolantäti vain oli sitä mieltä, että koska kissoja on, kannattaa vasta-aineet varmuuden vuoksi tarkistuttaa. No mikäs siinä, kun muutenkin otetaan verkikokeita.

Matkoista, meillä on varattuna maaliskuun alussa pitkäviikonloppu kaupunkiloma pohjois-Italiaan. Kovasti odotan jo reissua. Masu on silloin vielä sen verran pieni, että varmasti jaksaa vielä koluta nähtävyyksiä. Onkohan ihanat italialaiset jätskit tehty pastöroidusta maidosta (kaikkea sitä miettiikin näin raskaana).

Ihanaa, että huomenna saa taas lötkötellä!

Tikru+pirpana 9+5
 
Halauksia Adamalle. :hug:

Me lähdetään reissuun 26.1. kohteena Madeira. Mulla silloin viikkoja 12+1. Ihana lähteä, vaikka olenkin nyt aika väsynyt. Toivottavasti silloin jo helpottaa. :)

Kaveri kävi tänään kylässä ja toi ison ikea -kassillisen äitiysvaatteita. Huomenna ajattelin rauhassa selata ja kokeilla ne läpi, mutta alkuvilauksen jälkeen näyttää tosi kivoilta ja on just kevät ja kesävaatteita. :)

Pomolle oon kertonut jo pari viikkoa sitten. On ollut tietoinen, että yritetään lasta ja meillä on suht mutkattomat välit. Oli aivan innoissaan!


Luminella ja matkustaja 9+1
 
vaikuttipa monimutkaiselta tuo yahoo.. heh.. eli pitääkö sielä periaatteessa tehdä ensin sähköposti yahooseen että pääsee sitte kirjottelemaan vai tuota häh..??? :headwall:

tulipa hyvä olo tänää kun sain itseni raahattua takaisin salille pitkästä aikaa.. tai kävin physio pilates näytetunnilla..oli ihan kiva ja rentouttava tunti.. keskiviikkona voisi yrittää mennä vaikka spinningii pitkästä aikaa..
:)

piritta ja möykky 7+3
 
Ryhmistä -aaargh, mihin ryhmään sitä pitäisikään nyt liittyä? Mä olen joskus ollut jossain Yahoon ryhmässä ja muistan vaan, että oli tosi sekava ja vaikea käyttää. Ja kurja tietty, jos ihmiset pakenee jonnekin suljettuun niin tämä palsta jää ihan diipa-daapa -asteelle. Itse liittyisin mieluusti jonnekin mukaan, koska jos jotain muista viime äitiyslomasta niin sen, että seinät kaatui aika aktiivisesti niskaan kun itkuisen pojan kanssa ihmettelin kaksistaan maailman menoa...

Masennuksesta -minulla ei ollut varsinaista synnytysmasennusta, mutta jonkinlainen baby blues varmasti. Muistan, että olin tosi itkuinen (kuten vauvakin) ja äitiyteen sopeutuminen vei tosi kauan. Oli hankalaa, kun et uskalla oikein kellekään sanoa ääneen että "mun mielestä tää on ihan peestä!" -kaikkien mielestähän piti elää ihaninta aikaa elämässä. No, sitten siinä puolen vuoden - 8kk kohdalla muistan, miten ne äitiyden tunteet alkoivat pulpahtaa pintaan ja lapsi oli todella se onnen ja rakkauden kohde.

Nyt toisen kohdalla olettaisin, että menee sujuvammin kun se elämänmuutos aktiiviurheilijasta ja vauhti-mimmistä on jo tehty.

Shoppailuista
-mä en ole vielä oikein uskaltanut ostaa mitään. En tiedä miksi, mutta koko raskaus tuntuu vielä niin kaukaiselta. Siis ei kaukaiselta todellakaan, koska kärsin todellakin varmaan kaikista mahdollisista alkuraskauden oireista :( mutta varmaan kun ei ekaa neuvolaakaan ole vielä ollut, niin kaikki on niin alkutekijöissä vielä?

Töistä Voi hemmetti, mikä jysäys oli tän parin viikon löhöilyn ja "etätyön" jälkeen mennä taas tänään töihin. Mä voin todella huonosti ja heti oli sata ja miljoona asiaa tehtävänä. Lisäksi piti pakata kaikkia tavaroita, kun toimisto muuttaa torstaina... mä olisin vaan halunnut siirtyä kotiin sairaslomalle siihen asti, että tää kuvotus ja väsymys alkaa helpottaa.

Raskausoireista Kärsimykset jatkuvat. Oksu ei ole vielä lentänyt, mutta kaukana se ei kyllä ole... mulla iskee ensimmäinen kuvotus-hetki tuossa klo 10-12 aikaan ja toinen sitten illalla siinä 17-19 aikaan. Onneksi mun mies on niiiin ihana :heart: :heart: ja hoivaa ja sympatiakärsii...

Painosta Mul on ihan hirvee painokriisi. Painoindeksi 28. Aaargh. Joudunkohan jollekin porkkanadieetille neuvolan toimesta??
 
Iltaa kaikille:wave:

Yritän taas muutaman sanan naputella, kun on hetki aikaa. Päivisin on niin kiirettä lasten kanssa, ettei paljon ehdi koneelle.

Mullakin on alavatsalla tuntunut viiltelyä kun nousen esim. sängyltä. Kyllä se on ihan normaalia, mulla niitä on joka raskauden aikana ollut välillä enemmän ja välillä vähemmän, kohdun kasvuun se liittyy.

Selkäkivuista en onneksi oo vielä kärsinyt, mutta aiempiin raskauksiin verraten, uskon että niitäkin on jossain välissä tulossa:/ Mulla on niitä ollut enemmän vasta siinä puolivälin jälkeen, kun alkaa vatsalla olemaan kokoa enemmän.

adama Voi kun ikäviä uutisia, jaksamisia sinulle :hug: :hug:

Matkailusta oli juttua. Me ollaan aika paljon matkailtu myös mun raskausaikoina ja ihan hyvin on matkat menneet. Mun menoa on välillä vähän hidastanut ennakoivat supistukset, mutta oon liikkunut sen minkä oon pystynyt. Ruokien kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, samoin oon syönyt kun ei raskaana ollessakin. Tikru70, voithan sä ainakin esim. tavallisia puikkojätskejä tai tuutteja ostaa kaupasta, jos sua mietityttää ne jäätelökojut :) Mullakin on haaveissa tässä kevään aikana tehdä vielä perheen kanssa äkkilähtömatka tai parikin.
Tuolla 2+:n Matkailu-osiossa on paljon matkakokemuksia lapsiperheiltä, kannattaa siellä käydä lukemassa :)

Mulla on eka neuvola torstaina! Jännittää vähän jo :)

Nyt lähden tyttöä nukutteleen ja yritän itsekin päästä ajoissa unille tänään. On ollut aika puuhakas päivä ja väsy sen mukainen..

RangaTanga 8+1 :heart:
 
ole piritta ylpee itestäs. mä oon niin pettyny itteeni kun
sali hommat jäänyt kokonaan. ennen kävin
4 kertaa viikkoon, nyt 3kk aikana oon käyny kerran :D
enkä tää tästä kun alkaa koulu niin
tulee elämään taas rytmiä. nyt lomalla oon vaan maannu j
a syöny HYVÄLLÄ OMALLATUNNOLLA :kieh:
 
Yahoo leijonanpennut:

http://groups.yahoo.com/group/eloleot2009/

Olen huono antamaan ohjeita käytöstä, kun vain joten kuten itse sitä kykenen käyttään. Huhuilin muita perustamaan, ettei itse vain joutunut opettelemaan. :)

ihan simppeli se on kun sinuiksi pääsee. Alkuun siinä ei tarvitse kuin vasemman reunan ylimmäisiä: Home, Messages ja Post linkkejä käyttää. POST sillä saa tehtyä esittelyn ja muutenkin viestejä kirjoiteltua. MESSANGES Siitä näkyy uusimmat viestit tai ylipäänsä viestit aikajärjestyksessä. Alussa kun yahoon liittyy saa valittua haluaako kaikki viestit omaan spostiin vai käykö aina tuolla lukemassa viestikansiota. Mä olen tilannut omaan sähköpostiin, tykkään siitä. Johan siellä 15 on mukana.

tuutikki ja mennninkäinen 6+5
 
ja vielä yahoosta se että kun haluaa vastata johonkin viestiin niin menee ja avaa viestin ja sen alapuolelta? löytyy REPLY sitä klikkaamalla pääsee viestiin vastaamaan. Eli jutut voi kohdistaa jollekin vähän tarkemmin, aina ei tarvitse tehdä uutta aloitusta.

tuu-tikki
 
adamalle iso :hug: ja voimia!!

Tervetuloa uusille!! :flower:

Täällä vointi edelleen hyvä, eli ei pahoinvointia. Päinvastoin voisi sanoa, kauhee nälkä olevinaan koko ajan!! Hirveesti tekee mieli koko ajan karkkia ja suklaata, mutta olen saanut pidettyä pääni vielä tähän asti, enkä oloe ostanut mitään herkkuja!! Ellei uuden vuoden sipsejä lasketa mukaan :whistle:

Tuima ja rv 6+5
 

Yhteistyössä