ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - maaliskuussa

Meillä yritettiin tossa viime viikolla heti rakenneultran jälkeen miettiä nimeä tytölle.
Ei siitä sitten oikein mitään tullut..
Lähinnä kyllä mies istui koneella ja katseli tytön nimiä.
Enemmänkin löytyi sellaisia mitä ei ikinä annettaisi lapselle nimeksi.
Mutta täytyy kyllä sitten hätäkastetta varten pojankin nimi keksiä, mutta luulisin että sitä ei niin kauheasti mietitä, tai sitten jos sellainen tilanne tulisi ja vauva olisikin poika niin luulen että se päätettäsi vasta sillä hetkellä.
Nyt kuitenkn puhutaan aina tytöstä ( paitsi jos on muita paikalla kun kenellekään ei ole kerrottu että saatiin tyttölupaus )
 
Juu en mä montaa sellasta Pikkiriikki-vaatekappaletta ajatellut tilata, mutta hyvä se on parit olla valmiina odottamassa, jos Lilliputit päättävät ulkoistautua jo hyvissä ajoin.. =) Ja kuulemma luonnostaan pienillä äideillä usein kaksoset syntyvät suht ajoissa. :|

 
Kietaisubodeista: Mä tykkäsin niistä kun ei tarvinnu vauvan pään läpi pukea ja sillon oli kiva riisua kun vauva oli päästäny sellaset vellikakat et sitä oli kainaloita myöten niin ei tarvinnu pään läpi vetää eikä päätä pestä kakasta :)

Rintojen vihlomisesta: Mulla kans vihloo välillä lähinnä nänniä, luulen et on ihan normaalia. Muutenki on rinnat yhtäkkiä kasvanu.

tiltaltti 19+3
 
Heips kaikki.

Kikka, ihme kohtelua sait. :/ Mäkin asun Tampereella, Tays on tuttu paikka diabeteksen takia, onneks en oo vielä hatanpäälle vielä kertaakaan joutunut. *koputtaa puuta*

Mun mielestä vastasyntyneelle kietaisubodyt on parhaita. Esikoisella käytin niitä pelkästään pari ekaa vkoa kun ei tarvi pujotella päätä mistään. Uskaltaa antaa miehenkin pukea vauvan kun ei tarvi niin vauvan herkkää niskaa/päätä varoa :p :D Eri asia sitten kun vauva on yli 1kk niin sitten normaalibodyt on parhaita.

Omaa napaa: vkon päästä on neuvola. Liikkeitä tuntuu kivasti joka päivä, maha liikkuu kivasti aamuisin kun sitä tarkkailee. Vieläkään ei kauheesti ulospäin näy masua kun seison, mut kun makaan selälläni niin kumpu alkaa olemaan jo hieman navan yli. :)
Vaunut hankitaan varmaan vasta joskus kesällä. Hoitopöytä-lipasto ja turvakaukalo on ostettu jo. Tosin se hoitopöytä osa on varastossa ja lipasto käytössä työhuoneessa.

Meelaie & Papu 21+3
 
Kiitos kaikille mielipiteistä koskien noita vaunuja :heart:

Minua muutenkin ärsyttää se, että pojat puetaan aina siniseen ja tytöt punaiseen. Ihan, kun se ois joku sääntö :/ Itse yritän kyllä kapinoida tämmöstä vastaan. Toki ymmärrän, ettei mitään tyttöhepeneitä pojille pueta, mutta ymmärsitte varmaan mitä tarkotan.

Meillä ei oo nimiä mietitty juuri ollenkaan. Sillon ihan aluksi lainattiin nimikirjoja ja mietittiin enemmän, mut nyt se on jotenki jäänyt. Mutta ehtiihän sitä vielä.

Outiko 21+5
 
outiko, niin just :) Ei se ole yhtään tärkeää, että on "tytön väriset" ja "pojan väriset" vaatteet.
Nuo vaunut on nätit, ja vaikka ois kokonaan pinkit niin mitä sitten? Ei se vauva siitä välitä ja miksi pitäisi sinunkaan, jos ite vaan niistä tykkäät :)
Miulla on tummansiniset vaunut joissa oranssia (ostin kaverilta jolla ollut kahdella pojallaan) enkä oo kyllä ajatellutkaan, että oisko epäsopivat tytölle. Vaatteita en ole muuten miettinyt, muuta kuin, että en osta mitään vaaleanpunaista. Muutenkin ehkä tykkään sellaisista kirkkaista perusväreistä vauvalle. Toisaalta taas ei mitään väliä, ei miulla tuottais ongelmaa laittaa autokuva-paitaa tytölle tai sydän-paitaa pojalle. Ainut vaan, että se vaaleanpunainen vähän tökkii, ihan kummalla tahansa.
 
hei kaikille,

vitsit, olin viikon reissussa ja tänne oli ihan mielettömät määrät tekstiä tullunna =) mieletöntä. osan selasin, mut skippailinkin osan. nyt taas paripäivää yrittäny pysyy kärryillä.

jotain kyseltykin
äippäpakkauksesta otetaan, kun kyseessä esikoinen. toivottavasti saadaan se tän vuoden malli jo, koska just viime viikol kummilapsikolmostenluona käydessä tuli kasa vaatteita 2008 versiosta ja muuta tilpehööriä.

saatiin myös vaunut ja autoistuin ja myöhemmin kun tulevat käymään, tuovat hoitopöydän ja lisää vaatteita, nyt pakkasivat koot 50 ja 62/68. täytyyhän sitä nyt sit itekkin päästä jotain osteleen, mut ei me niin rikkaita olla, etteikö käytetty kelpais :)

kolmoset on nyt 8,5 kk ja voi kun niitten kans olikin kiva touhuta :) kaks ryömi jo kolmas istui vankasti ja peruutti.

rakenneultraa ja seuraavaa neuvolaa odotellessa...vasta 8.4... mahassa tuntuu kaikki olevan hyvin. pikkuhiljaa liikkeitä tuntuu, ainakin epäilen niitten olevan niitä :whistle:
puoliväli jo häämöttää pikkuhiljaa ja mahakin näyttää jo enempi vauvamahalta kuin läskiltä...

sissi + papana 18+3
 
Heippa!

Kikka, yhdyn muihin, todella ala-arvoista kohtelua olet saanut. Suosittelen, että teet asiasta suuremman numeron ja laitat asiakaspalautetta sairaalaan. Onneksi pääset huomenna neuvolanlääkärille :hug:

Tervetuloa uusille ja onnea hyvistä ultrakuulumisista jälleen :heart: Vielä viikko ja kaksi päivää niin olis oma ultra :)

Raskauspäiväkirjasta, olen kirjoitellut jotain juttuja neuvolasta saatuun vau-kirjaan, mutta ajattelin joskus tässä kopioida kaikki jutut täältä wordiin :)

BB, toivon paljon onnea veljesi leikkaukseen :hug:

Vilma ja tänään hyvin hiljaisena ollut Elma 19+3
 
Ihana masu, Citilda :)

Kikka Älytöntä touhua siellä!! :eek: Tiedä mitä tollainen halvautuminen saattaa vauvallekin sit tehdä! Toivottavasti huomenna neuvolassa suhtautuvat vakavammin!!

Tervetuloa mams :wave:

Onnittelut Helinäkeijulle tyttölupauksesta :heart:

Rintojen vihlomisesta Täällä kans välillä vihloo tai pistelee, varsinkin, jos kylmä ilma tarttuu niin silloin pistelee ja mulla on muutenkin nyt jonkun aikaa ollu taas arat rinnat. Tai nännit lähinnä. Ja mies ei anna niitten olla rauhassa :D

Maitoa ei ole tullut rinnoista. Vielä. Yleensä mulla (ainakin viime raskauksissa) on alkanut rinnat pikkusen vuotamaan joskus raskauden puoli välin jälkeen.

Yksinäisyydestä On mullakin välillä yksinäistä, kun ei ole täällä ketään kaveria, jonka kanssa käydä vaikkapa lenkillä. Kaikki asuvat jotain 30km kauempana ja mulla ku ei oo ajokorttia ni eipä sitä useesti mihinkään pääse. Mut on tähän totuttu :)
Kerhoonki ku esikoista keskiviikkoisin vien, niin sielläki ne muut äidit on sen verran vanhempia et näytävät vaan syrjivän meitä nuoria äitejä... Onneksi tänne kuitenkin muutti Oulusta yksi äiti, jolla on saman ikänen lapsi, joka käy tota kerhoa, kun minullakin. Ja hänelle on kolmas tulossa. En vain ole päässy kunnolla hänen kanssaan juttelemaan. Mut se kuuluu vähän näihin nuorempiin äiteihin. Mua ärsyttää ku jotkut yli kolmikymppisten äitien pitää katsoa nokka varttaan pitkin, näillä tarkoitan siis nuita äitejä, jotka tuo lapsiaan kerhoon. Eivätkä he tervehdi, vaikka minä tervehtisin. Enpä oo sit sen jälkeen viittiny vaivautua tervehtimään enkä edes näkemäänkään heitä.
Mutta onneksi minulla on kuitenkin kavereita, tai ystäviä, joilla on lapsia ja on myös vielä heitä joilla ei lapsia ole. Mut enimmäkseen minä viikot yksin lasten kans olen, paitsi sillon ku mies on kotona eikä töissä. Mutta kun puhutaan nuista kavereista. Kaikilla on työnsä ym...

Vauvakutsuista taisi joku täällä kysellä. Me ei olla koskaan sellasia järjestetty.

Raskauspäiväkirjaa kirjoittelin, kun poikaa odotin, eli edellisessä raskaudessa. Mutta nyt tämän aikaan se on jäänyt. Välillä olen miettinyt että pitäskö alkaa kirjoittaa, kun vielä kerkee :D Mut en tiiä... Ei oo niin paljon aikaa että kerkeis...

Nimiä ollaan mietitty ja tytölle olis jo koko nimi valmiina. Pojalle onkin sit hankalampi keksiä. Muistan kun mietittiin meidän pojalle nimeä koko viime raskauden ajan. Tytöille löytyy mun mielestä nimiä niin helposti, mut pojille ei. Niinku puhuttas vaikka vaatteista, niitäkin löytyy helpommin tytöille ku pojille ja onhan tytöille paljon erilaisa vaatteita mitä pojille. No nyt puhutaanki nimistä :D Niin pitää vielä pojallekin miettiä, kun ei vielä tiedetä kumpi tulee. Jos ees saadaan rakenneultrassa selvillekään.

Onpas täällä meillä rauhallista, kun tyttö meni tänään mummulaan yökylään ja mies lähti aamulla Ouluun töihin ja tulee torstaina takas kotiin. Niin että minä ja poitsu täällä kaksistaan ollaan. Tuossa poika kiltisti touhuaa lelujensa parissa :) Noh, saanpahan minäkin välillä huokasta, kun ei ole molemmat lapset tässä tappelemassa leluistaan :D
Yksi möykkääjä löytyykin masusta, koko päivän melkein potkiskellut :heart: :)

Mulla viikon päästä maanantaina neuvola ja rakenneultra parin viikon päästä :)

Nyt jos lähtis vähän jotain touhuamaan. Laittaa kämppää vähän kuntoon ja leikkiä tuon pikkuviikarin kanssa :)

Hyvää illan jatkoa!

mertsu 18+2
 
Tulin jakamaan iloni siitä, että viikonlopun aikana mulle putkahti vauvamaha! Tähän mennessä ei vielä huomannut mitään, mutta nyt pömpöttää ihan selvästi. Ja se tapahtui oikeasti ihan parissa päivässä. Hauskaa! Luulen myös tuntevani pientä liikettä. =)

PeeJii ja Tiuhti 20+1
 
Heippa, Piiiiitkästä aikaa!

Mä en olekaan niin "hyvä" tänne ahkeraan kirjoittelemaan, kuin luulin :whistle: Lukemassa koitan käydä säännöllisesti, mutta nuo 2 lasta ja työt yms. ottaa aikansa.

No, mulla oli tänään 1,5kk tauon jälkeen neuvola. Siellä oli kätilö-opiskelija oman neuvolatädin tilalla. Oli tosi mukava, ja on Jorvissa kätiönä kun menen sinne. Tovotitavasti ois vuorossa silloin =) Mulla oli kaikki arvot hyvät, ja nyt kuunneltiin vihdoin ne sydänäänetkin. Ultrassa pikkunen viuhtoi minkä kerkesi :heart: Olin tosi yllättynyt, että mulla oli paino LASKENUT!! En ole ykännyt tai mitään, syönyt hyvin ,enkä liikkunutkaan sen enempää kuin yleensä. Kuitenkin Sf- mitta meni yläkäyrällä, et ei kaiketi syytä huoleen. Aiemmissa raskauksissa tullutkin n. 12kg. lisää painoa . Rakenne ultra onkin sitten 2vko. päästä ja toivottavasti saadaan silloin tietää kumpi on tulossa?? :D

Me ollaan ihan pulassa, jos tämäkin on poika! Meinaan tuntuu että pojalle emme keksi mitään kivaa ja sopivaa nimeä :headwall: Tytölle tietty ois montakin jo tarjolla.

Mä olen ostellut ns. unisex-potkareita ja bodyjä. Itekin tykkään noista kietaisubodyistä.

Mulla on jo hirvee matka kuume :p Vielä 4vko. ja sitten reissuun =) Toivottavasti ollaan silloin terveenä ja itsekin ois kunnossa...

hellu ja pömperö 18+6
 
Citilda nyt ollaan asusteltu ojamolla(oli lyhyt matka synnärille kun esikko saatiin viime vuonna,noin 1,5km) mutta nyt muutetaan 1.4 mäntynummelle lohjalle.sieltä aikalailla se 8km myös synnärille =) millos sulla oli L.A? jos ollaan samaa aikaa niin mä haluun sen salin missä on se amme :D vitsi,vitsi :LOL: :D

ajatar&vempula 20+2
 
Täällä oli aikaisemmin puhetta virtsatietulehduksista. Yks mikä toimii, jos huomaa, että on tulossa virtsatietulehdus on vihreä tee. Ei mikään pussi tee vaan hauduttettava. Se on parempaa. Mulla ainakin auttaa kun juo sitä heti ku huomaa et vois olla tulossa tulehdus.

Äitiyspakkauksesta Me ainakin otetaan se kun on kerran esikko tulossa. Tulispa jo se 2009 pakkauksen kuvat nettiin.

jenzka 17+5
 
Ajatar :LOL: No, toivotaan ettei ihan samaan aikaan siellä sitten olla puhisemassa jotta saadaan kumpikin mahdollisuus ammetta käyttää :D

Me asutaan nummentiellä eli mäntynummeen ei ole tästä pitkä matka. Mukava tietää että on muitakin odottajia täällä suunnalla, kun tuntuu että olen kaupungin ainoa masun kasvattaja! Ja se La:han mulla on 16.8 mutta uskon vakaasti sen syntyvän 8.8 (madam Mammakin niin on joskus kauan sitten mulle ennustanut, siis ennen kun olin edes raskaana.. Vaikka enhän mä noihin tuollaisiin usko.. ;))

Mehän voidaan vaikka kesällä Ajatar kahvitella kun ollaan mammalomalla kumpainenkin =)

Niin ja vielä nännit on ollut kipeänä täälläkin! Maitoa ei ole tullut kyllä vielä ainakaan.
Nimistä, meillä on nimet kutakuinkin selvillä, vaikka eihän sitä tiedä jos vauva onkin ihan jonkun toisen nimisen näköinen kun syntyy :D
 
iltaa..
huomenna olisikin sitten se rakenne 4d-ultra.. jännittää kyllä kovasti kun joudun kumminkin nyt menemään sinne yksin.. hmm olisiko joku osannut kertoa että pitääkö olla rakko täynnä?? hyvin taas tällee viime tippaa aloin miettimää.. no ehkä parempi mennä täydellä äkkiähän sen tyhjentää.. toisin ku täyttää.. heh sitten sitäkin aloin miettimään että maksetaanko käynti samantien vai saako sen laskulle..
tervetuloa uusillekkin minunkin puolesta ja onnea jälleen hyvistä ultra kuulumisista

piritta ja moggulaa 19+2
 
Kiitokset vielä kaikille tervetulotoivotuksista!

Meille muutti tänään sit vaunut. Ovat kyllä 8vuotta vanhat mut en voinut vastustaa kun sain ilmatteeksi :D. Yhdellä olleet ja todella hyvin pidetyt. Menevät sit ainakin jos ei muuta niin mun vanhempien luona.

Kikka89: Tuo sun juttus kuullostaa aika pahalta. Sinuna menisin uudestaan jonkin lääkärin vastaanotolle ja vaatisin että pitää tutkia. Ei tuollainen ole normaalia. HUH HUH!!!

Vitsi kun menis kuusi viikkoa nopeasti..Pääsis kesälomalle ja pois töistä kuukaudeksi.
Selittäkääs muuten tyhmälle mitä pitää tehdä et voisin jäädä aikaisemmin mammalomalle. Tuntuu siltä ettei tuo lonkka kestä loppuun asti työntekoa kun nyt jo on täys työ.

Ouska + Mini rv 19+5
 
Onko kenellekään tullut nyt raskausaikana virtsatulehdusta?

Joku kyseli, minulla oli edellisessä raskaudessa, joskin muutenkin minulla oli tuota vaivaa kroonisena pitkään, ja joka kerta tuli verta ja suolenpätkiä suurinpiirtein, ihan kamalaa!
Noh, synnytyksen jälkeen noita ei enää hämmästyksekseni ole enää näkynyt, ihan ihme juttu! Kuitenkin ihan kärsin tuosta vaivasta pitkään. Kuitenkin, syö kiltisti vain lääkkeet loppuun, niin pitäisi mennä ihan sutjakasti ohi, ja tosiaan, niistä ei ole sikiölle (tai vauvalle siis) mitään haittaa =)

Meillä oli tänään RAKENNEULTRA.
Vähän täti nurisi, kun käytäntöhän on ettei lapsia saa ultraan viedä, mutta laski nyt kuitenkin meidät kaikki sisälle kun eivät edellisellä kerralla sanoneet siitä (tosin olihan tuo tiedossa, mutta...) Ei sillä, ihan ymmärrettävää, haluavat pitää tiettyä linjaa siellä kuitenkin.
Leevi, kuten viimeksikin, veti hirsiä koko ultrauksen ajan, joten eipä ollut pienestä häiriöksi, äidin kultalintu :heart:

No mutta, itse leijonanpentuun, siellä hän makoili, liikuskeli ja oli kovin rauhallisen oloinen.
Hienoa kuvaa saatiin kyllä, vaikka ihan peruslaitteet olikin ja aloin jopa itsekin ymmärtää välillä näkemääni, vaikka yleensä näen lähinnä vain jotain valkoisia rakeita mustalla pohjalla :LOL: Jostain syystä ultraaja ei ole nähtävästi muistanut noita painoarvioita yms kirjata korttiin, mutta hälläväliä, vauva on terve! Niin ja kysyttiinhän myö sitä sukupuoltakin... mutta en uskalla tänne kertoa, kun vähän sovittiin miehen kanssa että yritetään olla aika hissukseen, täällä kun on kuitenkin tuttuja pyörimässä.. =)
Aa, no nyt löytyi ainakin tuo paino, 342g pienellä! Muuta en tuosta sitten oikein ymmärräkään...

Nyt pizzaa! Onko tuo ihmekään että painoa on tähän mennessä tullut viisi kiloa... :ashamed:
Pitänee kai ihan oikeasti alkaa nyt katsomaan että mitä laittaa suuhunsa ja milloinkin.

onnellinen kielletty & pikkuinen :heart: 20+1
 

Yhteistyössä