ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - maaliskuussa

Huomenta taas täältäkin !!

Meillä mies soitti mulle monta kertaa eilen työpäivän aikana ihan vaan kysyäkseen että onko kaikki hyvin..
Taisi sitten ottaa aika tosissaan sen kun neuvolassa sekä terveydenhoitaja että lääkäri sanoivat ettei mua sais nyt jättää yksin kun muutenkin oon jotenkin ollut tosi herkillä ja nyt tosiaan tuli tää halvaus.
Mutta kyllä olen itsekin todella paljon ihmetellyt sitä kuinka itkuinen olen ollut.
Normaalisti en ikinä itke mistään, tai jos itken niin en kenenkään nähden.
Kyllähän meille mies sen huomaa jos mulla on paha mieli, mutta osaan kuitenkin sitten vääntä väkisin hymyn naamalleni ja vakuuttaa että kaikki on hyvin.
Nyt viikonloppuna sitten kuitenkin sain aivan hysteerisen itkukohtauksen siellä hatanpäällä, sitten sunnuntaina aloin itkemään TAYSissa, ja eilen neuvolassa.
Totesin että ei kyllä sovi mulle tää raskaana olo kun nyt en oo muuta tehnyt kun pillittänyt joka paikassa.

No joo, mutta jos taas laittaisi vähän kuvaa tänne tänään kun olisi sitten puoliväli.
Kyllä on nopeasti aika mennyt, huh huh..

kikka ja ei onneksi enää Pirjo 20+0

rimaha Tervetuloa!!
Mulla oli esikoista odottaessa kohdun suulla istukka (sitä en tiedä miten paljon). Rakenneultrassa rv:lla 18 huomattiin ja annettiin ylimääräinen ultra-aika rv:lle 30, mutta jouduin muusta syystä äippäpolilla käymään jo rv:lla 23-24 ja silloin huomattiin jo että istukka on siirtynyt pois kohdun suulta. Ei siis aiheuttanut minkäänlaisia vaivoja tai vuotoja. Mulle korostettiin tuolloin että suurimmassa osassa tapauksista ne istukat siirtyvät "oikeaan paikkaan".

Joku kysy sisarusten ikäerosta. Meille tulee esikoisen ja pikkukakkosen ikäeroksi 2v4kk.

baby butterfly onnea ultraan!!!!

miranda + elokuinen 20+2

Huomenia

Sorvin ääressä taas... en kauaa malttanut poissa olla. Nyt ei kuiteskaan kuumetta, olo vähän höttö, mutta eipä tartte muuta kuin istua.

Meillä tulee lasten ikäeroksi 4,5 v. aika paljon. Opiskelin vielä, kun sain esikoisen ja sit valmistuin ja töissä meni niin mukavasti, että nyt vasta maltoin esikoiselle kaveria hankkia. Jotenkin tuntuu kyllä kivalta, kun esikosta on sit jo kunnolla apua vauvan hoidossa ja mulle seuraa kotona. Esikoisen kanssa päivät tuntu välillä tosi pitkiltä, kun ootin isäntää kotiin. Nyt on kiva, kun asutaan rivarissa ja yhtiössä tulee oleen äippälomalaisia ja hoitovapaalaisia :) .

Mulla ultraan vielä 2vko...piiiiitkä aika. Onneksi poju potkii. Tosin eilen oli tosi hiljasta ja sit illalla aattelinkin, että nyt hereille kulta, että äiti saa rauhan. Söin ja menin pitkälleni ja aloin tökkiin masua ja kyllähän Veikko sieltä takasin mäjäytti, tosin vaan pari kertaa. Tais olla hänkin äipän sairaudesta väsynyt :) Tässä vaiheessa siis voi jo kunnolla sanoa, että nyt potkii/vaihtaa asentoo kuperkeikalla, mutta pari viikkoa sitten oli vielä paljon epämääräisempää, vaikka siis toista ootan.

Ja me ollaan Tampereelta. Neuvolassa just katselin sellasta mammajoogaa, onko joku käynyt, tais olla...Outiko?? Mähän käyn pilateksessa, mutta vois olla kivempi tommonen rauhallisempi (ois se rentoutus osiokin).

Permis ja Veikko 19+2

Anna333 Onnea häihin :) Häät on kyllä niin ihania, kun saa olla prinsessana ja huomion kohteena koko pitkän päivän. Mulla on vaan ja ainoastaan hyviä muistoja omasta hääpäivästä.
Nauttikaa :)

Mulle ei ole kukaan huomautellut iästä mitään, johtuen ehkä siitä, että en ole enää mikään ns. nuori äiti. Täytän kesäkuussa 25v. Ja luulen, että sukulaiset on vaan odotellut vauvauutisia. Kun tosiaan viime kesänä mentiin naimisiin ja aika luonnollinen jatkumohan ne lapset on.

Mies eilen sanoi, että haluais vähintään neljä lasta :) Sanoin vaan, että kunhan nyt saadaan tää ensimmäinen pihalle niin katotaan sitten :D Mutta olen mäkin kyllä ajatellut että haluan useamman lapsen ja mielellään suht pienillä ikäeroilla.

Saan tänään ne tilaamani vaunut :) Tilasin ne mistä mielipidettäkin kyselin. Kotiinkuljetuksella toimittavat onneks!

Mutta nyt aamupalalle ja sitte töihin :wave:

Outiko 22+0 POKS

Hieno maha, Kikka! Kauniin muotoinen :)

Asuinpaikka-galluppiin: Asutaan Ruokolahdella, eli ihan Imatran kupeessa.

Miä nyt en mikään nuori äiti ole (täytän kesällä 27), mutta jotenkin tunnen itteni kuitenkin aika nuoreksi :) Se hyvä puoli tässä iässä (sen lisäksi että vasta nyt koen olevani valmis äidiksi :D) näyttää olevan se, että kukaan ei ole kyseenalaistanut tätä raskautta vaan kaikki ovat olleet iloisia. Ikävä varmaan tuollainen epäily :(
Meidän kaveripiirissä vasta pari saanut lapsen ja hekin ovat miua vanhempia. Me ei kai olla niin lapsi-orientoitunutta porukkaa.
Sellaiset kenet ei tunne miua ihan niin hyvin ovat olleet tosi yllättyneitä tästä raskaudesta "Enpä ois uskonut! Oliko suunniteltu?" Koska en ole ikinä ollut vauvakuumeinen enkä mitenkään erityisen lapsi-rakas, sellainen realisti ennemminkin. He taas jotka miut oikeesti tuntevat sanoivat jo odotelleensakin tätä uutista :)
Miun ihana mieheni täyttää tänä vuonna 40 vuotta ja hänellä on 5 vuotiaat kaksoset ennestään. Laskeskelin, että tää lapsettoman ihmisen elämä on jo "menetetty" hänen lastensa myötä ja ei myö tästä nuorrutakaan, joten paras käydä nopeasti hommiin. Alettiin yrittää lasta kun oltiin seurusteltu 1 v (viime elokuussa).

Anna333, ONNEA!! :) Meillä on aikaa vielä... hmm... 8 päivää!

OnSiisKevät ja beibe 20+2

OnSiisKevät kivaaa.. onnea myös teille.. )))

Kiitos outiko.

Mä varmaan kuulun niihin nuoriin äiteihin (oon 21 ja täytän 22 marraskuussa) Mutta en oo saanut mitään moitteita.. Oon asunut jo eriksen vanhemmista 17 vuotiasta lähtien. Tutuilla on jo lapsia jopa jotkut odottaa jo kolmatta. OOn aina tykanny lapsista joten sukulaisista se oli pikemminkin NO VIHDOIN, kun NYTKÖ JO....

Me asutaan Helsingissä..

Täällä taas pitkästä aikaa. Ja ihan pihalla jutuista! :D

Meillä on juhlittu esikoisen syntymäpäiviä oikein urakalla monta päivää ja nyt vihdoin on aikaa johonkin muuhunkin.

Miranda-81 meille tulossa suht sama ikäero sisaruksille, 2v4kk. Eli teillä varmasti myös juhlittu 2vuotisia ihan juuri tai sitten kohta juhlat tulossa. :flower:

rimaha Mulla oli istukka esikoisen kohdalla kohdunsuulla, rv28 oli uusi ultra ja silloin oli noussut pois. Ne kuulemma yleensä nousevat kohdun kasvaessa. Nyt sama juttu, paitsi että ei ollut enää suulla vaan reunalla, eli ei kontrolliultraa, koska oli jo "lähdössä".
Meillä on 1,5viikon päästä 4D ja siellä näkee sitten että varmasti on pois. Esikoisen 4D:ssä rv25 oli kanssa jo noussut. Eli ei ainakaan omalla kohdalla ole ongelmia aiheuttanut.

Kikka :hug: ompas sinulla ollut kestämistä. Toivottavasti kuitenkin nyt kaikki hyvin ja tuollaista kohtelua et enää saisi. Tuntuu tosi kurjalta puolestasi.

Anna333 jänniä aikoja... Tulehan sitten kertomaan miten häät menee! :flower: :D

Vakuutuksista menossa kilpailutus koko paketista, eli ollaan ottamassa tällä tulokkaalle myös vakuutus, kuten esikoisellekin. Tosin oma yhtiö ei ole vieläkään saanut tehtyä tarjoustaan... :headwall: Taitaa olla vaihdon paikka.

Oma olo on tasasen turvonnut, rautalääkkeet lopetin taas, kun ei ne sovi. Jatkan kun olo normalisoituu. Jos normalisoituu.
Neuvolaan soitin noista harkkasupistuksista ja ihan kivuliaistakin, käski vaan jatkaa normaalieloa ja palata asiaan jos ei lopu. No, en ole palannut asiaan vaikka eivät ole loppuneet, viikonpäästä menen sinne jokatapuksessa ja ajattelin mankua itselleni lääkärin asap. Puhun meinaan lääkärille ennemmin kuin neuvolan tädille, hän kun ei juuri ota tosissaan mitään. Paitsi omat uskomuksensa. :kieh:
Ja jollen pääse nopeesti lääkäriin, menen yksityiselle. Koska en mä pysty enää edes kilometrin "lenkkiä" kävelemään ilman supisteluja, ei hyvä. Toivottavasti ovat kuitenkin harmittomia.

Treelo 22+3

Huomenta,

täällä masuasukki on alkanut potkuttelemaan selvästi enemmän, joka päivä tulee useampi sarja :heart: ! Ja kun hän on jalat alaspäin niin potkut eivät tunnu kovin mukaville (etenkään istuessa). Mutta hyvä kun ilmoittelee olemassaolostaan =) .

Iästä. Minä en kai enää ole niin "nuori", ikää 28-vee. Tosin vielä taidan olla nuorempi kuin ensisynnyttäjät Suomessa keskimäärin ja tää on jo mun kolmas :p .. esikkoa odotin alle parikymppisenä ja silloin synnytyssairaalassa aina tituleerattiin 'nuoreksi äidiksi', mutta ei sen kummempaa. Iällä ei todellakaan tässä asiassa ole mielestäni väliä vaan sillä mitä siellä pään sisällä on.

Hauskaa päivää kaikille! Täällä paistaa aurinko, mutta pääsen siitä vasta nauttimaan töiden jälkeen... (niin, ja työmotivaatio on... öh... lievästi sanoen hukassa :LOL: )

L3nen (21+3)

Anna333 ja OnSiisKevät onnea tulevista häistä! :heart:

Treelo voimia suppareitten kanssa. Toivottavasti ne on harmittomia!

BB onnea ultraan!

Mä täytän 26 vauvan laskettuna päivänä joten en ihan nuori äiti ole, vaikka itseni aika nuoreksi tunnenkin. Mäkin olen jo varhain muuttanut pois kotoa 18 vuotiaana kun töitä on tullut tehtyä vakituisesti 16 vuotiaasta. Miehen kanssa ollaan kimpassa asuttu jo 6 vuotta joten kai tätä on osattu odottaakin. Mulle tuli päinvastoin kommentti että joskushan ne lapset on tehtävä jos niitä haluaa. Teki taas mieli huomauttaa että eipä niitä niin vaan tehdä mutta en viitsinyt!

Mä en edes viitsinyt katsoa sitä dokumenttia kun näin aiheen. Mun verenpaine ois noussut kumminkin vaarallisiin lukemiin.

rimaha mulla oli ekassa ultrassa istukka kohdun suulla joten nyt maanantaina sitten näkee miten on käynyt. Mullekin sanottiin että suurin osa nousee kohdun kasvaessa.

Päksäkkä 20+1

Heippa taas!

Pääsin nyt kirjottelemaan ku vaavi nukahti... On nyt viime päivinä ollut niiiiiin kiukkuinen että huh! Viides ja kuudes hammas tulossa niin todennäköisesti siitä johtuvaa.

Kikka: Mulla meni halvaus ohi ihan parissa tunnissa, mulla se tuli tonne ilmasun puolelle niin että puhekyky meni, ja näkö.. Vasen puoli kyllä puutui, mutta liikkumaan pystyin aika nopeesti. Sen kohtauksen jälkeen ollut vaikeampi kirjottaa ja muodostaa järkeviä lauseita, nyt onneksi helpottanut jo vähän ajan myötä. Uutta kohtausta pelkään sen verran että mitä jos tulee nyt raskaana ja oon yksin kotona ton muksun kanssa, pitää vaan yrittää olla ajattelematta.
Hyvä että sulta kuitenkin otettiin ne kuvat sieltä päästä. Mulla ei... Tosin mun pää oli tutkittu jo vuos-pari aiemmin niin sillon ei mitään näkynyt.
Mä voin vaan kuvitella millasta sulla nyt on, mutta toivottavasti tilanne nyt alkaa paranemaan :hug:

Paikkakuntagalluppiin: Helsingistä ollaan me. Kovasti haluaisin maalle, mutta elämäntilanne ei vaan salli sitä vielä :(

Sisarusten ikäerosta: Meille tulee n.vuosi. Edellinen syntyi 14.8, ja toisen LA on 25.8..

Ihmisten asenteista: En ykkösen enkä kakkosen odotuksen aikana oo huomannut mitään erikoista ihmisten asenteissa.. Mut tuskin huomaisin vaikka niissä asenteissa oliskin korjattavaa, kun mua ei kiinnosta oikein noi muiden mielipiteet :D Mä tiedän että mä oon hyvä just tämmösenä, ja mua ehkä ennemmin huvittaa jos joku jotenkin yrittää loukata tms. harva asia kolahtaa.

Jees, mutta beibe heräs!

Kimalle rv 18+1 ja Pikkumiäs 7 kk 1vko

meillä tulee sisaruksille ikäeroa aika tasan 6v9kk, joten jännää aikaa eletään syksystä kun esikoinen lähtee kouluun ja tää toinen ihan vauva. Nähtäväksi jää olenko näkemässä esikoisen kouluun lähtöä, vai silloin sairaaalassa.

iästä esikoisen syntyessä olin 21 ( 3kk päästä täytin 22), sukulaiset suhtautuivat hyvin. Anoppi oli alkuun järkyttynyt kun niin nuorena saisimme vauvan. Eniten jännitti kai kuinka me pärjäämme ( tähän varmasti vaikutti se että on itse ollut ensisynnyttäjä 38-vuotiaana). Yksi puoli tuttu kans kyseli oliko suunnitteltu jne, muuten vastaanotto positiivista. Muistan kyllä yhden mummon moralisoivan minua kuinka olen pilannut elämäni, eipä se paljon vaikuttanut ( tämä mummo siis tuntematon)

Mä olen kanssa huomannut että supistelee tosi helposti.
Heti jos vähänkin kävelee reippaammin, tai imuroi, tai kantaa vähänkin painavampaa kauppakassia niin heti alkaa supistaan.
Ei onneksi ole ollut mitään kipeitä, mutta selvästi oon kuitenkin tuntenut.
Mutta mulle kyllä sanottiin neuvolassa että en tän pituuteni ( tai pitäisi ehkä sanoa lyhyyteni ) takia saisi nostelle tai kannella mitään painavaa.
Kuulemma näillä viikoilla yleensä siellä neuvolassa sanotaan että 15 kiloo olis maksimi mitä saa nostaa, mutta mun kohdalla se raja menee kuulemma 10 kilossa.
Mutta eipä nyt muutenkaan kyllä tarvii nostella tai kannella mitään..
Harmittaa vaan kun on nyt se muutto tulossa jo ensi viikolla ja kun en pysty oiken mitään tekemään.
Jotain vaatteita ja muuta sellaista saan kyllä tietysti pakattu, mutta on se näin yksi kätisenä hiukan hankalaa..

BB: Onnea ultraan ja tule sitten heti kertomaan kaikki! :) Tämä luonnollisesti koskee sitten muitakin ultraan menijöitä!

Zinnie Myö käytiin toissapäivänä katsomassa asuntoa Pähkinärinteestä! :) Ihan kiva oli, mutta en ole vielä ihan varma että kannattaako meidän sinne muuttaa, kun on ollut vähän puhetta tuosta kotikonnuillekin muuttamisesta.

Tässä vaiheessa korostan ihan tosissaan miten tärkeitä ne tukiverkostot on, niiden puuttuminen johti siihen että masennuin pahasti jo oikeastaan ennen esikoisen syntymää ja parisuhde oli ihan retuperällä.
Vaikka se ei nyt siltä tunnukaan, niin on oikeasti ihan kiva että on lähellä joku, edes tieto siitä jo helpottaa. Miettikäähän, minulla on viimeeksi ollut oma kaveri käymässä VIIME VUONNA! Ja en ole saanut tältä seudulta uusia ystäviä, tiedä sitten miksi. Jotenkin sitä on itse huono ehkä lähestymään, tai sitä ajattelee että miksi tuo nyt minun seuraani kaipaisi, vaikka tiedänkin että samassa tilanteessa olevia äitejä on PALJON!

Ihanaa, ei mennyt viime yö huutamiseksi, kyllä tuohon esikoiseen voi aina luottaa! :heart:
Ollut koko ikänsä niin joustava, helppo ja ihana, eilenkin vain nyyhkytti, möhkiskeli sylissä ja nukahteli (korvatulehdus siis kyseessä). Voi että mie rakastan tuota kultaa... enkä malta odottaa että toinen saa pian leikkikaverin!

Tällaista tänään, raskaudesta ei oikeastaan mitään uutta, paitsi että unohdin mainita että se istukka tosiaan oli edessä kuten arveltiinkin terkkarin kanssa! On sitten ollut varmasti ihan omiaan vaimentamaan niitä liikkeitä...

Onnea kaikille avioliiton satamaan matkustaville! :flower:

BB:kö se puhui olevansa kunnon pienoistivoli noiden hormooniensa kanssa, mie varmaan sitten olen joku Pariisin Disneyland, vetäsin pultit miehelle yks aamu ja tuli hirveä riita jonka päätteeksi päätin sitten linkaista kihlasormuksen vessanpöntöstä alas !!!

Seuraavana päivänä kun oltiin jo sovittu, mies kysyi että "kai sie vielä haluut naimisii miun kanssa...?" Olin nokka pystyssä siinä et "noentiie, kui?", niin jätkä ottaa ja kaivaa sen sormuksen jostain jemmasta esiin :LOL:

Ja on semmonen yksilö joka pelkää oksentamista, verta, kuolaa... listaa voisi jatkaa loputtomiin. Sanoi kohtaloksi, kuin ihmeen kaupalla se pönttö ei ollutkaan vetänyt sormusta ihan loppuun asti, yks joutunu käsivartta myöten sen sieltä onkimaan.
Noh, kaikesta päätellen se taitaa rakastaa miuta aika paljon... :LOL:

kielletty & pikkuinen 20+3 & jo pirteämpi leevivauva 9+kk

Päksäkkä, oon ollut tosi tyytyväinen mun terveydenhoitajaan. On tosi rauhallinen ja realistinen. Tasapainottaa mua hienosti. :D

Anna333 ja OnSiisKevät, onnea ja oikein ihanaa ja aurinkoista hääpäivää!! :flower: :heart:

Musta on ihanaa, kun tuntee potkut ja liikkeet päivittäin. Tietää, että kaikki hyvin. :) tää kaveri onkin varsinainen monottaja. Viime lauantaina näkyi jo ulospäin potkut. Sen jälkeen ei ole kyllä näkynyt. Jysäytteli siihen samaan kohtaan useaan kertaan ja maha pomppi. Nauratti ihan hirveesti. :D

Luminella ja matkustaja 20+4

En jaksa tehdä töitä niin tulinpa sitten tänne pyörimään :kieh:

Ihana masu Kikka! Tosi kauniin muotoinen :)

Onnea naimisiin meneville! Mua toisaalta harmittaa kun en saakaan nyt niitä isoja prinsessahäitä.. Muta toisaalta ei tunnu enää niin tärkeälle kun vauvakin syntyy, ihan kauniit juhlat saadaa varmasti järjestettyä kastajaistenkin yhteyteen. Juhlapaikat ja kaikkioli varattu 15.8, mutta toisin kävi. Ei haluta kuitenkaan sen enempää lykätä häitä niin samallahan ne kaksi juhlaa sitten vietetää. Ainoa vaan, että mihinkähän toogaan mä meinaan verhoutua kun ajateltiin lokakuulla pitää juhlat ja vauva syntyy elokuulla että en ehkä kovin timminä ole :LOL:

BB:n ultrakuulumisia odotellaan :heart:

Muistelen, että täällä joskus oli joku Seinäjokinen (tai useampikin), huhuu oletteko vielä maisemissa? :wave:

Jospa sitä itsekkin välillä kirjoittelisi kuulumisia. Lueskelemassa käyn päivittäin ja juttua tuntuu tulevan kauheaa tahtia. =) Eipä tänne mitään ihmeempiä kuulu. Nestettä on alkanut kertyä nilkkoihin. Mukavaa näillä viikoilla ja keleillä, kesällä mulla on varmaan elefantin jalat. Maha on kasvanut jo sen verran että esikko ja kakkonen intoutuivat kyselemään: "Tuleeko meille toinenkin vauva?" Hiukan hymyilytti kun onhan kuopus jo 2v3kk niin eihän se mikään vauva enää ole vaikka vauvaksi sitä sanotaankin. :D No isommat sisarukset olivat innoissaan ja tyttö toivoo kovasti pikkusiskoa. Meni naama ruttuun kun mies sanoi, että mitä jos sieltä tuleekin sinulle kolmas veli. Ei ollut prinsessa kovinkaan innostunut ajatuksesta. :D

Ikäeroista on ollut puhetta. Meillä on esikon ja kakkosen ikäero 2v2kk ja kakkosen ja kolmosen ikäero 1v8kk. Ja nyt tulee kolmosen ja nelosen ikäeroksi 2v8kk. Olin itse pitkään nelosta vastaan (sitten joskus myöhemmin), mutta niin se mies vaan ylipuhui. ;)

Vakuutusta en ole vielä saanut haettua, kun tarvitsisi itse henk.koht. käydä paikalla. Mulla oli kakkosta odottaessa raskausmyrkytys niin haluavat kopion neuvolakortista. Tarttis käydä niin on sekin asia hoidettu. Tapiolasta otetaan kun siellä on muittenkin vakuutukset. Meillä ovat tulleet tarpeeseen nuo vakuutukset kun kaikilla kolmella on ollut pahat infektiokierteet ja kahdella on astma. Lääkärissä on käyty enemmän kuin tarpeeksi ja lasten kanssa en mene paikalliseen "arvauskeskukseen".

Viikonloppuna olisi tarkoitus lähteä kaukaloa ostamaan tai ennemminkin sovittelemaan autoon. Juuri ja juuri saattaa mahtua keskipaikalle. Sitten menee auto vaihtoon jos ei mahdu. :LOL: Sitten tarvitsisi vielä sovitella mahtuuko vaunut autoon kun keskipenkki on paikalla. Että touhua riittää. Rakenne ultra olis parin viikon päästä ja pääsiäisen jälkeen neuvola. Että niitä odotellessa.

Tulipas taas omaa napaa....

Ritsanampuja rv 18+1 (vissiin, en oo ihan selvillä)

anna333& onsiiskevät isot onnittelut häiden johdosta!ja tsemppiä! =)

ikägalluppia ollut olen siis ensiviikolla 21 :D

sisarusten ikäerosta muutaman päivän vajaa vuosi olisi ikäeroa tiedossa L.A:n mukaan.

paikkakuntagalluppiinlohjalta ollaan. ja citildalle tuossa muutama sivu takaperin vastasinkin siitä lohjan 4d:stä.

kikallasievä massu =)

ihmisten asenteesta aluks mulla oli tosi mukava neuvola täti,kun se vaihtui toseen neuvolaan,niin tälla uudella neuvolatädillä vähän jotain hampaankolossa varmaan nuoria äitiä vastaan. no nyt pian taas vaihtuu neuvola kun muutetaan,saa nähdä mimmonen vastaanotto siellä,mukavalta se täti vaikutti kun soitin =) muuten kyllä ihmisten suhtautuminen ollut postiivista..joltain kavereilta kyllä tullut läpällä,että joko taas :D mä en niin liikaa jaksa sressata ihmisten mielipiteistä =)

kävin äskön hakemassa hirveen kasan muuttolaatikoita,nyt viikonlopun aikana ois tarkoitus ja kaikki suurimmaks osaksi pakata.muuttopäivänä ollaan sovittu,että meen kaverille esikon kanssa kun en kuitenkaan kauheesti pysty mitään kantelemaan ja jonkun tota esikkoakin on vahdittava,meen sitten purkamaan laatikoita kun ukot saaneet hoidettua raskaan työn :D

tänään taas herätty puol kuudelta.nyt esikko nukkumassa ja kaadan myös itseni hetkeksi pitkälteen tohon sohvalle.. :wave:

ajatar&vempula 20+4& veeruska 7kk

tähän vielä eilisen päivän massukuva =)

Onnea Anna333 ja OnSiisKevät! :flower: :heart: Pääsette ihan pian viettämään omaa prinsessapäiväänne. =)

Itse toivon, että pääsisin naimisiin alkuvuodesta 2010. Ja voin kuvitella, että näin käykin. Mulla on hurja hääkuume. Kaksi serkkuani menee naimisiin lähiaikoina. Ja näin olen itsekin etsinyt jo hääpukua, sormusta, miettinyt kutsukortteja ja hääbändiä, hääpaikkaa ja kirkkoa. =) Mies aina kyseleekin, että ootkos menossa naimisiin. Tähän aina naureskellen vastaankin, että ei oo kosintaa kuulunut (tai hän ei ole ehdottanut hääpäivän lukkoonlyömistä ) , niin eihän sitä voi tietää milloin ne häät on. On me sen verran puhuttu, että häät olisi ensi vuonna.

Hurjaa vauhtia tulee taas tänne tekstiä. Ultrakuulumisa jään odottelemaan.

Mandy ja nappula 21+2

minä se taidan olla ainut kotkasta oleva. ja tohon ikään sen verran, että minä olen elokuussa 34v. ensisynnyttäjä. enkä koe itseäni mitenkään ikälopuksi, koska tunnen päälle 40v ensisynnyttäjän. meillä vaan tämä "teko projekti" kesti niin monta vuotta.
vakuutuksistakin ollut puhetta, niin parasta aikaa odottelen pohjolalta päätöstä, että saadaanko. jos saadaan, niin sitten meiltä lähtee kaikki vakuutukset pois tapiolalta. ei nimittäin saatu sieltä vakuutusta, vetoavat minun painoon ja mahdollisiin sairauksiin joita minulle voi tulla. antaas nähä kuin käy...
seuraava neuvola maanantaina, silloin saan ne kelanlanketit täytettäväksi. ja pääsen vihdoinkin anomaan vuosilomanmuutosta, mulla kun kierron mukaan loma olisi elokuussa. jos menee oikein hyvin, niin kesäloman aloitan 22. toukokuuta ja töihin en enää sitten palakkaan aikoihin. JEE!

Pippuri muakin kävi parikin mummoa moralisoimaan, kun esikoista n. 2kk 21v vaunuissa työntelin. Toisella kerralla oltiin lenkillä ja poju itki, reippaasti vaan talsin eteen päin, kun tiesin että kohta rauhottuu ja nukahtaa. Mummo kävi sättimään, että ei nää nykyajan nuoret äidit sit osaa mitään ja kiduttavat vaan vauvaa...meikä poistu paikalta, mut itkuhan siinä tuli. Toisen kerran oltiin bussissa ja poika noin 6kk ja itki. No en uskaltanut nostaa vaunuista syliin, kun en ois päässyt istuun täpötäydessä bussissa, koitin tyynnytellä ja aattelin, että kohta jäädään pois. No taas siletä kävi yksi mummo sättimään. Nosui oikein paikoiltaan ja tuli siihen viereen huutaan, että etkö tyttö kuule kun vauvasi huutaa. Sanoin, että kyllä, mutta ei sillä hätää ole, jäädään kohta pois. No hän siinä mesos, niin että koko bussi kuunteli, että kyllä on nuoret äidit tommosia, lapsi vaan kärsii, kun äiti ei jaksa syliin ottaa...Jäin seuraavalla pysäkill pois ja taas itkin...

Nyt oikein ootan, että joku tulee sanoo jotain, ni pistän kyllä mummojen suut tukkoon :) No siis eihän pidä yleistää, mutta mulle sattu pari tämmöstä. Mun on pakko myöntää, että kun olin tuon 21/22 pikkusen kanssa, niin mulla oli hirveet suorituspaineet olla täydellinen äiti, vaikka sitä ei kukaan ees oottanut. Leivoin, kokkasin, siivosin, urheilin jne. niin, että lopulta olin ihan puhki ja peli oli vedettävä poikki. En esim. nukkunut, kun vauva nukku, vaan painelin hirmu lenkkejä ja se kostautu. Nyt osaan ja sallin itseni nauttia täysin itse asiasta ja jätän tollaset hömpötykset vähemmälle :) . Eli vikaa oli mussakin, kun luulin, että mun nyt tarvii kaikille näyttää, ettei kukaan vaan epäile meikän äitiyttä... :ashamed:

Että on se ikä jotain tuonut lisää...laiskuutta :) Eli pitäkäähän tämä mielessä, kellekkään ei tarvi todistella mitään :heart: :heart:

Tulipas syvällistä...

Permis ja Veikolla on bileet :heart: :heart:

Moimoi :wave:

Oliko kellään muulla eilen ongelmia tänne kirjautumisessa? Mä yritin alkuillasta muutamaan kertaan tulla kirjoittelemaan, mutta kirjautuminen ei jostain syystä onnistunut. Tänään kyllä näytti toimivan ainakin ihan normaalisti.

kikka ja ajatar Ihanat massut teillä :heart: Mä oikein kateellisena katselen tollaista selvää vauvamasua, kun mun masusta ei vielä ole kukaan huomannut raskautta, ellen ole itse asiasta ensin kertonut. On tässä pikkumasussa tietysti se hyvä puoli, että omat vaatteet sopii hyvin päälle :D Mutta vois se nyt kuitenkin jo kasvaa, kun pian ollaan jo puoli välissä!

Iästä mä olen saanut oikeastaan vain positiivisiä kommentteja. Esikoisen laskettu aika oli mun ollessa 22v, mutta täytinkin 23v muutama päivää ennen kuin tyttö vihdoinkin syntyi 41+6 viikoilla. Silloin jo monet sanoi, että on hyvä saada lapset nuorena, kun on biologiankin kannalta parhaassa synnytysiässä. Mulla oli jo tuolloin vakityöpaikka ja oma asuntokin olemassa, joten ei ollut mitään taloudellisiakaan "esteitä" lapsen saamiselle. Nyt taidan ehtiä täyttää 27v just ennen tän kolmannen syntymää ja neuvolalääkärikin kehui, että olen niin hyvän ikäinen äiti.
Oikeastaan ikävimmät kommentit mä olen saanut lasten lukumäärästä, kun monen mielestä tuo kolme lasta on jo ihan liikaa:D
Ikävää, jos jotkut on saanut huonoja kommentteja esim. iästä. Yrittäkää olla välittämättä niistä, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ;) Kuitenkin jokaisella on omanlaiset elämäntilanteet, ja varmasti jokainen osaa itse päättää, milloin on itselleen sopiva aika!

Onko muuten muita vaivannut väsymys? Mua on muutaman päivän nukuttanut jatkuvasti, en tiiä onko tää jotain raskaudesta johtuvaa, vai mikä näin nukuttaa |O Inhottavaa, kun haukotuttaa koko ajan ja on pinna niin kireellä. Mies ja lapset joutuu välillä siitä kärsimään :(
Täytyis vissiin yrittää muistaa useammin ottaa noita raskausvitamiinejä, jos ne auttais vähän.
Onko muilla vaikeuksia muistaa ottaa vitamiinit päivittäin? Mä muistan ehkä parin kolmen päivän välein :ashamed:

RangaTanga 19+3 :heart:

unikuu108
onpas teillä isoja mahoja.
mä kävin lenkillä just.
olen vielä kuukauden kotona töissä ja voin tehdä näin että vien pojan hoitoon ja sit käyn samoilla höyryillä parin kolmen kilsan lenkillä. olipas niin siistiä.

asumme helsingissä, en ota vakuutusta ja vaunut on samat teutonian funit.. mitä muuta teillä täällä liikkuu,kun en meinaa pysyä tahdissa..

niin,tätä mä ihmettelin et mitenkä teillä jo ekassa ultrassa(viikot 12?) voidaan sanoa missä istukka on kun istukka ymmärtääkseni niillä viikoilla on vielä kauttaaltaan sen lapsen ympärillä.ja vasta myöhemmin lähtee siirtymään jonnekin päin..tai siis lapsi lähtee siirtymään. mäkun nimenomaan kysyin tuota ekassa ultrassa ja näin sanoi kättärillä ultraaja.

viikko vielä niin mullon toka ultra. olenkin viimeksi käynyt neuvolassa tammikuun puolessa välissä ja ekassa ultrassa helmikuun alussa. pitkä väli. mut ei haittaa.
ei mulle mitään erikoista,kaveri möyrii ja maha kasvaa ja mä inhoon tätä paisumista.

heippa rallaa..
eilen olin siinä 4d ultrassa.. oli kyllä pieni pettymys koko ultraus.. kun en saanut mitään kunnolla tolkkua tai en osannut hahmottaa.. mutta kaikki oli rakenteellisesti kunnossa.. mikä oli ihana kkuulla paino arvio oli 265g oli paino arvio.. sain vissii neljä 4d kuvaa mukaan jotka oli tosi epäselviä laitan illemmalla jos saan netin pelaamaan kotona niin parhaimman niistä tänne.:) epäselvyys johtui kuulemma siitä että vaavi oli niin lähellä seinämää että ei ollut tarpeeksi vettä välissä että olisi tullut tarkempi.. suku puolta ei saatu selvitettyä, oli venkula sellaisissa asennoissa koko ajan.. no ei se mitään kaikki oli kuitenkin kunnossa.. istukka oli takaseinässä..
jäi kyllä jotenkin vähän huono maku tuosta tai ehkä mulla oli liian suuret odotukset.. kun lääkäri laitto ensimmäisen kerran geeliä niin purkki oli melko tyhjä ja ravisteli sitä sitten ja seurauksena sain glöntin geeliä naamallekkin..heh no sitten kun hän alkoi ultraamaan niin valitti napakorusta että jos se rikkooo sen laitteen.. no sitten piti mennä vessaan tyhjentämään rakko jos kohtu laskisi vähän alemmas että ei tarvitsisi navan kohdilta ultrailla.. no sitten vaavi kumminkin pyrki aina ylös jaa muutaman kerran tökki sitten vatsaa silleen että vähän sattui.. no tulipa käytyä ja jos en olisi käynyt niin tuskin olisin saanut rauhaa.. mutta pääasia että kaikki oli kunnossa.. lasku oli 141e josta saan sitten viellä kelalta korvaukset..kävin siis tuossa lahden yksityisessä äitiys neuvolassa..
hmm tulipas paljon omaa napaa :ashamed:
onnea Anna333 ja Onsiiskevät lähenevistä häistä

piritta ja moggulaa 19+4

Yhteistyössä