Pahoittelut
SUKKAPARILLE :hug: . Ikävä, että tarina päättyi näin. Voimia ja jaksamista sinulle!
Täällä oli puhetta kohdunsuun päälle olevasta istukasta. Yleensä tuo kaiketi nousee ylöspäin kohdunsuulta raskauden edetessä ja kohdun kasvaessa. Minulla ei ole omakohtaista kokemusta, mutta yhdellä kaverilla oli raskaus, jossa loppuun asti istukka oli ja pysyi tiukasti täysin kohdunsuun päälle. Oli nk. riskiraskaus. Synnytys ei saanut missään nimessä lähteä itsestään käynnistymään kun siinä olisi ollut vaarassa vauvan lisäksi myös äiti. Hänellä oli suunniteltu sektio, jota jouduttiin sitten aikaistamaan kun tuli vuotoja ja vauva lähti syntymään (aika hyvillä viikoilla kylläkin). Sektiossakin oli jotain erityistä nk. normaaliin sektioon verrattuna. Jouduttiin jotenkin leikkaamaan istukan läpi (?) ja polttamaan verisuonia ym. Kaikki meni kuitenkin hyvin ja sekä aiti että vauva voivat tänä päivänä oikein hyvin
.
Oli myös juttua ummetuksesta. Minulla on jokaisesta raskaudesta tullut ummetusta. Tai minun tapauksessa se on ummetusta
. Minulla on normaalisti sanoisinko sangen toimiva vatsa B) . Vähän liiankin toimiva ja tästä syystä olen aina oikein odottamalla odottanut tätä raskausummetusta. On se ihanaa
. No ei se nyt ihan aina niin auvoista ole, mutta vessapaperin kulutus vähenee meillä kymmenesosaan kun emäntä on raskaana, taloudellisesti kannattavaa siis
. Anteeksi nämä vessajutut :ashamed: .
Minerva: Kirjoittelit, että pahaolo, väsymys ja kylmyys ovat palanneet hetken poissaolon jälkeen takaisin. Täällä on käynyt samoin (mennään ihan samoilla päivillä). Eilen illalla olin aivan töttöröö ja tänään vielä pahemmin. Itse asiassa jaksoin noin klo 14 asti ja sitten se iski. Otin pienet päikkäritkin ja jaksoin noin kello 17 asti ja sitten torkuin tuolissa. Piti lähteä miehen ja pojan kanssa kauppaan, mutta olin aivan sekaisin ja sitten minua alkoi itkettää ihan hirveäti kun pojalla oli kakat housussa kun piti alkaa laittaa ulkohaalaria päälle
. Mies oli pikkasen ihmeissään, että mikä muhun iski ja kysy mitä ihmettä on tapahtunut. Mitäpä siihen sitten, sanoin että väsyttää vaan niin hirveästi |O . No toki mies sitten passitti minut nukkumaan ja lähti pojan kanssa kauppaan (vaihdettuaan ensin sen vaipan). No nukuttelin tuossa puolitoista tuntia ja nyt juuri tuntuu ihan hyvältä. Toivottavasti ei nuo unet nyt sitten vieneet yöunia. Minulla on ollut jonkin verran nukahtamisvaikeuksia aina silloin tällöin ja sillä ei välttämättä ole mitään merkitystä kuinka väsynyt sitä on. Muutenkin olen iltaihminen ja yleensä viimeistään klo 21 olen täysin elämäni kunnossa vaikka sitä ennen olisin haukotellut leukani sijoiltaan. Kylmyys on myös vaivannut. Tälläkin hetkellä minulla on päälläni pitkähihainen paita, neuletakki ja villatakki ja jalassa pitkikset ja verkkarit, varpaiden suojata on normi sukat ja kahdet villasukat (itse asiassa toisessa jalassa on vain yksi villasukka kun toinen hävisi päikkäreiden aikana enkä ole sitä jaksanut etsiä, nyt vähän paleltaa tuota toista jalkaa
). Semmoista täällä!
Irmeli + Armas-Armi 12+1