ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - maaliskuussa

Citilda mulla tuo L.A juuri se kahdeksas päivä :D mutta saa nyt nähdä milloin syntyy =)
kahvitellaan ihmeessä kesällä!tai mammalomallahan olen jo nytten kun tuo esikko on vasta sen 7kuukautta,enkä tässä välissä kyllä enää töihin menekkään =)

rakon tyhennys ennen ultraa mulle nimenomaan sanoivat odotushuoneessa,että kohta pääset ultrattavaksi,käy vessassa ensin.

tänään ollaan herätty jo puoli kuusi.koko ajan vaan aikaistuu tän esikon heräämiset :headwall: no puol seiskalta noustiin vasta sängystä.

ajatar&vempula 20+3 &veeruska 7kk
 
huomenta huomenta.. kiitos vastauksista.. kyllä jännittää kymmeneltä on aika.. pitää mennä vähäksi aikaa vielä töihin ennnen ultraa.. onneksi tää yksityinen äitiysneuvola on siinä ihan parin minuutin kävely matkan päästä työpaikasta.. jännittää jännittää ihan täpinöissä olen... :) ihanaa nähdä pikkuinen.. saa nähdä tuleeko poikalupaus niinkun olen luullut mutta on se kyllä ihan sama kumpi tulee kuhan jompi kumpi ja terveenä..:)
unohdin eilen vastailla että myös me aijotaan ottaa se äippä pakkaus kovasti jo odotan että tulisi ne uuden pakkauksen kuvat nettiin.. kertokaahan te jotka menette sinne lapsimessuille että mitä se paketti sisälsi.. että kynää ja paperia vaan mukaan.. :D

piritta ja moggulaa 19+3
 
Ajatar Mä olen ollut sairaslomalla nyt kanssa ja vähän pelkään että pääsenkö töihin enää ennen lomia.. Selkä kiukutellut siihen malliin.
Onko sulla ollut rakenne ultra jo? Mulla vasta ensviikon maanantaina. Kuulin huhuja, että Lohjan sairaalalla olis se 4D laite kanssa ja sais katsella silläkin vauvaa? Olen siksi malttanut mieleni nyt enkä varaillut sitä 4D:tä tuolta femedasta.
 
Huomenta!

Helinäkeiju onnea tyttölupauksesta! :heart:

Mams tervetuloa mukaan!

Outiko kivan näköiset vaunut. Minkä merkkiset ne on? On kiva seurailla muiden mielipiteitä kun me ei olla mietitty koko vaunuja vielä.

Kielletty onnea sinnekin hyvin menneestä ultrasta!

Nimiä ei olla mietitty vielä ollenkaan. Mulle ei käy oikein mikään. Mies varmaan vielä helisee mun kanssa!

Kuinka moni meinaa mennä perhevalmennukseen? Vimeksi neuvolassa terkka ei voinut antaa mulle aikoja kun sen kollega ei ollut kerennyt niitä tekemään. Sen piti postittaa ne mulle mutta ei ole näkynyt. Toi alle kilometrin matkahan on ihan mahdottoman pitkä. No kai ne siltä tulee! Viimeistään varmaan saan ne sitten seuraavalla kerralla kahden viikon päästä.

Tänään on puoliväli raskaudesta! Mihinköhän se aika on kadonnut?!?

Piti vielä kysyä että särkeekö muilla mahaa? Mulla on esim. tän aamun särkenyt ja vauva on ollut ihan hiljaa, vaikka aamuisin on yleensä tosi paljon liikkunut! Toivottavasti kaikki on hyvin!

Päksäkkä 20+0 POKSIS
 
Citilda meillä oli jo viikko sitten rakenneultra.lohjalla tosiaan on se 4d laite ja sillä katsovat kanssa =) me ei tällä kertaa vaan kauheen hyvää kasvokuvaa saatu kun vauva oli kasvot niinsanotusti mun selkään päin. mutta ihan kivoja kuitenkin. =)
mua vaan vähän harmitti kun siinä oli joku opiskelija mukana eikä mun mielestä niin tarkasti kattonut kun esikosta,ja kuviakin saatiin vähemmän. mutta ihana oli joka tapauksessa pikkuista nähdä! :heart: aiotteko citilda ottaa selville kumpi on tulossa?

perhevalmennuksesta ei menty esikostakaan ja ensikertalaisillehan se on yleensä suunnattu.
sairaalan ohjatulla tutustumiskäynnillä käytiin kyllä esikkoa odottaessa.

enää viikko muuttoon!pitää alkaa metsästää muuttolaatikoita lisää..
 
Onnea mukavista ultrakuulumisista ja tsemppiä vasta ultraan meneville
:flower:

Päksäkkä Nuo on Oran vaunut. Tilasin Oran verkkokaupasta, sain kaupanpäälle vielä hoitolaukunkin ( vaikka en tiedä onko sille kauheesti ees käyttöä)
Onnea puolivälin saavuttamisesta :)

Onko kukaan käynyt odottavien äitien vesijumpassa? Jyväskylässä olisi aina torstaisin ja kauheasti houkuttelisi. Meiltä on vaan uimahallille aika pitkä matka eikä sit oikein pyörällä huvittas mennä. Sitä autoa kun ei ole :(

Outiko 21+6
 
Päksäkkä mulla särkee masua, välillä enempi välillä vähempi. Lisäksi olen nyt yöisin huomannut, että meikänkin selkä kiukkuilee. Kun nousee veskiin, kolottaa joka paikasta. Esikoisesta nukkuminenkin alkoi olla vaikeeta vasta ihan lopussa ja sekin oikeestaan närästyksen vuoksi. Oon kuitenkin aatellut, että normaalia tämä on, kroppa elelee vähän erilailla kun toista kertaa venyy ja paukkuu. :) :)

Pian pääsee pistään kesäkalusteita, voi juku kuinka kunnon kevättä ja kesää ootankaan!!!B) Ja pian tulee esikoiselle tilaamani kalusteet, pääsee viimeisteleen lastenhuoneen. Selvästi pesänrakennusvietti menossa. Ja ukkelilla on sit se auton uusimisvietti...ja siitä ei sen enempää :kieh:

Nyt koittaa vähän flunssa iskeä minuunkin, oonkin hyvin välttynyt kaikelta, vaikka meidän perheen miehet onkin sairastanut. Toivottavasti ei pahaksi äityisi.

Ihanaa päivää teille kaikille ja tsemppiä töihin...miten tää näin takkuaakaan...

Permis ja Veikko 19+1
 
Outiko, me otettiin vakuutus Nordesta. Asuntolainallisilla/avainasiakkailla omavastuu on 75e/korvaushakukerta. Vuosimaksu noin 350 euroa ekat 2 vuotta ja sitten tippuu. Mä tykkäsin tosta vakuutuksesta siksi, kun se omavastuu ei ole sairauskohtainen, vaan voin kerätä vuoden ajalta kaikki lääkärin määräämät lääkekuitit, lääkärikuitit ja vielä muistaakseni matkat ja lähettää sitten kerralla ne korvattavaksi ja vain yhdellä omavastuulla. Tietysti, jos vaan taloudellisesti se on mahdollista. Toki voin hakea useammankin kerran vuodessa, mutta silloin omavastuu menee joka hakukerralta. Sanoin sille pankkineuvojalle, että toivottavasti maksan tätäkin vakuutusta turhaan. :)

Mulla oli eilen neuvola. Meni ihan hyvin, mutta kun kysyin, että saanko valita synnytyssairaalan itseja lähdettiin pureutumaan syihin, miksi haluaisin synnyttää Naistenklinikalla ja kun terveydenhoitaja kysyi, että mitä ajatuksia synnytys mussa yleensä herättää, niin padot aukes ja itkin aivan hirveesti. Tilitin sitten kaikki tuntemukset ja pelot. Ja mies kertoi ne mitä mä en saanut itkultani sanottua (mitä siis miehelle vouhottanut kotona). Terveydenhoitaja oli aivan ihana. Selitti mulle paljon asioita, mutta kysyi sitten varovasti, että mitä jos hän kuitenkin laittaisi sinulle lähetteen pelkopolille, niin pääsisit kätilön kanssa juttelemaan, kun tämä sua tuntuu pelottavan ja vaivaavan. Että se voisi mua helpottaa. Sanoin, etten halua mihinkään terapiaryhmään kuuntelemaan toistenkin pelkoja kun saan jo omilla ajatuksilla itseni tähän tilaan. Sitä terveydenhoitajaa rupes naurattaamaan ja se totesi, että kyllä ne on ihan yksilökäyntejä. Harkitsin ja kun terveydenhoitaja suostutteli ja sanoi, että ei siitä varmasti sun kohdalla haittaakaan ole, niin suostuin. Nyt mulla on aika huojentunut olo, vaikka eka ajattelin, että en halua. Ehkä huojentunut siksi, että pääsen kätilön kanssa puhumaan kaikki tuntemukset läpi ja hän ammattilaisena selittää mulle. :)

Nyt on pakko kiiruhtaa töihin!! :wave:

Luminella ja matkustaja 20+3
 
unikuu108
kättärillä on ihan lappu seinässä et käyppä vessassa ennen ultraan tuloa. samoin oli tampereella vuosia sitten. mut kankaanpäässä hoitsu suuttui mulle kun kävin vessassa ennen ultraa.. että eipä siihen mitään sääntöä ole kun joka paikassa ihan menee mielen mukaan.

 
Heippa!

Mä kävin ennen rakenneultraa vessassa. Eikä siitä se kätilö mitään sanonut.

Mulla on aina välillä enemmän ja vähemmän mahakipuja. Mahan kasvuun liittyvät näin ainakin uskon. Selkään on sattunut myös ihan ovulaatiosta asti. Sängystä nouseminen vihloo tosi usein sitä on kans ollut ihan alusta asti.

Liikkeistä Mä tunsin kunnon potkuja keskiviikkona, oli niin voimakkaita että mieskin ne tunsi mahan läpi. Lauantaina tunsin ainakin yhden potkun. Nyt sitten lauantain jälkeen ei ollut juurikaan liikkunut ja vähän jo huolestuin, mutta sitten illalla ennen nukkumaanmenoa oli aikaa kuunnella. Liikku oikein hurjastikin. Potki ja sitten tuntu sellasta puskemista, nyt se tulee sen vatsan läpi just. Olipas hauskaa. Ainakin taas tietää et kaikki on kunnossa.

Kävinpäs muuten Change liikkeestä hakemassa eilen liivit itselleni. Rinnanympäryksestä lähti 10-15cm ja koko kasvo kolmella koolla. Hassuja kokoja niillä siellä :)
Maha ei ole vieläkään vauvamaha, no kyllä se varmaan ennättää vielä kasvaa.

Tervetuloa uusille ja tsemppiä kaikille ultriin ja muutenkin.

Mansikkatee ja Hippuli 21 ja risat
 
Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Onko kukaan käynyt odottavien äitien vesijumpassa?
Enpäs ole käynyt, mutta nyt pistän harkintaan. Tuo kuulostaa mukavalle liikuntamuodolle. Eilen taas kävelylenkillä puuskutin kuin höyryveturi pienessäkin ylämäessä ja syke nousi helposti 145. Miehen syke näytti samassa kohtaa 90. :D Noh, hän urheileekin ihan eri mittakaavalla kuin minä. Pisti toppatakin lenkille päälle, ettei palellu, kun mun vauhti on niin verkkaista nykyään. =)

Täällä vauvan liikkeet ja potkut on ihan jokapäiväisiä olleet jo kohta 4 viikon ajan. Eilen tuli jämäkimmät tujaukset nukkumaanmennessä klo 24-01 välisellä ajalla. Tuli oikein semmonen 5-10 tujauksen sarja. Maha vaan pomppi. Veikkaan, että siinä oli kyllä nyrkitkin mukana, kun niin nopeasti paukutteli. Hassua tämä kyllä on. =)

Jään odottelemaan ultrassakäyneiden kuulumisia.

Mandy ja nappula 21+1
 
Eli kolmas neuvola takana!

-Rv 18+0
-Painon muutos nyt tasan kuukauden ajan ollut per vko +250g, lähtöpaino mulla oli 50kg eli kai se paino tästä nyt sitten pikkuhiljaa alkaa nousta tälläkin tikulla!) =)
-Ei turvotusta
-Rr 118/70 hyvä!
-Virtsa puhdas
-Hb tippunut 125->120
-Kohdun pohjan korkeus 19,5 (kaksosraskaudessa tietysti kuuluukin mennä sen normaalikäyrän yläpuolella)
-Sydänäänet hyvät, n. 146 ja 143 x/min! :heart: :heart:

Rakenneultra tasan viikon päästä!! :D

Aloin tuntea sitä kuplintaa ja plutinaa joskus tuossa 13. viikolla muistaakseni. Kovin kauaa ei vielä ole tuntunut sen selvempää älämölöä, mutta itseasiassa juuri hetki sitten toinen Lilliputti tuntui tökkivän mua (ilmeisesti sille jäi joku fiilis päälle siitä hetki sitten tapahtuneesta sydänäänien kuuntelusta).. :) Ja sellaista muljahtelua on tuntunut tässä pari viikkoa ehkä..? Ei mitään kovin selkää siis tosiaan vielä, ei kunnon potkuja tai mitään.


Jälleen kerran toivottelen aurinkoista keväänjatkoa (järkyistä yöpakkasista huolimatta) ja onnellista odotusta kaikille!!


 
Kävin sitten siellä neuvolassa taas.
Nyt kun tuli tämä ylimääräinen käynti niin käyn nyt vajaan kahden kuukauden aikana 3 kertaa neuvolassa, mutta eipä tuosta kyllä haittaa ole.
Siellä sitten neuvolalääkäri varasi mulle omalääkärille ajan torstaille, ja lupasi soittaa fysioterapeutille ja yrittää järjestää jotain kuntoutusta.
Sanoi ettei vauvalla ole mitään hätää, koska kuitenkin on niin hyvässä suojassa siellä kohdussa että ei tälläisestä aiheudu mitään haittaa.
Sydänäänetkin sitten vielä kuunneltiin ( luultavasti vaan mun mielerauhan takia ) , vaikka kyllä sanoin että kovasti on pikkuinen liikkunut.
Ja kauhean huolissaan oli lääkäri ja terveydenhoitaja mun jaksamisesta, ja lääkäri moneen kertaan varmisteli että pärjäänkö kotona, ja käski yrittää keksiä tekemistä ettei ihan pala hermot loppuun tämän halvauksen takia.
Miehellekin sanottiin että täytyy yrittää vastailla puhelimeen vaikka onkin töissä kun mulla ei oikein meinaa pää kestää tätä kotona makaamista, nyt kun ei oikesti pysty mihinkään bussilla yksin lähtemään.
Sitä vaan ihmettelin että mihinköhän se lääkäri olis mut sitten laittanut jos olisin sanonut ettei psyyke kestä yksin kotona olemista ??
Veikkaan että johonkin psykiatriselle osastolle ( pitkäniemeen ) olisi sitten varmaan mulle paikan hommannut.
Ja sinne en todellakaan olisi valmis menemään.
 
ihana päivä tuli sit kuiteskin vaikka aamu näytti 7aikaa harmaalle... :p määs yritän kaa vastailla noihin teidän "kyselyihin" ku nopsaa vaan luin juttuja...

virtsatietulehduksista joku kyseli,mulla on ilman raskauttakin... ikävä juttu.. nyt raskaus aikana si tuntuu et o koko aika tulossa.. mulla se strepto b kuuelmma auheuttaa noita tulehduksia,et jos ne oikein nyt uusiiutuu ni hoitavat si ton strepton puis.. kandee siis pyytää otattaa toi strepto jos on paljon niitä tulehduksia..

moni jo odottelee rakenneultraa ja moni on käynyki jo.. onnitteluja hyvistä kuulumisista... :heart:

peikko ja toukka 17+4
 
Kikka, ei se varmaan ihan helposti sua olisi psykiatriselle osastolle laittanut :D On niitä kaikenlaisia tukiryhmiä ja muita, etenkin nuorille äideille. Niistä kannattaisi ehkä kysyä jos kiinnostaa. Ensikodit varmaan niitä saattavat järjestää, tai Punainen Risti. Tsemppiä!

Täälläkin liikkeitä on alkanut tuntua aika säännöllisestikin. Epämääräisiä muljauksia ja potkuja, joista kaikki eivät suinkaan ole kovin miellyttäviä. Ihme sisäistä kutittelua. Iih.

Ja kyllä se kohtu on taitanut alkaa kasvaa ihan kunnolla, ja nousta ylöspäin. Yhdynnän aikana olen huomannut että kohtu saattaa joskus saada ikäviä töytäisyjä jos mies työntyy kovin syvälle. Onkos muilla samanlaisia epämiellyttäviä tuntemuksia? Myös juostessa vaikka bussiin on joskus vähän ilkeä olo.

Vauvan vaatteita tai varusteita en ole hankkinut vielä lainkaan. Kohta alan varmaan neuloa villahousuja ja lisäksi ompelukone on ostoslistalla. Vanhoja T-paitoja olen kerännyt pois kaapeista vauvanvaatteiden raaka-aineiksi. Miehen T-paidasta esimerkiksi saa varmaan helposti kivan unipussin! Isommat tavarat saavat odottaa kunnes on muutettu uuteen kämppään kesäkuussa.

Vakuutusta me ei vauvalle aiota ottaa. En myöskään oikein tykkää tuosta vakuutusyhtiöiden tavasta markkinoida esimerkiksi lapsivakuutuksia vetoamalla ihmisten pelkoihin ja väittämällä rivien välissä että vakuutuksen ottamatta jättäminen merkitsee sitä että ei rakasta lastaan ("Vakuuta rakkaimpasi - tietysti!")

Olo on mainio, pientä intiimikutinaa lukuun ottamatta - ja siihenkin auttaa kylmä vesi ja jugurtti ;)

Rv 20+0
 
Eilen oli neuvola ja sain kelan hakemukset.. nyt pitäis lopullisesti päättää äitiyspaketin suhteen.. ))
Masukaverilla kaikki hyvin, mutta äidillä hemoglobiini vähän laskenut. rauta tabsut käyttöön.. )))
Anna ja masukki 22+4
 
Maaria -76 No siis eihän se lääkäri sitä suoraan sanonut että minne olisi mut laittanut, ja voi tietysti olla että mietin heti sitä pahinta mahdollista vaihtoehtoa..
Lääkäri kuitenkin sanoi että mikäli tuntuu ettei pää kestä kotona oloa niin sitten kyllä järjestyy joku paikka minne voin mennä.
En sitten tietenkään voi tietää että mikä tälläinen "paikka" on, mutta siis sellaisen käsityksen minä sain että jonnekin sitten menisin..
Ja kuitenkin olen useaan kertaan nuorempana ollut sairaalahoidossa masennuksen ja muun sellaisen takia, niin kyllä ne taustat tietyllä tavalla kuitenkin edelleen vaikuttavat lääkäreiden mielipiteisiin.
Mutta voihan se olla että vaihtoehtona olisi ollut vaikka joku odottavien äitien ensikoti tai muu vastaava, mutta ideana siinä oli kuitenkin se että mulle järjestettäisi sitten joku paikka minne menisin ja saisin siellä tukea ja seuraa.
Eli joka tapauksessa pois kotoa joksikin aikaa..
 
Onko kukaan ajatellut ommella/ostaa äitiyspakkauslaatikkoon sellaista reunasuojaa? Itse haluaisin sellaisen ommella. Jos jollain on hyvä ohje tähän, otan mielelläni vastaan. Uskon, että meillä vauveli nukkuu alkuun tässä laatikossa. Miten teillä, joilla on lapsia.. Ovatko lapsenne nukkuneet tässä laatikossa? Me saadaan myös kiva kehto. Se on ollut miehelläni, hänen äidillään ja mummollaan sekä mummon äidillä käytössä. =)
 
Ihanaa aurinkoista päivää kaikille B)
Täällä arska paistanu koko aamun jo :) Oli ihana herätä uuteen aamuun :)

Kielletyllä ihania ultrakuulumisia :)

Outiko Nuista vaunuista piti sen verran, että meilläkin on semmoset puna-musta (tai pikemminkin puna-tummansinisävyiset) vaunut ja kyllä käy kummalle vaan :) Niinku ne sinunkin vaunut. Tosi nätin näköiset :) Me ollaan käytetty nuita samoja vaunuja esikoistytöllä ja nyt pojalla. Ja käytetään myös tällä tulevallakin. Ei ne minusta kesällä kovin kuumat ole, vaikka enempi tummat ovatkin. Varjossa kuitenkin aurinkoisella ilmalla kesällä niitä pidän.

Perhevalmennuksesta Minä kävin mieheni kanssa esikoistamme odottaessa valmennuksessa. Mut ei ole ollut tarvista käydä näitten muitten odotusaikana.

Masusäryistä Täälläkin on vihlonnut välillä alavatsaa. Alkanut nuita liitoskipuja nyt tulla. Ja jos äkisti nousen vaikka sohvalta ylös niin saattaa ilkeästi vihlasta. Mut ei sen kummemmin.

Iskias minulla alkanut nyt taas vaivaamaan, niinku joka raskausaikana.

Kivoja neuvolakuulumisiakin :)

Kikka Mukava kuulla, että nyt neuvolasta ottivat asian vakavasti. Toivottavasti nyt pian kuntoudut :) Ja hyvä, ettei vauvalla ole mitään hätää :heart:

Sain poitsun päiväunille tuossa 11 jälkeen. Sen jälkeen kun on poika heränny ja ollaan syöty, niin lähetään hakemaan meidän neitiä mummulasta. Kyllä huomaa miten poikakin odottaa siskoaan kotiin, kun minun kimpussa ollu eilisestä asti ihan yhtenään. Ku siskonsa aina leikkii sen kanssa :) No sai poitsu tyytyä äitin kans leikkimiseen välillä :)
Kyllä on ollu hiljasta, ku neiti ollu pois kotoa. Onneksi tänään taas melu palautuu :LOL:
Mieskin tulee ylihuomenna kotiin! :)

Nyt jos lähtis vaikka laskostelee nuita pyykkejä. Hirvee vuori taas kertyny...

Aurinkoista päivänjatkoa B)

mertsu 18+3 :heart:
 
Mandy Meillä esikoinen nukku ekaksi laatikossa ja myöhemmin kun oli isompi niin siirtyi pinnikseen. Ja sinnekin aluksi laittelin ympärille vähän pehmustetta ettei heti tunnu olo "turvattomalta" silleen ku siirrytään pienestä kopasta heti suureen sänkyyn.
Poika ei sit oikeen viihtyny tossa laatikossa, niin sille sit rakentelin semmosen pienen pesän pinnikseen, jossa sit tykkäs tosi hyvin nukkua :)
 
Kikka Onhan se toisaalta ymmärrettävää että haluavat siellä sitten varmistella että kaikki on OK, todennäköisesti juuri ne taustatiedot siihen vaikuttaa. Hyvähän se on että siinä saa sitten itsekkin tilaisuuden kertoa jos niin olisi että jotkin asiat olisivat huonosti. Jos ei muuten saisi sanotuksi. Toivottavasti olo paranee pian ja pääset neljän seinän sisältä vähän liikuskelemaan!

Onnea taas hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Täällä alkaa virtsarakon tulehdus jo vähän helpottaa kun antibiootteja olen parina päivänä syönyt, täytyy toivoa että menee yhdellä kuurilla ohi, ei ole tod.mitään mukavaa ollut :/

Jeppis&Pikku-papu 20+3
 
perhevalmennuksesta Minä kyllä haluaisin sinne mennä, mutta tuskin ykin menen.
Kun voi olla että meillä ei mies ole kauhean kiinnostunut sinne lähtemään.
Meille kyllä suositeltiin sitä neuvolassa, ja nyt kun neuvola vaihtuu niin sanottiin että voidaan käydä sitten täällä valmennuksissa, jos uudessa neuvolassa ei niitä jostain syystä nyt olla järjestämässä.
Ja mulle neuvolantäti sanoi että kannattaa senkin takia käydä kun siellä kuitenkin tapaa samassa tilanteessa olevia ja voi sitten saada seuraa silloinkin kun vauva on syntynyt.
Ja miehelle suosteltiin sellaista kun ainakin täällä on yhdellä kerralla sellainen isäryhmä, johon menee vaan miehet ja sen sitten pitääkin joku mies, siellä kuulemma sitten puhutaan jotain miestenjuttuja, eikä neuvolantätikään tiennyt mistä siellä puhutaan.
Mutta kuulemma olivat miehet sanoneet että oli ollut hyvä kokemus sellainen ja että oli kuulemma ollut hyötyäkin..
 
Mandy81 Se jumppa on aina torstai-iltaisin Allto Alvarissa. Sain neuvolasta viime kerralla esitteen siitä. Ootkos muuten menossa odottavien äitien liikuntaneuvontaan? Se on 7.4. tuolla Väinönkadun palvelutalolla. Seuraava opastus ois sitte vasta kesäkuussa, joten itse ajattelin osallistua tohon huhtikuun ryhmään. Kestää vaan 1,5h.
Tuostakin sain esitteen tervydenhoitajalta neuvolasta.

Nyt pitää taas koittaa tehdä töitä..

Outiko 21+6
 

Yhteistyössä