ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - maaliskuussa

yhdynnästä mä olen huomannut että jos tosiaan mies tulee vähänkää liian syvälle tai kovin sisään niin tuntuu ikävälle ja vähä asennot on vaikeita toteuttaa...

hyvä että kikka sai vihdoin hoitoa...

LOHJALLA 4D? No voi piru harmi ku muutin sielt pois. :D Espoossa vissii kuvataa vaan ihan tavallisella ultralla eikä sais nähä ollenkaa mitää hienoo 3/4d ultrajuttui... :/ NO toivotaa et sais ees vähäse vilkasta. Mistäspäi lohjalla kävijät on? Itte asuin lohjalla Lempolassa koko lapsuuden melkeen ja sitte muutin pois. :)
 
Olipa juttua kertynyt! Koko eilisen päivän pesukarhu potki ihan äärettömästi, yhden kolmen tunnin jakson oli potkimatta ja sitten taas aloitti :D Minä en edes tiedä millaiset vaunut olen saamassa kun äitini on ne ostanut ja tuo ne tänne pohjoiseen vasta kesällä, mutta eivätköhän ne luota :]
14.4 minulla vasta se rakenneultra, ei millään jaksaisi odottaa kun niitä pelkoja on niin paljon :/ joka päivä tuntuu että keksin uuden asian joka voisi olla pielessä.
Itselläni eivät nännit ole olleet kipeinä vaikka sitä maitoa on jo vähän tiputellut, mutta liitoskivut ja lonkkakivut on inhottavia :/ Aina nopeasti noustessa tai pitkään kävellessä sattuu ihan äärettömästi liitoksiin, ja kyljellään nukkuessa herään siihen kun lonkka on ylikipeänä, mutta kun vatsalleen tai selälleen maatessa pesukarhu aloittaa aina jumppasessiot niin nukkuminen on vaikeaa, vielä kun rinnat painaa selälleen nukkuessa keuhkoja ja vatsalleen tuntuu että vatsa painaa selkärankaa :D
Mutta eiköhän se tästä, olen muuten virallisesti kamala äiti, join kaupan valmissimaa joka sisältää 0,80% alkoholia.

Foxeri & Pesukarhu 18+0
 
Aivan hirveetä vauhtia tänne tulee viestejä! =)

Joku kertoi saaneensa vanhemmilta äideiltä pitkiä katseita ja ollaan jo niin töykeitä ettei päivää sanota, täällä kans yksi nuorehko äiti joka on saanu tuntee karvoissansa ettei kelpaa juttuseuraksi eikä edes vissiin äidiksi. Parin viikon päästä täytän 25 (näytän kuulemma 16-vuotiaalta) että en nyt ihan sieltä nuorimmasta päästä. Mua jopa pelottaa mennä sairaalaan (ultrat, lääkärikäynnit, synnytys) koska oon saanu niin törkeetä palvelua, varsinki vanhemmilta hoitajilta ja kätilöiltä. Eräski hoitaja kysy multa että "Noh, oliko vahinko?!" jälkeenpäin on harmittanu kun en kysyny että mitähän se sulle kuuluu. Pakko vain jättää nuo omaan arvoonsa vaikka se vaikeeta onki... :'(
 
onnea niille jotka ovat saaneet hyviä ultrakuulumisia!!! :heart: :heart:

kikka, onneksi sun asiat tulivat nyt hoitoon! :hug:

).) Täällä voidaan hyvin. Kiirusta pitää esikon kanssa. Vauva on alkanut nyt potkuttelemaan useammin. :)
 
Seksistä.. Ovatkos muutkin orgasmi-herkempiä? :saint: Mä huomasin selkeän eron heti alkuvaiheessa raskautta.. Sisuskalut ja ulommatkin systeemit on selvästi turvoksissa, eikös tuo johdu verenkierron vilkastumisesta alakerrassa? Kai se orgasmi-herkkyyskin liittyy lähinnä tuohon verenkiertoon? No joka tapauksessa mies on kovin mielissään tuosta fyysisestä muutoksesta, tuntuu hänestäkin tietysti hyvältä (normaalia kireämmältä). =)


 
lilliputit musta tuntuu et seksi on viimeinen asia mitä tekee mieli mutta sitten kun orgasmi tulee niin sitten tosiaan kirjaimellisesti TULEE :D

miranda Espoon tuomarilasta ollaan täällä. En voinu laittaa yv:T kun on yks viesti siel kesken kun vastaanottajan postilaatikko täyn :) Jorviin menos synnyttää? JA ootko mist päi espoota?

Mamika Minä kun täytän kesällä vasta 19 ja mies täyttää nyt 25. (ikäeroa tosiaan se 6 vuotta) ja toi mun avopuolisonikaan ei ihan näytä ikäiseltään vaan nuoremmalta niin ultraan kun mentiin niin siellä tuntu olevan sillä hetkellä keski ikä yli 35 vuotta ja kaikki tuijotti meitä siel odotushuoneessa. Yksikin nainen kysyi v-mäinen ilme naamalla että "kai toi on teidän ensimmäinen" olisi tosiaa tehnyt mieli sanoa pokkanaan "no ei kun neljäs!" Mies se kerkes ensin ja sanoi että "on ja vihdoinkin saatiin se aluilleen kun pitkään yritettiinkin" Sen naisen ilme oli vähä tyrmistynyt.
JA mulle tosiaa ihan muutamat on sanonu et kai oli vahinko ja kauheen nuorena te aloititte. Käyn helsingissä sellaisessa "nuoret mammat" tapaamisessa niin oli vähä hölmö olo kun meidän lapsi tais olla ainut toivottu ja suunniteltu... Onneksi suurinosa kavereista ja koko perhe on ottanut uutiset iloisesti vastaan. Aina kannattaa vaan hymy korvissa sanoa että "ei ollut vahinko vaan erittäin toivottu, mut ei voi olettaakkaa että kaikista olisi vanhemmiksi" Ei ole törkeesti sanottu vaan ihan yhtä "asiallisesti" kun kysymyskin oli.
 
vois tehdä paikkakuntagalluppia ihan yleisesti ja samalla selvittää elikäs pannaanpa sana kiertoon eli MISTÄ KUKIN ON?? ELikä minä ja miranda ollaan näemmä espoosta ja viel samasta osasta espoota :D jeppis näyttäis olevan tampereen lähistöltä

Mitäs mieltä kukin on että tehtäisi kesällä vähän miittiä jonnekin. Kenelle nyt minnekin sopis? Ideoita olis hyvä ottaa vastaan :) olis hauska tavata. :)
 
Pitkästä aikaa :) Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :flower:

kikka89: Kamala että sulla on ollut rankka viikonloppu :hug: Hyvä että kuitenkin neuvolassa ottivat tosissaan tuon tilanteen ja toivon pikaista kuntoutumista.

(.) eilen oli rakenneultra ja kaikki oli tosi hyvin ja siellä se meidän pikkuinen masuasukki heilutti isille ja äidille :heart: on se niin ihana pikkuinen. Lääkäri kysyi että halutaanko me tietää että kumpi tulee ja tietenkin haluttiin tietää ja lääkäri sanoi että vissiinkin tyttö siellä on. Poikaolo mulla on kyllä koko ajan ollut ja poikamasukin mutta me ollaan onnellisia siitä että kaikki on hyvin :heart:

Mulle voi lisätä sitten se tyttölupauksen :)

Meillä vauvanhuoneen remontti edistyy ja nyt pitäisi miettiä kalusteita. Vaatteita olen ostanut jo 3 kassillista ja lisää saadaan mun veljeltä.

nasu +rakas masuasukki tasan 21
 
Jeppis84, täällä asutaan Tampereella. Ennen asuttiin kans naapurikunnassa. Mä oon muuten ajatellu joskus tässä mennä kattelee millanen toi mammajumppa Treen keskustassa on, olis kiva jos vaikka sais täältä kaveria sinne mukaan. :)

Meelaie & Papu 21+4
 
Meelaie Mä ainakin lähtisin ihan mielellään mukaan, mulla on vaan se "huono puoli" että kuljetaan miehen kanssa kimppakyydillä töissä, on vähän huonosti mahdollisuuksia jäädä töitten jälkeen Treelle ja sen verran pidempi matka kuitenkin että edestakaisin ei viitsi ajella :( Meillä päin ei noita mammajumppia ole lainkaan, mikä on tosi harmi.. Lenkkeilen kyllä paljon koiran kanssa niin saan siinä onneksi hyvää liikuntaa :)

Jeppis 20+3
 
Mandy Mä ompelin esikoiselle äitiyspakkauksen laatikkoon reunoille kankaan, eli ihan yksinkertaisen, sisäpuolelta kangas oli suora ja ulkopuolelta rypytetty, rypytyssauma oli laatikon yläreunassa. Se oli ihan nätti mut meillä neiti ei vaan suostunut siinä nukkumaan, nukku vieressä kun oli ilmavaivojen ja unirytmin takia niin vaikea saada nukkumaan.
Kehtohan olis varmaan hyvä. Sellaisen haluaisin kyl itsekkin.

Virtsatietulehduksista pääsin aikoinaan eroon karpaloilla. Kantsii juoda kuurin lisäksi karpalomehua tai syödä karpaloita, on kyllä väkeviä mutta auttaa.

tiltaltti 19+4
 
Tampereelta oon minäkin.

Olis kyllä kiva lähteä sinne mammajumppaan, mutta musta VÄHÄN tuntuu siltä etten taida olla ihan jumppakunnossa :D
Vois nimittäin olla vähän vaikeeta jumppailla toinen puoli halvaantuneena...
 
kikka89: Selittikö ne sulle miksi voi johtua e-pillereistä tuo kohtaus? Nimittäin migreeniin taipuvaisuus ja pillerit saattaa halvauttaa.. Migreeni pelkästäänkin. Todennäköisesti hormooneista johtuvaa. Mä kanssa halvaannuin, mutta vain hetkeksi ykkösen odotusaikana, totesivat että basillaari migreeni.. Mun mutsille käynyt ihan sama odottaessaan mua.
En tosin tiennyt että muut mielenterveydelliset ongelmat tai stressi voi aiheuttaa samaa. Mä nimittäin sain kohtauksen sairaalassa tosi sairasta pappaa katsomassa ollessani, mikä oli mulle tosi vaikea tilanne.

Hö.. nyt poika heräs ja haluaa ruokaa.. Kirjotan myöhemmin enemmän!

Kimalle rv. 18, ja pikkujellona 7 kk 1vko
 
Niin ja noista mulkoiluista ja ulkopuolisten kommenteista, en voi sanoa muuta kuin että mikään ei ole sen mauttomampaa kuin toisten perhesuunnittelun arvosteleminen, varsinkin kun on kyse tuntemattomista, muistakaa se. Eli teissä ei ole mitään vikaa, vaikka kuinka nuoria äitejä olisitte, vaan ihmisten asenteissa. Ne mummotkin on todennäköisesti itse olleet naimisissa jo 18-vuotiaana, joten jos nyt tekee mieli näpäyttää niin siitä vaan vapaasti. Itse olen yllättävän vähän saanut koko tästä lastentulo/tekoprosessista palautetta, vaikka näytänkin mielestäni tosi nuorelta. Olen siis 22-vuotias ja tämmönen puolitoistametrinen vauvannaama. Lähinnä mitä ovat ääneen uskaltaneet ihmetellä on se, miten noin potra poika on mahtunut ulos minusta :LOL:

Olkaa ylpeitä itsestänne ja kasvavista vatsoistanne, te kannatte uutta elämää sisällänne ja se on paljon enemmän kuin monet muut ovat koskaan tehneet :flower:

Myö ollaan Vantaalta! :wave: Ja Jorviin ollaan tosiaan menossa sitten elokuun alussa.

En haluaisi olla ilonpilaaja mutta kyllä nää lastentaudit on sitten kivoja!
Nyt minun pieneen vauvaani on iskenyt ensimmäinen korvatulehdus ja on itkenyt isoja karpaloita koko päivän, äidin pikku-parka. Saatiin lopulta onneksi aika yksityiselle ja mies tuli töistä heittämään meidät että ehdittiin. Viiden päivän tuomio sisällä ja antibioottikuuri.
Eli mitä niihin vakuutuksiin tulee, niin on ne hyvä olla kuitenkin olemassa, tosin ei meillä ollut Leeville ennen syntymää, otettiin tyyliin viime viikolla ja nythän sille tuli jo käyttöä. Ei olisi ollut järin kiva kenellekään lähteä tuonne päivystykseen väistelemään luoteja ja sinkoilevia hampaita :LOL:

kielletty & "pikkuinen" 20+2 & leevirassu 9+kk
 
Kimalle84 Ei mulle selitetty sitä mitenkään, kun ei se ollut edes lääkäri, vaan sairaanhoitaja joka asiasta ohimennen mainitsi.
Mutta siis e-pillerithän voi lisätä veritulppa riskiä mikä taas voi aiheuttaa halvauksen.
Mulla kyllä pää silloin ekalla kerralla kuvattiin, mutta tulppaa ei näkynyt.
Tosin siitäkin sanottiin että mikäli on ollut päänsärkyä ennen halvausta niin voi olla että tulppa on ollut, mutta sitten kuitenkin itsestään lähtenyt liikkeelle, mikä tarkoittaa sitä ettei välttämättä näy kuvissa..
Ja kun mulla ei pää ihan täysin toiminut niin vastasin tiettyihin kysymyksiin aina samallallailla, esim. ensimmäisen kerran kun kysyttiin että oliko mulla päänsärkyä niin en silloin muistanut että oli todella kauhea päänsärky juuri ennen kuin puutuminen alkoi, niin sitten aina kun sama kysymys esitettiin niin en vaan jotenkin pystynyt vastaamaan muuta kun että "ei mulla missään vaiheessa sattunut päähän".
Sama tilanne oli myös kun kysyttiin että koska halvaus alkoi, niin vastasin aina samallalailla kun ensimmäisellä kerralla,eli "2 tuntia sitten".
Vielä kun olin jo pari päivää ollut sairaalassa niin aina vaan vastaus oli sama.
Pystyin kyllä sanomaan minä päivänä ja mihin aikaan, mutta jos kysyttiin että kuinka kauan sitten niin aina oli 2 tuntia sitten.
 

Yhteistyössä