ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 Tammikuussa

VV06 mukava saada kolmaskin OAS:n meiä :D
nannuz mullakin esikosta tippu melkein puoleenväliin paino tai ei se oikeestaan tippunu, mut ei noussutkaan.. lopussa nousi sit 10kg sairaalaan jäi suurin osa, mut sit imetysaikana on tullu osa takas! Mä luulen et mul paino tippu ihan, ku makea jäi pois ja elin lähinnä hedelmillä..
 
Mulla kun on ollut ei niin paljon pahoinvoitia raskauksissa ja ruokahalu on kasvanut, on sitä tullut 28 kg ja tokassa 18 kg. Nytkin varmaan tulee, toivottavasti ei mahdottomasti. Onhan se ymmärrettävää että ne joilla oksetus on koko ajan läsnä, kilot hupenee tai ei ainakaan kovasti kerry. Kuitenkaan sitä ei pidä niin ihannoida, että ns. laihduttaisi tai söisi niin hirveän niukasti ettei vaan liho, se kun ei ole terveellistä vauvan kasvulle ja kehitykselle. On syötävä tasaisesti ja monipuolisesti ja loppuajasta se ravinnon tarve alkaa kasvaakin.

Joku ihana ihminen perusti YAHOO listan leijonanpennuille, tässä linkki:

http://groups.yahoo.com/group/eloleot2009/

Liitykääs mukaan vähän yksityisempään ryhmään, sen saa sitten joskus laittaa suljetuksikin, kun porukka on kunnolla kasassa.

tuu-tikki ja menninkäinen 6+4
 
Moi Kaikki.. Tervetuloa uusille.
Isot :hug: kaikille pikkuista menettäneille. Olen tosi pahoillani..
En ole ehtinyt käymään täälä kun olin matkoilla.
minulla ultra varattu 9.1 silloin nähdään onko kaikki kunnossa.
Pahoinvointi jatkuu
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mandy81:
iitu-, Minerva81, Maaria-76, HelinäKeiju75, Tigrita, adama, Moonlight-80 ja mielikuva Huomasin, että en ole laittanut teille laskettua-aikaa listaan. Onko teillä ilmoittaa tätä minulle?
Pikana vaan kirjoitan

Ei ole vielä.. 12pvä menen ultraan jossa olisi laskettua-aikaa tarkoitus selventää, kun kuukautiset oli epäsäännölliset. Ilmoitan kyllä heti kun asia selkiintyy.. Tahtoisin kyllä jo kovasti itsekkin tietää kun nyt ei tiedä missä mennään ja mitä päivää sitten syksyllä tuijottaa =)

minerva ja masukki ?
 



Moikka kaikille pitkästä aikaa :wave:

Ihan sikana tullu kirjotuksia =) menis varmaan koko päivä jos lukisin kaikki....
Mä otan kyllä äippäpakkauksen, ku edellisestä vauvasta on jo 8 vuotta niin ei oo enää mitään tallella ihan nollasta saa alottaa kaiken hankinnan.

Nostan hattua kaikille joilla on ja on tulossa lapsille pienet ikäerot se on raskasta aikaa. Mulla oli itsellä aikoinaan 2 vaippaikästä yhtäaikaa ja olin tosi nuoriki ei oo kyl yhtään ikävä niitä aikoja, mut onneks kakruista on seuraa toisilleen sit ku vähän kasvavat. Meilläkin tytöt 8 ja 10 vuotta ovat ku paita ja pylly =)

Tämä pikkuinen jota nyt odotan jää kyl varmasti mun viimeseks, jos ei siellä nyt sit oo kaks :D eihän sitä voi koskaan etukäteen ihan varmasti tietää.

Pitäs varata aika np-ultraan, mut mä unohdan aina soittaa sillonku on se puhelin aika ja sit nää pyhät sekottaa. Rinnat on kipeet ja mahaa turvottaa, muuten ihan ok olo.

Onko täällä muita jotka on sairastanu synnytysmasennuksen? Mä masennuin kakkosen syntymän jälkeen ja menin takas synnärille vauvan kans. Puoli vuotta oli mieli ihan musta ja sit se pikkuhiljaa helpotti. Tää masennus on ollu osasyynä siihen et on ollu näin pitkä tauko tässä lasten välissä. Ajattelin pitkään etten tee enää ikinä lapsia, mut nyt tuntuu et kyllä tästä selvitään, vaikka välillä vähän pelottaa josko masennus uusiutuu :/

Hudjuke 9+3





 
Hudjuke Mä sairastin masiksen meidän kakkosen jälkeen. Meillä suurinsyy miksi sairastuin oli kumminkin ehkä se että tää kakkonen itki 24/7. Vaikea maitoallergia ja refluksi, joten unet jäi olemattomiin, vaikkakin miehen kanssa hoidettiin ns. vuorovedoin :/ Silloin ajattelin että EI yhtään lasta meidän perheeseen enää! No, kuinkas kävikään :whistle: Kyllä minuakin pelottaa josko saadaan tää kolmaskin et hän itkuinen ja muuta vaikeeta, että sairastunko uudelleen? Neuvolassa olen asiasta kyllä jutellut, et tietävät hyvinkin tilanteemme ja apua on heti saatavilla jos tarve vaatii... Siitä olen iloinen et meillä täällä ihanat ja tutut neuvolatädit =)
Meillä mies ja pojat painuivat jo nukkumaan, saa äiti pörrätä rauhassa palstalla :D

hellu ja pömperö 7+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mandy81:
Alkuperäinen kirjoittaja iinaZ:
Alkuperäinen kirjoittaja Mandy81:
Eli rakenneultraankin pitää mennä yksityiselle.
Valtakunnallisten ohjeiden mukaan odottavalle äidille kuuluu tk:n puolesta np- ja rakenneultrat (Stakes) :/
Siitä huolimatta Jyväskylän seudulla ei tarjota kuin tuo np-ultra neuvolan puolesta. :( Joka on aika perseestä.
Nopeesti vain kommentoin että meilläkään ei tarjota kuin tuo np-ultra. :( Ja paikkakuntana Lahti. Meen varmaan sit 4D-ultraan sille Cassiatonelle vai mikä nyt olikaan..

Aurora 8+muistaakseni4
 
Niin se viikonloppu taas hujahti. Mutta onneksi on vain yksi työpäivä ja sitten saa taas levätä päivän laakereilla. ;)

Päivällä käytiin miehen kanssa pitkällä kävelylenkillä, mutta muuten päivä on mennyt lähinnä laiskotellessa. Juuri katsoin Karhu-elokuvan ja kyllä tuli vetistelyä. Herkillä mennään...

Neuvolasta pyysin lähetteen toksoplasmakokeeseen, varmuuden vuoksi. Meillä on kaksi kattia, tosin näin talvisin ihan sisäkissoja, mutta nukkuvat sängyssä vieressä ja muutenkin kiehnäävät kokoajan lähettyvillä. Hiekkalaatikon putsaushommissa olen käyttänyt kertakäyttökäsineitä, mutta eipä tuo varmasti paljoa auta, kun kissat pomppivat hiekkalaatikkokäyntien jälkeen petiin. Onko muita kissanomistajia? Meinaatteko te mennä testiin?

Oikein mukavaa alkavaa viikkoa toivottelen kaikille!

Tikru+pirpana 9+4
 
Heippa,
Täällä olisi mukaan taas uusi Elokuinen Leijonanpentu.. Olen 25v esikoistani jännäävä 4v lahjalapsen täysipäiväinen äitipuoli. Saamme pojalle sisaruksen ja minustakin tulee ihan ihka oikea äiti. Huomenna soittelen neuvolaan, niin sittten varmaankin tarkentuu nuo kaikki virallisenepäviralliset viikot ja laskettu aika.

Tällä hetkellä oireina tuntuu olevan kaikki mahdollinen paitsi oksentaminen. Mitään ruokaa ei meinaa mennä alas, kaikki hajut ja ajatuksetkin ellottaa, paleltaa, rintoja turvottaa, itkettää, ahdistaa ja väsyttää älyttömästi. Inohottavaa on kun yölläkin herää pahaan oloon ja sitten ei uni tulekaan kun mitenkään päin ei ole hyvä olla. Toivottavasti tämä ei ole kovinkaan pitkään kestävä olotila, saattaa olla isännällä kohta kärsivällisyys käytetty.

Kaikki on uutta ja ihmeellistä ja siksi äitiyspakkauskin otetaan ilolla vastaan.. =)
 
niin joku kyseli sitä eroa naistenpolin ultran ja neuvolan päivistä... ööö...eli tämän hetkinen tilanne äkkiä laskettuna eli ultran "tarkka" ois 7+4 ja neuvolan 9+2 eli pari vkoa...

täälä kyselty ikäeroja, no meille tulee aika tarkkaan 6v. ikäeroa.

olotila vähän parantunut, tänään jaksoin siivota vähäsen ja ollut ihan suht pirteenä koko päivän eikä yökkäilyäkään niin hirveesti, syödä pystyny ihan "normaalisti". oiskohan noi vitamiinit jo vähän auttanut asiaa! eilen vielä jouduin 2t päikkärit ottaan tänään en ole edes pitkälleni mennyt! :D eiköhän tää tästä!

niin alennusmyynneistä, täälä kans himoshoppari ja kans zompiena kulkenu kaupoissa. mikään ei kiinnosta kun mikään ei mahdu päälle nytkään niin miten sitte parin kuukauden päästä. |O pari tunikaa ostin alesta kappahlista ne nyt menee äitiys paitoina... noo viime viikolla ostin yhden bodyn kokoa 58cm
 
Täällä yksi kissanomistaja. Mies on hoitanut nuo hiekkalaatikon siivoukset siitä lähtien kun alettiin perheenlisäystä "hankkimaan". Oon tullu ihan vainoharhaiseksi noiden kissojen suhteen. Tuntuu että nykyään pesen aina kädet, kun koskenkin kissaan. Ei se toki auta kun kissat nukkuu salaa keittiön pöydälläkin. :) Petaamattomaan sänkyyn ei oo kissoja nyt päästetty. Pidetty jo pidemmän aikaa kissat makuuhuoneen ulkopuolella öisin (Ihan tulevan vauvankin kannalta, niin ei tarvi pelätä että yöllä kissa menis vauvan päälle... Ja nyt on ollut aikaa totuttaa kissoja tällaiseen järjestelyyn.) Toisen kissan lempipaikka on harmi kyllä mun tyyny. :)

Kissat pidetään sisällä täällä kaupungissa, mutta välillä pääsevät maalle "lomailemaan" ja saavat kulkea ulkona. En oo tollasesta testistä ennen kuullutkaan. Voisin neuvolasta sitä ainakin kysyä...

Mullakin on paino varmaan vähän tippunut, kun pahonvointi on pakottanut syömään terveellisesti ja hyvin niukasti. Mietin joka päivä, mitä voisin vielä syödä, että saisin tarpeeksi energiaa. Tavallista multivitaa syön nyt, mutta aion huomenna hakea apteekista jotain missä olis ehkä enemmän d-vitamiinia. Lisäksi neuvolasta käskivät syödä kalkkitabletteja.

Illusia & Rusina 8+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hanskuli:
Olen 25v esikoistani jännäävä 4v lahjalapsen täysipäiväinen äitipuoli. Saamme pojalle sisaruksen ja minustakin tulee ihan ihka oikea äiti.
Nuorena olet äitipuoleksi päässyt ja onnea yhteisestäkin "lahjasta" :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja pekunalle:
niin alennusmyynneistä, täälä kans himoshoppari ja kans zompiena kulkenu kaupoissa. mikään ei kiinnosta kun mikään ei mahdu päälle nytkään niin miten sitte parin kuukauden päästä. |O pari tunikaa ostin alesta kappahlista ne nyt menee äitiys paitoina... noo viime viikolla ostin yhden bodyn kokoa 58cm
Mun ale-shoppailut imi 100?... pelkkiin vauvan vaatteisiin kokoon 74cm asti :whistle: Nyt ei puutu kun pinnis, vaunut, liina, hoitotilpehöörit, loput kestot ja ISYYSPAKKAUS :heart:

Aikooko muut kasata isyyspakkausta? Kysyessäni ajankohtaa (puoliväli-loppuraskaus), mies ilmoitti haluavansa sen jo viikolla 12+ :LOL:

iinaZ & "Kerttu" 8+3
 
iinaZ mä en taija nyt isyys pakkausta isommin värkätä.. esikolle, jonkun sen tapasen tein.. laiton mukaan "vauvan huoltokirjan", kirjan-ISÄ, suklaata, kortin ja radio-ohjattavan auton.. synnärrillä sit kuiskasin, et käyppä kurkkaan sinne kaapin pohjalle, siel on sulle jotain :D
ME lähetään katteleen esikolle isompaa istuina!
 
Huomneta kaikille....

Täällä on vähän huonot fiilikset..
Mies avautu eilen illalla ja kerto nähneensä
pitkään jo painajaisia, että hänestä tulee huono isä... J
a, että jätän hänet, koska hän ei osaa olla
tarpeeks hyvä isä lapselle...
En tiiä sit, ehkä painajaiset kuuluu asiaan....?
Harmittaa vaan kun toinen oli niin raukkana :ashamed:

Nannuz & Jere 14+4
 
Hudjuke sulla on sit saman ikänen esikoinen ku mun kaks pikkusisarta :) toinen niistä käy tuota ristikaria ja toinen on lagmanilla koulussa. onkohan ne tuttuja?


pitkästä aikaa täällä kirjottelen mutta ahkerasti käyn lukemassa kuulumisia. :hug: kaikille tarvitseville!

Nannuz kyllä ne unet valitettavasti kuuluu asiaan miehilläki. miehet on joskus niin huolissaan noista asioista. mutta nythän te saitte loistavan mahdollisuuden puhua noista asioista :) nää on isoja juttuja raavaille miehillekki.
 
Kissoista... meillä on kolme sisäkissaa, ja miulla on ollut kissoja koko ikäni. Siivoan hiekkiksen itse (ja tietenkin pesen kädet hyvin sen jälkeen) ja en ole erityisen huolissani. Minulla on 8.1. lääkäriaika, taidan silloin kysyä mitä hän on mieltä, onko testi aiheellinen.
 
alkuraskaudenultraan pääsin heti tänään.. mitat 9,2 mm. sydän sykki ja viikkoja 7+1-eli pari päivää saattaa heittää,mutta ei tuo kiertoni säännöllinen ole ollutkaan.
Nyt luottavaisemmin mielin eteenpäin...

Kaksi ekaa työpäivää takana ja ei niitä sitten toivottavasti ole kuin 7kk edessäkään:)

En ehdi nyt lukea kuulumisianne kun tulee vieraita!

 
Ulkomaille kaukomaille..

Ulkomaanmatkailusta onko jollakin kokemusta, miten raskausaikana se on ns. turvallista. Oikeastaan siksi on huoli, että matkakohde on Egypti ja se ei taida olla kaikkein parhain maa hygieniansa jne asioiden suhteen. Matka kun tullut jo varattua kauan ennen ilouutista, niin männöökö suunnitelmat uusiksi. Osa sanoo että ei missään nimessä matkalle ja osa taas ihmettelee koko asiaa. Kyllä varmaan neuvolasta sitten neuvovat, mutta jos kokemusta on, niin saa heittaa ilmaan kuultua tai opittua.. :)
 
Pikaisesti...

Mekin ollaan lähdössä reissuun maaliskuun alussa jolloin viikkoja n.18. Kohteena Thaimaa, phuket. Eli jos jollain kokemusta raskaana reissaamisesta niin otetaan vinkkejä vastaan kiitollisena... Tai ylipäätään matkailusta taaperon kanssa... Meillä mukaan lähtee esikoinen joka tuolloin n.1,5V...

Lenan 9+6
 
Täällä ilmoittautuu jälleen uusi mukaan! :wave:

LA olisi menkkojen mukaan 25.8., ikää 26v., esikoinen olisi tulossa ja synnärinä VKS.

Kuvottaa hieman ja makeaa ei tee mieli. Väsyttää myös aika paljon ja jotenkin flegmaattinen olo. Porukoille kerrottiin jo jouluna ja olivat kyllä innoissaan. Eka neuvola 20.1., varhaisultra on vielä harkinnassa. Kissa on meilläkin, mutta en ainakaan vielä ole ollut huolissani toksoplasmoosista.

denise 6+6
 
Minulla vuoto yltyi loppuviikosta ihan kunnon veriseksi ja muutama iso hyytymäkin tullut ulos. Viime maanantaina ultrassahan ei näkynyt kuin pieni rinkula. Joten minun taipaleeni täällä loppuu tähän.

Parempaa onnea teille muille :wave:
 
Kiva kuulla että muitakin lähtee maailmalle masuasukin kera, meilläkin Maaliskuussa matka, eli odotellaan sitten vinkkejä ja laittele tulemaan heti jos kuulet.

Alkuperäinen kirjoittaja lenan:
Pikaisesti...

Mekin ollaan lähdössä reissuun maaliskuun alussa jolloin viikkoja n.18. Kohteena Thaimaa, phuket. Eli jos jollain kokemusta raskaana reissaamisesta niin otetaan vinkkejä vastaan kiitollisena... Tai ylipäätään matkailusta taaperon kanssa... Meillä mukaan lähtee esikoinen joka tuolloin n.1,5V...

Lenan 9+6
 
Onpas tullut paljon tekstiä viikonlopun aikana. En jaksanut lukea kaikke niin tarkasti.

Onko muilla isoja hankintoja tulossa? Kyllä on tulossa. Yläkerta remppa on pahasti kesken ja nyt se sitten pitää saada valmiiksi ennen pikkuisen tuloa.

Työnanatajalle kertominen. Meinasin kertoa vasta sitten kun on pakko. Työhousut alkaa pikkuhiljaa kiristää ikävästi turvotuksen ansiosta eli kun täytyy hakea uudet housut niin varmaan pitää kertoa. Toivonmukaan se on kuitenkin vasta ekan ultran jälkeen.

Nyt on alkanut tulemaan pahoinvointia itsellekkin. Ei mitään oksentelua ole ollut ankaan vielä (onneksi), mutta kaikki ruoka ällöttää. Ajatus siitä, että pitäisi syödä jotain kuvottaa. Tottakai silti on pakko syödä väkisin jotain.

Jenzka 6+2
 

Yhteistyössä