ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - maaliskuussa

Heipsan!

Taas oli paljon tekstiä tullut vaikka just vasta eilen kirjottelin tänne.. Mutta sehän on vaan hyvä juttu että palstalaiset on aktiivisia =)

Joku kyseli rakko täynnä vai tyhjänä rakenneultraan Meillä (hyvinkään sairaala) ainakin molemmissa ultrissa pitää olla rakko tyhjänä. Kannattaa tietenkin kysellä mikä on sairaalan käytäntö kun taitaa paikkakunta kohtaisesti erota milloin mikäkin käytäntö.

Eli meillä oli tänään ultra.. Kaikki oli niinkuin pitääkin, vastasi viikkoja miltei päivälleen, keskimääräinen arvio mittojen perusteella oli 20+2.

Ja selvisi kumpi sieltä on tulossa, eli minulle voi poikaolon vahvistaa pojaksi
Äitille kun kerroin niin sanoi että nythän teidän on sitten tehtävä vielä 4. että saisitte mahdollisesti toisen tytön niin olisi kaksi kumpaakin laatua... juuei kiitos, kyllä kolme riittää meille ihan hyvin...

Nyt ei ehdi enempää....

Minerva

 
Minerva ja Nasu onnea ultrista! :heart: Ihanaa että tulee paljon hyviä uutisia!

Masusärystä vielä sen verran että kylä mullakin vihloo esim. ylösnoustessa mutta sehän on ohan normaalia. Tää mun särky on semmosta jatkuvaa ja jotenkn ahdistavaa. Voihan se olla että johtuu esim. rankasta päivästä. Tänään olen kuitenkin kävellyt töihin ja takaisin n. 2,5 kilsaa yhteen suuntaan ja sitten ollut koko päivän töissä jaloillaan ja nostellut painavia laatikoita. Ehkä huominen vapaapäivä helpottaa! :)

Kikka onneksi neuvolassa ottivat sinut tosissaan ja saat apua!

Me ollaan Järvenpäästä. Ja Hyvinkäälle olisi tarkoitus mennä synnyttämään. Neuvolassa viimeksi kysyttiin että missä haluat synnyttää. Mä olin ihan että HÄH? Voiko senkin valita? Musta ainakin huomaa että esikoinen on tulossa. :LOL:

Luminella sulla on tosi kivan olonen terveydenhoitaja. Mä olen kanssa tykännyt meidän terkasta. Onneksi ei ole mikään tiukkis! Ja on kiva että saa puhuttua asioista mitkä vaivaavat!

Päksäkkä 20+0
 
Ihmisten asenteista Samoilla linjoilla olen kyllä kun muutkin, että ei kannata välittää vanhempien äitien mulkoiluista yms. Jokainen tekee lapset silloin kun tahtoo jne. Ja vaikka ite en kyl enää mikään nuori äiti olekaan (kesällä 25v.)
Mutta täytyy kyl tuohon vielä lisätä, että itsekin katoin ehkä hiukan paheksuvasti yhtä tyttöä kerran neuvolassa. En tiedä paljonko ikää oli, mutta veikkaan että ei kovin paljoa. Tää odottava äiti käyttäytyi siellä neuvolassa kun joku pahanen kakara. Tuli ihan mieleen jotkut yläaste ikäset "teinipissikset" ( toivottavasti kukaan ei loukkaanu).

Mulla edelleen nipistelee mahasta aina, kun kävelen tai pyöräilen. Pakko vaan koittaa sietää sitä kipua. Sillä ajattelinkin mennä sinne mammojen vesijumppaan, että edes jonkinlaista liikuntaa pystys harrastaan.

Nyt mentävä syömään, kauhee nälkä. Onneks mies on kokannut ( tai no oikeestaan se kokkaa meillä aina :D )

outiko 21+6
 
Flunssa sit kaatoi tän mamman petiin, masentavaa kun ulkona ois ihana keli. No nyt meinaan kerrankin levätä taudin poi, enkä esittää ihme työntekijää, ketä jaksaa vaikka pää kainalossa tehä töitä. Läksin siis kesken päivän nukkuun ja nyt olo onkin päivää parempi. Hirvee nälkä vaan koko ajan :whistle: .Jätski tuntuu niin ihanalta kipeeseen kurkkuun...

Oon muuten kans huomannut melkoisen eron ns. kohteluun neuvolassa nyt kun odottaa jo toista. Kaikki pelot ja huolet otetaan joteskin todemmin. Jotenkin täti ei oo niin äidillinen, vaan tasavertasempi...puuttuu sellanen opettajafiilis. Vaikee selittää. Esikoista kun ootin olin 21. Mukavia ovat kyllä olleet molemmat tädit. Lisäksi vaikka oon jo 26, niin edelleen saan sellasia katseita et joopa, mutta kun saavat tietää, että on jo muksu, niin jotenkin status nousee näiden vanhempienkin mammojen joukossa.

Permis ja Herkkupeppu Veikko...tykkää selvästi, kun mamma syö makeeta... 19+1
 
Mulle sanottiin neuvolassa kun varasin rakenneultra aikaa, että rakko täynnä... taitaa vaihdella tuo käytäntö. Voihan se tietty olla, että ottavat taas pissanäytteen ja siks sanoi, että rakko täynnä ku viime kerralla en ollut ollu sitä 2-3h pissaamatta ennen näytteen ottoa ku ei mainittu et se otetaan.

jenzka 17+6
 
Mandy Meillä on laatikossa sellanen suojus, äiskä teki sen aikoinaan mulla ja siskoilla olleiden suojusten mukaan. Ekat kuukaudet poika nukkui siinä ja sit siirrettiin pinnikseen, johon myös äiskä teki suojat. Ohjeita löytyy kyllä varmasti netistä, mäkin voisin jossain vaiheessa laittaa kuvaa.

 
[/b]uusi rinkiläinen Raskaus kohta ohi ja uusia vaa tulee!! Eli LA 10.8.09 ja synnärinä SeKS.

Lueskelin että useimmat ovat jo rakenneultrassa käyneet. Itse kävin maanantaina ja siellä selvis, että mulla istukka alkaa kohdun suun reunalta. Ei siis ole kohdun suun päällä, mutta alkaa siitä reunalta ja antoivat ajan ylimääräiseen ultraan toukokuun lopulle RV:lle 28+. Siitä asti oon nyt stressannut asiaa, vaikka kuulemma useimmiten se sieltä nouseekin ylemmäs kohdun kasvaessa. Onko muita
kohtalotovereita? Mulle oli sokki ultrassa asia huomata, nimittäin olen nähnyt painajaista juuri etisestä istukasta ja perätilasta... :eek: Jos kohtalotovereita on niin kertokaapa, miten teillä asia on edennyt edellisissä raskauksissa tai nyt. Mitään vuoto-ongelmia ei ole ollut.

mamma 20+0
 
Kivoja ultrakuulumisia :)

Juu yritän itekki olla kyllä välittämättä vanhempien äitien pitkistä katseista, mutta ei voi ku ihmetellä miten on joillain pokkaa sanoo jotain niin ilkeetä tai ainaki sen kuulosta.
Minä kun tässä yks keskiviikko vein esikoista kerhoon, niin ku ooteltiin siinä kerhon pihalla et ovet aukeaa, niin ykskin vanhempi äiti tuli siihen katselemaan meidän nuorimmaista, joka istu siinä vaunuissa. Niin höpötti siinä se vanhempi äiti pojalleni että "Niin haluaisitko sinäkin muitten lasten kanssa tuonne juoksentelemaan. Saisit äitinkin vähän liikkeelle, eikä siinä tartteis istuskella." Juu poika oli sillon alle vuosikas eikä osannut kävellä vielä sillon. Ja luuliko se akka, etten mä liiku, koska olen nuori?? Siis mua niin ärsyttää ku ne luulee heti ettei nuori äiti jaksa liikkua kun on nuori!! Että mua otti aivoon vaan empä viittiny sanoo sille mitään, en ees vilkassu häneen päinkään.
Kaikki muutki äidit siellä jää aina metrien päähän minusta keskenään juttelemaan. Ja ohitse kun minusta menevät niin ei viitsitä vaivautua edes ystävällisesti hymyilemään vaan katsotaan nokka varttaan pitkin ja tuhistaan. Uskomatonta, muka aikuiset ihmiset!
Mut oon yrittäny tosiaan olla välittämättä. Mutta miten siinä voi olla välittämättä kun tolleen ivataan. Ja kun esikoinen alotti ton kerhon tammikuun alussa ja siellä oli jo ennestään ne äidit toisilleen tutuiksi tulleet, että jos siks ilkeilivät mut en usko enää et siitäkään johtu koska sinne tuli sit uus kerholainen taas ja heti rupesivat innoissaan sit juttelee sille toiselle uudelle äidille minun lisäksi. Että kyllä niillä vaan on jotain meitä nuoreja äitejä vastaan, vai kateellisiako ovat... No mut annan heidän olla :) Mutta kyllä minäkin tokaisen seuraavan kerran pahasti, jos mulle vielä tullaan ilkeilemään.
Tottakai jokainen saa suunnitella ja hankkia lapsia minkä ikäisenä tahtovat. Sitä ei pidä kenenkään tulla moittimaan!

Orgasmin herkkyydestä Täällä kans tuntuu seksi jotenkin paremmalta (tuntui siis ennenkin raskautta) mutta nyt niinku tekee jatkuvasti mieli :D Ja tulen vielä herkemmin näin odotusaikana. En tiedä mistä johtunee :D Vaikkei ongelmia ole kyllä ollu ennenkään raskautta :) Mullakin saattaa välillä tuntua ilkeältä jos on joku tietty asento missä mies pääsee työntymään hyvinkin syvälle niin sillon saattaa tuntua ilkeältä. Mieskin tykkää niin ei valittamista seksiasioissakaan ;)

Paikkakunta galluppiin Minä olen Kaennuusta :D Mahtaako tältä suunnalta olla muita?? Foxeri vissiin ainakin oli? Ellen väärin muista.

Nyt jos lähtis jatkaa tota O.C:n katsomista ku näytti jo alkavan.

mertsu 18+3
 
Tänään tulee taas sellanen 4D dokkari, joka pistää varmana vihastuttamaan:
"Raskaana ja humalassa" :kieh: Mies jo sanoi, että mun ei varmaan pitäis ees kattoa, kun kihisen sitten koko loppuillan kiukusta :LOL:
Mä en voi sille mitään, että tuun vaan kauheen vihaiseksi ja surulliseksi, jos näen et joku raskaana oleva juo tai polttaa :(
Pakko toi dokkari silti kattoa, vaikkei noi 4D:t aina kauheen järkeviä olekaan.

outiko 21+6
 
paikkakunta galluppiin: ollaan kouvolasta

onnea hyvistä ultrista

kietaisu bodeja käytin paljon esikoisen aikaan ja niin varmasti myös tällä kakkosellakin. Samoin niitä unihaalareita tuli käytettyä, mutta ei juurikaan niitä vetoketjullisia vaan niitä jois on ne nepparit.

eilisestä neuvolasta: kaikki kunnossa, rauta laskenut edelleen nyt oli 112 joten rauta jatkukoon. Pikkuisen sydän äänet hyvät ja toisella oli hikka samaan aikaan. Paino tippunut kaiken kaikkiaan 3 kiloa ja viime kerrasta noin 0,5kg

Nimistä: jos meille poika sattuisi tulemaan niin nimi löytyisi. Tytöille löytyy paljon kivoja nimiä mutta yhteisymmärrykseen ei olla koko nimestä päästy, etunimi mahdollisesti lyöty lukkoon jos ei tuo ukko vaihda enään mieltään.
 
Mä en ole ihan varma, mutta luulisin, että olen tuntenut vauvan liikkeet jo. Ainakin sellasta muljahtelua tuolla ihan alavtsassa. Potkuista en tiedä, jotain sen tapaista olen tuntenut, mutten oikein tiedä onko ne potkuja. Tunsin ekan kerran jo viime perjantaina. Miltä se oikein tuntuu kun vauva potkii?

jenzka 17+6
 
Mukava lukea muiden tuntemuksia raskauden suhteen ku jotku menee nii nappiin oman odotuksen kanssa!!

Nyt vois sitte pienen esittelyn ja normaalit kuulumiset kertoa!! Neuvola oli pari viikkoa sitten. Tuntuu et niitä on niin harvoin!! Silloin paino ei vielä ollut noussut normaaliksi, vaikkei mitään joka päiväistä oksentelua olekaan ollut. Ei vaan ruoka maistu. Rautaa ei vielä ole tarvinnut alkaa syömään, hB oli 120 kieppeillä. Liikkeet olen tuntenut jo kuukauden verran. Sykkeet 150 luokkaa.

Mahaa ei muut ole huomannut, vaikka pieni kokoinen olenkin 152cm/47kg. Kohtu on taaksepäin kallistunut, joten painon tunnetta selkärankaan ja muitakin painon tunteita on riittämiin. Niiden kanssa vielä kuitenkin pärjännyt. Muuten noita sääliviä/vihaisia katseita saa kokea. Pidän itseäni "kypsänä äitinä", mutta nuoren ulkonäköni ja pienen kokoni vuoksi vieraat ihmiset luulevat varmaan viistoista kesäseksi.

Rakenneultrassa selvis, että mulla on kohdun suulta alkava istukka ja se vaatii seurantaa. Useimmiten nousee kohdun kasvaessa, mutta asiasta saan lisätietoa sitten toukokuun lisäultrassa. Stressi siis siihen asti. Muuten kaikki oli ok. Tärkeimmät elimet normaalit ja sikiön koko vastasi viikkoja. Sukupuolen sain tietää, kuten halusinkin. Itse en ainakaan olisi nähnyt kuvasta sitä, jos kätilö ei olisi kertonut. Vaikka selvä tapaus kuulemma olikin :LOL: !!

mamma 20+0
 
Paikkakunta Vantaalla asustelen, tällä hetkellä Tikkurilan seudulla ja kohta muutamme Pähkinärinteeseen. Onkoo näiltä seuduilta ketään :)

Ihmisten asenteista taisin jo aikaisemmin mainita jossain vaiheessa ketjua, en ole varma. Mutta olin fysioterapia valmennussysteemissä, joka sisältyi jotenkin neuvolan kautta tähän raskaushommaan. Olin ainoa nuori äiti siellä. Suurin osa oli päälle kolmikymppisiä ensisynnyttäjiä, moni heistä lähemmäs nelikymppisiä. Yksi vieressä olevista naisista yhtäkkiä naurahti, kun täytin henkilötunnustani papereihin. "haha, toi on mua 18 vuotta nuorempi ensisynnyttäjä, vähän hassua.." Onneksi en hevillä hätkähdä, mutta ihmettelin reaktiota. Hän naureskeli siinä. Olen siis 21-vuotias. Mutta onneksi minut on muualla otettu hyvin vastaan, missään neuvoloissa tai lääkäreissä ei ole edes mainittu tai kysytty vahingoista. Sukulaiset ovat ottaneet tosi hyvin, sillä he ovat tienneet aina, että haluan lapsia nuorena. Mieheni on 25v. Tosin työpaikalla, hoidan lapsia kuntosalin lapsiparkissa, siellä osa lapsien vanhemmista "järkyttyy" kun olen kertonut olevani raskaana. Joten yleensä lisään samantien, että olen 21v. sillä näytän toisinaan myöskin ehkä 16v. :D sitten otetaan jo paremmin vastaan. Mutta ei minusta tuo ikään katso, ei se tee yhtään parempaa tai huonopaa äitiä...

Seksistä täytyy sanoa, että mulla on menossa jonkunlainen paussi.. Ei silleen huvita, mutta huvittaa.. mieheni ajattelee, että olen ainoa maailmassa ja olen alkanut pohtiakin, että onkohan muilla tälläistä.. En vain koe tällä hetkellä sitä mieleiseksi :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Tänään tulee taas sellanen 4D dokkari, joka pistää varmana vihastuttamaan:
"Raskaana ja humalassa" :kieh:
Oli kyllä vihastuttava dokkari! Kyllä jotkut voi olla törppöjä. Ei tulis mieleenkään juoda alkoholia raskausaikana. Mutta kaikki ei vaan näköjään tajua! Argh! :kieh:
 
Kirjoitin äsken pitkästi tekstiä ja onnistuin kadottamaan ne yhdellä "harhapainalluksella". :kieh: Muistankohan vielä mitä olin kirjoittamassa...

Gallupiin: Vaasassa asustellaan miehen kanssa.

En ole vielä törmännyt tuntemattomien negatiivisiin asenteisiin, mutta luokkakaveri kysyi oliko raskaus suunniteltu. :) Ei ollu vissiin kuullu vauva-juttuja mun suusta, vaikka ollaan parin muun luokkakaverin kanssa "kuumeiltu" koko opiskeluaika.

Yksi puolituttu nainen piti mulle kunnon ristikuulustelun kun "jouduin" kertomaan raskaudestani sille. Kysyi että olenko naimisissa, aiotaanko mennä naimisiin ennen lapsen syntymää, asutaanko omassa asunnossa/talossa vai vuokralla, mitä mun mies tekee jne.
Ärsytti tosi paljon tuollainen utelu. Teki mieli sanoa että mitä se sulle kuuluu, mutta pitäisi tehdä tiivistä yhteistyötä koko kevät niin ei oikein voinu... Vastailin vaan sitten hieman niukan puoleisesti. Tuosta tilanteesta jäi vaan jotenki niin loukattu olo...

Ollaan miehen kanssa molemmat vielä opiskelijoita, mutta käydään töissä opiskelujen ohella. Yhdessä ollaan oltu jo kohta viisi vuotta joista saman katon alla ollaan asuttu viimeiset neljä. Kihloissa ollaan oltu jo vuodesta 2006 ja häät on suunnitteilla kesälle 2010. Vauvasta ollaan haaveiltu jo vuosia. Mutta jäi sellainen olo että olisi pitänyt ehdottomasti olla naimisissa, asua omistusasunnossa ja vähintään miehellä olla vakityö...

Rakenneultra on maanantaina. Aika tuntuu menevän hitaasti... Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin ja saadaan veikkaus vauvan sukupuolesta. Sitten voisi alkaa jo miettimään vaunuja, turvakaukaloa ja muita suurempia hankintoja.

Vakuutusyhtiöihin laitettiin tänään yhteydenottopyyntöjä. Kysellään ensin vähän lisätietoja ja hintoja ennen lopullista päätöstä.

Illusia ja Emppu 19+5
 
Huomenta!

Pikaisesti ennen töihin lähtöä tulin kurkkaamaan.

Onnea hyvistä ultrista ja neuvoloista :heart: Ja tervetuloa rihama!

Iästä, mulle ei ole kukaan asiasta huomautellut. Mummojen ja pappojen on vaan vaikea sulattaa, että mä olen jo aikuinen, mutta niin kai se tulee olemaan maailman tappiin saakka. En koe olevani nuori äiti kun 22 olen vauvan syntyessä. Yhdessä ollaan jo kuusi vuotta oltu ja naimisiin oli elokuussa tarkoitus mennä kunnes vauva ilmoitti tulostaan. Kastajaisissa sitten meidät vihitään :) Ehkä tuo meidän pitkä yhdessäolo on auttanut siinä, että kommentteja ei negatiivisessa mielessä ole juuri tullut.

Paikkakunta, opiskelujen takia Seinäjoki ainakin jouluun saakka, sitten toivottavasti jotain muuta!

Vilma ja Elma 19+5


 
Kauhajoki ilmottautuu täältä! :wave:

Te kellä on jo lapsia, minkälaisilla ikäeroilla lapset on? Meillä on 09/06 syntynyt tyttö eli ikäeroo tulee melkein tasan 3 vuotta, se tuntuu oikein passelilta ikäerolta mutta saas nähdä kuinka se käytännös pelaa! =) Muutenki vähä jännittää kuinka asiat lähtee rullaahan kun on 2 lasta...

mamika & "Turo" 19+3
 

Yhteistyössä